Nee., de studie is gratis, het geld krijg ik dan omdat ik twee kinderen heb als ondersteuning van levensbehoeftes, meer een uitkering dus maar die krijg je ook als je daarnaast nog gewoon werkt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:43 schreef Fogel het volgende:
Is die die stufi niet gewoon (deels) een lening?
Inderdaad, iedereen krijgt wel iets maar met kinderen krijg je meer.quote:
De enige reden waarom ik dat geld zou krijgen is omdat ik dan met mijn vriend zou samenwonen, wel speciaal voor studenten maar het is hoger als je kinderen hebt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:02 schreef Fogel het volgende:
Hee, je had tussendoor geedit. Maargoed, je vraagt dus geen studifinanciering aan maar wat anders?
Hun zien studeren meer als werk, dus je krijgt betaald om te studeren.quote:
Zo te zien kan jij nog wel wat studie gebruiken...quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hun zien studeren meer als werk, dus je krijgt betaald om te studeren.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo te zien kan jij nog wel wat studie gebruiken...![]()
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat Denemarken zo naief links is, die zijn hier echt wel op beducht. Ik zou het allemaal eens haarfijn uitzoeken en niet zomaar alles geloven wat je vriend zegt. Je stelt zelf (en de reden voor dit topic); je gaat niet zomaar eventjes met kinderen de grens over.
Iets verder naar het noorden staat het bier ook koud en de vallenato/techno/salsa/hardstyle op verzoek ook kneiterhard (het verzoek geldt niet voor het eerste, maar dat zul je van mij niet snel horen).quote:Op zondag 1 december 2013 20:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ik hoop eind van de zomer weer langs te komengeniet van de lente daar!
quote:
Ja en ik zou dan een "Grant" krijgen, geen "Loan", daar heb ik al voor gebeld.quote:
Ja, en er is een voorwaarde die zegt dat indien je een mogelijkheid hebt om vanuit je thuisland stufi te krijgen dat je er dan in DK geen recht meer op hebt. Ik zou dus ook even naar Groningen bellen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja en ik zou dan een "Grant" krijgen, geen "Loan", daar heb ik al voor gebeld.
Dan is er dus wel de voorwaarde dat ik met mijn vriend, die al langer in Denemarken woont en werkt en dus belasting heeft betaald, moet samenwonen.
En dat heb ik niet vanwege mijn leeftijd, ik ben bijna 33.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en er is een voorwaarde die zegt dat indien je een mogelijkheid hebt om vanuit je thuisland stufi te krijgen dat je er dan in DK geen recht meer op hebt. Ik zou dus ook even naar Groningen bellen.
quote:Als je voor de maand waarin je 30 wordt studiefinanciering aanvraagt en er ook recht op hebt, kun je studiefinanciering blijven ontvangen tot en met de maand waarin je 34 wordt. Je mag je studiefinanciering dan na je 30ste niet onderbreken
Chévere! Ik hoop ook daar snel weer langs te komenquote:Op vrijdag 6 december 2013 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iets verder naar het noorden staat het bier ook koud en de vallenato/techno/salsa/hardstyle op verzoek ook kneiterhard (het verzoek geldt niet voor het eerste, maar dat zul je van mij niet snel horen).
misschien is het wel gunstig voor het Deense bedrijfsleven dat de vijver waaruit zij hun hoogopgeleide medewerkers kunnen halen zo groter en meer internationaal samengesteld wordt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:44 schreef El_Matador het volgende:
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat Denemarken nog steeds zo naief links is, die zijn hier echt wel op beducht.
quote:Hans Korn & Rasmussen verkondigt het al acht jaar: Denemarken heeft immigranten nodig. 'Door de vergrijzing. In Denemarken werken we allemaal al, vrouwen ook, fulltime. Onze enige reserves zijn de immigranten. Sinds 1968 al worden te weinig Deense kinderen geboren. Maar als ik dat hardop zeg, krijg ik problemen met de vrouwenbeweging.'
Het is een Europese tegenstrijdigheid, vindt Rasmussen. 'Overal wordt verkondigd dat buitenlanders niet meer welkom zijn, maar juist voor het in stand houden van onze verzorgingsstaat kunnen we niet zonder ze.'
Dat scheeltquote:Op vrijdag 6 december 2013 14:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat heb ik niet vanwege mijn leeftijd, ik ben bijna 33.
[..]
Grappig om te lezen, had ik niet nog niet gezien.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:13 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien is het wel gunstig voor het Deense bedrijfsleven dat de vijver waaruit zij hun hoogopgeleide medewerkers kunnen halen zo groter en meer internationaal samengesteld wordt.
Ik weet niet hoe het bij hen is nu vwb vergrijzing en ontgroening?
Edit
Net iets erger dan bij ons, zag ik.
Ook boeiend http://www.volkskrant.nl/(...)van-Denemarken.dhtml
[..]
Voor de zomervakantie.quote:Op woensdag 11 december 2013 14:07 schreef Meke het volgende:
Heb je eigenlijk voor jezelf een deadline gesteld waarop je uiterlijk de knoop door wil hakken? Voorkomt dat je eeuwig blijft twijfelen
Die is hier net begonnenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |