Die voorbeelden vind ik dus niet kunnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is al praktijk.
http://www.volkskrant.nl/(...)-door-bijstand.dhtml
[..]
Ja gemotiveerde vrijwilligers prima.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Die voorbeelden vind ik dus niet kunnen.
Maar een kaartje leggen, een praatje maken of een blokkie om zou prima door 'vrijwilligers' gedaan kunnen worden.
Dan kunnen de thuiszorg, helpenden en verzorgenden meer tijd besteden aan de daadwerkelijke zorg, waar ze nu al handen tekort komen.
Idd.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:00 schreef macca728 het volgende:
Bijstandstrekkers werk laten doen, prima tegen het minimumloon.
Dat betwijfel ik of je dan daadwerkelijk zoveel duurder uit bent.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Per slot van rekening ben je dan uiteindelijk toch heel wat duurder uit.
Precies. Dit plan gaat waarschijnlijk gewoon geld kosten aangezien veel uitkeringstrekkers dan geen financieel voordeel meer hebben aan samenwonen en dus liever alleen gaan wonen.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:06 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik of je dan daadwerkelijk zoveel duurder uit bent.
Stel dat je beiden in de bijstand zat in één woning, kreeg je in totaal 1306 euro inclusief vakantietoeslag. Als je beiden op papier op jezelf gaat wonen krijg je beiden zo'n 900 euro (inclusief toeslag), beiden nog steeds gewoon de zorgtoeslag en de huurtoeslag.
Waarbij de één amper gebruik maakt van GWL en andere voorzieningen en vrijstellingen mogelijk zijn voor gemeentelijke heffingen. M.a.w, ik denk dat die 1800 euro in totaal tegenover die 1300 euro vrij makkelijk de extra kosten dekken, zeker met de huurtoeslag er nog eens bij.
Maar dat is een ander potje, van een ander ministerie, dus daar is natuurlijk niet naar gekekenquote:Op woensdag 13 november 2013 12:15 schreef eight het volgende:
[..]
Precies. Dit plan gaat waarschijnlijk gewoon geld kosten aangezien veel uitkeringstrekkers dan geen financieel voordeel meer hebben aan samenwonen en dus liever alleen gaan wonen.
Daarnaast is er ook nog een grote groep thuiswonende jongeren die vanwege de crisis nog eventjes gewacht hebben met op zichzelf wonen. Die groep gaat dus ook massaal op zoek naar een eigen plek.
Ik verwacht een enorme toename aan huursubsidie.
Dat denk ik inderdaad ook en let maar op: Als de plannen zouden doorgaan in de huidige vorm om Wajongers te herkeuren en duizenden van die jongeren onder te brengen in de bijstand zorgt dat voor nog meer creatieve oplossingen vanuit hun kant. Partners wonen dan ineens weer op zichzelf/bij familie en ga zo maar door omdat ze er anders financieel flink bij inschieten.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:15 schreef eight het volgende:
[..]
Precies. Dit plan gaat waarschijnlijk gewoon geld kosten aangezien veel uitkeringstrekkers dan geen financieel voordeel meer hebben aan samenwonen en dus liever alleen gaan wonen.
Da's het risico van strategisch stemmen, dat je een resultaat krijgt dat je niet hebt gewildquote:Op woensdag 13 november 2013 12:29 schreef tong80 het volgende:
Ik zit hardop te lachen. Dat ik op de PVDA strategisch heb gestemd.
Te vreselijk allemaal.
Een vakantiehuisje erbij en nog een kleine bonus toe ook. Ideaal toch?quote:Op woensdag 13 november 2013 12:30 schreef Gia het volgende:
Alleen krijg je 900, met z'n tweeën, legaal, 1300.
Tja als ze dan ook zouden werkenquote:Op woensdag 13 november 2013 12:44 schreef Flow3r het volgende:
Een verkapte manier om ambtenaren van werk te voorzien.
Nee, die bijstandsgerechtigden die alleen in een huurhuis zitten moeten maar zorgen dat ze met meerderen in één huis gaan wonen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Maar jij vind dat bijstandstrekkers gerust kosteloos gesteld mogen worden voor niet gemaakte kosten?
Dat is dan op zijn minst onterecht voor bijstandsgerechtigden die wel in hun eentje in een huurhuis zitten.
Daarmee maak je deze mensen volledig afhankelijk. Je moet ze gewoon 1 basisbedrag geven, zonder rekening te houden met de woonsituatie. Verder geen mogelijkheid tot extra geen, geen toeslagen, geen uitzonderingen en van het basisbedrag een gedeelte in voedselbonnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De oplossing is dan ook dat de overheid de bijstandsgerechtigden van een woning, voedsel, internet, telefoon, TV en andere primaire zaken voorziet. Dan krijg je tenminste geen geneuzel meer of ze niet teveel bijstand krijgen dan strikt noodzakelijk.
Ik was sarcastischquote:Op woensdag 13 november 2013 13:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarmee maak je deze mensen volledig afhankelijk. Je moet ze gewoon 1 basisbedrag geven, zonder rekening te houden met de woonsituatie. Verder geen mogelijkheid tot extra geen, geen toeslagen, geen uitzonderingen en van het basisbedrag een gedeelte in voedselbonnen.
matige trollquote:Op woensdag 13 november 2013 12:51 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Tja als ze dan ook zouden werkenDie mensen krijgen pas echt geld zonder er ook maar iets voor te hoeven doen.
Hoe worden deze zaken eigenlijk gecontroleerd?quote:Op woensdag 13 november 2013 12:43 schreef MsMessy het volgende:
In de bijstand kan je zelfs als samenwonend worden gezien ook als je allebei een eigen woning hebt. Mensen met LAT-relatie worden zelfs gekort als ze teveel bij elkaar langs gaan en ook iemand die teveel leunt op zijn ouders kan gekort worden.
Dus die mensen die denken dat apart wonen loont, die komen dan misschien nog zeer bedrogen uit.
Ook is het hebben van huisgenoten, zelfs al moet je alles zelf betalen een reden om te korten.
Aanvullende regelingen zijn praktisch onmogelijk om gebruik van te maken door de gigantische hoeveelheid regeltjes die er bestaan. Een moeder die moet verhuizen met haar kinderen na een scheiding krijgt niet eens meer een verhuisvergoeding, ze zal het met haar ex moeten regelen.
Posten en huisbezoeken. Enorme inzet in uren iig.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe worden deze zaken eigenlijk gecontroleerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |