abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:25:43 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133419955

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:25:59 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133419964
Ik kon niks originelers verzinnen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_133419990
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:14 schreef Arquero het volgende:

[..]

Ik boks gezellig met jullie mee, met de normale mensen hoor :D
Ik heb ietsjes harder gelopen, maar nog steeds een normale mensentijd en nog steeds spierpijn :')

Kortom, goede TT :D
pi_133420038
Semtex blaast kuiten op was een optie geweest.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:28:48 #5
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133420043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb vooral op duur getraind en ik heb gemerkt dat mijn snelheid significant omlaag gegaan is. De 10km gaat nog wel, maar op de HM ben ik per kilometer 25 seconden kwijt geraakt. Bovendien ben ik het gevoel kwijtgeraakt hoe ik de kortere afstanden moet indelen. Wat ik echter wel merk is dat door al die omvang de basis zo goed is dat de snelheid heel snel weer terug komt met een paar gerichte trainingen (interval en trainingen gericht op pasfrequentie). Al met al denk ik dat het heel verstandig is om eerst afstand uit te bouwen, en daarna aan snelheidswerk te gaan doen.
sluit me hier volledig bij aan.
En zoals stipjestreepje zegt, als je doelgericht zou gaan oefenen dan is de snelheid er zo weer.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_133420072
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:28 schreef slacker_nl het volgende:
Semtex blaast kuiten op was een optie geweest.
In dat geval ben ik heel erg gesemtext :')
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:30:40 #7
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133420105
Maar ik ben volgens mij de enige die ze daadwerkelijk "opgeblazen" heeft.

quote:
17s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:29 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Oh toch niet.
pi_133420153
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:02 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Mooie schoen! Is toch antipronatie? Ik had vlgs mij de GTS12.. mijn eerste hardloopschoenen O+
Klopt, is antipronatie. had hiervoor Saucony (ook antipronatie), die waren een stuk zwaarder. Die had ik vier jaar geleden gekocht. Heb nu onwijs zere benen dus ik ga ze over twee dagen even goed testen. Uiteraard met mijn nieuwe podozooltjes er in :)

Prijs viel me wel wat tegen, 135E bij de Run2Day. Maargoed, volgens hun is Brooks een goed merk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133420180
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:06 schreef Ach3r0n het volgende:
Mijn 7 heuvelenweekend was helaas iets minder succesvol, maar ik vond het zaterdagavond best wel gezellig.

Voor mijn gevoel heb ik best een goede wedstrijd gelopen, maar ondanks alle trainingsarbeid gaat het hardlopen de laatste weken iets minder hard. In de afgelopen trainingen bleef ik steeds onder de 9 km/u gemiddeld terwijl ik eerder meestal tussen de 9 en 9,5 km/u liep.

Halverwege de 10 km had ik een doorkomsttijd van 28:51. Bijna 2 minuten langzamer dan gepland en in de daaropvolgende kilometers raakte ik nog meer achterop. In de laatste kilometers zag ik dat ik ruim boven mijn PR liep en had het weinig zin om nog te versnellen. Voor de finish natuurlijk wel iets harder gelopen om nog onder de zestig minuten te lopen.

Met een tijd van 59:39 is dit mijn langzaamste 10 km ooit.

Ik had het plan om de komende maanden te gaan trainen richting de 18 km van de midwintermarathon, maar gezien mijn huidige vorm lijkt me dat niet zo goed plan. Ik ga in ieder geval wat vaker de baantrainingen volgen om wat meer op snelheid te trainen. Verder natuurlijk proberen om 3x per week te blijven trainen ongeacht de omstandigheden.
Misschien train je te dicht bij je wedstrijdsnelheid? Ik doe de meeste trainingen ook tussen de 9,5 en 10 km/u en op een 10km wedstrijd loop ik eerder 12km/u..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133420194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:30 schreef Daywalk3r het volgende:
Maar ik ben volgens mij de enige die ze daadwerkelijk "opgeblazen" heeft.

[..]

Oh toch niet.
Vooral bovenbenen eigenlijk. En trap aflopen is heel naar :') Voor mijn gevoel liep ik zonder te forceren, alleen mijn lichaam zegt nu iets anders :')
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 19:38:54 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_133420407
Kuitpijn. Ja, een beetje wel :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_133420427
Ja doei.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:40:34 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133420471
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:29 schreef debeterebob het volgende:

[..]

ik gisteren ook :9
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133420493
Volgens mij is het bij mij hetzelfde als na de HM: spieren gaan prima, maar de rest van m'n lijf is er weer even een beetje klaar mee. Vandaag maar lekker vroeg naar bed en donderdag weer hobbelen.
pi_133420552
Oeh :9
Brooks Glycerin 11

Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_133420583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:42 schreef De_kluizenaar het volgende:
Brooks Glycerin 11

[ afbeelding ]
Hebben hebben!!! :9
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:43:13 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133420600

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:45:51 #18
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133420728
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:31 schreef Skv het volgende:
Maargoed, volgens hun is Brooks een goed merk.
voor wegschoenen vind ik het een perfect merk maar hun trailschoenen zijn een drama als je het mij vraagt
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:46:58 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133420771
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:33 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vooral bovenbenen eigenlijk. En trap aflopen is heel naar :') Voor mijn gevoel liep ik zonder te forceren, alleen mijn lichaam zegt nu iets anders :')
Ja bovenbenen voel ik ook wel iets, maar daar kan ik verder alles wel om doen. Ik kan niet fatsoenlijk lopen, opstaan of traplopen. :X
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:50:03 #20
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133420915
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:45 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

voor wegschoenen vind ik het een perfect merk maar hun trailschoenen zijn een drama als je het mij vraagt
Shhhhhhhhht ik heb net de cascadia gekocht.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:51:58 #21
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_133421004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:42 schreef De_kluizenaar het volgende:
Brooks Glycerin 11

[ afbeelding ]
Die heb ik. Fijn schoentje (meer kan ik je er niet over vertellen).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_133421212
quote:
Die bovenste :9

Ik vind die Nike free flyknit ook nog steeds leuk, maar ik vind die zolen wel heel erg flexibel.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:57:12 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133421231
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:56 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Die bovenste :9

Ik vind die Nike free flyknit ook nog steeds leuk, maar ik vind die zolen wel heel erg flexibel.
Dat lijkt me ook niks, ik wil wel een solide bodempje hebben onder mijn voeten.
pi_133421373
Nu het toch over schoenen gaat. Ik heb de Gel Nimbus van Asics, maar het binnenwerk is compleet kapot gegaan. Begon eigenlijk al in het begin toen het zachte gedeelte bij de hak af en toe dubbel ging zitten. Iemand gelijksoortige ervaringen, of ligt het aan mijn onvoorzichtigheid?
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:03:05 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133421492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:50 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Shhhhhhhhht ik heb net de cascadia gekocht.
laat ik het zo zeggen, voor off road lopen op bijv. een bospad kan je met de cascadia goed uit de voeten maar voor een meer technische trail vind ik de grip veel te weinig.
Schoenmaker blijf bij je leest...ik heb nu een paar Brooks en NB gehad als trailschoen en was over beiden niet tevreden, de Brooks te weinig grip en de NB een veel te slap bovenwerk (was verder wel een lekkere schoen met veel grip)
Ik heb het idee dat veel "wegschoen-fabrikanten" op de populariteit van het trailen willen inspelen en snel even met een trailschoen op de markt komen.
Laat trailschoenen over aan de merken die er verstand van hebben zoals bijv. Salomon,TNF, Patagonia en Montrail
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')