abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:23:43 #101
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133740927
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:20 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ik zal ze wel even op papier zetten. De drie grootste rassen zijn het Afrikaanse ras, het Kaukasische ras en het Aziatische ras. Daarbinnen kan je ook weer onderscheid maken.

Dat het niet politiek correct is daarover te praten wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Wie heeft die gefokt? Rassen ontstaan namelijk niet door natuurlijk selectie.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_133741368
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:23 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Wie heeft die gefokt? Rassen ontstaan namelijk niet door natuurlijk selectie.
Als ik het hier over ras heb, dan bedoel ik een groep mensen die zich door gemeenschappelijke erfelijke lichamelijke kenmerken onderscheidt van een andere groep.
pi_133741506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:18 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Waarom zijn de australiers dan zo dom?

die zijn toch ook blank?
Omdat al het Engelse tuig daar werd gedumpt en de Aboriginals het gemiddelde nog verder omlaag halen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:52:57 #104
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133741610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:43 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Als ik het hier over ras heb, dan bedoel ik een groep mensen die zich door gemeenschappelijke erfelijke lichamelijke kenmerken onderscheidt van een andere groep.
Ik ga liever niet in discussie met mensen die hun eigen definities hanteren/verzinnen. Dat lijkt mij logisch.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_133741653
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:52 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik ga liever niet in discussie met mensen die hun eigen definities hanteren/verzinnen. Dat lijkt mij logisch.
Pak er eens een woordenboek bij zou ik zeggen. Die definitie die ik gaf is vrij standaard.

Hier Vandale:

1ras (het; o; meervoud: rassen)

1groep van individuen, van een andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:57:41 #106
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133741728
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:54 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Pak er eens een woordenboek bij zou ik zeggen. Die definitie die ik gaf is vrij standaard.
Als woordenboeken een autoriteit waren op het gebied van (in dit geval biologische) definities, zouden er geen verschillen tussen woordenboeken moeten zitten. Het feit dat het ene woordenboek andere definities hanteert dan een ander woordenboek, zegt al genoeg.
pi_133741780
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:57 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Als woordenboeken een autoriteit waren op het gebied van (in dit geval biologische) definities, zouden er geen verschillen tussen woordenboeken moeten zitten. Het feit dat het ene woordenboek andere definities hanteert dan een ander woordenboek, zegt al genoeg.
Dus als verschillende woordenboeken een andere definitie geven aan een begrip , is er verder geen discussie mogelijk?
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:02:09 #108
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133741856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:59 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dus als verschillende woordenboeken een andere definitie geven aan een begrip , is er verder geen discussie mogelijk?
Een discussie met een woordenboek is bij voorbaat al erg lastig.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:04:33 #109
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133741938
Overigens is de mens ook niet in ondersoorten te verdelen, aangezien we genetisch teveel op elkaar lijken.
pi_133741974
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:04 schreef BaasBanaan het volgende:
Overigens is de mens ook niet in ondersoorten te verdelen, aangezien we genetisch teveel op elkaar lijken.
Verschillende hondenrassen lijken genetisch ook veel op elkaar. Dit is geen argument.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:06:45 #111
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133741993
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:05 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Verschillende hondenrassen lijken genetisch ook veel op elkaar. Dit is geen argument.
Ras en ondersoort zijn dan ook twee verschillende begrippen.
pi_133742071
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:06 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ras en ondersoort zijn dan ook twee verschillende begrippen.
Is een mens dan volgens jou te verdelen in verschillende rassen of ondersoorten? Ik volg je niet echt meer.
pi_133742103
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:21 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Jij kiest er meteen voor het onderwijs in Afrika als bepalende factor aan te wijzen. Dat is niet wetenschappelijk, dat is politiek.
Dat is een educated guess gebaseerd op studies naar o.a. IQ stijgingen bij migranten e.d.
Ik had het namelijk ook niet over intellectueel vermogen, maar IQ. Dat is natuurlijk ook gewoon deels een aangeleerd truukje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:14:18 #114
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133742199
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:09 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Is een mens dan volgens jou te verdelen in verschillende rassen of ondersoorten? Ik volg je niet echt meer.
Nee. We lijken te veel op elkaar om onder verdeeld te worden in ondersoorten. En van verschillende rassen kan geen sprake zijn, aangezien rassen ontstaan door selectie van de mens. Dit is trouwens niet een kwestie van 'volgens mij', maar 'volgens de wetenschap'. We hebben het hier over feiten, niet over meningen. We zijn echter wel onder te verdelen in verschillende etniciteiten, wat een sociaal-cultureel term is en geen biologische term.

Overigens is 'hond' zelf een ondersoort, dat wilde ik bij de vorige reactie nog even toevoegen.
pi_133742219
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:28 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Omdat het sociale en academische zelfmoord is die verbanden op te merken.
ah.... natuurlijk nemen mensen racisten met wetenschappelijke flauwekul niet al te serieus.
En die types schieten in de slachtofferrol ?
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:18:34 #116
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133742331
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ah.... natuurlijk nemen mensen racisten met wetenschappelijke flauwekul niet al te serieus.
En die types schieten in de slachtofferrol ?
Altijd fraai, wanneer mensen opeens de wetenschap wegwuiven omdat die niet openstaan voor hun ideeën. Even buiten beschouwing latende dat dit komt omdat er geen wetenschappelijke basis is voor hun beweringen.
pi_133742346
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat vereist ook geen DNA onderzoek natuurlijk, aangezien het gewoon correlatie tussen fenotypische uitingen betreft. De correlatie zou er overigens best kunnen zijn wanneer je b.v. IQ als maatstaf neemt. Het onderwijs in Afrika onder de Sahara is nou niet echt denderend.
Als je een menselijk eigenschap aan erfelijk dna koppelt, dan moet je dat met DNA-onderzoek aantonen. IQ-tests en schoolstatistieken zijn geen DNA-onderzoek.
Wat je zegt , IQ-scores worden veel bepaald door goed onderwijs. En door het hele sociale culturele klimaat, wel of niet gericht op presteren en kennisverzamelen.
pi_133742368
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:14 schreef BaasBanaan het volgende:
Nee. We lijken te veel op elkaar om onder verdeeld te worden in ondersoorten. En van verschillende rassen kan geen sprake zijn, aangezien rassen ontstaan door selectie van de mens. Dit is trouwens niet een kwestie van 'volgens mij', maar 'volgens de wetenschap'. We hebben het hier over feiten, niet over meningen. We zijn echter wel onder te verdelen in verschillende etniciteiten, wat een sociaal-cultureel term is en geen biologische term.

Overigens is 'hond' zelf een ondersoort, dat wilde ik bij de vorige reactie nog even toevoegen.
"te veel" klinkt niet erg wetenschappelijk, dat is puur een (politiek correcte) mening. Datzelfde zou gezegd kunnen worden van hondenrassen.

Of wil je helemaal ontkennen dat er biologische verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen?
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:26:34 #119
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133742561
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:19 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

"te veel" klinkt niet erg wetenschappelijk, dat is puur een (politiek correcte) mening. Datzelfde zou gezegd kunnen worden van hondenrassen.

Of wil je helemaal ontkennen dat er biologische verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen?
Natuurlijk. Er zijn zelfs biologische verschillen binnen bevolkingsgroepen. Jammer dat je het niet wetenschappelijk vind klinken, maar je haalt weer de begrippen 'ras' en 'ondersoort' door elkaar. De hond is een ondersoort van de wolf. Doordat mensen honden zijn gaan fokken, zijn er rassen ontstaan. Dat is een feit, wat jij van mijn woordkeuze vind is een mening.
pi_133742566
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je een menselijk eigenschap aan erfelijk dna koppelt, dan moet je dat met DNA-onderzoek aantonen. IQ-tests en schoolstatistieken zijn geen DNA-onderzoek.
Wat je zegt , IQ-scores worden veel bepaald door goed onderwijs. En door het hele sociale culturele klimaat, wel of niet gericht op presteren en kennisverzamelen.
Als je de oorspronkelijke post leest gaat het om een statistische correlatie tussen twee fenotypische uitingen, pigmentgraad en intellectueel vermogen. Even afgezien van hoe lastig met name die laatste te classificeren valt, kun je deze twee variabelen in een steekproefpopulatie natuurlijk vrij makkelijk tegen elkaar uit zetten. Daar komt geen DNA aan te pas.
pi_133742628
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:26 schreef BaasBanaan het volgende:
Natuurlijk. Er zijn zelfs biologische verschillen binnen bevolkingsgroepen. Jammer dat je het niet wetenschappelijk vind klinken, maar je haalt weer de begrippen 'ras' en 'ondersoort' door elkaar. De hond is een ondersoort van de wolf. Doordat mensen honden zijn gaan fokken, zijn er rassen ontstaan. Dat is een feit, wat jij van mijn woordkeuze vind is een mening.
Het ging me om de woorden "te veel" die niet erg wetenschappelijk zijn. Vergelijk het met een natuurkundige die zegt dat de lichtsnelheid "erg hoog" ligt.
pi_133742971
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:29 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het ging me om de woorden "te veel" die niet erg wetenschappelijk zijn. Vergelijk het met een natuurkundige die zegt dat de lichtsnelheid "erg hoog" ligt.
De lichtsnelheid is een meetbare constante. Biologische classificatie blijft een ietwat arbitrair proces, al helemaal voor subsoorten. Soorten kunnen nog enigszins vast worden gedefinieerd a.d.h.v. criteria als het vermogen van individuen om zich onderling te kunnen voortplanten.
Subsoorte worden over het algemeen gedefinieerd wanneer er binnen een soort sprake is van groepen met significante morfologische of genetische verschillen, maar daar zijn geen vastgestelde criteria voor.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:45:10 #123
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_133743017
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is een educated guess gebaseerd op studies naar o.a. IQ stijgingen bij migranten e.d.
Ik had het namelijk ook niet over intellectueel vermogen, maar IQ. Dat is natuurlijk ook gewoon deels een aangeleerd truukje.
Educated wil op dit onderwerp zoveel zeggen als gehersenspoeld. De biologie is een door en door gepolitiseerde wetenschap die niet half zo exact is als men voor wil doen komen. Dat wij van buiten verschillend maar van binnen identiek zijn is de orthodoxie en ketters worden verstoten.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:47:02 #124
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_133743079
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:14 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Alle classificaties en categoriseringen zijn mensenwerk. In de tijd van Linneaus waren er 3 rijken, in mijn middelbareschooltijd waren het er 4, nu zijn het er voor zover ik weet 5 of 6.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:48:11 #125
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_133743114
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

De lichtsnelheid is een meetbare constante. Biologische classificatie blijft een ietwat arbitrair proces, al helemaal voor subsoorten. Soorten kunnen nog enigszins vast worden gedefinieerd a.d.h.v. criteria als het vermogen van individuen om zich onderling te kunnen voortplanten.
Subsoorte worden over het algemeen gedefinieerd wanneer er binnen een soort sprake is van groepen met significante morfologische of genetische verschillen, maar daar zijn geen vastgestelde criteria voor.
Bravo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')