Babbies moeten gewoon leren om te spelen. Ook van die jankballen bij de scourge eventquote:Op zondag 10 november 2013 23:47 schreef TwyLight het volgende:
De QQ die niet vliegen tot 6.1 met zich mee zou brengen is zo enorm groot dat ik de kans niet groot in schat dat ze dat daadwerkelijk gaan doen
Zou het wel leuker vinden om enkel te kunnen lopen tot een bepaald level. Omdat je quests je toch langzaam door de zones leiden. Daarna is het wel handig om overal snel te kunnen komen.quote:Op maandag 11 november 2013 13:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Babbies moeten gewoon leren om te spelen. Ook van die jankballen bij de scourge event
Mwoah, ik ben zeker voor PvP en het afschaffen van OP guards en wmb schaffen ze PvE ook gewoon helemaal af maar zonder flying mounts wordt het wel een beetje gaar. Ze moeten gewoon iedereen zo'n item geven die andere players van hun mount af trektquote:Op maandag 11 november 2013 13:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Babbies moeten gewoon leren om te spelen. Ook van die jankballen bij de scourge event
#geenflyingmountsindraenor #2013quote:Op maandag 11 november 2013 13:34 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mwoah, ik ben zeker voor PvP en het afschaffen van OP guards en wmb schaffen ze PvE ook gewoon helemaal af maar zonder flying mounts wordt het wel een beetje gaar. Ze moeten gewoon iedereen zo'n item geven die andere players van hun mount af trekt
quote:Op maandag 11 november 2013 14:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
#geenflyingmountsindraenor #2013
http://www.wowhead.com/item=86584quote:Op maandag 11 november 2013 13:34 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mwoah, ik ben zeker voor PvP en het afschaffen van OP guards en wmb schaffen ze PvE ook gewoon helemaal af maar zonder flying mounts wordt het wel een beetje gaar. Ze moeten gewoon iedereen zo'n item geven die andere players van hun mount af trekt
Je bent niet verplicht om een flying mount te gebruiken hoor.quote:Op maandag 11 november 2013 14:25 schreef Insomnia_ het volgende:
Vroeger kon je ook niet vliegen, ging prima.
Nee, maar een groundmount gebruiken als iedereen vliegt is ook niet de je van het.quote:Op maandag 11 november 2013 14:33 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om een flying mount te gebruiken hoor.
die vergelijking slaat nergens opquote:Op maandag 11 november 2013 14:44 schreef ufopiloot het volgende:
Dat moet dan maar, toch? Wij rijden nu ook niet allemaal in een Volvo uit 1956 omdat er een enkeling is die dat leuk vindt. Als hij wilt mag hij in zijn oude Volvo rijden, en de rest rijdt gewoon in een normale auto
quote:Op maandag 11 november 2013 14:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
die vergelijking slaat nergens op
quote:Op maandag 11 november 2013 14:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
die vergelijking slaat nergens op
Frostmane is leuk iddquote:Op maandag 11 november 2013 09:36 schreef MarkyB het volgende:
Kom eens op Frostmane kijken ;-)
Doe het niet als je op tijd naar bed wilt.
Ik speel niet meer, omdat het spel naar mijn mening te makkelijk is geworden en de community te erg is bedorven.quote:Op maandag 11 november 2013 09:33 schreef ufopiloot het volgende:
Nu nog steeds? En veel raiden enz. ook? Welke realm speel je? Ik ben Trollbane al helemaal zat, geen hond te bekennenWel leuk om even rustig te levelen maar dat is het zo een beetje. En hoe is het in WoW verder? Veel makkelijker geworden naar wat ik heb begrepen, gezien je nu ook een Looking for Raid hebt?
Dat zou opzich wel goed zijn (even door alle 'OMG NOOB'-roepers heenkijken en de daadwerkelijke noobs), ik werk nu namelijk in het buitenland en het is hier 2 uur later dan in Nederland. Dat is helemaal kut als er wordt geraid van 19.00 tot 23.00 ofzo CET. Dan zit ik op een doordeweekse dag tot 1 uur te gamen en kruip ik om 6 uur mijn nest weer uit
Was niet echt relevant meer sinds in ergens in TBC volgens mij de theorycraft websites kwamen > Google Mage cookie cutter, klik de juiste talents aan, klaar. Juist de "versimpelde" talents bieden meer flexibiliteit. Voorbeeld: In heel TBC heb ik mijn warlock 3x gespect: Gestart als Affli > Destro "2-button win spec + Sac" > Demonology in de Wrath pre patch. In Cata ook maar een paar keer. Nu in Mop Retalent ik vaker per week dan in totaal in Vanilla/Cata/TBC.quote:Op zondag 10 november 2013 16:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja natuurlijk gaat het om de gameplay.
Maar een belangrijk deel van de gameplay was voor mij:
- Experimenteren met talents, enorm veel keuzes en mogelijkheid om bijv fire+frost te gaan als mage > weg.
Was helaas ook niet echt engaging gameplay meer met de opkomst van sites als MrRobot, Reforge lite en de voorlopers daarvan. Theorie crafting kon je een edge geven in vanilla en tijdens TBC. Daarna kon iedereen die zaken vinden en wat het naar mijn mening niet echt meer een voordeel om nog uren met simcraft/spreadsheets e.d. te werken. Waar ik eerst meerdere keren per dag simde is het nu 1x per week ofzo om even de scale factors te krijgen.quote:- Nadenken over je gear keuze. Die ene nieuwe ring dropt je onder de hit cap, dus moet je het aanvullen met gems bijvoorbeeld > weg, nu reforge je alles.
- Dat geklooi met gems (zie vorige punt) en dan proberen nog de meta requirement te halen > is sinds Cata eigenlijk al weg (requires 3 red gems).
Dit zal juist weer meer gaan gebeuren omdat je straks niet meer kan reforgen, terwijl de secondaries van de drops vast staan, deze veranderen niet bij spec change, alleen de primary's veranderen.quote:- Afwachten of gear dropt, dat ene item wat net betere stats heeft, bijv crit + haste ipv hit + haste omdat je al hitcapped bent, urenlang speuren tussen boss drops om een ideaal item te zoeken > weg door reforge en straks doordat gear verandert afhankelijk van spec.
Same here, echter ben ik er niet rouwig om dat hit/exp/dogde/parry, reforge e.d. nu uit de game gehaald worden. Het mag dan wel dumbing down lijken, echter door alle resources op internet lopen alleen nog de clueless met niet optimaal gemde/geforgede setups en Hit/Exp waren nooit stats die lastig te begrijpen waren met hun hard caps die je gewoon moet hebben om optimaal te spelen.quote:Vond theorycrafting een leuk en waardevol onderdeel van de gameplay. Proberen net iets meer dps uit je character te krijgen, verschillende items en gemcombinaties proberen, focussen op andere stats etc. Als dat onderdeel uit de game gaat, is het simpelweg: "oh loot, *equip* , nu ben ik beter".
Hoogtepunt qua gameplay zat voor mij in TBC en WotLK, daarin waren al die elementen nog aanwezig en kon je avonden lang experimenteren. Nu gooi je alles ff door askmrrobot.com en is het klaar
Je ze moeten zo'n item baseline aan elke speler geven met unlimited verticale rangequote:Op maandag 11 november 2013 14:33 schreef Martin-Ssempa het volgende:
[..]
http://www.wowhead.com/item=86584
Want? Het zijn allebei old-fashioned mensen die lopen te QQ'en dat vroeger alles mooier was. Wen eraan en ga me de tijd mee, of blijf anders maar lekker op je paardje hobbelen terwijl de rest wel gewoon vliegt.quote:Op maandag 11 november 2013 14:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
die vergelijking slaat nergens op
Omdat Flying Mounts en gewone Mounts invloed hebben op PvP, daar hebben paarden en auto's niets mee te maken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 05:20 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Want? Het zijn allebei old-fashioned mensen die lopen te QQ'en dat vroeger alles mooier was. Wen eraan en ga me de tijd mee, of blijf anders maar lekker op je paardje hobbelen terwijl de rest wel gewoon vliegt.
Omdat iedereen zijn ding doet en dan snel de lucht in vliegt. En het is makkelijker om iemand op de grond te pakken dan iemand in de lucht.quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:50 schreef ufopiloot het volgende:
Waarom dan precies? Vroeger was een gevecht ook 9 van de 10 over als iemand het voor elkaar kreeg om op zijn ground mount te springen. Dus dat zal weinig verschil maken.
Vroeger was het trouwens nog een makkie om iemand die vloog uit de lucht te knallen. Met divine shield, blink, flight form, slow fall, parachute, reincarnation etc. kon jejezelf altijd nog wel redden terwijl je met een mooie burst iemand de lucht uit knalde.
Omdat ik op een PvP server zit en iedereen zit alleen maar in de lucht.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Wat is er mis mee dat iedereen zijn ding doet?
#verwijderteleportnaardungeonsquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:18 schreef ufopiloot het volgende:
Zo niet dan staan ze in Stormwind en kan je er ook niks mee.
Frostmane is jouw serverquote:Op donderdag 14 november 2013 09:00 schreef ufopiloot het volgende:
Iemand nog tips voor een drukke, gezellig, leuke realm? Trollbane waar ik nu zit is echt helemaal afgestorven in 2,5 jaar tijd. Iedereen, maar ook echt iedereen is vertrokken.
Het liefst met een hogere Alliance ratio ten opzichte van de Horde. En een drukke realm, maar zonder queues.
Mijn vorige guild zit nu op Silvermoon, maar dat is denk ik too much, alliance/horde ratio van 16:1 ofzo, en hoge queues.
http://wow.realmpop.com/eu.htmlquote:Op donderdag 14 november 2013 09:00 schreef ufopiloot het volgende:
Iemand nog tips voor een drukke, gezellig, leuke realm? Trollbane waar ik nu zit is echt helemaal afgestorven in 2,5 jaar tijd. Iedereen, maar ook echt iedereen is vertrokken.
Het liefst met een hogere Alliance ratio ten opzichte van de Horde. En een drukke realm, maar zonder queues.
Mijn vorige guild zit nu op Silvermoon, maar dat is denk ik too much, alliance/horde ratio van 16:1 ofzo, en hoge queues.
Laat ons gewoon direct vliegen man, het Cata systeem was toch geniaal.quote:There's a lot of discussion about flying/not-flying and I'd like to try to sum things up and maybe realign the discussion a bit. Some of the other threads are near-cap, some have really gone down tangents, so I'm just picking this one to throw a reply into. Apologies to the other threads.
We intend to disallow flying while leveling from 90 to 100, and have flying become available again in the first major patch for Warlords of Draenor. No flying while leveling has been the case during Burning Crusade, Wrath of the Lich King, and Mists of Pandaria. We allowed flying during Cataclysm because as those zones were mixed-in with the 1-60 world it just would have been really jarring to dismount you as you fly into Hyjal, etc. but we would have disallowed it for Catalcysm zones as well if there was a reasonable solution there.
Flying trivializes combat. A lot of people like to say we're trying to force world PvP, or that we just really want people to look at the pretty trees we made, but those really aren't the reasons that drive this same decision we've made every expansion. Flying allows you to escape or enter combat at-will. There's a reason why flying isn't allowed in dungeons and raids, or battlegrounds and arenas, and that's because it would trivialize the core mechanic of the game in those areas - combat. For much the same reason it trivializes how content is approached in the outdoor world based on the simple fact that you can lift off and set down wherever you like.
So that's the main reason. But sure there are a lot of other problems it can cause for content design such as zones having to get a lot bigger because flying mounts can travel so quickly (and thus making ground travel in them take much longer), it reduces the impact of elevation within zones, it completely removes the ability for us to pace or present content in any structured way, and in general removes our ability to determine how and when players approach a situation, see a vista or location, or charge into/out-of a combat situation. It just greatly reduces any gameplay we want to create by allowing infinite choice in how content is approached to best suit a player's intention to (usually) avoid that content.
I totally sympathize with people's desire to do that, they want to be efficient and have it be their choice, but we have to balance our intent to create a game against creating a sandbox where anything goes. There's a happy medium there somewhere, but flying mounts in most cases just do too much to undermine too many of our core intentions with the game world, the basis of the game: combat, or guiding players through a game experience, and for those reasons we have continually chosen (when we could) to disallow flying mounts in the 'current' outdoor content. In the past that's meant only while leveling, but in our experiences with the Isle of Thunder and Timeless Isle we feel like we can extend that for a bit longer in the new content, and have it be kind of a big deal again once you're able to earn flying in the first big content patch, and in the meantime putting focus on flight paths as well as having some more interesting travel options for players to use.
Update: So a couple things I wanted to bring up in addition to what I posted earlier. The first was that we're of course refining our questing experience, you may have heard a bit about it from BlizzCon, and that expands to max level content as well. In Mists of Pandaria there was quite a bit of outdoor content at max level, but it was almost entirely in the form of dailies. From BlizzCon we shared we're looking to provide something quite a bit more story driven like the 5.1 Operation Shieldwall/Dominance Offensive with some of the exploration lessons we learned from the Timeless Isle, and that extends to the max level experience as well. We want the transition at max level not to be questing and story to a harsh "now you do dailies", but something that's more natural and feels a lot like the leveling experience just at max level for better reward. And so that goes back to all of the reasons I gave before about how flight interrupts some of the core mechanics we think present the best leveling and questing experience, and I thought it'd be good to point out that it'll also play a big role at max level due to our questing refinements.
The second thing is we really like when flying feels like a reward and something you've earned for each new expansion or area. It's such a powerful ability and we look back at BC (at least for epic riding) or Wrath and those were really big keystone achievements for us as players (mainly because they had some pretty huge gold costs on them...). Regardless of the unlock method though it was one of the bigger moments when you unlocked flying, took to the skies, and were able to see the world from an entirely different vantage because for most of us it wasn't easily attainable. Our plan has been to recapture some of that but make it a bit cooler, and while we don't have specifics just yet, it'll be something more involved than just paying gold; something that further emphasizes how powerful flight is. Unlocking it won't just be level 100 on the day 6.1 comes out with some gold, but something you'll be working toward over the course of the initial expansion release, and 6.1 will introduce the final steps to complete it. Think of something like a mini Legendary cloak quest. It's such a enormous power to be able to fly we really want it to be more of a key moment when you unlock it, and something that feels like an accomplishment more than just shelling out some gold like we've had in the past.
Anyway, I felt like those two things were worth spelling out.
quote:Op donderdag 14 november 2013 12:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Laat ons gewoon direct vliegen man, het Cata systeem was toch geniaal.
'quote:Op maandag 11 november 2013 15:33 schreef Sapstengel het volgende:
Ja mijn oude realm is ook compleet uitgestorven, Turalyon aan de horde kant. Alliance is nog wel aardig druk.
Main zit nu op Silvermoon Alliance, lekker druk. Denk dat die samen met Frostmane Alliance en Kazzak Horde wel de drukkere realms zijn.
Hoe bevalt het? Hoe is de drukte? Hoe zijn de queues? Oftewel vertel eens over de realmquote:Op donderdag 14 november 2013 13:05 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
mijn main zit ook op silvermoon alliance.
Prima, laat ons dan vliegen met alts als je al eenmaal alles hebt doorlopen.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:41 schreef ufopiloot het volgende:
Dat hoort nou eenmaal bij een MMORPG. Ik snap de uitleg helemaal. Vliegen mag wel als je eenmaal alles hebt gehad.
[..]
Hoe bevalt het? Hoe is de drukte? Hoe zijn de queues? Oftewel vertel eens over de realmIk zit er ook aan te denken om heen te verhuizen maar wil niet een half uur in de wacht staan om te kunnen gamen, of dat alle mobs kapot worden gefarmd omdat het zo een drukke bende is.
Dan moet je niet gaanquote:Op donderdag 14 november 2013 13:41 schreef ufopiloot het volgende:
Dat hoort nou eenmaal bij een MMORPG. Ik snap de uitleg helemaal. Vliegen mag wel als je eenmaal alles hebt gehad.
[..]
Hoe bevalt het? Hoe is de drukte? Hoe zijn de queues? Oftewel vertel eens over de realmIk zit er ook aan te denken om heen te verhuizen maar wil niet een half uur in de wacht staan om te kunnen gamen, of dat alle mobs kapot worden gefarmd omdat het zo een drukke bende is.
quote:
Dit inderdaad, als je rond 19:30-20:00 inlogged is het de laatste tijd een queue van een half uur ongeveer. Het was erger, heb 1.5 uur queues gehad net na 5.4quote:Op donderdag 14 november 2013 14:52 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Dan moet je niet gaanIedere avond na sta je wel dik uur in de queue als je te laat inlogged
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |