abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133103636
quote:
16s.gif Op zondag 10 november 2013 11:15 schreef tokko1 het volgende:

[..]

[..]

// repost van gisteren?
ik dacht niemand heeft het gezien en we zitten inmiddels op een andere pagina :+
quote:
Mjah, alleen fietslampen en zaklampen.. ook lampen toch? :9
true, maar lampen hebben geen "eigen energiebron" (lees ze hebben batterijen), voor hetzelfde geld hebben die ook (net als bij enkele laders) last van spontane ontploffingen :+
maar voor binnen lampen is de lichtopbrengst ook wel belangrijk, als die rot is heb je er nog niks aan :P

[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 10-11-2013 12:50:26 ]
  zondag 10 november 2013 @ 13:56:31 #212
13148 Shogo
Psycho...
pi_133107659
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:40 schreef RobertNL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nu maar (echt) bestellen :P Had het idee om die tijdens de Aliexpress dag deal te halen, maar hij bleek duurder dan normaal dus maar geannuleerd (Met open ogen in de negatieve korting getrapt...)

Nu maar voor $7.15 weer bestellen :)

En zoals je kan zien gemaakt van pure blije bilogische koeien :D
[ link | afbeelding ]
Thanks voor de tip. Jammer dat muntgeld wat lastiger gaat maar lijkt me een handig ding voor erbij. Ben aan het bieden dus kijken of ik het zo goedkoop mogelijk kan winnen. >:)
  zondag 10 november 2013 @ 14:17:05 #213
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133108348
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:56 schreef Shogo het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. Jammer dat muntgeld wat lastiger gaat maar lijkt me een handig ding voor erbij. Ben aan het bieden dus kijken of ik het zo goedkoop mogelijk kan winnen. >:)
Ja, maar zoveel muntgeld heb ik toch niet bij mij :P. Als ik daar dan een rits voor open moet maken is mij niet zo'n heel groot probleem :D.
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:24 schreef mschol het volgende:

[..]

ik dacht niemand heeft het gezien en we zitten inmiddels op een andere pagina :+

[..]

true, maar lampen hebben geen "eigen energiebron" (lees ze hebben batterijen), voor hetzelfde geld hebben die ook (net als bij enkele laders) last van spontane ontploffingen :+
maar voor binnen lampen is de lichtopbrengst ook wel belangrijk, als die rot is heb je er nog niks aan :P
Wel eens wat besteld ja, ging toen om van die lampjes met verschillende kleuren. Toen twee besteld waarvan 1 wel aardig was en de andere minder (kleuren mengen niet goed).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en in navolging van die zeer scherpe opmerikingen iets eerder in het topic is dit ook wel een mooie :D

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertNL op 10-11-2013 15:13:49 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 10 november 2013 @ 15:17:30 #214
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_133110145
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:14 schreef mschol het volgende:
Heeft iemand trouwens wel eens lampen uit china besteld? zoja: hoe beviel/bevalt dat?
Het probleem bij led lampen is de kleur en dat ze allemaal dezelfde kleur hebben. Dat gaat echt een probleem worden in China.

Action, Kruidvat etc. verkopen ook cheapo peertjes. Ik vind de peertjes van de Action wel ok voor een hoop plekken in huis. Ze zijn niet geschikt als gezellige huiskamer lampen omdat ze vrij "daglicht" wit zijn. Wel goed voor een kleine hoeklamp, buitenlamp, gang, plee etc.

Ligt natuurlijk ook een beetje aan de kleur van je muren :)
pi_133113723
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:14 schreef mschol het volgende:
Heeft iemand trouwens wel eens lampen uit china besteld? zoja: hoe beviel/bevalt dat?
Ligt eraan wat voor lampen.
Zaklampen? => prima spul
LED-strips? => prima spul
230V LED-lampen? Geen idee.
Ik ben toch wel terughoudend om dergelijk spul uit China te halen; 230V is niet iets om maar zonder na te denken mee te spelen. En met de prijzen die Action vraagt is het ook niet heel erg lonend om uit China te halen.

Daarvoor is de Action wederom een prima plek; ze hebben daar een hele range
aan LED-lampen; hier zitten bijvoorbeeld al maanden 3 GU10 (geloof ik) spots bij de voordeur. Scheelt toch even 141 watt / ¤20-30 p/jaar. Zijn wel flink felle exemplaren en wat monkeybrain ook zegt; LED-licht is nog niet echt een vervanger voor halogeen/gloeilamp. LED-lampen die dat wél doen zijn erg duur.
Die van de Action zijn echter zéér betaalbaar; zo'n ¤3-5 p/stuk geloof ik.

Maar voor plekken waar mooi licht niet echt nodig is zijn het prima dingen. Misschien deze week nog eens kijken voor E14 exemplaren die deze kunnen vervangen. Hangen 2 stuks van in het kantoor @ 40 watt p/stuk. Scheelt per jaar bij ons ook snel zo'n ¤20 p/jaar.
  zondag 10 november 2013 @ 17:46:22 #216
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_133115895
Had het al vaker vermeld geloof ik, maar de action GU10 ledjes, geven mooier, en zelfs feller licht dan 10 keer zo dure Philips led GU10 lampen. (http://www.philips.nl/c/L(...)718291192862/prd/nl/) Granted, het licht van desbetreffende Philips lampen is wat 'geler', maar dit zijn echt meer spotjes.

Veel duurdere Westerse merken maken overigens echte spotjes viel mij op, wat ze bij een plafondlamp voor kamerverlichting eigenlijk al direct vrij nutteloos maakt. Leuk om een schilderij mee te verlichten in de woonkamer of in een hoekje voor sfeerverlichting, maar als primaire verlichting doen de Action GU10's met hun bredere flood het op een of andere manier een stuk beter. Doet gewoon niet veel onder voor echt halogeen qua lichtopbrengst. Beter dan de Philips spots, beter dan bouwmarkt led lampjes, beter dan de Lidl en Aldi led spotjes vooralsnog. :P heb inmiddels al aardig wat goedkopere en duurdere ledlampjes geprobeerd; eindconclusie:
Action. ^O^
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_133116035
Thanks voor de tip.
Heb hier een plafondlamp waar elk jaar wel 2 nieuwe halogeen lampjes in moeten.. Binnenkort dus maar even naar de action toe voor nieuwe lampjes.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_133116507
Wat zijn nou goedkope en nuttige hebbedingetjes?
pi_133116681
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:02 schreef Vleuver het volgende:
Wat zijn nou goedkope en nuttige hebbedingetjes?
:')

Check de lijst voor de decemberdagen bijv.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133118159
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:08 schreef Miniem het volgende:

[..]

:')

Check de lijst voor de decemberdagen bijv.
Waar?
pi_133118216
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:58 schreef Vleuver het volgende:

[..]

Waar?
scroll een beetje naar boven
jaja, en azo...
  zondag 10 november 2013 @ 20:35:41 #222
48067 neo2000
pi_133122884
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 17:49 schreef Marco001 het volgende:
Thanks voor de tip.
Heb hier een plafondlamp waar elk jaar wel 2 nieuwe halogeen lampjes in moeten.. Binnenkort dus maar even naar de action toe voor nieuwe lampjes.
Zelfde had ik hier. Houten plafond naar de zolder, waar een wasmachine staat. Trilt af en toe best wel dus. :P Kan halogeen niet zo goed tegen. Action leds er in en geen centje pijn meer.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_133123868
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 17:46 schreef neo2000 het volgende:
Had het al vaker vermeld geloof ik, maar de action GU10 ledjes, geven mooier, en zelfs feller licht dan 10 keer zo dure Philips led GU10 lampen. (http://www.philips.nl/c/L(...)718291192862/prd/nl/) Granted, het licht van desbetreffende Philips lampen is wat 'geler', maar dit zijn echt meer spotjes.

Veel duurdere Westerse merken maken overigens echte spotjes viel mij op, wat ze bij een plafondlamp voor kamerverlichting eigenlijk al direct vrij nutteloos maakt. Leuk om een schilderij mee te verlichten in de woonkamer of in een hoekje voor sfeerverlichting, maar als primaire verlichting doen de Action GU10's met hun bredere flood het op een of andere manier een stuk beter. Doet gewoon niet veel onder voor echt halogeen qua lichtopbrengst. Beter dan de Philips spots, beter dan bouwmarkt led lampjes, beter dan de Lidl en Aldi led spotjes vooralsnog. :P heb inmiddels al aardig wat goedkopere en duurdere ledlampjes geprobeerd; eindconclusie:
Action. ^O^
bedankt, voor de tip

Ik heb door de plek van mijn lamp (1 plafondlichtpunt) niet echt iets aan een spot achtige lamp maar ga morgen gewoon een kijkje nemen in de action :)

Ik zag in de Mediamarkt een GP lamp van 10watt (halogeen) in een normale gloeilamp vorm zeg maar. Ding gaf helaas wel maar licht voor een 35watt lampje, dat is mij echt te zwak, weinig ramen dus heb gauw wat meer licht t.o.v normaal nodig }:|

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 10-11-2013 21:04:14 ]
pi_133124169
Hoi,
Volg dit topic al een hele tijd, maar nog nooit iets gepost hier.
Gisteren is mijn moeders batterij van haar telefoon overleden, en ik wil uit china een nieuwe halen.
Mijn vraag is of dat nu kan, met al dat gedoe met batterijen etc.?
Thanks!
  zondag 10 november 2013 @ 21:28:34 #225
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_133126911
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:50 schreef mschol het volgende:

[..]

bedankt, voor de tip

Ik heb door de plek van mijn lamp (1 plafondlichtpunt) niet echt iets aan een spot achtige lamp maar ga morgen gewoon een kijkje nemen in de action :)

Ik zag in de Mediamarkt een GP lamp van 10watt (halogeen) in een normale gloeilamp vorm zeg maar. Ding gaf helaas wel maar licht voor een 35watt lampje, dat is mij echt te zwak, weinig ramen dus heb gauw wat meer licht t.o.v normaal nodig }:|
Led zijn nooit zo sterk, tenzij je hele dure koopt. Action geeft wat nieuwe lampen aan, 4w voor 5 euro ipv 3w voor 4 euro.

Dit ook :7 Met je rode kop bij de kassa, dat hoeft niet bij Chinashoppen :')

pi_133128600
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:19 schreef Miniem het volgende:
Iemand tips voor een stropdas?
Als ik op "tie" zoek krijg ik zoveel hits :')

Inmiddels wel wat gevonden, maar iemand hier had een hele tijd geleden een website gepost waarop een heleboel stropdassen stonden en volgens mij ook nog met een chique verpakking.

gevonden
Is wel zo leuk als je bij dergelijke problemen de oplossing ook deelt. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:54 schreef roflcat het volgende:
Hoi,
Volg dit topic al een hele tijd, maar nog nooit iets gepost hier.
Gisteren is mijn moeders batterij van haar telefoon overleden, en ik wil uit china een nieuwe halen.
Mijn vraag is of dat nu kan, met al dat gedoe met batterijen etc.?
Thanks!
Ik weet niet wat voor mobiel het is maar kijk eens naar accu's van het merk Anker.
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef monkeybrain het volgende:
Led zijn nooit zo sterk, tenzij je hele dure koopt. Action geeft wat nieuwe lampen aan, 4w voor 5 euro ipv 3w voor 4 euro.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mwah, die drie 3 watt LED spots bij de voordeur zijn feller dan de 50 watt halogeen exemplaren die er eerst zaten.
pi_133128728
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
het maakt mij opzich niet uit wat er ingaat (led/halogeen/spaar) zolang het maar voldoende licht oplevert om normaal te kunnen kijken in mijn kamer :)
pi_133133043
quote:
niet goedkoop, BIC heeft wel vaker die Tenvis dingen in de aanbieding gehad voor 40$ ofzo meen ik
  zondag 10 november 2013 @ 23:24:42 #230
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_133134580
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 17:46 schreef neo2000 het volgende:

Action. ^O^
Ik ben erg te spreken over de LED-lampjes die ik in de keuken heb van het Kruidvat. Ongeveer de goedkoopste die ik kon vinden (6,99 per 2 GU10 lampjes) en ik zie eigenlijk weinig verschil t.o.v. de 35W halogeen lampjes die er voorheen in zaten. Heb zelfs het idee dat ze iets meer licht geven.

Op de slaapkamer halogeen vervangen door Ikea GU10 LED's, maar die vind ik ook prima voor dat doeleinde. Op beide plaatsen vind ik het in elk geval niet te wit licht en is het een mooi warme kleur. De Ikea LED's heb ik ook eerst getest in de woonkamer, maar daar vond ik ze totaal niet mooi qua lichtkleur, dus daar blijven mooi de 20W halogeen lampjes in zitten. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met de kleuren van de muren.
Don't let my username fool you...
pi_133134936
geen GU10 lampje hier, een E27 oid (grote fitting)
  maandag 11 november 2013 @ 11:29:52 #232
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_133142420
Ik heb ondertussen een hele berg 230V ledlampen thuis liggen, en een aantal ook nog in gebruik. Het belangrijkste dat me opgevallen is, is dat iedere batch lampen anders is.

Als je dus goede ervaringen met een lamp hebt en je bestelt dezelfde nog eens, dan kan het goed zijn dat je alsnog een heel andere lamp krijgt. Met name de kleurtemperatuur wisselt nog wel eens.

Qua lichtopbrengst zit het meestal wel goed. Als je veel licht nodig hebt, zorg dan voor een vermogen van minimaal 3W per lamp.

Ik zal vanavond wel eens een rondje door het huis maken en wat lampjes op de foto zetten :)
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_133142716
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:29 schreef BillsGate het volgende:
Ik heb ondertussen een hele berg 230V ledlampen thuis liggen, en een aantal ook nog in gebruik. Het belangrijkste dat me opgevallen is, is dat iedere batch lampen anders is.

Als je dus goede ervaringen met een lamp hebt en je bestelt dezelfde nog eens, dan kan het goed zijn dat je alsnog een heel andere lamp krijgt. Met name de kleurtemperatuur wisselt nog wel eens.
dat de kleurtemperatuur wisselt had ik inderdaad uit wat reviews op diverse sites (en foto's) begrepen..
quote:
Qua lichtopbrengst zit het meestal wel goed. Als je veel licht nodig hebt, zorg dan voor een vermogen van minimaal 3W per lamp.
als ik hier in NL kijk moet ik naar lampen van ruwweg 10watt (vergelijkbaar met 40-45watt, afhankelijk van het merk) kijken, dan kijk ik puur op leverbaar vermogen en nog niet naar aantal lumen.
volgens mij heeft er hier voorheen zelfs een gloeilamp van 60watt gehangen, dan zou ik een nog zwaardere moeten zoeken :)
als ik echter kijk naar het aantal lumen wil ik minimaal 450 hebben, tot 800
quote:
Ik zal vanavond wel eens een rondje door het huis maken en wat lampjes op de foto zetten :)
ben benieuwd :)
pi_133145551
quote:
Led zijn nooit zo sterk, tenzij je hele dure koopt.
Dat is betwijfel ik. Die 3 3W GU10 exemplaren die 3 50W vervangen zijn me toch een bak fel; feller dan wat er eerst zat. Maar wat het verschil ook maakt is spots of lampen waar LED's zichtbaar zijn (en dus feller zijn) of lampen met matglas.
quote:
Action geeft wat nieuwe lampen aan, 4w voor 5 euro ipv 3w voor 4 euro.

Heb die jij daar hebt ook meegenomen (wel in G14 fitting) samen met de 3W versie.
De 3W gaat weer retour en we halen nog een 4W exemplaar. Verschil is niet groot maar de 4W geeft wel nét wat meer licht. Ten opzichte van de oude spot uiteraard wel witter, en wat minder licht.
Als we ze 3 uur per dag aanhebben (wat we geloof ik makkelijk halen) besparen we toch weer even zo'n kleine ¤30 p/jaar. :P

EDIT: links 4W matt LED, rechts 40 watt spot. (zo een die ik eerder gepost heb:

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:34 schreef mschol het volgende:
geen GU10 lampje hier, een E27 oid (grote fitting)
Zoals ik al zei; Action heeft heel veel; E14, E27, G4, G9, MR16, GU10 en ik geloof ook MR11.
En dan van alle types fitting ook nog meerder varianten; kaarsvorm, spotvorm, bulb enz.

Zal natuurlijk ook van je vestiging liggen maar op die ene meter schap bij ons is het aanbod vrij groot.
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:40 schreef mschol het volgende:
als ik hier in NL kijk moet ik naar lampen van ruwweg 10watt (vergelijkbaar met 40-45watt, afhankelijk van het merk) kijken, dan kijk ik puur op leverbaar vermogen en nog niet naar aantal lumen.
volgens mij heeft er hier voorheen zelfs een gloeilamp van 60watt gehangen, dan zou ik een nog zwaardere moeten zoeken :)
als ik echter kijk naar het aantal lumen wil ik minimaal 450 hebben, tot 800
De E14 3W zou 2700K moeten doen met 250 lumen, deE14 4W 2900K en 360 lumen.
In dit geval (wat ik hierboven beschrijf voor in kantoor) zijn deze LED spots dus minder fel, zal grotendeels ook wel zijn omdat ze mat zijn.
Heb je spots zonder matglas (dus waar je LED's kunt zien) dan zijn ze vaak vrij fel.

OT: T-mart zaklamp uiteraard nog niet binnen, netwerkspul (krimptang, cat-connectors/hulsels) ook niet van BIC, en ook niet van BIC de G4 LED's. (daarom ook niet die G4 van Action meegenomen omdat die al uit China komen).
Is wel 12V overigens dus ik twijfel of dat gaat werken. Denk het niet namelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 11-11-2013 14:24:47 ]
  maandag 11 november 2013 @ 15:15:23 #235
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_133148491
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:35 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat is betwijfel ik. Die 3 3W GU10 exemplaren die 3 50W vervangen zijn me toch een bak fel; feller dan wat er eerst zat. Maar wat het verschil ook maakt is spots of lampen waar LED's zichtbaar zijn (en dus feller zijn) of lampen met matglas.

Je moet dit 2 keer zeggen? :P

Ze vervangen inderdaad 50w gloeilampen qua lumen maar dat is echt standaard. Sterke lampen daarmee bedoel ik 150/200w gloeilampen, een hoop mensen willen zoveel lumen hebben. Dan kun je de geldkraan opendraaien om een hele sterke led lamp (merk) te kopen of toch maar een spaarlamp.

Maar jij stopt de oude terug in het nieuwe doosje en vervolgens geld terug? Hufter ~O>
pi_133149152
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:15 schreef monkeybrain het volgende:
Je moet dit 2 keer zeggen? :P
Oepsie :@
quote:
Ze vervangen inderdaad 50w gloeilampen qua lumen maar dat is echt standaard. Sterke lampen daarmee bedoel ik 150/200w gloeilampen, een hoop mensen willen zoveel lumen hebben. Dan kun je de geldkraan opendraaien om een hele sterke led lamp (merk) te kopen of toch maar een spaarlamp.
Oh zo. Ja dan mag je inderdaad een flinke lamp opzoeken. Maar goed; wij gebruiken nergens 150/200W lampen dus geen ervaring mee verder.
quote:
Maar jij stopt de oude terug in het nieuwe doosje en vervolgens geld terug? Hufter ~O>
Nee, ik had zowel de 3W als 4W LED (die jij noemde daar) gekocht bij de Action vanmorgen en nou brengen we de 3W retour. Zijn ze redelijk coulant mee namelijk.
pi_133155473
Ze hadden niet veel keus bij action vanaf 300 lumen..
heb een led lamp van 470 lumen kunnen scoren, die lijkt redelijk goed licht te geven denk ik zo, persoonlijk vind ik hem eigenlijk net iets te kil (2700k) maarja geen andere keus en heb weer normaal licht iig..

De spaarlampen waren onacceptabel: het duurder bij de sterkste 1,5 minuut om tot >60% Lm te komen :')
een iets zwakkere (die opzich ook wel goed was) deed er 35 seconden over..
deze led lamp doet er 0.4 seconden over :+
kreng kostte wel 6 euro :')

ik ga ook wel eens een keertje een lampje meebestellen uit china om te kijken hoe dat is :P
pi_133155606
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:26 schreef mschol het volgende:
Ze hadden niet veel keus bij action vanaf 300 lumen..
heb een led lamp van 470 lumen kunnen scoren, die lijkt redelijk goed licht te geven denk ik zo, persoonlijk vind ik hem eigenlijk net iets te kil (2700k) maarja geen andere keus en heb weer normaal licht iig..

De spaarlampen waren onacceptabel: het duurder bij de sterkste 1,5 minuut om tot >60% Lm te komen :')
een iets zwakkere (die opzich ook wel goed was) deed er 35 seconden over..
deze led lamp doet er 0.4 seconden over :+
kreng kostte wel 6 euro :')

ik ga ook wel eens een keertje een lampje meebestellen uit china om te kijken hoe dat is :P
Hadden ze nog wel die GU10 lampjes? Ik heb nu een lamp met 3 spotjes, dus 75 watt in totaal, als daar een paar led spotjes in gaan scheelt dat wel natuurlijk een stuk (is puur voor het verlichten van de pooltafel).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_133156285
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:30 schreef rene90 het volgende:
Hadden ze nog wel die GU10 lampjes? Ik heb nu een lamp met 3 spotjes, dus 75 watt in totaal, als daar een paar led spotjes in gaan scheelt dat wel natuurlijk een stuk (is puur voor het verlichten van de pooltafel).
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals ik al zei; Action heeft heel veel; E14, E27, G4, G9, MR16, GU10 en ik geloof ook MR11.
En dan van alle types fitting ook nog meerder varianten; kaarsvorm, spotvorm, bulb enz.

Zal natuurlijk ook van je vestiging liggen maar op die ene meter schap bij ons is het aanbod vrij groot.
  maandag 11 november 2013 @ 18:49:37 #240
48067 neo2000
pi_133156315
Tsjah, het voordeel van de action is dat er geen verschillende batches in omloop zullen zijn. Bij Chinashopping is dat altijd maar afwachten. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')