ja en voor deur afgezet worden op je werk en dan gaat ie vanzelf parkeren op zijn standaardplek met de unieke chip toegangscontrolequote:Op woensdag 28 mei 2014 17:38 schreef tjoptjop het volgende:
Autonome auto![]()
Lijkt me echt zo relaxed, na het werk instappen en mezelf nestelen in de luxe fauteuil in het voertuig (stuur en pedalen hoeven immers niet meer. De zonnecellen op het dak hebben de koelkast aangestuurd zodat er reeds een biertje koud staat. Onderwijl even lekker boekje of krantje lezen
Heb je er al aan gedacht dat je de ruit als projectiescherm kan gebruiken? Joystick er bij en lekker gamen!quote:Op woensdag 28 mei 2014 17:38 schreef tjoptjop het volgende:
Autonome auto![]()
Lijkt me echt zo relaxed, na het werk instappen en mezelf nestelen in de luxe fauteuil in het voertuig (stuur en pedalen hoeven immers niet meer. De zonnecellen op het dak hebben de koelkast aangestuurd zodat er reeds een biertje koud staat. Onderwijl even lekker boekje of krantje lezen
Nou dan weet ik wel wat anders waar ik liever mee speel onderweg, zou dat trouwens mogen dan?quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb je er al aan gedacht dat je de ruit als projectiescherm kan gebruiken? Joystick er bij en lekker gamen!
Kunnen wij mannen nog steeds met een stick spelen.![]()
Oh shit, ben ik nu al terug?![]()
De ruimte en 'schoonheid' die je daar hebt. Niet met zijn allen op een kluitje wonen maar ver weg in de natuur e.d.En..niet overal een 'belasting' voor zoals in Nederland. En met werkgelegenheid zit het volgens mij ook wel snor daar.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:14 schreef StarmanFR het volgende:
Scandinavie of bij de evenaar wonen is wel totaal verschillend qua klimaat.
Het probleem met de bus is dat slechts een zeer klein percentage van de bevolking afhankelijk is van de bus, zich dus niet van A naar B kan verplaatsen zonder die bus te gebruiken. Ik ga nu uit van het leeuwendeel van de busroutes die een afstand van hooguit 10-20 km. bedragen en meestal fors onder de 5-10 km. uitkomen, in andere gevallen kan je normaal gesproken een trein gebruiken. Dan kom je uit bij mensen die bepaalde fysieke handicaps hebben en die zeer sterk verzwakt zijn door een ziekte. Het zou weleens goedkoper kunnen zijn om die paar mensen op een alternatieve manier te vervoeren. Denk bij die handicaps niet eens aan het verlamd zijn in de benen of geen benen hebben, deze mensen zijn voor die afstanden beter af met een armfiets (niet dat ik hen gemotoriseerd transport niet gun, ze mogen het van mij rustig krijgen maar ook voor hen is beweging goed). Denk eerder aan bepaalde metabole aandoeningen (waardoor ze geen energie hebben voor de spieren) en neuronale aandoeningen. De trein is bittere noodzaak als je geen ander gemotoriseerd vervoer hebt aangezien er veel trajecten zijn die echt niet meer te fietsen zijn op een praktische wijze, voor de relatief korte afstanden van de bus geldt dit niet.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
trouwens er moet op basis van OV vervoer wel nog wat meer geregeld kunnen worden, ik denk aan een route die per dag kan variëren als passagiers zich via internet aanmelden voor een route zodat bushokjes gaan verdwijnen
de route zal dan altijd optimaal, de bus moet dan wel terug communiceren
Je kunt dan ook opgeven of je route variabel is in tijd , als ook je werktijden iets variabel zijn
Ik sluit niet uit dat ik daar ooit nog ga wonen. Het lijkt me wel wat. Zwitserland lijkt me ook een fijn land om in te wonen. Het lijkt me erg fijn om direct bij het buiten stappen te kunnen gaan hardlopen, fietsen, skaten of wandelen in de natuur.quote:Op zondag 1 juni 2014 08:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De ruimte en 'schoonheid' die je daar hebt. Niet met zijn allen op een kluitje wonen maar ver weg in de natuur e.d.En..niet overal een 'belasting' voor zoals in Nederland. En met werkgelegenheid zit het volgens mij ook wel snor daar.
[ afbeelding ]
Nou, veel mensen vinden het gewoon fijn om van plek A naar plek B te gaan zonder te moeten wachten en overstappen. En dat kan vaak niet met het openbaar vervoer.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:48 schreef raptorix het volgende:
Maar autorijden, sjonge jonge, na 130 jaar nog steeds een ding baseren op ontploffend benzine![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zeker in Nederland zouden we geen autos nodig hebben als we gewoon een fatsoenlijk OV infrastructuur zouden hebben, en mensen die het leuk vinden om in een auto te zitten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waar is dit plaatje van?quote:Op zondag 1 juni 2014 08:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De ruimte en 'schoonheid' die je daar hebt. Niet met zijn allen op een kluitje wonen maar ver weg in de natuur e.d.En..niet overal een 'belasting' voor zoals in Nederland. En met werkgelegenheid zit het volgens mij ook wel snor daar.
[ afbeelding ]
Rechter muisklik en eigenschapen leverd mij dit opquote:
zelfsturend autootjes die als jij bent afgezet, iemand anders kan gaan vervoeren is ook een soort openbaar vervoerquote:Op zondag 1 juni 2014 17:15 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nou, veel mensen vinden het gewoon fijn om van plek A naar plek B te gaan zonder te moeten wachten en overstappen. En dat kan vaak niet met het openbaar vervoer.
zelfsturende auto''s kunnen ook ergens buiten de stad gaan parkeren he, ergens 20 km buiten schiphol op een meetingpointquote:Op zondag 1 juni 2014 19:45 schreef john2406 het volgende:
En dan die reklame van mens ga toch bricken, zouden die dan alles willen monitoren vraag ik me af?
Zal maar net eentje in gezeten hebben die gedronken heeft gehad en niet alles heeft kunnen binnen houden!quote:Op zondag 1 juni 2014 20:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfsturend autootjes die als jij bent afgezet, iemand anders kan gaan vervoeren is ook een soort openbaar vervoer
Zal wel moeten dan als de auto in plaats van naar vrouwtje thuis bij een vriend of vriendin aangaat.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfsturende auto''s kunnen ook ergens buiten de stad gaan parkeren he, ergens 20 km buiten schiphol op een meetingpoint
dan stap je niet in he ,quote:Op zondag 1 juni 2014 20:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zal maar net eentje in gezeten hebben die gedronken heeft gehad en niet alles heeft kunnen binnen houden!
Ik kan je meer nadelen opnoemen als voordelen dat was er eentje van, getankt zal er ook moeten denk ik ern verzekering etc etc.quote:
Dat tanken en verzekeren geldt voor bussen ook, dus dat kan geregeld worden. Ik vind autonome, kleine auto's die samen klitten wel een leuk idee. En als je uitstapt mag een ander instappen, uiteraard. En aan een andere bus klitten.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kan je meer nadelen opnoemen als voordelen dat was er eentje van, getankt zal er ook moeten denk ik ern verzekering etc etc.
Wel eentje vanmezelf wat ik kan instellen van nou automatisch of niet, als ik moe zou worden b.v. of bij een telefoongesprek.
scheelt wel een BOB he, en je kan lekker feesboeken onderweg, en het lopen vanaf het parkeerterrein is overquote:Op zondag 1 juni 2014 20:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kan je meer nadelen opnoemen als voordelen dat was er eentje van, getankt zal er ook moeten denk ik ern verzekering etc etc.
Wel eentje vanmezelf wat ik kan instellen van nou automatisch of niet, als ik moe zou worden b.v. of bij een telefoongesprek.
Zou een leuk verkooppraatje zijn, voor mij persoonlijk ik stink niet zo snel in verkooppraatjes, want praatjes vullen immers geen gaatjes.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 01:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
scheelt wel een BOB he, en je kan lekker feesboeken onderweg, en het lopen vanaf het parkeerterrein is over
Ik zeg niet dat ik het niet leuk vind hoor, maar nee ik zal er niet aan meedoen, teminste als er geen voordeel voor me is.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat tanken en verzekeren geldt voor bussen ook, dus dat kan geregeld worden. Ik vind autonome, kleine auto's die samen klitten wel een leuk idee. En als je uitstapt mag een ander instappen, uiteraard. En aan een andere bus klitten.
Maar inderdaad: je gangen kunnen wel mooi nagegaan worden.
http://www.automobielmana(...)europese-wegen-.htmlquote:
quote:Eerder zelfrijdende auto op Europese wegen
De zelfrijdende auto verschijnt eerder op de Europese straten dan aanvankelijk verwacht als gevolg van een amendement in de Conventie van Wenen, op initiatief van Europese landen. Dit meldt persbureau Reuters.
Goed nieuws, ik ben blij dat de Europese bedrijven niet passief wachten totdat ze ingehaald worden door andere continenten. Nu maar hopen dat er niet al teveel kinderziektes zijn, je moet er niet op rekenen dat er tijdig en adequaat wordt ingegrepen op het moment dat er iets verkeerd gaat ook al kan je direct de controle overnemen. Als je eenmaal in een passieve houding met je telefoontje of laptop aan het spelen bent of een filmpje aan het bekijken bent of zo dan duurt het eventjes voordat je in gang schiet.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
http://www.automobielmana(...)europese-wegen-.html
[..]
In principe zou je dat kunnen anonimiseren maar vanzelfsprekend hebben de overheden andere intenties. Het is een interessant concept, met die zelfsturende auto's zou het inderdaad zomaar kunnen dat de meeste mensen helemaal geen eigen auto meer nodig hebben maar een auto huren als het ware die voorbij komt en vrij is. Indien er een goed algoritme is dan is dat best uit te voeren en zal je nooit lang hoeven te wachten. Voor werk kan je met vaste tijden werken volgens hetzelfde principe. Dan zou je zomaar kunnen krijgen dat straks alleen de rijke mensen een eigen auto hebben. Dit zal echter ook problemen opleveren zoals rooktokkies die ondanks dat het verboden is roken in zo'n gemeenschappelijke auto, andere tokkies die rotzooi achterlaten etc.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat tanken en verzekeren geldt voor bussen ook, dus dat kan geregeld worden. Ik vind autonome, kleine auto's die samen klitten wel een leuk idee. En als je uitstapt mag een ander instappen, uiteraard. En aan een andere bus klitten.
Maar inderdaad: je gangen kunnen wel mooi nagegaan worden.
ze kunne niet van je verwachten dat je blijft controleren , ik neem aan dat de zaak wederzijds stilvalt als er een botsing op handen isquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goed nieuws, ik ben blij dat de Europese bedrijven niet passief wachten totdat ze ingehaald worden door andere continenten. Nu maar hopen dat er niet al teveel kinderziektes zijn, je moet er niet op rekenen dat er tijdig en adequaat wordt ingegrepen op het moment dat er iets verkeerd gaat ook al kan je direct de controle overnemen. Als je eenmaal in een passieve houding met je telefoontje of laptop aan het spelen bent of een filmpje aan het bekijken bent of zo dan duurt het eventjes voordat je in gang schiet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |