abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133326207
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:32 schreef Igen het volgende:

Natuurlijk, iedereen kan bij H&M in het labeltje kijken en bij een trui van ¤15,- "Made in Bangladesh" bedenken dat het met de arbeidsomstandigheden niet zo best zal zijn.

Alleen denk ik dat je niet kan verwachten dat iedereen dat ook daadwerkelijk doet. De doorsnee "homo economicus" zal toch hoofdzakelijk kijken naar de prijs/kwaliteitverhouding. En de arbeidsomstandigheden bij de producent worden doorgaans niet als kwaliteitskenmerk gezien.

Vandaar dat ik ook denk dat in zulke gevallen een importheffing gerechtvaardigd zou zijn.
Dat laatste kan. Al lijkt mij dan weer dat het lastig wordt om arbeidsomstandigheden te toetsen.

Maar of ik het kan verwachten is niet ter zake doende. Ik constateer dat mensen er aan bijdragen. Je kan wel zeiken over MOE-landers, maar als je dat doet op een Ikea bank in kleding van de primark... ja, dan zet ik mijn vraagtekens hoor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_133326219
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:34 schreef Ryan3 het volgende:

Was het maar makkelijk, D66 en GL hameren ook op versoepeling arbeidsrecht, for the short win.
In feite willen ze tot senior HBO-niveau van iedereen een flex werker maken ftw.
Dat is jouw mening. Ik deel die niet.
pi_133326232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Ik deel die niet.
Dat is geen mening, je ziet het voor je neus gebeuren. In rap tempo.
I´m back.
pi_133326239
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:36 schreef Schurkenstaat het volgende:

Ik zal je vertellen: wij komen daar per definitie niet over de vloer. Want ik sponsor die ellende niet. Wij kopen ook zoveel mogelijk biologisch e.d.
Maar daar hoort ook bij dat we in de positie zitten dat we kunnen kiezen. De meeste mensen niet. En ik weet niet hoe ik vanuit die positie gehandeld had.
Één ding: je kan ipv 10 shirtjes van 10 euro ook 4 van 25 euro kopen.

Want men heeft ook nogal eens wat overbodigs in huis.
pi_133326254
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:45 schreef Ryan3 het volgende:

Dat is geen mening, je ziet het voor je neus gebeuren. In rap tempo.
Jij mag van mij denken dat het geen mening is.
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:46:13 #281
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_133326256
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom? Waarom kiezen mensen om deel te nemen aan een race waarvan ze vooraf kunnen weten dat de enige prijs die ze zullen winnen een hoop frustratie is? Dat is toch wel heel raar!

Velen doen ook gewoon niet mee hoor.

[..]

Creditcards moet je gewoon maandelijks betalen, dus daar zie ik het probleem niet. Wel als je van de afbetaalregeling tegen 20% rente gebruik gaat maken natuurlijk...

[..]

Ik weet het niet. Maar waarnemingen lijken inderdaad belangrijk voor een deel van de samenleving. Maar wat jij en ik er aan kunnen doen is het anders doen. En als we met genoeg zijn... dan is dat de norm geworden.
Je bekijkt het proces rationeel. Dat is natuurlijk de beste- en enige juiste wijze.

Echter: behoefte aan erkenning -waar jij wellicht niet over mee kan praten- doet kennelijk gekke dingen met mensen. Het is een oerdrang. Dat kan niet anders.
pi_133326308
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij mag van mij denken dat het geen mening is.
Valt me tegen van iemand die in feite in natuurwetten denkt, zo'n reactie. Je moet slimmer zijn dan deze reactie.
I´m back.
pi_133326409
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:46 schreef Schurkenstaat het volgende:

Je bekijkt het proces rationeel.
Ik ben van nature vrij rationeel, dat klopt.

quote:
Dat is natuurlijk de beste- en enige juiste wijze.
Ook dat is een mening, maar deze zal ik niet betwisten... ;)

quote:
Echter: behoefte aan erkenning -waar jij wellicht niet over mee kan praten- doet kennelijk gekke dingen met mensen. Het is een oerdrang. Dat kan niet anders.
Behoefte aan erkenning snap ik wel. Maar erkenning zit toch hoop ik niet in hoeveel je kan kopen? Met alle respect, er is toch zoveel meer. Gelukkig geldt dat echt voor heel veel mensen. Als ik mijn personeel vrolijk wil hebben moet ik een gemeend compliment geven en niet een euro extra. Een goede beloning is ook nodig natuurlijk, maar waardering zit niet in geld. Dat zit in meer specifieke zaken.

Want voor veruit de meesten geldt dat als ze gaan kijken naar geld... dan worden ze helemaal niet zo vrolijk van hun situatie. Zelfs niet in Nederland!
pi_133326449
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:47 schreef Ryan3 het volgende:

Valt me tegen van iemand die in feite in natuurwetten denkt, zo'n reactie. Je moet slimmer zijn dan deze reactie.
Ik geloof niet dat D'66 en GL bezig zijn met the short win. Jij wel. Maar goed, het is niet vast te stellen wie gelijk heeft inzake de beweegredenen. Er zijn ook andere redenen om flexibiliteit te willen als het gaat om arbeidsrecht.
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:56:21 #285
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_133326533
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben van nature vrij rationeel, dat klopt.

[..]

Ook dat is een mening, maar deze zal ik niet betwisten... ;)

[..]

Behoefte aan erkenning snap ik wel. Maar erkenning zit toch hoop ik niet in hoeveel je kan kopen? Met alle respect, er is toch zoveel meer. Gelukkig geldt dat echt voor heel veel mensen. Als ik mijn personeel vrolijk wil hebben moet ik een gemeend compliment geven en niet een euro extra. Een goede beloning is ook nodig natuurlijk, maar waardering zit niet in geld. Dat zit in meer specifieke zaken.

Want voor veruit de meesten geldt dat als ze gaan kijken naar geld... dan worden ze helemaal niet zo vrolijk van hun situatie. Zelfs niet in Nederland!
Jawel, het is namelijk nooit genoeg. Het is een onstilbare honger: waarom in godesnaam elke week een paar goedkope kutschoenen bij de Zalando kopen. Wat is dat voor bijzondere afwijking. Kasten vol met kleding en troep en geen stuiver om een vers brood meer van te kopen.

"Er is toch zoveel meer", is ook een typisch rationele weergave van het proces. Want verdomme, wat een waarheid zeg. Natuurlijk is dat zo! Alleen hoe vertel je dat zo'n Zalando slaaf?
pi_133326572
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:56 schreef Schurkenstaat het volgende:

Jawel, het is namelijk nooit genoeg. Het is een onstilbare honger: waarom in godesnaam elke week een paar goedkope kutschoenen bij de Zalando kopen. Wat is dat voor bijzondere afwijking. Kasten vol met kleding en troep en geen stuiver om een vers brood meer van te kopen.

"Er is toch zoveel meer", is ook een typisch rationele weergave van het proces. Want verdomme, wat een waarheid zeg. Natuurlijk is dat zo! Alleen hoe vertel je dat zo'n Zalando slaaf?
Voor de goede orde: de oplossing hiervan heb ik niet.
pi_133326592
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat D'66 en GL bezig zijn met the short win. Jij wel. Maar goed, het is niet vast te stellen wie gelijk heeft inzake de beweegredenen. Er zijn ook andere redenen om flexibiliteit te willen als het gaat om arbeidsrecht.
Dan gaat de huizenprijs niet omhoog hè, dat willen ze ook nog, dat de luchtbel weer een stukje lucht krijgt, want dan kunnen ze fiatgeld weer open draaien.
Uiteindelijk is het fiatgeld natuurlijk de bron van alles.
Mensen in de min zetten ogv inkomen dat ze gaan verdienen en dan dat geld verdelen onder instanties die meewerken aan de bouw van hutjes. In een soort piramide spel.
Dat dan vervolgens verpakt naar risico ratio weer wordt verkocht aan institutionele beleggers, die van een klein deel van de opbrengst weer ons pensioen uitbetalen, maar garanties zijn er niet... :').
Economie is een Ponzi-game uiteindelijk.
I´m back.
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:59:17 #288
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_133326612
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor de goede orde: de oplossing hiervan heb ik niet.
Moet je ook niet hebben. Want het is economisch voordelig gedrag.

We hebben pas een probleem als iedereen verstandig blijft.
pi_133326628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:58 schreef Ryan3 het volgende:

Dan gaat de huizenprijs niet omhoog hè, dat willen ze ook nog, dat de luchtbel weer een stukje lucht krijgt, want dan kunnen ze fiatgeld weer open draaien.
Uiteindelijk is het fiatgeld natuurlijk de bron van alles.
Mensen in de min zetten ogv inkomen dat ze gaan verdienen en dan dat geld verdelen onder instanties die meewerken aan de bouw van hutjes. In een soort piramide spel.
Dat dan vervolgens verpakt naar risico ratio weer wordt verkocht aan institutionele beleggers, die van een klein deel van de opbrengst weer ons pensioen uitbetalen, maar garanties zijn er niet... :').
Economie is een Ponzi-game uiteindelijk.
Ik heb niet het idee dat wij hier uit gaan komen.
pi_133326683
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik dacht even dat ik in een BNW topic zat. Het is gewoon absurd dat dit daadwerkelijk op het punt staat bekrachtigd te worden.

Vrees eveneens voor de concrete uitwerkingen van deze 'handelsverdragen'. Zouden de gevolgen echt zo extreem zijn als de genoemde voorbeelden?

Enerzijds kun je zeggen dat je dat wel kunt verwachten, anders zijn er niet dergelijke 'handelsverdragen' met verregaande gevolgen nodig, anderzijds hebben multinationals nog altijd een imago hoog te houden. Als ze het overheden, burgers en consumenten lastig gaan maken alleen in het belang van de multinationals zelf dan snijden ze vroeg of laat zichzelf in de vingers en keren overheden, burgers en consumenten zich tegen hen.

Al hebben de meeste multinationals nu al overal lak aan trouwens.
Waarom?

Ben je zo achterdochtig jegens bedrijven?
pi_133326823
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat wij hier uit gaan komen.
Nee, want rationeel ben je niet idd.
I´m back.
pi_133326863
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom?

Ben je zo achterdochtig jegens bedrijven?
Mensen daarin werkzaam zijn net zo lomp als mensen in de overheid.
I´m back.
pi_133326901
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:06 schreef Ryan3 het volgende:

Nee, want rationeel ben je niet idd.
Wat jij wil. :*
pi_133327008
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat jij wil. :*
QED
I´m back.
pi_133327030
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:11 schreef Ryan3 het volgende:

QED
Volhouden!
pi_133327091
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volhouden!
Ja, als iemand zoentjes gaat uitdelen. :{.
Dude ik weet niet hoor.
I´m back.
pi_133327326
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:14 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, als iemand zoentjes gaat uitdelen. :{.
Dude ik weet niet hoor.
Voel je je nu aangetast in je mannelijkheid?
pi_133327419
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voel je je nu aangetast in je mannelijkheid?
Dat niet, maar het is nauwelijks rationeel te noemen, een kusje. Ik neem wel aan dat je weet dat de race to the bottom is ingezet, maar dat je juist daaraan wel wat zult verdienen, als wat voor advocaat was je ook weer? Verder maakt de samenleving jou geen ene reet uit. Niet in het dagelijkse bestaan, niet als intellectueel concept.
Toch?
Lodewijk 14 heeft op jou voor, dat het hem wel gaat om de samenleving.
I´m back.
pi_133327468
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

Dat niet, maar het is nauwelijks rationeel te noemen, een kusje. Ik neem wel aan dat je weet dat de race to the bottom is ingezet, maar dat je juist daaraan wel wat zult verdienen, als wat voor advocaat was je ook weer? Verder maakt de samenleving jou geen ene reet uit. Niet in het dagelijkse bestaan, niet als intellectueel concept.
Toch?
Wat is dat toch met jou dat je het niet kan nalaten om op de man te spelen, zelfs nadat de discussie gewoon voorbij is?

Mijn god zeg... dat dient echt geen enkel (laat staan rationeel) doel.
pi_133327705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is dat toch met jou dat je het niet kan nalaten om op de man te spelen, zelfs nadat de discussie gewoon voorbij is?

Mijn god zeg... dat dient echt geen enkel (laat staan rationeel) doel.
Omdat ik denk dat jouw antwoorden je gewoon worden ingegeven vanuit je eigen situatie.
Je kunt gewoon niet een objectief plaatje maken, denk ik, van mensen in een veel mindere positie.
En jij zelf hebt links en rechts laten weten dat je een top-jurist bent, wonende in een soort paleisje, dus zo ontzettend persoonlijk is het niet, als je dat zelf allemaal loopt te pitchen op dit forum.
Ik heb zelfs een keer een foto gezien van dat paleisje, kun je nagaan.
Jouw positie is dus ook niet at stake.
Boel andere mensen, met minder hersenen en dus minder opleiding als jij, wel.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')