Tja, gek hè, gezien de omstandigheden van veel van deze jongens.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Tja, gek he, gezien de mentaliteit van veel van deze jongens.
Wat voor omstandigheden zijn dat dan dat die jongeren hun school niet kunnen afmaken?quote:Op donderdag 21 november 2013 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, gek hè, gezien de omstandigheden van veel van deze jongens.
Leerplicht, kans tot opleiding en overal positieve discriminatie?quote:Op donderdag 21 november 2013 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooie dooddoener. het ligt altijd aan anderen, nooit aan henzelf.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:40 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Hé, daar hebben we die hardnekkige PVV-mythe die de onderbuik zo lekker vult weer!
On- of laaggeschoolde ouders die niet werken, veel criminaliteit en geouwehoer in de wijk, weinig voorzieningen en weinig contact met mensen die wel wat van hun leven maken en kinderen daarvan.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:37 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Wat voor omstandigheden zijn dat dan dat die jongeren hun school niet kunnen afmaken?
Ik heb mij helemaal niet uitgelaten over wat aan wie ligt.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mooie dooddoener. het ligt altijd aan anderen, nooit aan henzelf.
Leuke theoretische dooddoeners.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leerplicht, kans tot opleiding en overal positieve discriminatie?
Alles afschuiven op anderen, moet niet gekker worden...quote:Op donderdag 21 november 2013 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
On- of laaggeschoolde ouders die niet werken, veel criminaliteit en geouwehoer in de wijk, weinig voorzieningen en weinig contact met mensen die wel wat van hun leven maken en kinderen daarvan.
Je wil kinderen gaan verwijten dat ze in een achterstandswijk zijn opgegroeid en niet het goede voorbeeld hebben gezien?quote:Op donderdag 21 november 2013 14:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mooie dooddoener. het ligt altijd aan anderen, nooit aan henzelf.
We hebben het over kinderen en jongeren.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:44 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Alles afschuiven op anderen, moet niet gekker worden...
Stimuleren om een beroeps of universitaire opleiding te volgen. Daarmee maken ze nog een beetje kans op de arbeidsmarkt. Het probleem is waarschijnlijk dat die jongeren studeren niet cool vinden en vooral voor korte termijn denken.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:30 schreef MouzurX het volgende:
Ja als je niet naar school krijgt krijg je dat, in een land waar je steeds hoger opgeleid moet zijn om een baan te kunnen krijgen die niet schoonmaker is.
Niet-westerse student blijft achter bij autochtoonquote:Op donderdag 21 november 2013 14:40 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Hé, daar hebben we die hardnekkige PVV-mythe die de onderbuik zo lekker vult weer!
Of dit echt positieve discriminatie is valt te betwijfelen, maar laten we even aannemen dat het dat objectief gezien is. Eén (of een aantal) voorbeeld is heel wat anders dan 'overal positieve discriminatie'.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet-westerse student blijft achter bij autochtoon
De verschillen in studieprestaties tussen autochtone studenten en studenten van niet-westerse afkomst zijn toegenomen. Dit ondanks een extra investering van het ministerie van Onderwijs.
Dat blijkt uit een evaluatie van het Expertisecentrum Diversiteit Echo die vandaag wordt gepubliceerd. Het aantal allochtone studenten is de afgelopen vijftien jaar ruim verdubbeld, maar zij ronden hun studie minder vaak met succes af dan autochtonen.
40 MILJOEN EURO NAAR HBO
Het ministerie gaf vanaf 2008 extra geld aan de universiteiten en hbo-instellingen in de vier grote steden om dit te veranderen. Het hbo kreeg verspreid over vier jaar 40 miljoen euro; de universiteiten alleen in 2011 3,2 miljoen.
De subsidie hield op in 2011 omdat het ‘doelgroepenbeleid’ werd afgeschaft. In de jaren dat subsidie werd verstrekt daalde op de deelnemende hbo-instellingen het aantal studenten van niet-westerse afkomst dat een bachelordiploma haalde van 38 naar 33 procent. Voor autochtone studenten daalde dit percentage ook, maar minder snel, van 54 naar 51 procent.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)studenten-nemen-toe/
Dit is geen positieve discriminatie, maar puur ' onderbuik' ? Veel effect heeft het trouwens niet gehad.
Dat gaat voornamelijk over hogescholen en universiteiten. En er worden verder geen verklaringen gegeven voor die lichte toe- en afname. Positieve discriminatie is leuk, maar als het alleen bestaat uit iedere student van buitenlandse afkomt 100 euro extra geven gaat dat geen effect sorteren.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is geen positieve discriminatie, maar puur ' onderbuik' ? Veel effect heeft het trouwens niet gehad.
Het gaat natuurlijk niet alleen om onderwijs. De overheid heeft actieve campagnes om hun aantal medewerkers onder bepaalde doelgroepen (ook vrouwenquota's bv) te bevorderen. En zo zijn er natuurlijk nog veel meer maatregelen die bepaalde doelgroepen bevorderen.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:00 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Of dit echt positieve discriminatie is valt te betwijfelen, maar laten we even aannemen dat het dat objectief gezien is. Eén (of een aantal) voorbeeld is heel wat anders dan 'overal positieve discriminatie'.
Nogmaals:quote:Op donderdag 21 november 2013 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om onderwijs. De overheid heeft actieve campagnes om hun aantal medewerkers onder bepaalde doelgroepen (ook vrouwenquota's bv) te bevorderen. En zo zijn er natuurlijk nog veel meer maatregelen die bepaalde doelgroepen bevorderen.
Alleen nog maar schoolzwemmen betalen voor leerlingen van zwarte scholen bijvoorbeeld
Hoe je het wendt of keer, het is bij een PVV-mythe bij uitstek dat allochtonen het in het algemeen véééle malen makkelijker hebben dan autochtonen, maar desondanks in hogere mate 'falen'. Geen enkel voorbeeld van positieve discriminatie zal iets aan de pertinente onwaarheid en stupiditeit van die mythe veranderen.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:00 schreef CruellaDeVil het volgende:
Eén (of een aantal) voorbeeld is heel wat anders dan 'overal positieve discriminatie'.
quote:Op donderdag 21 november 2013 15:06 schreef CruellaDeVil het volgende:
Hoe je het wendt of keer, het is bij een PVV-mythe bij uitstek dat allochtonen het in het algemeen véééle malen makkelijker hebben dan autochtonen, maar desondanks in hogere mate 'falen'. Geen enkel voorbeeld van positieve discriminatie zal iets aan de pertinente onwaarheid en stupiditeit van die mythe veranderen.
Of dat een mythe is, is subjectief. De gedachte dat deze jongeren werkloos/crimineel/in de ellende zitten volledig buiten hun schuld om is bij de GL/SP/PvdA stemmers minstens zo groot.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:06 schreef CruellaDeVil het volgende:
Hoe je het wendt of keer, het is bij een PVV-mythe bij uitstek dat allochtonen het in het algemeen véééle malen makkelijker hebben dan autochtonen, maar desondanks in hogere mate 'falen'. Geen enkel voorbeeld van positieve discriminatie zal iets aan de pertinente onwaarheid en stupiditeit van die mythe veranderen.
Neuh, het is feitelijk onzin dat allochtonen constant in significante mate bevoordeeld worden en dus een mythe.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of dat een mythe is, is subjectief.
Ik weet eigenlijk niet wat ik triester vind, allochtonen per definitie als kanslozen die niets willen en nooit wat zullen bereiken ondanks dat álles ze meezit zien of allochtonen als een soort eeuwig onschuldige huisdieren waar men vooral medelijden mee moet hebben zien.quote:De gedachte dat deze jongeren werkloos/crimineel/in de ellende zitten volledig buiten hun schuld om is bij de GL/SP/PvdA stemmers minstens zo groot.
Verrassing!quote:De waarheid over beide gedachtes ligt daar ergens tussenin.
Maakt dat wat uit dan?quote:Op donderdag 21 november 2013 15:29 schreef CruellaDeVil het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik triester vind, allochtonen per definitie als kanslozen die niets willen en nooit wat zullen bereiken ondanks dat álles ze meezit zien of allochtonen als een soort eeuwig onschuldige huisdieren waar men vooral medelijden mee moet hebben zien.
Ah ja, de omstandigheden van deze jongens zijn natuurlijk het probleem.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alsof je in een achterstandswijk niet door kan hebben dat je toch echt zelf wat moet gaan maken van je leven.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil kinderen gaan verwijten dat ze in een achterstandswijk zijn opgegroeid en niet het goede voorbeeld hebben gezien?
Voor het grootste gedeelte wel, ja.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah ja, de omstandigheden van deze jongens zijn natuurlijk het probleem.
Met dat door hebben alleen kom je er niet.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof je in een achterstandswijk niet door kan hebben dat je toch echt zelf wat moet gaan maken van je leven.
Je hebt gelijk, de leerplicht in Nederland, de scholing die vrij toegankelijk is voor iedereen, de relatief lage studiekosten voor een studie en het feit dat niemand buitengesloten wordt voor een studie helpen natuurlijk totaal niet mee in de motivatie van deze jongens om een studie te gaan volgen. De oplossing ligt natuurlijk in gratis hbo diploma's uit gaan delen aan deze jongens, zodat ze zelf niks meer hoeven te doen om maar een beter leven te krijgen.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met dat door hebben alleen kom je er niet.
Precies, je snapt 'm.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, de leerplicht in Nederland, de scholing die vrij toegankelijk is voor iedereen, de relatief lage studiekosten voor een studie en het feit dat niemand buitengesloten wordt voor een studie helpen natuurlijk totaal niet mee in de motivatie van deze jongens om een studie te gaan volgen. De oplossing ligt natuurlijk in gratis hbo diploma's uit gaan delen aan deze jongens, zodat ze zelf niks meer hoeven te doen om maar een beter leven te krijgen.
Zullen we ze ook maar een gratis huis en gratis bemiddeling bij een baan aanbieden, als we toch bezig zijn? Ik bedoel, positieve discriminatie voor deze groepen bestaat toch niet volgens CruelleDevil dus kan dit vast ongestoord plaats vinden.quote:
Prima joh.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zullen we ze ook maar een gratis huis en gratis bemiddeling bij een baan aanbieden, als we toch bezig zijn? Ik bedoel, positieve discriminatie voor deze groepen bestaat toch niet volgens CruelleDevil dus kan dit vast ongestoord plaats vinden.
Mooi zo. Gaan we nu weer even over realistische maatregelen praten voor deze gasten. Iets met hek eromheen enzo.quote:
Dat zal ze leren.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi zo. Gaan we nu weer even over realistische maatregelen praten voor deze gasten. Iets met hek eromheen enzo.
Hoho, DAT is nou discriminatie jongen!quote:Op donderdag 21 november 2013 15:56 schreef rece het volgende:
Ik hoorde gisteren een radiinterview met een aantal van deze kansjongeren.
Erz izz geenz werkz ikz blijfs zolliciteren maar komts geen werkz.
Lul normaal dan wordt de kans op een baan aanmerkelijk groter.
Discriminatie mijn reet.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoho, DAT is nou discriminatie jongen!
Hoe durf je zo te spreken over deze kansenjongeren, weet je wel niet hoeveel potentie er in zit? Ze zouden op termijn best wel eens ABN kunnen praten en heel misschien zichzelf opwerken tot burgerflipper bij de McDonalds!quote:
Je hebt gelijk, sorry!quote:Op donderdag 21 november 2013 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe durf je zo te spreken over deze kansenjongeren, weet je wel niet hoeveel potentie er in zit? Ze zouden op termijn best wel eens ABN kunnen praten en heel misschien zichzelf opwerken tot burgerflipper bij de McDonalds!
Jij lijkt anders ook niet bereid te zijn offers te brengen voor je doel.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is nou juist het probleem, ze willen niet leren en niet werken.
Ligt eraan welk doel je bedoelt.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij lijkt anders ook niet bereid te zijn offers te brengen voor je doel.
Ein reich?quote:Op donderdag 21 november 2013 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ligt eraan welk doel je bedoelt.
Bankhangen en bier zuipen op kosten van de brave burger.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ligt eraan welk doel je bedoelt.
Ik heb het geprobeerd maar de geestelijke armoede van mijn buren kon ik niet langer aanhoren. Je zal de hele dag maar bezig zijn met zwart geld verdienen, loketten van de gemeente bezoeken, toeslagenfraude plegen, subsidiepotjes opzoeken en vervolgens ook nog eens op Fok moeten posten om op te komen voor je zielige medemens. Nee dank je, ik laat dat leventje graag aan jou over.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bankhangen en bier zuipen op kosten van de brave burger.
Blijkbaar als je een hele grote groep allochtonen bij elkaar zet verdwijnen dat soort dingen op magische wijze en moet de overheid ervoor zorgen dat dat weer terugkomt. Ofzo.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:23 schreef Prego het volgende:
Bij dit soort zaken vraag ik me altijd af waar de ouders in het verhaal zijn. Waar is de opvoeding? Wat is er gebeurd met de eigen verantwoordelijkheid? Waar is het fatsoen dat men als kind aangeleerd hoort te krijgen?
Dat is juist het probleem: pa heeft er geen zicht op (en geen interesse) en ma heeft niets te vertellen.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:23 schreef Prego het volgende:
Bij dit soort zaken vraag ik me altijd af waar de ouders in het verhaal zijn. Waar is de opvoeding? Wat is er gebeurd met de eigen verantwoordelijkheid? Waar is het fatsoen dat men als kind aangeleerd hoort te krijgen?
Oh, ik dacht dat je dat zo benijdde.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd maar de geestelijke armoede van mijn buren kon ik niet langer aanhoren. Je zal de hele dag maar bezig zijn met zwart geld verdienen, loketten van de gemeente bezoeken, toeslagenfraude plegen, subsidiepotjes opzoeken en vervolgens ook nog eens op Fok moeten posten om op te komen voor je zielige medemens. Nee dank je, ik laat dat leventje graag aan jou over.
Ouders hebben er niks mee te maken natuurlijk, die jongeren willen zelf gewoon niet.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar als je een hele grote groep allochtonen bij elkaar zet verdwijnen dat soort dingen op magische wijze en moet de overheid ervoor zorgen dat dat weer terugkomt. Ofzo.
Alleen het gratis geld, gratis woning en gratis baanbemiddelings gedeelte. Maar blijkbaar krijg je dat niet als je een blanke werkende ABN sprekende autochtoon bent, er moet eerst iets mis zijn met je, of je moet criminele activiteiten hebben, of je moet met een bepaalde tongval spreken en het veel over de ambtenaar zijn moeder hebben. Toen ben ik maar weer naar huis gegaan.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je dat zo benijdde.
Hoe durven ze. Ik zeg de strafkampen in en ze volstoppen met allerlei gratis goodies en personal coaches.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ouders hebben er niks mee te maken natuurlijk, die jongeren willen zelf gewoon niet.
Ah, jij wil gratis geld terwijl je dat niet eens nodig hebt. Ik ken wel wat mensen met wie je die mentaliteit deelt.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alleen het gratis geld, gratis woning en gratis baanbemiddelings gedeelte. Maar blijkbaar krijg je dat niet als je een blanke werkende ABN sprekende autochtoon bent, er moet eerst iets mis zijn met je, of je moet criminele activiteiten hebben, of je moet met een bepaalde tongval spreken en het veel over de ambtenaar zijn moeder hebben. Toen ben ik maar weer naar huis gegaan.
Wie niet.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, jij wil gratis geld terwijl je dat niet eens nodig hebt.
Is het in bepaalde culturen niet normaal dat buurtgenoten daarin een belangrijk aandeel hebben? Wat natuurlijk niet werkt in onze buitenwijken met portiekflats en anoniem openbaar groen.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:23 schreef Prego het volgende:
We hebben toch decennia geleerd dat je voor alles bij de overheid moet zijn? Dat het altijd iemands anders schuld is? Dat het hier erger is dan elders?quote:Op donderdag 21 november 2013 16:23 schreef Prego het volgende:
Wat is er gebeurd met de eigen verantwoordelijkheid?
Je moet wat he, tuig moet getolereerd worden aangezien we het bevolkingsregister niet meer saneren.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:18 schreef Janneke141 het volgende:
Oh jee, dit vraagt natuurlijk weer om een onderzoek, een commissie en een taskforce, waarbij na twee jaar zal blijken dat er 60 allochtone jongeren aan het werk zijn geholpen voor ongeveer 2 ton per persoon.
Goed verhaal, Revolution.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Allemaal de oorzaak van Sinterklaas en Zwartepiet cultuur in Nederland.
Raccccissssszmeeeeeeee en discriminazzzziiiiiiii
De zegeningen van onze multiculturele samenleving, het is fantastisch!
Indien, meteen in het begin, beter aangepakt zou dat wel zo kunnen zijn.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Allemaal de oorzaak van Sinterklaas en Zwartepiet cultuur in Nederland.
Raccccissssszmeeeeeeee en discriminazzzziiiiiiii
De zegeningen van onze multiculturele samenleving, het is fantastisch!
Dan moeten ze maar als schoonmaker aan de slag. Maar nee dat willen ze niet. Ze willen een goed inkomem en dure kleding of ander ongein zonder er hard voor te zwoegen. Waarom krijg ik als hardwerkende jonge marokkaanse moslimnederlander niet zoveel aandacht? Het lijkt er nu op alsof ze een beloning krijgen voor het feit dat ze geen reet doen om aan het werk te komen.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:30 schreef MouzurX het volgende:
Ja als je niet naar school krijgt krijg je dat, in een land waar je steeds hoger opgeleid moet zijn om een baan te kunnen krijgen die niet schoonmaker is.
Jij krijgt al positieve aandacht op FOK!.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar als schoonmaker aan de slag. Maar nee dat willen ze niet. Ze willen een goed inkomem en dure kleding of ander ongein zonder er hard voor te zwoegen. Waarom krijg ik als hardwerkende jonge marokkaanse moslimnederlander niet zoveel aandacht? Het lijkt er nu op alsof ze een beloning krijgen voor het feit dat ze geen reet doen om aan het werk te komen.
Lul tpch niet zo stom man. Er zijn net zo goed complete blanke tokkiewijken die er een dergelijk leven op nahouden. Dat gejank over de grote boze allochtoon komt mij mn strot uit.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar als je een hele grote groep allochtonen bij elkaar zet verdwijnen dat soort dingen op magische wijze en moet de overheid ervoor zorgen dat dat weer terugkomt. Ofzo.
Niet echt. Compleet rechts fok hekelt mijn succes. En dat kan ik mij ergens ook wel voorstellen. Ik ben een buutenlander die hun baantjes inpikt.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:09 schreef waht het volgende:
[..]
Jij krijgt al positieve aandacht op FOK!.
Wijken met 80% jeugdwerkloosheid vind je geen nieuws? Ik wist dat het in bepaalde wijken erg gesteld was, maar dan dacht ik eerder dat daar een kwart tot een derde werkloos was. Maar 80% niet nee.quote:
En die schminken zich overdag bruin? (wat trouwens tegenwoordig als racistisch aangemerkt kan worden.)quote:Op donderdag 21 november 2013 17:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lul tpch niet zo stom man. Er zijn net zo goed complete blanke tokkiewijken die er een dergelijk leven op nahouden. Dat gejank over de grote boze allochtoon komt mij mn strot uit.
Die slachtofferrol staat je goed.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:42 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
En die schminken zich overdag bruin? (wat trouwens tegenwoordig als racistisch aangemerkt kan worden.)
Jij kan het weten.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die slachtofferrol staat je goed.
Morgen weer nieuwe kansen, maak je niet druk.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, ik heb de racisme-kaart tenslotte al eerder getrokken vandaag. Oh, wacht...
Het komt voor mij niet als nieuws, neequote:Op donderdag 21 november 2013 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wijken met 80% jeugdwerkloosheid vind je geen nieuws? Ik wist dat het in bepaalde wijken erg gesteld was, maar dan dacht ik eerder dat daar een kwart tot een derde werkloos was. Maar 80% niet nee.
Dat volk zit nogal vaak onder de zonnebank ja.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:42 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
En die schminken zich overdag bruin? (wat trouwens tegenwoordig als racistisch aangemerkt kan worden.)
Precies (daar is schijnbaar wel geld voor).quote:Op donderdag 21 november 2013 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat volk zit nogal vaak onder de zonnebank ja.
Voor een nieuw belastingtarief van 0% in voor inkomens tot 18.000 euro en schaf het minimumloon en de ontslagbescherming af; dan daalt die 80% werkloosheid wel naar 5% o.i.dquote:Op donderdag 21 november 2013 15:18 schreef Janneke141 het volgende:
Oh jee, dit vraagt natuurlijk weer om een onderzoek, een commissie en een taskforce, waarbij na twee jaar zal blijken dat er 60 allochtone jongeren aan het werk zijn geholpen voor ongeveer 2 ton per persoon.
Dan ga je in de praktijk een beetje Duitsland achterna. Op zich niet slecht denk ik. Beter laagbetaald werk via particulieren voor werklozen, dan al werkenden werkloos maken door ze via de overheid en allerlei projectjes te vervangen met bijstandsgerechtigden die aan hun uren moeten komen.quote:Op donderdag 21 november 2013 19:28 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Voor een nieuw belastingtarief van 0% in voor inkomens tot 18.000 euro en schaf het minimumloon en de ontslagbescherming af; dan daalt die 80% werkloosheid wel naar 5% o.i.d
Daarom hou ik er ook het onderscheid aan: tuig en normale mensen.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lul tpch niet zo stom man. Er zijn net zo goed complete blanke tokkiewijken die er een dergelijk leven op nahouden. Dat gejank over de grote boze allochtoon komt mij mn strot uit.
Hoger opgeleiden zouden in het belang van hun eigen land idd beter kunnen blijven, maar wie zijn wij om ze een beter bestaan te ontnemen?quote:Op vrijdag 22 november 2013 07:57 schreef bedachtzaam het volgende:
Maar Lylebird, iedereen heeft een toekomst in Nederland, zeker de vluchteling die analfabeet is moet je niet weren maar opvangen.
Mensen die hun weg kunnen vinden in onze kennismaatschappij kunnen hun intelligentie en kennis beter in hun eigen land inzetten zodat de mensen daar evens een welvarende toekomst krijgen.
quote:Op donderdag 21 november 2013 17:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet echt. Compleet rechts fok hekelt mijn succes. En dat kan ik mij ergens ook wel voorstellen. Ik ben een buutenlander die hun baantjes inpikt.
Precies. Ze willen niet. Dikke vinger naar de samenleving en hun uitkering zelf aanvullen met overvallen en wiethandel.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Tja, gek he, gezien de mentaliteit van veel van deze jongens.
Dit pleit er haast voor om de 3de generatiebontkraagjes die in de knel zitten de worst voor te houden dat hun 4de generatiekinderen wel ooit meer blingbling in hun leven kunnen krijgen, als de bontkraagjes in kwestie daar nu al vast hun best voor gaan doen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hoger opgeleiden zouden in het belang van hun eigen land idd beter kunnen blijven, maar wie zijn wij om ze een beter bestaan te ontnemen?
Wat betreft de kansarme analfabeet: het is uitermate lastig om een oud paard nog nieuwe truukjes te leren. Jonge kinderen zijn nog te beïnvloeden, die kun je nog wegwijs maken in onze bureaucratische maatschappij (ik spreek uit ervaring). Het heeft geen zin om die mensen hier naar toe te halen. Als ze al meekunnen, dan gaan ze op de arbeidsmarkt concurreren met de groepen die het al lastig hebben, zoals onze eigen Tokkies en andere (analfabete) immigranten. In het meest gunstigste geval krijg je dan Britse toestanden, waarbij de eigen bevolking van een uitkering leeft en het werk wordt gedaan door laag-opgeleide Oost-Europese immigranten.
Leer van de fouten die er in het verleden gemaakt zijn.
Toon mij er 1.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De wekelijkse bevestiging van de vooroordelen over die klote allochtonen, komen mijn strot uit.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:24 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dit pleit er haast voor om de 3de generatiebontkraagjes die in de knel zitten de worst voor te houden dat hun 4de generatiekinderen wel ooit meer blingbling in hun leven kunnen krijgen, als de bontkraagjes in kwestie daar nu al vast hun best voor gaan doen.
Het alternatief is namelijk volgens mij om ze zelf het blingblingidee uit de kop te praten en in te laten zien dat dat niet op een duurzame manier realistisch is.
Niet dat die heren met de hele lange termijn bezig zijn, maar als je op deze manier de korte en lange termijn weet te koppelen valt er misschien nog iets te bereiken.
Ik snap dat het voor hem heel confronterend moet overkomen als je zo ongeveer als 1 van de enigen wel een beetje normaal bent.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:27 schreef HeatWave het volgende:
het komt hem de strot uit![]()
![]()
.
.
Weet je wat de rest van nederland de strot uitkomt?.
Nou, normaal. Hij mist nog het besef en realiteitszin.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap dat het voor hem heel confronterend moet overkomen als je zo ongeveer als 1 van de enigen wel een beetje normaal bent.
Ja jij bent maar gaan werken uit fatsoen natuurlijk, ook al had je net zo makkelijk gratis geld en vrijspraak gekregen natuurlijk. Sure.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom zouden ze ook gaan werken als de Pvda ze gratis geld toe strooit en ze makkelijk wegkomen met crimineel gedrag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |