SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 17-11-2013 18:01:56 ]
Heel herkenbaar, hoor. Het is bij mij ook een controleding en het zijn eigenlijk licht autistische trekjes. Ik ben een controlfreak en kan er moeilijk mee omgaan als dingen onduidelijk zijn of als ze niet gaan zoals ik bedacht had. Ik ben gebaat bij overzicht, regelmaat en planning. Dat doe ik met m'n eten dus ook zoveel mogelijk zo. En mijn rigiditeit helpt me dus enorm bij het afvallen. Als ik een regel voor mezelf bedenk, dan wil ik immers alles eraan doen om me aan die regel te houden.quote:Op zaterdag 16 november 2013 10:51 schreef kwakz0r het volgende:
Waar ik echt problemen mee heb ik als iets anders gaat dan mijn planning. Voor de klas gebeurt dat voortdurend en kan ik t heel erg goed loslaten tegenwoordig, maar daarbuiten is het daardoor erger geworden. Dingen als te laat van mn werk gaan en dan niet zelf meer kunnen/willen koken, maar ook niet willen dat vriendje het doet omdat hij het niet precies zal doen zoals ik bedacht had. Gelukkig duurt die weerstand meestal maar 10 minuten, dan stop ik met miepen en maak ik het nieuwe plan mijn plan en dan is t ok (does that make sense?)
Dat was een succes! Erg lekker en heel luchtig. Dat gaan we zeker nog eens maken.quote:Op zondag 17 november 2013 13:21 schreef Patoshik het volgende:
Mijn ei muffins zitten in de oven.
Uit 10 eieren haal je 9 'muffins' maar dan zijn ze wel tot de rand toe gevuld.
Ik denk dat dit wel een lekker vullend iets wordt.
oh, zeker. het schijnt ook dat kinderen er veel vaker (meer) last van hebben omdat ze simpelweg minder begrijpen van de wereld en houvast/veiligheid zoeken in regels en rituelen. (maar misschien verzin ik dat en heb ik het nergens gelezenquote:Op zondag 17 november 2013 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, hoor. Het is bij mij ook een controleding en het zijn eigenlijk licht autistische trekjes. Ik ben een controlfreak en kan er moeilijk mee omgaan als dingen onduidelijk zijn of als ze niet gaan zoals ik bedacht had. Ik ben gebaat bij overzicht, regelmaat en planning. Dat doe ik met m'n eten dus ook zoveel mogelijk zo. En mijn rigiditeit helpt me dus enorm bij het afvallen. Als ik een regel voor mezelf bedenk, dan wil ik immers alles eraan doen om me aan die regel te houden.
Trouwens, ik denk inderdaad dat véél mensen in zekere mate 'last' hebben van dwanggedachten en/of -handelingen. Of het geclassificeerd wordt als OCD hangt af van de ernst, dus hoeveel tijd het per dag in beslag neemt en in hoeverre het je relaties en bijvoorbeeld je werk in de weg zit. Daarom praat ik er meestal ook niet over, want dan moet ik gaan uitleggen dat ik het meer dan gemiddeld heb en dat wil ik helemaal niet. Ik zie mezelf niet als een aandoening maar als iemand met een rigide karakter die houdt van herkenbare systemen.
Ik vind het wel heel interessant om al die eigenaardigheden te lezen.Ik denk dat er ook wel iets van het wezen van de mens aan ten grondslag legt, dat houden van herkenbare patronen.
Blauwtjes, wie wil dit even doen? Sta nu met een backpack van 13 kg op mn rug te wachten.quote:Op zondag 17 november 2013 17:07 schreef SilverSjoiis het volgende:
TS? Zou ik in de OP mogen?
Als het goed is, is dit het juiste linkje naar mijn ticker: http://swtc.lilyslim.com/4Qujbbw.png
Buiten de lijntjes geraakt?quote:Op zondag 17 november 2013 19:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben een beetje bang voor de weegschaal morgen
Mja, het was gepland en ook echt niet compleet belachelijk ofzo, dus echt buiten de lijntjes ook weer niet. Maar ik ben wel bang voor een veel hoger getal en dat ik dan toch denk "wassetnietwaaaaaaaard"!quote:
Oh ja, dat had ik gelezen ja.quote:Op zondag 17 november 2013 19:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mja, het was gepland en ook echt niet compleet belachelijk ofzo, dus echt buiten de lijntjes ook weer niet. Maar ik ben wel bang voor een veel hoger getal en dat ik dan toch denk "wassetnietwaaaaaaaard"!
Hejje gelijk in!quote:Op zondag 17 november 2013 19:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik gelezen ja.
Niet over nadenken dan joh! Je hebt er toch echt van genoten? En je ging zo hard, 't ken wel lijen toch?
Niemand wordt dik van een keertje veel eten, jij ook niet.
bereid.quote:Op zondag 17 november 2013 20:03 schreef PatriQue89 het volgende:
En dan zie ik op fatsecret staan dat Hutspot(YUMMMMM!) 62 kcal per 100 gram is. Maar is dat dan bereid, of het zakje ui en wortelen wat je koopt?
Spitskoolquote:Op zondag 17 november 2013 20:00 schreef PatriQue89 het volgende:
Qua groente kom ik niet echt dan Broccoli(YUM!), Bloemkool(mehh, zonder kerriesaus is dat niet lekker..) en wokken van ui/champignon/paprika/knoflookje..
Iemand nog tips?
Normaal aten we altijd uit potjes namelijk() En vers vind ik sperzieboontjes niet te doen, witte bonen in tomatensaus zal wel een kcalknaller zijn, Rode kool is veel werk denk ik (en dat hebben we doordeweeks niet.. misschien eens in het weekend proberen!),
Accepteren dat het niet altijd kan en inplannen.quote:Op zondag 17 november 2013 20:05 schreef PatriQue89 het volgende:
Maar, hoe doen jullie dat dan? Als iets wat jullie willen eten relatief veel kcal heeft? Eet je dan gewoon minder, of eet je het niet?
Niet.quote:Op zondag 17 november 2013 20:05 schreef PatriQue89 het volgende:
Maar, hoe doen jullie dat dan? Als iets wat jullie willen eten relatief veel kcal heeft? Eet je dan gewoon minder, of eet je het niet?
Ik vind spruitjes ook erg lekker en rauwe witlof! Champignons pureer ik eigenlijk altijd, want vind de structuur niet zo lekker..quote:Op zondag 17 november 2013 20:00 schreef PatriQue89 het volgende:
Qua groente kom ik niet echt dan Broccoli(YUM!), Bloemkool(mehh, zonder kerriesaus is dat niet lekker..) en wokken van ui/champignon/paprika/knoflookje..
Iemand nog tips?
Normaal aten we altijd uit potjes namelijk() En vers vind ik sperzieboontjes niet te doen, witte bonen in tomatensaus zal wel een kcalknaller zijn, Rode kool is veel werk denk ik (en dat hebben we doordeweeks niet.. misschien eens in het weekend proberen!),
Maar, zo'n woksausje.. hoeveel doe je daarvan in? Want vroeger(ha, zie mij eens bejaard doenquote:Op zondag 17 november 2013 20:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Spitskool
Wokgroente met rijst en een woksausje
Verse wortelen
Verse bietjes met een uitje erdoor en een teen knoflook en wat balsamico azijn
Prei (mhaw)
Sla
Boerenkool
Andijvie
Aan mijn vorige post kan ik spruitjes en witlof toevoegen.. Smerigquote:Op zondag 17 november 2013 21:23 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Ik vind spruitjes ook erg lekker en rauwe witlof! Champignons pureer ik eigenlijk altijd, want vind de structuur niet zo lekker..
Ik heb woksaus van coninex geloof ik. Gooi er 30ml in = 54kcal. 100gr kipfilet erdoor en een gebakken eitje. Zilvervlies rijst a 100gr erbij, tadaaa (en de wokgroente is 400grquote:Op zondag 17 november 2013 22:25 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Maar, zo'n woksausje.. hoeveel doe je daarvan in? Want vroeger(ha, zie mij eens bejaard doen) gooide ik gewoon zo'n half flesje erdoor, zo niet meer.. En boerenkool als in stamppot, of alleen boerenkool? Verder vind ik Andijve, prei, bietjes en wortelen niet te doen
Ze raadt het nergens af toch? Ze zegt dat ze het zelf niet neemt, en dat ik het prima kan nemen omdat ik meer kcal moetquote:Op maandag 18 november 2013 00:37 schreef Zeester het volgende:
Sorry Qwea, maar ik vind iemand afraden om stamppot te eten echt een beetje onzinnig.
quote:
quote:
quote:Op zondag 17 november 2013 12:12 schreef douche-eendje het volgende:
Zo. Jij mag wel een TT, slanke den!
Recept?quote:Op zondag 17 november 2013 14:20 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Dat was een succes! Erg lekker en heel luchtig. Dat gaan we zeker nog eens maken.
Alleen wel goed laten afkoelen in de oven (ik trok die van mij direct los) want anders storten ze direct in.
Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Je schuift wel heel makkelijk dingen op je 'vind ik niet te doen'-lijstje. Geloof me, als ik je die groenten op een originele manier klaar maakt (en dus niet tot snot gekookte sperziebonen, maar bijvoorbeeld sugar snaps door je wokgerecht), kun je echt veel meer dingen lekker gaan vinden dan nu. Het moet natuurlijk niet, als je voldoende variatie in gezonde producten die je wel lekker vindt, kunt vinden, is dat ook prima, maar je maakt het jezelf wel een stuk makkelijker als je je horizon verbreedt.quote:Op zondag 17 november 2013 22:53 schreef Qwea het volgende:
KNIP
Je bent een lastige eterje moet ook gewoon dingen leren eten
Kattenkabinetquote:Op maandag 18 november 2013 00:45 schreef Zeester het volgende:
Ik heb trouwens zo'n fijne dag gehad. Ik ben eindelijk (stond al sinds ik in A'dam woon (bijna 10 jaar) op het to-do lijstje) naar het kattenkabinet geweest. Dat was heel leuk voor een kattenfan als ik + beste vriend. Toen lekker koffie gedronken in de stad, samen gegeten en heerlijk spelletjes gespeeld. Was echt zo'n fijne luie/gezellige zondag die ik nodig had, gewoon eventjes de deur uit en leuk gezelschap!
Dat ga ik vanavond eens proberen te maken voor morgenquote:Op maandag 18 november 2013 08:39 schreef Patoshik het volgende:
[..]
http://www.misslipgloss.n(...)de-ovenmini-quiches/
Ik eet best vaak diners met relatief veel kcal. Ik houd erg van pasta bijvoorbeeld en als je daar iets van kaas en noten in doet, dan tikt het flink aan. Ik let er tegenwoordig amper op hoeveel ik ervan eet - ik eet gewoon tot ik vol zit. In het begin deed ik dat wel berekender omdat ik mijn verzadigingsgevoel niet helemaal kon vertrouwen.quote:Op zondag 17 november 2013 20:05 schreef PatriQue89 het volgende:
quote:Op maandag 18 november 2013 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik eet best vaak diners met relatief veel kcal. Ik houd erg van pasta bijvoorbeeld en als je daar iets van kaas en noten in doet, dan tikt het flink aan. Ik let er tegenwoordig amper op hoeveel ik ervan eet - ik eet gewoon tot ik vol zit. In het begin deed ik dat wel berekender omdat ik mijn verzadigingsgevoel niet helemaal kon vertrouwen.
Wat je kunt doen, is je diners meenemen in je planning. Dan compenseer je op een ander moment op de dag voor de vele kcal die je gaat eten. Ik zou er wel op proberen te letten dat je in je avondeten verstandige keuzes probeert te maken. Ik eet bijvoorbeeld geen stamppot meer met spekjes en worst, maar kies tussen spekjes of worst. En ik eet geen kant-en-klare sausjes of zo. Je kunt het beste zoveel mogelijk zelf maken.
Ah okquote:Op maandag 18 november 2013 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Ik doe iets vergelijkbaars. Overdag redelijk beperkt koolhydraten en veel groente, vette yoghurt, eitjes. 'S avonds eet ik dan gewoon waar ik zin in heb. Idd geen kaas in de andijviestamp als er al spekjes in zitten, maar wel gewoon pu met roomboter en melk.
Het hangt er maar net vanaf hoever je wil gaan in bijhouden wat je precies eet. Mijn ervaring is dat het helpt het om eerst een tijdje alles goed bij te houden, zodat je leert hoeveel kcal er ongeveer in je maaltijden zitten en je inzicht krijgt in hoeveel je kunt eten. Daarna weet je wel ongeveer hoe groot je maaltijden moeten of kunnen zijn en hoef je niet per se alles meer bij te houden (of je houdt het wat globaler bij). Zolang je je weegt en ziet dat je afvalt, hoef je niet meer te doen dan dat. Als je ziet dat je niet afvalt of dat je aankomt, kun je je eetpatroon weer wat preciezer bijhouden.quote:Op maandag 18 november 2013 09:41 schreef PatriQue89 het volgende:
Ah okHet klinkt allemaal zo easy.. haha
Is het ergens ook wel, je moet gewoon gewend raken aan de veranderingen in je eetpatroon denk ik.
Ik houd het nu allemaal bij inderdaad. Wat ik nu overdag eet, daar weet ik wel van hoeveel kcal het bevat, maar dat kan ook nog wel gevarieerder vind ik. De avondmaaltijden vind ik nog wat lastiger. Denk dat dat uiteindelijk wel goed komt.quote:Op maandag 18 november 2013 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf hoever je wil gaan in bijhouden wat je precies eet. Mijn ervaring is dat het helpt het om eerst een tijdje alles goed bij te houden, zodat je leert hoeveel kcal er ongeveer in je maaltijden zitten en je inzicht krijgt in hoeveel je kunt eten. Daarna weet je wel ongeveer hoe groot je maaltijden moeten of kunnen zijn en hoef je niet per se alles meer bij te houden (of je houdt het wat globaler bi)j. Zolang je je weegt en ziet dat je afvalt, hoef je niet meer te doen dan dat. Als je ziet dat je niet afvalt of dat je aankomt, kun je je eetpatroon weer wat preciezer bijhouden.
Ik denk dat het wel helpt om het te zien als een leerproces. Je bent niet alleen bezig om of te vallen, maar je bent ook aan het leren wat normale hoeveelheden zijn voor jouw lichaam en waar je je lichaam het beste mee kunt voeden.
Babysteps! Komt vast goed. Als je alles nog uit moet vinden, is het het lastigst. Je gaat vanzelf routines ontwikkelen.quote:Op maandag 18 november 2013 09:49 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ik houd het nu allemaal bij inderdaad. Wat ik nu overdag eet, daar weet ik wel van hoeveel kcal het bevat, maar dat kan ook nog wel gevarieerder vind ik. De avondmaaltijden vind ik nog wat lastiger. Denk dat dat uiteindelijk wel goed komt.
Precies! En kijk ook eens naar de lijstjes van anderen. Best wat mensen hier hebben inmiddels al uitgezocht wat ze wel en niet kunnen hebben en misschien zie je er nog dingen langskomen die je lekker lijken, waar je zelf niet aan gedacht had of die gezonder zijn dan je dacht. Loop je vast? Gewoon vragen! Wij zijn als dieetclubje allemaal samen een mooie database van lekkere en gezonde receptenquote:Op maandag 18 november 2013 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Babysteps! Komt vast goed. Als je alles nog uit moet vinden, is het het lastigst. Je gaat vanzelf routines ontwikkelen.
quote:Op maandag 18 november 2013 10:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies! En kijk ook eens naar de lijstjes van anderen. Best wat mensen hier hebben inmiddels al uitgezocht wat ze wel en niet kunnen hebben en misschien zie je er nog dingen langskomen die je lekker lijken, waar je zelf niet aan gedacht had of die gezonder zijn dan je dacht. Loop je vast? Gewoon vragen! Wij zijn als dieetclubje allemaal samen een mooie database van lekkere en gezonde recepten
Dit lijkt me echt lekker.quote:Op maandag 18 november 2013 08:39 schreef Patoshik het volgende:
[..]
http://www.misslipgloss.n(...)de-ovenmini-quiches/
Ik probeer vaak eerst een kcalrijk gerecht om te toveren tot een minder kcalrijk gerecht. Zo ben ik gek op pasta, lasagne, pizza, ovenschotels en al dat soort dingen die vanuit de basis vaak best zwaar zijn. Maar met wat kleine aanpassingen kun je die vaak al een heel stuk minder slecht maken.quote:Op zondag 17 november 2013 20:05 schreef PatriQue89 het volgende:
quote:Op maandag 18 november 2013 11:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik probeer vaak eerst een kcalrijk gerecht om te toveren tot een minder kcalrijk gerecht. Zo ben ik gek op pasta, lasagne, pizza, ovenschotels en al dat soort dingen die vanuit de basis vaak best zwaar zijn. Maar met wat kleine aanpassingen kun je die vaak al een heel stuk minder slecht maken.
Voorkomt een hoop vreetbuien als je jezelf dingen niet helemaal ontneemt.
En wat zijn de kleine aanpassingen dan?quote:Op maandag 18 november 2013 11:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik probeer vaak eerst een kcalrijk gerecht om te toveren tot een minder kcalrijk gerecht. Zo ben ik gek op pasta, lasagne, pizza, ovenschotels en al dat soort dingen die vanuit de basis vaak best zwaar zijn. Maar met wat kleine aanpassingen kun je die vaak al een heel stuk minder slecht maken.
Voorkomt een hoop vreetbuien als je jezelf dingen niet helemaal ontneemt.
Me too.quote:
Vervelend.quote:Op maandag 18 november 2013 11:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Me too.
Tijdens het verhuizen de afgelopen dagen toch te vaak zonder jas naar buiten gelopen denk ik.
700-800 is ook echt normaal - niet hoog of zelfs maar aan de hoge kant. Het is verrekte moeilijk om een diner van 500 kcals te bedenken waar ook nog smaak aan zitquote:Op maandag 18 november 2013 11:36 schreef Sarabi het volgende:
Verder zijn mijn diners vaak wel rond de 700/800kcal maar daarom eet ik overdag minder kcal-rijk
Een mild virusje. Gaat wel weer weg!quote:Op maandag 18 november 2013 11:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vervelend.
Ik weet niet zo goed hoe het komt.
Mja, dat denk ik inderdaad. Ik heb dan ontzetted de neiging om chocomel en snoepjes te eten.quote:Op maandag 18 november 2013 11:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Een mild virusje. Gaat wel weer weg!
86.8kg ATL hier, en dat ondanks kikkers en muizen die ik in mijn schoen kreeg.
Als ik bijvoorbeeld zin heb in een pizza, dan beleg een wrap met: wat tomatensaus, veel groenten, wat 30+ kaas of geitenkaas en bijv. wat parmaham (1 plak in kleine stukjes).quote:Op maandag 18 november 2013 11:33 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
En wat zijn de kleine aanpassingen dan?
Pastasaus zelf maken, ui, paprika, tomaat en tomaten passata. Dat een saus waar weinig in zit, zeker als je het zou vergelijken met een willekeurig potje saus. En met de juiste kruiden is het wel onwijs lekker. Daarbij dan volkoren pasta gebruiken.quote:Op maandag 18 november 2013 11:33 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
En wat zijn de kleine aanpassingen dan?
Stampotten is juist heel makkelijk: minder aardappel, meer groente. Ook aardappel vervangen door zoete aardappel kan een heerlijke stampot opleveren en omdat zoete aardappel groente is, is je gerecht dan opeens veel gezonder.quote:Op maandag 18 november 2013 11:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Pastasaus zelf maken, ui, paprika, tomaat en tomaten passata. Dat een saus waar weinig in zit, zeker als je het zou vergelijken met een willekeurig potje saus. En met de juiste kruiden is het wel onwijs lekker. Daarbij dan volkoren pasta gebruiken.
Bij lasagne ook volkoren, je saus zelf maken en kun je bijvoorbeeld ook een laag bladen vervangen door een laag gegrilde courgette.
Pizza kun je een volkoren bodem (of bloemkool bodem) maken, kleiner formaat pizza en dan een groenten bijgerecht erbij doen.
Ovenschotels met gewoon extra veel groenten, minder aardappels en om een ovenschotel te gratineren heb je eigenlijk maar heel weinig kaas nodig. (bij mij ging er in één ovenschotel een heel zakje (200 gram) kaas.)
Enige waar ik nog echt geen oplossing heb is risotto.Oh, en stampotten.
Maar die mis ik zelf niet echt.
mp3? *doet nieuwsgierig haar hoofd schuin*quote:Op maandag 18 november 2013 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, tot zover mijn Yasmine probeertijd... Niks geen verhoogd libido en migraine in de stopweek.![]()
Weliswaar idd verminderde pms, of eigenlijk nauwelijks aanwezigzijnde, maar ja... Die koppijn is niet te harden en ik ben ook niet blij met de koelkaststatus van mijn liefdesleven.
Op zoek naar een andere remedie tegen pms dus.
Maar wel heel ergover 'my eating habits' om het zo maar eens te zeggen. Ik kreeg vorige week van Qwea een mp3 van een hypnotheray v Glen Harrolds en verdomd... De knop is weer om!
Ik kan weer normaal en rustig eten, loop niet de hele dag onrustig te bedenken wanneer ik weer ga eten en wat dan precies en ik heb geen last meer van dat afschuwelijke avondsnaaien. I am in control!
Mijn favo stamppot op dit moment is broccoli stamp v miss sly.
2 stronken broccoli, 650 gr aardappels. Stampen. Wat geraspte kaas erdoor, eetlepel mosterd.
Klaar!
Mijnquote:Op maandag 18 november 2013 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
Stamppot![]()
Een echtgenoot die geen stamppot kan eten
de magische 86quote:
Ik, maar alleen ter vervanging van gewone melk in 'zoete' recepten, nooit in hartige recepten. Vind het niet lekker om het zo te drinken.quote:Op maandag 18 november 2013 13:00 schreef Lonaa het volgende:
Wie doet er hier wel eens wat met amandelmelk?
Hmmz.quote:Op maandag 18 november 2013 13:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik, maar alleen ter vervanging van gewone melk in 'zoete' recepten, nooit in hartige recepten. Vind het niet lekker om het zo te drinken.
Af en toe ter afwisseling in een overnight oatquote:Op maandag 18 november 2013 13:00 schreef Lonaa het volgende:
ik heb het geproeft maar vind het niet lekkerquote:Op maandag 18 november 2013 13:00 schreef Lonaa het volgende:
quote:
Ja, ik ben hartstikke lactoseintolerant. Bij de Jumbo hebben ze MinusL en de Albert Heijn heeft Arla Lactofree. Roomkaas, melk, slagroom, chocolademelk, yoghurt, van alles. Door mijn pasta doe ik vaak spinazie en een lepel lv roomkaas met lekker veel kruiden bijvoorbeeld. De Xenos heeft 'basilicumcreme', een soort pesto, maar zonder kaas. Ook heel lekker door je pasta.quote:Op maandag 18 november 2013 15:06 schreef SilverSjoiis het volgende:
Zijn er hier ook mensen die last hebben van lactose intolerantie en toevallig tips and tricks hebben? Ik wil namelijk wel eens wat anders dan een tomatensaus bij mijn pasta.
Schooldag er weer op zitten en vandaag tante geworden!
Vanavond op het menu volkorenpasta met asperges, tomaatjes, champignons, kipfilet, ei, rucola
En ik zag dat IJsdraakje een magische grens heeft doorbroken!
Thanks! Dat ga ik eens even uit proberen. Ben er zelf anderhalf jaar achter dat het lactose intolerantie is, dus ben nog een beetje zoekende in variaties!quote:Op maandag 18 november 2013 15:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, ik ben hartstikke lactoseintolerant. Bij de Jumbo hebben ze MinusL en de Albert Heijn heeft Arla Lactofree. Roomkaas, melk, slagroom, chocolademelk, yoghurt, van alles. Door mijn pasta doe ik vaak spinazie en een lepel lv roomkaas met lekker veel kruiden bijvoorbeeld. De Xenos heeft 'basilicumcreme', een soort pesto, maar zonder kaas. Ook heel lekker door je pasta.
Ik weet het ook pas 2,5 jaar ofzo, maar er is echt van alles mogelijk hoor. Vooral niet te bang zijn om zure room te vervangen door een mengsel van lv roomkaas en lv yoghurt bijvoorbeeld. Er is zoveel aan vervangende producten te krijgenquote:Op maandag 18 november 2013 15:47 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Thanks! Dat ga ik eens even uit proberen. Ben er zelf anderhalf jaar achter dat het lactose intolerantie is, dus ben nog een beetje zoekende in variaties!
Dat heb ik ook.quote:Op maandag 18 november 2013 16:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben echt geen fan van fruit in mijn avondmaaltijd.
Dat hoor ik van veel mensen, ik hou van warm fruit en ook in mijn maaltijd.quote:Op maandag 18 november 2013 16:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben echt geen fan van fruit in mijn avondmaaltijd.
Pizza Hawaiquote:Op maandag 18 november 2013 16:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat heb ik ook.Fruit in mijn avondeten is echt een no-go. Vieze zoetigheid.
Ik hou van warm fruit. Bij mijn ijs. Ofzo. Of gewoon zo. Maar niet bij mijn groente en vlees.quote:Op maandag 18 november 2013 16:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat hoor ik van veel mensen, ik hou van warm fruit en ook in mijn maaltijd.
Ik heb er een afkeer van gekregen sinds mijn moeder van die blikjes fruit bij rijstgerechten serveerde toen ik nog klein was. Pizza hawai lustte ik toen nog wel, maar dat waren van die kant en klaar pizza's die eigenlijk gewoon zoete broodjes waren.quote:Op maandag 18 november 2013 16:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Pizza Hawai
Kip met abrikozen ofzo![]()
Brrr.
Mijn moeder deed dat gelukkig niet, dus ik at maaltijd met fruit altijd alleen maar bij vriendjes en vriendinnetjes enzo.quote:Op maandag 18 november 2013 16:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb er een afkeer van gekregen sinds mijn moeder van die blikjes fruit bij rijstgerechten serveerde toen ik nog klein was. Pizza hawai lustte ik toen nog wel, maar dat waren van die kant en klaar pizza's die eigenlijk gewoon zoete broodjes waren.
Hahaha echt alles wat ik heerlijk vind.quote:Op maandag 18 november 2013 16:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Pizza Hawai
Kip met abrikozen ofzo![]()
Brrr.
Ik wist niet dat er zoveel vervangende producten waren. Wel naar gezocht, maar misschien misgegrepen.quote:Op maandag 18 november 2013 16:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet het ook pas 2,5 jaar ofzo, maar er is echt van alles mogelijk hoor. Vooral niet te bang zijn om zure room te vervangen door een mengsel van lv roomkaas en lv yoghurt bijvoorbeeld. Er is zoveel aan vervangende producten te krijgen
Nou, je mag het hebben.quote:Op maandag 18 november 2013 16:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hahaha echt alles wat ik heerlijk vind.
Vlgde keer kijken of je fruit op sap kan vinden, desnoods zelf verschillende soorten bij elkaar mikken. Scheelt echt een berg suiker.quote:Op maandag 18 november 2013 16:11 schreef Sarabi het volgende:
Wij eten vanavond http://www.ah.nl/allerhan(...)-fruit/?rq=jambalaya maar dan zonder de chorizo, ben erg benieuwd.
Nee, ik ben zo intolerant dat mijn lijf helemaal geen lactase aanmaakt. Dat is precies wat in die pilletjes zit en daar kunnen mijn darmen dus ook niet tegen, helaas.quote:Op maandag 18 november 2013 16:23 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er zoveel vervangende producten waren. Wel naar gezocht, maar misschien misgegrepen.
Heb jij ook die pilletjes van de kruidvat? Als je per ongeluk iets verkeerds hebt gegeten of als je weet dat je iets verkeerd gaat eten, dan neem je zo'n pilletje. Werkt bij mij echt prima! Nergens last van daarna
Thanks voor de tip! Heb eigenlijk niet opgelet wat ik gekocht heb, het blijkt nu op light syrup te zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Damn wat voel het toch lekker als die knop om is!De rust!
[..]
Vlgde keer kijken of je fruit op sap kan vinden, desnoods zelf verschillende soorten bij elkaar mikken. Scheelt echt een berg suiker.
Dat scheelt alvast.quote:Op maandag 18 november 2013 16:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Heb eigenlijk niet opgelet wat ik gekocht heb, het blijkt nu op light syrup te zijn.
Balen!quote:Op maandag 18 november 2013 16:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee, ik ben zo intolerant dat mijn lijf helemaal geen lactase aanmaakt. Dat is precies wat in die pilletjes zit en daar kunnen mijn darmen dus ook niet tegen, helaas.
Bekijk anders de website van Arla eens? De lidl heeft trouwens ook lv melk in het assortiment. Afhankelijk van waar je woont hebben duitse supermarkten (Rewe en Edeka) een heel groot assortiment met lv brie, kruidenkaas, kruidenboter, ijskoffie, mascarpone, feta, mozzarella enz. enz.
NOEM JIJ MIJ NOU DIK?quote:Op maandag 18 november 2013 14:03 schreef Zeester het volgende:
Ik vind het ook niet lekker, maar soya melk vind ik ook niet te hachelen.
Inderdaad patrique, je hoeft het echt niet perfect te doen in het begin. Een dik lijf valt makkelijker af dan een dun lijf in het begin, dus experimenteer lekker met wat voor je werkt. En probeer te variëren. Eet een keer muesli als ontbijt, een gebakken eitje als lunch, een soepje tussendoor, al dat soort dingen helpen enorm. En probeer goed aan te houden dat je elke dag fruit en groente eet.
Hoi!quote:Op maandag 18 november 2013 19:18 schreef krijgertje18 het volgende:
Hoi, ik denk dat ik hier maar eens ga mee lezen![]()
Sinds ik samenwoon met mijn vriend ben ik bijna 20 kilo aangekomen (in anderhalf jaar tijd, eeeeh HOE DAN?). Eerdere pogingen om af te vallen vielen steeds in het water, maar ben er weer eens aan begonnen. Dit keer ben ik vastberaden om het vol te houden en mijn oude gewicht weer te bereiken![]()
dus eh,
hoi!
De kinderen drinken hier de lidl variant.quote:Op maandag 18 november 2013 19:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoi krijgertje!
BE, Roosvicee staat bij mij echt gelijk aan koorts en snotneuzen. Ik dronk die zooi alleen als ik ziek was.
ik vind vapiano echt zó smerig... te gare semi-verse pasta, altijd veel te druk.... bleuh...quote:Op maandag 18 november 2013 23:36 schreef Zeester het volgende:
Ik ging vandaag werken, en daarna een vriendin helpen met Ikea kasten in elkaar zetten. En toen moest ik opeens vroeger beginnen dan gepland, en duurde het Ikea kasten maken veel langer dan we hadden gedacht. En er was nog niets te eten in haar nieuwe huis, dus we hadden een honger toen we om half 8 eindelijk klaar waren. Dus toen zijn we naar Vapiano gegaan, dat is zo'n tent waar je pasta/pizza kan eten, een beetje ala Julia's, maar dan veel lekkerder. Was echt heel erg lekker, maar wel iets heftiger dan ik had gepland. Maarja, ik kon écht niet meer naar huis fietsen zonder te eten. En had verder goed dagje wel, ondanks dat ik dus veel sneller de deur uit moest dan ik had gepland.
Dat vind ik dus van Julia's, dat vind ik echt niet weg te werken. Ik vind het wel lekker, en omdat we pas laat waren waren we meteen aan de beurt. Wat doen jullie qua eten als je zo laat/niet thuis bent en je wil even snel iets buiten de deur eten? Of gebeurt dat gewoon nooit en ben ik dan gewoon een slechte plannerquote:Op dinsdag 19 november 2013 00:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind vapiano echt zó smerig... te gare semi-verse pasta, altijd veel te druk.... bleuh...
Ja, maar nu was het -12 buiten, en moest ik nog 5 km fietsen voor ik thuis zou zijn. En had ik echt last van tergende honger, omdat het klusje gewoon af moestquote:Op dinsdag 19 november 2013 00:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dan vreet ik thuis yoghurt ofzo![]()
Ook slecht
Dan fiets ik snellerquote:Op dinsdag 19 november 2013 00:40 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ja, maar nu was het -12 buiten, en moest ik nog 5 km fietsen voor ik thuis zou zijn. En had ik echt last van tergende honger, omdat het klusje gewoon af moest.
Mwoah, mijn manier is ook zeker niet goed. Beide gevalletje slechte planning met niet ideale oplossing.quote:Op dinsdag 19 november 2013 00:42 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik ben duidelijk een verwend nest.
Ik ben ook gewoon wel echt een verwend nest hoor. En een slechte planner. Maar goed, we zijn onderweg naar deze tent ook langs 3 snackbars gelopen en daar niet gaan eten, dus dat was wel goedquote:Op dinsdag 19 november 2013 00:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mwoah, mijn manier is ook zeker niet goed. Beide gevalletje slechte planning met niet ideale oplossing.
Dan haal ik meestal een griekse yoghurt met 2 broodjes en een rauwkostsalade bij de AH.quote:Op dinsdag 19 november 2013 00:12 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat vind ik dus van Julia's, dat vind ik echt niet weg te werken. Ik vind het wel lekker, en omdat we pas laat waren waren we meteen aan de beurt. Wat doen jullie qua eten als je zo laat/niet thuis bent en je wil even snel iets buiten de deur eten? Of gebeurt dat gewoon nooit en ben ik dan gewoon een slechte planner!
Julia's vind ik ook smerigquote:Op dinsdag 19 november 2013 00:12 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat vind ik dus van Julia's, dat vind ik echt niet weg te werken. Ik vind het wel lekker, en omdat we pas laat waren waren we meteen aan de beurt. Wat doen jullie qua eten als je zo laat/niet thuis bent en je wil even snel iets buiten de deur eten? Of gebeurt dat gewoon nooit en ben ik dan gewoon een slechte planner!
Ik kan dan ook wel gewoon echt streng voor mezelf zijn hoor. "Zeik niet, had je het beter moeten regelen!"quote:Op dinsdag 19 november 2013 00:44 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon wel echt een verwend nest hoor. En een slechte planner. Maar goed, we zijn onderweg naar deze tent ook langs 3 snackbars gelopen en daar niet gaan eten, dus dat was wel goed!
Netjes hoor.quote:Op dinsdag 19 november 2013 07:37 schreef PatriQue89 het volgende:
Jeej. Mijn doel is om tot en met oud en nieuwe elke week minimaal 1.4 kg er af te krijgen.
Deze week is dat gelukt met 2.0 kg
Best een net lijstjequote:Op maandag 18 november 2013 21:51 schreef SilverSjoiis het volgende:
Lijstje voor vandaag
O: drie crackers met sesamzaad en smeerworst
T: Appel
L: vier zonnebloempitboterhammen met smeerworst en een beker snert
T: 50 gram noten en gedroogd fruig
D: volkorenpasta met paprika, champignon, asperges, ei, tomaat en kipfilet en rucola.
En anderhalve liter water![]()
En een uur gesport.
Ik ben geen fanatieke calorieënteller overigens, maar heb wel de fatsecret app!
Tof dat het gelukt is, maar hou je wel in je achterhoofd dat het afvallen in het begin het snelst gaat? Misschien kun je beter zeggen dat je voor 31-12 5 x 1,4 kilo = 7 kilo kwijt wilt zijn, dan dat je die kilo's per week verdeeld en dan de extra kilo\s niet mee telt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 07:37 schreef PatriQue89 het volgende:
Jeej. Mijn doel is om tot en met oud en nieuwe elke week minimaal 1.4 kg er af te krijgen.
Deze week is dat gelukt met 2.0 kg
Ben je dan ook van plan dit de rest van je leven vol te houden of ga je over een tijdje wel weer koolhydraten eten?quote:Op dinsdag 19 november 2013 08:34 schreef Myraela het volgende:
Eerste dag koolhydraatarm eten ging prima, toch is het wel lastiger dan ik dacht. Ik dacht "geen aardappelen, pasta en brood eten" maar stiekem zitten er echt in veel meer dingen koolhydraten. geen peulvruchten, noten of suikers. Mag wel kaas, eieren, vlees, vis en overige groenten. Nu is het dus opzoek gaan naar lekkere gerechten die binnen de regels passen.
In elk geval maakte je iets zelf, dat kan stukken slechterquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:22 schreef Tink89 het volgende:
<knip>
Ik had gisteravond ineens enorm zin in crumble, dus toen maakte ik dieen at ik gisteravond en vanochtend een bakje. <knip>
Ik heb wel een oplossing voor risotto, namelijk citroenrisotto. Daar gaat geen room en/of kaas in en dus is het geen echte risotto, maar hij smaak goed! Lekker met een salade en eventueel gegrilde vis.quote:Op maandag 18 november 2013 11:49 schreef Myraela het volgende:
Enige waar ik nog echt geen oplossing heb is risotto.Oh, en stampotten.
Maar die mis ik zelf niet echt.
Kijk wel uit dat je niet te veel gaat compenseren met salades waardoor je uiteindelijk trek krijgt omdat je dan hongerig wordt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 08:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Best een net lijstje, maar 50 gram noten tikt wel heel erg aan. Da's ongeveer 300 kcals namelijk. Had je zo veel noten nodig om genoeg te hebben of ging het vanzelf? Bij gedroogd fruit is het goed om de verpakking te lezen, ik merk dat er soms heel erg veel suiker bij gedaan wordt om het fruit te conserveren.
Misschien is het een idee om 's ochtends iets te eten waar je wat langer vol van zit (zoals ei, kwark, volkorenbrood), zodat je 's middags wat minder trek hebt.
[..]
Tof dat het gelukt is, maar hou je wel in je achterhoofd dat het afvallen in het begin het snelst gaat? Misschien kun je beter zeggen dat je voor 31-12 5 x 1,4 kilo = 7 kilo kwijt wilt zijn, dan dat je die kilo's per week verdeeld en dan de extra kilo\s niet mee telt.
Ik had gisteravond ineens enorm zin in crumble, dus toen maakte ik dieen at ik gisteravond en vanochtend een bakje. Heb als compensatie een paprika mee ipv crackertjes, maar ik snap niet waarom ik dan mezelf niet gewoon in de hand heb. Merk sowieso dat ik een paar dagen buiten de lijntjes geweest ben en dan echt wel weer moeite heb om terug in mijn regelmaat te komen. Is vrijdag al begonnen en ik kom er niet makkelijk vanaf. Op zich compenseer ik voldoende door salades mee te nemen als lunch en met mijn D rekening te houden, maar toch...
O: 3 volkoren. 1 anijshagel, 1 linerapaté, 1 worst. Bakje crumble.
T: Paprika of appel.
L: 4 volkoren. Gehakt, corned beef.
T: Appel of paprika.
D: Gepofte zoete aardappel met een rundervink en ijsbergsla met stukjes komkommer en een beetje dressing.
Ik ga gewoon weer koolhydraten eten, ik hoop alleen dat dit er voor zorgt dat ik me realiseer hoeveel koolhydraten ik eigenlijk at, waar andere mensen snoepen, at ik een boterham. Dus uiteindelijk moet het mijn eetgedrag wel gaan veranderen, maar voor nu is het gewoon een dieet en is het niet iets dat ik vol kan of wil houden voor de rest van mijn leven.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ben je dan ook van plan dit de rest van je leven vol te houden of ga je over een tijdje wel weer koolhydraten eten?
Gisteren had ik ijsbergsla, kruidendressing, een halve komkommer en twee volkoren met een restje rundvleessalade. Is genoeg, denk ik. Vandaag gewoon 4 volkoren en dus een paprika ipv crackers.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kijk wel uit dat je niet te veel gaat compenseren met salades waardoor je uiteindelijk trek krijgt omdat je dan hongerig wordt.
Ik merk dat ook aan mezelf en dan kan ik beter gewoon normaal blijven eten tussen de middag, anders wordt het zo'n spiraal.
Ik denk juist altijd aan jou als ik soms een tikkie karig wil zijn bij mijn lunches en dan denk ik 'Nee, niet nodig, Tink eet ook altijd onwijs veel, maar dan wel van de juiste dingen.'
Dat vraag je zo'n arts dan toch?quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:57 schreef HiZ het volgende:
Hmm... kennelijk echt te veel gegeten de laatste dagen in Istanbul want ik zat vanochtend op 118,6.
Ik schijn een te laag LDL ? (goed cholesterol, daar ging het om) te hebben. Mijn waarde is onder de 1,0 en daar moet ik iets aan doen. Weet alleen niet zo goed hoe ik zo'n advies in mijn eten moet verwerken.
Waar ik heeeeeeeeeel verbaasd over was dat ik qua bloedsuiker nog niet eens in de risico-groep uitkwam maar volstrekt normale waarden bleek te hebben. Ondanks bijna 40 kg overgewicht.
Ik weet niet wat crumble is en ik denk dat ik dat ook maar zo moet houden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Gisteren had ik ijsbergsla, kruidendressing, een halve komkommer en twee volkoren met een restje rundvleessalade. Is genoeg, denk ik. Vandaag gewoon 4 volkoren en dus een paprika ipv crackers.
Ik was een beetje vergeten hoe moeilijk het kan zijn om weer normaal te gaan doen als je een paar dagen heul veul suiker binnengekregen hebt. Aan de andere kant, vroegah at ik dan bakken chips, nu een beschaafde portie homemade crumble bij het ontbijt. Ik ben toch wel veranderd eigenlijk
En ik wil verdorie dat mijn broek in Breda of Oosterhout leverbaar is, want ik moet en zal die 38 kopen.
Ik bedoel ook gemiddeld 1.4 per weekquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:22 schreef Tink89 het volgende:
Tof dat het gelukt is, maar hou je wel in je achterhoofd dat het afvallen in het begin het snelst gaat? Misschien kun je beter zeggen dat je voor 31-12 5 x 1,4 kilo = 7 kilo kwijt wilt zijn, dan dat je die kilo's per week verdeeld en dan de extra kilo\s niet mee telt.
quote:Good Fats
healthy_fats (Healthy_fats.jpg)Unsaturated fats are called good fats because they can improve blood cholesterol levels, ease inflammation, stabilize heart rhythms, and play a number of other beneficial roles. Unsaturated fats are predominantly found in foods from plants, such as vegetable oils, nuts, and seeds. They are liquids at room temperature.
There are two types of unsaturated fats:
Monounsaturated fats are found in high concentrations in olive, peanut, and canola oils; avocados; nuts such as almonds, hazelnuts, and pecans; and seeds such as pumpkin and sesame seeds.
Polyunsaturated fats are found in high concentrations in sunflower, corn, soybean, and flaxseed oils, and also in foods such as walnuts, flax seeds, and fish; canola oil, though higher in monounsaturated fat, is also a good source of polyunsaturated fat. Omega-3 fats, which are fast becoming the darling of the supplement industry, are an important type of polyunsaturated fat. The body can’t make these, so they must come from food. An excellent way to get omega-3 fats is by eating fish two or three times a week. Good plant sources of omega-3 fats include chia seeds (sold as Salvia), flax seeds, walnuts, and oils such as flaxseed, canola, and soybean.
Dutch researchers conducted an analysis of 60 trials that examined the effects of carbohydrates and various fats on blood lipid levels. In trials in which polyunsaturated and monounsaturated fats were eaten in place of carbohydrates, these good fats decreased levels of harmful LDL and increased protective HDL. (19) More recently, a randomized trial known as the Optimal Macronutrient Intake Trial for Heart Health (OmniHeart) showed that replacing a carbohydrate-rich diet with one rich in unsaturated fat, predominantly monounsaturated fats, lowers blood pressure, improves lipid levels, and reduces the estimated cardiovascular risk. (7)
Most people don’t get enough of these healthful unsaturated fats each day. No strict guidelines have been published regarding their intake. The traditional Greek diet, for example, gets up to 30 percent of its calories from monounsaturated fats, mostly from olive oil. For polyunsaturated fats, the American Heart Association has set 8 to 10 percent of calories as a prudent target; there is evidence, though, that eating more polyunsaturated fat—on the order of 15 percent of daily calories—in place of saturated fat can lower heart disease risk. (13) Since no one eats by percentage of daily calories, a good rule of thumb is to choose foods rich in unsaturated fats over foods rich in saturated fats whenever possible. (To learn more, check out this chart, Finding Foods with Healthy Fats.)
Je krijgt niet binnen een dag officieel diabetes, maar het kan wel 20 jaar duren tot je bloedsuiker daadwerkelijk te hoog wordt (eerst kan je alvleesklier de insulineproductie nog aan). Zoek eens op voeding die insulinegevoeligheid bevordert (bv. havermout).quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:57 schreef HiZ het volgende:
Hmm... kennelijk echt te veel gegeten de laatste dagen in Istanbul want ik zat vanochtend op 118,6.
Ik schijn een te laag LDL ? (goed cholesterol, daar ging het om) te hebben. Mijn waarde is onder de 1,0 en daar moet ik iets aan doen. Weet alleen niet zo goed hoe ik zo'n advies in mijn eten moet verwerken.
Waar ik heeeeeeeeeel verbaasd over was dat ik qua bloedsuiker nog niet eens in de risico-groep uitkwam maar volstrekt normale waarden bleek te hebben. Ondanks bijna 40 kg overgewicht.
Leuk!quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:39 schreef Sarabi het volgende:
Net tweede ronde sollicitatiegesprek gehadvoelde weer erg fijn.
Nu kan ik alleen nog afwachten....
Ik durf t nog niet geloven, maar volgens mij heb ik er net een punt achter gezet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Kwak, wat heerlijk dat je proefschrift dan echt af is!
Sarabi, duimen voor goed nieuws!Wanneer krijg je het te horen?
mja, dit is alleen maar voor de leescommissie,niet de echte boekjes. de vorige keer was het niet goedgekeurd, en nu heb ik dingen veranderd en willen ze het wéér in een boekje hebben. (dingen waar mijn pomotor me volgens mij op had moeten wijzen, maar ik ben degene die er een half jaar langer werk aan heeft gehad en dus twee keer kosten, ook al zijn het geen hoge kosten in vergelijking met het echte boekje...)quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben net ruim 1200 euro armer aan het drukken.
Ontopic: er staat hier een halve chocoladetaart in de koelkast. Waarom!?!
Ach, ik raakte de brief kwijt waarop de bevestiging stond dat mijn gemeentelijke belastingen kwijtgescholden waren. Nu vraag ik me af of ik het niet gedroomd heb, dat ik hem ontvangen heb.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja, dit is alleen maar voor de leescommissie,niet de echte boekjes. de vorige keer was het niet goedgekeurd, en nu heb ik dingen veranderd en willen ze het wéér in een boekje hebben. (dingen waar mijn pomotor me volgens mij op had moeten wijzen, maar ik ben degene die er een half jaar langer werk aan heeft gehad en dus twee keer kosten, ook al zijn het geen hoge kosten in vergelijking met het echte boekje...)
ondertussen hang ik tien minuten in de wacht bij DUO omdat ik te dom ben voor het verlaging-maandbedrag formulier
quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:04 schreef kwakz0r het volgende:
Nog beter, ik blijk in 2008 niet gereageerd te hebben op een briefen nu kan ik niet met de nieuwe terugbetalingsregeling meedoen.
het verschil: onder de oude regels kan ik met mijn inkomen blijkbaar 224 euro per maand aflossen. onder de nieuwe regels kan ik met exact datzelfde inkomen 95 euro per maand aflossen.
de brief ging voornamelijk over of je je partner automatisch mee wilde laten tellen, en aangezien ik in 2008 geen partner had heb ik de brief genegeerd. ze hebben er niet bijverteld dat ze ook een volledig andere berekening gebruiken voor jou alleen. en dat kutwijf aan de telefoon was nog onaardig tegen me ook. en nu zit ik te janken om die kutduo...
lekker dan.
Snap jij de rekensom?quote:
Nee. Ik vind het gek.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Snap jij de rekensom?
oude regels:
met partner 66 e per maand
zonder partner 224 e per maand
nieuwe regels:
met partner 60 e per maand
zonder partner 95 e per maand
Ik ga maar gauw een samenlevingscontract regelen geloof ik...
Mja, ik hoef (nog) geen 224 euro te betalen hoor, ze mogen wettelijk niet meer vragen dan de termijn die ik nu betaal, 108 (daarmee kan ik in x maanden incl. rente x euro afbetalen).quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Ik vind het gek.
Ik snap ook de ballen van DUO, ben blij dat ik er eigenlijk niks mee van doen heb.wel, maar gezien werkloosheid hoeft ie uberhaupt niet terug te betalen.
ja, daar is dit formulier dus voor Tink, volgens de DUO kan ik met een inkomen van 2 jaar geleden dat nog lager lag dan wat ik nu verdien dus prima méér aflossen dan ik nu doe.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:13 schreef Tink89 het volgende:
Balen, maar je kunt er nu toch niks aan doen en je bent wel eerder klaar met aflossen. Scheelt een heleboel rente enzo. Bovendien kun je je maandbedrag laten verlagen als je inkomen gewijzigd is of je het echt niet kunt betalen...
Komt vast wel goed uiteindelijk![]()
Ik heb net m'n brood op, anderhalf uur later dan normaal. Had vanochtend ook maar een halve appel, heb er gewoon geen zin meer in. Verbazingwekkend is dat ik ook geen zin heb in andere troep. Het gaat vandaag (los van de crumble bij het ontbijt) best wel fijn dus
En offtopic: De maat 38-broek is er bij de andere Steps wel en dus ga ik die vanmiddag scoren als sinterklaas/kerstoutfit, denk ik
Mja, en dat snap ik dus niet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, daar is dit formulier dus voor Tink, volgens de DUO kan ik met een inkomen van 2 jaar geleden dat nog lager lag dan wat ik nu verdien dus prima méér aflossen dan ik nu doe.
ze houden geen rekening met wat je vaste lasten zijn, ik betaal bijvoorbeeld nog steeds collegegeld ook al ben ik al drie jaar niet meer studiefinancieringsgerechtigd. ik dacht dat ze het hadden stopgezet, maar dat was alleen tijdens de periode dat ik nog wel stufi kreeg en ik het - oh ironie - makkelijker had kunnen betalen.quote:
Je vergeet nu wel wat dingen mee te tellen. In de oude regeling hielden ze met je partner geen rekening en verdeelden ze je maandbedrag dus gewoon over het totaal aantal maanden, waardoor je meer aflost. Heb je tienduizend euro en 100 maanden, dan los je dus 100 per maand af. Jouw partner heeft blijkbaar weinig inkomen en als je je partner laat meetellen, gaan ze wel naar draagvlak kijken, zeker als hij ook een studieschuld heeft. In de oude situatie kun je dus je maandbedrag verlagen door een verzoek in te dienen om je maandbedrag te verlagen óf door je partner (zonder inkomen en met schuld bijvoorbeeld) te laten meetellen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Snap jij de rekensom?
oude regels:
met partner 66 e per maand
zonder partner 224 e per maand
nieuwe regels:
met partner 60 e per maand
zonder partner 95 e per maand
Ik ga maar gauw een samenlevingscontract regelen geloof ik...
Zolang je nog studeert, krijg je gewoon uitstel van betaling als je dat formulier invult. Heeft vriendlief ook gedaan, die heeft tien jaar over z'n studie gedaan...quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ze houden geen rekening met wat je vaste lasten zijn, ik betaal bijvoorbeeld nog steeds collegegeld ook al ben ik al drie jaar niet meer studiefinancieringsgerechtigd. ik dacht dat ze het hadden stopgezet, maar dat was alleen tijdens de periode dat ik nog wel stufi kreeg en ik het - oh ironie - makkelijker had kunnen betalen.
naja, laat maar, het komt wel goed, ik bn er gewoon een beetje chaggo van. vooral door dat stomme wijf aan de telefoon. ik vind mensen niet snel onaardig als ze bij zo'n servicedesk zitten maar dit
ik tel dat allemaal mee! mijn partner en ik hebben geen samenlevingscontract dus zijn we voor de wet geen partners. de reden dat we dat hebben is dat dat te duur is om zomaar even te regelen, overigens.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je vergeet nu wel wat dingen mee te tellen. In de oude regeling hielden ze met je partner geen rekening en verdeelden ze je maandbedrag dus gewoon over het totaal aantal maanden, waardoor je meer aflost. Heb je tienduizend euro en 100 maanden, dan los je dus 100 per maand af. Jouw partner heeft blijkbaar weinig inkomen en als je je partner laat meetellen, gaan ze wel naar draagvlak kijken, zeker als hij ook een studieschuld heeft. In de oude situatie kun je dus je maandbedrag verlagen door een verzoek in te dienen om je maandbedrag te verlagen óf door je partner (zonder inkomen en met schuld bijvoorbeeld) te laten meetellen.
Overigens wordt in de oude regeling je termijn tot kwijtschelding van je schuld wel steeds verlengd met een maand als je een maand je partnerinkomen niet laat meetellen. Dit is om te voorkomen dat moeder met een schuld thuis blijft zitten, vader dikke centen verdient en DUO dan de rekening krijgt.
In de nieuwe regeling houden ze automatisch rekening met je partner en je draagvlak en verdelen ze niet meer klakkeloos je bedrag over het aantal maanden dat je aflost. In jouw geval is je draagvlak samen met je partner verre van ideaal en betaal je dus minder. Zonder partner is je financiële situatie gunstiger en betaal je dus meer, maar houden ze (itt in de oude regeling) wél automatisch rekening met je draagkracht.
Ik snap 'm best eigenlijk
Ja, heeft echt zin inderdaad voor die laatste maandquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zolang je nog studeert, krijg je gewoon uitstel van betaling als je dat formulier invult. Heeft vriendlief ook gedaan, die heeft tien jaar over z'n studie gedaan...
En idd: KLAAAAR!
Ik ga weer werken
Notaris is duur.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik tel dat allemaal mee! mijn partner en ik hebben geen samenlevingscontract dus zijn we voor de wet geen partners. de reden dat we dat hebben is dat dat te duur is om zomaar even te regelen, overigens.
Achter op de verpakking stond 300 kcal per 100 gram. En het ging inderdaad vanzelf..quote:Op dinsdag 19 november 2013 08:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Best een net lijstje, maar 50 gram noten tikt wel heel erg aan. Da's ongeveer 300 kcals namelijk. Had je zo veel noten nodig om genoeg te hebben of ging het vanzelf? Bij gedroogd fruit is het goed om de verpakking te lezen, ik merk dat er soms heel erg veel suiker bij gedaan wordt om het fruit te conserveren.
Misschien is het een idee om 's ochtends iets te eten waar je wat langer vol van zit (zoals ei, kwark, volkorenbrood), zodat je 's middags wat minder trek hebt.
[..]
Tof dat het gelukt is, maar hou je wel in je achterhoofd dat het afvallen in het begin het snelst gaat? Misschien kun je beter zeggen dat je voor 31-12 5 x 1,4 kilo = 7 kilo kwijt wilvt zijn, dan dat je die kilo's per week verdeeld en dan de extra kilo\s niet mee telt.
Ik had gisteravond ineens enorm zin in crumble, dus toen maakte ik dieen at ik gisteravond en vanochtend een bakje. Heb als compensatie een paprika mee ipv crackertjes, maar ik snap niet waarom ik dan mezelf niet gewoon in de hand heb. Merk sowieso dat ik een paar dagen buiten de lijntjes geweest ben en dan echt wel weer moeite heb om terug in mijn regelmaat te komen. Is vrijdag al begonnen en ik kom er niet makkelijk vanaf. Op zich compenseer ik voldoende door salades mee te nemen als lunch en met mijn D rekening te houden, maar toch...
O: 3 volkoren. 1 anijshagel, 1 linerapaté, 1 worst. Bakje crumble.
T: Paprika of appel.
L: 4 volkoren. Gehakt, corned beef.
T: Appel of paprika.
D: Gepofte zoete aardappel met een rundervink en ijsbergsla met stukjes komkommer en een beetje dressing.
ja, leg dat maar eens uit! Waarom?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben net ruim 1200 euro armer aan het drukken.
Ontopic: er staat hier een halve chocoladetaart in de koelkast. Waarom!?!
Jeej voor FOK!quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:42 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben alweer gekalmeerd dames, sorry. Sta nu te wachten tot mijn dinges klaar is met printen. Duurt een eeuwigheid!gelukkig is er Fok!
Ik weet niet meer hoeveel ik kwijt was voor die exemplaren, maar 60 euro voor 3 stuks klinkt wel als belachelijk veel! Ik krijg trouwens als het goed is een tegemoetkoming van 750 euro in de drukkosten, dus dan valt het nog te overzien.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja, dit is alleen maar voor de leescommissie,niet de echte boekjes. de vorige keer was het niet goedgekeurd, en nu heb ik dingen veranderd en willen ze het wéér in een boekje hebben. (dingen waar mijn pomotor me volgens mij op had moeten wijzen, maar ik ben degene die er een half jaar langer werk aan heeft gehad en dus twee keer kosten, ook al zijn het geen hoge kosten in vergelijking met het echte boekje...)
ondertussen hang ik tien minuten in de wacht bij DUO omdat ik te dom ben voor het verlaging-maandbedrag formulier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja... best wel. Moest er even heel hard van slikken. Dat geld moet ergens vandaan komen :|quote:
Tsja, het was 45 euro (had me vergist of ben vorige keer afgezet). 589 printjes, 3 ringbandjes/plasticjes/kartonnetjes, hoppa! Heb nog geen goedkopere copyshop gevonden in de buurt/ op de route.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet meer hoeveel ik kwijt was voor die exemplaren, maar 60 euro voor 3 stuks klinkt wel als belachelijk veel! Ik krijg trouwens als het goed is een tegemoetkoming van 750 euro in de drukkosten, dus dan valt het nog te overzien.
Hoe gaat het met gezond eten zo in deze stressvolle tijden?
Je kan een GP gewoon om laten zetten in een huwelijk hoor, mocht je dat ooit nog willen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:06 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een samenlevingscontract via die notarisservice van de HEMA aangevraagd, 125 euro. Vond ik ook nog wel te doen. Zat nog te twijfelen om geregistreerd partnerschap te doen, maar vriendlief en ik willen eigenlijk nog wel trouwen later. Dus daarom voor het samenlevingscontract gekozen (zo'n zes jaar nadat we zijn gaan samenwonenMaar goed, nu ook samen een huis gekocht).
Weet ik, denk dat we het anders ook wel gedaan hadden. Maar 125 euro vonden we ook nog wel te overzien!quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Je kan een GP gewoon om laten zetten in een huwelijk hoor, mocht je dat ooit nog willen.
En het was ook helemaal gratis voor ons op woensdagochtend, zelfs met trouwboekje en luxe pennenset..
Nasi is gebakken rijst, dus dat lijkt me sterk dat ze zonder rijst bedoelen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:17 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. nasi en dat soort dingen is qua calorien op fatsecret allemaal zonder de rijst/pasta etc, zeker?
100 gram rijst is 355 kcal. 100 gram gekookte rijst is 100 kcal.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:53 schreef PatriQue89 het volgende:
Nouja.. het gaat mij er meer om dat hij bij 100 gram nasi aangeeft dat dat 168 kcal is, en bij 100 gram witte rijst 130 kcal(dat kan opzich dus kloppen), en dat op het pak staat iets van 360 kcal..
Ja klopt. Inderdaad.. dat portie.. wat is een portie. Vind ik vaag.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:54 schreef Myraela het volgende:
Ik ken fatsecret niet, is ook een app om bij te houden wat je eet toch?
Ik gebruik een andere en voer daar gewoon de ingrediënten individueel in. Bedoel, mijn gerechten zijn nooit precies hetzelfde als die van een ander. En vaak staat er bij "1 portie" maar hoeveel is 1 portie dan? En bij gram heb je er ook niets aan, want het totaal kan wel evenveel zijn, maar misschien heb ik in verhouding wel veel meer groenten.
Al weeg ik overigens maar zelden dingen af, wel gedaan overigens, maar dat kun je al best snel inschatten. En bij dingen waar niet zoveel kcal in zitten, voer ik het gewoon ruim in. Zo staat er vandaag 500 gr salade in. Dan zit ik vast wel goed.
Ohquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
100 gram rijst is 355 kcal. 100 gram gekookte rijst is 100 kcal.
Ja, dat klopt eigenlijk wel. Ik was ook een beetje verbaasd over de uitslag. Problemen die ik wel verwacht had bleken niet bestaand, en deze die ik eigenlijk niet had verwacht kwam er wel uit. Het was trouwens de uitslag van zo'n bedrijfsonderzoek, de uitslagen heb ik niet besproken met mijn huisarts. Die had ik los daarvan gesproken over iets anders; hij heeft me toen het dringende advies gegeven om door te gaan met afvallen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je HDL bedoelt? Misschien een idee om eens met een diëtist te gaan praten? Die kan kijken naar wat je nu eet en bepalen waar ruimte voor verbetering is.
Volgens mij zijn de algemene tips: niet roken, minder verzadigd vet eten, meer bewegen. Ik had de indruk dat je al weinig verzadigd vet at en dat er op dat punt niet veel winst te behalen valt. Of klopt dat niet?
Ik heb het vermoeden ook. Bedankt voor het leesmateriaalquote:Op dinsdag 19 november 2013 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
HiZ, misschien is een probleem bij jou niet zozeer dat je te veel verzadigd vet eet, maar dat je te weinig onverzadigd vet binnenkrijgt? Zie onderstaand stuk:
[..]
Zelfde hier, ik gebruik m'n appje vooral om de boel globaal in de gaten te houden. En om te zorgen dat ik me niet klem vreet aan zooi.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:54 schreef Myraela het volgende:
Al weeg ik overigens maar zelden dingen af, wel gedaan overigens, maar dat kun je al best snel inschatten. En bij dingen waar niet zoveel kcal in zitten, voer ik het gewoon ruim in. Zo staat er vandaag 500 gr salade in. Dan zit ik vast wel goed.
Ik vooral voor het overzicht aan uiteindelijk. Die grafiekjes zijn fijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zelfde hier, ik gebruik m'n appje vooral om de boel globaal in de gaten te houden. En om te zorgen dat ik me niet klem vreet aan zooi.
Soberzo statistiekjes en grafiekjes.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vooral voor het overzicht aan uiteindelijk. Die grafiekjes zijn fijn.
Het is wel goed om zo'n voormeting te hebben. Straks, als je op je streefgewicht zit of in de buurt daarvan, kun je je bloedwaardes vergelijken en de maakbaarheid van je gezondheid vieren.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:01 schreef HiZ het volgende:
eetje verbaasd over de uitslag. Problemen die ik wel verwacht had bleken niet bestaand, en deze die ik eigenlijk niet had verwacht kwam er wel uit. Het was trouwens de uitslag van zo'n bedrijfsonderzoek, de uitslagen heb ik niet besproken met
Beterschapquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:17 schreef Patoshik het volgende:
Vanavond had ik een verjaardag en toen gingen we gourmetten. Heb zelf alleen maar vis gehad en 2 mini hamburgers (en echt mini, iets groter als een 2 euro munt).
Ik voel echt dat ik ziek ga worden. Vanmorgen al opgestaan met een schorre stem en normaal heb ik het nooit koud en nu zit ik met een thermo legging onder m'n broek, m'n winterschoenen met van dat nep bont binnenin, hemdje, vest en nog een vest erover en 2 sjaals. En nog heb ik het koud.![]()
Dus ik ga zo lekker op bed zodat ik een lange nacht kan slapen.
Gefeliciteerd dan.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:23 schreef Zeester het volgende:
Beterschap Patoshik en Clumsy!
De brownies staan in de oven, en ik ben nog maar 1,5 uur 27!
Ook allemaal eiwittenquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:04 schreef Myraela het volgende:
Naar de supermarkt gaan voor eieren, en terug komen met een kilo biefstuk, een hele kip en magere kwark. Maar geen eieren. FML.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:23 schreef Zeester het volgende:
Beterschap Patoshik en Clumsy!
De brownies staan in de oven, en ik ben nog maar 1,5 uur 27!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: En wat ontzettend irritant dat die vrouw in haar zwarte outfit achter me ging staan. Nu zie je m\n figuur nog niet...[/superficial]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik doe meestal drie, maar niet alle dooiers.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:21 schreef Tink89 het volgende:
Ik at net een halve paprika en werd er eigenlijk helemaal niet blij van... Straks wel de eimuffins proberen. Ze ruiken heerlijk, dus ben benieuwd.
Hoeveel eieren zou eigenlijk een goede hoeveelheid zijn als lunch?
"Eieren zijn rijk aan cholesterol. Producten met cholesterol verhogen het risico op voor hart- en vaatziekten iets. Eieren passen in een gezond eetpatroon, als je niet meer dan gemiddeld drie eieren per week eet."quote:Op woensdag 20 november 2013 11:45 schreef PatriQue89 het volgende:
Nu jullie het over eieren eten..
Mijn moeder werd half panisch toen ik vorige week 3 eieren had.. Dat ik die week niet meer mocht.. Cholesterol dit dat.
Hoe zit dat?
Ja, dat zei ik ook tegen mijn moeder, Dat kwam er niet in bij haar..quote:Op woensdag 20 november 2013 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij is dat van die eieren al lang achterhaald. Je mag best iedere dag een of meerdere eieren eten, kan geen kwaad.
Ik heb er net 4 op, van in totaal 2,5 ei ofzo. Zit nu ook wel echt vol. Heb er geen kaas ofzo in gedaan, dat helptquote:Op woensdag 20 november 2013 12:14 schreef Myraela het volgende:
Wat zijn die ei muffins machtig zeg, ik zit echt stampvol van twee van die dingen.
Ik vind een gebakken eitje ook gewoon een stuk lekkerder hoor.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Heheheh, ik heb die ei muffins jaren geleden wel eens gemaakt, toen ik besloot om South Beach te gaan doen. Ik vond ze niet te eten!
Ik vind het moedig van jullie en ik bak wel gewoon een eitje.
Welnee, elke dag 500 gram voor het slapen. Al twee jaar lang.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:15 schreef Myraela het volgende:
Gaat die kwark en yoghurt je niet een beetje vervelen?
Dat is anders dan de hele dag door dat spul eten.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:20 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Welnee, elke dag 500 gram voor het slapen. Al twee jaar lang.
Nee.. heb vanillekwark.. yumquote:Op woensdag 20 november 2013 14:15 schreef Myraela het volgende:
Gaat die kwark en yoghurt je niet een beetje vervelen?
Magere vanillekwark?quote:
Ja. 49 kcal per 100 gram, terwijl gewone magere kwark 52 heeftquote:Op woensdag 20 november 2013 14:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Magere vanillekwark?
Ik schrik altijd als ik zie hoeveel calorieen er zitten in kwark (en yoghurt) met smaakjes.
klinkt als optimel.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:47 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ja. 49 kcal per 100 gram, terwijl gewone magere kwark 52 heeft
Mooi!quote:Op woensdag 20 november 2013 14:47 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ja. 49 kcal per 100 gram, terwijl gewone magere kwark 52 heeft
Mijn magere kwark heeft 45 kcal, maar 2.5 koolhydraten, 0.1 vet en 8.5 eiwit. Maar al met al maakt het allemaal niet zoveel uit, gewoon eten wat je lekker vind.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:52 schreef PatriQue89 het volgende:
Even uitgezocht verder.
Magere Kwark vs Magere Vanillekwark
kcal 60-49
vet 0.29-0.1
Koolh 4-5
Eiwitten 10.3-6.9
I like![]()
Ik las hier overheen, sorry. Maar gewoon stukjes groenten of iets wat je erin wilt doen in ingevette muffinvormpjes doen. En een opgeklopt eitje er overheen. 25 minuten op 190 graden in de oven.quote:
Eieren loskloppen in een kom. Groente, fruit en/of kaas naar keuze erbij. Mengsel in de muffinbak gieten. 20 minuten op 180 graden in de oven.quote:
Daarom neem ik er ook niet eentjequote:Op woensdag 20 november 2013 16:30 schreef krijgertje18 het volgende:
Ben ik de enige die zich zo slecht in kan houden? één stroopwafel denk ik dan. 1 wordt er 2, 2 wordt er 3 en vervolgens heb ik wel weer zin in luxe broodjes van de bakker. Om te janken, dat zelfdiscipline van mij!
Je zou denken dat ik dat na 22 jaar al wel door zou hebben, maar helaas!quote:Op woensdag 20 november 2013 16:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daarom neem ik er ook niet eentje
Als je suiker eet, blijf je trek houden. Daarom is suiker eigenlijk altijd het eerste waarmee ik stop. Dan zijn de enige vreetbuien die ik heb, de momenten dat ik al dagen lang trek heb in een specifiek iets en mezelf niet meer in kan houden. Maar het random de hele dag door snacken houd je dan makkelijk onder controle.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:30 schreef krijgertje18 het volgende:
Ben ik de enige die zich zo slecht in kan houden? één stroopwafel denk ik dan. 1 wordt er 2, 2 wordt er 3 en vervolgens heb ik wel weer zin in luxe broodjes van de bakker. Om te janken, dat zelfdiscipline van mij!
Kijk, dit moet ik dan maar even onthouden! Ik zou zo graag willen dat ik me in kon houden en het gewoon bij 1 koekje kan houden maar dat kan ik toch niet.. Wel zo verstandig om er dan maar helemaal uit de buurt te blijven danquote:Op woensdag 20 november 2013 16:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je suiker eet, blijf je trek houden. Daarom is suiker eigenlijk altijd het eerste waarmee ik stop. Dan zijn de enige vreetbuien die ik heb, de momenten dat ik al dagen lang trek heb in een specifiek iets en mezelf niet meer in kan houden. Maar het random de hele dag door snacken houd je dan makkelijk onder controle.
Ik eet het 3x p.dquote:Op woensdag 20 november 2013 14:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is anders dan de hele dag door dat spul eten.
Jij bent ook gewoon raar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |