Ja, beetje Hungarian gypsy feeling....quote:Op donderdag 28 november 2013 17:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Balkan Zigeuner?
Nee prima, ik snap het
Blèèèèh....saai. Gelukkig heb ik dat al 10 jaar achter de rug.quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:23 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ben op het moment lekker basic bezig met (open) gitaar ladders. Leuk he xD
Allereerst bekijken we alles vanuit de majeur toonladder, dat is ons referentiepunt.quote:Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef spierbal het volgende:
Hooi Starla mijn lieve docente,
Als ik eens toonladder D neem, en dan het akkoordenschema door neem dan kom ik op een gegeven moment uit bij A7 en dan een verder, A7sus4
Waar staat die 7, sus en 4 voor? dat maakt mij nog al gedesoriënteerd.
Ja, een A9 houdt per definitie in dat je een septiem speelt. Als je meer extensies toevoegt geldt dat niet alle extensies gespeeld hoeven te worden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:11 schreef kree het volgende:
Om het maar even in A te houden.
Ik heb het juist als ik een A9 zie dat je daar dan automatisch de 7 bij pakt?
Zelfde voor A13 is dan dus 7, 9 en 13?
je hebt het gedaan ergo het kan.... want wat niet kan is nog nooit gebeurtquote:Op woensdag 4 december 2013 16:32 schreef Braddie het volgende:
Heb met dit nummer even iets anders gedaan qua akkoorden.
Heb hem sowieso in Dmineur gespeeld (Terwijl het origineel in Emin is) Maar heb er een Edim7 ingegooid, maar ben er nog niet helemaal uit of dit wel 100% kán.
Het klinkt wel (Op een gegeven moment in het refrein speel ik ook weer gewoon de A7) Maar het is toch een beetje ... mja, apart..
Kán het ?
Waarom zou je dat zang forum niet geloven en het fok forum wel?quote:Op zaterdag 7 december 2013 02:00 schreef Braddie het volgende:
Heb een Stem Bereik filmpje van mezelf gemaakt voor de grap een maandje terug, op een Zang forum noemde ze me een Lage Tenoor, nou weet ik niet of dit waar is....
Starla, jij zal er vast meer verstand van hebben
Omdat ik op een eerder account daar ook al gepost had, en toen noemde ze me een "High Baritone" of wel een Hoge Bariton.quote:Op zaterdag 7 december 2013 02:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Waarom zou je dat zang forum niet geloven en het fok forum wel?
Hier is het gratisquote:Op maandag 9 december 2013 13:47 schreef Phlogi2013 het volgende:
Waar kan ik mij tegen een leuk tarief muzikaal laten vormen? Ik hoef niet de wereld, maar een beetje basiskennis van waaruit ik verder kan zou het leven vast aangenamer maken.
Zie oa post 14quote:Op maandag 9 december 2013 13:44 schreef Gehenna het volgende:
Ik luister altijd veel muziek, maar de theorie erachter heb ik nauwelijks kaas gegeten. Dus ik vroeg me af of er misschien iemand een goed boek weet, waarmee een leek als ik een goede introductie kan krijgen voor de meest gangbare principes in de muziektheorie?
Maar eens naar gaan kijken.quote:Op maandag 9 december 2013 16:05 schreef starla het volgende:
[..]
Hier is het gratis
Maar op het internet is ook veel te vinden hoor; musictheory.net is erg basaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |