abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133236483
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:40 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ze hebben helemaal geen probleem met Zwarte Piet maar met zichzelf doordat ze zich associėren met het slavenverleden van hun voorouders, omdat ze waarschijnlijk gediscrimineerd zijn of voelen, en dat projecteren op Zwarte Piet.
Het afschaffen van Zwarte Piet gaat hun probleem echt niet oplossen.
Het lost het fundamentele probleem niet op inderdaad, maar ik vind het wel raar hoe er hier op gereageerd wordt door veel mensen. Deze Zwarte Piet-discussie laat zien dat we een veel groter racismeprobleem hebben in Nederland dan enkel het 'probleem' Zwarte Piet zelf.

Zeg nou zelf? Hoeveel moeite is het nou om Pieten van alle kleuren toe te laten of ze zilverkleurig te maken? Zou het feest daardoor echt minder worden? Het is zo'n kleine moeite. Als mensen er hinder van ondervinden dan kunnen we toch een beetje empathie tonen en het gewoon voor ze aanpassen? Wat doen we nou moeilijk?
pi_133236853
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:43 schreef robin007bond het volgende:
Zeg nou zelf? Hoeveel moeite is het nou om Pieten van alle kleuren toe te laten of ze zilverkleurig te maken? Zou het feest daardoor echt minder worden? Het is zo'n kleine moeite. Als mensen er hinder van ondervinden dan kunnen we toch een beetje empathie tonen en het gewoon voor ze aanpassen? Wat doen we nou moeilijk?
Bij welk aantal klagers ligt de grens dan wat jou betreft om actie te ondernemen?
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 22:56:50 #153
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133236978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:43 schreef robin007bond het volgende:

Zeg nou zelf? Hoeveel moeite is het nou om Pieten van alle kleuren toe te laten of ze zilverkleurig te maken?
Het is helemaal geen moeite. Maar als je dus niet toegeeft aan de wensen van anderen ben je meteen racist? Wat is dat voor achterlijke redenatie?

quote:
Zou het feest daardoor echt minder worden? Het is zo'n kleine moeite. Als mensen er hinder van ondervinden dan kunnen we toch een beetje empathie tonen en het gewoon voor ze aanpassen? Wat doen we nou moeilijk?
De gelovigen willen dan alle winkels dicht op zondag. Kwestie van de deur niet open doen. Kleine moeite groot plezier. Beetje empathie tonen. Vloeken strafbaar maken ook, want je wilt niemand voor het hoofd stoten natuurlijk.
O, en moslims zien vrouwen liever in een boerka. Kleine moeite om even een lap over je hoofd te trekken en je dik aan te kleden als vrouw lijkt me? Beetje empathie. Wat doen we nou moeilijk?
En kerst? Joden doen niet aan kerst, dus waarom niet gewoon kerst alleen nog in huiselijke kring? En zonder boom, want groenlinks. Kleine moeite om dat even aan te passen toch?

Er. Is. Geen. Reden.
Alleen maar dingen blind aanpassen omdat het makkelijk is en omdat een hele kleine groep mensen dat graag wil is natuurlijk gewoon complete kul.

Een 'tolerante' samenleving moet natuurlijk gewoon twee kanten op werken. Wij accepteren andere culturen, andere culturen accepteren de onze. Zo makkelijk is het.
Zien wat ik kijk: trakt.tv
pi_133237021
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Bij welk aantal klagers ligt de grens dan wat jou betreft om actie te ondernemen?
Er hoeft van mij geen grens te zijn.

Je hoort er genoeg mensen en ook het buitenland hun mening over geven. Misschien zijn het niet heel veel mensen, maar het is zo'n kleine moeite om de Zwarte Pieten te veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 22:58:04 ]
pi_133237040
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal, het gaat om de overduidelijke racistische toon van Zwarte Piet. Op het moment dat iemand daar iets van zegt moet je daar serieus over praten. De overeenkomsten met andere racistische stereotypen uit andere landen is overduidelijk aanwezig, dat is al genoeg reden om er in ieder geval over te discussiėren of verandering nodig is.

Al die andere voorbeelden in deze afbeelding zijn inmiddels verboden, ook de Britse Golliwogg die heel lang werd gezien als cultuur.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 22:58:38 #156
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133237067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:57 schreef Unquote het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal, het gaat om de overduidelijke racistische toon van Zwarte Piet. Op het moment dat iemand daar iets van zegt moet je daar serieus over praten. De overeenkomsten met andere racistische stereotypen uit andere landen is overduidelijk aanwezig, dat is al genoeg reden om er in ieder geval over te discussiėren of verandering nodig is.

[ afbeelding ]

Al die andere voorbeelden in deze afbeelding zijn inmiddels verboden, ook de Britse Golliwogg die heel lang werd gezien als cultuur.
komt-ie weer met z'n gekke plaatje :')
pi_133237166
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er hoeft van mij geen grens te zijn.

Je hoort er genoeg mensen en ook het buitenland hun mening over geven. Misschien zijn het niet heel veel mensen, maar het is zo'n kleine moeite om de Zwarte Pieten te veranderen.
Natuurlijk is er een grens. Wanneer er niemand over geklaagd had dan hadden we deze discussie niet gehad. "Genoeg mensen" tja, ook zo subjectief.
pi_133237221
Oranje verven die Pieten.
pi_133237248
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Discussie is er genoeg geweest lijkt mij. Het is al een tijdje duidelijk hoe beide partijen er tegenover staan. Next.
  woensdag 13 november 2013 @ 23:03:10 #160
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133237297
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ik weet wie jij bent.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_133237327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef Danny het volgende:

[..]

Het is helemaal geen moeite. Maar als je dus niet toegeeft aan de wensen van anderen ben je meteen racist? Wat is dat voor achterlijke redenatie?

[..]

De gelovigen willen dan alle winkels dicht op zondag. Kwestie van de deur niet open doen. Kleine moeite groot plezier. Beetje empathie tonen. Vloeken strafbaar maken ook, want je wilt niemand voor het hoofd stoten natuurlijk.
O, en moslims zien vrouwen liever in een boerka. Kleine moeite om even een lap over je hoofd te trekken en je dik aan te kleden als vrouw lijkt me? Beetje empathie. Wat doen we nou moeilijk?
En kerst? Joden doen niet aan kerst, dus waarom niet gewoon kerst alleen nog in huiselijke kring? En zonder boom, want groenlinks. Kleine moeite om dat even aan te passen toch?

Er. Is. Geen. Reden.
Alleen maar dingen blind aanpassen omdat het makkelijk is en omdat een hele kleine groep mensen dat graag wil is natuurlijk gewoon complete kul.

Een 'tolerante' samenleving moet natuurlijk gewoon twee kanten op werken. Wij accepteren andere culturen, andere culturen accepteren de onze. Zo makkelijk is het.
Dit vergeten sommige mensen. Terwijl dat de basis is.
pi_133237342
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Het zal me dan ook weinig verbazen als Zwarte Piet een dezer jaren ook verdwijnt.
pi_133237364
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zal me dan ook weinig verbazen als Zwarte Piet een dezer jaren ook verdwijnt.
Dat lijkt me de bedoeling .
pi_133237407
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit vergeten sommige mensen. Terwijl dat de basis is.
Die basis is al lang geleden weggevaagd. Lekker alles kapot polariseren.
pi_133237437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:00 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Natuurlijk is er een grens. Wanneer er niemand over geklaagd had dan hadden we deze discussie niet gehad. "Genoeg mensen" tja, ook zo subjectief.
Tsja, je hoort er wel veel over. Exacte aantallen boeien me niet. Er is een groep die zich aan ergert, klaar.

Ook zou het een mooi statement zijn om te laten zien aan het buitenland dat we echt dat tolerante land zijn. :7
pi_133237473
quote:

[..]

[ afbeelding ]

als je toe bent aan een ander plaatje, deze is ook oud http://assets.catawiki.nl(...)642-005056960006.jpg maar als je op Zembla's "Blank is beter"-aflevering afgaat nog altijd actueel. En lijkt mij ook echt schadelijk.
pi_133237485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat lijkt me de bedoeling .
Ik vind het wel prima eigenlijk, mensen kunnen gewoon niet meer normaal doen tegen elkaar.
pi_133237540
quote:
17s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die basis is al lang geleden weggevaagd. Lekker alles kapot polariseren.
inderdaad, het wordt kapotgepolariseerd. En wie is dan uiteindelijk de winnaar ? Of nog belangrijker:wie zijn de verliezers? De kinderen. Nou fijn hoor .
pi_133237621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:03 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ik weet wie jij bent.
Is dan ook overduidelijk :D
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 23:13:13 #170
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133237772
Ik stoor me aan gezeur van mensen die een kinderfeest willen slopen. Kunnen die even laten zien hoe tolerant ze zijn?
pi_133237785
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, je hoort er wel veel over. Exacte aantallen boeien me niet. Er is een groep die zich aan ergert, klaar.

Ook zou het een mooi statement zijn om te laten zien aan het buitenland dat we echt dat tolerante land zijn. :7
Wat is die obsessie met het buitenland in vredesnaam? Dat wordt er iedere keer weer bijgehaald. Wij bemoeien ons toch ook niet met de tradities van andere landen? Ik zou niet weten waarom wij uitleg verschuldigd zijn aan wie dan ook in het buitenland.
pi_133237930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is die obsessie met het buitenland in vredesnaam? Dat wordt er iedere keer weer bijgehaald. Wij bemoeien ons toch ook niet met de tradities van andere landen? Ik zou niet weten waarom wij uitleg verschuldigd zijn aan wie dan ook in het buitenland.
Omdat het goed is voor ons als land. Een beetje diplomatiek blijven hč.
pi_133237989
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Is een groep van 2 mensen genoeg om een nationaal feest aan te passen? Ik hoop dat je begrijpt dat je het nooit iedereen naar zijn zin kan maken in een land. Wat buitenland hiermee te maken heeft ontgaat mij een beetje.
pi_133238016
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Omdat het goed is voor ons als land. Een beetje diplomatiek blijven hč.
Ik weet niet waarom dat goed is voor ons land om onze oren naar het buitenland te laten hangen of naar de Quinsygario's in ons eigen land.
  woensdag 13 november 2013 @ 23:19:39 #175
241662 Jian
Well, well, well
pi_133238100
Ik word persoonlijk erg verdrietig van zwarte spijkerbroeken, ik vind ze deprimerend en met mij nog zeker 20 medestanders, ik durf het bijna niet te vragen eisen ....... 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')