abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133132986
Goedeavond Fokkertjes,

Deze klacht betreft een nogal actueel onderwerp. Kutusers zijn van allen tijden. De term kutuser is natuurlijk redelijk subjectief want iedereen heeft weer zijn eigen invulling hiervan. Het is onderhevig aan persoonlijke voorkeur.

Maar er zijn ook types die het erom doen. Die er express een online alter ego voor aanmaken om het bloed onder je nagels vandaan te halen onder het mom van 'grappig' zijn. De beweegredenen van sommige van deze kutusers is dan ook wel het vergaren van naamsbekendheid. Waarom dat je bekend zou willen zijn op een forum waar iedereen anoniem is, is natuurlijk een klacht op zichzelf maar allez. Deze zelfde kutusers hanteren het aloude marketing gezegde "There is no bad publicity". Een tijdje zijn deze backfires natuurlijk lachen gieren brullen, hi ha ho, iedereen weet wie ik ben.

Maar ja, zodra de gimmick er vanaf is en de kutuser in kwestie gewoon wil posten blijven de backfires gewoon doorgaan. Want ja; je zaait wat je oogst. En dan is het huilen geblazen.

Klacht: mensen die de gevolgen van hun eigen gedrag niet willen dragen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mortaxx op 10-11-2013 23:08:00 ]
pi_133133031
k
Vroem! Vroem! Ik ben aan auto.
pi_133133146
Ik ben kwaliteit
pi_133133192
Dus waarom besteed je hier aandacht aan, ts? Het is toch ook publicity?
pi_133133227
Ts wil zelf gewoon BF worden
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 10 november 2013 @ 22:59:46 #6
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_133133239
Hier raakte ik afgeleid

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:54 schreef hoink581 het volgende:
seksueel opgewonden raakt van een kledingstuk
yoga pants O+

burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
pi_133133260
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 22:59 schreef Speedball het volgende:
Hier raakte ik afgeleid

[..]

yoga pants O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pfff Windows 98? :')
  zondag 10 november 2013 @ 23:00:55 #8
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_133133284
Hoink, je bent een goede jongen.
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_133133288
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:00 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Pfff Windows 98? :')
#hipster
pi_133133338
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 23:00 schreef Zaktabak het volgende:
Hoink, je bent een goede jongen.
Ik plaats jou en Hoink in een categorie: Zolderkamerintellectuelen
pi_133133345
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:58 schreef superdrufus het volgende:
Dus waarom besteed je hier aandacht aan, ts? Het is toch ook publicity?
Het heeft een therapeutische werking om mijn ergernis op deze manier te uiten. Tevens noem ik geen namen, dus degenen waar het over gaat heeft in de meeste gevallen geen idee dat er over hen in dit topic wordt geschreven. Die krijgen vooral een stijve van de postcounts in hun eigen topics.
pi_133133361
"Dan worden er topics aangemaakt over de grote boze users van Fok! Weken schrijf je achterlijke verhaaltjes over hoe je seksueel opgewonden raakt van een kledingstuk en blijf je benadrukken dat je een dikke Vlaming bent."
_O_
pi_133133479
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:02 schreef deadprez het volgende:

[..]

[..]

kom eens hierheen bois
Godverdomme. Poep raakt de ventilator. :')
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:04:19 #14
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_133133481
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:02 schreef deadprez het volgende:

[..]

[..]

kom eens hierheen bois
Sorry, heb te druk in PTA
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:05:12 #15
Belg
pi_133133538
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:02 schreef stoereboii het volgende:
"Dan worden er topics aangemaakt over de grote boze users van Fok! Weken schrijf je achterlijke verhaaltjes over hoe je seksueel opgewonden raakt van een kledingstuk en blijf je benadrukken dat je een dikke Vlaming bent."
_O_
Ja sorry :@ ik heb mijzelf niet gemaakt
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 10 november 2013 @ 23:05:14 #16
395200 deadprez
One more rail
pi_133133541
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:04 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

jammer
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 10 november 2013 @ 23:05:55 #17
351780 Piye
King of Kush
pi_133133586
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:04 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

_O_
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:06:48 #18
Belg
pi_133133649
quote:
Forum PTA op FOk :{
  zondag 10 november 2013 @ 23:07:29 #19
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_133133687
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Godverdomme. Poep raakt de ventilator. :')
:D :')

Ouderwetse poep-ventilator grap :D
  zondag 10 november 2013 @ 23:08:01 #20
395200 deadprez
One more rail
pi_133133723
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_133133755
Parel in wording dit _O_
Goed werk hoink!
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
  zondag 10 november 2013 @ 23:08:55 #22
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_133133768
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:02 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Ik plaats jou en Hoink in een categorie: Zolderkamerintellectuelen
Vind ik dan toch een mooie benaming.
pi_133133780
Bij een kutuser die de druk niet aan kan denk ik aan een kutuser die gewoon stopt met fok. De echte klacht zijn de kutusers die de druk wel aankunnen.

Getekend,
Een kutuser
Go hard or go home!
  zondag 10 november 2013 @ 23:09:19 #24
351780 Piye
King of Kush
pi_133133795
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:06 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Forum PTA op FOk :{
Zelfde onderwerp en dit is wel dope.

quote:
_O_
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_133133803
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ja sorry :@ ik heb mijzelf niet gemaakt
Ja, dat heb je wel.
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 23:07 schreef Zaktabak het volgende:
:D :')

Ouderwetse poep-ventilator grap :D
Hij is oud, maar ik kan er zelf nog wel om grinniken.
pi_133133807
Even iets aangepast want het is niet de bedoeling dat dit een userbashtopic wordt :)

Maar wel een terechte klacht al vermoed ik dat het huilen dat niemand ze serieus neemt onderdeel is van de act. Aandachtsvergaren 2.0
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_133133873
Herken me wel deels in de klachten die deze TS, ware al alleen het feit dat zo een 95% van de topics in KLB totaal verzonnen is als het niet meer is. :')
Een heer met stijl
pi_133133893
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:09 schreef Mortaxx het volgende:
Even iets aangepast want het is niet de bedoeling dat dit een userbashtopic wordt :)

Maar wel een terechte klacht al vermoed ik dat het huilen dat niemand ze serieus neemt onderdeel is van de act. Aandachtsvergaren 2.0
Zonde. Het was niet de intentie om deze users te bashen, maar ze zijn nu eenmaal goede voorbeelden.
pi_133133975
Mooie benaming 'kutuser', zijn dat users van een kut?
Go hard or go home!
  zondag 10 november 2013 @ 23:12:58 #30
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_133134000
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2013 23:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Herken me wel deels in de klachten die deze TS, ware al alleen het feit dat zo een 95% van de topics in KLB totaal verzonnen is als het niet meer is. :')
Zelfs als het verzonnen is kan het nog wel leuk zijn. Ik geef toe mijn topics ook nog wel eens wat op te blazen, maar vaak berust een groot deel toch echt op de waarheid. De ergernis zelf is trouwens wel altijd echt.

Maar genoeg mensen die hun dagboek loodsen op FOK! en geen greintje moeite stoppen in hun topic. Is vaak een bende.
pi_133134164
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 23:12 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Zelfs als het verzonnen is kan het nog wel leuk zijn. Ik geef toe mijn topics ook nog wel eens wat op te blazen, maar vaak berust een groot deel toch echt op de waarheid. De ergernis zelf is trouwens wel altijd echt.
Ik vraag het me af, in het begin misschien wel, maar na een tijdje heb je alle originele verzonnen klachten ook wel gehad. Het verhaal iets scheutiger vertellen dat is gewoon standaard menselijk geloof ik, heb ik niks op aan te merken. Maar iets compleet uit je duim zuigen voor aandacht en virtuele lachers op je hand...nou ja ieder zijn ding, maar het mijne is het in ieder geval niet.
Een heer met stijl
  zondag 10 november 2013 @ 23:18:26 #32
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_133134296
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 23:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik vraag het me af, in het begin misschien wel, maar na een tijdje heb je alle originele verzonnen klachten ook wel gehad. Het verhaal iets scheutiger vertellen dat is gewoon standaard menselijk geloof ik, heb ik niks op aan te merken. Maar iets compleet uit je duim zuigen voor aandacht en virtuele lachers op je hand...nou ja ieder zijn ding, maar het mijne is het in ieder geval niet.
Als je maar moeite in je topic steekt en je ergernis geen dagboek verhaal wordt. Cabaretiers verzinnen ook wel wat bij, maar de ergenis, de grap, de clou is altijd gemeend.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:20:22 #33
Belg
pi_133134381
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:09 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ja, dat heb je wel.

[..]

Hij is oud, maar ik kan er zelf nog wel om grinniken.
Ik ben een user die gewoon eerlijk is en die alles wat in mijn dagelijks leven gebuurt verteld op FOK! Zo heb ik gisteren friet gegeten en het heeft me gesmaakt. Terwijl ik geen friet zou mogen eten omdat ik weer aan de 95 kilo tik :') Vrijdag heb ik een trui met capuchon gekocht in de zeeman (¤7,99) en het eerste wat ik er mee heb gedaan is hem aan doen en en aan de capuchon trekken met mijn linkerhand en de rechterhand aan mijn piemel en gefantaseerd.

Nu denk je waarschijnlijk, jezus die user meent het echt , maar het is gewoon zo. Je moet eens denken welke user kan een troll zo lang volhouden? van de duizend mensen misschien 1 of 2. Een capuchon fetisj is gewoon zoals een andere fetisj. Mensen houden van schoenen en voeten. Dat is ook een fetisj. Ik ken mensen die kicken dat hun partner een plastiek zak op hun hoofd trekken en moeten mastrubberen tot wanneer ze klaarkomen. dan pas mag de zak van hun hoofd :')

Dus je moet maar denken dat ik niet de enige gek ben op deze planeet. Er zijn mensen die geilen op cactussen in hun kont te steken of hun kut :')
pi_133134438
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 23:18 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Als je maar moeite in je topic steekt en je ergernis geen dagboek verhaal wordt. Cabaretiers verzinnen ook wel wat bij, maar de ergenis, de grap, de clou is altijd gemeend.
Nou ja zoals ik al zei, mijn ding is het nog steeds niet, daar is ONZ voor. Je gaat in andere subfora toch ook geen verzonnen zooi neergooien. Af en toe okee, maar nu bijna alles alleen daar uit bestaat. Misschien moet KLB worden opgesplits in een serieus-KLB en het huidige ONZ-2 :')
Een heer met stijl
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:22:48 #35
Belg
pi_133134488
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:09 schreef Mortaxx het volgende:

Je was net telaat met aanpassen, net de OP gelezen toen je aanpaste :P
pi_133134569
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:20 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik ben een user die gewoon eerlijk is en die alles wat in mijn dagelijks leven gebuurt verteld op FOK! Zo heb ik gisteren friet gegeten en het heeft me gesmaakt. Terwijl ik geen friet zou mogen eten omdat ik weer aan de 95 kilo tik :') Vrijdag heb ik een trui met capuchon gekocht in de zeeman (¤7,99) en het eerste wat ik er mee heb gedaan is hem aan doen en en aan de capuchon trekken met mijn linkerhand en de rechterhand aan mijn piemel en gefantaseerd.

Nu denk je waarschijnlijk, jezus die user meent het echt , maar het is gewoon zo. Je moet eens denken welke user kan een troll zo lang volhouden? van de duizend mensen misschien 1 of 2. Een capuchon fetisj is gewoon zoals een andere fetisj. Mensen houden van schoenen en voeten. Dat is ook een fetisj. Ik ken mensen die kicken dat hun partner een plastiek zak op hun hoofd trekken en moeten mastrubberen tot wanneer ze klaarkomen. dan pas mag de zak van hun hoofd :')

Dus je moet maar denken dat ik niet de enige gek ben op deze planeet. Er zijn mensen die geilen op cactussen in hun kont te steken of hun kut :')
De meeste mensen etaleren hun fetisj niet als een gimmick, om te benadrukken hoe anders ze wel niet zijn. Zoiets hou je lekker voor jezelf.

En Fok! is geen dagboek, dus dat jij friet hebt gegeten en dat het een beetje slap is of dat je buurjongetje je uitlacht om je buik kan ook niemand een kut schelen. Klagen over iets waar je beiden een hekel aan hebt dat schept een band. Op eenzijdig gejangel van een dikzak in de slachtofferrol zit niemand te wachten.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:25:49 #37
Belg
pi_133134636
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:24 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De meeste mensen etaleren hun fetisj niet als een gimmick, om te benadrukken hoe anders ze wel niet zijn. Zoiets hou je lekker voor jezelf.

En Fok! is geen dagboek, dus dat jij friet hebt gegeten en dat het een beetje slap is of dat je buurjongetje je uitlacht om je buik kan ook niemand een kut schelen. Klagen over iets waar je beiden een hekel aan hebt dat schept een band. Op eenzijdig gejangel van een dikzak in de slachtofferrol zit niemand te wachten.
Dus je hebt geen hekel aan iemand die in je auto ligt te kotsen?

Ik wel hoor.

Dat was mijn laatste KLB klacht...
pi_133134652
Ik vind het vooral fascinerend dat die mensen schijnbaar werkelijk niets leukers kunnen bedenken om met hun leven te doen, dan de godganse dag binnen te zitten en trollen op een forum :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 10 november 2013 @ 23:27:08 #39
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_133134692
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:20 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik ben een user die gewoon eerlijk is en die alles wat in mijn dagelijks leven gebuurt verteld op FOK!
Hier gaat het al mis :')
quote:
Zo heb ik gisteren friet gegeten en het heeft me gesmaakt.
Het is patat!
quote:
Terwijl ik geen friet zou mogen eten omdat ik weer aan de 95 kilo tik :')
fatty
quote:
Vrijdag heb ik een trui met capuchon gekocht in de zeeman (¤7,99) en het eerste wat ik er mee heb gedaan is hem aan doen en en aan de capuchon trekken met mijn linkerhand en de rechterhand aan mijn piemel en gefantaseerd.
Zieke belg :')
quote:
Nu denk je waarschijnlijk, jezus die user meent het echt ,
Dat dacht ik idd
quote:
maar het is gewoon zo.
Zoek eens heel snel een psychiater op jij :')
quote:
Je moet eens denken welke user kan een troll zo lang volhouden? van de duizend mensen misschien 1 of 2.
Jij niet, jij gaat janken
quote:
Een capuchon fetisj is gewoon zoals een andere fetisj.
Seksuele fetisj?
quote:
Mensen houden van schoenen en voeten. Dat is ook een fetisj. Ik ken mensen die kicken dat hun partner een plastiek zak op hun hoofd trekken en moeten mastrubberen tot wanneer ze klaarkomen. dan pas mag de zak van hun hoofd :')
triest volk
quote:
Dus je moet maar denken dat ik niet de enige gek ben op deze planeet.
Wij hebben altijd Braddie nog. En blondje uiteraard.
quote:
Er zijn mensen die geilen op cactussen in hun kont te steken of hun kut :')
Nieuwe fetisj van je?
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:28:18 #40
Belg
pi_133134727
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:24 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Denk je trouwens dat ik aan iedereen rond vertel dat ik een capuchon fetisj hebt in het echte leven?

Neen, niemand weet dat, alleen ik. Maar het werd me teveel, toen ik FOK! ontdekt heb dacht ik meteen, laat ik een account aanmaken op FOK! met een naam dat ''capuchon'' in bevat.

Eerst nam ik capuchon maar die was bezet. capuch0n maar die was ook bezet bezet. om vervolgens capuchon_jongen te nemen.
pi_133134873
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:28 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Denk je trouwens dat ik aan iedereen rond vertel dat ik een capuchon fetisj hebt in het echte leven?

Neen, niemand weet dat, alleen ik. Maar het werd me teveel, toen ik FOK! ontdekt heb dacht ik meteen, laat ik een account aanmaken op FOK! met een naam dat ''capuchon'' in bevat.

Eerst nam ik capuchon maar die was bezet. capuch0n maar die was ook bezet bezet. om vervolgens capuchon_jongen te nemen.
Is dit weer een poging tot grappig zijn? Want je gaat helemaal aan de inhoud van de post voorbij.
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:36:17 #42
Belg
pi_133134983
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 23:27 schreef Zaktabak het volgende:
Hier gaat het al mis
Dus mensen mogen niet eerlijk zijn, daar is toch niets mis mee?
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 23:27 schreef Zaktabak het volgende:
Het is patat!
Pattaten moet je 20 minuten kokek voor ze gaar zijn, liefst met een snuifje zout.

quote:
Fatty
Dat klopt, maar ik hebt al 100 maal gelezen, ik kan lezen

quote:
Zieke belg :')
Er zijn nog ziekere Belgen (En Nederlanders)
quote:
Zoek eens heel snel een psychiater op jij :')
Ik vrees ervoor, van een fetisj geraak je nooit af.
  zondag 10 november 2013 @ 23:36:39 #43
358807 BMTH
nooit met je eens.
pi_133134996
zeer terechte klacht.
Op maandag 13 januari 2014 15:23 schreef SimplyAlex het volgende
Tering, jij hebt anger management issues ... laat je nakijken, dwaas!
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:37:07 #44
Belg
pi_133135007
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Is dit weer een poging tot grappig zijn? Want je gaat helemaal aan de inhoud van de post voorbij.
Neen ik vertel gewoon dat ik in het echte leven ''niet zo gek'' ben.
pi_133135010
Volgens mij kan Hoink de druk niet aan
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:37:50 #46
Belg
pi_133135033
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 23:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Demon _O_ :* jij bent terug _O_

Held _O_
  zondag 10 november 2013 @ 23:38:39 #47
395200 deadprez
One more rail
pi_133135065
quote:
oh ja jij wou capuchon_jongen doen toch :')
Stop the violence
Down with the hate
pi_133135082
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:37 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Neen ik vertel gewoon dat ik in het echte leven ''niet zo gek'' ben.
Dat beweer ik ook niet, zou wat zijn. Wat is de grap van iets waar je je in het echt voor schaamt hier als een gimmick te gebruiken?
quote:
Toen ik zag dat je unbanned was, zat ik al te wachten hoe lang het zou duren voordat ik je in 1 van mijn topics zou vinden.
  zondag 10 november 2013 @ 23:40:46 #49
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_133135149
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

niet hatuh op dieze capuboi
  Moderator zondag 10 november 2013 @ 23:41:56 #50
Belg
pi_133135184
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:39 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook niet, zou wat zijn. Wat is de grap van iets waar je je in het echt voor schaamt hier als een gimmick te gebruiken?

Tja, volgens mij gewoon omdat ik he tleuk vind om eens te communiceren met mijn problemen aan mensen die ik toch nooit recht in de ogen moet kijken en eigenlijk niet beschaamd hoeft te zijn,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')