Nieuwe serie van de VPRO, Nederland gefilmd vanuit de lucht. Door middel van geweldige HD beelden kunnen we zien hoe we ons dagelijks als een stel mieren verplaatsenquote:Ons alledaagse leven vanuit een nieuw, spectaculair perspectief: de lucht. Wie vanuit een alledaags standpunt naar Nederland kijkt, valt vele zaken niet op. Wie echter van boven af naar de krioelende mierenhoop kijkt die ons land is, vraagt zich af waarom het niet elke dag totaal vastloopt in een ongelofelijke chaos. Door langdurig met behulp van helikopters, satellieten en GPS-gegevens te kijken naar onze dagelijkse gang van zaken, wordt duidelijk wat vanaf de grond niet waarneembaar is. Vanuit vogelperspectief is te zien hoe Nederland functioneert. Met behulp van vliegtuigen, helikopters en luchtballonnen wordt naar Nederland gekeken. Een spectaculaire zoektocht naar de ritmes en patronen van ons dagelijkse leven, die laat zien hoe we Nederland door de jaren heen hebben gemaakt, hoe we ons bewegen, ons ontspannen, hoe we werken, onze steden bouwen en ons landschap inrichten. Wat zegt dat over ons? En over onze behoefte aan maakbaarheid en regeldrift? Visualisaties van gegevens die met de nieuwste middelen worden vastgelegd, leveren even sensationele als inzichtelijke animaties op.
Heb je daar ook meer informatie over? Ik kan namelijk niets vinden.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:28 schreef jeroen1976 het volgende:
Aanvulling op mijn laatste post:
Ik kijk regelmatig naar France, Canada en de USA 'from above' (titels zijn per land anders). Zeer interessant! Ik weet niet of deze in Nederland de zien zijn maar zeker een aanrader.
Dit tweede seizoen ziet er ook weer goed uit!
http://www.canadaovertheedge.com/quote:Op woensdag 13 november 2013 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb je daar ook meer informatie over? Ik kan namelijk niets vinden.
vind het wel een toffe stem.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:27 schreef kalinhos het volgende:
Toffebeelden van Rotterdam
Maar serieus, die voice-over "We gaan er vanuit....dat we altijd....onze bestemming zullen bereiken "
Ja dat neem ik toch potdomme aan van wel ja! Ik ga niet 's ochtends de deur uit het met idee"Hmm, 't zal mij benieuwen of ik Rotterdam haal vandaag"
Wie dan?quote:Op donderdag 14 november 2013 22:31 schreef Pandaplint het volgende:
En dan nog zeggen dat Nederland niet mooi is
Jup, oa in de Eemshavenquote:
Tof, dat ga ik even bookmarkenquote:Op donderdag 14 november 2013 22:33 schreef TUFKAL het volgende:
Voor wie dit mooi vindt, hier nog een aanrader:
http://www.hoeluidthetland.nl/
Heeft er wel wat van weg jaquote:
De stem an sich is niet vervelend, ik word alleen wat moe van het 'we' - en 'ons'-toontje van hem.quote:
idd, zou Noord-Nederland ook wel eens willen zienquote:Op donderdag 14 november 2013 22:48 schreef Pandaplint het volgende:
Enig minpuntje is dat de focus wel erg ligt op de Veluwe en de Randstad
Ja, dat vond ik ook al een minpuntje van de eerste serie. Maar het blijft een uitstekend programma.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:48 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, zou Noord-Nederland ook wel eens willen zien
Ik zag al wel beelden van de klimtoren in Groningen in de promoquote:Op donderdag 14 november 2013 22:48 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, zou Noord-Nederland ook wel eens willen zien
dat viel mij ook al op.. die heb je volgens mij niet in veel andere stedenquote:Op donderdag 14 november 2013 22:50 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik zag al wel beelden van de klimtoren in Groningen in de promo
De matching komt nogal nauw. Er wordt daarom wel wat uitgewisseld tussen landenquote:Op donderdag 14 november 2013 22:52 schreef Palomar het volgende:
misschien beetje offtopic., maar vraag me wel af waarom nederlandse organen helemaal naar kroatie moeten...
Past prima in het programma.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De stem an sich is niet vervelend, ik word alleen wat moe van het 'we' - en 'ons'-toontje van hem.
Waarom niet?quote:Op donderdag 14 november 2013 22:52 schreef Palomar het volgende:
misschien beetje offtopic., maar vraag me wel af waarom nederlandse organen helemaal naar kroatie moeten...
Nja ik vind het zaadteksten. Als David Attenborough zo zou praten sturen ze 'm met pek en veren het land uitquote:
Inderdaad. Echt sterke teksten zijn het niet. Net iets te veel open deuren. Maar echt storend vind ik het ook weer niet.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nja ik vind het zaadteksten. Als David Attenborough zo zou praten sturen ze 'm met pek en veren het land uit
Maargoed, das persoonlijk. Verder weer genoten van de beelden.
Inderdaad. Ik stoor me er totaal niet aan, vind ze prima passen bij de beelden.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:45 schreef k_man het volgende:
De teksten zijn een beetje Haanstra-achtig.
Dan snap je niets van het programma.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:14 schreef Kowloon het volgende:
Belerend gezwam die teksten. Alleen al van dat wij-toontjes krijg ik enorme jeuk. Gelukkig kan het geluid uit en kan je op de laptop er snel doorheen scrollen.
Een prima toevoegingquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:23 schreef tralalala het volgende:
Mooi ook die interactieve kaart waar je precies kan zien waar er gefilmd is.
Nou ja, je verwacht natuurlijk ook geen gluurders van bovenquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:12 schreef golfer het volgende:
Bij de extra beelden op hun site dat filmpje over de mensen die hun al gezien hadden en terugzwaaien vanaf de grond of met een verrekijker terugkijken.
Staat er een vent in z'n blote reet bij een caravan naar boven te koekeloeren.
Ik kijk voor de beelden uit de lucht.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dan snap je niets van het programma.
Hij was zelf een gluurder, want verrekijker in z'n handen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:34 schreef Disana het volgende:
Nou ja, je verwacht natuurlijk ook geen gluurders van boven
dan doet de stem er dus niet toe.quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik kijk voor de beelden uit de lucht.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar vervelend blijft hij wel. Ik heb medelijden met de mensen die het hele programma kijken.
Ik heb medelijden met mensen die programma's niet helemaal bekijken en toch denken commentaar te moeten leveren. Wat sneu ben je dan.quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:02 schreef Kowloon het volgende:
Maar vervelend blijft hij wel. Ik heb medelijden met de mensen die het hele programma kijken.
Wel mooi hoe op circa 26 minuten ook heel west-friesland (Noord Holland) onder water verdwijnt, terwijl het over flevoland gaat.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:56 schreef tralalala het volgende:
Ook een aanrader denk ik voor mensen die Nederland van Boven leuk vinden.
Het is ook irritant. Kijk de VPRO eens lekker high-brow meeliften op het oergezellige nieuwe-eeuwse poldernationalisme.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:14 schreef Kowloon het volgende:
Belerend gezwam die teksten. Alleen al van dat wij-toontjes krijg ik enorme jeuk. Gelukkig kan het geluid uit en kan je op de laptop er snel doorheen scrollen.
Jup.quote:Op zondag 17 november 2013 13:01 schreef BlueJeans het volgende:
Eindelijk een programma met niveau. I like it!
Letterlijk een programma van hoog niveau.quote:Op zondag 17 november 2013 13:01 schreef BlueJeans het volgende:
Eindelijk een programma met niveau. I like it!
Is seizoen 2 inmiddels begonnen? Wanneer wordt het uitgezonden?quote:Op maandag 18 november 2013 01:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Letterlijk een programma van hoog niveau.
joh we zijn één aflevering onderwegquote:[b]Op zondag 17 november 2013 23:44 schreef Iemand91 het volgende
Wel jammer dat het inderdaad veel op de Veluwe en de Randstad focust.![]()
Persoonlijk lijkt mij Limburg en Groningen/Friesland e.d. ook erg interessant.
Wekelijks vanaf donderdag 14/11. Eén aflevering geweest dus.quote:Op maandag 18 november 2013 02:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Is seizoen 2 inmiddels begonnen? Wanneer wordt het uitgezonden?
Mwah met het eerste seizoen nog in het achterhoofd en de synopsissen van de komende 9 afleveringen lijkt mij het vrij duidelijk. Hooguit korte stukken tussendoor en waarschijnlijk aflevering 10.quote:
Bedankt, dan ga ik die vanavond eens op uitzending gemist zoeken.quote:Op maandag 18 november 2013 12:53 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wekelijks vanaf donderdag 14/11. Eén aflevering geweest dus.
Echt wat sommige mensen schoonmakenquote:Op donderdag 21 november 2013 22:41 schreef Cassius het volgende:
Als je balustradespijlen maar schoon zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |