Hartelijk dank voor de moeite! Dit waarderen ik en mijn stagebedrijf heel erg. Zonder reacties kan ik mijn onderzoek immers niet succesvol afronden en dat is natuurlijk wel de bedoeling!quote:
Tartaat?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:50 schreef douchekopje het volgende:
Toevallig is míjn opleiding verkozen tot beste Dier- en Veehouderij opleiding van Nederland en doen wij het beter dan die in Leeuwarden, Dronten en Den Bosch dus ik denk dat het wel goed komt met mij en mijn diplomaJammer dat iedereen altijd alles over één kam moet scheren en zulke opmerkingen moet maken.
waarbij slavinken alleen van varkensvlees gemaakt wordenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:20 schreef Deshain het volgende:
[..]
Tartaat?
Niet weten van welk vlees slavinken gemaakt worden?
Niet weten dat tartaar een bereidingswijze is en geen vleessoort?
Waarom geen keuze bij de vraag waar je informatie kan vinden: "ik hoef het niet te weten"?
Waarom bij aankoopmotieven niet de keuze: "smaak"?
Verder wel gewoon ingevuld, veel succes met je stage en opleiding.
Dat weet ik en ik snap ook wel waarom de vraag gesteld wordt...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
waarbij slavinken alleen van varkensvlees gemaakt worden
En groente en fruit, oftewel een bereidingswijze voor allerlei voeding die rauw gegeten kunnen worden.quote:waarbij tartaar alleen gemaakt wordt van rund of vis. Nimmer van kip of varkensvlees.
Ik vind het voorbeeld van tartaar persoonlijk zeer ongelukkig gekozen.quote:Aangezien het een vleesonderzoek is (en de kennis van mensen waar divers vlees voor gebruikt wordt) is deze vraag helemaal niet raar.
Ik vind dat het naast gewoon een duidelijk gebrek in de te kiezen antwoorden ook best wel moraliserend overkomt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:33 schreef BrandX het volgende:
Verder eens met je opmerking over hoeven weten (die miste ik ook) en smaak.
Het zal u/jou nog verbazen hoeveel mensen niet weten van welk dier een slavink of tartaar afkomstig is. Dit wilde ik in kaart brengen en als ik mijn resultaten tot nu toe bekijk is er nog veel te doen in de communicatie over vlees richting consumenten! (Het doel van Stichting Vlees.nl) Bedankt voor jullie opmerkingen over het zoeken van informatie en de aankoopmotieven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:20 schreef Deshain het volgende:
[..]
Tartaat?
Niet weten van welk vlees slavinken gemaakt worden?
Niet weten dat tartaar een bereidingswijze is en geen vleessoort?
Waarom geen keuze bij de vraag waar je informatie kan vinden: "ik hoef het niet te weten"?
Waarom bij aankoopmotieven niet de keuze: "smaak"?
Verder wel gewoon ingevuld, veel succes met je stage en opleiding.
Daar kijk ik niet heel erg van op.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:40 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Het zal u/jou nog verbazen hoeveel mensen niet weten van welk dier een slavink of tartaar afkomstig is.
Het doel daarvan ontgaat mij alleen een beetje.quote:Dit wilde ik in kaart brengen en als ik mijn resultaten tot nu toe bekijk is er nog veel te doen in de communicatie over vlees richting consumenten! (Het doel van Stichting Vlees.nl)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gemaakt wordt. Wat is dan de kwantificeerbare winst die er geboekt is?Graag gedaan.quote:Bedankt voor jullie opmerkingen over het zoeken van informatie en de aankoopmotieven.
Wel ben ik nog benieuwd naar je antwoord op de vraag betreffende antibiotica..
Maar natuurlijk geef ik daar antwoord op als u dat wilt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:54 schreef Deshain het volgende:
Wel ben ik nog benieuwd naar je antwoord op de vraag betreffende antibiotica..
En hoe valt dat dan te rijmen met het antwoord op de site Vlees.nl?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:04 schreef douchekopje het volgende:
[..]
Maar natuurlijk geef ik daar antwoord op als u dat wilt.
Wat vindt iemand gezond? Daarom is deze splitsing gemaakt tussen mager vlees en antibiotica gebruik. Iemand kan het vet percentage van een stuk vlees belangrijk vinden maar de hoeveelheid antibiotica residuën niet. Een ander deel van de consumenten vindt het belangrijk dat vlees zo min mogelijk sporen van antibiotica bevat i.v.m. bacterie resistentie. Dit zijn twee soorten motieven. Mager vlees kopen is een persoonlijk aspect terwijl minder antibiotica in het vlees meer maatschappelijk is. Dit is de reden dat deze splitsing is gemaakt. De verschillende motieven zijn namelijk in te delen in persoonlijk of maatschappelijk. Ik hoop dat ik zo voldoende uitleg heb gegeven.
quote:Onze slager zegt dat 80% van hun produkten zonder antibiotica is. Hoe kan dat? Het staat niet op hun site en alleen een mondelinge toezegging vind ik niet voldoende.
Voor diergeneesmiddelen gelden strenge regels. Zo gelden er wettelijke wachttermijnen tussen het toedienen van een middel en het aanbieden voor de slacht en het verder verwerking tot vlees. Dit is zo geregeld om zeker te zijn dat geneesmiddelen -zoals antibiotica- niet in vlees terug te vinden zijn. Kortom er zitten in vlees (normaliter) geen antibiotica meer (dus geen 80% maar 100%)De slager bedoelt mogelijk, dat dieren waar hij vlees van maakt, tijdens hun leven ook al geen antibiotica hebben gehad. Dat kan, maar dat zou hij dan kunnen toelichten.
Wat ik bedoelde uit te leggen is dat antibiotica een maatschappelijk motief is en mager vlees een persoonlijk aspect. Het verminderen van het antibiotica gebruik en daarmee het in de hand houden van resistentie is een 'volksgezondheid' aspect terwijl mager vlees een persoonlijk gezondheids aspect is. Daarom werd deze splitsing in de vragen lijst gemaakt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:17 schreef Deshain het volgende:
[..]
En hoe valt dat dan te rijmen met het antwoord op de site Vlees.nl?
[..]
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:01 schreef douchekopje het volgende:
Ik zelf ben een (hele kritische) vlees eter of zo genoemde 'flexitariër'
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:06 schreef Deshain het volgende:
[..]![]()
Mag ik mijn ingevulde vragenlijst laten verwijderen?
Ook als je wél vlees eet moet je daar op letten heur...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:01 schreef douchekopje het volgende:
Men moet wel weten dat als je geen vlees eet je extra moet opletten dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |