Wat bedoel je precies? Er is ook Evy 5-10 km, maar verder lopen de meeste mensen als ze dat niveau bereikt hebben gewoon zonder podcast. Je hebt wel programma's zoals Endomondo om je snelheid en afstand bij te houden..quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:52 schreef krokusje31 het volgende:
Hallo,
Ik ga in maart de venloop rennen. Nu vroeg ik mij af of er een leuk renprogramma voor op de tel is. Niet evy, die heb ik al.
Voor op de televisie? En dan op je loopband ofzo? Of telefoon?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:52 schreef krokusje31 het volgende:
Hallo,
Ik ga in maart de venloop rennen. Nu vroeg ik mij af of er een leuk renprogramma voor op de tel is. Niet evy, die heb ik al.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor op de televisie? En dan op je loopband ofzo? Of telefoon?
Souplesse methode ben ik mee bekendquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:22 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval minstens de tijd die je kilometer duurt rustig joggen en evt. zelfs een stukje wandelen anders wordt het een hele zware training. Aan afstand tussen de kilometers zou ik een minimum van 500m aanhouden. Je kan het doen als een soort van 'souplesse-methode', dan is het 800m rust.
Overigens denk ik dat het wel belangrijk is niet te forceren in dit soort trainingen. In wedstrijden komt snelheid vaak makkelijker met de mensen waar je je aan kan optrekken. Als je bijvoorbeeld 4-6 herhalingen op 4:00 - 4:15 per km kan doen zit je denk ik al op wedstrijd intensiteit. Zoals altijd geldt ook hier liever de eerste training te rustig deze kilometers lopen en niet geblesseerd raken dan als een raket gaan en vervolgens thuis zitten.
Edit: Overigens is dit mijn visie op tempo-hardheid, waar ik behoorlijk mee vooruit ga. Anderen heb ik ook wel eens iets anders zien doen, zoals op LDL lopen (bijv 5 min/km) en vervolgens een kilometer 10km snelheid doen. Dit een aantal herhalingen.
quote:17 november 2013 - Istanbul Eurasia Marathon (Istanbul)
• sylvesterrr - 15km
En Merrell? Kun je daar iets over zeggen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
Laat trailschoenen over aan de merken die er verstand van hebben zoals bijv. Salomon,TNF, Patagonia en Montrail
Gewoon zelf muziek uitkiezen dan! Op websites als jogtunes.com kun je liedjes uitzoeken op BPM, dan blijft het hetzelfde ritme!quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:26 schreef krokusje31 het volgende:
Om buiten te rennen. Voor op de iPod ja. En evy heb ik al zo vaak gehoord dat ik eens andere liedjes wil.
Maar ik zoek een opbouw schema. Heb nog totaal geen conditie. Vandaar.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gewoon zelf muziek uitkiezen dan! Op websites als jogtunes.com kun je liedjes uitzoeken op BPM, dan blijft het hetzelfde ritme!
Maar je hebt zowel Evy 0-5 en 5-10 al gedaan?quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:31 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Maar ik zoek een opbouw schema. Heb nog totaal geen conditie. Vandaar.
Het schema van Evy is gewoon "op papier" te vinden. Dan kun je lekker je eigen muziek er omheen bouwenquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:31 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Maar ik zoek een opbouw schema. Heb nog totaal geen conditie. Vandaar.
Nee alleen 0-5quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar je hebt zowel Evy 0-5 en 5-10 al gedaan?
Daar zijn er overigens 2 van. Eentje uit 2006 en eentje uit 2011. Hebben verschillende muziekjesquote:
Denk dat ik de 2011 versie heb. Maar is er niet iets soortgelijks? Renate wennemars ga ik nog even naar kijkenquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Daar zijn er overigens 2 van. Eentje uit 2006 en eentje uit 2011. Hebben verschillende muziekjes
Verder ken ik niets. Weet niet of couch25k ook zoiets is. Maar kan google je niets vertellen eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:37 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Denk dat ik de 2011 versie heb. Maar is er niet iets soortgelijks? Renate wennemars ga ik nog even naar kijken
Wat is je doel voor over 18 weken?quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:44 schreef krokusje31 het volgende:
Ik ga morgen beginnen. Koud buiten maar moet maar effe. Nog maar 18 weken te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |