Zou kunnen, maar dan hebben we het niet meer over een schepping van 6 dagen zo'n 6000 jaar geleden...quote:Op donderdag 14 november 2013 16:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
en wat als ik zeg dat God buiten ruimte en tijd staat?
aangezien er in de bijbel staat dat voor God 1 dag als duizend jaar is en duizend jaar als 1 dag, zou hij toch boven de ruimte en tijd moeten staan?
De Kerk zoals de katholieke, anglicaanse en een zooitje andere grote kerken accepteren de evolutietheorie en de big bangquote:Op donderdag 14 november 2013 17:54 schreef Skillsy het volgende:
Dus conclusie: wij allen denken (nog steeds) in hokjes
-Christenen willen/kunnen (weigeren?) niet de evolutietheorie accepteren omdat het 'niet kan' volgens de kerk of één of ander geloofsgemeenschap ,of aan hand van de Bijbel. Evolutietheorie en geloven in een god rijmt niet in hun denkwereld /dogma
- atheïsten / niet gelovigen vinden dat Christenen niet gelovig kunnen zijn EN in de evolutietheorie want, de kerk en andere geloofsgemeenschappen en de Bijbel vertellen een ander verhaaltje. Dit rijmt niet met hun dogma
Weet ik, al is dit ook recent. Het hek is van de dam , de schapen mogen de goede herder volgen.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:14 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
De Kerk zoals de katholieke, anglicaanse en een zooitje andere grote kerken accepteren de evolutietheorie en de big bang
Evenzo zullen er ook wetenschappers zijn die niet in de evolutietheorie geloven.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:14 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
De Kerk zoals de katholieke, anglicaanse en een zooitje andere grote kerken accepteren de evolutietheorie en de big bang
Zolang die wetenschappers niet in een vakgebied zitten wat verwant is aan de evolutietheorie zegt dat vrij weinig en zelfs dan als ze niet de evolutietheorie aanhangen betekend dat nog niet dat creationisme juist is (daar is namelijk totaal geen bewijs voor.)quote:Op donderdag 14 november 2013 19:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Evenzo zullen er ook wetenschappers zijn die niet in de evolutietheorie geloven.
Dat is een loze kreet die niet uit de bijbel komt. Dus waar vandaan dan?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
Nou, zien, zien.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:35 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
We kunnen zien dat het heelal momenteel nog steeds aan het uitzetten is en dat het zelfs versneld aan het uitzetten is. Dat klinkt ongeloofwaardig maar het is simpelweg wat er gebeurd.
We kunnen het moment zien waarop het heelal koud genoeg werd dat atoomkernen en elektronen samen konden gaan.
Dankzij spectroscopen kunnen we het uitgezonden licht van deze materie analyseren en bepalen welke elementen er waren gevormd, eerder was al berekend uit welke elementen het vroegste universum zou moeten bestaan. Deze 2 gegevens komen overeen
We kunnen zien waar donkere materie de ruimtetijd zichtbaar verbuigt.
[ afbeelding ]
Feit is dat we is dat we in een miljarden jaar oud heelal leven en informatie zien die miljarden jaren nodig had om hier te kunnen komen.
licht bestaat uit fotonen die verschillende golflengtes hebben. Ieder soort atoom zend bij verhitting een unieke golflengte uit en die golflengtes kan je vaststellen met spectroscoop.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik weet niet wat voor lens er gebruikt wordt op die spectroscopen?
maar als het een vis-eye lens is bijvoorbeeld, zou dat aardige vertekeningen op leveren.
Dat iets zou 'hoeven' is in de eerste instantie al een menselijke emotie. Het had niet 'gehoeven' nee. Het had ook niet wel 'gehoeven'.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:27 schreef Paapienarwal het volgende:
Maar als je Atheïst bent en in de evolutietheorie gelooft.
Dan beschouw je de mens toch gewoon als evolutionaire toevalligheid, die er net niet had hoeven zijn.
Die menselijke emotie maakt hier niet uit. Ik stel alleen dat als je Atheïst bent & in de evolutietheorie gelooft, dan ben je dus van mening dat de mens louter een evolutionaire toevalligheid is, die er evengoed niet had hoeven bestaan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:29 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat iets zou 'hoeven' is in de eerste instantie al een menselijke emotie. Het had niet 'gehoeven' nee. Het had ook niet wel 'gehoeven'.
Daar is weinig toevalligs aan, in zekere zin.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:35 schreef Paapienarwal het volgende:
[..]
Die menselijke emotie maakt hier niet uit. Ik stel alleen dat als je Atheïst bent & in de evolutietheorie gelooft, dan ben je dus van mening dat de mens louter een evolutionaire toevalligheid is
Dan maakt die eerdergenoemde menselijke constructie van 'hoeven' dus wel uitquote:, die er evengoed niet had hoeven bestaan.
Nee, maar stel dat:quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:35 schreef Paapienarwal het volgende:
[..]
Die menselijke emotie maakt hier niet uit. Ik stel alleen dat als je Atheïst bent & in de evolutietheorie gelooft, dan ben je dus van mening dat de mens louter een evolutionaire toevalligheid is, die er evengoed niet had hoeven bestaan.
Dat vind ik een prima omschrijving voor de menselijke fantasie.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
Olifanten houden het landschap open omdat ze veel bomen opeten / ontwortelen. Ook zijn ze met hun trage spijsvertering en lange reizen cruciaal voor het verspreiden en ontkiemen van zaden. Zonder olifanten was er misschien wel helemaal geen landschap ontstaan waar de mensachtige homo sapiens zich kon ontwikkelen.... Dit is slechts een gedachte, maar zeker is wel dat veel andere diersoorten en planten op dit moment van de olifant afhankelijk zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:33 schreef RobbieRonald het volgende:
Natuurlijke selectie valt niet onder "louter toeval". Het is geen toeval dat de beter aangepaste levensvormen ook grotere overlevingskansen hebben.
Je kunt trouwens van alles wel zeggen dat het niet had gehoeven. Waarom zijn er olifanten? Die hadden we niet gemist als ze er niet waren.
Natuurlijk bied de olifant ruimte voor andere levensvormen en allicht ook de mens. Echter hadden we ze ook vanzelfsprekend niet gemist als ze er nooit waren. Dit is van toepassing op alle diersoorten, trouwens. Ook op de mens zelf.quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:07 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dit is slechts een gedachte, maar zeker is wel dat veel andere diersoorten en planten op dit moment van de olifant afhankelijk zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |