abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133665713
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:38 schreef Manke het volgende:
Wat denken jullie van deze stelling?
Als geesten bestaan, is dat dan het bewijs van God? Aangezien evolutie alleen van toepassing is op organisch leven en geesten daar niet door ontstaan kunnen zijn.
Als geesten bestaan is voor mij niet meteen het bestaan van God (dus een almachtige, eeuwigdurende, alwetende etc. God) bewezen.
Waarom zou evolutie alleen van toepassing zijn op organisch leven? Mijn gedachten en menselijke uitvindingen evolueren ook bij het leven.
En waarom kunnen geesten, als ze bestaan, niet evolueren?

Overigens is de vraag naar het ontstaan van leven een andere dan die naar het bestaan van evolutie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 27 november 2013 @ 15:15:07 #262
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133676405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 01:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als geesten bestaan is voor mij niet meteen het bestaan van God (dus een almachtige, eeuwigdurende, alwetende etc. God) bewezen.
Waarom zou evolutie alleen van toepassing zijn op organisch leven? Mijn gedachten en menselijke uitvindingen evolueren ook bij het leven.
En waarom kunnen geesten, als ze bestaan, niet evolueren?

Overigens is de vraag naar het ontstaan van leven een andere dan die naar het bestaan van evolutie.
ik doelde meer op darwins natuurlijke selectie, dat is alleen van toepassing op leven.
Ikzelf geloof trouwens in God omdat ik nieuwsgierig was of geesten bestaan en ze heb gevonden, ze zijn zoals de bijbel ze omschrijft: evil bastards en aanklagers.
pi_133678772
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:51 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

verder komt de drie-eenheid nergens voor in de bijbel
Adonai 'echad'. Echad = éénheid

Met het Hebreeuws kun je alle kanten op naar gelange jouw persoonlijke verlangens. Veel Christenen geloven in de Triniteit. Zo zijn er ook Joden die geloven in 7-éénnheid.
pi_133699633
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:15 schreef Manke het volgende:

[..]

ik doelde meer op darwins natuurlijke selectie, dat is alleen van toepassing op leven.
Ikzelf geloof trouwens in God omdat ik nieuwsgierig was of geesten bestaan en ze heb gevonden, ze zijn zoals de bijbel ze omschrijft: evil bastards en aanklagers.
Maar als er geesten bestaan, bestaat er dan ook een almachtige, alwetende, eeuwigdurende god?
Of zijn er meerdere goden, met elk hun eigen eigenschappen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 28 november 2013 @ 12:35:24 #265
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133707016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 01:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar als er geesten bestaan, bestaat er dan ook een almachtige, alwetende, eeuwigdurende god?
Of zijn er meerdere goden, met elk hun eigen eigenschappen?
ik denk dat er voor het ontstaan van geesten een schepper nodig is, ik geloof in de bijbelse God, maar het sluit meerdere bestaande goden niet uit, satan wordt in de bijbel ook god genoemd.
pi_133707624
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:35 schreef Manke het volgende:

[..]

ik denk dat er voor het ontstaan van geesten een schepper nodig is, ik geloof in de bijbelse God, maar het sluit meerdere bestaande goden niet uit, satan wordt in de bijbel ook god genoemd.
?
waar?
  donderdag 28 november 2013 @ 13:00:44 #267
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133707724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

?
waar?
2 kor 4:4

En hij wou aanbeden worden door Jezus.
pi_133707949
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:00 schreef Manke het volgende:

[..]

2 kor 4:4

En hij wou aanbeden worden door Jezus.
Omdat God ons in zijn barmhartigheid deze taak gegeven heeft, verzaken wij onze plicht niet. 2 Integendeel, we hebben ons afgekeerd van heimelijke lafheid: we gaan niet sluw te werk, vervalsen het woord van God niet, maar maken de waarheid openlijk bekend. Zo bevelen we ons ten overstaan van God aan bij ieders geweten. 3 Wanneer er dan toch nog een sluier ligt over het evangelie dat wij verkondigen, geldt dit alleen voor hen die verloren gaan: 4 de ongelovigen, van wie de gedachten door de god van deze wereld zijn verblind, waardoor ze het licht van het evangelie niet kunnen zien, de luister van Christus, die het beeld van God is. 5

hier wordt niet gesproken over een andere God, maar over iets dat als een god wordt aanbid door anderen. Satan wordt hiermee niet gezien of beschreven als een god door Paulus.
pi_133708732
als je wilt weten waarom christenen ook zeker mogen weten dat ze het eeuwige leven te hebben. lees dan iets verder in 2 kor namelijk in de versen 13 en 14. want daar staat het volgende.

13 Er staat geschreven: ‘Ik bleef vertrouwen, daardoor kon ik spreken.’ In datzelfde vertrouwen spreken ook wij, omdat we geloven 14 en weten dat hij die de Heer Jezus heeft opgewekt ook ons, net als Jezus, zal opwekken en ons samen met u naar zich toe zal voeren.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 28 november 2013 @ 17:15:58 #270
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133714439
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:10 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Omdat God ons in zijn barmhartigheid deze taak gegeven heeft, verzaken wij onze plicht niet. 2 Integendeel, we hebben ons afgekeerd van heimelijke lafheid: we gaan niet sluw te werk, vervalsen het woord van God niet, maar maken de waarheid openlijk bekend. Zo bevelen we ons ten overstaan van God aan bij ieders geweten. 3 Wanneer er dan toch nog een sluier ligt over het evangelie dat wij verkondigen, geldt dit alleen voor hen die verloren gaan: 4 de ongelovigen, van wie de gedachten door de god van deze wereld zijn verblind, waardoor ze het licht van het evangelie niet kunnen zien, de luister van Christus, die het beeld van God is. 5

hier wordt niet gesproken over een andere God, maar over iets dat als een god wordt aanbid door anderen. Satan wordt hiermee niet gezien of beschreven als een god door Paulus.
het is ook een god, alleen geen scheppende elohim, het is de enige entiteit die bestaat en aanbeden wilt worden naast de schepper, en dat gebeurt ook als je naar de wereld kijkt, gehoorzamen is ook een vorm van aanbidding, satan wordt aanbeden door moord, hebzucht, haat.
pi_133718151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
als je wilt weten waarom christenen ook zeker mogen weten dat ze het eeuwige leven te hebben. lees dan iets verder in 2 kor namelijk in de versen 13 en 14. want daar staat het volgende.
Dan moet je alsnog eerst geloven dat wat in de bijbel staat waar is. Je weet niets zeker.
pi_133729344
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:35 schreef Manke het volgende:

[..]

Ja, maar jij denkt dus dat er voor alles een schepper nodig is.
Als je in de bijbelse god gelooft, die kennelijk alles geschapen heeft en almachtig is en bovendien zo jaloers dat hij geen andere goden naast zich duldt, hoe kunnen er dan andere goden zijn?
pi_133729644
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:10 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:39 schreef sjoemie1985 het volgende:

13 Er staat geschreven: ‘Ik bleef vertrouwen, daardoor kon ik spreken.’ In datzelfde vertrouwen spreken ook wij, omdat we geloven 14 en weten dat hij die de Heer Jezus heeft opgewekt ook ons, net als Jezus, zal opwekken en ons samen met u naar zich toe zal voeren.
Ik neem aan dat 2 Kor betekent: de 2e brief van Paulus aan de Korinthiërs.
Dat Paulus dat zegt te weten, lijkt me godslastering: hoe kan hij weten wat God zal doen?
Overigens passeert hij de goddelijkheid van Jezus is 14: hij die de Heer Jezus heeft opgewekt.
Ik heb als katholiek geleerd dat Jezus niet opgewekt is, maar opgestaan. Zo is hij ook niet ten hemel opgenomen (zoals Maria), maar ten hemel opgestegen. M.a.w.: hij heeft dat op eigen, goddelijke kracht gedaan. Paulus stelt hier dat Jezus is opgewekt door god.
pi_133733537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Ik neem aan dat 2 Kor betekent: de 2e brief van Paulus aan de Korinthiërs.
Dat Paulus dat zegt te weten, lijkt me godslastering: hoe kan hij weten wat God zal doen?
Overigens passeert hij de goddelijkheid van Jezus is 14: hij die de Heer Jezus heeft opgewekt.
Ik heb als katholiek geleerd dat Jezus niet opgewekt is, maar opgestaan. Zo is hij ook niet ten hemel opgenomen (zoals Maria), maar ten hemel opgestegen. M.a.w.: hij heeft dat op eigen, goddelijke kracht gedaan. Paulus stelt hier dat Jezus is opgewekt door god.
en de bijbel is samengesteld door de vroege kerk, inclusief deze tekst dus dit kan geen godslastering zijn :P

maar de drie eenheid komt ook pas na Paulus, dus kan Jezus, zoon van God makkelijk opgewekt zijn.

maria is enkel opgenomen in de katholieke kerk( en net als Jezus uit een maagd geboren .)
pi_133735424
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:15 schreef Manke het volgende:

[..]

het is ook een god, alleen geen scheppende elohim, het is de enige entiteit die bestaat en aanbeden wilt worden naast de schepper, en dat gebeurt ook als je naar de wereld kijkt, gehoorzamen is ook een vorm van aanbidding, satan wordt aanbeden door moord, hebzucht, haat.
Satan word dor sommige mensen gezien als God misschien maar hij is het officieel niet.
Want hij was een engel, zlefs de Engel die het dichtst bij God stond.
Lucifer betekent ook niet voor niets engel van het licht.
Maar hij wou God van de troon stoten en er zelf op zitten en toen Heeft God hem dus uit de hemel gegooid inclusief de engelen die achter lucifer stonden.
I am a child of God
God is not dead.
pi_133735569
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Moord, hebzucht en haat past anders heel goed bij de god(schepper) van de bijbel.
pi_133741060
Dat is wel tegenstrijdig dan.
Wan dan zou hij gelijk zijn aan de duivel en dat kan niet.
Want bij God kan geen Zonde, Haat, Bedrog etc zijn.
Ik denk dat jij dan de bijbel verkeerd begrijpt.
I am a child of God
God is not dead.
pi_133741557
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat is wel tegenstrijdig dan.
Wan dan zou hij gelijk zijn aan de duivel en dat kan niet.
Want bij God kan geen Zonde, Haat, Bedrog etc zijn.
Dat kan prima natuurlijk. Dat de bijbel zegt van niet lijkt me niet een geheel objectieve verklaring wat betreft god.
quote:
Ik denk dat jij dan de bijbel verkeerd begrijpt.
Ik denk dat jij de bijbel verkeerd begrijpt ;)
Conscience do cost.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:15:52 #279
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133742249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, maar jij denkt dus dat er voor alles een schepper nodig is.
Als je in de bijbelse god gelooft, die kennelijk alles geschapen heeft en almachtig is en bovendien zo jaloers dat hij geen andere goden naast zich duldt, hoe kunnen er dan andere goden zijn?
nee hoor, niet voor alles, leven en het universum hebben we een wetenschappelijke uitleg voor, maar onzichtbare entiteiten met een intelligentie groter dan die van ons daar is volgens mij een schepper voor nodig.

Er zijn zat andere goden, alleen daar zat niks achter of in sommige culturen demonen, maar werden toch aanbeden, dat bedoelt de bijbel volgens mij.
pi_133745942
Ik geloof in God maar dat maakt mij niet christelijk ;), noch een andere religie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')