Net als de kop van Twente!quote:Op woensdag 20 november 2013 16:37 schreef Pino112 het volgende:
Tevens kan de OP wel wat sneeuw gebruiken
Nee, ik loop het liefst zonder jas rond, en nu is het gewoon koud.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:35 schreef Pino112 het volgende:
Miepen dat het nu al koud is.
Ga emigreren of koop een betere jas ofzo.
Hoe vaak en hoe veel kom jij buiten?quote:Op woensdag 20 november 2013 16:35 schreef Pino112 het volgende:
Miepen dat het nu al koud is.
Ga emigreren of koop een betere jas ofzo.
Vaak genoeg, maar dat doet er niet toe toch?quote:Op woensdag 20 november 2013 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe vaak en hoe veel kom jij buiten?
Temperatuur is prima, het is de combinatie met grijze lucht en de wind die het zo kut maakt. En zoals ik zeg doe ik vrijwel alles op de scooter en dan is het best wel koud. Gisteravond, bijvoorbeeld, had ik nergens last van.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Vaak genoeg, maar dat doet er niet toe toch?
Het vriest nog niet eens veel, dus dat wordt nog een hele winter gezeur aanhoren.
Nou.. tot nu toe fiets ik elke dag van en naar me werk, zonder muts, sjaal of handschoenen dus zo koud vind ik het ook nog niet...quote:Op woensdag 20 november 2013 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe vaak en hoe veel kom jij buiten?
Met fietsen blijf je nog in beweging, op de scooter ben je een windvanger terwijl je stil zitquote:Op woensdag 20 november 2013 16:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou.. tot nu toe fiets ik elke dag van en naar me werk, zonder muts, sjaal of handschoenen dus zo koud vind ik het ook nog niet...
Ga ook fietsen dan.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met fietsen blijf je nog in beweging, op de scooter ben je een windvanger terwijl je stil zit
50 km op een dag vind ik iets teveelquote:
Wat is -15 dan? Stervenskoud?quote:Op woensdag 20 november 2013 16:53 schreef Nattekat het volgende:
Gevoelstemperatuur -5
Dat is dus koud.
Frisjesquote:
Gevoelstemperatuur hier in Zeeland is -2.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:07 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil best emigreren maar dan zou ik naar de Alpen gaanoverigens is het ook niet bepaald warm buiten ofzo
De eerste sneeuwvlokken zijn al waargenomen in Vlaanderen.quote:
Dit. Nou hoef ik ook maar 1,5 kmquote:Op woensdag 20 november 2013 16:47 schreef Frutsel het volgende:
Nou.. tot nu toe fiets ik elke dag van en naar me werk, zonder muts, sjaal of handschoenen dus zo koud vind ik het ook nog niet...
Hier op Tholen regen en bij wat intensere neerslag een zeer natte sneeuwvlokquote:Op woensdag 20 november 2013 17:55 schreef Elan het volgende:
Grapje.
Hier (Ooltgensplaat of zo) momenteel de eerst vlokken (natte) snil.
Ik 4, en kan me herinneren vorig jaar ook geen handschoenen e.d. gebruikt te hebben. Nu kan ik wel goed tegen de kou. Heb het liever koud, dan te warm.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:12 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit. Nou hoef ik ook maar 1,5 km.
Dit vind ik echt bizarquote:Op woensdag 20 november 2013 18:47 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik 4, en kan me herinneren vorig jaar ook geen handschoenen e.d. gebruikt te hebben. Nu kan ik wel goed tegen de kou. Heb het liever koud, dan te warm.
in 1987 fietste ik met -18 met een harde NO wind naar school, 7km door vooral weiland. Daar was geen handschoen tegenop gewassen. Nooit zo koud meegemaakt als toenquote:Op woensdag 20 november 2013 19:30 schreef alors het volgende:
[..]
Dit vind ik echt bizarIk heb onder de 10 al handschoenen aan. Ik ben gewoon een warmtemens, als het hele land ligt te puffen voel ik me op mijn best. Als het beneden de 15 graden is heb ik vaak al steenkoude handen, mensen schrikken er altijd van
Waarom binnenkort. Nu kan het ookquote:Op woensdag 20 november 2013 20:26 schreef GekkePoes het volgende:
De sneeuwheader mag binnenkort weer aan
Vliegvelden en autosnelwegen worden geslotenquote:Op woensdag 20 november 2013 21:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Bah, dan zal alles morgen wel weer vast staan.
quote:Op woensdag 20 november 2013 22:09 schreef -CRASH- het volgende:
Er komen 2 sneeuwbuien aan zegt de een tegen de ander
waar ga jij naar toe ik ga naar Oostenrijk feest vieren...
Zegt de ander ik ga naar Nederland paniek zaaien
Van FB
Van FB
beter goed gejat dan slecht bedacht
Ik hoorde dat zijn auto niet door de APK is gekomen, dus hij moet een andere manier vindenquote:
Van FB
beter goed gejat dan slecht bedacht
Uiteraard: eenmaal asiel aangevraagd in één land, kom je Nederland niet meer in.quote:Op donderdag 21 november 2013 00:50 schreef JDude het volgende:
Rond Antwerpen lag een klein wit laagje, maar eenmaal terug in NL uiteraard geen sneeuw meer te bekennen.
Nee, het wordt alleen nog maar meer winter.quote:Op donderdag 21 november 2013 07:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben de winter nu al zat
Kan ik nog ruilen?
Het zou verboden moeten worden, ik eis onderzoek...quote:Op donderdag 21 november 2013 07:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, het wordt alleen nog maar meer winter.
Ik niet. Werk ook de gehele dag in de kou (binnen) dus ben wel watgewendquote:Op woensdag 20 november 2013 19:30 schreef alors het volgende:
[..]
Dit vind ik echt bizarIk heb onder de 10 al handschoenen aan. Ik ben gewoon een warmtemens, als het hele land ligt te puffen voel ik me op mijn best. Als het beneden de 15 graden is heb ik vaak al steenkoude handen, mensen schrikken er altijd van
quote:Op donderdag 21 november 2013 17:28 schreef Nattekat het volgende:
Eerst dacht ik dat het gisteren koud was... Wat een kou
Nee, het is elke week 'volgende week' kouder in de voorspelling, maar dan... it's gone! Gewoon weer hetzelfde weer, de komende wekenquote:Op donderdag 21 november 2013 17:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]. En morgen is het nóg kouder, en volgende week enz enz.
Houden zoquote:Op donderdag 21 november 2013 17:47 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs 's nachts geen vorst meer. Ze zaten er weer flink naast, afgelopen week.
Een beetje zo zou wel leuk zijn, het is grijs, grijs en een beetje wit, wat de klok slaat.
Mooi. Nu nog opbokken met die bewolking en we komen d'r wel.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:47 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs 's nachts geen vorst meer. Ze zaten er weer flink naast, afgelopen week.
Een beetje zon zou wel leuk zijn, het is grijs, grijs en een beetje wit, wat de klok slaat.
Op een andere weer website verdwijnt die bewolking ineens vlak voor de grens. force shield?quote:Op donderdag 21 november 2013 18:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Deutschland?! Was gibt?!
[ afbeelding ]
Nee eerder einde radarradiusquote:Op donderdag 21 november 2013 18:39 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Op een andere weer website verdwijnt die bewolking ineens vlak voor de grens. force shield?
Daar hebben we een smiley voor:quote:Op donderdag 21 november 2013 20:09 schreef RemcoW23 het volgende:
15 daagse leunt meer richting +10 dan richting vriespunt voor de komende twee weken. Nog even wachten op de horrorwinter dus.
quote:Op donderdag 21 november 2013 20:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Daar hebben we een smiley voor:
![]()
En nog een paar:
![]()
![]()
![]()
Voor een horrorwinter emigreer je maar naar Siberië!
Voor warmte verhuis je maar naar Dubai.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Daar hebben we een smiley voor:
![]()
En nog een paar:
![]()
![]()
![]()
Voor een horrorwinter emigreer je maar naar Siberië!
En dan?quote:Op donderdag 21 november 2013 21:05 schreef ACT-F het volgende:
Nog een uurtje![]()
http://www.wetteronline.de/
Snillll!quote:
Alles ontregeldquote:Op donderdag 21 november 2013 21:55 schreef minthy het volgende:
Gaat het nu echt doorzetten, ja?
Van mij hoeft het nog niet zo, moet veel lange afstanden rijden tegenwoordig
quote:Op donderdag 21 november 2013 21:55 schreef minthy het volgende:
Gaat het nu echt doorzetten, ja?
Van mij hoeft het nog niet zo, moet veel lange afstanden rijden tegenwoordig
quote:Op donderdag 21 november 2013 20:09 schreef RemcoW23 het volgende:
15 daagse leunt meer richting +10 dan richting vriespunt voor de komende twee weken. Nog even wachten op de horrorwinter dus.
Gaernquote:Op donderdag 21 november 2013 21:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik stuur wel een appje naar de weergoden.
Heul geen snilradar?quote:
Amersfoort, 6 uur in de file gestaan, gelukkig een lekker warm dekentje mee, en een heel pak chocomel opquote:Op donderdag 21 november 2013 21:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Alles ontregeldRemember 25 november 2005
Dat is helemaal te gék om mee te maken als je zelf lekker voor de open haard zit met een glas wijn in je hand en je pantoffeltjes aan! Niet als je erdoorheen moetquote:Op donderdag 21 november 2013 21:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik had een webcam opgezetquote:Op donderdag 21 november 2013 22:00 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat is helemaal te gék om mee te maken als je zelf lekker voor de open haard zit met een glas wijn in je hand en je pantoffeltjes aan! Niet als je erdoorheen moet![]()
Dat veroorzaakte toch ook die enorme files op de Veluwe op die dag?
Daar hoop ik op, dit bevalt me wel aardig eigenlijkquote:
Antarctica?quote:Op donderdag 21 november 2013 22:14 schreef Lemans24 het volgende:
Eindelijk zit de kou waar hij hoort.
Knuppel!!quote:Op donderdag 21 november 2013 22:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik had een webcam opgezetJammer dat ik die beelden niet bewaard heb toen:
WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #126
Was dat met wateroverlast in het westen en dikke sneeuw in het oosten?quote:Op donderdag 21 november 2013 22:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik had een webcam opgezetJammer dat ik die beelden niet bewaard heb toen:
In elk geval erg dikke sneeuw in het oostenquote:Op donderdag 21 november 2013 22:24 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Was dat met wateroverlast in het westen en dikke sneeuw in het oosten?
Toen zat ik op school, maar geen idee wat ik toen precies deed.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In elk geval erg dikke sneeuw in het oostenIk kwam niet meer weg van mijn parkeerplaats
Ik weet nog precies wat ik toen deed, ik lag met 42 graden koorts ziek op de bank, te balen dat ik niet naar buiten kon.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:29 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Toen zat ik op school, maar geen idee wat ik toen precies deed.
app nog ff naar de godenquote:Op donderdag 21 november 2013 23:11 schreef ACT-F het volgende:
Wat is dit, force field? Het lost gewoon boven mij op
Schnil, bitte sehr!quote:
appen, het meest absurde werkwoord ooit, in de Nederlandse taal.quote:
Logisch, appen is een Nederlands werkwoord. In het Engels is het apping.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
appen, het meest absurde werkwoord ooit, in de Nederlandse taal.
Kunnen we dat afschaffen? Bestaat in het Engels ook niet.
Dat herinner ik mij nog, ik moest toen van Nijmegen naar het oosten met de trein, het eerste gedeelte ging nog vrij aardig, maar uiteindelijk had ik iets van 6 uur vertraging. Maar dit is toch lang niet zo erg toch?quote:Op donderdag 21 november 2013 21:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, dat is het klooien met apps (als in I-phone of Adroid app).quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Logisch, appen is een Nederlands werkwoord. In het Engels is het apping.
Wellicht stuurt hij een bericht naar de weergoden met een app die HolyApp heet o.i.d. Dan is het geen whatsappen imho.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, dat is het klooien met apps (als in I-phone of Adroid app).
In de Van Dale staat al whatsappen, waarom moet het dan nu ineens in NL appen en 'appje' worden, lekker verwarrend.
Hij gebruikt gewoon iGodquote:Op vrijdag 22 november 2013 10:54 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wellicht stuurt hij een bericht naar de weergoden met een app die HolyApp heet o.i.d. Dan is het geen whatsappen imho.
En gaarne op 24, 25 en 26 december.quote:
Appliceren vind ik een veel beter woord.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
appen, het meest absurde werkwoord ooit, in de Nederlandse taal.
Kunnen we dat afschaffen? Bestaat in het Engels ook niet.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij gebruikt gewoon iGod![]()
http://chatwithigod.com/
Ja he, app is toch eigenlijk applicatie?quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:09 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Appliceren vind ik een veel beter woord.
In feite wel.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja he, app is toch eigenlijk applicatie?
Volgens mij zei ik dat in het begin ook, vier jaar geleden of zo. " ik heb een nieuwe applicatie".quote:
ja, precies. Een programma dus.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja he, app is toch eigenlijk applicatie?
Ik zag de zon heel even doorbreken vanmorgenquote:Op vrijdag 22 november 2013 15:03 schreef Lemans24 het volgende:
Waar is die zon vandaag?
http://www.yr.no/place/Ne(...)ht/hour_by_hour.html
[ afbeelding ]
Oh, toen sliep ik zeker nog.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:05 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik zag de zon heel even doorbreken vanmorgen
quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Oh, toen sliep ik zeker nog.
Lange termijn is wel prima nu. Geen winter, geen herfst. Gewoon lekker saai weer de rest van de maand.
Ja, van die witte volledig dekkende bewolking zonder regen, en geen koude bries ofzo ...quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Oh, toen sliep ik zeker nog.
Lange termijn is wel prima nu. Geen winter, geen herfst. Gewoon lekker saai weer de rest van de maand.
Hier ligt ie precies op 0, de grens van de handschoenenquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:45 schreef sararaats het volgende:
koud, amper 4°C welke de gevoelstemperatuur toch wel tegen -1°C ligt
Dat is nog altijd beter dan flatserige regen en ijswind..quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:09 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja, van die witte volledig dekkende bewolking zonder regen, en geen koude bries ofzo ...
Maar geduld is een schone zaak, ergens in Januari mss weer wat schaatsen op de plassen
stormachtige ijswind en motregen...quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is nog altijd beter dan flatserige regen en ijswind..
Hm, goed idee. Ik heb van die heldere glazen voor m'n zonnebril, kan ik zo verwisselen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:17 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
stormachtige ijswind en motregen...
Mensen kijken me wel eens vreemd aan als ik dan een zonnebril op doe, maar dat scheelt een hoop getuur, boven de sjaal uit, als ik naar werk loop.
In de winter heb ik heel vaak een zonnebril op.. fiets, scooter, auto. Laagstaande zon is altijd beroerd en het helpt op de fiets/scooter sowieso heel veel.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:17 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
stormachtige ijswind en motregen...
Mensen kijken me wel eens vreemd aan als ik dan een zonnebril op doe, maar dat scheelt een hoop getuur, boven de sjaal uit, als ik naar werk loop.
Nou, wat je prima noemt.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geen sneeuwvlokje gezien. En dat is prima, hoe minder sneeuw hoe beter.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:06 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Nou, wat je prima noemt.
Dat sneeuwdekje van woensdag was dan ook wel (vooralsnog) het hoogtepunt van deze maand.
En ook december is niet vaak echt winters. Zoals de laatste jaren zijn wel uitzonderingen. De echte wintermaanden zijn januari en februari.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geen sneeuwvlokje gezien. En dat is prima, hoe minder sneeuw hoe beter.
Iedereen heeft weer andere voorkeuren en verwachtingen wat betreft de winter hè.
November is de maand van de regen en grijze luchten daar heeft hij aan voldaan.
Jan Visserquote:En de barometers stijgen en stijgen! Een hogedrukgebied ten noordwesten van Ierland heeft thans een kerndruk van 1029 hPa maar zwelt na het weekeinde boven Ierland aan tot ruim 1040 hPa. Het luchtdrukmaximum, in de bovenlucht uitgroeiend tot een imposante hoogterug, slaagt er met gemak in om depressies en (rand)storingen op afstand te houden. In grote lijnen blijft het dan ook tot eind volgende week overwegend rustig weer en zijn de neerslagkansen niet bijster groot. Hooguit trekt wel eens een zwak warmte- of koufrontje over het Noordzeegebied. Dat zou dan een weinig lichte (mot)regen of een buitje tot gevolg kunnen hebben. Op woensdag de 27ste november zijn de regenkansen iets groter.
De positie van het hogedrukgebied is uiteraard ongunstig om het kwik onderuit te halen. De aangevoerde lucht is veelal Atlantisch en dus vochtig en relatief zacht van origine. De maxima komen dit weekeinde en volgende week uit op waarden tussen 7 en 10 graden: de minima kunnen slechts zeer incidenteel iets onder nul komen. Meestentijds is het ook in de nachten ruim boven het vriespunt. Verder is het tamelijk bewolkt.
Prima toch? Hoe later hoe beter.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
Da's jammer, voorlopig geen snil.
Dat wel ja, laat het dan goed sneeuwen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Prima toch? Hoe later hoe beter.
Niet van die zielige november sneeuw
mooi, geen witte rommelquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
Da's jammer, voorlopig geen snil.
Oh bah, hier stralend blauw, de hele dag zon en zo goed als windstil.quote:
Lekker daar laten, die kou.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:55 schreef aloa het volgende:
Begin december is er in ieder geval genoeg kou aanwezig in de gebieden waar de kou voor Nederland vandaan moet komen.
[ afbeelding ]
Haal de barbeque maar weer uit het hokquote:Op zondag 24 november 2013 11:16 schreef Paul het volgende:
Wat zien ik wordt het weer warmer
Dus dit was de winter alweer voor dit seizoen
quote:Op zondag 24 november 2013 13:05 schreef GekkePoes het volgende:
een weekje zulk weer is toch heerlijk?
[ afbeelding ]
Doe maar 3 maandenquote:Op zondag 24 november 2013 13:05 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk maar vaak gaat dit in NL gepaard met temperaturen van (iets) boven 0 graden en dan krijg je vieze drap. Blijft hooguit 2 dagen liggen. Zelden dat dit in combinatie is met vrieskou. Enkele jaren geleden was dat voor het laatst het geval. Toen lag hier in het noorden bijna 3 weken lang sneeuw. Dat dan weer wel.quote:Op zondag 24 november 2013 13:05 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna een meter op sommige plaatsesn, was wel leuk om doorheen te wandelen.quote:Op zondag 24 november 2013 13:39 schreef Skwish het volgende:
[..]
Leuk maar vaak gaat dit in NL gepaard met temperaturen van (iets) boven 0 graden en dan krijg je vieze drap. Blijft hooguit 2 dagen liggen. Zelden dat dit in combinatie is met vrieskou. Enkele jaren geleden was dat voor het laatst het geval. Toen lag hier in het noorden bijna 3 weken lang sneeuw. Dat dan weer wel.
Maar niet zoals afgelopen winter, die begon pas half januari, maar duurde tot diep in juni.quote:Op zondag 24 november 2013 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Winter moet nog beginnen joh.maar laat hem dan wel zo laat mogelijk beginnen. Dan mag het wat mij betreft vriezen sneeuwen waaien enzovoorts. Iedereen blij
Nah die was dan ook waardeloos. Voor mij en voor winterliefhebbers. Het was niet écht koud, dat voelde zo aan door de oostenwind. Weinig sneeuw. Duurde lang.. nee, dat hoef ik niet nog een keer.quote:Op zondag 24 november 2013 13:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar niet zoals afgelopen winter, die begon pas half januari, maar duurde tot diep in juni.
Niet koud afgelopen winter? De maanden februari, maart en april (en mei) waren echt wel koud. Als je die niet als koud kunt bestempelen, moet je in Lapland gaan wonen, kouder worden ze hier voorlopig niet mag ik hopen.quote:Op zondag 24 november 2013 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nah die was dan ook waardeloos. Voor mij en voor winterliefhebbers. Het was niet écht koud, dat voelde zo aan door de oostenwind. Weinig sneeuw. Duurde lang.. nee, dat hoef ik niet nog een keer.
Aan zee schijnt de zon vaker. Ga nog wel een paar keer heen en weerquote:Op zondag 24 november 2013 14:42 schreef roislecxe het volgende:
Als de vooruitzichten een beetje kloppen, kunnen we komende 14 dagen toch mooi 4 uur zon verwachten
Gemiddeld gezien was het geen koude winter volgens mij. Ben het verder met je eens hoor. Wat mij betreft slaan we heel dat klote seizoen over maar wie ben ik.quote:Op zondag 24 november 2013 14:44 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Niet koud afgelopen winter? De maanden februari, maart en april (en mei) waren echt wel koud. Als je die niet als koud kunt bestempelen, moet je in Lapland gaan wonen, kouder worden ze hier voorlopig niet mag ik hopen.
December was te warm, januari tot juni te koud. Als zou het al met al dan geen superkoude winter zijn geweest, het is en blijft een akelig koude periode, en ik kan me nog te goed de ijskoude snijdende wekenlang aanhoudende oostenwind herinneren.quote:Op zondag 24 november 2013 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien was het geen koude winter volgens mij. Ben het verder met je eens hoor. Wat mij betreft slaan we heel dat klote seizoen over maar wie ben ik.
Oja. Toen er ineens paniek ontstond omdat dat wel eens "blijvend" kon zijnquote:Op zondag 24 november 2013 14:53 schreef roislecxe het volgende:
[..]
December was te warm, januari tot juni te koud. Als zou het al met al dan geen superkoude winter zijn geweest, het is en blijft een akelig koude periode, en ik kan me nog te goed de ijskoude snijdende wekenlang aanhoudende oostenwind herinneren.
Hopelijk dit jaar tot eind februari grijs, en vooral niet te koud.
Was het maar weer mei
Half juni in Le Mans, wat was het koud aan het circuit met die wind!quote:Op zondag 24 november 2013 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar die piswind herinner ik me ook. Stond toen ergens begin mei te blauwbekken met handschoenen aan. Beter krijgen we dat niet meer.
Wel een vreselijk mooi circuitquote:Op zondag 24 november 2013 15:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Half juni in Le Mans, wat was het koud aan het circuit met die wind!
Zit ik net Frank Sinatra - Moonlight Serenade te luisteren. Ik ben helemaal in de stemmingquote:Op zondag 24 november 2013 13:05 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Die 3 laatste wekenquote:
Sinatraquote:Op zondag 24 november 2013 16:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zit ik net Frank Sinatra - Moonlight Serenade te luisteren. Ik ben helemaal in de stemming
Laten we duimen dat dat dit jaar gebeurt, in plaats van een lange winter een lange lente en zomerquote:Op zondag 24 november 2013 18:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vanaf de 6e hadden de lijnen niet meer omlaag moeten gaan.
Maak er maar volgend jaar van, dit jaar hebben we geen lente en zomer meer.quote:Op zondag 24 november 2013 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we duimen dat dat dit jaar gebeurt, in plaats van een lange winter een lange lente en zomer
Oh ja. Ja ik heb de nare gewoonte in schooljaren te denken. Al heel langquote:Op zondag 24 november 2013 19:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Maak er maar volgend jaar van, dit jaar hebben we geen lente en zomer meer.
Grappig, ik denk precies andersom, ook als er schooljaren wordt bedoeldquote:Op zondag 24 november 2013 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh ja. Ja ik heb de nare gewoonte in schooljaren te denken. Al heel lang
quote:
Weerkundig gezien, begint volgend jaar volgende week alquote:Op zondag 24 november 2013 19:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Maak er maar volgend jaar van, dit jaar hebben we geen lente en zomer meer.
Het was een frisse start van de zomerquote:Op maandag 25 november 2013 02:22 schreef RemcoW23 het volgende:
Ik kan me niet eens meer herinneren dat het ook in april/mei koud was. Alleen dat het rond Sinterklaas voor het eerst begon (dacht ik) en het tot en met maart regelmatig goed koud was en ook qua sneeuw was er niets te klagen voor de liefhebbers toch? Ook erg droog met die snijdende wind idd.
Er zaten toch ook extremen bij? Dat je de ene week in een Tshirt liep en een week later met de sneeuwschuiver aan de gang kon?
Dan heb ik liever 8 graden en wat regen. Is wel erg grijs, maar voelt net wat aangenamer aan. Scheelt ook in de stookkosten.
Niet te koud, niet te winderig, zonnetje grijs, droog...quote:Op maandag 25 november 2013 11:40 schreef Nattekat het volgende:
Het was zo mooi weer een uur geleden
Niet te koud, niet te winderig, zonnetje, droog...
Nu is het grijs, donker en nat
Van 20 naar 0 graden in drie dagen, lijkt me niks!quote:Op maandag 25 november 2013 11:31 schreef Dven het volgende:
Na lange tijd afwezig te zijn geweest hier maar een update van het weer in het fraaie Bulgarije
Daarna is de temperatuur langzaam gaan dalen en het op zaterdag en zondag nog een kleine 20 graden was. Vandaag is stukken koeler door de regen van afgelopen nacht en zal het niet warmer worden dan een graad of 15. Morgen komt de echte omslag, maximumtemperaturen dalen naar het vriespunt en 's nachts zal het matig vriezen.
De charmes van de vroege lente en late herfstquote:Op maandag 25 november 2013 13:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Van 20 naar 0 graden in drie dagen, lijkt me niks!
Houdt de economie draaiende.quote:Op maandag 25 november 2013 13:57 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Al met al toch al weer een duur jaartje qua "weather disasters"
Prima toeven in Utrecht in het zonnetje alleen jammer van die striemende NO wind.quote:Op maandag 25 november 2013 13:49 schreef Lemans24 het volgende:
Maar in midden Nederland is het een prima dag. Net niet de zonnigste van de maand, denk ik.
Ja dat zal het zijnquote:Op maandag 25 november 2013 16:04 schreef JDude het volgende:
Herfstweer zullen ze bedoelen, toen was die storm toch?
Dat moet dus severe weather zijn.quote:Op maandag 25 november 2013 16:04 schreef JDude het volgende:
Herfstweer zullen ze bedoelen, toen was die storm toch?
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 25-11-2013 om 22:14:41Winter in Twente. Daar is het vanavond al even -5 geweest. Matige vorst. Langs westkust +5. reageer retweet
Ja, 6,7 graden hier.quote:Op maandag 25 november 2013 23:00 schreef Nattekat het volgende:
Soms is het toch fijn om aan de kust te wonen.
quote:Op maandag 25 november 2013 23:10 schreef minthy het volgende:
Hmm, dat wordt ruiten krabben morgenochtend...
Ah, in 2005 kon men de kaarten dus ook nog niet opslaan en opnieuw uploaden:quote:Op maandag 25 november 2013 23:55 schreef Againzender het volgende:
In 2005 was het de 25ste wel even ander weer
Voor de liefhebbers om na te lezen:
In 1979 ook:quote:Op maandag 25 november 2013 23:55 schreef Againzender het volgende:
In 2005 was het de 25ste wel even ander weer
Voor de liefhebbers om na te lezen:
Niks aan de hand hier gelukkig.quote:Op maandag 25 november 2013 23:10 schreef minthy het volgende:
Hmm, dat wordt ruiten krabben morgenochtend...
Hier ging het nét goed, buurman mocht wel krabbenquote:Op dinsdag 26 november 2013 06:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niks aan de hand hier gelukkig.
Bizar.quote:Op dinsdag 26 november 2013 07:52 schreef Dven het volgende:
De eerste sneeuw is aan het vallen. Afgelopen week nog temperaturen tot bijna 25 graden. Daar is niet veel meer van over.
quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jaloers... Op de sneeuw dan. Regen is deprimerend.
Vlokken worden dikker en dikker, de grond is inmiddels ook zo afgekoeld dat het op straat blijft liggen ipv alleen op de daken en bomen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Dat is goed koud jaquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:29 schreef Gwywen het volgende:
Bij ons was vanmorgen ook alles wit hoor...
Van de rijp.![]()
Had flink gevroren, -6 vannacht.
Brrrr...quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is goed koud jaHier voorlopig geen temperaturen ver onder nul door de sneeuw. Voor aanstaande vrijdag geven ze wel een -10 op s'nachts
Maar eventjes afwachten of het uitkomt. Zou wel bizar zijn om in een week van hitterecord naar kouderecord te gaanquote:
Toch zijn dit soort dingen wel wat deze tijd van het jaar leuk maakt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar eventjes afwachten of het uitkomt. Zou wel bizar zijn om in een week van hitterecord naar kouderecord te gaan
Het zijn inderdaad bijzondere delen van het jaar. Net als met de vroege lente waarin het precies hetzelfde is. De ene dag vriezen je oren eraf en een dag of twee later loop je in korte broek en t-shirt over de boulevardquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Toch zijn dit soort dingen wel wat deze tijd van het jaar leuk maakt.![]()
Kan me herinneren dat ik ooit foto's heb gemaakt van m'n rozen met een dikke laag sneeuw erop, een week ervoor hadden we 's middags nog in de tuin thee zitten drinken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Jaloers op je drie man (eh, vrouw) personeel!quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:59 schreef Dven het volgende:
Het dakterras waar ik een paar dagen geleden nog zat te bakken in de zon![]()
[ afbeelding ]
Die vrouwtjes houden je wel warm in koude tijden jaquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Jaloers op je drie man (eh, vrouw) personeel!
Niet jaloers op het weer, zou me veel te koud zijn.
ach zo, herfst.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:27 schreef Nattekat het volgende:
Die koude waarden hoeven niet meteen voor koude temperaturen te zorgen, het wordt wel wat minder lekker met meer kans op winterse neerslag.
Met eens per week een zonnig intermezzo, zodat we het waarderenquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens mij wordt het echt zo'n flutwinter.. grijs en nat
Dat weiger ik te gelovenquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het sneeuwen maar een dagje later begint, vind ik het best. Die dag moet ik vliegen. Het mag dit jaar wel iets warmer zijn met Kerst, vorig jaar kon je bijna buiten eten met Kerst.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:46 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat weiger ik te geloven![]()
18 December gaat het beginnen.
Kunnen we het dan wel zo plannen dat de zonnige dagen in het weekend vallen?quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:55 schreef Lemans24 het volgende:
Een patroon van vijf dagen grijs en dan twee dagen stralend blauw, maximumtemperaturen altijd tussen 5 en 15 graden, ik zou er voor tekenen. Voor sneeuw en ijs moet je niet in Nederland zijn, voor iedere dag zon ook niet.
Tja, liever doordeweeks, anders is het overal zo druk. Prachtige maandagen en dinsdagen zijn beter, dan is er geen kip in het bosquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Kunnen we het dan wel zo plannen dat de zonnige dagen in het weekend vallen?
weet je dat zeker? Is wel lange termijn hequote:Op dinsdag 26 november 2013 17:23 schreef Lemans24 het volgende:
Sterker nog: de komende twee weken komt de temperatuur in De Bilt niet meer onder nul.
Ja, ik weet dat het onzin is. Maar toch hecht ik meer aan 'normale' voorspellingen dan aan koude of warme.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:45 schreef aloa het volgende:
[..]
weet je dat zeker? Is wel lange termijn he
Wat is normaal? In Nederland kan het alle kanten op. De kans dat het over 2 weken steenkoud wordt is niet ondenkbaarquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het onzin is. Maar toch hecht ik meer aan 'normale' voorspellingen dan aan koude of warme.
Normaal is dat zwarte lijntje in de grafiek en daar wat omheen draaien. Niks extreems.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat is normaal? In Nederland kan het alle kanten op. De kans dat het over 2 weken steenkoud wordt is niet ondenkbaar
Of het wordt bitterkoud. We zullen het zienquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Normaal is dat zwarte lijntje in de grafiek en daar wat omheen draaien. Niks extreems.
De kans dat het nu al steenkoud wordt is klein. De kans dat het in januari of februari steenkoud wordt is iets groter. Maar waarschijnlijk wordt het gewoon heel gemiddeld, niks bijzonders.
quote:
twitter:Alpenweerman twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 22:02:41Radar @WetterOnline Onrustig en veel neerslag (sneeuw) westelijke Balkan en rond de Adriatische Zee oiv hoogtelaag http://t.co/zmm0IMUdvw reageer retweet
twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 22:27:11Wow, check dit. Heerlijk. Avondstemming winters Brauneck (Blik Speichersee, temperatuur -10.4°C) http://t.co/6O3PW3jE1l via @Alpenweerman reageer retweet
quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:28 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 22:27:11Wow, check dit. Heerlijk. Avondstemming winters Brauneck (Blik Speichersee, temperatuur -10.4°C) http://t.co/6O3PW3jE1l via @Alpenweerman reageer retweet
![]()
quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:28 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 22:27:11Wow, check dit. Heerlijk. Avondstemming winters Brauneck (Blik Speichersee, temperatuur -10.4°C) http://t.co/6O3PW3jE1l via @Alpenweerman reageer retweet
![]()
Lekker knus toch?quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Oke, daar is het nog wat erger dus. Hier heeft het net nog gesneeuwd maar nu is het weer droog.Lijkt over een paar uur wel weer te gaan sneeuwen want er komt weer een gebiedje vanuit Servië binnendrijven.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:Alpenweerman twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 22:02:41Radar @WetterOnline Onrustig en veel neerslag (sneeuw) westelijke Balkan en rond de Adriatische Zee oiv hoogtelaag http://t.co/zmm0IMUdvw reageer retweet
Mag best hoor, en meer mag ook!quote:Op woensdag 27 november 2013 10:52 schreef Momo... het volgende:
Die zelfde control laat 15 cm sneeuw vallen dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |