Die glazen bol die jij gebruikt hoef ik niet te lenen, die werkt namelijk niet goed. Ik heb een rijbewijs. Stop met jouw slechte verkeersgedrag te legitimeren met allerlei smoezen. Een dode hoek in een spiegel is geen excuus om iemand aan te rijden. Een spiegel is een hulpmiddel, dat hulpmiddel ontslaat jou niet van de verplichting om je op alle andere mogelijke manieren er van te vergewissen dat je niemand aanrijdt, namelijk door continue te spiegelen en over je schouders te kijken en door ervoor te zorgen dat je voldoende tijd hebt om alles te overzien.quote:Op maandag 11 november 2013 07:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nooit autogereden en denkt toch een grote bek te mogen hebben en het beter te weten.
Inderdaad! Het is niet omdat je eens geslaagd bent voor een rijexamen dat je daarom 5 jaar later of 10 jaar later nog steeds voldoende rijvaardig bent, bovendien zit er een fors gelukselement in zo'n examen aangezien het een momentopname is. Laat zo'n examen twee keer zo lang duren en het slagingspercentage daalt fors. Waarom? Twee keer zo veel tijd om fouten te maken en fouten maak je als beginnende automobilist gegarandeerd als er maar lang genoeg wordt gekeken. Jaarlijks hoeft wellicht niet maar laten we elke 3-5 jaar een nieuw examen afnemen, in ruil hiervoor kan de verkeersgerelateerde belasting wat worden aangepast om voor die extra kosten van de examens te compenseren, wat financieel gezien goed te verantwoorden is voor de overheid (de details laat ik nu even achterwege).quote:Op maandag 11 november 2013 08:47 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het spijt me maar je hebt gewoon geen verkeersinzicht, en hoort niet thuis op de weg. Om deze reden ben ik voorstander van een jaarlijks verplicht examen op kosten van de automobilist.
Je zou denken dat dit logisch is, nietwaar? -slik-quote:Je vergeet dat als je toch een fietser aanrijd, zelfs met 30km/u, de schade enorm is. En je moet gewoon geen gas geven wanneer je niet weet of je tegen iemand aanrijdt.
Die weten toch vaak ook niet waar ze aan toe zijn, of het fietspad of de normale weg ?quote:Op maandag 11 november 2013 01:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet! Laat die maar lekker op de rijbaan rijden binnen de bebouwde kom - wat nu niet wordt gehandhaafd door de politie -, het snelheidsverschil met de automobilisten is kleiner - als al bestaande (vaak 50 km/u of 30 km/ur) dan dat met de meeste fietsers. Plus dat fietsers (die intensiever ademhalen wegens de beweging) dan niet de hele tijd achter zo'n smerige uitlaat zitten maar dat is - hoewel prettig voor de fietsers - een bijkomstigheid in vergelijking met het veiligheidsaspect.
Elke Nederlander is bij wet verplicht om de wet te kennen. Daarom alleen al is dat dus geen verschoning voor een overtreding. Daar komt bij dat ze tegenwoordig een rijbewijsje moeten hebben gehaald waarvoor ze een examenpje hebben moeten doen. Ik vermoed trouwens dat de meeste bromfietsluiwammessen (die paar mensen die dit apparaat uit noodzaak gebruiken moeten zich hiermee niet aangesproken voelenquote:Die weten toch vaak ook niet waar ze aan toe zijn, of het fietspad of de normale weg ?
Dat ze niet weten waar ze aan toe zijn is inderdaad een drogreden. Wanneer je op zo'n ding rijdt, moet je een rijbewijs hebben. Om die te halen moet je examen doen en om te slagen voor dat examen heb je bepaalde kennis nodig, net zoals bij de auto. Natuurlijk komt het wel eens voor dat een wegbeheerder niet altijd even duidelijk is in zijn bebording, maar dit is uitzondering op de regel. Over het algemeen is het, mits je goed op let, wel duidelijk waar je moet rijden. Weet je het dan nog niet, pak dan alsjeblieft de fiets.quote:Op maandag 11 november 2013 18:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die weten toch vaak ook niet waar ze aan toe zijn, of het fietspad of de normale weg ?
Dan voor hun ook een regel en anders niet vind ik of zwart of wit en niet in het grijsgebied laten vind ik.
Ik kan zat plaatsen waar het aangegeven staat en 100 mtr verder moet het feitlijk herhaald en daar is niets.
Klopt maar weet je of kan jij die ook, je komt op een 80km weg staat er een bord 30km wegens werkzaamheden, komt er een splitsing een geen herhaaling van het bord, tewijl ze daar juist aan het werken zijn.quote:Op maandag 11 november 2013 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Elke Nederlander is bij wet verplicht om de wet te kennen. Daarom alleen al is dat dus geen verschoning voor een overtreding. Daar komt bij dat ze tegenwoordig een rijbewijsje moeten hebben gehaald waarvoor ze een examenpje hebben moeten doen. Ik vermoed trouwens dat de meeste bromfietsluiwammessen (die paar mensen die dit apparaat uit noodzaak gebruiken moeten zich hiermee niet aangesproken voelen) maar al te goed weten maar dat ze deze wet overtreden omdat ze zich niet veilig voelen op de rijbaan of dat ze op het fietspad willen rijden omdat ze dan sneller zijn (gemakkelijker door rood rijden en bochten nemen).
Waar is hier?quote:Op maandag 11 november 2013 19:48 schreef cempexo het volgende:
Autorijden is wel leuk...je woont in het verkeerde land en daar kies je vrijwillig voor.
Hier :
zijn nauwelijks/geen stoplichten
zijn geen flitskasten
zijn geen achterdeboom agenten
zo nu en dan een snelheidscontrôle waar het moet zijn: bv scholen en bejaardentehuizen
geen trajectcontrole
eerder een waarschuwing dan een bekeuring
auto nooit op slot, dat is hier niet nodig
relaxed en plezierig rijden is normaal en logisch
inderdaad niet meer in het opgefokte Nederland.
Als het goed is woont hij nog steeds in Denemarken.quote:
Het lijkt me in iedergeval prachtig daar, en dan niet alleen voor het verkeer maar ook volgens mij open weer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:06 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als het goed is woont hij nog steeds in Denemarken.
Scandinavie of bij de evenaar wonen is wel totaal verschillend qua klimaat.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het lijkt me in iedergeval prachtig daar, en dan niet alleen voor het verkeer maar ook volgens mij open weer.
Loop ook al langer met het idee noorwegen zweden of denemarken of totaal andere kant nabij de evenaar !
Oftopic, het maakt me niet uit koud of warm als het maar open weer is, ben de regen meer als zat .quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:14 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Scandinavie of bij de evenaar wonen is wel totaal verschillend qua klimaat.
Denk wel dat het in Scandinavie ook veel regent, in het zuiden van Noorwegen regent het sowieso meer dan bij ons.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Oftopic, het maakt me niet uit koud of warm als het maar open weer is, ben de regen meer als zat .
Aha dus jij kunt bijna het mooie Noorderlicht zien ?quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:31 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Denk wel dat het in Scandinavie ook veel regent, in het zuiden van Noorwegen regent het sowieso meer dan bij ons.
Nee, dat niet. In de zomer wel lekker lange dagen daar. Daarnaast is daar ook meer natuur en rust dan hierzo, veel meer. Kan me best voorstellen dat sommige mensen NL inruilen voor ergens in Scandinavie, meer ik ben zelf nog nooit in Scandinavie geweest. Maar mijn ouders willen misschien eens een winter safari houden in Finland, misschien dat ik dan ook meekan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aha dus jij kunt bijna het mooie Noorderlicht zien ?
Ik ben aan het kijken voor een scooter of brommer en alleen al vanwege de vele fout geplaatste borden valt een bromfiets eigenlijk al af. Sowieso het continu switchen tussen fietspad en weg is echt mega irritant. Ze hadden beter de regel als volgt kunnen maken: Binnen bebouwde kom bromfietsen overal op de weg. Nu is het 1 onoverzichtelijke baggerbrei die ook nog eens per gemeente verschilt en wat ik al eerder zei, vaak kloppen de borden niet.quote:Op maandag 11 november 2013 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Elke Nederlander is bij wet verplicht om de wet te kennen. Daarom alleen al is dat dus geen verschoning voor een overtreding. Daar komt bij dat ze tegenwoordig een rijbewijsje moeten hebben gehaald waarvoor ze een examenpje hebben moeten doen. Ik vermoed trouwens dat de meeste bromfietsluiwammessen (die paar mensen die dit apparaat uit noodzaak gebruiken moeten zich hiermee niet aangesproken voelen) maar al te goed weten maar dat ze deze wet overtreden omdat ze zich niet veilig voelen op de rijbaan of dat ze op het fietspad willen rijden omdat ze dan sneller zijn (gemakkelijker door rood rijden en bochten nemen).
Teminste iemand wat het toegeeft, de meeste zien alleen hun eigen problemen vind ik.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben aan het kijken voor een scooter of brommer en alleen al vanwege de vele fout geplaatste borden valt een bromfiets eigenlijk al af. Sowieso het continu switchen tussen fietspad en weg is echt mega irritant. Ze hadden beter de regel als volgt kunnen maken: Binnen bebouwde kom bromfietsen overal op de weg. Nu is het 1 onoverzichtelijke baggerbrei die ook nog eens per gemeente verschilt en wat ik al eerder zei, vaak kloppen de borden niet.
Een andere reden is inderdaad dat je langs het autoverkeer kan met een snorfiets. met een bromfiets sta je alsnog tussen de auto's in de file, kan je net zo goed in de auto stappen.
De snorfietsen zouden in de steden ook de weg op moeten. Dat is ook het probleem. Er is geen ideale situatie. Het switchen is inderdaad wel enorm onnodig en debiel bij bromfietsen. Gewoon op de weg en laat desnoods die bromfietsen wat harder rijden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben aan het kijken voor een scooter of brommer en alleen al vanwege de vele fout geplaatste borden valt een bromfiets eigenlijk al af. Sowieso het continu switchen tussen fietspad en weg is echt mega irritant. Ze hadden beter de regel als volgt kunnen maken: Binnen bebouwde kom bromfietsen overal op de weg. Nu is het 1 onoverzichtelijke baggerbrei die ook nog eens per gemeente verschilt en wat ik al eerder zei, vaak kloppen de borden niet.
Een andere reden is inderdaad dat je langs het autoverkeer kan met een snorfiets. met een bromfiets sta je alsnog tussen de auto's in de file, kan je net zo goed in de auto stappen.
Ze rijden nou al harder als 30km wat ze mogen, en dan zie er maar langs te komen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
De snorfietsen zouden in de steden ook de weg op moeten. Dat is ook het probleem. Er is geen ideale situatie. Het switchen is inderdaad wel enorm onnodig en debiel bij bromfietsen. Gewoon op de weg en laat desnoods die bromfietsen wat harder rijden.
Die kan je gewoon aantikken aan hun achterkant.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ze rijden nou al harder als 30km wat ze mogen, en dan zie er maar langs te komen.
Met twee man op de bromfiets daar nog tassen bij en swalken van de ene weghelft naar de ander zijde.
Niet allemaal hoor maar er zijn erbij die denken dat ze een moter hebben, en rijden tegen de linker as aan van de weg.
Ja en dat neemt meteen de verkeerde borden weg, of zelfs geen bord ?quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die kan je gewoon aantikken aan hun achterkant.
En ik heb liever dat ze 55 rijden. Dan rijden ze in de bebouwde kom minder in de weg vergeleken met de 30 van nu.
Ik heb nu ook een scooter, en gebruik dat ding alleen als ik op z'n minst lange afstanden buiten de bebouwde kom maak. Voor naar de dichtsbijzijnde stad zal ik het nooit gebruiken, alleen maar irritant met steeds continue rekening houden met de plaats op de weg.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je woont in Guinee-Bissau?quote:Op maandag 11 november 2013 19:48 schreef cempexo het volgende:
Autorijden is wel leuk...je woont in het verkeerde land en daar kies je vrijwillig voor.
Hier :
zijn nauwelijks/geen stoplichten
zijn geen flitskasten
zijn geen achterdeboom agenten
zo nu en dan een snelheidscontrôle waar het moet zijn: bv scholen en bejaardentehuizen
geen trajectcontrole
eerder een waarschuwing dan een bekeuring
auto nooit op slot, dat is hier niet nodig
hier zijn geen files...ik herhaal geen files
relaxed en plezierig rijden is normaal en logisch
inderdaad niet meer in het opgefokte Nederland.
en voor de eventuele aso is er een verrassingspakket...5 knipjes in je rijbewijs is 5 à 7 jaar je rijbewijs kwijt, dan zijn we klaar met je.
En haalt ook in één klap alle lol uit het rijdenquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:58 schreef HD9 het volgende:
gewoon een simpel nieuw autootje rijden die MRB vrij is en op LPG rijdt en niet harder kan dan 100 tenzij ie een boel lawaai gaat maken
geen bekeuringen, geen dure benzine
kost minder dan een scooter
ik heb geen lol in het autorijden op zich, ik vind het beter dan het OV , ik haat het OVquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:10 schreef DW457 het volgende:
[..]
En haalt ook in één klap alle lol uit het rijden
Daar verschillen wij dan in. Ik vind autorijden wel erg leuk en daardoor zou zo'n geen-plezier-mobiel voor jou wel geschikt zijn en voor mij niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:21 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik heb geen lol in het autorijden op zich, ik vind het beter dan het OV , ik haat het OV
autorijden leuk,??? stuur vasthouden en gas indrukken??quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:36 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dan in. Ik vind autorijden wel erg leuk en daardoor zou zo'n geen-plezier-mobiel voor jou wel geschikt zijn en voor mij niet.
Ik kan wel gaan uitleggen waarom ik autorijden leuk vind, maar dat heeft echt geen enkele zin. Jij gaat autorijden er niet leuker door vinden en ik ga autorijden er ook niet minder leuk door vinden. Al met al een zinloze discussie waar ik niet aan ga beginnen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
autorijden leuk,??? stuur vasthouden en gas indrukken??
over een aantal jaar mag je niet meer zelf rijden in nederlandquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik kan wel gaan uitleggen waarom ik autorijden leuk vind, maar dat heeft echt geen enkele zin. Jij gaat autorijden er niet leuker door vinden en ik ga autorijden er ook niet minder leuk door vinden. Al met al een zinloze discussie waar ik niet aan ga beginnen.
Zo klopt je post welquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
over een aantal jaar decennia mag hoef je niet meer zelf rijden in nederland
Zelfrijdende auto komt steeds dichterbij
Dat is/wordt toch een mogelijkheid, geen verplichting?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
over een aantal jaar mag je niet meer zelf rijden in nederland
Precies. Hij loopt erg op de zaken vooruit en spreekt zijn wens uit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:33 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat is/wordt toch een mogelijkheid, geen verplichting?
Ach als ik hem dan voorniks krijg wil ik best niet meer autorijden, neem aan dat ik dat ding ook uit kan zetten ?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
Neem aan van wel. Anders wordt t knap lastig als je een nieuwe woonwijk in wil rijden, maar deze nog niet in de kaartenbak van de GPS zitquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ach als ik hem dan voorniks krijg wil ik best niet meer autorijden, neem aan dat ik dat ding ook uit kan zetten ?
Zie de lol ervan in zeg, ik weet al bij voorbaat dat dat ding dan uit gaat of in de bak of niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:28 schreef DW457 het volgende:
[..]
Neem aan van wel. Anders wordt t knap lastig als je een nieuwe woonwijk in wil rijden, maar deze nog niet in de kaartenbak van de GPS zit
Volgens mij ben jij degene die niet zo cynisch moet doen. Lees je eigen post nog eens en volg je eigen tip opquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zie de lol ervan in zeg, ik weet al bij voorbaat dat dat ding dan uit gaat of in de bak of niet.
Een van de grote voordelen van Noorwegen, en zeer welvarend (welvarender dan Nederland) en veel mooie natuur en veel minder vervuilde lucht.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:40 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nee, dat niet. In de zomer wel lekker lange dagen daar. Daarnaast is daar ook meer natuur en rust dan hierzo, veel meer.
Ben je er ook zelf geweest? Hetgene wat ik net zei is waar Noorwegen bekend om staat. Ik ben nog nooit in Scandinavie geweest.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Offtopic
[..]
Een van de grote voordelen van Noorwegen, en zeer welvarend (welvarender dan Nederland) en veel mooie natuur en veel minder vervuilde lucht.
Hen harder laten rijden is een slecht idee. Als ze harder willen dan behalen ze maar een motorrijbewijs. Goed, 50 km/uur is idd. handiger voor als je tussen de auto's rijdt maar de jongens en meisjes die op een bromfiets rijden tonen steeds weer aan dat zelfs de huidige maximale snelheid al te hoog is voor hen gezien de vele ongelukken die zij veroorzaken. Het switchen mag lastig zijn voor hen, het is heel wat handiger voor de fietsers.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
De snorfietsen zouden in de steden ook de weg op moeten. Dat is ook het probleem. Er is geen ideale situatie. Het switchen is inderdaad wel enorm onnodig en debiel bij bromfietsen. Gewoon op de weg en laat desnoods die bromfietsen wat harder rijden.
File probleem zal volgens mij altijd blijven bestaan, voorbeeld als ik in huis de schuifpui open zet en duw daar maar in wat erin gaat.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het lijkt me logisch dat de mens op een gegeven moment niet meer zelf mag/kan rijden als dat technisch en economisch haalbaar blijkt te zijn. Je kan veel efficiënter transport krijgen wanneer een automatisch systeem dat van ons overneemt: betere doorsroming bij kruispunten, eventueel hogere snelheden (als dat niet teveel milieubezwaren geeft), minder filevorming, veiliger.
Ik begrijp het maar al te goed, nou stel een evenement pinkpop of lolands, met maar een paar toegangs wegen dan zal het snel volstaan denk ik dan.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij begrijpt het niet. Het kruisen gaat veel efficiënter met een volledig geautomatiseerd systeem dan wanneer mensen rijden, het verkeer optimaal worden verdeeld over verschillende wegen (filebestrijding door een deel van de mensen wat om te laten rijden), de snelheid waarmee gereden wordt kan hoger liggen zonder de veiligheid te compromitteren, ...
http://www.telegraaf.nl/d(...)an_de_stad_in__.htmlquote:
quote:Zelfrijdende Google-auto kan de stad in
door onze redactie
Softwaregigant Google heeft niet stilgezeten als het gaat om zijn zelfrijdende auto's.
Het bedrijf test al jaren zijn wagens op de snelwegen in de Verenigde Staten, maar zegt nu klaar te zijn voor het hectische verkeer in de stad.
Autonome auto's..... the horror. Dan pak ik wel de motorquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
Net als de meeste mensen rijd ik liever zelf, desalniettemin ben ik een voorstander van automatisch rijdende auto's aangezien het een statistisch gegeven is dat een flink deel van de mensen niet in staat is of bereid is om op een normale manier te rijden en dit niet te veranderen is binnen enkele milennia tijd. Dan maar wat autonomie opgeven.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Autonome auto's..... the horror. Dan pak ik wel de motor. Knappe jongen die een evenwicht voertuig autonoom kan maken
Een automatisch systeem kan de controle overnemen zogauw je harder dan 10 km/u rijdt of iets dergelijks.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Autonome auto's..... the horror. Dan pak ik wel de motor. Knappe jongen die een evenwicht voertuig autonoom kan maken
er zin er die zonder paard ervoor rijden weet je datquote:Op woensdag 30 april 2014 18:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kan echt wel hoor, makkelijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is een heel andere situatie. Zo'n helikopter is wel in de lucht te houden met een computer. Een motor valt gewoon om als die stilstaat en er niet spontaan krachtige zijwieltjes uitspringen. Wat te denken van een 'berijder' die tijdens het zich laten vervoeren op de motor een plotselinge beweging naar links/rechts maakt. Hoe houdt die motor dan uit zichzelf het evenwicht?quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan echt wel hoor, makkelijk.
Er is zelfs al een autonome helicopter (K-MAX).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |