Is wel zo leuk als je bij dergelijke problemen de oplossing ook deelt.quote:Op zondag 10 november 2013 11:19 schreef Miniem het volgende:
Iemand tips voor een stropdas?
Als ik op "tie" zoek krijg ik zoveel hits
Inmiddels wel wat gevonden, maar iemand hier had een hele tijd geleden een website gepost waarop een heleboel stropdassen stonden en volgens mij ook nog met een chique verpakking.
gevonden
Ik weet niet wat voor mobiel het is maar kijk eens naar accu's van het merk Anker.quote:Op zondag 10 november 2013 20:54 schreef roflcat het volgende:
Hoi,
Volg dit topic al een hele tijd, maar nog nooit iets gepost hier.
Gisteren is mijn moeders batterij van haar telefoon overleden, en ik wil uit china een nieuwe halen.
Mijn vraag is of dat nu kan, met al dat gedoe met batterijen etc.?
Thanks!
Mwah, die drie 3 watt LED spots bij de voordeur zijn feller dan de 50 watt halogeen exemplaren die er eerst zaten.quote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef monkeybrain het volgende:
Led zijn nooit zo sterk, tenzij je hele dure koopt. Action geeft wat nieuwe lampen aan, 4w voor 5 euro ipv 3w voor 4 euro.
[ afbeelding ]
Dit ookMet je rode kop bij de kassa, dat hoeft niet bij Chinashoppen
![]()
[ afbeelding ]
het maakt mij opzich niet uit wat er ingaat (led/halogeen/spaar) zolang het maar voldoende licht oplevert om normaal te kunnen kijken in mijn kamerquote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Led zijn nooit zo sterk, tenzij je hele dure koopt. Action geeft wat nieuwe lampen aan, 4w voor 5 euro ipv 3w voor 4 euro.
[ afbeelding ]
Dit ookMet je rode kop bij de kassa, dat hoeft niet bij Chinashoppen
![]()
[ afbeelding ]
niet goedkoop, BIC heeft wel vaker die Tenvis dingen in de aanbieding gehad voor 40$ ofzo meen ikquote:Op zondag 10 november 2013 22:01 schreef mschol het volgende:
geen idee of het echt goedkoop is:
wanscam - draadloze ip bewakingscamera met hoek van controle (bewegingsdetectie, nachtzicht, gratis DDNS) voor EUR39,26 / $47,59
Ik ben erg te spreken over de LED-lampjes die ik in de keuken heb van het Kruidvat. Ongeveer de goedkoopste die ik kon vinden (6,99 per 2 GU10 lampjes) en ik zie eigenlijk weinig verschil t.o.v. de 35W halogeen lampjes die er voorheen in zaten. Heb zelfs het idee dat ze iets meer licht geven.quote:Op zondag 10 november 2013 17:46 schreef neo2000 het volgende:
Had het al vaker vermeld geloof ik, maar de action GU10 ledjes, geven mooier, en zelfs feller licht dan 10 keer zo dure Philips led GU10 lampen. (http://www.philips.nl/c/L(...)718291192862/prd/nl/) Granted, het licht van desbetreffende Philips lampen is wat 'geler', maar dit zijn echt meer spotjes.
Veel duurdere Westerse merken maken overigens echte spotjes viel mij op, wat ze bij een plafondlamp voor kamerverlichting eigenlijk al direct vrij nutteloos maakt. Leuk om een schilderij mee te verlichten in de woonkamer of in een hoekje voor sfeerverlichting, maar als primaire verlichting doen de Action GU10's met hun bredere flood het op een of andere manier een stuk beter. Doet gewoon niet veel onder voor echt halogeen qua lichtopbrengst. Beter dan de Philips spots, beter dan bouwmarkt led lampjes, beter dan de Lidl en Aldi led spotjes vooralsnog.heb inmiddels al aardig wat goedkopere en duurdere ledlampjes geprobeerd; eindconclusie:
Action.
dat de kleurtemperatuur wisselt had ik inderdaad uit wat reviews op diverse sites (en foto's) begrepen..quote:Op maandag 11 november 2013 11:29 schreef BillsGate het volgende:
Ik heb ondertussen een hele berg 230V ledlampen thuis liggen, en een aantal ook nog in gebruik. Het belangrijkste dat me opgevallen is, is dat iedere batch lampen anders is.
Als je dus goede ervaringen met een lamp hebt en je bestelt dezelfde nog eens, dan kan het goed zijn dat je alsnog een heel andere lamp krijgt. Met name de kleurtemperatuur wisselt nog wel eens.
als ik hier in NL kijk moet ik naar lampen van ruwweg 10watt (vergelijkbaar met 40-45watt, afhankelijk van het merk) kijken, dan kijk ik puur op leverbaar vermogen en nog niet naar aantal lumen.quote:Qua lichtopbrengst zit het meestal wel goed. Als je veel licht nodig hebt, zorg dan voor een vermogen van minimaal 3W per lamp.
ben benieuwdquote:Ik zal vanavond wel eens een rondje door het huis maken en wat lampjes op de foto zetten
Dat is betwijfel ik. Die 3 3W GU10 exemplaren die 3 50W vervangen zijn me toch een bak fel; feller dan wat er eerst zat. Maar wat het verschil ook maakt is spots of lampen waar LED's zichtbaar zijn (en dus feller zijn) of lampen met matglas.quote:Op zondag 10 november 2013 21:28 schreef monkeybrain het volgende:
Led zijn nooit zo sterk, tenzij je hele dure koopt.
Heb die jij daar hebt ook meegenomen (wel in G14 fitting) samen met de 3W versie.quote:
Zoals ik al zei; Action heeft heel veel; E14, E27, G4, G9, MR16, GU10 en ik geloof ook MR11.quote:Op zondag 10 november 2013 23:34 schreef mschol het volgende:
geen GU10 lampje hier, een E27 oid (grote fitting)
De E14 3W zou 2700K moeten doen met 250 lumen, deE14 4W 2900K en 360 lumen.quote:Op maandag 11 november 2013 11:40 schreef mschol het volgende:
als ik hier in NL kijk moet ik naar lampen van ruwweg 10watt (vergelijkbaar met 40-45watt, afhankelijk van het merk) kijken, dan kijk ik puur op leverbaar vermogen en nog niet naar aantal lumen.
volgens mij heeft er hier voorheen zelfs een gloeilamp van 60watt gehangen, dan zou ik een nog zwaardere moeten zoeken
als ik echter kijk naar het aantal lumen wil ik minimaal 450 hebben, tot 800
Je moet dit 2 keer zeggen?quote:Op maandag 11 november 2013 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat is betwijfel ik. Die 3 3W GU10 exemplaren die 3 50W vervangen zijn me toch een bak fel; feller dan wat er eerst zat. Maar wat het verschil ook maakt is spots of lampen waar LED's zichtbaar zijn (en dus feller zijn) of lampen met matglas.
Oepsiequote:
Oh zo. Ja dan mag je inderdaad een flinke lamp opzoeken. Maar goed; wij gebruiken nergens 150/200W lampen dus geen ervaring mee verder.quote:Ze vervangen inderdaad 50w gloeilampen qua lumen maar dat is echt standaard. Sterke lampen daarmee bedoel ik 150/200w gloeilampen, een hoop mensen willen zoveel lumen hebben. Dan kun je de geldkraan opendraaien om een hele sterke led lamp (merk) te kopen of toch maar een spaarlamp.
Nee, ik had zowel de 3W als 4W LED (die jij noemde daar) gekocht bij de Action vanmorgen en nou brengen we de 3W retour. Zijn ze redelijk coulant mee namelijk.quote:Maar jij stopt de oude terug in het nieuwe doosje en vervolgens geld terug? Hufter
Hadden ze nog wel die GU10 lampjes? Ik heb nu een lamp met 3 spotjes, dus 75 watt in totaal, als daar een paar led spotjes in gaan scheelt dat wel natuurlijk een stuk (is puur voor het verlichten van de pooltafel).quote:Op maandag 11 november 2013 18:26 schreef mschol het volgende:
Ze hadden niet veel keus bij action vanaf 300 lumen..
heb een led lamp van 470 lumen kunnen scoren, die lijkt redelijk goed licht te geven denk ik zo, persoonlijk vind ik hem eigenlijk net iets te kil (2700k) maarja geen andere keus en heb weer normaal licht iig..
De spaarlampen waren onacceptabel: het duurder bij de sterkste 1,5 minuut om tot >60% Lm te komen
een iets zwakkere (die opzich ook wel goed was) deed er 35 seconden over..
deze led lamp doet er 0.4 seconden over
kreng kostte wel 6 euro
ik ga ook wel eens een keertje een lampje meebestellen uit china om te kijken hoe dat is
quote:Op maandag 11 november 2013 18:30 schreef rene90 het volgende:
Hadden ze nog wel die GU10 lampjes? Ik heb nu een lamp met 3 spotjes, dus 75 watt in totaal, als daar een paar led spotjes in gaan scheelt dat wel natuurlijk een stuk (is puur voor het verlichten van de pooltafel).
quote:Op maandag 11 november 2013 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals ik al zei; Action heeft heel veel; E14, E27, G4, G9, MR16, GU10 en ik geloof ook MR11.
En dan van alle types fitting ook nog meerder varianten; kaarsvorm, spotvorm, bulb enz.
Zal natuurlijk ook van je vestiging liggen maar op die ene meter schap bij ons is het aanbod vrij groot.
GU10 hadden ze ook liggen, een heleboel zelfs..quote:Op maandag 11 november 2013 18:30 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hadden ze nog wel die GU10 lampjes? Ik heb nu een lamp met 3 spotjes, dus 75 watt in totaal, als daar een paar led spotjes in gaan scheelt dat wel natuurlijk een stuk (is puur voor het verlichten van de pooltafel).
Wat kosten die dingen eigenlijk?quote:Op maandag 11 november 2013 19:00 schreef mschol het volgende:
GU10 hadden ze ook liggen, een heleboel zelfs..
Kip = poetsdoekquote:Op maandag 11 november 2013 22:07 schreef bobbernaut het volgende:
Dat ding daarachter lijkt op een kip
Ja i know maar lijkt wel op een kipquote:
Das een beste dildoquote:Op maandag 11 november 2013 21:55 schreef monkeybrain het volgende:
Vanavond met deze zitten spelen op het donkere bospad. Niet slecht voor een maandagavond![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best wel heftig maar je wilt een extra druk op de knop geven voor MEER licht.
Het is gewoon nooit genoeg met zaklampen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |