abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:50:06 #101
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133888163
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:19 schreef mogsy het volgende:

[..]

Uit die bovenstaande exemplaren spreken me alleen de lineatus en pustulatus aan, mbu ook maar dat is geen vis die je makkelijk thuis houd :@

Dat minimaal is ook het echte water volume. Ik kom daar wel na aftrek van niet tot de rand vol kunnen vullen :P , decoratie, zand e.d. door de 120L sump. Maar voor puffers moet je kwa ruimte minamaal toch wel 2x z'n totale volwassen lengte in de diepte en 6x dat in de breedte doen, liefst zelfs 8x in de breedte. Voor een lineatus zit je dan al snel aan 240x80 aan oppervlakte. Mooi formaat tank. Zou net passen in m'n thuiskantoor :7 , zal het alleen niet door de voordeur krijgen. -O-

Volgende keer als ik ga verhuizen, eerst het aquarium maken en daarna het huis eromheen bouwen :Y)

Nu zal je vast wel weg kunnen komen met minder, een hoop doen het tenslotte. Helaas ga ik me dan schuldig voelen tegenover de vis :') .
Dat is wel een heel grote bak voor een Fahaka... Ik ken niemand die Fahaka's houdt en daaraan voldoet, eigenlijk.

Maar dat is eigen keuze, natuurlijk :). Zo lang je maar de minimale afmetingen aanhoudt. Overigens snap ik je wel, hoor. Het zijn gewoon erg grote vissen en je wilt ze toch de ruimte geven (kleine vissen net zo goed natuurlijk), dan komen ze ook beter tot hun recht.

Ik vind zelf de T. miurus erg tof. Vooral als ze in het zand ingegraven liggen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_133888502
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is wel een heel grote bak voor een Fahaka... Ik ken niemand die Fahaka's houdt en daaraan voldoet, eigenlijk.

Maar dat is eigen keuze, natuurlijk :). Zo lang je maar de minimale afmetingen aanhoudt. Overigens snap ik je wel, hoor. Het zijn gewoon erg grote vissen en je wilt ze toch de ruimte geven (kleine vissen net zo goed natuurlijk), dan komen ze ook beter tot hun recht.

Ik vind zelf de T. miurus erg tof. Vooral als ze in het zand ingegraven liggen.
Ik vind die target puffers ook wel tof, alleen is het niet mijn ding als ze de hele dag maar onder het zand zitten. Weer zo zonde van het aquarium vind ik dan.

Als ik het echt niet meer weet kan ik altijd een leger dwerg kogels in m'n bak loslaten :P. Kan ook grappig zijn een stuk of 20-30 van die kleintjes >:O .

Ik heb wel is eerder 2 dwerg kogelvisjes gehad. 1 in een community tank, viel de rest van de vissen niet lastig, te druk bezig met zoeken naar voedsel. En een andere in een Fluval edge. Op zich erg leuk, maar of ze de Fluval FX5 tof gaan vinden :+
pi_133889420
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:25 schreef Lon3 het volgende:

[..]

als je vooral anubias + wat varens pakt met heel veel stenen zou je voor malawi chicliden kunnen gaan. Hele mooie vissen soorten heb je daarvan. Heel interesant gedrag ook.

Ik heb tegenwoordig geen aquarium meer (terraruim met gifkikkers is de vervanger) maar de malawi's waren echt mijn favorieten. Makkelijk met onderhoud. Anders dan de standaard gezelschaps vissen en heel cool om naar te kijken.

Het zijn ook muilbroeders dat betekend dat ze de eitjes in hun bek houden tot dat de visjes groot genoeg zijn om zelf eten te zoeken. En als er gevaar dreigt zwemt de zwerm kleintjes ineens weer terug de bek in. Met zo een formaat bak kun je ook de echte grotere soorten pakken.

Waarschijnlijk de meest bekende malawi:

[ afbeelding ]
Nog andere mooie malawi's:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ow ja als je hieraan begint moet je wel echt zorgen dat er genoeg grotjes gaten in de stenen zitten in verschillende formaten. De vissen zijn erg territoriaal en moeten echt hun eigen gat kunnen hebben. Anders vreten ze elkaar grandioos op. Als er genoeg gaten zijn is er niks aan de hand. Dan zijn ze elkaar aalleen aan het imponeren. En dat is dan ook weer vet om te zien.
Volgens mij heb je bij je foto's ook twee tanganyika soorten zitten. Heel interessante vissen ook maar compleet wat anders dan Malawi.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:28:52 #104
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_133889621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:19 schreef mogsy het volgende:

[..]

Ik kan het gezicht van m'n vrouw nu al voorstellen als ze me thuis ziet komen met 100kg steen _O-
Ik vind het echt grandioos mooie vissen, die cichlide. Helaas vind ik de hoeveelheid steen die ze nodig hebben altijd een beetje meh in het aquarium. Al is het laatste plaatje 1 van de eerste waar het niet slecht uit ziet _O_

Ik ga morgen is rondneuzen bij de speciaalzaak, misschien kunnen ze een leuk prijsje geven voor grote partijen stenen eventueel, want het zijn toch toffe vissen. Ik heb wel is een paartje kribensis gehad in m'n allereerste aquarium. Die waren volgens de dierenwinkel wel "safe" voor een community tank. ):O . Toen ze besloten babies te maken was de rest ineens dood :') .
Ik had mijn aquarium vol gegooid met van dit soort kunst stenen:

Was een duur grapje maar zorgde wel voor mega veel schuil plekken en diepte. Nog een voordeel is als de vissen gaan graven en dat doen ze, heb je geen risico dat je stenen constructie door de voorruit in elkaar stort.

Scheelt nogal wat kilo's gewicht voor je aquarium.

Die grap was wel best prijzig. Had het flink vol geduwd er mee. Moet ze zelfs nog ergens hebben liggen in de kelder.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:31:15 #105
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_133889716
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:23 schreef DeProf het volgende:

[..]

Volgens mij heb je bij je foto's ook twee tanganyika soorten zitten. Heel interessante vissen ook maar compleet wat anders dan Malawi.
Klopt. Die blauwe met bult en die met die skischans bek zijn idd tanganyakas
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  woensdag 4 december 2013 @ 06:23:50 #106
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133899185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:59 schreef mogsy het volgende:

[..]

Ik vind die target puffers ook wel tof, alleen is het niet mijn ding als ze de hele dag maar onder het zand zitten. Weer zo zonde van het aquarium vind ik dan.

Als ik het echt niet meer weet kan ik altijd een leger dwerg kogels in m'n bak loslaten :P. Kan ook grappig zijn een stuk of 20-30 van die kleintjes >:O .

Ik heb wel is eerder 2 dwerg kogelvisjes gehad. 1 in een community tank, viel de rest van de vissen niet lastig, te druk bezig met zoeken naar voedsel. En een andere in een Fluval edge. Op zich erg leuk, maar of ze de Fluval FX5 tof gaan vinden :+
Ik heb er nu eentje in de Edge II zitten (ik hoop dat jij dat ook had?), erg leuk beestje.

Ik weet niet of je brak wat vindt, maar de F8 is ook een erg tof kogelvisje en die kan je ook samen houden met nog een paar F8'jes.
pi_133899976
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 06:23 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb er nu eentje in de Edge II zitten (ik hoop dat jij dat ook had?), erg leuk beestje.

Ik weet niet of je brak wat vindt, maar de F8 is ook een erg tof kogelvisje en die kan je ook samen houden met nog een paar F8'jes.
Ik had een F8 in full marine, totdat hij vast kwam te zitten in een Ecotech Vortech MP40 :'( net toen ik 2 dagen weg was. Voorlopig geen F8s voor mij. De Tetraodon Nigroviridis (Green spotted puffer) is wel een optie, 2 of 3. Die zitten ook in brak water. Die moeten uiteindelijk wel over naar vol zout meen ik, maar daar is voor te plannen :).

Ik had een Edge I, de 2 was toen nog niet uit gekomen. Ik wil een Edge II op kantoor met een kogelvisje. De Edge was wel net groot genoeg voor 1 dwerg kogeltje. Hij heeft nooit langs het raam zitten ijsberen behalve dan wanneer het etenstijd was, maar dat was meer bedelen.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:57:04 #108
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133915441
Eigenlijk is de Edge I te klein...

GSP moet inderdaad naar zeewater. Maar dat is, zoals je zegt te plannen. Ik vind het erg mooie kogels, maar voor mij is het dan wel een nadeel dat ik geen zeeaquarium wil, dus geen GSP voor mij.
  FOK!Fotograaf woensdag 4 december 2013 @ 19:52:15 #109
13368 NiGeLaToR
pi_133919246
Of je maakt een afspraak met iemand met een zeewaterbak die ooit wel een kogel in zijn of haar bak wilt hebben. Ik zal mezelf nog maar even niet als kandidaat beschikbaar stellen, maar over een maand of 3-6 wellicht wel. Geen idee hoelang het duurt voor de verhuizing plaats moet vinden?
  woensdag 4 december 2013 @ 19:55:32 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133919410
Ooh, dat duurt wel wat jaartjes. GSP kan nog vrij lang op zwaar brak gehouden worden.
pi_133926861
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:57 schreef Samzz het volgende:
Eigenlijk is de Edge I te klein...
Stiekem ben ik het met je eens. Al kreeg ik niet de indruk dat de dwerg puffer ongelukkig was. Er was geen sprake van het bekende glass surfing dat puffers vrij snel doen wanneer er iets niet snor is.

Misschien had ik het getroffe met de personaliteit van de puffer. Mijn Edge 1 staat tegenwoordig in de schuur zonder water, in de hoop dat ik ooit is een Edge II zie voor een mooi prijsje ter vervanging, want die dubbele hoogte is erg fijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:55 schreef Samzz het volgende:
Ooh, dat duurt wel wat jaartjes. GSP kan nog vrij lang op zwaar brak gehouden worden.
Alleen kwa centen is het dan minder tof. GSPs moeten zodra die volwassen is op 1.018 zitten, dat doet goed pijn aan de portomonee als je elke week 50% van het water ververst. Wat dat betreft is het beter om een GSP direct to acclimatiseren aan volwaardig zout, beter voor de portomonee althans.

Voor zover ik weet is het ook niet slecht voor een jonge GSP om in zout water te zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
Of je maakt een afspraak met iemand met een zeewaterbak die ooit wel een kogel in zijn of haar bak wilt hebben. Ik zal mezelf nog maar even niet als kandidaat beschikbaar stellen, maar over een maand of 3-6 wellicht wel. Geen idee hoelang het duurt voor de verhuizing plaats moet vinden?
Ik verstuur geen vissen per post van Zweden naar Nederland ;). Ik begin persoonlijk niet aan een vis als ik die vis niet voor de duur van z'n leven kan huisvesten.

Ik snap sommige mensen dan ook niet die een diodon holocanthus (of elk ander soort) nemen in een te kleine tank, om, zodra de vis groter is te verkopen en weer een kleintje halen :'(.

Daar moet ik wel bij vermelden dat ik veelste gehecht raak aan m'n vissen. Dus weg doen om zo'n reden zou toch niet kunnen.
  donderdag 5 december 2013 @ 17:11:30 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_133949854
Ik snap dat ook niet hoor, Mogsy. Ik snap ook niet wat mensen met een pleco moeten... Serieus, bijna niemand heeft daar een geschikte bak voor.
pi_133950174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 17:11 schreef Samzz het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, Mogsy. Ik snap ook niet wat mensen met een pleco moeten... Serieus, bijna niemand heeft daar een geschikte bak voor.
Inderdaad, die plecos worden, wat?, 90cm of iets?

Ik heb zojuist m'n eerste aankoop gedaan. Een tweetal ramirezi. *O*
pi_134014790

En natuurlijk een foto. Helaas heb ik geen super camera, enkel m'n mobiele telefoon, maar hopelijk voldoet het kwa kwaliteit :s)

Dit is de kleinere van het stel. De grotere wil niet stil blijven en gaat steeds weg wanneer de voorbelichting van de telefoon aan gaat :{

Bij de viswinkel waren ze samen een stukje territorium aan het verdedigen in een bak met een 15 tal ramirezi. Dus kennelijk kunnen ze goed met elkaar overweg.
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:43:42 #116
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_134016221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:38 schreef mogsy het volgende:
[ afbeelding ]

En natuurlijk een foto. Helaas heb ik geen super camera, enkel m'n mobiele telefoon, maar hopelijk voldoet het kwa kwaliteit :s)

Dit is de kleinere van het stel. De grotere wil niet stil blijven en gaat steeds weg wanneer de voorbelichting van de telefoon aan gaat :{

Bij de viswinkel waren ze samen een stukje territorium aan het verdedigen in een bak met een 15 tal ramirezi. Dus kennelijk kunnen ze goed met elkaar overweg.
Ze mist nog wel wat kleur. Maar dat komt wel. Mijn Brigittae's waren ook heel bleek de eerste paar uur en kleurden toen langzaam bij. Nu zijn ze knalroze/rood :).

Het zijn erg leuke en mooie vissen om te zien/hebben, vind ik.
pi_134041974
wie kan mij helpen ik kwam beneden vanochtend en in ene is me hele aquarium wit uitgeslagen en de helft van me vissenbestand is dood. ik heb meteen het aquarium voor de helft leeggepompt en weer gevuld dat tot 3 keer toe maar hij blijft wit. wie kent dit en wat moet ik doen?
pi_134042078
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 10:48 schreef hadassa1 het volgende:
wie kan mij helpen ik kwam beneden vanochtend en in ene is me hele aquarium wit uitgeslagen en de helft van me vissenbestand is dood. ik heb meteen het aquarium voor de helft leeggepompt en weer gevuld dat tot 3 keer toe maar hij blijft wit. wie kent dit en wat moet ik doen?
Geen idee, wat het is, maar ik denk dat het verstandig is om je nog levende vissen eruit te vangen en in bijv. een emmer te doen. En daarna je bak leeghalen en goed schoonmaken.
pi_134042150
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 10:56 schreef soapie het volgende:

[..]

Geen idee, wat het is, maar ik denk dat het verstandig is om je nog levende vissen eruit te vangen en in bijv. een emmer te doen. En daarna je bak leeghalen en goed schoonmaken.
dan ga ik dat meteen ff doen
  zondag 8 december 2013 @ 11:09:33 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_134042270
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 10:48 schreef hadassa1 het volgende:
Wit water of fijne luchtbelletjes? In het geval van het laatste moet je het in je filter zoeken.
pi_134042281
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 11:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wit water of fijne luchtbelletjes? In het geval van het laatste moet je het in je filter zoeken.
het is echt wit water
  zondag 8 december 2013 @ 11:12:48 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 8 december 2013 @ 12:17:28 #123
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_134043468
wit water is mij ooit vertelt dat dat bacteriën zijn die of dood zijn of te weinig is
kom vaak door zuurstofgebrek
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  zondag 8 december 2013 @ 12:29:41 #124
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_134043747
Bacterie explosie (dus explosieve bacteriegroei), bacterie sterfte, het kan ook algenbloei zijn.
pi_134045946
oke wij hadden ondertussen ook het vermoeden dat het door bacteriën komt we zijn onlangs verhuisd en we hebben het spul niet uitgekookt voor het weer het aquarium ging.
we hebben nu alles eruit en we zijn alles grondig aan het schoonmaken.
wat zouden we verder nog kunnen doen?
pi_134061670
Ik ben opzoek naar een webwinkel die relatief goedkoop online aquariums leveren. Ben opzoek naar 40x25x25 of 50x30x30. Heeft iemand ervaring met een zaak die goede service en betrouwbare service heeft? Vele webwinkels online zien er wat "shady" uit.

Ik kom zelf uit Den Haag, weetn iet of er zaken zijn die dit soort zaken ook gewoon in de winkel hebben. Ik wil beginnen met de hobby voordat ik verhuis naar Amerika in 2014/begin 2015. De tank geef ik vervolgens aan een vriend die Reef tanks heeft en hem zal gebruiken als breeder voor zn corals etc.

Het is jammer dat de tanks van ADA duur zijn en niet in Nederland online te koop zijn. Ik vind die er mooi uitzien kwa afwerking etc.
pi_134061945
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:18 schreef denB het volgende:
Ik ben opzoek naar een webwinkel die relatief goedkoop online aquariums leveren. Ben opzoek naar 40x25x25 of 50x30x30. Heeft iemand ervaring met een zaak die goede service en betrouwbare service heeft? Vele webwinkels online zien er wat "shady" uit.

Ik kom zelf uit Den Haag, weetn iet of er zaken zijn die dit soort zaken ook gewoon in de winkel hebben. Ik wil beginnen met de hobby voordat ik verhuis naar Amerika in 2014/begin 2015. De tank geef ik vervolgens aan een vriend die Reef tanks heeft en hem zal gebruiken als breeder voor zn corals etc.

Het is jammer dat de tanks van ADA duur zijn en niet in Nederland online te koop zijn. Ik vind die er mooi uitzien kwa afwerking etc.
www.waterweelde.nl misschien??
pi_134062330
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 21:24 schreef soapie het volgende:

[..]

www.waterweelde.nl misschien??
Daar wilde ik deze week naar toe. Een vriend vertelde mij over deze zaak. Kon op hun site niet zien of deze losse tanken verkochten buiten de Dennerle tanken om. Op Petsplace hadden zij die wel, maar daar zag het glas er donker uit.
  maandag 9 december 2013 @ 15:07:18 #129
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_134081462
Ik heb een algeneter welke vanaf gisterenavond 8 uur non stop rondjes zwemt ongeveer 10 centimeter onder het water oppervlak.

Gaat langs alle 4 de ruiten.

Wat kan dit zijn?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  maandag 9 december 2013 @ 18:12:24 #130
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_134087662
sporten
  maandag 9 december 2013 @ 18:28:27 #131
274310 agenda
altijd vol!
pi_134088162
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 18:12 schreef peterzx9r het volgende:
sporten
_O-
pi_134089258
Ik heb een vraagje. Ik ben vandaag begonnen met wat serieuze research etc naar de geschikte tank en oplossing voor het geen wat ik wil doen. Nu stuitte ik op het volgende probleem/kostte probleem.

De verlichting. Ik wil een 50x30x30 (45L) tank nemen, met Eheim 2211 of 2213. Dat is allemaal betaalbaar en binnen wat ik wilde toen ik net begon met een klein vooronderzoek een paar maanden terug. Echter is het kopen van verlichting duur.

Nu is mijn vraag hebben jullie een geschikte oplossing waardoor de kosten lager worden? De producten die ik gezien heb zijn ongeveer 75euro of meer. Ik wil graag voor LED verlichting gaan en ben niet handig aangelegd zeg maar :')
pi_134089629
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef denB het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik ben vandaag begonnen met wat serieuze research etc naar de geschikte tank en oplossing voor het geen wat ik wil doen. Nu stuitte ik op het volgende probleem/kostte probleem.

De verlichting. Ik wil een 50x30x30 (45L) tank nemen, met Eheim 2211 of 2213. Dat is allemaal betaalbaar en binnen wat ik wilde toen ik net begon met een klein vooronderzoek een paar maanden terug. Echter is het kopen van verlichting duur.

Nu is mijn vraag hebben jullie een geschikte oplossing waardoor de kosten lager worden? De producten die ik gezien heb zijn ongeveer 75euro of meer. Ik wil graag voor LED verlichting gaan en ben niet handig aangelegd zeg maar :')
Waarom niet gewoon TL?
pi_134090641
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:12 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon TL?
De tank is Rimless en kan niets ophangen in mijn kamer (schuin dak). Weet niet of er TL oplossingen zijn. Of wellicht een Ikea lamp?
pi_134090710
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:12 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon TL?
Omdat LED :7

Persoonlijk heb ik een Pacific Sun Metis Hyperion R2 boven m'n tank

Voor een zoetwater aquarium zou ik hem niet kopen, maar ik had hiervoor koralen.

Maar LED is pas leuk wanneer je kanalen apart kan instellen zoals de bovenstaande, maar dat ligt wat buiten het budget van denB denk ik.
pi_134090997
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:34 schreef denB het volgende:

[..]

De tank is Rimless en kan niets ophangen in mijn kamer (schuin dak). Weet niet of er TL oplossingen zijn. Of wellicht een Ikea lamp?
Rimless is tof (8>

Misschien zoiets?

Zijn er in verschillende maten, maar volgens mij is de kleinste maat vaak 60cm van dit soort fixtures
pi_134091208
Ja ik heb naar die oplossing gezocht maar kon niet direct een oplossing vinden voor 50cm. Wellicht moet ik van de week ook maar even naar ikea gaan. En daar rond kijken voor een oplossing. Moet toch een nieuw bureau lamp kopen want het is veel te donker in mijn kamer. Hopelijk als alles goed gaat eind van het jaar een aquarium start!
pi_134120800
-al gevonden-

[ Bericht 93% gewijzigd door the-brother-of-uzunumaki op 10-12-2013 17:20:32 ]
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_134200827
Afgelopen maandag kwam ik terug van vakantie, tref ik allemaal groene aanslag aan.

Het komt vrij makkelijk los als ik er met m'n vinger langs wrijf, en m'n algeneters willen er niets van weten.
Iemand enig idee wat het is, of het kwaad kan, waar het vandaan komt, en hoe ik er van af kom?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  donderdag 12 december 2013 @ 21:21:30 #140
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134205107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:16 schreef SocialDisorder het volgende:
Afgelopen maandag kwam ik terug van vakantie, tref ik allemaal groene aanslag aan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het komt vrij makkelijk los als ik er met m'n vinger langs wrijf, en m'n algeneters willen er niets van weten.
Iemand enig idee wat het is, of het kwaad kan, waar het vandaan komt, en hoe ik er van af kom?
Algen zoveel mogelijk verwijderen en nylonwatten in je filter gaan gebruiken zou het op moeten kunnen lossen, zo even uit het hoofd :@
The Art Of Lying
pi_134211373
Iemand interesse in 2 van die gele vissen die altijd in die 'stenenbakken' zitten? Zelf gestop met mn aqua maar heb ze nu in een juwel rekord 60 zitten.

En nee niet zelf gedaan. Onder het mom gekregen van ik moet eraf succes.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_134214792
Ik zal wel iets goeds doen mbt water kwaliteit. 1 van de ramirezi heeft een stuk of 100 eitjes op een blad gelegt :Y

Ik was onder de indruk dat het 2 vrouwtjes waren al was ik onzeker van de grotere. Nu zijn ze beide de eitjes aan het bewaken, dus heel misschien heb ik kleintjes dalijk *O*. Eitjes maar in de gaten houden de komende tijd. Eventueel een fijne spons voor de filter intake plaatsen mochten de eitjes bevrucht blijken.

Nadeel is wel dat ik nu niet de anubias uit hun potjes kan halen :'). Ik had ze met potje en al het aquarium in gemikt omdat ik nog geen tijd heb gehad om interior designer te spelen.

edit:
Nog even een plaatje geschoten voordat ik naar de trein moest rennen. Zonder flits in een donkere kamer.

Dit is de grotere van het stel. Stiekem hoop ik dat het een manneke is :'), maar ik ben kleurenblind en verder geen idee waar ik het aan kan zien.

[ Bericht 10% gewijzigd door mogsy op 13-12-2013 07:35:04 ]
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:57:47 #143
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_134216797
ik heb eindelijk mn bak ok planten doen het eindelijk heb wat voeten in de aarde gehad maar het resoltaat super
  vrijdag 13 december 2013 @ 10:19:41 #144
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_134217240
Ok ben nu aquarium ja leuk en ok leujke bakkeb allemaal! Bedank vor de tips ober visjes ok
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  vrijdag 13 december 2013 @ 12:40:32 #145
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_134220987
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als ik het goed gezien heb lijkt het op blauw alg.
Dat is niet eigenlijk geen echte alg, maar wel een probleem. Algen eters doen er in ieder geval niets aan.

Water waardes controleren en eventueel verbeteren is belangrijk, maar het is mogelijk om weg te krijgen.
Ik heb het een paar keer gehad in een bak en toen verwijderd met medicijnen. Hoewel ik geen voorstander ben van medicijnen werkte het wel erg goed. en was ik er binnen een week vanaf.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_134229751
Lijkt me ook gewoon blauwalg, zoveel mogelijk weghalen, grote waterverversing doen en je bak verduisteren. Dat werkt meestal prima. Ook even niet voeren, blauwalg ontstaat door een teveel aan onder andere fosfaten in het water. Regelmatig blijven verversen dus!
  vrijdag 13 december 2013 @ 19:02:26 #147
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_134233896
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gefeliciteerd, je hebt blauwalg. Het is geen echte alg, maar een bacterie. Als je het uit het water haalt, stinkt het. Voor je vissen kan het geen kwaad, voor je planten echter wel.

Wat Komakie zegt klopt, inderdaad. Maar als minder drastische stap kan je ook voor een black-out gaan, dus je hele aquarium totaal verduisteren zodat er geen licht meer bij kan, what so ever. Werkt dat niet, of niet afdoende, dan kan je altijd nog met poedertjes en goedjes aan de slag.

Blauwalg is óf heel makkelijk kwijt te raken, óf een regelrechte plaag in mijn ervaring.
pi_134235393
Dat zijn van die nasty dingen die eigenlijk niet bij de hobby zouden moeten horen, blauwalg! ;)

Ik heb weer een nieuwe bewoner voor in m'n bak, een Chinese algeneter.
Mijn broertje had 'm gered van iemand die 'm door de WC wou spoelen omdat 'ie er flauw van was maar hij had er zelf geen ruimte voor dus moest 'ie maar in mijn bak.
't Is een Aziatische vis dus past 'ie mooi bij de rest. Ik heb al wel gelezen dat sommige Chinese algeneters zich aan andere vissen vastzuigen in plaats van algen te eten. De mijne doet dat gelukkig niet, die eet zich rond aan algen op het glas, het is een erg goede schoonmaker.
Dit is 'm:

Dat gaatje bij z'n kiewdeksel, daarmee kan 'ie vers water langs z'n kieuwen laten stromen als hij ergens algen aan het eten is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nemephis op 13-12-2013 19:42:56 ]
pi_134238675
Ik heb het huis van Octo gekocht voor m'n axolotl :@
pi_134252089
Bikinibroek! _O_

Ik haat van die kunstmatige bakken, maar als het dan toch kunstmatig moet - Spongebob FTW! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')