abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 november 2013 @ 17:01:08 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133452594
Alstom heeft leveringsproblemen voor de nieuwe Lint54 en Lint81-treinstellen voor het Kölner Dieselnetz. Hierdoor zal het Kölner Dieselnetz niet met Fahrplanwechsel al met Lint'en gaan rijden, maar op zijn vroegst in de zomer.

RE 12 Eifel-Mosel-Express Köln – Euskirchen – Gerolstein – Trier
RE 22 Eifel-Express Köln – Euskirchen – Gerolstein
RB 23 Voreifel-Bahn Bonn – Euskirchen – Bad Münstereifel
RB 24 Eifel-Bahn Köln – Euskirchen – Kall – Gerolstein
RB 25 Oberbergische Bahn Köln – Overath – Gummersbach – Meinerzhagen
RB 30 Rhein-Ahr-Bahn Ahrbrück – Remagen – Bonn
RB 83 Eifelbahn Jünkerath – Gerolstein – Trier
  woensdag 20 november 2013 @ 17:04:13 #202
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133452728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:55 schreef Fiorano het volgende:
Oeps :X

[ afbeelding ]
:o

Waar is dat?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133452749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Het valt me in Enschede trouwens op dat de scheiders van de bovenleiding (die dingen hier onderaan: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/lo.htm) zo verschrikkelijk vonken. Is dat normaal? Goed voor de panto lijkt het me niet in elk geval...
Ja zorgt voor meer slijtage aan de koolstofstrip. Nee is geen probleem. De extra ruimte op de koolstofstrip kan dit opvangen.
  woensdag 20 november 2013 @ 17:12:13 #204
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133453025
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

:o

Waar is dat?
Chester Station, in Chester net onder Liverpool
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133453223
quote:
Een reis van de Schotse hoofdstad Edinburgh over de grootste spoorbrug van de wereld. Voor de hoofdstad van de Highlands Inverness wordt bereikt krijgen reizigers een goed beeld van de grote variatie die het Schotse landschap biedt.
Rail Away, 19:55-20:25 NL 2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 17:51:43 #206
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133454372
quote:

Maar dit is geen rijpafzetting, gok ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133455372
quote:
ANWB wil sneller en gemakkelijker geld terug bij treinvertraging
woensdag 20 november 2013

De regeling ‘Geld terug bij vertraging’ moet ruimhartiger en simpeler worden: 50 procent van de ritprijs bij 15 minuten vertraging en 100 procent bij 30 minuten automatisch teruggestort op je OV-chipkaart. Daarvoor pleit de ANWB, meldt OV-Magazine in een nieuwsbrief.

“Dat voelt NS direct in de portemonnee”, aldus de organisatie. Reizigers die de laatste bus, tram of metro missen omdat hun trein vertraging had, moeten voortaan de garantie krijgen dat ze thuiskomen; met vervangend vervoer of een taxibon. Bij storingen van kaartautomaten moeten reizigers ook een kaartje kunnen kopen of kunnen inchecken bij de conducteur zonder dat dat hen extra geld kost. Verder wil de ANWB alleen duurdere treinkaartjes als 75 procent of meer het NS-vervoer een 7 of hoger geeft.

De ANWB verwacht van NS de komende tien jaar "vanzelfsprekende ketenmobiliteit, reële reizigersfocus, uitmuntende reisinformatie en feilloze betrouwbaarheid". Dat schrijft de bond in een advies aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu over de nieuwe NS-vervoerconcessie 2015-2025 voor het hoofdrailnet. Het bureau TransTec heeft de ANWB geholpen met het advies.

De vereniging pleit verder dat NS het voortouw gaat nemen in het ketenvervoer. Ook moet de OV-fiets uitgroeien tot een landelijk deelfietssysteem, vindt de ANWB. Verder dient NS zich in te spannen voor achteraf betalen (reizen op rekening) en best price (automatisch het voordeligste tarief) op de OV-chipkaart.

Bron: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld? :D. Er kan best het nodige beter bij de NS, maar 100% bij dertig minuten? Daar gaat Jeroen niet blij van zijn (en is volgens mij ook niet reëel).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 20 november 2013 @ 18:23:33 #208
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133455498
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:01 schreef greavy het volgende:
Is dit wat een leuke route om in München te komen? De route via de Rheinstrecke ken ik inmiddels wel, net als de route via de HSL enzo.

Dordrecht Za, 05.04.14 vertrek 07:05 1b IC 2627 Intercity
Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 aankomst 07:19 9

Rotterdam Centraal Za, 05.04.14 vertrek 07:58 4 THA 9316 Thalys
Paris Nord Za, 05.04.14 aankomst 10:35

Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 11:25 TGV 9573 TGV
Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 aankomst 15:04 6

Stuttgart Hbf Za, 05.04.14 vertrek 15:58 15 EC 1217 Eurocity
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 18:11

Of
Paris Est Za, 05.04.14 vertrek 15:25 TGV 9575 TGV
München Hbf Za, 05.04.14 aankomst 21:27
Ik vond station Stuttgart wel leuk in de toren van het station is er een grote tentoonstelling over Stuttgart 21. De route tussen Stutttgart en Ulm staat bekend als een fraaie route, en je bent mooi op tijd want over een tijdje ligt er een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm.

[ Bericht 21% gewijzigd door bork op 20-11-2013 18:52:55 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133455723
Brussel-Zuid meeste reizigers in 2012, op de voet gevolg door Gent Sint-Pieters.
http://www.deredactie.be/(...)grootste_belgische_s
  woensdag 20 november 2013 @ 18:37:28 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133455932
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:30 schreef b2py het volgende:
Brussel-Zuid meeste reizigers in 2012, op de voet gevolg door Gent Sint-Pieters.
http://www.deredactie.be/(...)grootste_belgische_s
Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoord :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133455988
quote:
6s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:37 schreef bork het volgende:

[..]

Ottignies gepasseerd door Namen, mijn topografische kennis is best groot maar ik had er nog nooit van gehoord :o
Verbaast me dat Antwerpen-Centraal zo weinig reizigers kent. Wanneer gaat er een IC Nederland - Gent rijden? :P
pi_133456066
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 18:49:28 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133456381
Ligt het aan mij of is TGV + EC stukken sneller dan alleen de TGV?
  woensdag 20 november 2013 @ 19:04:58 #214
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133456908
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

ANWB heeft direkt maar vijf jaar aan achterstallige eisen verzameld? :D. Er kan best het nodige beter bij de NS, maar 100% bij dertig minuten? Daar gaat Jeroen niet blij van zijn (en is volgens mij ook niet reëel).
Sinds wanneer is de ANWB er voor de belangen van treinreizigers? Dat is alsof Driek Rijkswaterstaat wil aanpakken vanwege de staat van de rijkswegen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133456959
De ANWB doet zich ook wel eens voor als belangenbehartiger van fietsers. Het wil zich profileren als organisatie die zich voor alle reizigers opwerpt. De facto is het gewoon een asfaltclubje als je het mij vraagt.
pi_133457798
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 november 2013 @ 19:31:09 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133457931
Ah nee!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 19:38:59 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133458286
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:

[ afbeelding ]
http://www.prorail.nl/nie(...)hilversum-media-park
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133458457
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven deel 8.726.224.192.809.788:

[ afbeelding ]
_O- _O_
pi_133458461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
Je moet die Belgische cijfers inderdaad nog x2 doen.
  woensdag 20 november 2013 @ 19:43:02 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133458488
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
hoe is dit geteld? is die 54k van Brussel-Zuid te vergelijken met de 150k van Amsterdam Centraal? Of moet er nog ergens iets verdubbeld of gehalveerd worden?
In België worden alleen de instappers geteld, en niet de uitstappers.
  woensdag 20 november 2013 @ 19:48:52 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133458808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:23 schreef bork het volgende:

[..]

Ik vond station Stuttgart wel leuk in de toren van het station is er een grote tentoonstelling over Stuttgart 21. De route tussen Stutttgart en Ulm staat bekend als een fraaie route, en je bent mooi op tijd want over een tijdje ligt er een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm.
Ah, oké. Oorspronkelijk had ik gepland staan via de Rheinstrecke (EuroCity vanaf Duisburg en dan onderweg een keer overstappen), maar dat traject heb ik al genoeg gedaan. Via Parijs ken ik alleen de Thalys.
Dan gaan wij voor deze route. Alleen jammer dat voor InterRail de Thalys nog ¤39 reserveringskosten vraagt. Kan dan beter vroegboeken voor ¤25 enkele reis. TGV Paris - Stuttgart is ¤13 reserveringstoeslag.
  woensdag 20 november 2013 @ 19:51:34 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133458959

Foto: Sander van Rossum

Tsja, ICMm'etje op het zelden gebruikte spoor 4 sturen in Gouda. Maar waarom?
pi_133459113
Omdat zoeen biels in één stuk te groot is voor in de kachel natuurlijk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2013 @ 19:55:50 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133459180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat zoeen biels in één stuk te groot is voor in de kachel natuurlijk :P
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')