Jeugdquote:Op woensdag 20 november 2013 22:12 schreef Thomas B. het volgende:
Wat me overigens wel opvalt is dat ik vaak raar aangekeken word als ik zeg dat ik nog Winamp gebruik
Ook wel eens even gebruikt maar het was destijds een grote lange lijst met mp's zonder dat je op artiest kon selecteren enzo.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:22 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik gebruik voor mp3 enzo tegenwoordig foobar2000.. WMP is zo achterlijk geworden
Dit.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:26 schreef Matty___ het volgende:
Nou maak het dan maar opensource als er toch de stekker uit gaat maar dat gaan die aol fucker natuurlijk nooit doen
Dat zou 10 jaar geleden een mooi gebaar zijn geweest, maar dit is eerder een gevalletje "abandonware" dan iets wat de Open Source community nog echt vooruit kan helpen. Vrijwel alles wat Winamp kan is ook in opensource-vorm beschikbaar. Misschien dat er een VLC/MPC achtig projectje hiervoor gestart wordt.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:26 schreef Matty___ het volgende:
Nou maak het dan maar opensource als er toch de stekker uit gaat maar dat gaan die aol fucker natuurlijk nooit doen
Dat is imo juist de kracht van Winamp. Geen gezeik zoals bij itunes met libraries, coverplaatjes, id3-tags die per se goed moeten staan, geïntegreerde systemen, leuke suggesties waar je niet op zit te wachten en allerlei toeters en bellen die afgaan op het moment dat je je telefoon aansluit. Gewoon spelen.quote:Op woensdag 20 november 2013 23:31 schreef Shodan het volgende:
[..]
Dat zou 10 jaar geleden een mooi gebaar zijn geweest, maar dit is eerder een gevalletje "abandonware" dan iets wat de Open Source community nog echt vooruit kan helpen. Vrijwel alles wat Winamp kan is ook in opensource-vorm beschikbaar. Misschien dat er een VLC/MPC achtig projectje hiervoor gestart wordt.
De wereld is vooruitgegaan: MP3-spelers, iPods, smartphones, tablets, mediaplayers, downloadable content, streaming content. Allemaal zaken waarbij AOL met Winamp op de eerste rij had kunnen/moeten zitten. Al hadden ze maar met een van die dingen wat gedaan, dan was de kans groot geweest dat we nu Winamp tot het bot hadden vervloekt.
Heb Winamp nog wel eens geprobeerd maar voor een grote muziekverzameling (100000+ nummers) vond ik het minder handig werken dan foobar2000. Ja, foobar2000 vergt even het nodige instelwerk omdat het zo'n enorm uitgebreid programma is qua wat je er allemaal mee kan. Maar daarna werkt het als een zonnetje, en kan het bijvoorbeeld ook overweg met lange livesets.quote:Op donderdag 21 november 2013 00:14 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is imo juist de kracht van Winamp. Geen gezeik zoals bij itunes met libraries, coverplaatjes, id3-tags die per se goed moeten staan, geïntegreerde systemen, leuke suggesties waar je niet op zit te wachten en allerlei toeters en bellen die afgaan op het moment dat je je telefoon aansluit. Gewoon spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |