De takfiri-terroristen en wahabeesten zullen ook soennitische "shirk"-Koerden doodexploderen.....quote:Op dinsdag 12 november 2013 00:32 schreef Senor__Chang het volgende:
Bomaanslag in Kobane (Ayn al Arab) dat onder controle is van de Koerden. Ik heb gelezen dat er 12 doden zijn gevallen, waaronder kinderen.
@ baklava
Wel mooi om te lezen dat je neutraal staat bij de strijd tussen vrijheidsstrijders aan de ene kant en terroristische onmensen aan de andere kant.![]()
Gelukkig maken mensen als jij maar een klein deel uit van de Koerdische bevolking. Anders zou er nooit iets terecht komen van de onafhankelijkheidsstrijd.
Deze oorlog kan DICTATOR / MASSAMOORDENAAR assad nooit winnen, want het is al 40 jaar daar een pijnhoop omdat men de martelingen daar zat is.quote:Op dinsdag 12 november 2013 00:33 schreef Veldkamp het volgende:
Syrië wordt in grote delen op dit moment systematisch van terroristen GEZUIVERD! (Firefly3!)
Damascus is vrij en rebellen staan er op overgave. Aleppo volgt ook nu op dit moment.
In Idlib vallen terroristen bij bosjes.
Rastan geheel afgegrendeld. Deir Ezzour en oliebronnen al Hasakeh terug in regeringshanden deels.....![]()
Hij is nog steeds niet aan het verliezen. Zal niet lang meer duren voor de dr. President wint.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Deze oorlog kan DICTATOR / MASSAMOORDENAAR assad nooit winnen, want het is al 40 jaar daar een pijnhoop omdat men de martelingen daar zat is.
'Martelingen' zijn fout, maar onthoofdingen keur je goed.....quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Deze oorlog kan DICTATOR / MASSAMOORDENAAR assad nooit winnen, want het is al 40 jaar daar een pijnhoop omdat men de martelingen daar zat is.
Denk je dat zijn volk straks wel ineens tevreden is? Een miljoen demonstranten waren er. Martelingen tientallen jaren lang en mensen die door veiligheidsdiensten waren opgepakt vanwege een ander kijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hij is nog steeds niet aan het verliezen. Zal niet lang meer duren voor de dr. President wint.
Heb je ook gehoord hoeu scheick Yasser Habid over Soennieten praat.quote:Op maandag 11 november 2013 23:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet dat ze zulke gedachtes hebben. Als je mensen lang genoeg vertelt hoe slecht een groep mensen is, gaan ze het ook geloven. Je wordt ook niet zo geboren of zo. Dit heeft jaren geduurd, constante hersenspoeling. Sjiieten zijn slecht, vreselijk, ze eten onze kinderen op, ze zijn de ergste vijanden van de moslims/islam, etc. Verzin er nog maar 1000 mythes bij. Ik heb alles inmiddels wel gehoord denk ik.
Dat maak jij ervanquote:Op dinsdag 12 november 2013 08:12 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
'Martelingen' zijn fout, maar onthoofdingen keur je goed.....
Hou je mond, ik steun ook een onafhankelijk Koerdistan. Als ik jouw "vrijheidsstrijders" steun steun ik de PKK, en dat wil ik niet. Trouwens zeg je weer dat ik een Salafist ben. Dat ben ik niet hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 00:32 schreef Senor__Chang het volgende:
Bomaanslag in Kobane (Ayn al Arab) dat onder controle is van de Koerden. Ik heb gelezen dat er 12 doden zijn gevallen, waaronder kinderen.
@ baklava
Wel mooi om te lezen dat je neutraal staat bij de strijd tussen vrijheidsstrijders aan de ene kant en terroristische onmensen aan de andere kant.![]()
Gelukkig maken mensen als jij maar een klein deel uit van de Koerdische bevolking. Anders zou er nooit iets terecht komen van de onafhankelijkheidsstrijd.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:28 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hou je mond, ik steun ook een onafhankelijk Koerdistan. Als ik jouw "vrijheidsstrijders" steun steun ik de PKK, en dat wil ik niet. Trouwens zeg je weer dat ik een Salafist ben. Dat ben ik niet hoor.
Als de KRG de Koerden te hulp zou schieten tegen Assad en een paar terroristische koppensmelters zou ik hun wel steunen.
Assad blijft wel zitten als het westen echt helemaal niets doet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hij is nog steeds niet aan het verliezen. Zal niet lang meer duren voor de dr. President wint.
Onthoofdt....quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat maak jij ervanAlsof elke fsa soldaat onthoofd, give me a break.
Ja. Ze hebben nu gezien dat ze voorheen in een hemel leefden vergeleken met de honden die er nu zitten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Denk je dat zijn volk straks wel ineens tevreden is? Een miljoen demonstranten waren er. Martelingen tientallen jaren lang en mensen die door veiligheidsdiensten waren opgepakt vanwege een ander kijk.
Je moet eens wat minder Turkse AKP-televisiestations kijken, als Koerdische Turk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:28 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hou je mond, ik steun ook een onafhankelijk Koerdistan. Als ik jouw "vrijheidsstrijders" steun steun ik de PKK, en dat wil ik niet. Trouwens zeg je weer dat ik een Salafist ben. Dat ben ik niet hoor.
Als de KRG de Koerden te hulp zou schieten tegen Assad en een paar terroristische gekken zou ik hun wel steunen.
En dat is ook goed zo!quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Assad blijft wel zitten als het westen echt helemaal niets doet.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:55 schreef firefly3 het volgende:
Tussen de terroristen heb je alsnog vele tienduizenden tot honderd duizenden gematigden, koerden tot gematigde vsl strijders en ex burgers die goed een overgangsregering kunnen vormen. Maar mensen als veldkamp kunnen niet in kleur denken en voor hun zijn er maar twee partijen.
Heb je gehoord hoe hij over een groot deel van de sjiieten praat? Daarbij is hij niemand, absoluut geen grote naam. Het enige wat hem bekend heeft gemaakt is zijn gescheld op iedereen. Maar ondanks dit alles, heeft hij opgeroepen tot het onthoofden van soennieten of salafisten? Nee.quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:24 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Heb je ook gehoord hoeu scheick Yasser Habid over Soennieten praat.
Niet te eenzeidig he.
Hoewel ik zeker geen fan van de sjiitische islam (noch van de soennitische islam) ben op persoonlijk vlak, is het zo dat zowel gematigde soennieten (met het brede spectrum daarbij) alsook vrijwel alle sjiitische moslims (alle stromingen) onthoofdingen, takfir-verklaringen en moordpartijen op christenen afwijzen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heb je gehoord hoe hij over een groot deel van de sjiieten praat? Daarbij is hij niemand, absoluut geen grote naam. Het enige wat hem bekend heeft gemaakt is zijn gescheld op iedereen. Maar ondanks dit alles, heeft hij opgeroepen tot het onthoofden van soennieten of salafisten? Nee.
Er waren miljoenen die vóór Assad c.q. het Syrische Leger demonstreerden in 2011 en 2012.quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Denk je dat zijn volk straks wel ineens tevreden is? Een miljoen demonstranten waren er. Martelingen tientallen jaren lang en mensen die door veiligheidsdiensten waren opgepakt vanwege een ander kijk.
Dit vind wel echt overdreven man. Je haar niet mogen knippen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:06 schreef Veldkamp het volgende:
Talibanregelgeving in Syrisch rebellengebied noorden
De ‘Islamitische Staat van Irak en Sham’ (ISIS) heeft een nieuwe verklaring naar buiten gebracht, waarin een nieuwe manier van leven wordt voorgeschreven voor bewoners van gebieden die onder de macht van de ISIS vallen.
In de verklaring worden verschillende verboden en eisen beschreven.
1. Het is verboden voor meisjes om spijkerbroeken en truien te dragen; ze moeten islamitische kleding dragen, een abaya en/of een boerka; het is eveneens verboden make-up te dragen.
2. Vanaf 15 november is het verboden sigaretten en waterpijp te roken.
3. Alle herenkapperszaken worden gesloten en het is verboden het haar te knippen.
4. Het is verboden vrouwenkleding in de etalages van winkels te plaatsen en alle verkopers moeten vrouwen zijn.
5. Kleermakers voor vrouwen moeten hun winkel sluiten als er een man aanwezig is.
6. Alle reclameborden en reclameafdrukken van decoratiewinkels voor vrouwen moeten verwijderd worden.
7. Wie de term ‘ISIS’ gebruikt moet gestraft worden met 70 zweepslagen, aangezien de correcte benaming ‘Islamitische Staat van Irak en Sham’ is.
8. Het is verboden voor vrouwen om een gynaecoloog te bezoeken voor behandeling.
9. Het is verboden voor jonge mannen om hun haar in een moderne haarstijl te dragen en om haarproducten te gebruiken.
10. Het is verboden voor jonge mannen om laaghangende spijkerbroeken te dragen.
Daarnaast mogen meisjes niet op stoelen zitten.
Een aantal belangrijke beslissingen die de ISIS nam in het gebied Dana op het platteland van het noordelijke Syrische gouvernement van Idlib, nadat het de macht in dit gebied had overgenomen:
•Het is verboden sigaretten te roken of te verkopen. De winkel van de verkoper wordt anders verbrand en de straf voor de roker kan oplopen tot aan de doodstraf.
•Taxichauffeurs die burgers proberen te chanteren krijgen een straf variërend van handamputatie tot onthoofding, omdat dit, volgens de regels van ISIS, een belemmering is van de interesses van de gelovigen.
•Volgens de regels is het eveneens verboden commerciële winkels open te houden tijdens gebedstijden en wie deze wet breekt, zal gestraft worden.
De sjiieten in Irak hebben een andere geschiedenis dan die in Syrië en Iran. Sjiieten in Irak hebben eerst tientallen jaren in onderdrukking geleefd onder Saddam Hoessein, na 2003 de oorlog die wahhabieten voerden tegen sjiieten. Ik zou niet van intolerantie spreken. Ik denk dat ze veel dingen gewoon genegeerd hebben, gewoon laten gaan, niet op reageren, etc.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:54 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Hoewel ik zeker geen fan van de sjiitische islam (noch van de soennitische islam) ben op persoonlijk vlak, is het zo dat zowel gematigde soennieten (met het brede spectrum daarbij) alsook vrijwel alle sjiitische moslims (alle stromingen) onthoofdingen, takfir-verklaringen en moordpartijen op christenen afwijzen.
Sjiitische moslims in Irak zijn overigens niet met de Twaalver sjiitische moslims van Iran en Libanon (en Syrië) te vergelijken. De sjiieten in Irak zijn Arabische sjiieten en hebben zich intoleranter getoond, ook uit de confrontatie met wahabieten en salafisten ongetwijfeld.
De sjiitische moslims in Libanon en Syrië (en ook in Iran grotendeels) tonen zich verdraagzaam tegenover Christenen, soennieten en Druzen. Ook in Perzië, waar men de meerderheid vormt (sinds 1512, daarvoor was Iran soennitisch officieel).
De alawieten zijn nog weer een heel andere stroming, met naast gnostische ook duidelijk cryptochristelijke elementen.
Kijk nog meer Adnour en Al Jazeera....quote:Op dinsdag 12 november 2013 08:24 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Heb je ook gehoord hoeu scheick Yasser Habid over Soennieten praat.
Niet te eenzeidig he.
Een Koeweitse sjiitische sjeik van een belegerde sjiitische moslimminderheid in soennitisch geregeerd Koeweit.quote:In October 2010 Iranian Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei tried to calm tensions between Shias and Sunnis by issuing a fatwa against insulting the Prophet's companions and wives.[8]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |