abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2013 @ 00:35:06 #126
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133173260
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:32 schreef Senor__Chang het volgende:
Bomaanslag in Kobane (Ayn al Arab) dat onder controle is van de Koerden. Ik heb gelezen dat er 12 doden zijn gevallen, waaronder kinderen.

@ baklava
Wel mooi om te lezen dat je neutraal staat bij de strijd tussen vrijheidsstrijders aan de ene kant en terroristische onmensen aan de andere kant. ^O^

Gelukkig maken mensen als jij maar een klein deel uit van de Koerdische bevolking. Anders zou er nooit iets terecht komen van de onafhankelijkheidsstrijd.
De takfiri-terroristen en wahabeesten zullen ook soennitische "shirk"-Koerden doodexploderen.....

De salafisten raken wel op in Syrië langzaam!
pi_133174677
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:33 schreef Veldkamp het volgende:
Syrië wordt in grote delen op dit moment systematisch van terroristen GEZUIVERD! (Firefly3!)

Damascus is vrij en rebellen staan er op overgave. Aleppo volgt ook nu op dit moment.

In Idlib vallen terroristen bij bosjes.

Rastan geheel afgegrendeld. Deir Ezzour en oliebronnen al Hasakeh terug in regeringshanden deels..... :) :Y
Deze oorlog kan DICTATOR / MASSAMOORDENAAR assad nooit winnen, want het is al 40 jaar daar een pijnhoop omdat men de martelingen daar zat is.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133174868
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 07:25 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Deze oorlog kan DICTATOR / MASSAMOORDENAAR assad nooit winnen, want het is al 40 jaar daar een pijnhoop omdat men de martelingen daar zat is.
Hij is nog steeds niet aan het verliezen. Zal niet lang meer duren voor de dr. President wint.
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:12:50 #129
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133174961
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 07:25 schreef firefly3 het volgende:

[..]

'Martelingen' zijn fout, maar onthoofdingen keur je goed..... :N
pi_133174977
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 07:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Hij is nog steeds niet aan het verliezen. Zal niet lang meer duren voor de dr. President wint.
Denk je dat zijn volk straks wel ineens tevreden is? Een miljoen demonstranten waren er. Martelingen tientallen jaren lang en mensen die door veiligheidsdiensten waren opgepakt vanwege een ander kijk.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:24:59 #131
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133175052
quote:
8s.gif Op maandag 11 november 2013 23:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik weet dat ze zulke gedachtes hebben. Als je mensen lang genoeg vertelt hoe slecht een groep mensen is, gaan ze het ook geloven. Je wordt ook niet zo geboren of zo. Dit heeft jaren geduurd, constante hersenspoeling. Sjiieten zijn slecht, vreselijk, ze eten onze kinderen op, ze zijn de ergste vijanden van de moslims/islam, etc. Verzin er nog maar 1000 mythes bij. Ik heb alles inmiddels wel gehoord denk ik.
Heb je ook gehoord hoeu scheick Yasser Habid over Soennieten praat.
Niet te eenzeidig he.
pi_133175077
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:12 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

'Martelingen' zijn fout, maar onthoofdingen keur je goed..... :N
Dat maak jij ervan :) Alsof elke fsa soldaat onthoofd, give me a break.
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:28:56 #133
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133175084
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:32 schreef Senor__Chang het volgende:
Bomaanslag in Kobane (Ayn al Arab) dat onder controle is van de Koerden. Ik heb gelezen dat er 12 doden zijn gevallen, waaronder kinderen.

@ baklava
Wel mooi om te lezen dat je neutraal staat bij de strijd tussen vrijheidsstrijders aan de ene kant en terroristische onmensen aan de andere kant. ^O^

Gelukkig maken mensen als jij maar een klein deel uit van de Koerdische bevolking. Anders zou er nooit iets terecht komen van de onafhankelijkheidsstrijd.
Hou je mond, ik steun ook een onafhankelijk Koerdistan. Als ik jouw "vrijheidsstrijders" steun steun ik de PKK, en dat wil ik niet. Trouwens zeg je weer dat ik een Salafist ben. Dat ben ik niet hoor.
Als de KRG de Koerden te hulp zou schieten tegen Assad en een paar terroristische gekken zou ik hun wel steunen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:29:40 #134
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133175094
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:28 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hou je mond, ik steun ook een onafhankelijk Koerdistan. Als ik jouw "vrijheidsstrijders" steun steun ik de PKK, en dat wil ik niet. Trouwens zeg je weer dat ik een Salafist ben. Dat ben ik niet hoor.
Als de KRG de Koerden te hulp zou schieten tegen Assad en een paar terroristische koppensmelters zou ik hun wel steunen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:30:27 #135
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133175100
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 07:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Assad blijft wel zitten als het westen echt helemaal niets doet.
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:32:25 #136
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133175114
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan :) Alsof elke fsa soldaat onthoofd, give me a break.
Onthoofdt....

En VSL krijgt geen 'break' meer.... Wel zullen ze bréken....
pi_133175141
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Denk je dat zijn volk straks wel ineens tevreden is? Een miljoen demonstranten waren er. Martelingen tientallen jaren lang en mensen die door veiligheidsdiensten waren opgepakt vanwege een ander kijk.
Ja. Ze hebben nu gezien dat ze voorheen in een hemel leefden vergeleken met de honden die er nu zitten.
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:41:28 #138
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133175199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:28 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Als de KRG de Koerden te hulp zou schieten tegen Assad en een paar terroristische gekken zou ik hun wel steunen.
Je moet eens wat minder Turkse AKP-televisiestations kijken, als Koerdische Turk.

Verder komt je systematische sympathie voor Erdogan, Moslimbroederschap en VSL/JAN dichtbij het takfiri-salafisme helaas. En ook MB is eigenlijk takfiri en sektarisch, hoewel niet Salafi.

KRG helpt de YPG en Koerden reeds, zoals bij Yakoubiyeh. Waar de Arabische inwoners de 'PKK' toejubelden als bevrijders. Soennitische (normale gematigde!) Arabische Syriërs!

Als Turks staatsburger zou jij je sowieso niet met Egypte en Syrië moeten bemoeien.... Met je "Hou je mond" tegen andersdenkenden.... :N
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:42:45 #139
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133175212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:30 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Assad blijft wel zitten als het westen echt helemaal niets doet.
En dat is ook goed zo!
pi_133175376
Tussen de terroristen heb je alsnog vele tienduizenden tot honderd duizenden gematigden, koerden tot gematigde vsl strijders en ex burgers die goed een overgangsregering kunnen vormen. Maar mensen als veldkamp kunnen niet in kleur denken en voor hun zijn er maar twee partijen.
pi_133175396
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:55 schreef firefly3 het volgende:
Tussen de terroristen heb je alsnog vele tienduizenden tot honderd duizenden gematigden, koerden tot gematigde vsl strijders en ex burgers die goed een overgangsregering kunnen vormen. Maar mensen als veldkamp kunnen niet in kleur denken en voor hun zijn er maar twee partijen.
:')
pi_133175453
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:24 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Niet te eenzeidig he.
Heb je gehoord hoe hij over een groot deel van de sjiieten praat? Daarbij is hij niemand, absoluut geen grote naam. Het enige wat hem bekend heeft gemaakt is zijn gescheld op iedereen. Maar ondanks dit alles, heeft hij opgeroepen tot het onthoofden van soennieten of salafisten? Nee.
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:54:45 #143
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133176290
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Heb je gehoord hoe hij over een groot deel van de sjiieten praat? Daarbij is hij niemand, absoluut geen grote naam. Het enige wat hem bekend heeft gemaakt is zijn gescheld op iedereen. Maar ondanks dit alles, heeft hij opgeroepen tot het onthoofden van soennieten of salafisten? Nee.
Hoewel ik zeker geen fan van de sjiitische islam (noch van de soennitische islam) ben op persoonlijk vlak, is het zo dat zowel gematigde soennieten (met het brede spectrum daarbij) alsook vrijwel alle sjiitische moslims (alle stromingen) onthoofdingen, takfir-verklaringen en moordpartijen op christenen afwijzen.

Sjiitische moslims in Irak zijn overigens niet met de Twaalver sjiitische moslims van Iran en Libanon (en Syrië) te vergelijken. De sjiieten in Irak zijn Arabische sjiieten en hebben zich intoleranter getoond, ook uit de confrontatie met wahabieten en salafisten ongetwijfeld.

De sjiitische moslims in Libanon en Syrië (en ook in Iran grotendeels) tonen zich verdraagzaam tegenover Christenen, soennieten en Druzen. Ook in Perzië, waar men de meerderheid vormt (sinds 1512, daarvoor was Iran soennitisch officieel).

De alawieten zijn nog weer een heel andere stroming, met naast gnostische ook duidelijk cryptochristelijke elementen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:00:21 #144
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133176384
Onuitsprekelijke misdaden door rebellen en terroristen van Jabhat al Nusra en ISIS aangericht in de Christelijke stad Sadad (gouvernement Homs) eind oktober, begin november 2013:

Onthoofde en in hun achterhoofd geschoten achtergebleven Christelijke burgers in Sadad, verschrikkelijke misdaden van de terroristen (NSFW: er worden lijken opgevist uit putten)

Zowel de Syrisch-Orthodoxe alsook de Grieks-Orthodoxe en katholieke kerken van Sadad en dorpen in de omgeving werden verwoest door de terroristische opstandelingen. Zelfs in burgerhuizen werden iconen, Christus-schilderijen, Mariabeelden enz. kapotgeslagen, evenals veldkapellen en wegkruisen in de Christelijke gebieden van het gouvernement Homs vernietigd.....

Eenheden van het Syrische Arabische nationale Leger (SAA) brachten hun medeleven tot uitdrukking bij de talloze rouwplechtigheden voor vermoorde (veelal onthoofde) Christelijke burgers in het gebied Sadad:

Ik zal mijn adem niet inhouden voordat Erdogan, Baklava95, firefly3 en andere sektarische extremisten en terroristensympathisanten deze onuitsprekelijke misdaden van hun 'heldhaftige' opstandelingen of 'vrijheidsstrijders' veroordelen.

Deze misdaden zullen door CNN, het 'Syrisch' Observatorium, ANP, Telegraaf, NOS, VARA, BBC en France2 niet worden getoond in onze Westelijke wereld..... Voor deze misdaden tegen Syrische Christelijke burgers zijn onze westerse regimes medeverantwoordelijk.

Oorlogsverslaggever Arnold Karskens krijgt telkens gelijk. Hij wordt niet meer over Syrië uitgenodigd bij VARA/PenW dus.....
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:06:02 #145
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133176453
Talibanregelgeving in Syrisch rebellengebied noorden

De ‘Islamitische Staat van Irak en Sham’ (ISIS) heeft een nieuwe verklaring naar buiten gebracht, waarin een nieuwe manier van leven wordt voorgeschreven voor bewoners van gebieden die onder de macht van de ISIS vallen.

In de verklaring worden verschillende verboden en eisen beschreven.

1. Het is verboden voor meisjes om spijkerbroeken en truien te dragen; ze moeten islamitische kleding dragen, een abaya en/of een boerka; het is eveneens verboden make-up te dragen.
2. Vanaf 15 november is het verboden sigaretten en waterpijp te roken.
3. Alle herenkapperszaken worden gesloten en het is verboden het haar te knippen.
4. Het is verboden vrouwenkleding in de etalages van winkels te plaatsen en alle verkopers moeten vrouwen zijn.
5. Kleermakers voor vrouwen moeten hun winkel sluiten als er een man aanwezig is.
6. Alle reclameborden en reclameafdrukken van decoratiewinkels voor vrouwen moeten verwijderd worden.
7. Wie de term ‘ISIS’ gebruikt moet gestraft worden met 70 zweepslagen, aangezien de correcte benaming ‘Islamitische Staat van Irak en Sham’ is.
8. Het is verboden voor vrouwen om een gynaecoloog te bezoeken voor behandeling.
9. Het is verboden voor jonge mannen om hun haar in een moderne haarstijl te dragen en om haarproducten te gebruiken.
10. Het is verboden voor jonge mannen om laaghangende spijkerbroeken te dragen.
Daarnaast mogen meisjes niet op stoelen zitten.

Een aantal belangrijke beslissingen die de ISIS nam in het gebied Dana op het platteland van het noordelijke Syrische gouvernement van Idlib, nadat het de macht in dit gebied had overgenomen:
•Het is verboden sigaretten te roken of te verkopen. De winkel van de verkoper wordt anders verbrand en de straf voor de roker kan oplopen tot aan de doodstraf.
•Taxichauffeurs die burgers proberen te chanteren krijgen een straf variërend van handamputatie tot onthoofding, omdat dit, volgens de regels van ISIS, een belemmering is van de interesses van de gelovigen.
•Volgens de regels is het eveneens verboden commerciële winkels open te houden tijdens gebedstijden en wie deze wet breekt, zal gestraft worden.
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:19:31 #146
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_133176688
De vruchten van een tumorgezwel. Assad is de chemo, het is misschien vergif maar uiteindelijk beter dan de kanker zijn gang te laten gaan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:25:52 #147
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133176799
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Er waren miljoenen die vóór Assad c.q. het Syrische Leger demonstreerden in 2011 en 2012.

Een veel groter aantal dan de foto's van de VSL- en oppositiedemonstraties waar gescandeerd werd (vanaf begin) „Christenen naar Beiroet, Alawieten de grafkist in!” De oppositiedemonstraties werden nooit op een open veld of open groot plein gefotografeerd, maar altijd op kleine vierkant gesloten binnenpleinen, die zo heel 'vol' lijken.

Het is een feit dat de minderheid van de Syriërs achter de gewapende oppositie staat (en nog veel minder achter de takfiri-salafisten uit het buitenland zoals Jabhat al Nusra en ISIS). Een groot van de Syriërs, ook dat deel dat achter het Syrische Arabische Leger blijft staan, is voor drastische democratische hervormingen. Hoewel die laatste eis nu afzwakt, wegens de angst voor de 'democratische' sektarische buitenlandse oppositie die nu militant terreur laat zaaien (met Westerse en wahabitische hulp).

Zonder steun van een meerderheid van het Syrische volk was President Assad allang omvergeworpen. Allang!
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:26:20 #148
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133176806
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:06 schreef Veldkamp het volgende:
Talibanregelgeving in Syrisch rebellengebied noorden

De ‘Islamitische Staat van Irak en Sham’ (ISIS) heeft een nieuwe verklaring naar buiten gebracht, waarin een nieuwe manier van leven wordt voorgeschreven voor bewoners van gebieden die onder de macht van de ISIS vallen.

In de verklaring worden verschillende verboden en eisen beschreven.

1. Het is verboden voor meisjes om spijkerbroeken en truien te dragen; ze moeten islamitische kleding dragen, een abaya en/of een boerka; het is eveneens verboden make-up te dragen.
2. Vanaf 15 november is het verboden sigaretten en waterpijp te roken.
3. Alle herenkapperszaken worden gesloten en het is verboden het haar te knippen.
4. Het is verboden vrouwenkleding in de etalages van winkels te plaatsen en alle verkopers moeten vrouwen zijn.
5. Kleermakers voor vrouwen moeten hun winkel sluiten als er een man aanwezig is.
6. Alle reclameborden en reclameafdrukken van decoratiewinkels voor vrouwen moeten verwijderd worden.
7. Wie de term ‘ISIS’ gebruikt moet gestraft worden met 70 zweepslagen, aangezien de correcte benaming ‘Islamitische Staat van Irak en Sham’ is.
8. Het is verboden voor vrouwen om een gynaecoloog te bezoeken voor behandeling.
9. Het is verboden voor jonge mannen om hun haar in een moderne haarstijl te dragen en om haarproducten te gebruiken.
10. Het is verboden voor jonge mannen om laaghangende spijkerbroeken te dragen.
Daarnaast mogen meisjes niet op stoelen zitten.

Een aantal belangrijke beslissingen die de ISIS nam in het gebied Dana op het platteland van het noordelijke Syrische gouvernement van Idlib, nadat het de macht in dit gebied had overgenomen:
•Het is verboden sigaretten te roken of te verkopen. De winkel van de verkoper wordt anders verbrand en de straf voor de roker kan oplopen tot aan de doodstraf.
•Taxichauffeurs die burgers proberen te chanteren krijgen een straf variërend van handamputatie tot onthoofding, omdat dit, volgens de regels van ISIS, een belemmering is van de interesses van de gelovigen.
•Volgens de regels is het eveneens verboden commerciële winkels open te houden tijdens gebedstijden en wie deze wet breekt, zal gestraft worden.
Dit vind wel echt overdreven man. Je haar niet mogen knippen. :')

Meisjes mogen niet op stoelen zitten. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Sinds wanneer wordt je onthoofd volgens de Shariah als je iemand chanteert. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
pi_133176838
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:54 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Hoewel ik zeker geen fan van de sjiitische islam (noch van de soennitische islam) ben op persoonlijk vlak, is het zo dat zowel gematigde soennieten (met het brede spectrum daarbij) alsook vrijwel alle sjiitische moslims (alle stromingen) onthoofdingen, takfir-verklaringen en moordpartijen op christenen afwijzen.

Sjiitische moslims in Irak zijn overigens niet met de Twaalver sjiitische moslims van Iran en Libanon (en Syrië) te vergelijken. De sjiieten in Irak zijn Arabische sjiieten en hebben zich intoleranter getoond, ook uit de confrontatie met wahabieten en salafisten ongetwijfeld.

De sjiitische moslims in Libanon en Syrië (en ook in Iran grotendeels) tonen zich verdraagzaam tegenover Christenen, soennieten en Druzen. Ook in Perzië, waar men de meerderheid vormt (sinds 1512, daarvoor was Iran soennitisch officieel).

De alawieten zijn nog weer een heel andere stroming, met naast gnostische ook duidelijk cryptochristelijke elementen.
De sjiieten in Irak hebben een andere geschiedenis dan die in Syrië en Iran. Sjiieten in Irak hebben eerst tientallen jaren in onderdrukking geleefd onder Saddam Hoessein, na 2003 de oorlog die wahhabieten voerden tegen sjiieten. Ik zou niet van intolerantie spreken. Ik denk dat ze veel dingen gewoon genegeerd hebben, gewoon laten gaan, niet op reageren, etc.
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:28:49 #150
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133176855
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:24 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Niet te eenzeidig he.
Kijk nog meer Adnour en Al Jazeera.... :N

quote:
In October 2010 Iranian Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei tried to calm tensions between Shias and Sunnis by issuing a fatwa against insulting the Prophet's companions and wives.[8]
Een Koeweitse sjiitische sjeik van een belegerde sjiitische moslimminderheid in soennitisch geregeerd Koeweit.

Zoals gezegd, de Iraakse (en Koeweitse en Saoedische) sjiieten hebben de nare gewoonten van hun wahabitische en radicaal-soennitische omwonenden overgenomen. Primitief Arabisch gescheld en overdrijving. Beschaafd Arabisme vindt men in Syrië, Palestina, Jordanië en Egypte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')