Een zeventienjarige Deen kopen en het eigen jeugd noemen.quote:Op maandag 11 november 2013 21:47 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Leuk voor hem. Mag eigenlijk alleen maar invallen. Nooit in de basis.
Uh, oké...quote:Op maandag 11 november 2013 21:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Een zeventienjarige Deen kopen en het eigen jeugd noemen.![]()
Sjoerd Mossouquote:Zelfs Sierd de Vos kan de Jupiler League niet redden
Het was op een doordeweekse avond en Sierd de Vos liep over het dak van de Krommedijk in Dordrecht. De mensen wezen omhoog en riepen 'koekoek', want dat doen mensen als ze Sierd de Vos zien lopen. Sierd zwaaide vrolijk terug en stak een duim omhoog.
Koekoek.
Steeds als ik El Sierd commentaar hoor geven in Dordrecht of Almere of Maastricht, ontroert me dat een beetje. Vol overgave probeert Sierd de Vos de Jupiler League te redden van de ondergang, lustig strooiend met gekke weetjes en wonderlijke zinnetjes, alsof hij het volk live toespreekt vanuit Mestalla of Bernabéu.
'Dames en heren, we hebben nu een half uur geschaatst hier in Almere en de stand is 0-0.'
'En opnieuw is het Smeets die scoort voor MVV! Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.'
'Tedje van de Pavert! Koekoek!'
Maandagavond keken precies 92 mensen in het Jan Louwers Stadion naar de wedstrijd tussen Jong PSV en MVV. Zestig vaders, moeders, ooms en tantes hadden een kaartje gekocht. Vijfentwintig die-hards uit Maastricht bevolkten het uitvak - en op de perstribune zaten zeven journalisten, wanhopig naar hun vrouw sms'end dat ze bijna naar huis kwamen.
De totale recette van de wedstrijd, zo twitterde Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad maandag, bedroeg exact 325 euro. De entreekaartjes waren in de aanbieding die avond.
Het is het failliet van de Jupiler League in één alleszeggende rekensom gevangen. Steeds wanneer Marcel Brands of Joop Munsterman u uitlegt dat de nieuwe opzet van onze eerste divisie heus heel goed is voor 'de weerstand van jonge spelers', hoeft u alleen de recette van Jong PSV-MVV maar te onthouden (325 euro). Daarna schakelt u vlug over naar een andere zender.
Jong Ajax-trainer Alfons Groenendijk berekende deze week dat hij dit seizoen al vijftig verschillende spelers heeft opgesteld in zijn elftal. Omdat hij tegen De Graafschap wéér een hele lading spelers moest missen door interlands en ander gedoe, had hij uit arren moede maar naar de zaterdagafdeling van Ajax gebeld. Of die misschien nog een mannetje over hadden.
(Nee, dit is niet verzonnen.)
De zogenoemde Jupiler League 2.0 is een farce van onvoorstelbare omvang geworden. Toeschouwers blijven massaal weg, de kijkcijfers zijn ontluisterend en de competitievervalsing is zo flagrant, dat ze er in Kazachstan, Oezbekistan of Thailand schande van zouden spreken.
De ene week moet Alfons Groenendijk een spelertje losweken uit de B2, de volgende week spelen Bojan Krkic of Niklas Moisander mee. Oh ja, en de beloftenteams voetballen voor spek en bonen, want promoveren mogen ze niet, maar ze kunnen weer wel een periodetitel winnen.
Uiteraard, ook ik snap best dat het in de oude Jupiler League ook geen feest was. Er moest iets veranderen. Logisch. Prima. Maar over dit plan is zó slecht nagedacht, dat ik voorstel om de bedenkers met terugwerkende kracht aan een alcohol- en drugscontrole te onderwerpen.
Schaamteloos werden clubs gechanteerd om mee te doen, anders zouden ze geen centjes krijgen van Fox.
De supporters van mooie traditieclubs als Sparta, Willem II, De Graafschap en MVV protesteerden zich al een ongeluk, maar ze stuiten op arrogantie, starheid en desinteresse. 'Football without the fans is nothing,' zei Celtic-manager Jock Stein ooit, maar in de Jupiler League 2.0 worden voetbalsupporters belachelijk gemaakt waar ze bij staan.
Hoe dapper Sierd de Vos ook zijn best doet om er nog iets van te maken, groot liefhebber als hij is, El Sierd kan het onmogelijk in zijn eentje.
quote:
quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:30 schreef Cavaliers het volgende:
Ik speel ondertussen ook FM met Dordt. Net van in de beker van Feyenoord gewonnen. Nooit leuk om in de eerste rondes tegen amateurs te moeten.
Haastige spoed is zelden goed, dat zie je wel aan dat kapsel.quote:Op zaterdag 16 november 2013 17:02 schreef Cavaliers het volgende:
Sierd overweegt zelf ook een Bourdouxhe-kapsel.
Die doet toch niet mee?quote:
en tsjing tsjing zegt de kassa weer.quote:
Hij is eigendom van Groningen. Hansie Nijland zal tevreden zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2013 17:49 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
en tsjing tsjing zegt de kassa weer.
Hij scoort makkelijk ja.quote:Op zaterdag 16 november 2013 17:53 schreef Cavaliers het volgende:
Donny de Groot scoort altijd en overal.
Uh, ok.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:00 schreef Cavaliers het volgende:
JAAAAAAAAAAAA JAAAAAAAAAAAAA GOOOOOOOOOOOOOOOL. WAT EEN DOELPUNTENJUWEEEEEEEL TSJING TSJING
quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:00 schreef Cavaliers het volgende:
JAAAAAAAAAAAA JAAAAAAAAAAAAA GOOOOOOOOOOOOOOOL. WAT EEN DOELPUNTENJUWEEEEEEEL TSJING TSJING
twitter:RikElfrink twitterde op zaterdag 16-11-2013 om 18:04:08Jong #PSV zo om 18.45 bij Emmen met: Zoet; Dengering, Koch, Zanka, Tamata; Van Ooijen, Horsten, Noor; Jozefzoon, Bentancourt, Rayhi reageer retweet
Oh ja, Zoet en Jozefzoon kunnen natuurlijk gewoon spelen, die waren niet geselecteerd voor Jong Nederland of het 'echte' Nederland.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:06 schreef Cavaliers het volgende:
twitter:RikElfrink twitterde op zaterdag 16-11-2013 om 18:04:08Jong #PSV zo om 18.45 bij Emmen met: Zoet; Dengering, Koch, Zanka, Tamata; Van Ooijen, Horsten, Noor; Jozefzoon, Bentancourt, Rayhi reageer retweet
Klopt. Jozefzoon kan er gewoon geen reet van en Zoet speelt zijn eerste wedstrijd sinds die blessure.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh ja, Zoet en Jozefzoon kunnen natuurlijk gewoon spelen, die waren niet geselecteerd voor Jong Nederland of het 'echte' Nederland.
Oh ja, Zoet is 5 dagen geblesseerd geweest.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:09 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Klopt. Jozefzoon kan er gewoon geen reet van en Zoet speelt zijn eerste wedstrijd sinds die blessure.
Was het maar zo'n feest. Maak er maar een week of zes van.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh ja, Zoet is 5 dagen geblesseerd geweest.
Snap ik ook niet nee. Deden ze volgens mij eerst wel toen er interlands waren, toen hadden ze zondag gewoon de hele middag Jupiler League-voetbal. Nu helemaal niks..quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:27 schreef Wilskracht het volgende:
Prachtige wedstrijd FOX waarom niet nu Emmen- jong PSV morgen jong Ajax-Sparta en MVV Volendam.
Nog altijd meer dan al die herhalingen die ze de hele dag uitzenden. Vooral zondagmiddag zijn veel mensen toch gewend om een paar wedstrijdjes te kijken. Dan heb je met Jong Ajax etc. echt wel genoeg kijkers lijkt me.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:30 schreef GGMM het volgende:
Misschien omdat er geen hond naar kijkt.
Ja, maar dat kost ze niks.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:32 schreef tompsv18 het volgende:
Nog altijd meer dan al die herhalingen die ze de hele dag uitzenden.
Dat moeten ze doortrekken naar de eredivisie, daar is het vaak ook niet om aan te zien.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Ohhhh PSV wordt niet uitgezonden, stress!!!
Kost zo'n Jupiler League wedstrijdje veel dan? Ik heb geen idee. En volgens mij hebben ze gewoon de rechten in bezit, dus dat zal wel meevallen.quote:
Verslaggever, camera's, regiewagen, straalverbinding om het rechtstreeks uit te zenden. Bij elkaar is dat wel een aardig bedragje denk ik.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:42 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Kost zo'n Jupiler League wedstrijdje veel dan? Ik heb geen idee. En volgens mij hebben ze gewoon de rechten in bezit, dus dat zal wel meevallen.
Wil Emmen wel zien winnen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Ohhhh PSV wordt niet uitgezonden, stress!!!
Competitievervalsingtwitter:RikElfrink twitterde op zaterdag 16-11-2013 om 20:29:01Jeroen Zoet is helemaal terug, houdt Jong PSV met geweldige reflex op 0-1. reageer retweet
Spartaquote:
Al zou het geen leuke club zijn om te promoveren. Totaal geen potentie voor een stabiele Eredivisie club.quote:Op zondag 17 november 2013 14:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Dordrecht nu 7 punten los.. wel leuk dat dat gekke leuke clubje het zo goed doet. Kom regelmatig in Dordrecht dus misschien ga ik er maar eens een kijkje nemen.. gloryhunter.
Klopt ja.. Sparta en Willem 2 zouden beter passen. Dordrecht is ook helemaal geen voetbalstad, de gemeente heeft tot nu toe steeds dwars gelegen bij plannen voor een nieuw stadion. Daarom spelen ze nog steeds in een soort fietsenstalling.quote:Op zondag 17 november 2013 14:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Al zou het geen leuke club zijn om te promoveren. Totaal geen potentie voor een stabiele Eredivisie club.
Willem II zat zelfs helemaal leeg in de Eredivisie. Vorig seizoen leek het alleen vol te zitten als Ajax, PSV & Feyenoord op bezoek kwamen. Bij sommige wedstrijden zat er he-le-maal geen publiek leek het wel.quote:Op zondag 17 november 2013 14:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt ja.. Sparta en Willem 2 zouden beter passen. Dordrecht is ook helemaal geen voetbalstad, de gemeente heeft tot nu toe steeds dwars gelegen bij plannen voor een nieuw stadion. Daarom spelen ze nog steeds in een soort fietsenstalling.
Ze krijgen toch wel een nieuw stadion? Alleen niet met een hoge capaciteit. Ook liggen ze niet bepaald op een goede plek, zo vlakbij Rotterdam.quote:Op zondag 17 november 2013 14:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt ja.. Sparta en Willem 2 zouden beter passen. Dordrecht is ook helemaal geen voetbalstad, de gemeente heeft tot nu toe steeds dwars gelegen bij plannen voor een nieuw stadion. Daarom spelen ze nog steeds in een soort fietsenstalling.
Dat is nu wel het voornaamste probleem. Bij elke thuiswedstrijd van Feyenoord gaan er een paar duizend Dordtenaren kijken, terwijl dat eigenlijk de doelgroep van FC Dordrecht zou moeten zijn.quote:Op zondag 17 november 2013 14:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ze krijgen toch wel een nieuw stadion? Alleen niet met een hoge capaciteit. Ook liggen ze niet bepaald op een goede plek, zo vlakbij Rotterdam.
Dat is wel meer een probleem in dit dichtbevolkte landjequote:Op zondag 17 november 2013 14:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is nu wel het voornaamste probleem. Bij elke thuiswedstrijd van Feyenoord gaan er een paar duizend Dordtenaren kijken, terwijl dat eigenlijk de doelgroep van FC Dordrecht zou moeten zijn.
Nou ze zullen geen dure spelers halen bij promotie. Veel respect voor Boogers die met minimale middelen elk jaar een leuk team op weet te bouwen.quote:Op zondag 17 november 2013 14:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is wel meer een probleem in dit dichtbevolkte landje. Maar Dordrecht in de Eredivisie kan echt niet. Die vliegen er toch meteen kansloos weer uit. Waarschijnlijk met de nodige financiële problemen.
Sparta heeft veel te veel druk. Een beetje als Ajax van een paar jaar terug en PSV van nu. Het perse moeten promoveren. Sparta moet gewoon terug naar de basis.quote:Op zondag 17 november 2013 15:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ze zullen geen dure spelers halen bij promotie. Veel respect voor Boogers die met minimale middelen elk jaar een leuk team op weet te bouwen.
Zo'n man zal Sparta ook moeten hebben.....
Dat samenwerkingsverband met Den Haag legt ze geen windeieren!quote:Op zondag 17 november 2013 14:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Dordrecht nu 7 punten los.. wel leuk dat dat gekke leuke clubje het zo goed doet. Kom regelmatig in Dordrecht dus misschien ga ik er maar eens een kijkje nemen.. gloryhunter.
Peters? Die had al geel nl.quote:Op zondag 17 november 2013 16:01 schreef Salami3006 het volgende:
Rode kaart voor speler van Jong Twente
Nee, ene Tandaquote:Op zondag 17 november 2013 16:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Peters? Die had al geel nl.
Dit is het eind van de periode.. Sparta is verzekerd van de plee offs.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:59 schreef macca728 het volgende:
Wel lekker duidelijk, de 1 zegt dat Sparta nu mee mag doen aan de nacompetitie, de ander de hoogst geklasseerde ploeg aan het eind neemt de periodetitel over.
volgens Rijnmond weer niet, lijkt me ook dat Sparta die titel overneemt ja.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:59 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Dit is het eind van de periode.. Sparta is verzekerd van de plee offs.
Ik heb niks beters te doenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Wie gaat er met mij naar De Graafschap-VVV kijken?
Mooiquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:44 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Ik heb niks beters te doen
Dat kijk ik op stream af en toe. Heb geen zin om FOX international te kopenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mooi
Ook geen buitenlands voetbal?
Vooruit dan maar, omdat Sierd de commentator is.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:56 schreef Cavaliers het volgende:
De strijd om de titel: Willem II - Dord, MET SIERD
Raar dat ze dat zelfs al niet meer uitzenden.quote:Op woensdag 9 april 2014 20:15 schreef Cavaliers het volgende:
0-1 Boymans op bezoek in Doetinchem. Willem II virtueel bovenaan.
Champions League...quote:Op woensdag 9 april 2014 20:37 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Raar dat ze dat zelfs al niet meer uitzenden.
quote:Op woensdag 9 april 2014 20:39 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Ja, ze sturen een ploeg naar locatie voor één helft waar hooguit 12 mensen naar kijken.
Achtste thuisnederlaag op rij....quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:01 schreef TLC het volgende:
Sparta is goed op weg naar de zesde achtereenvolgende thuisnederlaag
Een record. Wat is die club afgezakt zeg. Niets meer van over. Weet nog wel dat ze met ons promoveerdenquote:
Ricky v/d Bergh - Koevermans - Riga. Met z'n drieën goed voor 68 kools in één seizoen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:26 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Een record. Wat is die club afgezakt zeg. Niets meer van over. Weet nog wel dat ze met ons promoveerden
Idd moet je nagaan wat een goed elftal er toen nog in de JL liep. Sparta zou met dat team gewoon lekker meedraaien in de eredivisie van nu.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:47 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Ricky v/d Bergh - Koevermans - Riga. Met z'n drieën goed voor 68 kools in één seizoen.
Ik zet hem even opquote:Op zaterdag 12 april 2014 15:55 schreef Ajacied422 het volgende:
16:30 FC Eindhoven v Willem II - Fox SPorts 3
Volg nu alleen de tussenstanden. Maar het lijkt op een vrij eenvoudige middag voor Willem II?quote:
Hoeft in de play-offs maar 6x te knallen om te promoveren....quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:34 schreef macca728 het volgende:
Sparta weer achter, die Kruys bakt er echt helemaal niets van.
Bij gelijkspel officieus.quote:Op maandag 21 april 2014 13:45 schreef Cavaliers het volgende:
Over drie kwartier speelronde 37.
Willem II - Telstar
FC Den Bosch - FC Dordrecht
Als Willem II wint, en Dordrecht niet, is Willem II kampioen.
quote:Op maandag 21 april 2014 14:34 schreef Wicky15 het volgende:
Laten we dit maar eens gaan kijken, toch niks te doen.
Geen idee, plaatje komt van L1 Sportquote:Op maandag 21 april 2014 14:38 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Is die rechter Rik? Die zit mooi op PSV netwerk
denk het wel, zoveel journalisten zullen daar niet zittenquote:Op maandag 21 april 2014 14:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Geen idee, plaatje komt van L1 Sport
Dit is de grote ''dit boeit echt niemand'' competitie.quote:Op maandag 21 april 2014 14:44 schreef Wicky15 het volgende:
Fortuna 1-0 voor tegen Almere, maar dit boeit niemand.
Ja inderdaadquote:Op maandag 21 april 2014 14:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dit is de grote ''dit boeit echt niemand'' competitie.
Dat worden 3 punten in mindering neem ik aan.quote:Dat Kevin Brands maandag niet in actie komt namens SC Telstar tegen zijn eigenlijke broodheer Willem II krijgt mogelijk een staartje. Telstar-trainer Marcel Keizer liet zich voor het duel ontvallen dat Brands ontbreekt vanwege een afspraak met de Tilburgers.
Brands speelt sinds januari op huurbasis bij Telstar. De clubs spraken bij het sluiten van de deal af dat de aanvaller, die de eerste seizoenshelft op huurbasis bij SC Cambuur speelde, niet tegen Willem II mag spelen. Die afspraak is in strijd met de reglementen van de KNVB, waarin staat dat dergelijke afspraken bij het aangaan van huurcontracten niet gemaakt mogen worden. De bond gaat de situatie dan ook onder de loep nemen.
Keizer lijkt met zijn uitspraken zijn mond voorbij te hebben gepraat, omdat Brands op het wedstrijdformulier onder het kopje 'geblesseerden' staat vermeld. In de afgelopen twee competitieduels was Brands liefst vier keer trefzeker.
De nummer 6. Maar da's nog lastig te zeggen. Zit dicht bij elkaarquote:Op maandag 21 april 2014 15:17 schreef hafcfan het volgende:
Welke geluk vogel mag tegen Sparta in de plee ofs?
Laat het zo blijven. Graafschapquote:Op maandag 21 april 2014 15:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De nummer 6. Maar da's nog lastig te zeggen. Zit dicht bij elkaar
Virtueel
3. Excelsior 63
4. VVV 58
5. Den Bosch 58
6. De Graafschap 56
7. Volendam 56
8. Fortuna 55
9. Eindhoven 55
10. Jong PSV
11. MVV 51
Even op FOXsports kijken.quote:Op maandag 21 april 2014 15:59 schreef GGMM het volgende:
[..]
Gewoon een houdbare bal die hij doorlaat.
Ik heb echt zin in volgend seizoen!
Wij stonden toen 1-0 achter en hadden rood en wonnen 2-6quote:Op maandag 21 april 2014 16:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Volgend jaar weer gratis punten halen in Tilburg, leuk tog.
Dan gaat die clown bij jullie op goal staanquote:
Net als gisteren 'even' de beker ophalenquote:Op maandag 21 april 2014 16:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Volgend jaar weer gratis punten halen in Tilburg, leuk tog.
uhuquote:Op maandag 21 april 2014 16:01 schreef GGMM het volgende:
Dan gaat die clown bij jullie op goal staan![]()
Krijg je een gratis beker bij winst in Tilburg?quote:Op maandag 21 april 2014 16:01 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Net als gisteren 'even' de beker ophalen
quote:Op maandag 21 april 2014 16:01 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Net als gisteren 'even' de beker ophalen
Zo, die is voorlopig wel even stilquote:Op maandag 21 april 2014 16:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Krijg je een gratis beker bij winst in Tilburg?
quote:Op maandag 21 april 2014 16:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Krijg je een gratis beker bij winst in Tilburg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |