Natuurlijk. Ze houden zowel van Hussein als van Yazeed. En ze gaan allebei naar de hemelquote:Op maandag 11 november 2013 23:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
En dan zeggen dat ze zoveel van de profeet (saw) houden.Wauw...
Ja, DUH, ik heb geen fotografisch geheugenquote:Op maandag 11 november 2013 23:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De eerste Kalief van de Ommayaden dynastie.
Ben je mijn tekst die ik voor jou schreef nu al weer vergeten.
Dat was Muwahiyya.quote:Op maandag 11 november 2013 23:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De tweede Kalief van de Ommayaden dynastie.
Ben je mijn tekst die ik voor jou schreef nu al weer vergeten.
Abdul-Zahraquote:Op maandag 11 november 2013 23:02 schreef Baklava95 het volgende:
Ik had een keer een profiel van een soennitische marokkaan gezien in forums Marokko.nl.
Hij heette ook abu-haydar en was anti-assad.
Ik ben zelf geen lid van Marokko.nl hoor. Hou me niet bezig met die Arabieren en berbers.
En Leif dan?quote:Op maandag 11 november 2013 23:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Yazeed.
Haydar = leeuw. Naam die veel sjiieten hebben.
Ja en ook veel Soennieten hebben die naam.quote:Op maandag 11 november 2013 23:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Yazeed.
Haydar = leeuw. Naam die veel sjiieten hebben.
Peun? Ik ken een Irakees die zo heet (en ik kan het nog steeds niet uitspreken)?quote:
De kans dat je Haydar bij niet-sjiieten tegen komt is heel klein hoor. Moet de eerste nog tegenkomen.quote:Op maandag 11 november 2013 23:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja en er zijn ook Soennieten die hun kind Ali, Hassan, Hussein en Haydar noemen.
Ik vind het wel een mooie naam eigenlijkquote:Op maandag 11 november 2013 23:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
De kans dat je Haydar bij niet-sjiieten tegen komt is heel klein hoor. Moet de eerste nog tegenkomen.
Groter bij Turken denk ik.quote:Op maandag 11 november 2013 23:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
De kans dat je Haydar bij niet-sjiieten tegen komt is heel klein hoor. Moet de eerste nog tegenkomen.
Jaquote:Op maandag 11 november 2013 23:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Layth denk ik. Layth = ook leeuw.
Ja, gewoon Haydar. De mooiste naam blijft Ali.quote:Op maandag 11 november 2013 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie naam eigenlijk
Spreek je het uit zoals ik als NL/ENG georiënteerde denk? Vast niet...
NL. Misschien is Haidar beter geschreven.quote:Op maandag 11 november 2013 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie naam eigenlijk
Spreek je het uit zoals ik als NL/ENG georiënteerde denk? Vast niet...
Ik heb het nu alleen maar over Arabische namen gehad.quote:Op maandag 11 november 2013 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
JaWas Leeuw als betekenis zei hij
Welke taal is dat dan?
Zelfde betekenis?quote:
Helaas is dit gewoon hun ideologie. Zij geloven hier in. Dat is ook het gevaar. Als het een dekmantel is voor andere doeleinden zou je nog met ze kunnen onderhandelen. Dit doen ze om 'dichter bij God' te komenquote:Op maandag 11 november 2013 22:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Wat een idioten. Ik ben er overigens van overtuigd dat dit niets met de islam te maken heeft.
Dit zijn gewoon psychopaten die het geloof als een soort dekmantel gebruiken.
Ze kunnen het toch ook gewoon doen omdat ze het leuk vinden?quote:Op maandag 11 november 2013 23:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Helaas is dit gewoon hun ideologie. Zij geloven hier in. Dat is ook het gevaar. Als het een dekmantel is voor andere doeleinden zou je nog met ze kunnen onderhandelen. Dit doen ze om 'dichter bij God' te komen
Waarom 2 namen voor "leeuw"dan?quote:Op maandag 11 november 2013 23:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb het nu alleen maar over Arabische namen gehad.
[..]
Zelfde betekenis?
D66 topic is die kant op...quote:Op maandag 11 november 2013 23:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze kunnen het toch ook gewoon doen omdat ze het leuk vinden?
Geloof jij nu serieus dat mensen als jij en ik zulke gedachtes hebben?
Ik weet dat ze zulke gedachtes hebben. Als je mensen lang genoeg vertelt hoe slecht een groep mensen is, gaan ze het ook geloven. Je wordt ook niet zo geboren of zo. Dit heeft jaren geduurd, constante hersenspoeling. Sjiieten zijn slecht, vreselijk, ze eten onze kinderen op, ze zijn de ergste vijanden van de moslims/islam, etc. Verzin er nog maar 1000 mythes bij. Ik heb alles inmiddels wel gehoord denk ik.quote:Op maandag 11 november 2013 23:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze kunnen het toch ook gewoon doen omdat ze het leuk vinden?
Geloof jij nu serieus dat mensen als jij en ik zulke gedachtes hebben?
Excuus, haalde 2 berichten door elkaarquote:Op maandag 11 november 2013 23:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
NL. Misschien is Haidar beter geschreven.
Zal ik je wat grappigs vertellen? Er zijn waarschijnlijk tientallen namen voor 'Leeuw' in het Arabischquote:Op maandag 11 november 2013 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Excuus, haalde 2 berichten door elkaar
Ahja, misschien was het beter om te zeggen dat de leider van zulke groeperingen psychopaat is.quote:Op maandag 11 november 2013 23:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet dat ze zulke gedachtes hebben. Als je mensen lang genoeg vertelt hoe slecht een groep mensen is, gaan ze het ook geloven. Je wordt ook niet zo geboren of zo. Dit heeft jaren geduurd, constante hersenspoeling. Sjiieten zijn slecht, vreselijk, ze eten onze kinderen op, ze zijn de ergste vijanden van de moslims/islam, etc. Verzin er nog maar 1000 mythes bij. Ik heb alles inmiddels wel gehoord denk ik.
Ook altijd grappig hoe ze denken dat Iran de wereld gaat veroveren en ze zich helemaal wapenen tegen Iran (de Golfstaten). Zover zelf dat ze geheime bondgenootschappen sluiten met Israël en zo.quote:Op maandag 11 november 2013 23:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet dat ze zulke gedachtes hebben. Als je mensen lang genoeg vertelt hoe slecht een groep mensen is, gaan ze het ook geloven. Je wordt ook niet zo geboren of zo. Dit heeft jaren geduurd, constante hersenspoeling. Sjiieten zijn slecht, vreselijk, ze eten onze kinderen op, ze zijn de ergste vijanden van de moslims/islam, etc. Verzin er nog maar 1000 mythes bij. Ik heb alles inmiddels wel gehoord denk ik.
Denk het wel, maar bij ons is het denk ik gewoon een normale naam en denken mensen niet zo diep erover na.quote:Op maandag 11 november 2013 23:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb het nu alleen maar over Arabische namen gehad.
[..]
Zelfde betekenis?
Iran is de grote boeman inderdaad. Terwijl, als je er over nadenkt, ze niks te vrezen hebben van Iran.quote:Op maandag 11 november 2013 23:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ook altijd grappig hoe ze denken dat Iran de wereld gaat veroveren en ze zich helemaal wapenen tegen Iran (de Golfstaten). Zover zelf dat ze geheime bondgenootschappen sluiten met Israël en zo.
Het gekste wat ik gehoord heb is dat sjiieten geboren worden met staartenquote:Op maandag 11 november 2013 23:22 schreef expans het volgende:
[..]
Denk het wel, maar bij ons is het denk ik gewoon een normale naam en denken mensen niet zo diep erover na.
Dit doet me trouwens denken aan m'n oude baas, hij was altijd chill, kon altijd met hem praten over geloof. Alleen zei ik een keer iets over shia's en hij begon gelijk allerlei vage shit te vertellen.
Volgens mij was hij ook een salafist![]()
Het salafi-baardje had hij in elk geval wel.
Nee precies.quote:Op maandag 11 november 2013 23:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Iran is de grote boeman inderdaad. Terwijl, als je er over nadenkt, ze niks te vrezen hebben van Iran.
*Proest*quote:Op maandag 11 november 2013 23:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het gekste wat ik gehoord heb is dat sjiieten geboren worden met staarten
Hoezo, die heb je tochquote:Op maandag 11 november 2013 23:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heet "dapper"quote:Op maandag 11 november 2013 23:25 schreef Aloulou het volgende:
Als we dan toch over namen hebben..
Bij de oudere generatie Arabieren worden kinderen vaker naar dieren vernoemd. Ik heb een oude tante die heet (3)ajaala, oftewel (vrouwelijk) kalfje. Andere heet "jahsha" (ja7sha), vrouwelijk kalfje (?) van een (muil) ezel![]()
Dit zijn pas namen
Jahsha? Als naam?quote:Op maandag 11 november 2013 23:25 schreef Aloulou het volgende:
Bij de oudere generatie Arabieren worden kinderen vaker naar dieren vernoemd. Ik heb een oude tante die heet (3)ajaala, oftewel (vrouwelijk) kalfje. Andere heet "jahsha" (ja7sha), vrouwelijk kalfje (?) van een (muil) ezel![]()
Dit zijn pas namen
1 van de bekender namen onder de oude Arabieren(pre-Islam), was Kulaib. Zoals Kulaib ibn Rabi'a. Die zijn naam 'Juroe' noemde, wat weer pup betekentquote:Op maandag 11 november 2013 23:25 schreef Aloulou het volgende:
Dit zijn pas namen
Hero Brinkman in the house? Toch niet aan de fles he?quote:
Nee hoor, dat is de betekenis van mijn naamquote:Op maandag 11 november 2013 23:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hero Brinkman in the house? Toch niet aan de fles he?
Erg boeiend en ontopic.quote:Op maandag 11 november 2013 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is de betekenis van mijn naam
Ik zei iets over sjiieten, en volgens mij ook over een andere groep. En ik stelde nog een vraag ook omdat ik dus die haat niet begreep. Ik kreeg shit te horen als; ongelovig, zij zijn niet te vertrouwen, shirk, zij mogen aan incest doen, kunnen als het ze uitkomt trouwen om seks te kunnen hebben en daarna direct scheiden, een sjiet zou z'n eigen moeder neuken...quote:Op maandag 11 november 2013 23:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik spreek noch Arabisch, noch Perzisch, noch Turks..quote:Op maandag 11 november 2013 23:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Mijn naam heb je ook in het Perzisch, maar dan iets anders gespeld.
Dit, precies dit! Durfde het alleen nooit te zeggen.quote:Op maandag 11 november 2013 23:29 schreef expans het volgende:
Altijd zo'n vies baardje dat lijkt op schaamhaar omdat het sunnah is ook al staat het totaal onverzorgd
Katholieken/protestanten/gereformeerden..quote:Op maandag 11 november 2013 23:29 schreef expans het volgende:
[..]
Ik zei iets over sjiieten, en volgens mij ook over een andere groep. En ik stelde nog een vraag ook omdat ik dus die haat niet begreep. Ik kreeg shit te horen als; ongelovig, zij zijn niet te vertrouwen, shirk, zij mogen aan incest doen, kunnen als het ze uitkomt trouwen om seks te kunnen hebben en daarna direct scheiden, een sjiet zou z'n eigen moeder neuken...![]()
Sowieso heb ik het gevoel dat Marokkanen veel gevoeliger zijn voor dit soort indoctrinatie omdat ze geen eigen stromingen/leermeesters lijken te hebben. Altijd zo'n vies baardje dat lijkt op schaamhaar omdat het sunnah is ook al staat het totaal onverzorgd (daarom noemde ik het net salafi-baardje).
Turken hebben hun eigen groepen die bijna allemaal dezelfde lijn volgen alleen is de een soms wat vrijer dan de ander.
quote:Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit, precies dit! Durfde het alleen nooit te zeggen.Maar het lijkt inderdaad net of ze schaamhaar aan hun kin hebben hangen.
![]()
Omdat ik het dan niet kan lezen?quote:Op maandag 11 november 2013 23:32 schreef Peunage het volgende:
Waarom kan ik niks meer in het Arabisch plaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |