Dat is nogal scheef beredeneerd. Trainingskampen, onderhoud, huur, etc. wordt niet duurder als je meer geld binnenkrijgt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:16 schreef rubbereend het volgende:
10 miljoen extra voor topclubs is tussen 10 en 20% meer inkomsten. Voetballers blijven echt niet in Nederland omdat het salarisplafond van 1 naar 1,1 of 1,2 miljoen gaat.
ten eerste moet er bij tal van clubs een tekort mee gedekt worden. Daarna zullen gestegen kosten qua veiligheid betaald moeten worden (iets wat in Nederland wel moet en in België niet, daar gaat de competitie al scheef). Verder zullen clubs ook inzetten op verbeteren van jeugdopleiding en faciliteiten. En als er meer geld is zullen ook knelpunten in de organisatie opgelost worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat is nogal scheef beredeneerd. Trainingskampen, onderhoud, huur, etc. wordt niet duurder als je meer geld binnenkrijgt.
Jij denkt dat VVV-Cercle niet interessanter is dan VVV-Almere City?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je denkt dat RKC - Oostende interessanter is dan RKC - FC Utrecht? En dan verliest RKC ook nog eens de wedstrijden tegen de topploegen.
Investeren in de jeugdopleiding en trainingsfaciliteiten is ook investeren in de kwaliteit op het veld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ten eerste moet er bij tal van clubs een tekort mee gedekt worden. Daarna zullen gestegen kosten qua veiligheid betaald moeten worden (iets wat in Nederland wel moet en in België niet, daar gaat de competitie al scheef). Verder zullen clubs ook inzetten op verbeteren van jeugdopleiding en faciliteiten. En als er meer geld is zullen ook knelpunten in de organisatie opgelost worden.
Verder verwacht je serieus dat een Beneliga 180 euro meer zal generen?
bij VVV praten we al over een derde divisie hè. Een tweede laag zou voor overgebleven helft van de Eredivisie en de JPL zijn. Eerste Divisieclubs komen daar pas onder.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat VVV-Cercle niet interessanter is dan VVV-Almere City?
Jij denkt dat NEC-NAC niet interessanter is dan FC Emmen-Jong Ajax?
En de topploegen spelen nu ook niet op het tweede niveau, dus die zijn irrelevant.
Dat zeg ik niet hè. Ik heb het over de bijdrage die Nederlandse clubs moet betalen aan de politie inzet, dat zijn extra kosten. Iets wat in Beglië niet hoeft.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Investeren in de jeugdopleiding en trainingsfaciliteiten is ook investeren in de kwaliteit op het veld.
En waarom zou een wedstrijd tegen Anderlecht gevaarlijker zijn dan een tegen PSV?
scouting die bijvoorbeeld is afgebouwd. Bureaupersoneel die is weggesneden om te kunnen bezuinigen. Bij tal van clubs blijft werk liggen omdat er gesaneerd is.quote:En welke knelpunten in de organisatie bedoel je?
Waarschijnlijk komt VVV wel op het tweede niveau, of ze moeten voor twee klasses met 16 teams kiezen wat mij onwaarschijnlijk lijkt. Een eerste en tweede met twintig teams is zeker te doen en als het moet kun je ook voor een 1e met 18 gaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bij VVV praten we al over een derde divisie hè. Een tweede laag zou voor overgebleven helft van de Eredivisie en de JPL zijn. Eerste Divisieclubs komen daar pas onder.
Dus VVV mag tegen tweedeklassers ballen. En dan denk ik niet dat ze in Venlo warmer lopen voor VVV - Tubeke dan voor VVV - Helmond Sport.
Ja, maar dat moet ook als er geen BeNeLeague komt. Dat dat in België niet hoeft is inderdaad scheef, maar daar valt echt wel iets op te verzinnen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:43 schreef rubbereend het volgende:
Dat zeg ik niet hè. Ik heb het over de bijdrage die Nederlandse clubs moet betalen aan de politie inzet, dat zijn extra kosten. Iets wat in Beglië niet hoeft.
Scouting lijdt ook tot betere spelers op het veld.quote:scouting die bijvoorbeeld is afgebouwd. Bureaupersoneel die is weggesneden om te kunnen bezuinigen. Bij tal van clubs blijft werk liggen omdat er gesaneerd is.
Alleen voor de topclubs is het leuk. Verder zit niemand er op te wachten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt VVV wel op het tweede niveau, of ze moeten voor twee klasses met 16 teams kiezen wat mij onwaarschijnlijk lijkt. Een eerste en tweede met twintig teams is zeker te doen en als het moet kun je ook voor een 1e met 18 gaan.
Daarnaast mag Nederland natuurlijk meer teams sturen dan België, waarbij 3-2 een goede verhouding is, wat betekent dat Nederland, als er voor twee klasses met 18 clubs wordt gekozen, 24 teams heeft. Dat zit VVV echt wel tussen.
Een BeNeLeague kost alleen clubs als Almere City en FC Emmen de kop. Het is natuurlijk jammer voor die clubs dat ze op een lager niveau moeten gaan spelen, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
Waarom is het alleen leuk voor de topclubs dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:16 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Alleen voor de topclubs is het leuk. Verder zit niemand er op te wachten.
Allebei kut. En niemand heeft wat met die Belgische clubs.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Waarom is het alleen leuk voor de topclubs dan?
Voor VVV bijvoorbeeld is spelen in een BeNeLeague 2 vele malen aantrekkelijker dan spelen in de bierleague.
Dat is ook de enige reden waarom een paar mensen blijven volhouden dat het niet moet. Na twee seizoenen ken je ze van binnen en van buiten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:25 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Allebei kut. En niemand heeft wat met die Belgische clubs.
Das helemaal niet de enige reden. Ook heb ik totaal geen zin om naar die kut stadions zonder goeie faciliteiten te reizen en qua niveau voegt het ook haast niks toe.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat is ook de enige reden waarom een paar mensen blijven volhouden dat het niet moet. Na twee seizoenen ken je ze van binnen en van buiten.
Alsof ik wel iets met Heerenveen, Cambuur en Groningen heb
Nee, want de Goffert en Parkstad zijn natuurlijk technologische wonderen met extreem goede faciliteitenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:30 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Das helemaal niet de enige reden. Ook heb ik totaal geen zin om naar die kut stadions zonder goeie faciliteiten te reizen en qua niveau voegt het ook haast niks toe.
In vergelijking met de meeste Belgische ja.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee, want de Goffert en Parkstad zijn natuurlijk technologische wonderen met extreem goede faciliteiten
Dat de Belgische stadions verbeterd moeten worden, klopt zeker. Daar zijn ze nu ook al mee bezig. Er zijn plannen voor een nieuw nationaal stadion waar ook Anderlecht moet gaan spelen en Club en Cercle krijgen waarschijnlijk ook allebei een nieuw stadion. Daarnaast worden er ook heel wat stadions verbouwd en/of gerenoveerd. Dat is allemaal wel in te halen, het kan er alleen voor zorgen dat we pas later met de BeNeLeague kunnen beginnen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:30 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Das helemaal niet de enige reden. Ook heb ik totaal geen zin om naar die kut stadions zonder goeie faciliteiten te reizen en qua niveau voegt het ook haast niks toe.
Dat is een beetje het algemeen niveau in België.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee, want de Goffert en Parkstad zijn natuurlijk technologische wonderen met extreem goede faciliteiten
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:14 schreef hafcfan het volgende:
Heeft FOX die rechten echt gekochtNet of er iemand naar kijkt.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:14 schreef rubbereend het volgende:
nou FOX heeft de rechten in België niet gekocht
Maar jij gaat vervolgens wel naar een wedstrijd Cambuur - Cercle kijken? Of een eerste divisie interessanter zal zijn valt over te discussiëren, maar een tweede divisie? Daar heeft echt niemand wat aan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat is ook de enige reden waarom een paar mensen blijven volhouden dat het niet moet. Na twee seizoenen ken je ze van binnen en van buiten.
Alsof ik wel iets met Heerenveen, Cambuur en Groningen heb
Dit is dan ook absoluut niet in het belang van de clubs die in de tweede divisie terecht komenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:39 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar jij gaat vervolgens wel naar een wedstrijd Cambuur - Cercle kijken? Of een eerste divisie interessanter zal zijn valt over te discussiëren, maar een tweede divisie? Daar heeft echt niemand wat aan.
Grotere afzetmarkt is meer klanten en dus meer geld, daar is geen marktonderzoek voor nodig.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:28 schreef rubbereend het volgende:
Maar Guus, heb je ergens enig financieel onderbouwd onderzoek wat een voordeel aantoont?
Nu kijk ik ook geen Almere City - FC Emmen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:39 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar jij gaat vervolgens wel naar een wedstrijd Cambuur - Cercle kijken? Of een eerste divisie interessanter zal zijn valt over te discussiëren, maar een tweede divisie? Daar heeft echt niemand wat aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |