Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joh, ben al lang blij dat ik niet hoefde klooien op de tablet. Ik durfde al bijna niet meer te posten vanwege bijna vol en toen ging je er opeens tussen!
Eigenlijk in ieder subforum anders, vaak ook nog per reeks. In VBL is het asap nieuw topic, maar bij een SC heeft de lapo het recht. Lekker belangrijk ook.
Op maandag 11 november 2013 20:13 schreef Sarasi het volgende: Joh, ben al lang blij dat ik niet hoefde klooien op de tablet. Ik durfde al bijna niet meer te posten vanwege bijna vol en toen ging je er opeens tussen!
UB is minder trouwens, ik kom daar om te studeren, niet om te flirten. Maar je ontkomt er eigenlijk niet aan, zeker niet meer sinds die spotted pagina.
Eigenlijk in ieder subforum anders, vaak ook nog per reeks. In VBL is het asap nieuw topic, maar bij een SC heeft de lapo het recht. Lekker belangrijk ook.
Geen mail gehad, maar morgen toch geen tijd.
Ah, ok, ik open gewoon altijd een nieuw deel als ik een lapo heb en verder zie ik het wel
Maar goed, in Groningen ben ik buiten EW om eigenlijk pas 1 keer een middagje geweest, misschien eens een avondje doen dan
Op maandag 11 november 2013 20:16 schreef Sarasi het volgende: UB is minder trouwens, ik kom daar om te studeren, niet om te flirten. Maar je ontkomt er eigenlijk niet aan, zeker niet meer sinds die spotted pagina.
Die Gespot: UB UU pagina is hier al bijna niet meer actief volgens mij, zie nog maar heel soms dingen langs komen. De halve ub zit te Tinderen volgens mij.
Op maandag 11 november 2013 20:16 schreef Sarasi het volgende: UB is minder trouwens, ik kom daar om te studeren, niet om te flirten. Maar je ontkomt er eigenlijk niet aan, zeker niet meer sinds die spotted pagina.
Ik hoor vaker dat Groningen zwaar prima is met die studentes. Ben nog nooit ook maar in de provincie Groningen geweest dus daar moet maar is snel verandering in gaan komen
In Amsterdam is het opzich ook prima, maar er zijn mij teveel AMFI-trutjes en cultuurgekkies.
Vandaag rond 12 uur nog gebeld voor 2 spoedjes, Nijmegen-Eindhoven en Eindhoven-Apeldoorn. Bleken allebei hoogwerkers te zijn... Fijn om wat uren te maken, maar doe mij volgende keer maar gewoon weer een auto!
Op maandag 11 november 2013 21:07 schreef QuiCk01 het volgende: Ik hoor vaker dat Groningen zwaar prima is met die studentes. Ben nog nooit ook maar in de provincie Groningen geweest dus daar moet maar is snel verandering in gaan komen
In Amsterdam is het opzich ook prima, maar er zijn mij teveel AMFI-trutjes en cultuurgekkies.
Na de stad Groningen houd het dan ook direct op. In de rest van de provincie wil je niet dood gevonden worden.
Op maandag 11 november 2013 21:10 schreef Ordinateur het volgende: Vandaag rond 12 uur nog gebeld voor 2 spoedjes, Nijmegen-Eindhoven en Eindhoven-Apeldoorn. Bleken allebei hoogwerkers te zijn... Fijn om wat uren te maken, maar doe mij volgende keer maar gewoon weer een auto!
Dankzij het heerlijke OV heb ik vandaag weer een werkdag van 13 uur achter de rug... DS3 is best wel mooie bak overigens en vandaag ook nog op de A1 richting Rotterdam(volgens mij), lekker 130 aan het rijden, staat er opeens 50 op de matrixborden en gaat zo'n slimme gast meteen vol op de remmen. 100m verderop mocht je weer 130 rijden.
Op maandag 11 november 2013 22:20 schreef Solidberg het volgende: Dankzij het heerlijke OV heb ik vandaag weer een werkdag van 13 uur achter de rug... DS3 is best wel mooie bak overigens en vandaag ook nog op de A1 richting Rotterdam(volgens mij), lekker 130 aan het rijden, staat er opeens 50 op de matrixborden en gaat zo'n slimme gast meteen vol op de remmen. 100m verderop mocht je weer 130 rijden.
Jaloers! Wij gaan proberen onze dinsdag groep te verplaatsen zodat we elke dinsdag vrij zijn, dat zou chill zijn voor mijn uren.
Merk overigens net dat ik op de transportformulieren een verkeerde datum heb ingevuld Gaat goed voor mn 2de werkdag Bij mij is het overigens ook zo dat ik elke dag wel iets heb, maandag en donderdag heb ik bijvoorbeeld maar 1 uurtje (Yay planning RUG), maar ik zorg dan ervoor dat ik maandag beschikbaar ben, omdat ik op maandag enkel een voorlezing heb die niet verplicht is.
[ Bericht 29% gewijzigd door Solidberg op 11-11-2013 22:52:07 ]
Op maandag 11 november 2013 22:20 schreef Solidberg het volgende: Dankzij het heerlijke OV heb ik vandaag weer een werkdag van 13 uur achter de rug... DS3 is best wel mooie bak overigens en vandaag ook nog op de A1 richting Rotterdam(volgens mij), lekker 130 aan het rijden, staat er opeens 50 op de matrixborden en gaat zo'n slimme gast meteen vol op de remmen. 100m verderop mocht je weer 130 rijden.
Stel dat ze staan te flitsen ben je gewoon de sigaar met 80 km/u te hard.
Stel dat ze staan te flitsen ben je gewoon de sigaar met 80 km/u te hard.
Neem toch aan dat zulke constructies verboden zijn, aangezien 100m verderop je weer 130 mocht en er was ook geen teken van een ongeluk/werkzaamheden/file en wie gaat er nou meteen vol in de remmen, dat is sowieso om een ongeluk vragen. Beter laten uitrollen en zachtjes beginnen te remmen indien nodig
[ Bericht 10% gewijzigd door Solidberg op 12-11-2013 00:08:38 ]
Neem toch aan dat zulke constructies verboden zijn, aangezien 100m verderop je weer 130 mocht en er was ook geen teken van een ongeluk/werkzaamheden/file en wie gaat er nou meteen vol in de remmen, dat is sowieso om een ongeluk vragen. Beter laten uitrollen en zachtjes beginnen te remmen indien nodig
Neem toch aan dat zulke constructies verboden zijn, aangezien 100m verderop je weer 130 mocht en er was ook geen teken van een ongeluk/werkzaamheden/file en wie gaat er nou meteen vol in de remmen, dat is sowieso om een ongeluk vragen. Beter laten uitrollen en zachtjes beginnen te remmen indien nodig
Er zijn idd regels/richtlijnen over de minimum afstand na een verandering in maximum snelheid waarna ze mogen flitsen. Bij 50 km/h is dat zo'n 150 meter als ik me niet vergis.
Edit: dat is bij gewone verkeersborden, weet niet zeker of dat hetzelfde is bij matrixborden.
Er zijn idd regels/richtlijnen over de minimum afstand na een verandering in maximum snelheid waarna ze mogen flitsen. Bij 50 km/h is dat zo'n 150 meter als ik me niet vergis.
Edit: dat is bij gewone verkeersborden, weet niet zeker of dat hetzelfde is bij matrixborden.
Precies. Ruimte genoeg om alsnog te gaan flitsen. Ik neem daar nooit risico's in, zeker niet als ik voor AR rijd.
Precies. Ruimte genoeg om alsnog te gaan flitsen. Ik neem daar nooit risico's in, zeker niet als ik voor AR rijd.
Zo lang ik per uur betaald krijg rijd ik ook liever te langzaam dan te snel, maar plots afremmen naar 50 km/h op de snelweg lijkt me toch niet verstandig.
Heb ooit een keer gehoord dat de matrixborden niet voldoen aan de Europese regelgeving en dat ze niet mogen flitsen. Dat is dan ook de reden dat bijvoorbeeld op de ring Utrecht (A12) de snelheden op de matrixborden een rode ring er omheen hebben.
Weet er het fijne niet van, maar misschien weet joppie hier meer van
Op dinsdag 12 november 2013 08:31 schreef Viezze het volgende: Heb ooit een keer gehoord dat de matrixborden niet voldoen aan de Europese regelgeving en dat ze niet mogen flitsen. Dat is dan ook de reden dat bijvoorbeeld op de ring Utrecht (A12) de snelheden op de matrixborden een rode ring er omheen hebben.
Weet er het fijne niet van, maar misschien weet joppie hier meer van
Tja, dat is een heel lang verhaal. Het komt er op neer, dat het Verdrag van Wenen inzake verkeerstekens (1968) heeft bepaald dat verkeersborden die een verplichting voor een weggebruiker inhouden, voorzien moeten zijn van een rode rand. Maar het probleem is dat Nederland geen verdragspartij is bij dit verdrag. Daarom zou hier de snelheid op matrixborden, ook zonder rode rand, als maximumsnelheid geven terwijl dit in alle Europese landen om ons heen als adviessnelheid geldt..
Mooi dit, zit nu al 45 minuten te wachten bij de dealer op een auto die ze na een reparatie niet gestart krijgen. Gratis wifi en koffie, zo mag wachten wel vaker zijn.
Behoorlijk kansloos dit. En dan bedoel ik niet Joppie maar Easyway.
Weer een typisch voorbeeldje personeel afblaffen en zelf niet tegen kritiek kunnen.
Het zou ze sieren tekst en uitleg te geven over waarom ze zelf de 'strikte regels' niet nakomen en doodleuk hun stagiair sturen, in plaats van constant op de delete knop te drukken. Maar goed, ik heb ook nog meer te doen, dus ze zoeken het voorlopig maar even uit.
Op dinsdag 12 november 2013 14:25 schreef Sarasi het volgende: Die Peugeot 107 daarentegen... Die wil ik wel vaker! Heerlijk ding, tot de radio ermee stopte. Maar och, toen was ik alweer bijna in Groningen.
Klacht: nu ben ik compleet verzopen vanwege 25min fietsen door de blubber omdat ze een stoep maar half hadden aangelegd. Dat wordt schoenen poetsen...
Ik heb een zwak voor schattige autootjes en Audi's. Maar de grootste auto waar ik tot nu toe in heb gezeten was een Opel Zafira, verder alleen Punto/Corsa/C3/Alto materiaal, dus misschien heb ik ook wel te weinig vergelijkingsmateriaal.
Van alle 'schattige' autootjes vind ik die drieling juist veruit het minst. Je zit op tuinstoelen, ik heb altijd het gevoel dat ik de versnellingspook doormidden breek als ik schakel (wat sowieso niet erg lekker gaat)....
Een Up, Alto e.d. vind ik veel meer als een auto aanvoelen en rijdt wat mij betreft ook volwassener dan zo'n drieling..
Overigens, bij inhalende vrachtwagens op een 2-baans snelweg schakel ik in de drieling altijd terug, want vanaf 85 in z'n 5 optrekken gaat niet in zo'n ding
Op dinsdag 12 november 2013 14:51 schreef Irritatie100 het volgende: Overigens, bij inhalende vrachtwagens op een 2-baans snelweg schakel ik in de drieling altijd terug, want vanaf 85 in z'n 5 optrekken gaat niet in zo'n ding
Ik schakel altijd terug, meeste auto's willen vanuit de 5 voor geen meter..
En de drieling rijdt best grappig, het is alleen geen snelweg auto.
Ik schakel altijd terug, meeste auto's willen vanuit de 5 voor geen meter..
En de drieling rijdt best grappig, het is alleen geen snelweg auto.
Over het algemeen rij ik heel schakellui op de snelweg en eigenlijk is dat nooit écht een probleem. Alleen in de drieling vind ik het gevaarlijk gaan worden
Overigens sturen ze inderdaad best prima, maar het schakelen in zo'n ding vind ik echt heel vervelend en de stoelen zitten niet echt comfortabel.
Op dinsdag 12 november 2013 14:53 schreef Viezze het volgende: Ik vond de Alto juist wel leuk Kon je verschrikkelijk mooi in roppen op rotondes, lekker hoog in de toeren want toch geen toerenteller
Ik heb wel twintig minuten gezocht naar die teller.
Op dinsdag 12 november 2013 14:43 schreef Irritatie100 het volgende: Van alle 'schattige' autootjes vind ik die drieling juist veruit het minst. Je zit op tuinstoelen, ik heb altijd het gevoel dat ik de versnellingspook doormidden breek als ik schakel (wat sowieso niet erg lekker gaat)....
Ook niet zo heel gek. De drieling is al ruim 8 jaar oud, de UP pas 1 jaar.
Ach dat soort dingen heb ik ook wel eens. Laatst nog, kwam er na 20 minuten achter dat de auto ook een zesde versnelling had
Ik heb wel een bazen U-bocht gemaakt vandaag.
Dat was nodig omdat deze duftroela ervan overtuigd was na het viaduct linksaf te moeten, terwijl de Garmin niet duidelijker had kunnen aangeven dat het ervoor moest. Erna was niet eens een afslag, maar kwam ik op een weg die de Garmin niet kende. Toen ik het bordje 'einde Amersfoort' zaag, rook ik onraad en ben ik omgekeerd zonder te steken! Trotse vrouw hier.
Ook niet zo heel gek. De drieling is al ruim 8 jaar oud, de UP pas 1 jaar.
Dat is zeker waar ja, maar dat verschil merk je dan ook wel behoorlijk... Denk dat de prijs van de drieling het enige argument is om die te kiezen boven een UP...
En nu we het toch over kleine autootjes hebben, ik heb een keer een dag gehad met een rit Rotterdam - Nijmegen in een Fiat 500 semi-automaat en Oss - Meerkerk in een Twingo semi-automaat. Wat een "leuke" dag was dat toen zeg...
Ja lelijk is hij inderdaad niet, maar zo bijzonder is hij toch niet? Kan nooit lang duren voordat je 'm een keer meekrijgt. Ik had eerder iets exclusiever verwacht wat je zou willen rijden.
Ja lelijk is hij inderdaad niet, maar zo bijzonder is hij toch niet? Kan nooit lang duren voordat je 'm een keer meekrijgt. Ik had eerder iets exclusiever verwacht wat je zou willen rijden.
Ik zou graag een keer een Dodge Ram 1500 Hemi meekrijgen voor een ritje. Is er niet ergens een aannemer/hovenier die zo'n ding least via een van de klanten
Wat is het grootste automerk wat jullie nog nooit gereden hebben trouwens? Zat pas eens na te denken en ik heb volgens mij alles wel gehad Alleen merken als Daihatsu, Lancia, Lexus nog niet gehad.
Op dinsdag 12 november 2013 15:57 schreef Panthera. het volgende: Wat is het grootste automerk wat jullie nog nooit gereden hebben trouwens? Zat pas eens na te denken en ik heb volgens mij alles wel gehad Alleen merken als Daihatsu, Lancia, Lexus nog niet gehad.
Ik heb volgens mij nog nooit in een Ford personenauto gereden. Ook Lexus heb ik nog nooit gereden
Nog mensen hier in de omgeving Amersfoort? Staat een leuke vacature open bij de importeur in Leusden. Ik heb wel gesoliciteerd maar ben pas beschikbaar per midden-januari
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Gisteren met een gloednieuwe Opel Ampera een 'erfscheidings-stoepje' gepakt. Was een stoepje met allemaal losse vierkantje steentjes erop die ik volledig over het hoofd zag. Reed er vrolijk vanaf en overheen, terwijl de klant stond te kijken vanuit de deuropening van het bedrijf... Lekker schuren over de bodemplaat die stenen. Voorbumper leek gelukkig wel schadevrij, maar voelde me wel heel knullig.. Ben benieuwd of dit mn eerste eigen risico wordt..
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op dinsdag 12 november 2013 15:57 schreef Panthera. het volgende: Wat is het grootste automerk wat jullie nog nooit gereden hebben trouwens? Zat pas eens na te denken en ik heb volgens mij alles wel gehad Alleen merken als Daihatsu, Lancia, Lexus nog niet gehad.
Chrysler, Saab en Lexus geloof ik. Misschien dat ik nog wat mis...
Op dinsdag 12 november 2013 16:30 schreef qua111 het volgende: Gisteren met een gloednieuwe Opel Ampera een 'erfscheidings-stoepje' gepakt. Was een stoepje met allemaal losse vierkantje steentjes erop die ik volledig over het hoofd zag. Reed er vrolijk vanaf en overheen, terwijl de klant stond te kijken vanuit de deuropening van het bedrijf... Lekker schuren over de bodemplaat die stenen. Voorbumper leek gelukkig wel schadevrij, maar voelde me wel heel knullig.. Ben benieuwd of dit mn eerste eigen risico wordt..
Heb je iets op het formulier gezet? Dan lijkt mij niet dat je een eigen risico moet betalen. De onderkant is ook lastig te controleren, misschien was de berijder ook wel eens over dat randje gereden.
Ja heb het op t formulier gezet, en klant stond er ook op dat het werd doorgegeven aan de LM(wismarweg). Ook EW maar even een mail gestuurd met foto.
Auto had 10km op de teller, toen ik afleverde 100, dus de vorige klant kan ik het helaas niet op gooien;p
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op dinsdag 12 november 2013 17:01 schreef Pizzabodem het volgende: Ik vind de meeste normale motoren van Opel gewoon zo futloos. Ze hebben echt moeite met het voortbewegen van die obesitas op wielen.
1.4 100pk. Waar hebben ze die paarden verstopt? 1.4t 120pk. Idem. 1.4t 140pk. Idem. 1.6 115pk. Idem. 1.3cdti 95pk. *brrrrr* 1.7cdti 110pk. hetzelfde.
Klopt, eerste keer dat ik een Astra reed van het laatste model dacht ik serieus dat die kapot was omdat de motor totaal geen toeren wil maken.
Op dinsdag 12 november 2013 17:03 schreef qua111 het volgende: Ja heb het op t formulier gezet, en klant stond er ook op dat het werd doorgegeven aan de LM(wismarweg). Ook EW maar even een mail gestuurd met foto.
Auto had 10km op de teller, toen ik afleverde 100, dus de vorige klant kan ik het helaas niet op gooien;p
Wat was de beste auto waarin jullie tot nu toe in gereden hebben? Bij mij tot nu toe een Ford Focus met 180.000km op de teller ( ) . Motor klonk ook niet fijn, maar is tot nu de grootste motor(1.4 ) die ik had voor EW, en was ook een diesel. Stuk fijner dan die 1.0 of 1.2 benzine autos
Op dinsdag 12 november 2013 20:00 schreef Solidberg het volgende: Wat was de beste auto waarin jullie tot nu toe in gereden hebben? Bij mij tot nu toe een Ford Focus met 180.000km op de teller ( ) . Motor klonk ook niet fijn, maar is tot nu de grootste motor(1.4 ) die ik had voor EW, en was ook een diesel. Stuk fijner dan die 1.0 of 1.2 benzine autos
Op dinsdag 12 november 2013 20:00 schreef Solidberg het volgende: Wat was de beste auto waarin jullie tot nu toe in gereden hebben? Bij mij tot nu toe een Ford Focus met 180.000km op de teller ( ) . Motor klonk ook niet fijn, maar is tot nu de grootste motor(1.4 ) die ik had voor EW, en was ook een diesel. Stuk fijner dan die 1.0 of 1.2 benzine autos
Wacht ff, de beste he? Is die Focus sarcastisch bedoeld? Mijn beste voor EW was een nieuwe full-option audi a6, nog niet eens zo bijzonder maar wel echt een geniale auto. Mijn slechtste als hiker een citroen c3 of een toyota aygo, gelukkig nooit een auto met pech oid.
Wacht ff, de beste he? Is die Focus sarcastisch bedoeld? Mijn beste voor EW was een nieuwe full-option audi a6, nog niet eens zo bijzonder maar wel echt een geniale auto. Mijn slechtste als hiker een citroen c3 of een toyota aygo, gelukkig nooit een auto met pech oid.
Beste tot nu toe ja Heb ook nog maar 4 ritten, dus verwacht nog niet meteen dikke bakken En m'n andere 3 ritten waren in een Kia Rio 1.2, Citroen C1 1.0 en DS3 1.2. Die DS3 had ik van een schadebedrijf opgehaald en had volgens mij nog problemen met de eerste versnelling.
Mijn top 3 is best wel karig Maar het maakt me eigenlijk niet zo veel uit.
1. BMW 528i - Zo goed als full options 2. S60 T5 handbak - Wat een machine! 3. Een van m'n allereerste ritjes; hoewel maar een 320D vond ik dat toen echt supergaaf: BMW 320 cabrio, volledig M-pakket, superdeluxe interieur.
Ik moet zeggen dat kleine karretjes met een dikke motor ook leuk zijn. Een keer een Polo GTI en een Seat Leon FR gehad, dat was best wel leuk eigenlijk
1. Porsche 911 Carrera S nieuwste model 2. BMW 730d 3. Kan veel zijn, zoals A5 cabrio, 525i (ongeblazen 6 in lijn, lekker old school), Alfa GT en nog wat die ik nu vergeet.
Eindelijk morgen weer eens werken. Wel eens leukere auto's gehad, maar ach. Wel flink wat uurtjes denk ik. Groningen - Wormer, Wormer - Breukelen, Leusden - Amersfoort . Punto eco, Polo slowmotion en Polo 1.2TSI, voor 11km... M'n eigen telefoon is momenteel weg voor garantie. Nu een brakke iPhone 3GS te leen, met gebarsten scherm. Maar even een gratis navigatieappje downloaden denk ik.
Op woensdag 13 november 2013 17:08 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Eindelijk morgen weer eens werken. Wel eens leukere auto's gehad, maar ach. Wel flink wat uurtjes denk ik. Groningen - Wormer, Wormer - Breukelen, Leusden - Amersfoort . Punto eco, Polo slowmotion en Polo 1.2TSI, voor 11km... M'n eigen telefoon is momenteel weg voor garantie. Nu een brakke iPhone 3GS te leen, met gebarsten scherm. Maar even een gratis navigatieappje downloaden denk ik.
Wel lekker dat je vanuit Groningen kan werken. Ik moest tot nu toe vanaf CS nog altijd wel 2 uur reizen.
Wel lekker dat je vanuit Groningen kan werken. Ik moest tot nu toe vanaf CS nog altijd wel 2 uur reizen.
Ik begin liever een dorp ernaast. Mag je tenminste uren rekenen vanaf CS, en niet vanaf dat je bij de klant bent. Scheelt net weer even als je structureel vanuit Groningen moet beginnen.
Ik begin liever een dorp ernaast. Mag je tenminste uren rekenen vanaf CS, en niet vanaf dat je bij de klant bent. Scheelt net weer even als je structureel vanuit Groningen moet beginnen.
Ik begin liever een dorp ernaast. Mag je tenminste uren rekenen vanaf CS, en niet vanaf dat je bij de klant bent. Scheelt net weer even als je structureel vanuit Groningen moet beginnen.
Ik vind ritjes vanaf de opel garage in Assen altijd lekker, prima te bereiken met ov en lekker betaald krijgen vanaf CS.
Oké, dat is wel beter, maar bijvoorbeeld laatst moest ik naar Rijssen, en daar om 9.30 zijn. Dus dat is wel om half 7 weg zodat je inclusief vertraging nog op tijd bent.
Op woensdag 13 november 2013 18:45 schreef Solidberg het volgende: Oké, dat is wel beter, maar bijvoorbeeld laatst moest ik naar Rijssen, en daar om 9.30 zijn. Dus dat is wel om half 7 weg zodat je inclusief vertraging nog op tijd bent.
Maar Rijssen ligt ook wel heel ver uit de richting, dat heeft weinig meer met regio Groningen te maken
Op woensdag 13 november 2013 20:43 schreef dery1990 het volgende: Nou vrijdag sta ik beschikbaar hoor! Vechten om een ritje! Zal waarschijnlijk een van m'n laatste ritjes zijn, volgende week vraag ik mijn ontslag aan
Op woensdag 13 november 2013 20:43 schreef dery1990 het volgende: Nou vrijdag sta ik beschikbaar hoor! Vechten om een ritje! Zal waarschijnlijk een van m'n laatste ritjes zijn, volgende week vraag ik mijn ontslag aan
Op woensdag 13 november 2013 20:43 schreef dery1990 het volgende: Nou vrijdag sta ik beschikbaar hoor! Vechten om een ritje! Zal waarschijnlijk een van m'n laatste ritjes zijn, volgende week vraag ik mijn ontslag aan
Je neemt ontslag, dat vraag je niet aan, tenzij je dat impliciet doet door met een auto van de klant bij het EW kantoor naar binnen te scheuren.
Als ontslag aanvraagt impliceer je dat er ook een kans is dat ze zeggen dat je geen ontslag mag nemen. Lekker de rest van je leven een dag per week beschikbaar voor EW
Op woensdag 13 november 2013 23:34 schreef Viezze het volgende: Als ontslag aanvraagt impliceer je dat er ook een kans is dat ze zeggen dat je geen ontslag mag nemen. Lekker de rest van je leven een dag per week beschikbaar voor EW
Hahaha. Ik ben wel benieuwd naar de meest bizarre ontslagverhalen, of überhaupt, zijn er mensen die juicy ontslagverhalen kennen? Ik niet zo heel juicy, alleen dat er iemand op staande voet is ontslagen omdat ie bij een valet met piepende bandjes wegreed terwijl de klant er nog naast stond.
Hoorde laatst van een andere hiker dat iemand een full-option A6 om een boom had gevouwen. Die hoefde z'n beschikbaarheid niet meer in te vullen Maar meer weet ik niet.
Een tijdje geleden bij een klant vertelde iemand me ook zoiets. Er was een hiker geweest die al vrij popiejopie deed bij binnenkomst, en een beetje druk overkwam etc. Die reed volgens hem al iets te hard weg van locatie, maar hij had EW er maar niet om geinformeerd. Werd hij binnen een uur gebeld dat die hiker achterop een auto was geknald op de snelweg Was wel met sneeuw, maar alsnog typerend. Weet niet wat ze met die hiker hebben gedaan maar gok zo dat die z'n spullen ook wel kon pakken.
Hahaha. Ik ben wel benieuwd naar de meest bizarre ontslagverhalen, of überhaupt, zijn er mensen die juicy ontslagverhalen kennen? Ik niet zo heel juicy, alleen dat er iemand op staande voet is ontslagen omdat ie bij een valet met piepende bandjes wegreed terwijl de klant er nog naast stond.
Ook niet heel juicy, maar bij de sollicitatie lieten ze een foto zien, door een klant gemaakt, van een busje dat door een hiker buiten het vak, en dwars over een perkje in de heg stond geparkeerd.
Ook niet heel juicy, maar bij de sollicitatie lieten ze een foto zien, door een klant gemaakt, van een busje dat door een hiker buiten het vak, en dwars over een perkje in de heg stond geparkeerd.
Die lieten ze twee jaar geleden ook al zien. En daar geloofde ik geen fuck van. Je moet echt wel een van de meest achterlijke randdebielen zijn wil je een auto zo achterlaten bij een klant!
Ik hoorde van een andere hiker een keer dat hij iemand was tegen gekomen die met een Mondeo een knooppunt te hard nam en uit de bocht vloog, maar een paar dagen later een rit met een Bentley kreeg
Die lieten ze twee jaar geleden ook al zien. En daar geloofde ik geen fuck van. Je moet echt wel een van de meest achterlijke randdebielen zijn wil je een auto zo achterlaten bij een klant!
Die lieten ze twee jaar geleden ook al zien. En daar geloofde ik geen fuck van. Je moet echt wel een van de meest achterlijke randdebielen zijn wil je een auto zo achterlaten bij een klant!
Dus jij doet dat ook dagelijks?
Ik heb eens verhaal gehoord van een dude die zijn rijbewijs ingevorderd zag worden omdat hij even een 3-serie wilde uittesten op een N-weg ( ) en een gast die op het parkeerterrein van een leasemij drie auto's schampte bij het parkeren.. Nou, dan verdien je het ook niet om dit werk te doen..
Dus ik sta hier op een kantoor te wachten op de klant, blijkt dat ik naar hem thuis moest gaan. Gelukkig niet mijn fout (ook niet van Easyway overigens), maar ik zag het gebeuren dat de klant zelf wel ging rijden, en dan liep ik wat uurtjes mis. De klant komt nu naar kantoor en ik mag het daar overnemen.
Gesolliciteerd bij de VW Importeur, wordt afgewezen omdat woon-werk afstand +15km is. Even nagekeken op Maps, is de afstand van naar mijn huis 14.9km. Toch maar even een mail gestuurd of de sollicitatie heroverwogen kan worden
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 14 november 2013 13:44 schreef Fiorano het volgende: Gesolliciteerd bij de VW Importeur, wordt afgewezen omdat woon-werk afstand +15km is. Even nagekeken op Maps, is de afstand van naar mijn huis 14.9km. Toch maar even een mail gestuurd of de sollicitatie heroverwogen kan worden
Op donderdag 14 november 2013 12:14 schreef Viezze het volgende: En dat geeft hem het recht om ons lastig te vallen met een wintersportreis die hij organiseert
Bijzonder inderdaad.
quote:
Op donderdag 14 november 2013 13:44 schreef Fiorano het volgende: Gesolliciteerd bij de VW Importeur, wordt afgewezen omdat woon-werk afstand +15km is. Even nagekeken op Maps, is de afstand van naar mijn huis 14.9km. Toch maar even een mail gestuurd of de sollicitatie heroverwogen kan worden
Ik heb niks tegen EW. Heb er bijna drie jaar lang met alle plezier voor gewerkt en nooit een wanklank gegeven over hun. Behalve dat ze iets stipter kunnen zijn met loonbetalingen, doen ze eigenlijk alles naar behoren.
Maar het zou ze sieren als ze uitleg zouden geven over waarom ze hun 'eigen' regels 'breken' en dingen minder opzichtig gepresenteerd worden.
Mogen ze zo doen van mij, ik vind het echt wel leuk werk. Maar ik ken betere bijbaantjes en ze betalen ook niet supergoed ofzo...
quote:
Op donderdag 14 november 2013 14:28 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb niks tegen EW. Heb er bijna drie jaar lang met alle plezier voor gewerkt en nooit een wanklank gegeven over hun. Behalve dat ze iets stipter kunnen zijn met loonbetalingen, doen ze eigenlijk alles naar behoren.
Maar het zou ze sieren als ze uitleg zouden geven over waarom ze hun 'eigen' regels 'breken' en dingen minder opzichtig gepresenteerd worden.
Die is al honderd keer langsgekomen hier, maar dat ben ik niet. Op zeker, geen gelul.
Gezien je studie is het ook zeer onwaarschijnlijk dat jij dat bent, je weet wel beter De reactie van de directeur is ook geniaal, en terecht.
En EW heeft nou eenmaal een machtspositie t.o.v. chauffeurs; voor jou letterlijk 100 anderen. Maar ik ken geen andere baan met een dermate grote flexibiliteit, dus ik blijf er nog wel even En nu ouder ben zijn de verdiensten ook wel prima.
Medewerker Losplaats. 1 á 2 dage in de week het P*N treintje lossen. Leek me wel tof! Auto's naar de juiste plaats rijden en uitpakken etc.
Ik heb dit 3 jaar lang met plezier gedaan. Prima werk, wel buiten natuurlijk en je rijdt bijna alles wat daar binnenkomt. Ik heb alle denkbare Audi's (dus ook R8) gereden en wat bijzondere Porsches zoals een GT2RS. 95% van de tijd rij je bluemotions van a naar b, maar zelfs dat is prima werk. De Bentleys en Lamborghini's zie je trowuens niet voorbij komen.
Enige nadeel is dat ze sinds een paar jaar begonnen zijn met alles te begrenzen, de meeste auto's gaan nu niet harder dan 35km/u, terwijl je vroeger nog wel eens de 0-100 tijd kon "controleren".
Ik heb dit 3 jaar lang met plezier gedaan. Prima werk, wel buiten natuurlijk en je rijdt bijna alles wat daar binnenkomt. Ik heb alle denkbare Audi's (dus ook R8) gereden en wat bijzondere Porsches zoals een GT2RS. 95% van de tijd rij je bluemotions van a naar b, maar zelfs dat is prima werk. De Bentleys en Lamborghini's zie je trowuens niet voorbij komen.
Enige nadeel is dat ze sinds een paar jaar begonnen zijn met alles te begrenzen, de meeste auto's gaan nu niet harder dan 35km/u, terwijl je vroeger nog wel eens de 0-100 tijd kon "controleren".
Hoe begrenzen ze die dingen doen? Snap het opzich ook wel haha.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Hoe begrenzen ze die dingen doen? Snap het opzich ook wel haha.
Vaak zijn tegenwoordig auto's vanuit de fabriek elektronisch begrensd op max 35-40km/h. Bij de afleverbeurt bij de Dealer hangen ze de auto aan de computer, en is die begrenzing er af.
Vaak zijn tegenwoordig auto's vanuit de fabriek elektronisch begrensd op max 35-40km/h. Bij de afleverbeurt bij de Dealer hangen ze de auto aan de computer, en is die begrenzing er af.
Klopt inderdaad, en ik snap het ook wel. Ze moeten ook geen dwazen zoals ik in een auto met 500+pk laten rijden.
De oud directeur van En vertelde me ooit een verhaal over een chauffeur die samen met de klant met een S600 op pad was. Hij ging op de snelweg te laat naar links om een vrachtwagen te passeren en schampte de vrachtwagen waardoor de Mercedes op de kop terecht kwam en enorm ver doorgegeleden is. Die Mercedes is toen teruggegaan naar Mercedes voor crashonderzoek oid. Die jongen was toen ook geen voorkeurchauffeur meer..
Morgen Eindhoven / Zwolle in een Mercedes B180. Dikke prima, lekker voor de uurtjes. Wel afgetankt afleveren, dus dat is even een hap (zeg maar HAP) uit de begroting.
Oké half slaapdronken kom ik tot de conclusie dat die auto eerst naar de vestiging in Zwolle moet, dat ik daar een navigatiesysteem meekrijg, en dat ik vervolgens met die bak moet doorrijden naar Eelde.
En Eelde schijnt in the middle of nowhere te liggen.
Heerlijk man. Top. Zijn we morgen wel even zoet mee.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 18:37:03 ]
Op donderdag 14 november 2013 18:36 schreef Amoeba het volgende: Oké half slaapdronken kom ik tot de conclusie dat die auto eerst naar de vestiging in Zwolle moet, dat ik daar een navigatiesysteem meekrijg, en dat ik vervolgens met die bak moet doorrijden naar Eelde.
En Eelde schijnt in the middle of nowhere te liggen.
Heerlijk man. Top. Zijn we morgen wel even zoet mee.
Eelde Wie kent het niet? Groningen Airport Eelde, internationaal bekend
Valt overigens best mee hoor, vanuit het centrum vertrekken ieder uur vier bussen naar Groningen Centraal, of je moet de bus pakken naar Assen en daar op de trein stappen.
Mijn rooster zit zo in elkaar: Een genoemd vak is steeds 2 uur hoorcollege en aansluitend 2 uur instructie. Maandagochtend: Formele Natuurwetenschappen Maandagmiddag: Analyse I Dinsdagochtend: Vrij Dinsdagmiddag: Effectiveness of Mathematics Woensdagochtend: Analyse I Woensdagmiddag: Vrij Donderdagochtend: Effectiveness of Mathematis Donderdagmiddag: Formele Natuurwetenschappen Vrijdag: Vrij Ik heb uitgevogeld dat ik heel dat onzinvak Formele Natuurwetenschappen kan skippen, dus als ik mail krijg een ritje kan uitvoeren.
Eelde Wie kent het niet? Groningen Airport Eelde, internationaal bekend
Valt overigens best mee hoor, vanuit het centrum vertrekken ieder uur vier bussen naar Groningen Centraal, of je moet de bus pakken naar Assen en daar op de trein stappen.
Wel lekker dat je een dag vrij hebt, ik heb gewoon maandag van 9 - 11 college en donderdag 12-14 uur een practical. College niet verplicht, practical helaas wel En maandag zet ik gewoon neer dat ik dan hele dag beschikbaar ben.
Eens kijken wat Autoreset zegt als ik een vliegticket declareer.
Vraag me al af of dat uberhaupt kan, van Groningen naar Eindhoven vliegen Hoewel ik vorig jaar kerst op Lanzarote was en toen ik terug vloog, was er een andere vlucht naar Groningen met tussenstop in Eindhoven.
Geen rit voor morgen. Wachten op een spoedje dan maar. Lang geleden dat ik echt een lange/verre rit heb gedaan voor AR. De dagen met ritjes Utrecht->Groningen->Limburg->Utrecht zijn nog schaarser geworden
Op donderdag 14 november 2013 18:15 schreef Dimitri_ het volgende: De oud directeur van En vertelde me ooit een verhaal over een chauffeur die samen met de klant met een S600 op pad was. Hij ging op de snelweg te laat naar links om een vrachtwagen te passeren en schampte de vrachtwagen waardoor de Mercedes op de kop terecht kwam en enorm ver doorgegeleden is. Die Mercedes is toen teruggegaan naar Mercedes voor crashonderzoek oid. Die jongen was toen ook geen voorkeurchauffeur meer..
Misschien gebeurd na een stuurcorrectie, dat hij met z'n linkerwielen in de middenberm is gekomen ofzo en toen in een keer heeft teruggestuurd als schrikreactie ofzo. Dat hoor je wel vaker.
Vraag me al af of dat uberhaupt kan, van Groningen naar Eindhoven vliegen Hoewel ik vorig jaar kerst op Lanzarote was en toen ik terug vloog, was er een andere vlucht naar Groningen met tussenstop in Eindhoven.
Dat kan inderdaad ja, ik heb wel is van Groningen naar Eindhoven gevlogen, dan ben je nog geen half uur onderweg.
Zit er aan te denken om te solliciteren. Lijkt me prachtig werk, ben gek op autorijden. Ook terugreizen met het OV lijkt me geen probleem, gewoon filmpje/muziek aan. Het is wel zo dat ik in Groningen studeer, is hier wel werk? Lijkt me niet een regio waar heel veel heen gaat en juist wel heel veel studenten.
Even 2 vraagjes: -Ik lees overal verschillende verhalen over de terugreis. Deze is je eigen tijd toch? Hier krijg je niet voor betaald lijkt me? -Is het een probleem als je de ene week iedere dag kunt en een andere week misschien een keer geen één dag? Zijn bedrijven (bijv. EW) daar soepel in of krijg je dan gezeur?
Vanmiddag al om 12 uur gebeld: Skoda octavia en een Golfje. Volgens mijn kentekenchecker 160pk en 230pk. Allebei 60 kilometers, en weer eindigen in het altijd pittoreske Meerkerk
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op donderdag 14 november 2013 22:34 schreef Irritatie100 het volgende: Hoop stiekem wel dat het morgen payday is, anders wordt het een weekendje FOKken in plaats van bier drinken
Hoe ziet het eigenlijk met werk in de vakantie eruit? Kan ik dan beter ff tijdenlijk ander baantje nemen of gewoon volop beschikbaar zijn voor onze geliefde werkgever?
[ afbeelding ] Hoe ziet het eigenlijk met werk in de vakantie eruit? Kan ik dan beter ff tijdenlijk ander baantje nemen of gewoon volop beschikbaar zijn voor onze geliefde werkgever?
In december is het vaak minder, omdat men liever wacht tot januari om een nieuw jaar op het kenteken te hebben staan. In de zomer hebben ook veel mensen een ander baantje en is het meestal iets minder druk. Ook moet je dan je OV voorschieten natuurlijk. Persoonlijk hou ik het altijd bij EW, heb ook 's zomers weinig te klagen over het algemeen en als ik dan een keer naar het strand wil ofzo, dan kan ik op onbeschikbaar en is het ook prima. Dat is bij een 'vaste' baan wel wat lastigger natuurlijk.
Overigens verwacht ik dat deze december wél druk gaat worden, omdat mensen nog even snel een 14%-auto willen scoren voordat de grenzen aangescherpt gaat worden in januari.
Op donderdag 14 november 2013 21:13 schreef Raw85 het volgende: Zit er aan te denken om te solliciteren. Lijkt me prachtig werk, ben gek op autorijden. Ook terugreizen met het OV lijkt me geen probleem, gewoon filmpje/muziek aan. Het is wel zo dat ik in Groningen studeer, is hier wel werk? Lijkt me niet een regio waar heel veel heen gaat en juist wel heel veel studenten.
Even 2 vraagjes: -Ik lees overal verschillende verhalen over de terugreis. Deze is je eigen tijd toch? Hier krijg je niet voor betaald lijkt me? -Is het een probleem als je de ene week iedere dag kunt en een andere week misschien een keer geen één dag? Zijn bedrijven (bijv. EW) daar soepel in of krijg je dan gezeur?
Op donderdag 14 november 2013 21:13 schreef Raw85 het volgende: Zit er aan te denken om te solliciteren. Lijkt me prachtig werk, ben gek op autorijden. Ook terugreizen met het OV lijkt me geen probleem, gewoon filmpje/muziek aan. Het is wel zo dat ik in Groningen studeer, is hier wel werk? Lijkt me niet een regio waar heel veel heen gaat en juist wel heel veel studenten.
Even 2 vraagjes: -Ik lees overal verschillende verhalen over de terugreis. Deze is je eigen tijd toch? Hier krijg je niet voor betaald lijkt me? -Is het een probleem als je de ene week iedere dag kunt en een andere week misschien een keer geen één dag? Zijn bedrijven (bijv. EW) daar soepel in of krijg je dan gezeur?
Serieus, zwaar tekort aan chauffeurs daar! Direct solliciteren, je maakt veel kans om nu aangenomen te worden!
Vandaag ben ik ook hiker, ik moet een auto van Düsseldorf naar Brussel verplaatsen. En dan huren ze iemand uit Nederland in. Ach, ik vind het dikke prima.
Ik heb vandaag een spoedrit, waarvoor ik in totaal 5 uur en 18 minuten in het ov zit. Goed voor de uurtjes zullen we maar weer eens uit de kast halen dan http://goo.gl/maps/XsX9N
Reactie binnen op m'n verzoek om de sollicitatie te heroverwegen: Ze berekenen niet via Google Maps het woon-werk verkeer dus ik wordt gewoon afgewezen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 15 november 2013 09:50 schreef Fiorano het volgende: Reactie binnen op m'n verzoek om de sollicitatie te heroverwegen: Ze berekenen niet via Google Maps het woon-werk verkeer dus ik wordt gewoon afgewezen.
Inderdaad, waarom hebben bedrijven überhaupt zo'n policy? Voor die extra kilometer die ze moeten vergoeden?
Inderdaad, waarom hebben bedrijven überhaupt zo'n policy? Voor die extra kilometer die ze moeten vergoeden?
Ik denk het. Vind het alleen kansloos dat ik dus voldoe aan de eisen, maar niet volgens hun systeem. Iemand ervaring met het terug komen bij EW nadat je een half jaar stage gelopen heb? Ben inmiddels wel 22...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 15 november 2013 09:50 schreef Fiorano het volgende: Reactie binnen op m'n verzoek om de sollicitatie te heroverwegen: Ze berekenen niet via Google Maps het woon-werk verkeer dus ik wordt gewoon afgewezen.
Bijzonder bedrijf
quote:
Op donderdag 14 november 2013 21:13 schreef Raw85 het volgende: Zit er aan te denken om te solliciteren. Lijkt me prachtig werk, ben gek op autorijden. Ook terugreizen met het OV lijkt me geen probleem, gewoon filmpje/muziek aan. Het is wel zo dat ik in Groningen studeer, is hier wel werk? Lijkt me niet een regio waar heel veel heen gaat en juist wel heel veel studenten.
Even 2 vraagjes: -Ik lees overal verschillende verhalen over de terugreis. Deze is je eigen tijd toch? Hier krijg je niet voor betaald lijkt me? -Is het een probleem als je de ene week iedere dag kunt en een andere week misschien een keer geen één dag? Zijn bedrijven (bijv. EW) daar soepel in of krijg je dan gezeur?
Aangezien nog steeds belachelijk veel mensen aannemen in deze regio, zal het beschikbare werk steeds minder worden. Zeker nu sinds een tijdje één van de grote klanten vertrokken is.
1: Jawel, van beginstation tot eindstation krijg je betaald. 2. Nee
Op vrijdag 15 november 2013 09:50 schreef Fiorano het volgende: Reactie binnen op m'n verzoek om de sollicitatie te heroverwegen: Ze berekenen niet via Google Maps het woon-werk verkeer dus ik wordt gewoon afgewezen.
Hoe dan? Hemelsbreed lijkt de afstand me kleiner worden ipv groter
Hoe dan? Hemelsbreed lijkt de afstand me kleiner worden ipv groter
quote:
Hoi xxxx
Wij berekenen de route via een ander systeem. Het zou oneerlijk zijn tegenover anderen als we jouw kilometers aan de hand van Google maps bepalen. Helaas kunnen we je reactie aldus niet verder in behandeling nemen. Graag adviseer ik je een kijkje te nemen op de website van Rxndstad voor andere passende vacatures. Ik wens je heel veel succes met het vinden van een passende baan.
Met vriendelijke groet,
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 15 november 2013 09:50 schreef Fiorano het volgende: Reactie binnen op m'n verzoek om de sollicitatie te heroverwegen: Ze berekenen niet via Google Maps het woon-werk verkeer dus ik wordt gewoon afgewezen.
Wat kunnen sommige mensen toch heerlijk principieel zijn!
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Kreeg net telefoontje van de directeur van EW dat hij m'n rekeningnummer nog even nodig had omdat ie verkeerd in het systeem stond, zou vanmiddag op m'n rekening staan zei hij...
Op vrijdag 15 november 2013 14:23 schreef QuiCk01 het volgende: Gister nog opgebeld of ik een sleutel van Volkswagen Passat mee had genomen. Ze waren hem kwijt...
Heb ik wel eens met kentekenbewijzen gehad. Net of ik het Kentekenbewijs in m'n tas ga stoppen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Heb ik wel eens met kentekenbewijzen gehad. Net of ik het Kentekenbewijs in m'n tas ga stoppen
Kan gebeuren toch? Ik heb wel eens mijn telefoon laten liggen op een dagje locatiewerk in een auto die ik in Hoogerheide afgeleverd had...
Vanmorgen van huis gegaan voor Breda - kazerne Oirschot in een Traffic, daarna Best-Breda in een kale Volvo V50. Wat een vage kar is dat eigenlijk, die ongeblazen benzinemotor reed zoals auto's 25 jaar geleden waren, inclusief het verbruik. Ma's Golfje uit 95 voelt moderner aan
Op de terugweg AR eens gebeld of ze nog wat hadden, en jawel: Breda-Groningen in een Megane met volgens mij de 110pk dCi. Was wel goed te doen met het Bose pakket
Bij het ophalen bij een niet nader te benoemen dealer werd ik geholpen door een man van +-30 jaar die dezelfde achternaam had als de naam van de dealerketen, uitgerekend aan hem het formulier van de leasemij moeten mailen om te printen (Ik kreeg de rit onderweg pas door, en ik rijd nooit voor de Groningse leasemij) Bij terugkomst om een handtekening te vragen was hij er niet meer, en alle mensen achter de balie bleven gewoon zitten. Toen ben ik maar naar een andere balie gelopen met de tekst dat er niemand van zijn stoel kwam, en die belde doodleuk die man met de achternaam op voor goedkeuring en de melding dat hij iedereen daar een schip moest geven!
Mijn urenregisttatue van vandaag past niet meer in mijn telefoonscherm, dat mag wel vaker voorkomen
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
8 Maanden lang gaat het goed en mis ik niks aan salaris, en nu opeens 2 maanden op rij dat ik een aardig deel mis
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op vrijdag 15 november 2013 17:10 schreef Amoeba het volgende: Yes, hier ook. 60 euro, maar ik moest een auto aftanken vandaag,dus ik heb 30 euro (valt mee gelukkig) voor moeten schieten voor Autoreset.
Wel dik in de uren nu, ben al vanaf 1 uur onderweg en zit nu pas in de trein naar Rotterdam Centraal op Groningen CS die over 5 minuten vertrekt.
AR krijgt elke vrijdag salaris toch? Dat zou gevaarlijk zijn voor mij, dan is voor mij de verleiding om dat allemaal gelijk op te zuipen veel groter op een of andere manier
AR krijgt elke vrijdag salaris toch? Dat zou gevaarlijk zijn voor mij, dan is voor mij de verleiding om dat allemaal gelijk op te zuipen veel groter op een of andere manier
Ze zijn in ieder geval wel altijd op tijd. Maar als je het elke week krijgt zit je wel nooit dat je aan het einde van de maand geen geld meer hebt.
Op vrijdag 15 november 2013 17:10 schreef Amoeba het volgende: Yes, hier ook. 60 euro, maar ik moest een auto aftanken vandaag,dus ik heb 30 euro (valt mee gelukkig) voor moeten schieten voor Autoreset.
Ik heb vandaag 80km doorgereden tot aan Groningen met het tanklampje aan, vlak voordat ik er was hoorde ik de brandstofpomp droog malen
Ik voel me ook helemaal niet schuldig, moeten ze maar niet MET CAPSLOCK ROEPEN dat er zo min miegkijk getankt mag worden.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Hmm, bij mij was heel die auto volgegooid, dus ik vertrok met een volle tank. Kom ik bij de klant, vraagt hij om een tankpas. Ik heb hem vriendelijk uitgelegd dat hij daarvoor maar bij **** moest wezen, en dat ik daar niets vanaf wist.
En hij liep om de auto en wees op een mooie kras op het zijportier die ik niet gezien had. Ik vraag me echt werkelijk af hoe ik die (1) had kunnen missen en (2) erop had kunnen krijgen. Hij zat te hoog voor een paaltje ofzo, en als het iets groters was moest de spiegel ook ernstige schade hebben, dus ik zou niet weten hoe dat gebeurd is.
Gelukkig had ik vandaag een dealer die niet tekent als ik wegga, dus kon ik die kras nog veilig noteren zonder daar achteraf gezeik mee te krijgen, maar mooi klote was dat zeg als ik bijv. voor een ander bedrijf reed die wel tekent bij ophalen.
Was vanochtend weer bij de dealer in Assen. Auto werd nog voorbereid en schoongemaakt dus mocht rustig een boekje lezen onder het genot van koffie en ontbijtkoek, te relaxt
14:15 vertrokken vanaf het afleveradres, 18:30 eindelijk thuis. Zeeuws-Vlaanderen Vond het eigenlijk wel prima, weer echt zo'n dag met 'gratis' geld verdienen zeg maar.
Mooie boel dit. Ik was om half 6 gaan sporten, had ook nog niks gehoord. Kom ik de fitnesszaal uit, heb ik 4 gemiste oproepen van EW. Kom ik thuis, zegt m'n ma dat EW op het huisnummer heeft gebeld Heb dat alleen nooit aan ze opgegeven
Maar goed, geen ritten dus, want ze vroegen aan m'n ma alleen maar hoe laat ik weer thuis zou zijn. Om half 7 wel een sms gekregen om nog te bellen, maar die zag ik pas om kwart voor 7 en toen waren ze al weg.
Maandag Audi A3 1.9 diesel en Laguna 2.0 diesel FAP Eindelijk krijg ik ook de wat betere autos!
Ik zou vandaag ook nog Hengelo - Smilde doen, maar die heb ik maar afgezegd aangezien dat ik die niet zou redden. Waarschijnlijk wouden ze jou daarvoor
Op vrijdag 15 november 2013 19:07 schreef Amoeba het volgende: Werd nog gebeld voor maandag, alleen nam ik niet op. Fuhuck. Bel ik een kwartier later terug, was het ritje al vergeven.
Bel maandag nog wel even. Vanaf hoe laat kun je de planning van AR bellen?
Maandag ook weer ritten, Groningen - Amersfoort en Schiphol - Groningen. 2e rit is in een twinair, rampenplannen. Ben benieuwd wat deze nu weer verbruikt...
Vanmorgen ook nog een sms gekregen van EW, stond niet op beschikbaar maar had best gekund. Helaas doorheen geslapen, sunde van de uurtjes.
Godverdomme, zie net pas dat de klant niet zijn handtekening heeft gezet. Echter heeft hij wél zelf zijn naam gezet in blokletters op het formulier, maar daar op de plek waar zijn handtekening hoort te staan is het leeg. Om het nog even een stapje erger te maken is dit een huurcontract.
Op vrijdag 15 november 2013 20:59 schreef S-RS het volgende: Maandag ook weer ritten, Groningen - Amersfoort en Schiphol - Groningen. 2e rit is in een twinair, rampenplannen. Ben benieuwd wat deze nu weer verbruikt...
Vanmorgen ook nog een sms gekregen van EW, stond niet op beschikbaar maar had best gekund. Helaas doorheen geslapen, sunde van de uurtjes.
Heb maandag ook Groningen - Amersfoort, moet 8.30 beginnen, in een Audi A3.
Op donderdag 14 november 2013 21:13 schreef Raw85 het volgende: Zit er aan te denken om te solliciteren. Lijkt me prachtig werk, ben gek op autorijden. Ook terugreizen met het OV lijkt me geen probleem, gewoon filmpje/muziek aan. Het is wel zo dat ik in Groningen studeer, is hier wel werk? Lijkt me niet een regio waar heel veel heen gaat en juist wel heel veel studenten.
Even 2 vraagjes: -Ik lees overal verschillende verhalen over de terugreis. Deze is je eigen tijd toch? Hier krijg je niet voor betaald lijkt me? -Is het een probleem als je de ene week iedere dag kunt en een andere week misschien een keer geen één dag? Zijn bedrijven (bijv. EW) daar soepel in of krijg je dan gezeur?
Probeer eens bij AutoReset , die hebben schijnbaar te veel klanten in Groningen en moeten dus nu zeker voor de jaarswisseling veel hikers aannemen
Op vrijdag 15 november 2013 21:00 schreef Amoeba het volgende: Godverdomme, zie net pas dat de klant niet zijn handtekening heeft gezet. Echter heeft hij wél zelf zijn naam gezet in blokletters op het formulier, maar daar op de plek waar zijn handtekening hoort te staan is het leeg. Om het nog even een stapje erger te maken is dit een huurcontract.
Iemand een idee of er veel vaste controles zijn op de A27 tussen Utrecht en Almere? Voor EW rij ik er vaak, maar dan netjes aan de maximumsnelheid. Binnenkort moet ik er privé overheen EN midden in de nacht, dus dan kan een béétje gas erop geen kwaad
Op vrijdag 15 november 2013 23:17 schreef Irritatie100 het volgende: Iemand een idee of er veel vaste controles zijn op de A27 tussen Utrecht en Almere? Voor EW rij ik er vaak, maar dan netjes aan de maximumsnelheid. Binnenkort moet ik er privé overheen EN midden in de nacht, dus dan kan een béétje gas erop geen kwaad
Vaste flitspalen op snelwegen zijn er alleen op de A9 en A10. Trajectcontroles zitten er ook niet op dat stuk.
Vaste flitspalen op snelwegen zijn er alleen op de A9 en A10. Trajectcontroles zitten er ook niet op dat stuk.
Waarom staat er dan op bijna elke snelweg dan zo'n bord dat er controle is? Puur afschrikwekkend zeker? En alleen als er trajectcontrole op staat is het echt?
Mja, denk dat iig de cc dan wel op 160 kan zonder problemen als ik het allemaal zo hoor
En ik reed voorbij de IJselhallen in Zwolle, en dan bij de verkeerslichten rechts. Liep wat te pielen en reed al vlot 60, ik keek op, vol in de ankers, stond bekant stil voor die flitser.
Waar gaat het toch heen met ons land, overal snelheidscontroles. Neem nu bovenstaande alinea, dat is totaal geen veilige situatie, maar iemand achterop hebben is voor mij goedkoper.
Maak me er ook niet druk om hoor, maar een beetje voorbereid op reis gaan kan nooit kwaad natuurlijk
Gewoon flitsnav of flitsmeister aan, zitten er bijna nooit naast. Heb 1x gehad dat er een laser stond die hij niet kende, dat werd ook bijna rbw inleveren, maar met dank aan de 300C die hem er met 110 voorgooide is me dat bespaard gebleven
Kan je flitsmeister naast Sygic (of andere navigatie apps) gebruiken? Vind Sygic wel fijn werken, alleen soms dat op welke baan je moet zijn komt bijna te laat of is tamelijk onduidelijk. Maar ga morgen ook even updaten naar 13.2.2 , hopen dat die beter is.
[ Bericht 58% gewijzigd door Solidberg op 16-11-2013 01:50:33 ]
Ah, mooi, ik ga er niet vanuit dat die mensen er om 1.30 's nachts gaan staan
Zou daar niet te snel vanuit gaan, maar de kans is inderdaad veel kleiner. Alleen A2 staan ze regelmatig 's nachts, tussen Utrecht en Amsterdam nabij Vinkeveen
Vergeet de A1 niet, ergens onder een viaduct. Schrik er elke keer weer van
Die staat in het 100 stuk ergens in Het Gooi. Uit mijn hoofd, Baarn of Laren, daar in de buurt. Maar heb ook meerdere malen gelezen dat die kasten 'leeg' zijn..
In Frankrijk, lang geleden, stond een mobiele flitspaal bij wegwerkzaamheden, geen lasercontrole maar een tijdelijke flitskast. Ik schrok me de pleuris, je mocht 70, maar het was zondag en er waren geen werkzaamheden te zien, en ik ging eerder 135. Thuis nagezocht op internet, bleek het een dummy paal te zijn die ze vaker bij wegwerkzaamheden neerzetten daar. En anders, hoe groot had de kans geweest dat die was aangekomen in Nederland.
In Frankrijk, lang geleden, stond een mobiele flitspaal bij wegwerkzaamheden, geen lasercontrole maar een tijdelijke flitskast. Ik schrok me de pleuris, je mocht 70, maar het was zondag en er waren geen werkzaamheden te zien, en ik ging eerder 135. Thuis nagezocht op internet, bleek het een dummy paal te zijn die ze vaker bij wegwerkzaamheden neerzetten daar. En anders, hoe groot had de kans geweest dat die was aangekomen in Nederland.
Ik heb nog veel te veel open staan in Frankrijk volgens mij . Reden nogal vaak de zelfde weg toen ik in de technische ploeg zat van een orkest. Zovaak geflitst daar en nog nooit een boete thuis gehad.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
In Frankrijk, lang geleden, stond een mobiele flitspaal bij wegwerkzaamheden, geen lasercontrole maar een tijdelijke flitskast. Ik schrok me de pleuris, je mocht 70, maar het was zondag en er waren geen werkzaamheden te zien, en ik ging eerder 135. Thuis nagezocht op internet, bleek het een dummy paal te zijn die ze vaker bij wegwerkzaamheden neerzetten daar. En anders, hoe groot had de kans geweest dat die was aangekomen in Nederland.
Boetes uit Frankrijk kwamen tot vorig oid zeker niet aan. Maar ik meen toen gelezen te hebben dat dat veranderd was. Maar de boete van 40 te hard van july is er nog steeds niet, dus het systeem is nog steeds zo lek als een mandje.
Ben benieuwd wat ze kunnen zien als ze je eens op staande voet aanhouden. De boetes van meer dan 30 te hard schijnen niet mals te zijn.
Op zaterdag 16 november 2013 12:53 schreef joppie_saus het volgende: Ik ben geflitst in Tsjechië. Hij zal nooit aankomen hier, maar zodra we daar een keer aan de kant gezet worden, wordt het aftikken
Gooien ze hem trouwens op naam of kenteken? Kan me voorstellen dat de apparaatjes die ze bij zich hebben niet de gegevens achter het kenteken kan opvragen.
Boetes uit Frankrijk kwamen tot vorig oid zeker niet aan. Maar ik meen toen gelezen te hebben dat dat veranderd was. Maar de boete van 40 te hard van july is er nog steeds niet, dus het systeem is nog steeds zo lek als een mandje.
Ben benieuwd wat ze kunnen zien als ze je eens op staande voet aanhouden. De boetes van meer dan 30 te hard schijnen niet mals te zijn.
Franse boetes zijn best hoog, maar als je staande wordt gehouden en direct kan betalen dan zijn ze vaak veel lager.
Zo dan, die prijzen vallen wel mee, maar die sancties zijn niet mals. Vanaf 30kmu kan al inname gelden. Die punten zullen wel niet voor buitenlanders gelden, maar zal die inname ook gelden als ze je staande houden?
Gooien ze hem trouwens op naam of kenteken? Kan me voorstellen dat de apparaatjes die ze bij zich hebben niet de gegevens achter het kenteken kan opvragen.
In Tsjechië geldt hetzelfde systeem als in Duitsland, dus het is echt op de bestuurder gericht. Neemt niet weg dat die lui nog zo corrupt als de pest zijn, en 'gewoon' degene die op dat moment achter het stuur zit mag aftikken
Op zaterdag 16 november 2013 13:55 schreef S-RS het volgende: Zo dan, die prijzen vallen wel mee, maar die sancties zijn niet mals. Vanaf 30kmu kan al inname gelden. Die punten zullen wel niet voor buitenlanders gelden, maar zal die inname ook gelden als ze je staande houden?
Vergeet de A1 niet, ergens onder een viaduct. Schrik er elke keer weer van
Haha Die is allang buiten werking overigens, ik moet lachen als ik mensen zie remmen daarvoor.
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 09:17 schreef joppie_saus het volgende: Die staat in het 100 stuk ergens in Het Gooi. Uit mijn hoofd, Baarn of Laren, daar in de buurt. Maar heb ook meerdere malen gelezen dat die kasten 'leeg' zijn..
Klopt, bij knooppunt A1-A27 als ik me niet vergis.
Gewoon flitsnav of flitsmeister aan, zitten er bijna nooit naast. Heb 1x gehad dat er een laser stond die hij niet kende, dat werd ook bijna rbw inleveren, maar met dank aan de 300C die hem er met 110 voorgooide is me dat bespaard gebleven
Rijbewijs kan niet ingenomen worden door een flitscontrole als ik me niet vergis.
Maar inderdaad, flitsservice, flitsnav, radio, en boetes zijn te voorkomen (al blijf ik het vermoeiend vinden hoe streng en frequent een paar km te hard wordt aangepakt ten opzichte van andere overtredingen binnen en buiten het verkeer).
Rijbewijs kan niet ingenomen worden door een flitscontrole als ik me niet vergis.
Toch wel, is tijd terug veranderd. Kentekenhouder krijgt een fijne bestuurdersverklaring binnen, waarop hij geacht wordt de bestuurder in te vullen. Die krijgt dan vrolijk 2 maanden rij-ontzegging opgelegd. Doe je dat als kentekenhouder niet, ga je zelf aan het gas en mag je zelf 2 maanden fietsen.
Toch wel, is tijd terug veranderd. Kentekenhouder krijgt een fijne bestuurdersverklaring binnen, waarop hij geacht wordt de bestuurder in te vullen. Die krijgt dan vrolijk 2 maanden rij-ontzegging opgelegd. Doe je dat als kentekenhouder niet, ga je zelf aan het gas en mag je zelf 2 maanden fietsen.
Lekker dan...
En als je invult dat je niet meer weet wie er reed? Dat is een wettelijk legaal excuus toch?
Rijbewijs kan niet ingenomen worden door een flitscontrole als ik me niet vergis.
Maar inderdaad, flitsservice, flitsnav, radio, en boetes zijn te voorkomen (al blijf ik het vermoeiend vinden hoe streng en frequent een paar km te hard wordt aangepakt ten opzichte van andere overtredingen binnen en buiten het verkeer).
Was geen flitser, motormuizen met laserpistooltjes. Die nemen wel even de moeite om een ettertje van 18 aan te pakken.
Ben dat laatste wel met je eens. Als je geen boete wil moet je niet te hard rijden is ook een lekkere dooddoener, soms ga je gewoon per ongelijk iets te hard en mag je zo even 100 euro aftikken. En de overheid weet dat maar al te goed. De nieuwe regelgeving in Frankrijk laat dit verschil mooi zien tegenover Nederland. Hier zijn de boetes buitenproportioneel hoog, lekker melken en heeft weinig meer met de bevordering van verkeersveiligheid te maken. In Frankrijk zijn de boetes behoorlijk laag, maar de sancties die de verkeersveiligheid echt bevorderen zijn niet mis en heb je al gauw aan je broek hangen. En dat zie je direct terug in het verkeer, fransen rijden naar mijn inziens nu stukken netter dan voorgaande jaren.
Op maandag 18 november 2013 11:06 schreef Shefkee het volgende: Sinds wanneer is 'het bruggetje' weg in Meerkerk? Dacht net snel te zijn, maar helaas..
Laatste keer dat ik er was was het al volgegroeid en kon ik er bijna niet meer doorheen komen. Maar nu zal dat wel een beste omweg zijn denk ik?
Welk bruggetje in Meerkerk is weg? Toch niet die over het water richting de P+R-halte? Want dat zou betekenen dat je helemaal om de McDonalds heen moet en niet meer door dat weiland kan
Spoedje Naaldwijk - Amersfoort in een Honda CR-V gekregen. Alleen m'n printer kapt ermee Eens kijken hoe ik dat ga oplossen, ik denk dan maar laten faxen oid....
Op maandag 18 november 2013 11:06 schreef Shefkee het volgende: Sinds wanneer is 'het bruggetje' weg in Meerkerk? Dacht net snel te zijn, maar helaas..
Bedoel je die bij de Mac? Ik was er 30 oktober nog, en toen was de brug er nog.
Moest vorige week een auto afleveren bij een LM in Breukelen. Had de opdracht via een andere LM gekregen. Moest de 'oude' leaseauto van de klant dus doorbrengen naar de betreffende leasemaatschappij, terwijl de 'nieuwe' auto van een andere LM was. Had dus geen uitgebreide ritomschrijving. Alleen kenteken + afleveradres en bedrijfsnaam. Ze vonden het bij die LM niet heel tof dat ik niet wist bij welke afdeling ik moest zijn. Ook nadat ik het bovenstaande verhaal had gedaan nog een hoop gezeik en getier. Heb maar vriendelijk gezegd dat hij met z'n klachten niet bij mij moest zijn maar bij de opdrachtgever. Uiteindelijk heeft een behulpzame mevrouw van de receptie mij geholpen. Even kenteken in het systeem invoeren en klaar. Dat zoiets voor sommige mensen zo moeilijk kan zijn ..
Morgen weer werken. Groningen - Assen, Assen - Almere en Amsterdam - Amersfoort. Vivaro, Avensis en Fox . Kreeg trouwens een mannelijke telefonist aan de lijn, onverwachts laten we maar zeggen
Eén rit, ruim acht uur over gedaan. Wie biedt meer?
Vlissingen-Amersfoort vanuit Bergen op Zoom. 1,5 uur heen reizen, kom ik daar aan.. moet de auto nog worden ingenomen door onze fijne vrinden van Macadam. Maar zij kwamen pas tussen 11 en 12. Afijn, kwart voor 12 daar weg. Ruim een uur later een half uur in de file. Een kwartier hierna weer 50 minuten in de file (A27 bij Meerkerk, was vast niet de enige). Uiteindelijk om half 4 afgeverd en net thuis. Oh en dat alles in een top of the kutzooi Civic Hybrid.
Al met al wel lekker veel uren, maar of EW hier zo blij mee is...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
@gehaktstaaf was dat de LM wat een occasion showroom heeft in Breukelen? Daar krijg ik regelmatig ritten voor van AR, er staat zelfs letterlijk een uitgestippelde route naar de goede balie op de website! En dat Youp van 't Hek-figuur kan aardig mopperen idd. Maar hij kan ook heel relaxed zijn als je doet alsof alles al bekend is
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Zuur! Ik heb geen hertentamens, dus ik kan de hele week van sinterklaas werken. Eerst morgen nog maar ingepland worden.
Hebben jullie een week vrij? Bij mij gaat het door tot vrijdag 20 december. Vandaag in een Audi A3 bj 2009, en Laguna bj 2009. Fijne bakken met 1.9/2.0 diesel, veel beter als je 1.2/1.0 benzines gewend ben Moest alleen in Amsterdam nog wel even 2km lopen naar de ophaalplek, lekkere OV-verbindingen daar dus
Als wij geen hertentamens hebben, zijn we die week vrij ja. Superlekker, want dat is dus over twee week. Dan nog twee week college en dan weer kerstvakantie.
Bedoel je die bij de Mac? Ik was er 30 oktober nog, en toen was de brug er nog.
Jep, die inderdaad. Ik was er een tijdje geleden ook nog, zal geen maand geleden geweest zijn, maar nu moet je zwemmen om snel aan de overkant te komen
Jep, die inderdaad. Ik was er een tijdje geleden ook nog, zal geen maand geleden geweest zijn, maar nu moet je zwemmen om snel aan de overkant te komen
Dat is mooi kut, nu kan je net zo goed naar de andere kant van Meerkerk lopen want daar gaan iets meer bussen