Vorige keer al gedaanquote:
Helaas kun je dat niet elke keer doen. En ik vind het ook een beetje flauw om nooit m'n gezicht te laten zien, zelfs al heb ik er geen zin in. M'n werkgever bedoelt het gewoon goed en steekt er moeite in. Maar hij had er wel een vrij ochtendje tegenover mogen zetten eerlijk gezegd. Maar toch, het blijft gewoon kutquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:09 schreef Zolder het volgende:
Terechte klacht, ga inderdaad werken met excuses is mijn advies. Be that guy, je zal vast niet de enige zijn.
Met een beetje geluk mag je haar daarna wel anaal uitwonen, dat is toch een stuk beter als een bedrijfsuitjequote:Op zaterdag 16 november 2013 22:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geen eigen tijd willen investeren maar liever autistisch op de bank de hele avond tegen je vriendin aankijken
Of degene waarbij je met een collega thuiskomtquote:Op zondag 17 november 2013 00:20 schreef Hoplahopla het volgende:
De leukste bedrijfsuitjes zijn nog altijd degene waarbij de helft van je collega's niet meer thuiskomt.
quote:Op zondag 17 november 2013 00:35 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Of degene waarbij je met een collega thuiskomt
quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geen eigen tijd willen investeren maar liever autistisch op de bank de hele avond tegen je vriendin aankijken
Ok, dat zou dan nog wel weer vet zijnquote:Op zondag 17 november 2013 11:34 schreef spiritusbus het volgende:
Weekend in Toscane in het kader van beleidsweekend was ook echt kut ja.
Had je overdag dan wel wat vrije tijd of werd je betaald en zat je het hele weekend in een zaaltje?quote:Op zondag 17 november 2013 11:34 schreef spiritusbus het volgende:
Weekend in Toscane in het kader van beleidsweekend was ook echt kut ja.
Dit, passagieren is hardstikke leuk.quote:Op zondag 17 november 2013 12:16 schreef adnapekkid het volgende:
bedrijfsuitjes die uit de hand lopen
zuchtquote:
van 10-17 vergaderen en verder lekker zuipen.quote:Op zondag 17 november 2013 12:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Had je overdag dan wel wat vrije tijd of werd je betaald en zat je het hele weekend in een zaaltje?
Die stropdassen moeten minder vergaderen en wat productiever worden. Over iedere scheet wordt er een vergadering belegd, zodat iedereen zijn plasje erover kan doen. Minder lullen, meer werken.quote:Op zondag 17 november 2013 15:01 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
van 10-17 vergaderen en verder lekker zuipen.
Was wel prima.
Hoezo excuus bedenken ?quote:
7 uur lang vergaderen kan niet. Een vergadering mag maximaal 30 minuten duren anders ben je fout bezig.quote:Op zondag 17 november 2013 15:01 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
van 10-17 vergaderen en verder lekker zuipen.
Was wel prima.
Geen zin is ook een excuus.quote:Op zondag 17 november 2013 16:47 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Hoezo excuus bedenken ?
"Heb ik geen zin in" klaar.
Dat bedrijven dan ook nog denken dat ze je een plezier doen door dat soort bullshit te organiseren, laat me lekker met rust.
Je hebt het zelf over 'een excuus bedenken' ... gewoon de waarheid zeggen hoef je niks voor te bedenken en is in deze context iets anders dan een excuus verzinnen.quote:
fixedquote:Op zondag 17 november 2013 00:35 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Of degene waarbij je in een collega komt
Inderdaad. Ik ben een groot voorstander van werk en privé gescheiden houden, en onzin zoals 5 minuten eerder op je werk aanwezig moeten zijn zonder daarvoor betaald te worden vind ik een grof schandaal, maar dit is gewoon gezeur.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:19 schreef NoBody122 het volgende:
Eens in de zoveel tijd sociaal 'moeten' doen met je collegae en dat al teveel vinden omdat niet in de baas z'n tijd.. Wat voor autist ben je dan
Nee, bovendien werkt het binnen het werk ook niet in je voordeel als je je zo antisociaal opstelt.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:20 schreef JaqenHghar het volgende:
Weigeren kan altijd. Maar 1 keer in de zoveel tijd even gezellig doen met je collega's is toch niet te veel...
Dit dus ook jaquote:Op zondag 17 november 2013 00:27 schreef PowerLoungen het volgende:
`Geforceerd moeten omgaan met mensen
Ja, een of twee keer per jaar. En dan ook 'maar' een keer per jaar een familiedag, en 'maar' een keer per jaar dit en maar een keer per jaar zo. en voor je het weet heb je elke week wel wat.quote:Op maandag 18 november 2013 17:27 schreef Hexagon het volgende:
Verder is het voor die een of twee keer per jaar wel een beetje flauw als je niet een avond kunt vrijmaken.
Ja, het hebben van een sociaal leven kost nu eenmaal tijd.quote:Op maandag 18 november 2013 19:45 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja, een of twee keer per jaar. En dan ook 'maar' een keer per jaar een familiedag, en 'maar' een keer per jaar dit en maar een keer per jaar zo. en voor je het weet heb je elke week wel wat.
Juist. Heb er geen behoefte aan. Mag ik zelf ff bepalen hoe ik m'n tijd indeel en of ik wel/niet een sociaal leven wil ? Hoeft m'n baas echt niet voor me te bepalen.quote:Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het hebben van een sociaal leven kost nu eenmaal tijd.
Dat mag je zeker zelf.quote:Op dinsdag 19 november 2013 05:44 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Juist. Heb er geen behoefte aan. Mag ik zelf ff bepalen hoe ik m'n tijd indeel en of ik wel/niet een sociaal leven wil ? Hoeft m'n baas echt niet voor me te bepalen.
Daar denken veel bedrijven anders overquote:
Hoezo niet ? Ik vind het heel verstandig.quote:Of het verstandig is om je zo op te stellen is dan weer een heel ander verhaal.
Waarom niet ? Moet je toch gewoon kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:10 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb het toen niet hardop gezegd, maar "Hé, ik heb naast m'n werk óók nog een leven hoor!" lag op het puntje van mijn tong.
Nou, niet waar ik toen werkte hoor. Je hoorde te léven voor dat werk. Mijn god als je een keer een snipperdag vroeg moest je vertellen waarom je vrij wilde hebben en beoordeelde hogerhand of dat een geldige reden was. Verplicht excuses maken aan je collega's dat zij daardoor een dag wat harder moesten lopen, en zo. Zeer zware sociale druk daar, ik ben zo blij dat ik daar weg ben.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:20 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom niet ? Moet je toch gewoon kunnen zeggen.
Waarom ben je daar überhaupt gaan werken ? Ik was opgestapt zodra ik doorhad dat het zo'n sfeertje was. Daar heb je proefperiodes voor.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef Gwywen het volgende:
Nou, niet waar ik toen werkte hoor. Je hoorde te léven voor dat werk. Mijn god als je een keer een snipperdag vroeg moest je vertellen waarom je vrij wilde hebben en beoordeelde hogerhand of dat een geldige reden was. Verplicht excuses maken aan je collega's dat zij daardoor een dag wat harder moesten lopen, en zo. Zeer zware sociale druk daar, ik ben zo blij dat ik daar weg ben.
Omdat de hypotheek betaald moest worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:38 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom ben je daar überhaupt gaan werken ? Ik was opgestapt zodra ik doorhad dat het zo'n sfeertje was. Daar heb je proefperiodes voor.
Tuurlijk, maar dat kan bij een andere baas ook.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:10 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Omdat de hypotheek betaald moest worden.![]()
Situatie lag wat gecompliceerder toen, ik was naar de andere kant van het land verhuisd en kon via de overkoepelende organisatie bij dat bedrijf terecht, wat het enige was in de streek waar ik ging wonen. In een vreemde streek waar ik niets of niemand kende iets anders vinden dat bij m'n opleiding/ervaring paste duurde dus even, vandaar dat ik er een tijdje ben gebleven.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:12 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat kan bij een andere baas ook.
Ik hoop dat je per onderwerp bedoelt.quote:Op zondag 17 november 2013 16:49 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
7 uur lang vergaderen kan niet. Een vergadering mag maximaal 30 minuten duren anders ben je fout bezig.
Dat dus. Ik verzin echt altijd een smoes.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:30 schreef Kiid het volgende:
Ik vind dat ook hoor broer. Schijt irritant
Een sociaal leven valt bij mij onder de categorie 'Privé'. Tenzij ze echt heel leuk is, houdt ik werk en privé graag gescheiden.quote:Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het hebben van een sociaal leven kost nu eenmaal tijd.
Daar zou een vakbond wel wat werk te doen hebben. Dat is totaal ongepast natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou, niet waar ik toen werkte hoor. Je hoorde te léven voor dat werk. Mijn god als je een keer een snipperdag vroeg moest je vertellen waarom je vrij wilde hebben en beoordeelde hogerhand of dat een geldige reden was. Verplicht excuses maken aan je collega's dat zij daardoor een dag wat harder moesten lopen, en zo. Zeer zware sociale druk daar, ik ben zo blij dat ik daar weg ben.
Nee, totaal.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik hoop dat je per onderwerp bedoelt.
Niet eens vakbond, gewoon de OR moet daar een stokje voor steken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:36 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Daar zou een vakbond wel wat werk te doen hebben. Dat is totaal ongepast natuurlijk.
Als een vergadering enkel bedoelt is om de neuzen dezelfde kant op de krijgen, is er al een beslissing genomen lijkt mij. Dan is het geen vergadering, maar een soort monoloog.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:15 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, totaal.
In een vergadering doe je geen werk, die is alleen om ff de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Als dit langer dan 30 min. duurt dan zijn mensen gewoon niet goed voorbereid.
Ik vrees dat daar mensen uit dezelfde bedrijfscultuur in zitten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:16 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Niet eens vakbond, gewoon de OR moet daar een stokje voor steken.
Iedereen legt z'n punten op tafel, er wordt ff gebakkeleid over de juiste keuze, knoop wordt doorgehakt. klaar.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:24 schreef BaasBanaan het volgende:
Als een vergadering enkel bedoelt is om de neuzen dezelfde kant op de krijgen, is er al een beslissing genomen lijkt mij. Dan is het geen vergadering, maar een soort monoloog.
Dan is je agenda te vol.quote:Overigens kan je zoveel onderwerpen te bespreken hebben, dat zelf een groep mensen die het volledig met elkaar eens zijn na een halfuur nog niet alle punten hebben gehad.
Dwingen ze jou onder dreiging van ontslag mee te gaan dan?quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:04 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Daar denken veel bedrijven anders over
Nou nee, bedrijven zijn immers ook maar een verzameling mensen met menselijke trekjes. En wanneer je in een groep mensen goed wilt liggen is het niet verstandig om je er dusdanig bot van te gaan afsluiten.quote:Hoezo niet ? Ik vind het heel verstandig.
Tsja, je kan wel minder volle agenda's hanteren. Dat betekent echter gewoon meer vergaderingen. Als je al je vergaderingen op gaat knippen, kun je inderdaad als regel volgen dat ze niet langer dan een halfuur duren. Maar dan ben je eigenlijk jezelf voor de gek aan het houden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:27 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Iedereen legt z'n punten op tafel, er wordt ff gebakkeleid over de juiste keuze, knoop wordt doorgehakt. klaar.
Meeste lange vergaderingen gaan over niets, zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Parkinson's_law_of_triviality
[..]
Dan is je agenda te vol.
Nee, bij mijn werkgever niet. Wil niet zeggen dat er bij veel werkgevers op z'n minst grote sociale druk is om er aan mee te doen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dwingen ze jou onder dreiging van ontslag mee te gaan dan?
Ik heb geen behoefte om goed te liggen in de groep. Ik ga ook nooit mee met dat soort uitjes.quote:Nou nee, bedrijven zijn immers ook maar een verzameling mensen met menselijke trekjes. En wanneer je in een groep mensen goed wilt liggen is het niet verstandig om je er dusdanig bot van te gaan afsluiten.
Enige promotie die mogelijk is is richting management en dat wil ik absoluut niet. Welke projecten ik krijg heeft het geen invloed op, elke PM wil mij in z'n project. Vaak genoeg dat er meerdere PM's tegelijk aan me lopen te trekken.quote:Een positie in die groep heeft uiteindelijk toch ook weer invloed op de kansen die je krijgt bij een baan. Over welke projecten je krijgt, of welke kansen op promotie.
Nee, als je overal over moet vergaderen ben je jezelf voor de gek aan het houden. 99% van die vergaderingen zijn mensen die graag willen doen alsof ze heel druk en nuttig zijn maar er wordt niets zinvols besproken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:35 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Tsja, je kan wel minder volle agenda's hanteren. Dat betekent echter gewoon meer vergaderingen. Als je al je vergaderingen op gaat knippen, kun je inderdaad als regel volgen dat ze niet langer dan een halfuur duren. Maar dan ben je eigenlijk jezelf voor de gek aan het houden.
Een vergadering met 50 mensen is ook fout. Er klopt toch echt niets als er iets besloten moet worden en er zijn 50 mensen die daar over mogen meebeslissen.quote:Ik kan overigens niks over een halfuur vinden in je link. Maar goed, ik denk ook niet dat je dat zo algemeen kan zeggen. Er zijn zoveel factoren die meespelen. Het aantal mensen maakt al enorm veel uit. Een vergadering met drie mensen kan je sneller afronden dan een vergadering met vijftig mensen.
Iets zegt me dat je beeld van vergadering beïnvloed is door verhalen van anderen ipv eigen ervaringen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:55 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, als je overal over moet vergaderen ben je jezelf voor de gek aan het houden. 99% van die vergaderingen zijn mensen die graag willen doen alsof ze heel druk en nuttig zijn maar er wordt niets zinvols besproken.
Er klopt pas iets niet als je mensen gaat uitsluiten van een plenaire of algemene vergadering, omdat je anders vind dat er teveel mensen komen. Overigens is het niet per definitie zo dat iedereen die deelneemt aan een vergadering, ook mee mag beslissen.quote:[..]
Een vergadering met 50 mensen is ook fout. Er klopt toch echt niets als er iets besloten moet worden en er zijn 50 mensen die daar over mogen meebeslissen.
Ik begrijp die houding echt niet. Wat is er precies mis mee om je gewoon eens open te stellen voor anderen? Het heeft echt een botte en ongeinteresseerde indruk. Slopend voor de teamspirit ook.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:52 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, bij mijn werkgever niet. Wil niet zeggen dat er bij veel werkgevers op z'n minst grote sociale druk is om er aan mee te doen.
[..]
Ik heb geen behoefte om goed te liggen in de groep. Ik ga ook nooit mee met dat soort uitjes.
Rot op met je teamspirit.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik begrijp die houding echt niet. Wat is er precies mis mee om je gewoon eens open te stellen voor anderen? Het heeft echt een botte en ongeinteresseerde indruk. Slopend voor de teamspirit ook.
Voor een groot deel mee eens.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:00 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Rot op met je teamspirit.
Het heeft niets met houding te maken. Dit soort 'leuke' uitjes zijn voor mij net zo 'leuk' als het laten trekken van m'n verstandskiezen. Als ik naar zoiets toe moet dan zie ik er weken vantevoren al tegenop en als het voorbij is dan is dat een enorme opluchting. Het zuigt de wil tot leven uit me.
Ik heb jarenlang gewoon meegedaan met dat soort dingen en gespeeld of ik het allemaal heel leuk vond. Enige effect was dat ik er doodongelukkig van werd. Ik doe er niet meer aan mee, heb geen zin meer in het toneelstukje. Ik ben wie ik ben en als het je niet bevalt rot je maar op.
Waarom verwachten extroverte mensen altijd dat de hele wereld zich aan hun aanpast en dat iedereen dezelfde dingen als hen leuk vind ?
Nounou, dat is wel heel veel weerstand tegen iets dat toch echt bedoeld is om mensen in een team ook af en toe luchtig met elkaar om te laten gaan.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:00 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Rot op met je teamspirit.
Het heeft niets met houding te maken. Dit soort 'leuke' uitjes zijn voor mij net zo 'leuk' als het laten trekken van m'n verstandskiezen. Als ik naar zoiets toe moet dan zie ik er weken vantevoren al tegenop en als het voorbij is dan is dat een enorme opluchting. Het zuigt de wil tot leven uit me.
Ik heb jarenlang gewoon meegedaan met dat soort dingen en gespeeld of ik het allemaal heel leuk vond. Enige effect was dat ik er doodongelukkig van werd. Ik doe er niet meer aan mee, heb geen zin meer in het toneelstukje. Ik ben wie ik ben en als het je niet bevalt rot je maar op.
Waarom verwachten extroverte mensen altijd dat de hele wereld zich aan hun aanpast en dat iedereen dezelfde dingen als hen leuk vind ?
Het voelt meer als een straf eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nounou, dat is wel heel veel weerstand tegen iets dat toch echt bedoeld is om mensen in een team ook af en toe luchtig met elkaar om te laten gaan.
Nee, niemand waar ik het echt slecht mee kan vinden, een aantal waar ik goed bevriend mee ben en een waar ik vrij close mee ben.quote:Heb je zo'n enorme hekel aan je collega's?
Laatste uitje was karten geloof ik. Op zich wel leuk, maar niet met zo veel mensen.quote:Of zijn het zulke enorme kutactiviteiten?
Way ahead of you there. Ik heb waarschijnlijk Asperger (volgens 1e lijn psych en intake 2e lijn), sta op de (lange) wachtlijst voor onderzoek en formele diagnose.quote:En wekenlang tegen een simpel bedrijfsuitje opzien. Moet je dan niet gewoon eens met een psycholoog gaan praten?
Dan heb je de directie niet genoeg dronken gevoerd die avond, als zij omstreeks 11:00u zonder herinneringen uit hun coma ontwaken de volgende dag kan jij dat immers ook ongemerkt doenquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:07 schreef thespaceman1 het volgende:
maar nee hoor: volgende dag gewoon weer om 8 uur beginnen.
Hahaquote:Op woensdag 20 november 2013 02:20 schreef Henno het volgende:
[..]
Dan heb je de directie niet genoeg dronken gevoerd die avond, als zij omstreeks 11:00u zonder herinneringen uit hun coma ontwaken de volgende dag kan jij dat immers ook ongemerkt doen
Ik vind het opzich niet zo'n probleem, als jaarafsluiting/voor de feestdagen ofzo.quote:Op woensdag 20 november 2013 03:16 schreef Roadtrip het volgende:
Oh god. Zo'n terechte klacht. De fancy etentjes van het bedrijf zijn nog erger. Of reizen wanneer het niet uit komt. Economy.
Je collega's en werk verkiezen boven je eigen leven, dat is pas triest.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nee een gedwongen activiteit met collega's die niet per se je vrienden zijn is fantastisch. Ik snap niet waarom je er niet gewoon een hekel aan mag hebben. Je wordt al geboren met een familie die je niet kunt kiezen, mijn vrije tijd deel ik graag zelf in.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik begrijp die houding echt niet. Wat is er precies mis mee om je gewoon eens open te stellen voor anderen? Het heeft echt een botte en ongeinteresseerde indruk. Slopend voor de teamspirit ook.
Het is ook maar net hoe je erin staat. Voor mij is werken een bijbaan naast duiden zijn. Ik heb dus geen zin om niet naar een feestje te kunnen gaan om te slijmen bij mijn baas...quote:Op donderdag 21 november 2013 15:41 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Ik vind het opzich niet zo'n probleem, als jaarafsluiting/voor de feestdagen ofzo.
Niet zomaar ergens op een 'normale' dag, als je de dag erop moet werken.
Volgens mij moet iemand op zoek naar een leukere baan/bedrijf.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:59 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Nee een gedwongen activiteit met collega's die niet per se je vrienden zijn is fantastisch. Ik snap niet waarom je er niet gewoon een hekel aan mag hebben. Je wordt al geboren met een familie die je niet kunt kiezen, mijn vrije tijd deel ik graag zelf in.
Misschien wel maar dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:41 schreef shifto het volgende:
[..]
Volgens mij moet iemand op zoek naar een leukere baan/bedrijf.
Aangenomen dat je geen autist bent die sowieso niet met mensen om kan gaan, ook geen leuke.
Win-win dus. Ik snap ook niet hoe het andersom zo vreemd wordt gevonden. Ik heb toch ook respect voor de mensen die wel gaan en het leuk vinden?quote:Op donderdag 21 november 2013 17:45 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk maar iets zegt me dat je met die houding ook niet bepaald een pretletter bent en het wat dat betreft dus niet uitmaakt of je er nu wel bent of niet.
Ik ben (waarschijnlijk) enigszins autistisch (vermoedelijk asperger, sta op wachtlijst voor onderzoek) maar ik kan prima met mensen omgaan. Wat voor mij lastig is zijn grote groepen mensen en dan voornamelijk drukte en mensen die door elkaar gaan praten.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:41 schreef shifto het volgende:
Aangenomen dat je geen autist bent die sowieso niet met mensen om kan gaan, ook geen leuke.
Daar hoef je niet autistisch voor te zijn, daar heb ik als superintrovert mens ook last van.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:55 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik ben (waarschijnlijk) enigszins autistisch (vermoedelijk asperger, sta op wachtlijst voor onderzoek) maar ik kan prima met mensen omgaan. Wat voor mij lastig is zijn grote groepen mensen en dan voornamelijk drukte en mensen die door elkaar gaan praten.
Bij sociale gelegenheden ontstaan vaak groepjes mensen die met elkaar gaan praten, als ik in zo'n groepje probeer mee te doen dan vang ik niet alleen het gesprek van dat groepje op maar ook die van alle groepjes binnen gehoorsafstand. Als je op die manier meerdere gesprekken volgt is dat ontzettend vermoeiend, ik hou dat misschien een half uurtje vol en dan moet ik gewoon weg.
Dit.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:01 schreef Ixnay het volgende:
Maar nee dan moet je ook weer je collega's zien die je al 40 uur in de week om je heen hebt
Of je hebt 3 keer per dag verplicht pauze.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit.
Waar ik werkte was het helemaal extreem; onder werktijd was even een praatje met je collega's uit den boze (op een zeker moment werd het verboden om je met meer dan 1 persoon tegelijk bij de koffieautomaat te bevinden), aan de andere kant werd je er door de directie op aangesproken als je niet met je collega's buiten werktijd om iets ging doen.
Wij hadden alleen het standaard halfuurtje lunchpauze. Ze meenden daar dat het personeel harder ging werken naarmate je ze meer ging verbieden en alle pleziertjes afnam.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:09 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Of je hebt 3 keer per dag verplicht pauze.
10:00 - 10:15 kleine pauze
12:30 - 13:00 grote pauze
15:00 - 15:15 kleine pauze
Dus nog een half uur extra van je vrije tijd kwijt en betalen ho maar.
Maar je vind al je collega's zonder uitzondering stom?quote:Op donderdag 21 november 2013 15:59 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Nee een gedwongen activiteit met collega's die niet per se je vrienden zijn is fantastisch. Ik snap niet waarom je er niet gewoon een hekel aan mag hebben. Je wordt al geboren met een familie die je niet kunt kiezen, mijn vrije tijd deel ik graag zelf in.
Er zitten nog wat nuances tussen "haten" en "niet je vrienden zijn", natuurlijk.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar je vind al je collega's zonder uitzondering stom?
En lekkere baan heb je dan als je alleen maar tussen mensen zit die je haat.
Nee ik kan het prima vinden met ze, op het werk. Daarbuiten geen of weinig behoefte.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar je vind al je collega's zonder uitzondering stom?
En lekkere baan heb je dan als je alleen maar tussen mensen zit die je haat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |