Dit dus. Ik snap niet dat sommige mensen daar steeds maar weer aan voorbij gaan.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Het is helemaal geen moeite. Maar als je dus niet toegeeft aan de wensen van anderen ben je meteen racist? Wat is dat voor achterlijke redenatie?
[..]
De gelovigen willen dan alle winkels dicht op zondag. Kwestie van de deur niet open doen. Kleine moeite groot plezier. Beetje empathie tonen. Vloeken strafbaar maken ook, want je wilt niemand voor het hoofd stoten natuurlijk.
O, en moslims zien vrouwen liever in een boerka. Kleine moeite om even een lap over je hoofd te trekken en je dik aan te kleden als vrouw lijkt me? Beetje empathie. Wat doen we nou moeilijk?
En kerst? Joden doen niet aan kerst, dus waarom niet gewoon kerst alleen nog in huiselijke kring? En zonder boom, want groenlinks. Kleine moeite om dat even aan te passen toch?
Er. Is. Geen. Reden.
Alleen maar dingen blind aanpassen omdat het makkelijk is en omdat een hele kleine groep mensen dat graag wil is natuurlijk gewoon complete kul.
Een 'tolerante' samenleving moet natuurlijk gewoon twee kanten op werken. Wij accepteren andere culturen, andere culturen accepteren de onze. Zo makkelijk is het.
Idd.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:29 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit dus. Ik snap niet dat sommige mensen daar steeds maar weer aan voorbij gaan.
Zwarte Peter klinkt zo crimineel eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waarom heet ie Piet en geen Peter of zo?
het is een neger op een boot ... dikke kans dat hij een piraat is in zijn normale levenquote:Op donderdag 14 november 2013 01:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waarom heet ie Piet en geen Peter of zo?
Om het topic wat op te vrolijken dan:quote:Op donderdag 14 november 2013 01:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een neger op een boot ... dikke kans dat hij een piraat is in zijn normale leven
dan ga je hem geen Jules noemen ofzo maar gewoon Piet, jij snapt dat wel
Ik vond het voorbeeld van die zoon die liever niet bruin is wel schrijnend. Maar ik kan me niet herinneren dat ik of een van de mensen die ik ken daar ooit een punt van maakten.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit postte ik in het P&W topic:
Lijden al die mensen die zwarte piet als zo ontzettend schofferend en stereotyperend zien niet gewoon zelf aan een minderwaardigheidscomplex? Zouden ze niet beter zélf daar aan kunnen werken ipv een hele discussie te voeren over het vergezochte argument dat zwarte piet racistisch zou zijn?
Het punt is volgens mij gewoon dat mensen met bepaalde issues over zichzelf overál racisme, discriminatie of bevestiging tav hun eigen minderwaardigheidsgevoelens kunnen zien.
Er is werkelijk niemand in Nederland die zwarte piet heden ten dagen zien als de dommige zwarte (neger)slaaf. Er is vrijwel niemand bij wie het uberhaupt was opgekomen dat zwarte piet een domme neger zou moeten voorstellen totdat deze discussie werd aangezwengeld.
Wat dat betreft is het echt wat mensen erin willen zien volgens mij, en zoals ik al zei wordt dat waarschijnlijk ingegeven door hun eigen onzekerheid en issues met betrekking tot hun afkomst.
Er zat bij mij op de basisschool 1 donker gekleurde jongen in de klas. Enige keer dat we dat opmerkten was bij het voetballen. Wij wilden altijd voor Bergkamp en Overmars spelen terwijl hij altijd Kluivert of Davids was.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vond het voorbeeld van die zoon die liever niet bruin is wel schrijnend. Maar ik kan me niet herinneren dat ik of een van de mensen die ik ken daar ooit een punt van maakten.
Ik merk wel dat ik sinds de start van die discussie van dit jaar steeds vaker een reflex heb om bij bruine of zwarte mensen aan Zwarte Piet te denken. Ik heb daar zelf geen problemen mee, want ik heb gewoon een varkentjeskleur, maar ik merk wel dat ik me moet inhouden. En niet iedereen zal dat kunnen.
Er is dus een probleem geschapen door de herrieschoppers.
Straks moeten we nog uitkijken dat we niet gaan liggen bruin bakken op het strand!quote:Op donderdag 14 november 2013 01:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Bruine Piet zal ook wel niet goed zijn.
Licht getint een optie?
Tegenwoordig is daar de zon en strand niet meer voor nodig, vreemd eigenlijk dat blanken graag bruin willen zijn?quote:Op donderdag 14 november 2013 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Straks moeten we nog uitkijken dat we niet gaan liggen bruin bakken op het strand!
De tijd van voor Quibus.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zat bij mij op de basisschool 1 donker gekleurde jongen in de klas. Enige keer dat we dat opmerkten was bij het voetballen. Wij wilden altijd voor Bergkamp en Overmars spelen terwijl hij altijd Kluivert of Davids was.
Sinterklaas was gewoon sinterklaas en zwarte Piet was zwarte Piet, het kwam nooit in ons op om hem met ZP te gaan vergelijken.
Goede tijd was dat.
de kans is bizar klein dat je toevallig iemand gaat tegenkomen die er problemen van maaktquote:Op donderdag 14 november 2013 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vond het voorbeeld van die zoon die liever niet bruin is wel schrijnend. Maar ik kan me niet herinneren dat ik of een van de mensen die ik ken daar ooit een punt van maakten.
Ik merk wel dat ik sinds de start van die discussie van dit jaar steeds vaker een reflex heb om bij bruine of zwarte mensen aan Zwarte Piet te denken. Ik heb daar zelf geen problemen mee, want ik heb gewoon een varkentjeskleur, maar ik merk wel dat ik me moet inhouden. En niet iedereen zal dat kunnen.
Er is dus een probleem geschapen door de herrieschoppers.
ik was een flink aantal tinten bruiner deze zomer hoor!!!!quote:Op donderdag 14 november 2013 01:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tegenwoordig is daar de zon en strand niet meer voor nodig, vreemd eigenlijk dat blanken graag bruin willen zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Wat ik ook vreemd vind: als je een kind bent van een neger en een blanke, word je toch zwart genoemd. Obama wordt als zwart beschouwd, terwijl hij gewoon halfwit-halfzwart (hoe spel je dat eigenlijk??) is. Niemand denkt er aan om hem wit te noemen. Maar iedereen vindt hem zwart.quote:Op donderdag 14 november 2013 01:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tegenwoordig is daar de zon en strand niet meer voor nodig, vreemd eigenlijk dat blanken graag bruin willen zijn?
jaquote:Op donderdag 14 november 2013 01:34 schreef remlof het volgende:
Maar er zijn wel minder blanke Hollanders die er wel een probleem mee hebben, is het echt zo moeilijk om dat te begrijpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |