Dat zeg ik ook niet. Ik vind het alleen interessantere wedstrijden en ik begrijp waarom mensen denken dat er meer geld kan worden op gehaald worden. Dmv sponsoring, groter bereik enzovoorts zou dit ook kunnen, alleen moet dit wel aangetoond worden. Dat is op het moment niet geval, maar ik zou graag zien dat hier onderzoek naar gedaan wordt en als dit positief is, de BeNeLiga ook doorgevoerd wordt. Lijkt me progressie voor beide landen.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja dat zijn echt niet de potten waarmee je tweemaal zoveel geld binnen gaat halen
ja het moet sowieso eens goed onderzocht worden, maar ik betwijfel ernstig of clubs echt tweemaal zoveel sponsor en TV geld gaan ophalen. En dan heb je nog niet eens de begroting verdubbeld.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:41 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik vind het alleen interessantere wedstrijden en ik begrijp waarom mensen denken dat er meer geld kan worden op gehaald worden. Dmv sponsoring, groter bereik enzovoorts zou dit ook kunnen, alleen moet dit wel aangetoond worden. Dat is op het moment niet geval, maar ik zou graag zien dat hier onderzoek naar gedaan wordt en als dit positief is, de BeNeLiga ook doorgevoerd wordt. Lijkt me progressie voor beide landen.
Voor de top is het beter, en voor de middenmoot en laagvliegers niet, dat klopt. Maar om eerlijk te zijn boeit die tweede groep mij niet zo veel. Ik ben voor Ajax en Nederlands voetbal in het algemeen. En ik vind het niveau van het Nederlands voetbal in het algemeen een hogere prioriteit hebben dan de clubs individueel.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja het moet sowieso eens goed onderzocht worden, maar ik betwijfel ernstig of clubs echt tweemaal zoveel sponsor en TV geld gaan ophalen. En dan heb je nog niet eens de begroting verdubbeld.
Bovendien maak je het alleen eventueel beter voor de top. De clubs eronder die niet in de Beneliga komen gaan er dik op achteruit.
Steek je tijd ergens anders in.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:47 schreef zwaaien het volgende:
Ik heb even (voor de lol) een beneliga gemaakt op basis van toeschouwers voor 1ste en 2de klasse. De cijfers zijn van dit jaar.
Beneliga - 1ste klasse:
Ajax 50.347
Feyenoord 44.438
PSV 32.943
Twente 29.450
Club Brugge 24.567
Standard Luik 23.406
Heerenveen 22.757
KRC Genk 21.647
RSC Anderlecht 20.764
Groningen 19.660
KAA Gent 18.377
NAC Breda 17.606
Vitesse 16.387
AZ 15.616
Utrecht 15.110
Roda JC 13.102
Zwolle 11.699
NEC 10.952
ADO Den Haag 10.245
KV Mechelen 9.694
Beneliga - 2de klasse:
Cambuur 9.684
Cercle Brugge 8.633
Heracles 8.312
Zulte Waregem 8.101
OH Leuven 8.035
Willem 2 8.011
KV Kortrijk 7.400
Go Ahead Eagles 7.379
Beerschot Wilrijk 7.000
Lokeren 6.934
Lierse SK 6.660
R Antwerp FC 6.452
Sporting Charleroi 6.449
Sparta Rotterdam 5.962
RKC Waalwijk 5.893
KV Oostende 5.607
De Graafschap 5.512
STVV 5.425
Waasland Beveren 5.343
MVV 4.298
maar wat vind je van de cijfers?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Steek je tijd ergens anders in.
Niet zo rullevant. Heb je die Belgische stadions wel eens gezien? Stuk voor stuk lelijke, oude bouwvallen.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:10 schreef zwaaien het volgende:
[..]
maar wat vind je van de cijfers?
quote:Op donderdag 19 december 2013 22:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Niet zo rullevant. Heb je die Belgische stadions wel eens gezien? Stuk voor stuk lelijke, oude bouwvallen.
Alsof het daarbij blijft.quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:24 schreef Afhaalchinees het volgende:
1 nieuw stadion in een heel land ja
En meestal zijn de wedstrijden ook niet om aan te zien.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Niet zo rullevant. Heb je die Belgische stadions wel eens gezien? Stuk voor stuk lelijke, oude bouwvallen.
Of Duitstalig natuurlijk (KAS Eupen).quote:Op woensdag 20 november 2013 14:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nederlandse teams gaan echt niet hun correspondentie ook in het Frans doenAls er één league komt dan kan dat alleen met één voertaal.
de Graafschap - STVV zal je niet krijgen, omdat de tweede divisies gescheiden worden (Nederland een eigen tweede divisie en Belgie een eigen tweede divisie)quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Of Duitstalig natuurlijk (KAS Eupen).
Hoeft geen probleem te zijn
Zwitserland is 3 (eigenlijk 4) talig. En daar werkt het in 1 land ook prima.
Maar of je zo'n competitie moet willen.
Anderlecht-Ajax is natuurlijk leuk (ook voor mensen buiten de Benelux)
Maar je hebt dan ook bv wedstrijden als de Graafschap-STVV.
Toegevoegde waarde?
Ja, maar Nederland is niet meertalig, alleen België is meertalig.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Zwitserland is 3 (eigenlijk 4) talig. En daar werkt het in 1 land ook prima.
Jawel. Die tweede klasse zou veel meer kijkers trekken dan de Jupiler League, omdat NEC, ADO, Roda, Utrecht, Cambuur, RKC, GAE, etc. veel meer fans hebben dan Almere City en co. En dan neem je de Belgische clubs nog niet eens mee.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:19 schreef rubbereend het volgende:
Beneliga - 2de klasse:daar is al helemaal 0 markt voor
je denkt dat RKC - Oostende interessanter is dan RKC - FC Utrecht? En dan verliest RKC ook nog eens de wedstrijden tegen de topploegen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Jawel. Die tweede klasse zou veel meer kijkers trekken dan de Jupiler League, omdat NEC, ADO, Roda, Utrecht, Cambuur, RKC, GAE, etc. veel meer fans hebben dan Almere City en co. En dan neem je de Belgische clubs nog niet eens mee.
Dat is dus de rekenfout. 10 miljoen extra zonder extra bijkomende kosten(dus bijv. uit tv-rechten en sponsoring) betekent een hoop meer salarisverhoging dan een ton. Als je 't bijv. over je eerste 11 verdeelt is 't bijna een miljoen de man. Lang niet genoeg om de concurrentie met de echt grote clubs aan te gaan, maar je haalt wel een hoop clubs in.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:16 schreef rubbereend het volgende:
10 miljoen extra voor topclubs is tussen 10 en 20% meer inkomsten. Voetballers blijven echt niet in Nederland omdat het salarisplafond van 1 naar 1,1 of 1,2 miljoen gaat.
Extra geld gaat natuurlijk nooit 1 op 1 naar de salarissen, dan zou je ook ineens een hoger salarispercentage moeten hebben en het moet wel gezond blijven natuurlijk. En het gaat al nooit naar maar 11 spelers. Clubs hebben vaak liever een speler extra of andere voorzieningen moeten verbeterd worden. Dat is wel heel makkelijk rekenen wat jij doet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:21 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat is dus de rekenfout. 10 miljoen extra zonder extra bijkomende kosten(dus bijv. uit tv-rechten en sponsoring) betekent een hoop meer salarisverhoging dan een ton. Als je 't bijv. over je eerste 11 verdeelt is 't bijna een miljoen de man. Lang niet genoeg om de concurrentie met de echt grote clubs aan te gaan, maar je haalt wel een hoop clubs in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |