abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133475294
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133476646
Morning :W
Ik sta de laatste weken stil, niet echt bezig met gezond eten en bewegen maar vooral druk geweest met verhuizen.
Maar eens kijken of voor het eind van het jaar nog minstens 1 kilo er af wil *O*
pi_133476855
Ik sta ook stil, maar dat is niet heel gek. Ik heb anderhalve week niet kunnen sporten en fietsen en toch ook wel wat gesnoept met de intocht en dergelijke. Vind ik niet erg verder, ik wil uiteindelijk deze periode zonder aan te komen doorkomen, maar stiekem wil ik er wel wat vanaf. Vandaag kon ik weer lekker fietsen, morgen ook en zaterdag weer sporten.

Ik ben ook overgestapt van Jordans Cruesli naar All Bran volkoren flakes of zoiets :P per 100 gr een 100 kcal minder, meer vezels en meer eiwitten. Ben benieuwd of het iets doet. Ik heb het vanmorgen een keer afgewogen, maar ik gebruik maar 20 gram en dat is echt meer dan voldoende in mijn kwark met aardbeien. Het smaakte ook echt goed, vond ik, dus ik ga deze eens even proberen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133477617
Ik krijg pas moeite met "deze periode" op de kerstdagen. Want dat is wel uitgebreid eten. Denk dat ik mezelf wel het één en ander ga toestaan, maar me wel aan mijn geen koolhydraten ga houden. Van 4 gangen vlees en groenten is dat nog steeds meer dan genoeg (en stiekem het lekkerste) en is makkelijker om me aan te houden dan "ik ga gewoon proberen niet teveel te eten" want dat gaat altijd fout.
pi_133477701
Met de kerstdagen ga ik niet opletten, in ieder geval niet met het avondeten. Ik ga zo als gewoonlijk niet snoepen maar 2 dagen gourmetten en een dag 3 gangen moet wel kunnen zonder grote rampen.
Sinterklaas en Oud & Nieuw zijn verder normaal.
pi_133477727
Ik ben ook gek op schuimpjes en kikkertjes en muisjes van Jamin en chocolade(letters, kransjes, wat dan ook). Ik probeer beperkt in huis te halen, maar als het er is, doe ik wel een beetje mee. Een beetje discipline moet ik wel hebben om het binnen de perken te kunnen houden. Ik ben ook nog jarig in december, dus dat schiet ook op :D Bovendien hebben we een feest van het werk va B, dat is altijd groots en geweldig en daar zal wel wat alcohol vloeien O-)

Kortom, het is een en al feest en lekkers, en ik vind dat ik mezelf voldoende moet kunnen beheersen om wel wat er van mee te pikken, maar niet constant en onbeperkt door te kanen. Ik denk dat het gaat lukken!
pi_133477982
Ik heb gelukkig geen problemen met de decembermaand. Ik hou niet van pepernoten, chocolade, speculaas en al die dingen. Oliebollen, appelflappen zijn ook niet aan mij besteed. :P

Alleen het enige: knieperties. O+ Wat ik van alles hierboven skip zou ik zo daarvoor knieperties eten. Maar dat doe ik gewoon niet. Ook niet proeven want dan wil ik meer.

De kerstdagen is bij ons altijd of BBQ'en of gourmetten dus dan kan ik zelf gewoon de dingen uitkiezen wat ik wil.

Verder wel veel verjaardagen maar dan neem ik geen gebak want daar hou ik toch niet van en ik drink toch altijd alleen water. Misschien dat ik een paar dingen van de hapjes pak maar dat zal niet veel verschil maken.

Dus al met al wordt dat geen drama bij mij en ik hoop dat ook dan de kilo's er gewoon af gaan.
pi_133478624
Ik wil liever minder dik zijn dan al dat snoep. Dus dat wordt geen probleem.

Utgebreide avondmaaltijden en feestontbijtjes probeer ik in te plannen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_133479530
Mijn verjaardag was leuk. De Mc was heerlijk. Gezellig met 8 vrienden (die allemaal zaten te klagen dat ze McDonald´s moesten eten, maar toch braaf meekwamen) daar heerlijk gegeten. Ik vond het leuk! Mijn brownies waren ook een succes, precies genoeg voor iedereen dus zit nu niet met een stapel brownies over. Verder alleen cola zero/koffie/thee geserveerd, en een bakje olijven. Er vroegen een paar mensen om een wijntje, maar ik had er niet eens bij stil gestaan dat er mensen zijn die op woensdag een glas wijn willen, dus niet in huis :P
pi_133479648
Ow, én ik heb Jamies 15 minute meals van m'n vriendinnetjes gekregen, en ik denk echt dat dat echt een kookboek is waar ik veel uit ga maken. Allemaal snel, gezond, en lekker vers! Wilde hem ook heel graag hebben dus ben er heel blij mee!
pi_133480867
Ik vind het zo schattig dat je zo blij kan worden van de Mc. :D
pi_133481696
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:16 schreef Zeester het volgende:
Ow, én ik heb Jamies 15 minute meals van m'n vriendinnetjes gekregen, en ik denk echt dat dat echt een kookboek is waar ik veel uit ga maken. Allemaal snel, gezond, en lekker vers! Wilde hem ook heel graag hebben dus ben er heel blij mee!
Die hebben wij ook, en ik vind het een geweldig kookboek O+
pi_133481720
Geef dan gelijk maar even een paar suggesties voor dingen die ik als eerste moet proberen ;)!
pi_133482028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:36 schreef Zeester het volgende:
Geef dan gelijk maar even een paar suggesties voor dingen die ik als eerste moet proberen ;)!
de Kip Tikka salade is zaaaaalig <3
de killer kegderee is ook heerlijk. Snijbiet heb ik vervangen door spinazie, want snijbiet kon ik niet vinden. Van het teveel aan spinazie heb ik spinaziesoep met blauwe kaas gemaakt :9~
Er is iets van biefstuk met groene rijst, geloof ik, die was ook lekker.

Ik heb het boek pas kort en ik doe dit nu even uit mijn hoofd, dus helemaal compleet en correct is het niet :P
  donderdag 21 november 2013 @ 13:51:12 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133482122
De San Fran Quinoa Salad (met mango) is ook heel erg lekker! :Y
pi_133482135
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
De San Fran Quinoa Salad (met mango) is ook heel erg lekker! :Y
Ga ik die binnenkort eens maken. Wij zijn sowieso dol op mango alle drie!
  donderdag 21 november 2013 @ 13:55:22 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133482240
Ik voel me nog steeds helemaal niet lekker, maar ben qua eten wel gewoon normaal aan 't doen :)

Morgenvroeg weegschaalmoment, verwacht dat ik stil sta. We zullen zien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_133482383
Krijgen jullie die recepten dan ook echt zo snel af? :D

Er is nu weer een nieuw boek "bespaar met Jamie" daar ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_133482455
Ik probeer niet het zo snel af te krijgen, want ik ga lekker op mijn gemakje koken met een glaasje wijn!

Ik heb wel het programma Save with Jamie gezien op 24Kitchen en hij had best wat goede tips!
pi_133482588
Een kwartier is ook een onmogelijk streven aangezien hij alle groentes snijdt met de keukenmachine. Maar een half uurtje koken vind ik ook echt geen probleem, maar het feit dat het uitgangspunt 'snel' is, dat vind ik wel fijn. Het zijn in ieder geval recepten die je na een lange dag nog prima kunt maken.

Ik heb al wel een paar recepten gezien die ik zeker ga proberen. Maar vanavond ga ik salade met gerookte zalm maken, want heb al paar dagen heel erg zin in gerookte zalm en wil het ook wel zo rauw mogelijk eten, dus niet een pasta-saus van maken ofzo.
  donderdag 21 november 2013 @ 14:34:57 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_133483411
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:09 schreef Zeester het volgende:
Een kwartier is ook een onmogelijk streven aangezien hij alle groentes snijdt met de keukenmachine. Maar een half uurtje koken vind ik ook echt geen probleem, maar het feit dat het uitgangspunt 'snel' is, dat vind ik wel fijn. Het zijn in ieder geval recepten die je na een lange dag nog prima kunt maken.

Ik heb al wel een paar recepten gezien die ik zeker ga proberen. Maar vanavond ga ik salade met gerookte zalm maken, want heb al paar dagen heel erg zin in gerookte zalm en wil het ook wel zo rauw mogelijk eten, dus niet een pasta-saus van maken ofzo.
Jum, gerookte zalm! Dat eet ik het liefst op een wrap met roomkaas, rucola en geroosterde pijnboompitjes.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_133483494
Ik heb ook zalm gehaald net. O+ nomnomnom. En rundvlees voor stoofvlees. :9 Vanavond maak ik bloemkoolpizza. O+
pi_133483720
Ik eet vanavond verse roti :9
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133483976
Meteen maar even een salade met de zalm gemaakt :9 Goede lunch.
pi_133488189
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:43 schreef roos85 het volgende:
Ik eet vanavond verse roti :9
Oeh, lekker :9. Ik eet vanavond wraps met gerookte kip, sla en avocado. Heb net al een berg wortels op dus komt goed vandaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')