Gaat niet gebeuren Chufquote:Op woensdag 13 november 2013 19:12 schreef chufi het volgende:
Ik wil jullie echt beide een keer live meemaken IRL tegelijk dan ...
Je bent niet goed bij je hoofd.quote:
We zijn het éénsquote:Op woensdag 13 november 2013 19:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren Chuf
Ik ga broodje shoarma eten.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Voor één keertje dan
Dat we het eens zijn bedoel ik
Wat eet jij in zulke gevallen van lekkere trek ?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eet smakelijk zou ik zeggen.
Van alles behalve vlees. Da's niet zo moeilijk hoor, ik snap niet dat dat zo'n issue moet zijn hier.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:19 schreef chufi het volgende:
[..]
Wat eet jij in zulke gevallen van lekkere trek ?
Wordt jij allleen maar getriggerd door een TT ... Kom met een voorstel en wie weet wat we kunnen doen, maar wacht er niet mee tot post 274 of zo ...quote:Op woensdag 13 november 2013 19:18 schreef sacha het volgende:
ja en nu missing TT?![]()
ja doei!
tot het volgeende topic
Ik vraag het je alleen Fannquote:Op woensdag 13 november 2013 19:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Van alles behalve vlees. Da's niet zo moeilijk hoor, ik snap niet dat dat zo'n issue moet zijn hier.
mongòòlquote:Op woensdag 13 november 2013 19:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Wordt jij allleen maar getriggerd door een TT ... Kom met een voorstel en wie weet wat we kunnen doen, maar wacht er niet meer tot post 274 of zo ...
Ja, ja gewoon val alles dus, ik heb trouwens een prijs gewonnen met mijn recept van gevuldequote:
Het staat rechts bij winnende recepten...quote:Geachte heer/mevrouw XXX,
Van harte gefeliciteerd! U heeft een dinercheque t.w.v. ¤75,- gewonnen voor een diner voor twee.
Iedere twee maanden verloten wij een dinercheque onder alle ingezonden recepten.
Dit heeft u gewonnen, naar aanleiding van uw ingezonden recept: “Gevulde Paprika’s”.
Om zeker te weten dat de dinercheque goed aankomt, wil ik u vragen onderstaande adresgegevens te controleren:
Hier stonden mijn adresgegevens ....
Met vriendelijke groeten,
XXX
Gefeli Fann ..quote:Op woensdag 13 november 2013 19:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, ja gewoon val alles dus, ik heb trouwens een prijs gewonnen met mijn recept van gevulde
Paprika's
[..]
Het staat rechts bij winnende recepten...
http://www.bio-plus.nl/consument/in-de-keuken/recepten/
Toch leuk
Beter dan Piet zijn oordeelquote:
Waarom gebruik je die niet dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:34 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb ook nog 100 E aan dinercheques liggen
Een politieke partijquote:
Dat hoorde ik vandaag inderdaad van een collega (die uit Leeuwarden komt). Gemeenteraadsverkiezingen vanwege een gemeentelijke herindeling.quote:
Omdat ik er nog meer had... 500 totaal Blijven geldig dus geen haastquote:Op woensdag 13 november 2013 19:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Waarom gebruik je die niet dan?![]()
Ik ga ze volgende week gebruiken, samen met mijn zus, zus betaald de drank. want die zuipt
4x zoveel als ik
gemeentelijke herindeling nav die brand neem ik aan ..quote:Op woensdag 13 november 2013 19:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hoorde ik vandaag inderdaad van een collega (die uit Leeuwarden komt). Gemeenteraadsverkiezingen vanwege een gemeentelijke herindeling.
Maar dan loop je de prijs mis ..quote:Op woensdag 13 november 2013 19:48 schreef sacha het volgende:
niet professionele foto's van eten zouden verboden moeten worden
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:46 schreef chufi het volgende:
[..]
gemeentelijke herindeling nav die brand neem ik aan ..
Het is weer even wennen, maar dat komt goed.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef chufi het volgende:
[..]
He Dees, werkt het weer een beetje ? Je werk, bedoel ik dan
Sterkte, maar dat je die laatste vraag stelt ... Ik mag dan een Friese naam hebben maar daar hou ik het ook verder bij..quote:Op woensdag 13 november 2013 19:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is weer even wennen, maar dat komt goed.
Je denkt toch niet echt dat die herindeling vanwege de brand is?
sjoef is niet op de hoogte, hij mist de koffiemachine gesprekken...quote:Op woensdag 13 november 2013 19:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je denkt toch niet echt dat die herindeling vanwege de brand is?
Denk dat er hier in Adam weinig over Ljouwert's herindeling geroddeld wordtquote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef sacha het volgende:
[..]
sjoef is niet op de hoogte, hij mist de koffiemachine gesprekken...
Het blijft wel Friesland he!?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Deisyy het volgende:
Kwestie van logisch na denken (of dom lullen).
Alsof ze een gemeentelijke herindeling willen vanwege het afbranden van 5 winkels en 11 woningen
De patten ookquote:Op woensdag 13 november 2013 19:50 schreef Deisyy het volgende:
Die paprika's lijken in de olie te drijven
tot ruim een half uur geledenquote:Op woensdag 13 november 2013 20:05 schreef chufi het volgende:
[..]
Laten we het daar op houden ... Maar tot hoe laat zijn die stemburoos open daar ?
Groningen of Friesland één pot natquote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef chufi het volgende:
[..]
Sterkte, maar dat je die laatste vraag stelt ... Ik mag dan een Friese naam hebben maar daar hou ik het ook verder bij..
regent het?quote:Op woensdag 13 november 2013 21:39 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Groningen of Friesland één pot nat
Ja in Fann haar ovenquote:
Groningen is een heel mooi stukje van Frieslandquote:Op woensdag 13 november 2013 21:39 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Richting Waddenzee laten afdrijven...quote:Op woensdag 13 november 2013 21:39 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Waarom? Nederland is al zo klein.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Richting Waddenzee laten afdrijven...
De waddenzee hoort bij Friesland, bij geheel Friesland wat van Het noorden van Noord Holland tot aan Denemarken loopt, liever 1 Friesland dan die domme Hollanders die denken dat je even kunt afdrijven door een schep in de grond te steken.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Richting Waddenzee laten afdrijven...
Nou en?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarom? Nederland is al zo klein.
Welja, domme Hollanders ook nog.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:34 schreef drakin het volgende:
[..]
De waddenzee hoort bij Friesland, bij geheel Friesland wat van Het noorden van Noord Holland tot aan Denemarken loopt, liever 1 Friesland dan die domme Hollanders die denken dat je even kunt afdrijven door een schep in de grond te steken.
Dat zeg ik net, stom onverstaanbaar volk die Hollandersquote:Op woensdag 13 november 2013 22:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welja, domme Hollanders ook nog.
Teringvolk, die buitenlanders...
quote:Op woensdag 13 november 2013 22:47 schreef drakin het volgende:
Zelfs als je als Fries een poging doet in die buitenlandse taal te schrijven snappen ze er nog niks van.
Wanneer de zeespiegel stijgt dan verzuipen die als 1e.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat zeg ik net, stom onverstaanbaar volk die Hollanders
Zie hier het bewijs van hun beperkte intelligentie. Daag Randstad!!!quote:Op woensdag 13 november 2013 22:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer de zeespiegel stijgt dan verzuipen die als 1e.
Prima, lekker zo laten..quote:Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat zeg ik net, stom onverstaanbaar volk die Hollanders
Begrijpen wel, snappen niet.. .quote:Op woensdag 13 november 2013 22:47 schreef drakin het volgende:
Zelfs als je als Fries een poging doet in die buitenlandse taal te schrijven snappen ze er nog niks van.
Bouw nog een terp!quote:Op woensdag 13 november 2013 23:01 schreef drakin het volgende:
[..]
Zie hier het bewijs van hun beperkte intelligentie. Daag Randstad!!!
Graaf ze dan ook niet steeds afquote:
Gooi het er maar uit, al die opgekropte woede jegens die vermaledijde Hollanders!quote:
O nu komt er ineens liefde bij?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gooi het er maar uit, al die opgekropte woede jegens die vermaledijde Hollanders!
Ik help je graag er mee, met alle liefde...
in welke achterlijke deelstaat woon jij eigenlijk?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, maar alleen vanwege de Elfstedentocht...
Ik ben vanavond net terug gekomen uit Brlijn, daar zijn ze blij dat ze weer één zijn. En terecht, West Berlijn alleen is geen reet aan...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
Als Brabander zie ik een hereniging met Vlaanderen wel zitten, Gelderland en Zeeland kunnen er ook wel bij gedeeltelijk.
Welke gek gaat er nu 200km schaatsen op dooiend ijs?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, maar alleen vanwege de Elfstedentocht...
Waarom, 1 groot Limbabwe is toch mooi? Belgisch en Duits deel erbij en we hebben er een nieuw leuk vakantielandje bijquote:
Duh...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:17 schreef sacha het volgende:
[..]
in welke achterlijke deelstaat woon jij eigenlijk?
Daarom doen er ook relatief weinig Friezen mee, het zijn meer die rare Hollandersquote:Op woensdag 13 november 2013 23:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Welke gek gaat er nu 200km schaatsen op dooiend ijs?
Ok, geven we dat gewoon weg.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:18 schreef drakin het volgende:
[..]
Waarom, 1 groot Limbabwe is toch mooi? Belgisch en Duits deel erbij en we hebben er een nieuw leuk vakantielandje bij
Het is dan ook elke keer weer hopen op een mega-wak op de Dokkummer Ee of de Bonkevaart...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Welke gek gaat er nu 200km schaatsen op dooiend ijs?
Vind ik goed, en dan mogen ze ook die taal erkennen van Limbabwe, kunnen we ze ook niet meer verstaan(alsof we dat nu wel doen)quote:Op woensdag 13 november 2013 23:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ok, geven we dat gewoon weg.
Mag PP er van mij gelijk in zakkenquote:Op woensdag 13 november 2013 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is dan ook elke keer weer hopen op een mega-wak op de Dokkummer Ee of de Bonkevaart...
Zoals Jeen v/d Berg en zo...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:19 schreef drakin het volgende:
[..]
Daarom doen er ook relatief weinig Friezen mee, het zijn meer die rare Hollanders
Wie?quote:
Ik heb ervaring.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:22 schreef drakin het volgende:
[..]
Mag PP er van mij gelijk in zakken
quote:Op woensdag 13 november 2013 23:22 schreef drakin het volgende:
[..]
Mag PP er van mij gelijk in zakken
Tja dat heb je als je op dooiend ijs gaat staan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ga je moonen?quote:
Utrecht is ook wel ok eigenlijk. Die mogen er ook bij.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:25 schreef sasquatsch het volgende:
Ik zie een grote herindeling van Nederland aankomen. Moeten we nieuwe verkiezingen houden, zoals ze vandaag al in Leeuwarden gedaan hebben.
Ik voel me verbonden met Brabant, Gelderland en Utrecht. Die kunnen wel bij elkaar.
Waar baseer je die herindeling op?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:25 schreef sasquatsch het volgende:
Ik zie een grote herindeling van Nederland aankomen. Moeten we nieuwe verkiezingen houden, zoals ze vandaag al in Leeuwarden gedaan hebben.
Ik voel me verbonden met Brabant, Gelderland en Utrecht. Die kunnen wel bij elkaar.
Alles onder de zeespiegel afstoten.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar baseer je die herindeling op?
Bible belt, wel/geen zachte g, anti-Hollanders of iets anders?
Dat wordt dan wel een hele grote verkaveling met al die gebiedjes net boven en onder de zeespiegel. Maar ik kan er mee leven, ik zit boven de zeespiegel...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alles onder de zeespiegel afstoten.
Dat is anders maar een heel klein stukje van Friesland hoor. Maar die randstad mag wat mij betreft afgestoken worden en de zee ingedreven.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alles onder de zeespiegel afstoten.
Met deze temperaturen is buiten moonen ook niet aan te raden...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:30 schreef chufi het volgende:
[..]
Doe het dan wel binnen ja.... Het is nu net zo lekker rustig op straat
Brabander van geboorte, grootste deel van mijn leven in Utrecht gewoons en nu in Gelderland.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar baseer je die herindeling op?
Bible belt, wel/geen zachte g, anti-Hollanders of iets anders?
Hé, dat is mijn tekst...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:31 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat is anders maar een heel klein stukje van Friesland hoor. Maar die randstad mag wat mij betreft afgestoken worden en de zee ingedreven.
Prima, maar omdat we er hier over rellen betekent nog niet dat het ook gaat gebeuren, zoals je zegt te voorzien...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Brabander van geboorte, grootste deel van mijn leven in Utrecht gewoons en nu in Gelderland.
En verder op wat hier al eerder is genoemd.
De houten funderingen die wegrotten zorgen voor nog wat extra snelheid.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:31 schreef drakin het volgende:
Maar die randstad mag wat mij betreft afgestoken worden en de zee ingedreven.
De regering wil toch al een superprovincie maken van Noord-Holland, Utrecht en Flevoland.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Prima, maar omdat we er hier over rellen betekent nog niet dat het ook gaat gebeuren, zoals je zegt te voorzien...
Je bent ook geen Fries, die kunnen tenminste nog wel ergens tegen (alhoewel wij weer tegenover Scandinaviers...)quote:Op woensdag 13 november 2013 23:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met deze temperaturen is buiten moonen ook niet aan te raden...
Zeeland wordt gewoon een leuk vakantiedorpjequote:Op woensdag 13 november 2013 23:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zeeland is ook zo'n twijfelgeval, een gedeelte kan er wel bij maar de rest maar naar zuid holland of zo.
Kunnen we bij Dees langsquote:Op woensdag 13 november 2013 23:43 schreef drakin het volgende:
[..]
Zeeland wordt gewoon een leuk vakantiedorpje
Gewoon wat paalworm op loslatenquote:Op woensdag 13 november 2013 23:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De houten funderingen die wegrotten zorgen voor nog wat extra snelheid.
En dan Tol heffen op de weg erheen.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:43 schreef drakin het volgende:
[..]
Zeeland wordt gewoon een leuk vakantiedorpje
quote:Op woensdag 13 november 2013 23:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dan Tol heffen op de weg erheen.
Alleen buitenlanders uiteraard.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:47 schreef drakin het volgende:
[..]![]()
Nou dan toch maar naar Limbabwe volgend jaar
Ik heb tegen die tijd wel een Fries paspoort met uiteraard de Friese nationaliteit.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alleen buitenlanders uiteraard.
Moonenquote:Op woensdag 13 november 2013 23:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met deze temperaturen is buiten moonen ook niet aan te raden...
Friese naam heb ik al, elfstedenkruisje ook al .. Meer dan genoeg vind ikquote:Op woensdag 13 november 2013 23:51 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb tegen die tijd wel een Fries paspoort met uiteraard de Friese nationaliteit.
Ik heb al een stukje inburgeringscursus gedaan.
Kinst nou noch gjin Frysk Sjoef?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Friese naam heb ik al, elfstedenkruisje ook al .. Meer dan genoeg vind ik
Heb je ooit die 200km geschaatst?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Friese naam heb ik al, elfstedenkruisje ook al .. Meer dan genoeg vind ik
Sjoef levensmotto is misschien wel beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen/gedaan.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je ooit die 200km geschaatst?
Grietje, Sietske of bedoel je meer iets als Swanhilde?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:57 schreef Speedball het volgende:
Friese vrouwen namen vind ik wel altijd soort van geil.
Dat is mijn motto. Beter goed gejat dan slecht bedacht.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Sjoef levensmotto is misschien wel beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen/gedaan.
Je weet het niet, wel respect als dat kruisje echt is.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Sjoef levensmotto is misschien wel beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen/gedaan.
Maaike Meinke Haukjequote:Op woensdag 13 november 2013 23:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Grietje, Sietske of bedoel je meer iets als Swanhilde?
Maaike vind ik geiler, maar mijn ouwe buurmeisje heet Maaike owww owww owww de eerste borsten die ik heb mogen voelenquote:
quote:Op donderdag 14 november 2013 00:09 schreef Speedball het volgende:
[..]
Maaike vind ik geiler, maar mijn ouwe buurmeisje heet Maaike owww owww owww de eerste borsten die ik heb mogen voelen
borsten![]()
Jouw UI
Dat heb ik mn pa laten doenquote:Op woensdag 13 november 2013 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je ooit die 200km geschaatst?
Ik kende ooit een Klaskequote:Op woensdag 13 november 2013 23:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Grietje, Sietske of bedoel je meer iets als Swanhilde?
Nee, maar dit kan ik wel lezen... En verstaan doe ik het ook wel redelijk denk ikquote:Op woensdag 13 november 2013 23:57 schreef drakin het volgende:
[..]
Kinst nou noch gjin Frysk Sjoef?
Ik kan trouwens niet goed Fries schrijven, er zit waarschijnlijk 0 of 1 fout in.
Ik vind Renee altijd een lastigequote:Op donderdag 14 november 2013 00:17 schreef drakin het volgende:
Er zijn wel vrouwennamen die op ke eindigen zoals Femke en Maaike, maar vaak zie je ook wel dat de mannenvorm op ke eindigt zoals bij Sjouke, dan is de vrouwenvorm Sjoukje.
Dat lijkt ook wel bij de namen Hauke en Haukje, al ben ik niet zo bekend met die namen.
Ja wat doe je daar meee ... Ah een e teveelquote:Op donderdag 14 november 2013 00:17 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ik vind Renee altijd een lastige
Doutzen danquote:Op donderdag 14 november 2013 00:19 schreef Speedball het volgende:
Dirkje vind ik zo geile naam voor een vrouw
Teveel naar In de Vlaamsche Pot gekeken zeker?quote:Op donderdag 14 november 2013 00:19 schreef Speedball het volgende:
Dirkje vind ik zo geile naam voor een vrouw
Tim, Tom, Ted?quote:Op donderdag 14 november 2013 00:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een mannennaam die begint met een T en 1 lettergreep zodat die goed te schreeuwen is?
Maar dat is nog nie t zo moeilijk, kennis van me is schrijver en met zijn verhalen heb ik moeite met lezen.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:17 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee, maar dit kan ik wel lezen... En verstaan doe ik het ook wel redelijk denk ik
Kim dan?quote:Op donderdag 14 november 2013 00:17 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ik vind Renee altijd een lastige
quote:
Doutzen mooie naam maar ik vind haar (Kroes) niet echt geil, te barbiequote:Op donderdag 14 november 2013 00:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Teveel naar In de Vlaamsche Pot gekeken zeker?
van de Petteflet?quote:Op donderdag 14 november 2013 00:27 schreef Speedball het volgende:
[..]
Wie is toch Pet vraag ik me dan af
Pluk!quote:
Vandaar PPquote:Op donderdag 14 november 2013 00:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn opa heet Piet, mijn vader heet Piet, er heten veel mensen Piet.
Geloof je het zelf Draakskequote:Op donderdag 14 november 2013 00:38 schreef drakin het volgende:
En alle vrouwen in de familie heten Pietsje?
Mijn moeder heet Jo.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:38 schreef drakin het volgende:
En alle vrouwen in de familie heten Pietsje?
Zo zeker nietquote:Op donderdag 14 november 2013 00:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
Jo en Piet dat vergeet je niet.
Ze blijven maar leven, kost een kapitaal aan AOW die 2.quote:
EN straks is er voor ons niets meerquote:Op donderdag 14 november 2013 00:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze blijven maar leven, kost een kapitaal aan AOW die 2.
Volgens pensioen.nl krijg ik op mijn 62e al 12k per jaar.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:56 schreef chufi het volgende:
[..]
EN straks is er voor ons niets meer
Ja das niet veelquote:Op donderdag 14 november 2013 00:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Volgens pensioen.nl krijg ik op mijn 62e al 12k per jaar.![]()
De AOW komt er nog bij maar dat is pas op mijn 67e.quote:
Casino kom ik nooit... Hou het op de loterijen... Maar schiet nog niet op ...quote:Op donderdag 14 november 2013 01:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
In het casino gaat het altijd mis bij mij, eerst win ik veel, dan neem ik veel risico en alles weer kwijt.
Ik heb altijd moeite met bluffen.quote:
Zie het als een spelletje en denk niet na over het geld ..... Ik hebt het nog nooit gespeeld, maar ik zag gisteravond weer eens zo'n toernooi... En dacht: Wie weet is hier ook wel een boterham mee te verdienen, of een vette Ferrariquote:Op donderdag 14 november 2013 01:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb altijd moeite met bluffen.
Ik ga geheid op mijn bek als ik me daarmee ga bezighouden, het spelletje snap ik wel maar het is lastig om de concentratie vast te houden.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:36 schreef chufi het volgende:
[..]
Zie het als een spelletje en denk niet na over het geld ..... Ik hebt het nog nooit gespeeld, maar ik zag gisteravond weer eens zo'n toernooi... En dacht: Wie weet is hier ook wel een boterham mee te verdienen, of een vette Ferrari
Ja das inderdaad ook maar de vraag.. Op TV duurt het een uurtje, maar volgens mij zit je de hele dag aan zo'n tafel.. Ik ben redelijk cool, maar of ik het zolang volhoud ...quote:Op donderdag 14 november 2013 01:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ga geheid op mijn bek als ik me daarmee ga bezighouden, het spelletje snap ik wel maar het is lastig om de concentratie vast te houden.
Heb het geduld gewoon niet, ben nogal impulsief soms.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:52 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja das inderdaad ook maar de vraag.. Op TV duurt het een uurtje, maar volgens mij zit je de hele dag aan zo'n tafel.. Ik ben redelijk cool, maar of ik het zolang volhoud ...
Ik had het ook meer over mezelfquote:Op donderdag 14 november 2013 01:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb het geduld gewoon niet, ben nogal impulsief soms.
APK weet er wel wat van, bij mij krijg je alleen raad hoe het niet moet.quote:
quote:Op donderdag 14 november 2013 01:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
APK weet er wel wat van, bij mij krijg je alleen raad hoe het niet moet.
Andere dingen aan zijn hoofd? Hij is wel mod van het gok sub sub forum.quote:Op donderdag 14 november 2013 02:21 schreef chufi het volgende:
[..]OK Thks.. APK houdt zich al weer een tijdje koest hier ... Of is ie al weer richting ZO-Azie vertrokken ?
quote:Op donderdag 14 november 2013 02:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Andere dingen aan zijn hoofd? Hij is wel mod van het gok sub sub forum.![]()
Nee doe maar niet ... Beginnen de Friezinnen weer te zeuren of zoquote:Op donderdag 14 november 2013 02:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Damn, ik ben toch weer in het Pieten topic verzeild geraakt en zal geen youtube linkjes posten hier.
Je moet me niet gaan uitdagen.quote:Op donderdag 14 november 2013 02:38 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee doe maar niet ... Beginnen de Friezinnen weer te zeuren of zo
quote:Op donderdag 14 november 2013 02:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je moet me niet gaan uitdagen.
Of dat ik beter de link naar mijn topic kan plaatsen?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:15 schreef douchekopje het volgende:
Ik hoorde van FANN dat hier allemaal aardige mensen op dit topic zitten?! Ik ben bezig met mijn grote stage en heb nog respondenten voor mijn enquete nodig.
Mijn vraag is dus of jullie die willen invullen voor mij.
Ik weet alleen niet of ik de link daarvan hier wel mag plaatsen?! Of dat ik beter de link naar mijn topic kan plaatsen?
Alvast onwijs bedankt! Ik heb nog maar tot morgen ochtend om mijn respondenten te verzamelen en moet er nog iets meer dan 70!!
Stageonderzoek naar vlees. Heb een enquete gemaakt met vragen over vlees consumptie, kennis over vlees en productie en hoe de consument zoekt naar informatie over vlees en alles er omheen. De link naar de topic is: CUL / Enquete 'Vlees een dierlijk product?'quote:Op donderdag 14 november 2013 10:19 schreef chufi het volgende:
[..]
Of dat ik beter de link naar mijn topic kan plaatsen?
Waar gaat het eigenlijk over?
Waarom zo verlegen?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:21 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Stageonderzoek naar vlees. Heb een enquete gemaakt met vragen over vlees consumptie, kennis over vlees en productie en hoe de consument zoekt naar informatie over vlees en alles er omheen. De link naar de topic is: CUL / Enquete 'Vlees een dierlijk product?'
Ze eten allemaal vlees dus dat vullen ze vast wel in voor jequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:36 schreef douchekopje het volgende:
Hallo fok bezoekers,
Ik ben een student aan hogeschool Inholland in Delft en ben derde jaars Dier- en Veehouderij. Momenteel loop ik stage voor Stichting Vlees.nl en ben ik bezig met een onderzoek naar de houding en kennis van consumenten als het gaat over vlees en de productie daarvan. Na een grootschalig literatuuronderzoek zijn er nog een aantal vragen onbeantwoord gebleven en daarom is er een enquete gemaakt. In deze enquete zijn vragen te vinden waar ik graag nog antwoord op zou vinden. Niet alle vragen lijken met elkaar in verband maar voor mij is het heel sluitend. Er staat helaas een spellingsfout in die ik er niet meer uit kan halen omdat ik dan al mijn resultaten kwijt ben. Ik wil jullie vriendelijk vragen deze enquete in te vullen via de onderstaande link, heel erg bedankt!
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=161486
wat was vraag 9 ook alweer?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:34 schreef drakin het volgende:
En ik stop bij vraag 9 omdat ik daar al geen keus kan maken.
Na kom op... Het is mij ook geluktquote:Op donderdag 14 november 2013 10:34 schreef drakin het volgende:
En ik stop bij vraag 9 omdat ik daar al geen keus kan maken.
Zie je wel ''bijna'' allemaal aardige mensen had ik al tegen douchekopje gezegdquote:Op donderdag 14 november 2013 10:36 schreef chufi het volgende:
[..]
Na kom op... Het is mij ook gelukt
nah... kutenquetequote:Op donderdag 14 november 2013 10:38 schreef drakin het volgende:
Kiest u bewust voor een supermarkt waar ze bepaald vlees verkopen en wat is er dan van belang?
En zelfs als je nee beantwoordt klopt het niet. Dan koop je namelijk niet bewust en dat doe ik wel.
Dus kutenquete
Ik denk dat daar moet staan ALS je vlees in een supermarkt koopt of je dan bewust kiestquote:Op donderdag 14 november 2013 10:38 schreef drakin het volgende:
Kiest u bewust voor een supermarkt waar ze bepaald vlees verkopen en wat is er dan van belang?
En zelfs als je nee beantwoordt klopt het niet. Dan koop je namelijk niet bewust en dat doe ik wel.
Dus kutenquete
Goede opmerking, dat was namelijk de bedoeling van de vraag! Als men vlees in de supermarkt koopt, is er dan een reden dat er een bepaalde supermarkt wordt gekozen of heeft dit geen invloed?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk dat daar moet staan ALS je vlees in een supermarkt koopt of je dan bewust kiest
denk ik hoor
Zie je het is best makkelijk als je even nadenktquote:Op donderdag 14 november 2013 10:45 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Goede opmerking, dat was namelijk de bedoeling van de vraag! Als men vlees in de supermarkt koopt, is er dan een reden dat er een bepaalde supermarkt wordt gekozen of heeft dit geen invloed?
En inderdaad, er zijn wat punten die verbeterd kunnen worden aan de enquete maar helaas is dat nu niet meer mogelijk omdat hij al online staat. Ik ben nu al bezig met mijn discussie dus neem punten zoals dit daarin mee. Opmerkingen zijn dus altijd welkom! En bedankt voor het invullen!
Deze opmerking had ik al vaker gekregen inderdaad. Vind het spijtig dat men bronnen als de WUR niet meer als betrouwbaar kan zien door al dat gerommel en gelobby van tegenwoordig! Er zou toch gewoon een 100% onafhankelijke organisatie moeten zijn?! Maar helaas...quote:Op donderdag 14 november 2013 10:44 schreef drakin het volgende:
Ja maar ik kon hem helemaal overslaan en sta nu bij vraag 21:
* 21 Welke bronnen beschouwt u als betrouwbaar? (U mag meerdere antwoorden invullen)
Ik vind 0 bronnen echt betrouwbaar!
En die wilde ik ook overslaan maar daar kan het weer niet
Ik koop mijn vlees bewust bij een biologische boer die geen antibiotica gebruikt, dat kun je ergens in het begin wel bij anders aangeven.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:45 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Goede opmerking, dat was namelijk de bedoeling van de vraag! Als men vlees in de supermarkt koopt, is er dan een reden dat er een bepaalde supermarkt wordt gekozen of heeft dit geen invloed?
En inderdaad, er zijn wat punten die verbeterd kunnen worden aan de enquete maar helaas is dat nu niet meer mogelijk omdat hij al online staat. Ik ben nu al bezig met mijn discussie dus neem punten zoals dit daarin mee. Opmerkingen zijn dus altijd welkom! En bedankt voor het invullen!
69quote:Op donderdag 14 november 2013 10:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zie je het is best makkelijk als je even nadenktde rest vult hem vast ook nog wel even in voor
je, hoeveel heb je er nog nodig?
karmapuntenquote:Op donderdag 14 november 2013 10:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar goed, ingevuld, wat krijg ik nu als beloning?
Heel erg bedankt! Als beloning natuurlijk eeuwige roem en dankbaarheid!quote:Op donderdag 14 november 2013 10:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik koop mijn vlees bewust bij een biologische boer die geen antibiotica gebruikt, dat kun je ergens in het begin wel bij anders aangeven.
Maar bij welke bronnen ik vertrouw heb ik maar overheid ingevuld, de bron die ik juist het allerminst vertrouw. Had je maar de mogelijkheid er bij moeten zetten om zelf nog een opmerking te kunnen maken over de enquête.
Maar goed, ingevuld, wat krijg ik nu als beloning?
69 is best veelquote:Op donderdag 14 november 2013 10:49 schreef douchekopje het volgende:
[..]
69Snap ook wel dat niet zo veel mensen zin hebben om al die eindeloze enquetes in te vullen hoor! Er zijn zo veel studenten of organisaties die dat online doen. Je wordt er soms mee overspoeld! Dus ben heeeeel erg blij dat ik er al een hoop heb maar mijn steekproefgrootte halen zou natuurlijk mooi zijn voor de betrouwbaarheid van mijn resultaten.
quote:Op donderdag 14 november 2013 10:52 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Verder ben ik erg blij dat er een bewuste vleeskoper is! Mooi om te horen
Ben bang dat het dan doeidoei douchekopje isquote:Op donderdag 14 november 2013 10:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
69 is best veelmissschien mag je hem ook hier zetten Lifestyle of/en hier
Flora & Fauna maar dat zou ik wel eerst even vragen daar, anders heb je straks hommelus
Nah... je kan bij de betreffende subfora's in Feedback je probleempje voorleggen, misschien mag het dan welquote:Op donderdag 14 november 2013 10:55 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Ben bang dat het dan doeidoei douchekopje isstaat duidelijk dat je niet twee topics mag openen toch? Ik heb verder geen ervaring met forums dus als ik het mis heb dan hoor ik dat graag!
haha ja goeie! ik doe gewoon heel zielig en verwijs iedereen door naar mijn eigen topic?! haha. worden andere ook niet lastig gevallen met vragen of opmerkingen over de enquete in die subfora's. En ja ik hoop dat het nog een beetje drukker wordt! Misschien moet iedereen nog wakker worden? Met dit weer zou ik zo lang mogelijk in bed blijven liggen als dat kon!quote:Op donderdag 14 november 2013 10:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nah... je kan bij de betreffende subfora's in Feedback je probleempje voorleggen, misschien mag het dan wel
quote:Op donderdag 14 november 2013 11:01 schreef drakin het volgende:
Mag ik dan ook eens de film "Dansen met gehoornde dames"aanraden?
Gaat over een biologische boer die bewust met zijn dieren omgaat, de horens laat hij zitten, ze krijgen geen antibiotica etc..
Zijn slechts 15 biologische boeren in Nederland die bewust geen antibiotica aan de koeien geven, dus reken er maar op dat als je bij de supermarkt biologisch vlees koopt het er wel in zit.
Komt ook omdat het nog niet het eind van de maand isquote:Op donderdag 14 november 2013 10:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
drakin is dus een héél bewuste vleeskoperdat is goed nieuws!
Gewoon in alle subfora's vragen MET link van je topic erbij, dan ben je er ookquote:Op donderdag 14 november 2013 11:02 schreef douchekopje het volgende:
[..]
haha ja goeie! ik doe gewoon heel zielig en verwijs iedereen door naar mijn eigen topic?! haha. worden andere ook niet lastig gevallen met vragen of opmerkingen over de enquete in die subfora's. En ja ik hoop dat het nog een beetje drukker wordt! Misschien moet iedereen nog wakker worden? Met dit weer zou ik zo lang mogelijk in bed blijven liggen als dat kon!
Aan het einde van de maand eet je plofkip?quote:Op donderdag 14 november 2013 11:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Komt ook omdat het nog niet het eind van de maand is
Toch gebruiken biologische boeren die wel antibiotica gebruiken vele malen minder dan de niet biologische plofboeren.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]het is één en al treurigheid, ik weet het...
Klinkt als een mooie film! Koeien met horens zijn veel mooier dan zonder!quote:Op donderdag 14 november 2013 11:01 schreef drakin het volgende:
Mag ik dan ook eens de film "Dansen met gehoornde dames"aanraden?
Gaat over een biologische boer die bewust met zijn dieren omgaat, de horens laat hij zitten, ze krijgen geen antibiotica etc..
Zijn slechts 15 biologische boeren in Nederland die bewust geen antibiotica aan de koeien geven, dus reken er maar op dat als je bij de supermarkt biologisch vlees koopt het er wel in zit.
Dan hoort mijn tekst iets anders te lopen: Waar het wel op de dieren gebruikt is.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:05 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Klinkt als een mooie film! Koeien met horens zijn veel mooier dan zonder!
Even een opmerking. Er zit geen antibiotica in vlees hoor. Dieren die behandeld zijn hebben een wachttijd voor melken of slachten totdat alle sporen verdwenen zijn. Verder komt het geneesmiddel niet in het vlees te zitten maar is het een preventieve maatregel. Biologische boeren gebruiken zo min mogelijk antibiotica en worden daar ook op gecontroleerd. Er zijn helaas nog wel boeren die het gebruiken. Minder antibiotica gebruik heeft vooral te maken met de resistentie van bacteriën in dier en mens. Daarom is het van belang dit gebruik zo veel mogelijk te voorkomen en andere geneesmiddelen of genezingswijze te gebruiken.
Ik zou er niet zo zeker van zijn hoorquote:Op donderdag 14 november 2013 11:05 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Klinkt als een mooie film! Koeien met horens zijn veel mooier dan zonder!
Even een opmerking. Er zit geen antibiotica in vlees hoor. Dieren die behandeld zijn hebben een wachttijd voor melken of slachten totdat alle sporen verdwenen zijn. Verder komt het geneesmiddel niet in het vlees te zitten maar is het een preventieve maatregel. Biologische boeren gebruiken zo min mogelijk antibiotica en worden daar ook op gecontroleerd. Er zijn helaas nog wel boeren die het gebruiken. Minder antibiotica gebruik heeft vooral te maken met de resistentie van bacteriën in dier en mens. Daarom is het van belang dit gebruik zo veel mogelijk te voorkomen en andere geneesmiddelen of genezingswijze te gebruiken.
http://medischcontact.art(...)ie-door-eten-kip.htmquote:Antibioticaresistentie door eten kip
21 februari 2011
Onderzoek suggereert opnieuw dat het eten van kip antibioticaresistentie bij mensen veroorzaakt. Dat stellen onderzoekers van het RIVM in het tijdschrift Clinical Microbiology and Infection.
De belangrijkste aanwijzing dat het eten van kip leidt tot antibioticaresistentie bij de mens is dat bij één op de vijf patiënten de ESBL-bacteriën genetisch identiek zijn aan de antibioticaresistente bacteriën die bij kippen zijn gevonden. Dit wijst erop dat deze patiënten die bacterie van kip hebben gekregen. Bij patiënten met een ernstige urineweg- of bloedbaaninfectie door ESBL-bacteriën helpt een belangrijk deel van de antibiotica niet.
Volgens de wetenschappers is het onderzoeksresultaat een sterke aanwijzing dat kippenvlees de bron is van infecties bij mensen. Deze conclusie wordt ondersteund door een aantal epidemiologische observaties, stelde Maurine Leverstein-van Hall, de arts-microbioloog die het onderzoek leidde, in NRC Handelsblad van afgelopen zaterdag. ‘Zo neemt het aantal antibioticaresistente bacteriën bij kippen en bij mensen al jaren evenredig toe en komen ze bij alle leeftijdscategorieën en in heel Nederland voor. Dat maakt het zeer waarschijnlijk dat voedsel een belangrijke bron is van deze antibioticaresistente bacteriën.’
Roel Coutinho, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), vindt dat het antibioticagebruik in de pluimveesector krachtig moet worden teruggebracht.
Terecht!quote:Op donderdag 14 november 2013 11:08 schreef drakin het volgende:
[ afbeelding ]
Lief he? En met deze koe heb ik minder moeite een stukje van op te knabbelen dan bij een onzichtbare koe in een megastal.
quote:Op donderdag 14 november 2013 11:06 schreef drakin het volgende:
[..]
Dan hoort mijn tekst iets anders te lopen: Waar het wel op de dieren gebruikt is.
Zo beter?
Ben ik er nog steeds geen voorstander van.
Haal je trouwens je honing ook bij een Imker of uit de supermarkt?quote:Op donderdag 14 november 2013 11:09 schreef douchekopje het volgende:
[..]Ja ik ben ook een voorstander van zo min mogelijk antibiotica gebruik! Homeopathie werkt vaak ook heel goed! Verder is de weerstand van de dieren belangrijk dus vooral lekker buiten laten lopen en niet altijd maar alles schoon en hygiënisch willen doen! Van een beetje viezigheid worden de dieren alleen maar sterker! En natuurlijk gebruik maken van sterke rassen en de dieren niet helemaal uitputten voor de productie.
Ja de resistente bacteriën kunnen worden doorgegeven, de antibiotica zelf nietquote:
Mijn buurman heeft een volkstuin met bijen tuin en die maakt heeeeerlijke honing!quote:Op donderdag 14 november 2013 11:10 schreef drakin het volgende:
[..]
Haal je trouwens je honing ook bij een Imker of uit de supermarkt?
moet dat nouquote:Op donderdag 14 november 2013 11:14 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]Niks mis mee, zeer aan te raden...
Ah goedzo, dat is al een betere keus dan de gekookte nephoning uit de supermarkt.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:12 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Mijn buurman heeft een volkstuin met bijen tuin en die maakt heeeeerlijke honing!
hmm lekker! Wel lang werk van het spit.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:14 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]Niks mis mee, zeer aan te raden...
Dan ga ik een keer honing bij je bestellenquote:Op donderdag 14 november 2013 11:16 schreef drakin het volgende:
[..]
Ah goedzo, dat is al een betere keus dan de gekookte nephoning uit de supermarkt.
Als het goed is heb ik volgend jaar honing van mijn eigen bijen, en het jaar daarna mag ik bijen neerzetten op het land van de biologische boer waar ik vlees koop.
quote:De imker van ons dorp, Ilias Psicharis maakt deze bijzondere honing. De korfen staan tussen de bloemen velden en de olijfbomen. Sommige daarvan worden een keer per jaar naar Tripolis gebracht, en tussen de bloeiende dennebomen gezet om zo ook de variatie dennehoning te verkrijgen. Ilias werkt traditioneel en laat de bijen en de natuur het werk doen. Dat proef je terug in zijn honing. Deze honing wordt geproduceerd rond het dorp Methoni in het zuiden van de Peloponnesos.
Je proeft echt onwijs het verschil! Ik heb soms echt een tijdelijke honing verslaving en dan gaat het zo hard dat die beesten het bijna niet kunnen bijhouden! Honing van de supermarkt is in vergelijking echt niet te eten bah! Veel te zacht en nep zoet ofzoquote:Op donderdag 14 november 2013 11:16 schreef drakin het volgende:
[..]
Ah goedzo, dat is al een betere keus dan de gekookte nephoning uit de supermarkt.
Als het goed is heb ik volgend jaar honing van mijn eigen bijen, en het jaar daarna mag ik bijen neerzetten op het land van de biologische boer waar ik vlees koop.
Die rotzooi zit vol met suikerwaterquote:Op donderdag 14 november 2013 11:18 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Je proeft echt onwijs het verschil! Ik heb soms echt een tijdelijke honing verslaving en dan gaat het zo hard dat die beesten het bijna niet kunnen bijhouden! Honing van de supermarkt is in vergelijking echt niet te eten bah! Veel te zacht en nep zoet ofzo
En zelfs giftig voor bijen.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:18 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Je proeft echt onwijs het verschil! Ik heb soms echt een tijdelijke honing verslaving en dan gaat het zo hard dat die beesten het bijna niet kunnen bijhouden! Honing van de supermarkt is in vergelijking echt niet te eten bah! Veel te zacht en nep zoet ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en iemand heeft deze toen gemaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gisteren kreeg ik de afdruk binnen van de Hema en dan ga ik hem morgen even langs brengen
bij mij moeder![]()
Dat was in Wijk aan Zee, mijn moeder mijn broertje en ik. zit een verhaal aan vast
Leuk, heb ik zin inquote:Op deze foto staat mijn moeder samen met mijn broertje en mij.
Mijn broertje staat een beetje te pruilen omdat zijn ''zandkasteel'' hier weggespoeld wordt
vlak vóórdat de foto gemaakt werd, spoelde er net een grote golf overheenik sta hem
te troosten en mijn moeder moest stiekum lachen, ze is nu 80+ maar ze weet dat nog heel
goed en zoals oude mensen dat doen, herhaalt ze zulke verhalen keer op keer.
[ Bericht 7% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 14-11-2013 11:50:38 ]
Ik kan er nog wel een paar opzoekenquote:Op donderdag 14 november 2013 11:56 schreef ElizabethR het volgende:
Oh, dat had je ook aan mij kunnen vragen FANN, dat is namelijk mede mijn werk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was kapotze konden mij ook bijna afvoeren in een rolstoel
![]()
Ga je gangquote:Op donderdag 14 november 2013 11:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Moet ik eerst even een koffertje doorspitten en scannen
LiVar gebruiken we meestal...quote:Op donderdag 14 november 2013 11:17 schreef drakin het volgende:
[..]
hmm lekker! Wel lang werk van het spit.
Giet er ook wat mede overheen wordt het vlees nog lekkerder van.
Is het wel een biologisch antibioticavrij varkentje?
Dat ziet er verantwoord uitquote:Op donderdag 14 november 2013 13:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
LiVar gebruiken we meestal...
http://www.livar.nl/
Het smaakt in ieder geval perfect.quote:
Een goed product mag wat extra kostenquote:Op donderdag 14 november 2013 14:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het smaakt in ieder geval perfect.
Niet dat we dit vlees altijd hebben, het is simpelweg niet altijd verkrijgbaar.
En het is niet goedkoop...
Ja, als je het in je portomonnee hebt wel...quote:Op donderdag 14 november 2013 14:10 schreef chufi het volgende:
[..]
Een goed product mag wat extra kosten
Ja anders toch maar gewoon naar de Lidlquote:Op donderdag 14 november 2013 14:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, als je het in je portomonnee hebt wel...
Arie v/d Raa dan...quote:Op donderdag 14 november 2013 14:28 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja anders toch maar gewoon naar de Lidl
Is vrijwillige keuze, dus niet piepen...quote:Op donderdag 14 november 2013 14:51 schreef chufi het volgende:
[..]
Beetje uit mn buurt, zonder auto...
Ja daar heb je wel weer gelijk in... Maar zul je zien, koop ik eens een eigen auto , krijg ik weer een baan met lease-auto...quote:Op donderdag 14 november 2013 15:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is vrijwillige keuze, dus niet piepen...
Koop je een auto, neem je een baan en geen lease-auto...quote:Op donderdag 14 november 2013 15:10 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel weer gelijk in... Maar zul je zien, koop ik eens een eigen auto , krijg ik weer een baan met lease-auto...
Weet ik en dan vang ik dat geld(zeg 75%) ook nog eens ...quote:Op donderdag 14 november 2013 16:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Koop je een auto, neem je een baan en geen lease-auto...
Aantal aangesloten bedrijven zijn voormalig biologische bedrijven, maar gaat dit nu een stapje verder dan biologisch of juist een stapje terug? Dat is niet duidelijk.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
LiVar gebruiken we meestal...
http://www.livar.nl/
Ik gebruik het ook weleens al vind ik het qua smaak en structuur niet of nauwelijks verschillen van "normaal" varken, dat heb je met Iberico wel, maar goed dat is nog weer duurder.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:31 schreef drakin het volgende:
[..]
Aantal aangesloten bedrijven zijn voormalig biologische bedrijven, maar gaat dit nu een stapje verder dan biologisch of juist een stapje terug? Dat is niet duidelijk.
Ook kan ik niet vinden hoe vaak ze nou dat stro in mogen of in de modder mogen, wat voor voer en wat voor medicijnen ze krijgen.
Hoeveel worden ze geknuffeld en hoe oud mag een varkentje daar worden?
Wel leuk bij dat Gaiazoo dat ze niet alleen de standaard roze varkentjes hebben.
Die Livars worden ook naar Spanje gestuurd om er als rauwe ham te mogen rijpen op de Sierra Nevadaquote:Op donderdag 14 november 2013 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook weleens al vind ik het qua smaak en structuur niet of nauwelijks verschillen van "normaal" varken, dat heb je met Iberico wel, maar goed dat is nog weer duurder.
Gefeliciteerd...quote:Op donderdag 14 november 2013 16:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik had een rode leren stoel op MP te koop staan en hij is verkocht en afgehaald![]()
Een zee van ruimte nu, scheelt de helft![]()
en ik heb mijn eerste oliebollen gekochtvoor strakkies bij de koffie om het te vieren dat die
grote klotestoel weg is
Dank je welquote:Op donderdag 14 november 2013 17:00 schreef chufi het volgende:
[..]
Gefeliciteerd...Ik heb nog nooit iets gekocht of verkocht op MP...
Geruild? Hoe dan? via FOK?quote:Op donderdag 14 november 2013 17:08 schreef drakin het volgende:
Ik heb mijn bureaustoel gewoon geruild voor computerhulp, en mijn salontafel voor een entreekaartje.
beide niet via MP
Scheelt idd wel weer ruimte, maar heb nog een hoop dat opgeruimd moet. Iemand nog belang bij een dekenkist waar het deksel niet ideaal van sluit of een heus Ikea-achtig 3 ladenkastje?
Beide zien er niet uit meer echt, ik denk eigenlijk dat zelfs de kringloop het gaat weggooien.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Geruild? Hoe dan? via FOK?![]()
Neh ik heb geen dekenkist nodig ik ben juist blij met de ruimte nuje kan wel iemand in FHF blij maken denk ik
Ah... ja dan kan je het ook niet met goed fatsoen weggevenquote:Op donderdag 14 november 2013 17:13 schreef drakin het volgende:
[..]
Beide zien er niet uit meer echt, ik denk eigenlijk dat zelfs de kringloop het gaat weggooien.
Ik ga van het kastje denk ik maar plantenbakken maken, en van de dekenkist ook zoiets, Alleen moet ik eerst zien of dat kan ivm de verf die gebruikt is. Anders wordt het legplanken of een boekenkasje ofzo.
Weet ik veel, interesseert me ook niet.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:31 schreef drakin het volgende:
[..]
Aantal aangesloten bedrijven zijn voormalig biologische bedrijven, maar gaat dit nu een stapje verder dan biologisch of juist een stapje terug? Dat is niet duidelijk.
Ook kan ik niet vinden hoe vaak ze nou dat stro in mogen of in de modder mogen, wat voor voer en wat voor medicijnen ze krijgen.
Hoeveel worden ze geknuffeld en hoe oud mag een varkentje daar worden?
Wel leuk bij dat Gaiazoo dat ze niet alleen de standaard roze varkentjes hebben.
Ik ga koffie zetten en een oliebol vretenquote:Op donderdag 14 november 2013 17:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weet ik veel, interesseert me ook niet.
Het is gewoon lekker vlees...
In Trevelez, boven in de bergen.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:47 schreef chufi het volgende:
[..]
Die Livars worden ook naar Spanje gestuurd om er als rauwe ham te mogen rijpen op de Sierra Nevada
Ook lekker...quote:Op donderdag 14 november 2013 17:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ga koffie zetten en een oliebol vreten
Ik was in september nog op een Fiesta de Jamon.... Wel lekker weer ... of gewoon de rauwe ham of verwerkt in de raarste tapasquote:Op donderdag 14 november 2013 17:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In Trevelez, boven in de bergen.
Afgelopen zomer daar nog geweest, de geur van de te drogen hammen ruik je er overal en heb heerlijk lopen smikkelen van al die luchtgedroogde hammen en worstjes...
Smakelijk en veel genot voor latersquote:Op donderdag 14 november 2013 17:50 schreef MadMaster het volgende:
Hutspot met spekkies en worst eten en daarna een whisky tasting...
Na 15 seconden maar weer uitgezet.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:34 schreef drakin het volgende:
Over vlees gesproken, dit is wel het andere uiterste:
http://eatlocalgrown.com/video/11924-describe-this-video.html
Ik heb vroeger in 70's of zo al eens in een toenmalige kippenfarm gewerkt voor 1 ochtendje ... Niet echt leuk en en stank... Legbatterijen leeghalen. 5 stuks per hok en die dan in 1 hand en 5 in de andere hand... Werden ze ff in de vrije uitloop gelaten ... voor hoelang? Geen idee... Wel 50 Gulden verdiend in 3-4 uur op mn 15e of zo... Dat was dan het leuke er aan..quote:Op donderdag 14 november 2013 18:34 schreef drakin het volgende:
Over vlees gesproken, dit is wel het andere uiterste:
http://eatlocalgrown.com/video/11924-describe-this-video.html
Je wordt geconfronteerd met je eten, tja sommigen kunnen daar niet tegenquote:Op donderdag 14 november 2013 18:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Na 15 seconden maar weer uitgezet.
Niet als ik aan het eten ben.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Je wordt geconfronteerd met je eten, tja sommigen kunnen daar niet tegen
Als je door blijft kijken zie je niet alleen kippenfarm.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:44 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb vroeger in 70's of zo al eens in een toenmalige kippenfarm gewerkt voor 1 ochtendje ... Niet echt leuk en en stank... Legbatterijen leeghalen. 5 stuks per hok en die dan in 1 hand en 5 in de andere hand... Werden ze ff in de vrije uitloop gelaten ... voor hoelang? Geen idee... Wel 50 Gulden verdiend in 3-4 uur op mn 15e of zo... Dat was dan het leuke er aan..
Ik ook, een heerlijk biologisch tartaartjequote:Op donderdag 14 november 2013 18:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet als ik aan het eten ben.
het interesseert mij geen ene ruk waar mijn eten vandaan komt zolang het maar smakelijk isquote:Op donderdag 14 november 2013 18:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet als ik aan het eten ben.
Dat is best jammer dan mis je het beste stukje .....quote:Op donderdag 14 november 2013 18:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Na 15 seconden maar weer uitgezet.
Ik kijk het straks wel een keer.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is best jammer dan mis je het beste stukje .....![]()
[ afbeelding ]
Doe maarquote:Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kijk het straks wel een keer.
Uhhuhquote:V=Probeer het eens hier 40+ / [40+ SC #269] Ja en nu missing TT ik ben daar de enige vegetariër en daar
schijnen sommige mensen problemen mee te hebben, dus de rest koopt allemaal vlees, de meeste
zijn wel aardig genoeg om je enquete in te vullen denk ik
quote:Op donderdag 14 november 2013 19:04 schreef Soury het volgende:
Leuk die spam hier, en ik vul het uit principe niet in.
Mede door dit
[..]
Uhhuh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |