Dat is wel een heel grote bak voor een Fahaka... Ik ken niemand die Fahaka's houdt en daaraan voldoet, eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:19 schreef mogsy het volgende:
[..]
Uit die bovenstaande exemplaren spreken me alleen de lineatus en pustulatus aan, mbu ook maar dat is geen vis die je makkelijk thuis houd![]()
Dat minimaal is ook het echte water volume. Ik kom daar wel na aftrek van niet tot de rand vol kunnen vullen, decoratie, zand e.d. door de 120L sump. Maar voor puffers moet je kwa ruimte minamaal toch wel 2x z'n totale volwassen lengte in de diepte en 6x dat in de breedte doen, liefst zelfs 8x in de breedte. Voor een lineatus zit je dan al snel aan 240x80 aan oppervlakte. Mooi formaat tank. Zou net passen in m'n thuiskantoor
, zal het alleen niet door de voordeur krijgen.
Volgende keer als ik ga verhuizen, eerst het aquarium maken en daarna het huis eromheen bouwen![]()
Nu zal je vast wel weg kunnen komen met minder, een hoop doen het tenslotte. Helaas ga ik me dan schuldig voelen tegenover de vis.
Ik vind die target puffers ook wel tof, alleen is het niet mijn ding als ze de hele dag maar onder het zand zitten. Weer zo zonde van het aquarium vind ik dan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is wel een heel grote bak voor een Fahaka... Ik ken niemand die Fahaka's houdt en daaraan voldoet, eigenlijk.
Maar dat is eigen keuze, natuurlijk. Zo lang je maar de minimale afmetingen aanhoudt. Overigens snap ik je wel, hoor. Het zijn gewoon erg grote vissen en je wilt ze toch de ruimte geven (kleine vissen net zo goed natuurlijk), dan komen ze ook beter tot hun recht.
Ik vind zelf de T. miurus erg tof. Vooral als ze in het zand ingegraven liggen.
Volgens mij heb je bij je foto's ook twee tanganyika soorten zitten. Heel interessante vissen ook maar compleet wat anders dan Malawi.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:25 schreef Lon3 het volgende:
[..]
als je vooral anubias + wat varens pakt met heel veel stenen zou je voor malawi chicliden kunnen gaan. Hele mooie vissen soorten heb je daarvan. Heel interesant gedrag ook.
Ik heb tegenwoordig geen aquarium meer (terraruim met gifkikkers is de vervanger) maar de malawi's waren echt mijn favorieten. Makkelijk met onderhoud. Anders dan de standaard gezelschaps vissen en heel cool om naar te kijken.
Het zijn ook muilbroeders dat betekend dat ze de eitjes in hun bek houden tot dat de visjes groot genoeg zijn om zelf eten te zoeken. En als er gevaar dreigt zwemt de zwerm kleintjes ineens weer terug de bek in. Met zo een formaat bak kun je ook de echte grotere soorten pakken.
Waarschijnlijk de meest bekende malawi:
[ afbeelding ]
Nog andere mooie malawi's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ow ja als je hieraan begint moet je wel echt zorgen dat er genoeg grotjes gaten in de stenen zitten in verschillende formaten. De vissen zijn erg territoriaal en moeten echt hun eigen gat kunnen hebben. Anders vreten ze elkaar grandioos op. Als er genoeg gaten zijn is er niks aan de hand. Dan zijn ze elkaar aalleen aan het imponeren. En dat is dan ook weer vet om te zien.
Ik had mijn aquarium vol gegooid met van dit soort kunst stenen:quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:19 schreef mogsy het volgende:
[..]
Ik kan het gezicht van m'n vrouw nu al voorstellen als ze me thuis ziet komen met 100kg steen![]()
Ik vind het echt grandioos mooie vissen, die cichlide. Helaas vind ik de hoeveelheid steen die ze nodig hebben altijd een beetje meh in het aquarium. Al is het laatste plaatje 1 van de eerste waar het niet slecht uit ziet![]()
Ik ga morgen is rondneuzen bij de speciaalzaak, misschien kunnen ze een leuk prijsje geven voor grote partijen stenen eventueel, want het zijn toch toffe vissen. Ik heb wel is een paartje kribensis gehad in m'n allereerste aquarium. Die waren volgens de dierenwinkel wel "safe" voor een community tank.. Toen ze besloten babies te maken was de rest ineens dood
.
Klopt. Die blauwe met bult en die met die skischans bek zijn idd tanganyakasquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:23 schreef DeProf het volgende:
[..]
Volgens mij heb je bij je foto's ook twee tanganyika soorten zitten. Heel interessante vissen ook maar compleet wat anders dan Malawi.
Ik heb er nu eentje in de Edge II zitten (ik hoop dat jij dat ook had?), erg leuk beestje.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:59 schreef mogsy het volgende:
[..]
Ik vind die target puffers ook wel tof, alleen is het niet mijn ding als ze de hele dag maar onder het zand zitten. Weer zo zonde van het aquarium vind ik dan.
Als ik het echt niet meer weet kan ik altijd een leger dwerg kogels in m'n bak loslaten. Kan ook grappig zijn een stuk of 20-30 van die kleintjes
.
Ik heb wel is eerder 2 dwerg kogelvisjes gehad. 1 in een community tank, viel de rest van de vissen niet lastig, te druk bezig met zoeken naar voedsel. En een andere in een Fluval edge. Op zich erg leuk, maar of ze de Fluval FX5 tof gaan vinden
Ik had een F8 in full marine, totdat hij vast kwam te zitten in een Ecotech Vortech MP40quote:Op woensdag 4 december 2013 06:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb er nu eentje in de Edge II zitten (ik hoop dat jij dat ook had?), erg leuk beestje.
Ik weet niet of je brak wat vindt, maar de F8 is ook een erg tof kogelvisje en die kan je ook samen houden met nog een paar F8'jes.
Stiekem ben ik het met je eens. Al kreeg ik niet de indruk dat de dwerg puffer ongelukkig was. Er was geen sprake van het bekende glass surfing dat puffers vrij snel doen wanneer er iets niet snor is.quote:
Alleen kwa centen is het dan minder tof. GSPs moeten zodra die volwassen is op 1.018 zitten, dat doet goed pijn aan de portomonee als je elke week 50% van het water ververst. Wat dat betreft is het beter om een GSP direct to acclimatiseren aan volwaardig zout, beter voor de portomonee althans.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:55 schreef Samzz het volgende:
Ooh, dat duurt wel wat jaartjes. GSP kan nog vrij lang op zwaar brak gehouden worden.
Ik verstuur geen vissen per post van Zweden naar Nederlandquote:Op woensdag 4 december 2013 19:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
Of je maakt een afspraak met iemand met een zeewaterbak die ooit wel een kogel in zijn of haar bak wilt hebben. Ik zal mezelf nog maar even niet als kandidaat beschikbaar stellen, maar over een maand of 3-6 wellicht wel. Geen idee hoelang het duurt voor de verhuizing plaats moet vinden?
Inderdaad, die plecos worden, wat?, 90cm of iets?quote:Op donderdag 5 december 2013 17:11 schreef Samzz het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, Mogsy. Ik snap ook niet wat mensen met een pleco moeten... Serieus, bijna niemand heeft daar een geschikte bak voor.
Ze mist nog wel wat kleur. Maar dat komt wel. Mijn Brigittae's waren ook heel bleek de eerste paar uur en kleurden toen langzaam bij. Nu zijn ze knalroze/roodquote:Op zaterdag 7 december 2013 13:38 schreef mogsy het volgende:
[ afbeelding ]
En natuurlijk een foto. Helaas heb ik geen super camera, enkel m'n mobiele telefoon, maar hopelijk voldoet het kwa kwaliteit
Dit is de kleinere van het stel. De grotere wil niet stil blijven en gaat steeds weg wanneer de voorbelichting van de telefoon aan gaat![]()
Bij de viswinkel waren ze samen een stukje territorium aan het verdedigen in een bak met een 15 tal ramirezi. Dus kennelijk kunnen ze goed met elkaar overweg.
Geen idee, wat het is, maar ik denk dat het verstandig is om je nog levende vissen eruit te vangen en in bijv. een emmer te doen. En daarna je bak leeghalen en goed schoonmaken.quote:Op zondag 8 december 2013 10:48 schreef hadassa1 het volgende:
wie kan mij helpen ik kwam beneden vanochtend en in ene is me hele aquarium wit uitgeslagen en de helft van me vissenbestand is dood. ik heb meteen het aquarium voor de helft leeggepompt en weer gevuld dat tot 3 keer toe maar hij blijft wit. wie kent dit en wat moet ik doen?
dan ga ik dat meteen ff doenquote:Op zondag 8 december 2013 10:56 schreef soapie het volgende:
[..]
Geen idee, wat het is, maar ik denk dat het verstandig is om je nog levende vissen eruit te vangen en in bijv. een emmer te doen. En daarna je bak leeghalen en goed schoonmaken.
Wit water of fijne luchtbelletjes? In het geval van het laatste moet je het in je filter zoeken.quote:Op zondag 8 december 2013 10:48 schreef hadassa1 het volgende:
wie kan mij helpen ik kwam beneden vanochtend en in ene is me hele aquarium wit uitgeslagen en de helft van me vissenbestand is dood. ik heb meteen het aquarium voor de helft leeggepompt en weer gevuld dat tot 3 keer toe maar hij blijft wit. wie kent dit en wat moet ik doen?
het is echt wit waterquote:Op zondag 8 december 2013 11:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wit water of fijne luchtbelletjes? In het geval van het laatste moet je het in je filter zoeken.
www.waterweelde.nl misschien??quote:Op zondag 8 december 2013 21:18 schreef denB het volgende:
Ik ben opzoek naar een webwinkel die relatief goedkoop online aquariums leveren. Ben opzoek naar 40x25x25 of 50x30x30. Heeft iemand ervaring met een zaak die goede service en betrouwbare service heeft? Vele webwinkels online zien er wat "shady" uit.
Ik kom zelf uit Den Haag, weetn iet of er zaken zijn die dit soort zaken ook gewoon in de winkel hebben. Ik wil beginnen met de hobby voordat ik verhuis naar Amerika in 2014/begin 2015. De tank geef ik vervolgens aan een vriend die Reef tanks heeft en hem zal gebruiken als breeder voor zn corals etc.
Het is jammer dat de tanks van ADA duur zijn en niet in Nederland online te koop zijn. Ik vind die er mooi uitzien kwa afwerking etc.
Daar wilde ik deze week naar toe. Een vriend vertelde mij over deze zaak. Kon op hun site niet zien of deze losse tanken verkochten buiten de Dennerle tanken om. Op Petsplace hadden zij die wel, maar daar zag het glas er donker uit.quote:
Waarom niet gewoon TL?quote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef denB het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik ben vandaag begonnen met wat serieuze research etc naar de geschikte tank en oplossing voor het geen wat ik wil doen. Nu stuitte ik op het volgende probleem/kostte probleem.
De verlichting. Ik wil een 50x30x30 (45L) tank nemen, met Eheim 2211 of 2213. Dat is allemaal betaalbaar en binnen wat ik wilde toen ik net begon met een klein vooronderzoek een paar maanden terug. Echter is het kopen van verlichting duur.
Nu is mijn vraag hebben jullie een geschikte oplossing waardoor de kosten lager worden? De producten die ik gezien heb zijn ongeveer 75euro of meer. Ik wil graag voor LED verlichting gaan en ben niet handig aangelegd zeg maar
De tank is Rimless en kan niets ophangen in mijn kamer (schuin dak). Weet niet of er TL oplossingen zijn. Of wellicht een Ikea lamp?quote:
Omdat LEDquote:
Rimless is tofquote:Op maandag 9 december 2013 19:34 schreef denB het volgende:
[..]
De tank is Rimless en kan niets ophangen in mijn kamer (schuin dak). Weet niet of er TL oplossingen zijn. Of wellicht een Ikea lamp?
Algen zoveel mogelijk verwijderen en nylonwatten in je filter gaan gebruiken zou het op moeten kunnen lossen, zo even uit het hoofdquote:Op donderdag 12 december 2013 20:16 schreef SocialDisorder het volgende:
Afgelopen maandag kwam ik terug van vakantie, tref ik allemaal groene aanslag aan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het komt vrij makkelijk los als ik er met m'n vinger langs wrijf, en m'n algeneters willen er niets van weten.
Iemand enig idee wat het is, of het kwaad kan, waar het vandaan komt, en hoe ik er van af kom?
Als ik het goed gezien heb lijkt het op blauw alg.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:16 schreef SocialDisorder het volgende:
Afgelopen maandag kwam ik terug van vakantie, tref ik allemaal groene aanslag aan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het komt vrij makkelijk los als ik er met m'n vinger langs wrijf, en m'n algeneters willen er niets van weten.
Iemand enig idee wat het is, of het kwaad kan, waar het vandaan komt, en hoe ik er van af kom?
Gefeliciteerd, je hebt blauwalg. Het is geen echte alg, maar een bacterie. Als je het uit het water haalt, stinkt het. Voor je vissen kan het geen kwaad, voor je planten echter wel.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |