Ik ben een saunamens, maar zo'n heuvel van naakte familieleden vind ik dan weer echt sickquote:
Jaaaa!quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben een saunamens, maar zo'n heuvel van naakte familieleden vind ik dan weer echt sick
En gelukkig maarquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:05 schreef Ingetje79 het volgende:
Wij hadden idd ook zo'n lijst en op den duur weet je alles wel uit je hoofd.
Meneer I. kwam juist aan toen hij goed ingesteld was, omdat zijn lichaam zo lang met ontregelde bloedsuikers heeft rondgelopen.
Toen wij trouwden in 2003 had hij net een jaar diabetes en woog hij 75 kilo.
En je hebt gezien hoe lang ie is.....en dat ie inmiddels geen 75 kilo meer weegt
Het is ook moeilijk om echt te kunnen genieten af en toe van eten als je overal op moet lettenquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:03 schreef Laysa het volgende:
Wat ik bij dk deed was echt echtecht met de koolhydraten boekjes boodschappen doen. Dat leerde mij wel hoe ik bewust en gezond boodschappen moest doen vanwege DK....maar omdat het toch uitzichtloos was zeiden ze in het ziekenhuis dat we het ook echt best minder streng mochten doen zodat DK nog een beetje kon genieten van eten. Want dat deed hij echt niet meer en viel dus teveel af
Ik val meestal ook af als m'n suiker slecht is. Want dan drink ik weer heel veel waterquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:05 schreef Ingetje79 het volgende:
Wij hadden idd ook zo'n lijst en op den duur weet je alles wel uit je hoofd.
Meneer I. kwam juist aan toen hij goed ingesteld was, omdat zijn lichaam zo lang met ontregelde bloedsuikers heeft rondgelopen.
Toen wij trouwden in 2003 had hij net een jaar diabetes en woog hij 75 kilo.
En je hebt gezien hoe lang ie is.....en dat ie inmiddels geen 75 kilo meer weegt
Nee eerlijk gezegd zijn die laatste maanden gewoon hel geweest voor hem....een soepje met een boterham en meer hoefde hij niet.....was echt heel verdrietig, maar toen was hij al opquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:06 schreef Bamba het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk om echt te kunnen genieten af en toe van eten als je overal op moet lettenHeeft hij toch nog een beetje kunnen genieten van het eten toen ze dat zeiden?
quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:09 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nee eerlijk gezegd zijn die laatste maanden gewoon hel geweest voor hem....een soepje met een boterham en meer hoefde hij niet.....was echt heel verdrietig, maar toen was hij al op
Die waarbij het kind met papa's pluche pielemoos speelt?quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Jaaaa!
Of die familie in die pluchen naaktpakken
Jaquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die waarbij het kind met papa's pluche pielemoos speelt?
Gekkie, ik wil jou juist niet verdrietig maken door het hier over te hebben! Het is gewoon als ik alleen me al probeer te verplaatsen in jou, weet ik gewoon niet meer wat ik moet zeggen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:12 schreef Laysa het volgende:
Oh sorry bamba zo bedoelde ik het niet![]()
Hij had geen etenslust meer....dat was zonder diabetes denk ik ook wel geweest...ik wil je niet verdrietig maken hoor
quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:15 schreef Laysa het volgende:
Ik ben altijd verdrietig, maar vind het helemaal niet. Erg om over DK te praten![]()
Zorg jij nu maar voor goede begeleiding en onthou dat Rome ook niet in 1 dag gebouwd is
Het 1 sluit het ander niet uit he. Ik heb dinsdag lopen snaaien vd chips. Rest vd week gewoon gezond doen.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:32 schreef Bamba het volgende:
Ik ga vanaf maandag maar weer eens op m'n eten letten. Het gaat weer lekkerEen tijdje geleden had ik de goede flow, maar...viel ik niet af
. Toch maar weer proberen dus. Zou zo graag eens een gezonde permanente levensstijl er op na houden
pleisterspray!quote:Op vrijdag 8 november 2013 07:09 schreef Adnap het volgende:
Goedemorgen,
Niet bijgelezen, wel de halve nacht wakker gelegen met galbulten. Waar die nu weer vandaan komen. Vermoed dat het ene hapje pasta pesto (proeven ivm toets, rest heeft collega geproefd) de dader is.
Iemand nog een goed tip tegen jeuk ?
Luxepaardje ben jijquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:23 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Moest ik op mijn vrije dag vroeg op omdat de auto om 8 uur bij de garage moest staanVandaag wordt de stoelverwarming ingebouwd
Jeuk is hartstikke vervelendEn als het van binnenuit komt kun je krabben wat je wilt
Ik zocht het like-knopjequote:Op vrijdag 8 november 2013 09:37 schreef Qwea het volgende:
Vrijdag weegdag
73,5 met een bmi van 21,9En met vet percentage gaat gooooooooed.
En ik ben stoofperen aan het maken en heel mijn huis ruikt er nu naar
Hooikoorts tablettenquote:Op vrijdag 8 november 2013 07:09 schreef Adnap het volgende:
Goedemorgen,
Niet bijgelezen, wel de halve nacht wakker gelegen met galbulten. Waar die nu weer vandaan komen. Vermoed dat het ene hapje pasta pesto (proeven ivm toets, rest heeft collega geproefd) de dader is.
Iemand nog een goed tip tegen jeuk ?
Ja zaligquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:41 schreef indaha het volgende:
Luxepaardje ben jij, een lekker warme kont onderweg
Ik doe niet meer aan uiteindelijke gewichten. Als ik 80 kilo ga wegen met een vet percentage van 19% vind ik het prima. Ik ga me focussen op vet / spiermassa.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:40 schreef indaha het volgende:
Stoofperenen goed bezig Q
, wat is je uiteindelijke streefgewicht ?
Succes en ik duim dat hij iets voor je kan doenquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:51 schreef Kper_Norci het volgende:
Goeiemorgen!
Vanmiddag een afspraak met de advocaat, zit nu al in spanning over wat die er van gaat zeggen
Heel goedquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik doe niet meer aan uiteindelijke gewichten. Als ik 80 kilo ga wegen met een vet percentage van 19% vind ik het prima. Ik ga me focussen op vet / spiermassa.
Succes! Zet alles goed op een rijtje voor jezelf, zodat je het goed kunt uitleggen. Zet hem op!quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:51 schreef Kper_Norci het volgende:
Goeiemorgen!
Vanmiddag een afspraak met de advocaat, zit nu al in spanning over wat die er van gaat zeggen
Thanks, ik heb alles aan documentatie uitgeprint, dus kan alles overleggen, hoop dat we er wat mee kunnen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Succes! Zet alles goed op een rijtje voor jezelf, zodat je het goed kunt uitleggen. Zet hem op!
succesquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:16 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Thanks, ik heb alles aan documentatie uitgeprint, dus kan alles overleggen, hoop dat we er wat mee kunnen.
Thanks!quote:
Gefeliciteerdquote:
Niet hier in de buurt toch of hebben ze dat geheim gehouden ?quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:02 schreef Toekito het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Vanuit de drukteHoi!
Er is een schip met artikelen van mijn baas in de zee verdwenen vandeweek
staat er niet bij.....maar daardoor kan ik mijn werk minder goed doenquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:06 schreef indaha het volgende:
[..]
Niet hier in de buurt toch of hebben ze dat geheim gehouden ?
Bij jullie ook alquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:02 schreef Toekito het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Vanuit de drukteHoi!
Ach ja ikzelf heb er geen last van. De gezonken dingen moesten ook naar klanten......of ze moeten zelf ergens zo'n ding scoren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Bij jullie ook alDat hadden wij in augustus/september en daardoor nu nog steeds grote voorraadproblemen
Alhoewel t bij ons artikelen voor klanten waren
Word je daar serieus verdrietig van?quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:02 schreef Toekito het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Vanuit de drukteHoi!
Wat leukquote:
ja want weet je wat voor lastige gesprekken dat oplevert.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:29 schreef Oognip het volgende:
[..]
Word je daar serieus verdrietig van?
Ik heb eens een lichtbak besteld...quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:18 schreef MissBliss het volgende:
Jezus, ik heb een pakketje besteld uit Amerika van ¤50, moet ik ¤21 bijbetalen
Belasting zou 21% zijn en dit is veel meer, dus ik Post.nl bellen, rekenen ze inklaringsrechten van ¤12 per pakketje. Dat staat nergens vermeld op de site van de belastingdienst. Bijna de helft van het bedrag
Op de site vd belastingdienst staat dat je enkel omzetbelasting moet betalen. En het is niet in me opgekomen op de site van post.nl te kijken, had niet verwacht dat ze extra kosten zouden berekenen voor het bezorgen van een pakket, wat toch gewoon hun werk isquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik heb eens een lichtbak besteld...
Maar ff serieus: het staat toch op meerdere plaatsen redelijk duidelijk vermeld? In elk geval op de site van PostNL, en op de site van de Belastingdienst
Thanksquote:Op vrijdag 8 november 2013 13:30 schreef Laysa het volgende:
Gefeliciteerd MissBliss....een neefje![]()
Dat van het pakket is natuurlijk zwaar kut.
Net pas mijn bed uit....voel me als een uitgewrongen vaatdoekje
Ik wil het niet perse met je oneens zijn hoorquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:13 schreef MissBliss het volgende:
Op de site vd belastingdienst staat dat je enkel omzetbelasting moet betalen. En het is niet in me opgekomen op de site van post.nl te kijken, had niet verwacht dat ze extra kosten zouden berekenen voor het bezorgen van een pakket, wat toch gewoon hun werk is(Verzendkosten had ik natuurlijk al betaald).
Snap ik helemaal. Nog even over die lichtbak....quote:Vorige keer hoefde ik niks te betalen over een pakket uit Amerika, dus dan komt nu bijna de helft vd waarde extra betalen wel even 'hard' aan.
Ik dacht dat ze steekproeven deden en dat het dus maar weinig voorkwam dat je extra moest betalen. Lekker dan, er is ook nog een ander (duurder) pakketje naar me onderwegquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:19 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik wil het niet perse met je oneens zijn hoorMaar wellicht handig voor de toekomst...
Ow, en de calculator
Het is altijd een opsomming van inklaringskosten, invoerrechten en btw.
[..]
Snap ik helemaal. Nog even over die lichtbak....Ik wist het destijds ook niet al te best, maar de douane ook niet, maar het resultaat was dat ik naast belachelijk hoge verzendkosten (even niet aan gedacht) ook nog inklaring, invoer en btw moest betalen, waardoor het voor een lichtbak van $100 bijna $400 kostte om 'm bij mij thuis te hebben staan. Ik moest er toen wel om lachen, want ik had geld zat, maar verrast was ik wel
quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik doe niet meer aan uiteindelijke gewichten. Als ik 80 kilo ga wegen met een vet percentage van 19% vind ik het prima. Ik ga me focussen op vet / spiermassa.
Tante Blissquote:
Lijkt idd. vaag dat je soms niet aan het postbedrijf hoeft te betalen en soms wel, moest je de vorige keer ook geen douane betalen? Misschien dat ze extra berekenen als ze de aangifte moeten doen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:13 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Op de site vd belastingdienst staat dat je enkel omzetbelasting moet betalen. En het is niet in me opgekomen op de site van post.nl te kijken, had niet verwacht dat ze extra kosten zouden berekenen voor het bezorgen van een pakket, wat toch gewoon hun werk is(Verzendkosten had ik natuurlijk al betaald).
Vorige keer hoefde ik niks te betalen over een pakket uit Amerika, dus dan komt nu bijna de helft vd waarde extra betalen wel even 'hard' aan.
Nee, toen hoefde ik helemaal niks extra te betalen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Barbaaf het volgende:
[..]. Ik ben ook bezig, heb voor de lol eens uitgezocht welk %age je nodig hebt om een zichtbare sixpack te hebben
*kuch*8~10%
*kuch*
[..]
Tante Bliss
[..]
Lijkt idd. vaag dat je soms niet aan het postbedrijf hoeft te betalen en soms wel, moest je de vorige keer ook geen douane betalen? Misschien dat ze extra berekenen als ze de aangifte moeten doen.
Dat was eens. Sinds het kopen over de hele wereld gemeengoed is geworden, is het een complete bedrijfstak. Het komt nog wel voor dat je er tussendoor schiet, maar de regels voor de verzender zijn ook wat strikter geworden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:23 schreef MissBliss het volgende:
Ik dacht dat ze steekproeven deden en dat het dus maar weinig voorkwam dat je extra moest betalen. Lekker dan, er is ook nog een ander (duurder) pakketje naar me onderweg
Ik zou er nu ook stevig sjaggo van worden, maar destijds heb ik er de slappe lach van gehad. Er bleven maar kosten bijkomen. En als klap op de vuurpijl was het ding bij aankomst nog kapot ook; het glas had de reis niet overleefdquote:Bedankt voor de link, ik had wel op die site gekeken, maar op een andere pagina dus, waar alleen iets stond over omzetbelasting.
$400 zou ik serieus chagrijnig van wordenMijn andere pakketje kostte ook iets van $100, dus nu ben ik bang
Oh dank jullie dit was echt dé tip !! heb gelijk een paar potjes ingeslagen, wat ideaal !quote:
Nee, het is niet echt verkrijgbaar in Nederland. Maar voor de prijs die het nu is had ik het ws niet gekochtquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Het is volgens mij altijd of niets betalen, of zowel het PostNL als belastingdeel. Bij mij wel, altijd. Jammer dat het onverwachts voor je was Bliss, had je het nu beter in Nederland kunnen kopen?
Dat wist ik dus niet, dat je nu dus vrijwel altijd moet betalen. Ik dacht dat dat maar zelden was. Nou ja, weet ik dat nu. Ik zal mn inkopen uit Amerika wel wat beperken denk ikquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat was eens. Sinds het kopen over de hele wereld gemeengoed is geworden, is het een complete bedrijfstak. Het komt nog wel voor dat je er tussendoor schiet, maar de regels voor de verzender zijn ook wat strikter geworden.
Er hoort een aangifteformulier aan de buitenkant te zitten en dat hoort naar waarheid te worden ingevuld. 'Vroeger' wilden buitenlandse verkopers met veel plezier 'gift' op het pakket zetten, maar ook die maas in de wet is gedicht. Of een waarde vermelden die aanzienlijk beneden de werkelijke waarde lag. Ik weet er het fijne niet van, maar ik heb begrepen dat sjoemelen een stevige boete kan opleveren.
[..]
Ik zou er nu ook stevig sjaggo van worden, maar destijds heb ik er de slappe lach van gehad. Er bleven maar kosten bijkomen. En als klap op de vuurpijl was het ding bij aankomst nog kapot ook; het glas had de reis niet overleefd
Overigens: de kosten die PostNL (en andere vervoerders) rekenen zijn voor het inklaren. Ze bezorgen dus niet alleen het pakket bij je (hun normale werk), maar regelen ook de afhandeling rond de invoer. Ik geloof dat PostNL een vast bedrag rekent, maar volgens mij is het bij andere vervoerders ook wel eens een percentage van de waarde.
Maar hij kan dus wel iets voor je doen ?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:12 schreef Kper_Norci het volgende:
Goed om te weten van al die kosten als je dingen uit het buitenland besteld. Is dat dan ook zo met dingen die je via Ebay koopt?
Zojuist naar de advocaat geweest, heb in ieder geval wat meer rust in mijn lijf nu n.a.v. wat ie allemaal zei. Maar niks is zeker natuurlijk. Van het weekend maar even proberen mijn gedachten wat te verzetten, dat kan ik wel even gebruiken.
En MissBliss, veel plezier vanavond!
Ja he! Ik vind hem ook heel leuk!\Wel toch maar even ge-editquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:10 schreef indaha het volgende:
Wat een leuke naam Miss Bliss, veel plezier met het bewonderen van je neefje
Yupsquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:12 schreef Kper_Norci het volgende:
Goed om te weten van al die kosten als je dingen uit het buitenland besteld. Is dat dan ook zo met dingen die je via Ebay koopt?
Ja, gelukkig wel. Ik wil liever niet teveel in detail treden (heb mijn lesje wel geleerdquote:Op vrijdag 8 november 2013 16:14 schreef indaha het volgende:
[..]
Maar hij kan dus wel iets voor je doen ?
Welnee joh, eigenlijk hoef je er juist helemaal niet veel voor te doenquote:Op vrijdag 8 november 2013 14:24 schreef Barbaaf het volgende:
[..]. Ik ben ook bezig, heb voor de lol eens uitgezocht welk %age je nodig hebt om een zichtbare sixpack te hebben
*kuch*8~10%
*kuch*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:29 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Welnee joh, eigenlijk hoef je er juist helemaal niet veel voor te doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |