bronquote:De Nederlandse versie van MasterChef keert in 2014 voor de derde maal terug bij Net5. Dit keer voor het eerst als dagelijkse variant. Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. Net5-baas Justine Huffmeijer is laaiend enthousiast. “We zenden momenteel op werkdagen het vijfde seizoen van MasterChef Australië uit. Dit zorgt voor ruim 12 procent marktaandeel, wat heel veel is voor dat tijdslot en wat meer dan het dubbele is van het zendergemiddelde“, zo laat ze weten.
Dat sterkte Huffmeijer in haar beslissing een derde Nederlandse serie te maken. “We zijn heel trots op een A-merk als MasterChef en daarom kan een derde seizoen in Nederland niet uitblijven.”
Net5 heeft al eerder twee seizoenen uitgezonden met Nederlandse amateurkoks, maar dat waren wekelijkse programma’s en nooit dagelijkse. “Qua opzet houden we dit seizoen de structuur van de Australische serie aan.”
Een precieze startdatum is nog niet bekend.
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komenquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:23 schreef Mylene het volgende:
De kandidaten van de Australische versie dit jaar vind ik niet zoveel aan. My Kichten Rules is nu veel leuker.
Vorig jaar hadden ze ook een (excuus)moslima.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:28 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komen
elke keer als ze koken met alcohol of varken zit ik een beetje flauw te grijnzen
Dit. En dan doen alsof ze goed is in het bereiden van vlees en vis, maar ondertussen wel meerdere malen iets rauw geserveerd. Imo instant exit.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:28 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komen
elke keer als ze koken met alcohol of varken zit ik een beetje flauw te grijnzen
My Kitchen Rules is inderdaad leuker!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:23 schreef Mylene het volgende:
De kandidaten van de Australische versie dit jaar vind ik niet zoveel aan. My Kichten Rules is nu veel leuker.
ja vind ik ook stom. hoe kan je jezelf nou een kokkie noemen als je niet eens je eigen vreten kan proeven??quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit. En dan doen alsof ze goed is in het bereiden van vlees en vis, maar ondertussen wel meerdere malen iets rauw geserveerd. Imo instant exit.
Ow, daar gaat het me niet eens echt om .. al heb je daar ook wel een punt ..quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:10 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
ja vind ik ook stom. hoe kan je jezelf nou een kokkie noemen als je niet eens je eigen vreten kan proeven??
Dat. Australië is iets te veel emo-tv.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Masterchef UK met John en Gregg of Professionals met Michel Roux Jr. blijft het leukst. Die Australiers rekken het altijd zo op. En dan die jankmuziek erbij. Elke aflevering gaan er wel een paar janken, alsof ze het erom doen.
Eens,quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:18 schreef Snoepie85 het volgende:
de Nederlandse is stom. ook USA en UK.
Australië is veel leuker omdat ze elkaar daar niet continu af lopen te zeikenen die jury
Maar daarom is dit ook allemaal made for tv.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:32 schreef probeer het volgende:
Ow, daar gaat het me niet eens echt om .. al heb je daar ook wel een punt ..
Nee ik vind het ergerlijk dat ze dan net doet alsof ze supergoed is in het bereiden van (zoals gisteren) gevogelte onder het mom van 'oeh dit maak ik altijd klaar voor mijn mannetje'. En dan zet ze de oven op de verkeerde stand, en zie je haar in de laatste 10 minuten nog snel die kip in de pan bakken zodat hij niet rauw geserveerd wordt.
Zelfde verhaal met die totaal rauwe garnalen van dr met dat boerenkoolsoepje (ofzo) wat eigenlijk een puree had moeten zijn.
Qua creativiteit vind ik het niveau best hoog liggen, ook onder de andere deelnemers. Qua technieken soms echt belabberd laag, tot zelfs de meest simpele kok dit beter kan.
Geen idee wie het was gister, prachtig stukje lamsbout sous-vide, maar dan wel dat stuk vlees er een half uur te lang in laten liggen, en helemaal niet meer kunnen laten rusten. Dan denk ik .. kom op zeg, dat is het niveau van amateurkoks.
Ze bedenken allemaal erg leuke dingen, maar het daadwerkelijke koken schiet er nog al eens bij in.
(maar dit is wel erg OT)
Opnemen en later terugkijken met doorspoelen van de reclames dus.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:58 schreef RobinOok het volgende:
Wat ik alleen niet snap, is dat Net5 zelf niet snapt dat je misschien wel kunt scoren met een goed (buitenlands) kookprogramma rond etenstijd, maar ja, nu zetten ze het op primetime! Ik weet niet of mensen om 20:30u naar een kookprogramma willen gaan zitten kijken. Ik heb al jaren andere dingen die ik rond die tijd kijk of doe.
Hier juist andersom, verwacht er veel van.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:35 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben benieuwd, verwachtingen zijn niet hoog gespannen dus het kan alleen maar meevallen!
Eensch!quote:Op maandag 24 februari 2014 20:38 schreef RobinOok het volgende:
Ben er alweer bijna klaar mee ook. Signature dish in 60 minuten.
GODSODEJU geef mensen nou eens gewoon de tijd!
Ook om gewoon iets opnieuw te doen als het mislukt.
Hopelijk is dit niet de standaard.
Op BBC, nog voor John en Greg het overnamen.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:39 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Wist helemaal niet dat t al sinds 1990 bestaat, dacht dat t relatief jong was
Haha ja. Ik mis de lekkere kerels wel nog een beetje.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:49 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ze hebben goed geleerd van de Australiers. Dooie moeder, moslima, zwarte, homo, chaotische vrouw, kneuzige sukkel, vlotte meid, bladiebladiebla.
En natuurlijk tv-genieke vrienden en familie. Voor de broodnodige human interest achtergrond info.
quote:Op maandag 24 februari 2014 21:33 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik volgde de masterchef usa serie. Ik dacht eens googlen wat runner up josh nu doet. Blijkt die paar maanden na programma zelfmoord gepleegd te hebben.
Is een exacte kopie van de Australische, ook qua tijdsindeling en opdrachten, dus ik weet niet welk jaar jij de Australische voor het laatst hebt gezien?quote:Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga waarschijnlijk heel zuur klinken, maar vergeleken bij bijv. USA en Australië vind ik masterchef Nederland werkelijk geen hol aan. Net gekeken en waar ze een uur over gedaan hebben, kon ook makkelijk in een half uur. Wat een langdradige boel.
2013... Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik halverwege het seizoen kwam binnenvallenquote:Op maandag 24 februari 2014 22:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Is een exacte kopie van de Australische, ook qua tijdsindeling en opdrachten, dus ik weet niet welk jaar jij de Australische voor het laatst hebt gezien?
Inderdaad!quote:Op maandag 24 februari 2014 22:08 schreef golfer het volgende:
En er doet volgens mij een FOK!er mee, want ik zag ene Philip iets klaarmaken wat mij bekend voor kwam:
CUL / Masterchef 2014 Nederland, Heb jij je ingeschreven?
Whahahaaa, goede observatie. En bij elke Masterchef, waar ook ter wereld, heb je van die rare vogels er bij lopen. Die Roel bv. die heeft een kop van zo'n freak uit een Amerikaanse horrorfilm. Dus die juryleden moeten maar goed oppassen. Je weet niet wat hij met die kookmessen gaat doen. Wel leuk dat zij Julius Jaspers hebben kunnen strikken als jurylid. Een man met vakkennis. Ik denk ook dat hij niet meer cynisch zal zijn nu hij niet meer met die chagrijn van een Kranenborg samenwerkt. Had echter wel liever dat zij de tijd rond 19:00-20:00/20:30 hadden gezet. Maar ik ga het wel volgen nu zij klaarblijkelijk het Australische concept achternalopen.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:49 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ze hebben goed geleerd van de Australiers. Dooie moeder, moslima, zwarte, homo, chaotische vrouw, kneuzige sukkel, vlotte meid, bladiebladiebla.
En natuurlijk tv-genieke vrienden en familie. Voor de broodnodige human interest achtergrond info.
Uitgeklede gerechten zijn in. In dit geval dus een uitgeklede Ceacarsalade.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik ook best verrassend vond was dat de chefs lovend waren over die salade met een twist. Was het nou ceasarsalade? Vond het erg simpel.
Had die meid nageaapt van Christina uit Masterchef Aus seizoen 5 (was vorig jaar). En toen zei de jury ook nog eens hetzelfdequote:Op maandag 24 februari 2014 22:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik ook best verrassend vond was dat de chefs lovend waren over die salade met een twist. Was het nou ceasarsalade? Vond het erg simpel.
Dat is Masterchef Professional.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:50 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik vind het wel leuk maar de engelse versie met greg wallace en michel roux is toch de leukskste.
elke keer 5 kandidaten een mysterybox, daarna vallen 2 kandidaten af, die 3 doen lunch service in druk restaurant en daarna 3 gangen diner. Winnaar daarvan naar kwartfinale
Ik mis vrijwel geen kookprogramma, kijk bijna alles, goed of slecht maar Masterchef USA vind ik echt niet te harden. Wat een ongelofelijk kutprogramma met kutjuryleden, kutcommentaar, kutgerechten en kutdeelnemers.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:43 schreef Razor21 het volgende:
Ik stop met kijken. Wereld van verschil met de Amerikaanse versie. Het komt allemaal veel te lauw over op mij. Masterchef Amerika is mijn ogen veel leuker en spannender om naar te kijken. Ook de camerabeelden daar zijn een wereld van verschil.
nee hoor was eerst ook met amateurs, misschien niet met michel roux, masr wel greg wallace. Ik zoek die ander even opquote:
Check!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik mis vrijwel geen kookprogramma, kijk bijna alles, goed of slecht maar Masterchef USA vind ik echt niet te harden. Wat een ongelofelijk kutprogramma met kutjuryleden, kutcommentaar, kutgerechten en kutdeelnemers.
John Torodequote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:12 schreef utrecht1970 het volgende:
nee hoor was eerst ook met amateurs, misschien niet met michel roux, masr wel greg wallace. Ik zoek die ander even op
Het mist de gezelligheid en het plezier van het koken van de Australische versie. En dat plezier zit ook in de Nederlandse versie vind ik.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik mis vrijwel geen kookprogramma, kijk bijna alles, goed of slecht maar Masterchef USA vind ik echt niet te harden. Wat een ongelofelijk kutprogramma met kutjuryleden, kutcommentaar, kutgerechten en kutdeelnemers.
Fijn toch? Ik vond dat met heel Holland bakt ook zo gezellig.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Check!
Ik vind wel dat de NL-versie erg lief is tot op heden. Of vergis ik me nou
Het is ff wennen als je de australische versie bekijkt. Ik vind het best aardig om zo te zienquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:18 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Fijn toch? Ik vond dat met heel Holland bakt ook zo gezellig.
Als een gerecht mislukt mag het best gezegd worden, maar iemand erover afzeiken vind ik nooit leuk.
Leuker is je concentreren op dingen die wel goed gaan.
Bovendien, mensen presteren gewoon beter als ze niet bang hoeven te zijn afgezeken te worden om hun fouten.
Lijkt mij sterk, gezien het feit dat er ook een stel 50-ers meedoet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:48 schreef Foeksia het volgende:
Wat ik wel apart vind, ik wilde mij ook aamelden voor master chef. Toen stond er bij het aanmeldformulier dat er alleen mensen tussen de 30 en 40 jaar zich konden opgeven.
Van Topchef heb ik echt veel geleerd, door dat programma ben ik koken echt heel leuk gaan vinden en ik eet bijna alles tegenwoordig (vroeger was ik een echte pikkerquote:Op woensdag 26 februari 2014 00:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Deze Masterchef heeft een te hoog Masterchef Junior-gehalte.
Waarom zenden ze Top Chef niet meer uit? Dat was leuk en daar draaide het tenminste nog om creativiteit en originaliteit bij het koken. Masterchef US kan ik niet uitstaan. Het enige wat ze daar doen is mensen afzeiken.
Wat Robin zegt! Absoluut mee eens. Ik walgde gewoon van die mentaliteit daar.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:09 schreef RobinOok het volgende:
Hé, nu hebben wij ook een (excuus) moslima, en wat maakt ze, couscous, JOH LEUK HOOR ZO LEKKER ORIGINEEL ENZOquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze ook een (excuus)moslima.
Ja, hallo, ze vroegen om een signature dish! Natuurlijk is dat couscous. Dat kan je haar toch niet kwalijk nemen?quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:19 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Hé, nu hebben wij ook een (excuus) moslima, en wat maakt ze, couscous, JOH LEUK HOOR ZO LEKKER ORIGINEEL ENZO
Dat de juryleden hard en onsympathiek zijn, dat is een beetje hun rol, al wordt het op ten duur wel vervelend om te zien. Helaas doen de deelnemers ook erg hun best om zo naar mogelijk over te komen.. Ik ben er al een tijdje klaar mee, want ik vond het ook niet om aan te zien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:09 schreef RobinOok het volgende:
Dat viel mij ook op. Een mooie vileine manier om Dennis een sneer te geven.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:12 schreef Vork het volgende:
Al viel me wel op dat sommige al wel met het spelletje bezig zijn. Toen die Dennis gisteren een mislukte taart presenteerde, heeft zijn teamcaptain, die zo blij was dat iedereen als een team had samengewerkt, bij de presentatie nog even benadrukt dat ze Dennis het toetje volledig hadden toevertrouwd. Hij distantieerde zich wel erg opvallend van het mislukte gerecht dat zijn team als team op tafel had gezet.
Het is ook wel opvallend dat degenen die het hoogst van de toren blazen het slechtst presteren.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Een mooie vileine manier om Dennis een sneer te geven.
Zei hij niet ook nog dat hij Dennis niet had kunnen kiezen?quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:12 schreef golfer het volgende:
Dat viel mij ook op. Een mooie vileine manier om Dennis een sneer te geven.
Klopt inderdaad.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:37 schreef Isabeau het volgende:
Zei hij niet ook nog dat hij Dennis niet had kunnen kiezen?Wat gemeen eigenlijk om zo te reageren en wat goed dat de jury opmerkte dat je als teamleider (restauranteigenaar) altijd verantwoordelijk bent voor het resultaat.
Familie van Cruijff misschien.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:45 schreef RobinOok het volgende:
"Koken is niet anders dan je hoofd gebruiken en de ingredienten toevoegen."
Jacob Jan Boerma, Februari 2013.
En dat terwijl ze naadloos de Australische nadoen. Tot en met de zwarte schorten bij een eliminatie.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Na 3 afleveringen gestopt. Vind t niet leuk genoeg om te willen blijven kijken. Toch dat NL'e wat ik er niet leuk aan vind.
Geef mij maar Gary, George en Matt
Ze hebben zelfs een zelfde soort typetjes qua jury uitgezochtquote:Op donderdag 27 februari 2014 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
En dat terwijl ze naadloos de Australische nadoen. Tot en met de zwarte schorten bij een eliminatie.
Julius=Mattquote:Op donderdag 27 februari 2014 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
Ze hebben zelfs een zelfde soort typetjes qua jury uitgezocht
Ik vind Saskia leuk. En volgens mij kan ze best wel wat. Misschien wordt ze wel een tweede Julie Goodwin.quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:00 schreef golfer het volgende:
Overigens verbazingwekkend dat die vrouw met dat peenhaar en die duikbril nog mocht blijven, die Saskia.
Enige vooruitgang was dat ze haar werkbank schoonhoudt, maar koken kan ze nog steeds niet.
Kanshebbertje, samen met die Job en Bart.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 01:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die dame met dat Oost-Europese accent zou best wel eens kunnen winnen.
Er is een verschil tussen het na willen doen en het na kunnen doen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
En dat terwijl ze naadloos de Australische nadoen. Tot en met de zwarte schorten bij een eliminatie.
Ik ben benieuwd wanneer hij gruwelijk hard onderuit gaat. Met zijn manier van koken heeft hij tot nu toe wel geluk dat het allemaal steeds goed voor 'm uitpakt. Ik vind het juist wel een van de leukere kandidaten, mede omdat hij wel het meest onderscheidend van allemaal is in z'n doen en laten.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind de donkere meneer helemaal niet aardig, krijg er de nare kriebels van, net zoals "ragebol"
Dat snap ik ook niet. Bij mij is de rijst zelfs nooit mislukt en ik maak bijna nooit sushi.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:10 schreef RobinOok het volgende:
Wat een trieste zut, die sushi.
Echt om te huilen.
Terwijl er gewoon een gebruiksaanwijzing bij zat.
Hoe komt het dat mensen het dan toch gewoon keihard verneuken?
Hier volgens mij ook niet, behalve dat ze natuurlijk een pak suhsirijst voor de sushi hebben gebruikt en dan staat er gewoon een algemene bereidingswijze op. Mazzel, zou je zeggen. Maar blijkbaar heeft het niet geholpen.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:13 schreef HalloLobbes het volgende:
Hoe zit het überhaupt met het talentniveau van deze amateurkoks. Ligt het aan mij maar bij de MC in andere landen wordt er totaal niet met gebruiksaanwijzingen gewerkt.
Het zijn wel typetjes, hè?quote:Op maandag 3 maart 2014 20:48 schreef HalloLobbes het volgende:
Onze donkere dyslectische kok is wel vaag. Praten tegen het eten?? Er zijn überhaupt enige rare types daar. Die Amerikaan die een Japanse buiging maakt voor de gerechten. En natuurlijk Saskia, de kokende zweefdame.
Bij USA, Australië en Nieuw Zeeland ook hoor.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:13 schreef HalloLobbes het volgende:
Hoe zit het überhaupt met het talentniveau van deze amateurkoks. Ligt het aan mij maar bij de MC in andere landen wordt er totaal niet met gebruiksaanwijzingen gewerkt.
Er schijnt een fokker mee te doen, dus die zullen we dan moeten ondervragen, al zal hij nu wel helemaal niets mogelijk zeggen over het programma.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af hoe ver het scripten gaat bij dit programma, hoe ver worden de kandidaten een scenario voorgelegd over wat en hoe ze moeten doen.
Volgens mij is het nog nepper dan wedden dat
Denk dat de productiemaatschappijen erg strenge clausules in de contracten hebben staan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef Vork het volgende:
[..]
Er schijnt een fokker mee te doen, dus die zullen we dan moeten ondervragen, al zal hij nu wel helemaal niets mogelijk zeggen over het programma.
Met montage kun je natuurlijk heel erg veel net iets anders over laten komen. Ik heb geen idee in hoeverre er in dit programma wordt gedraaid, maar er zijn wel kookprogramma's waar echt heel erg veel is gescript en vooruit bedacht (My Kitchen Rules bijvoorbeeld).
Dat sowieso, maar misschien dat er na afloop van het hele programma en de uitzending ervan wel wat losgelaten kan of gaat worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat de productiemaatschappijen erg strenge clausules in de contracten hebben staan.
Ik heb een tijdje bij een TV productie maatschappij gewerkt, heb twee dingen daar geleerdquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:24 schreef Vork het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar misschien dat er na afloop van het hele programma en de uitzending ervan wel wat losgelaten kan of gaat worden.
Ik ken wel iemand die aan zo'n andere show heeft meegedaan. Ik zal hem eens vragen hoe dat in z'n werk ging. Niet dat je daarmee wat over dit programma kunt zeggen, maar toch.
Ik vind het intro van Masterchef echt tenenkrommend.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje bij een TV productie maatschappij gewerkt, heb twee dingen daar geleerd
1. Project management
2. Alle TV is nep, gescript en gedraaiboekt.
He zou me niets verbazen als de Japanse buiging van onze Amerikaan een idee van de regie was iddquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een tijdje bij een TV productie maatschappij gewerkt, heb twee dingen daar geleerd
1. Project management
2. Alle TV is nep, gescript en gedraaiboekt.
Ik zag dat vanmorgen...... ik had echt zoiets van "doe ff normaal of zo"quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
He zou me niets verbazen als de Japanse buiging van onze Amerikaan een idee van de regie was idd
Als je de verhalen hoort van ex-kandidaten dan is helemaal niets echt aan My Kitchen Rules. Er wordt bepaald wat de deelnemers moeten koken, ze hebben veel minder tijd dan ze laten zien, sommige stellen koken niet in hun eigen keuken (waardoor je van die rare situaties krijgt waarbij men opeens is 'vergeten' hoe de oven werkt), bij het bepalen van de winnaar van de show schieten ze het einde twee keer zodat ze een reactie hebben van elk stel, stellen worden gestuurd om te verliezen omdat het publiek een voorkeur voor een bepaald stel heeft, etc etc.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef Vork het volgende:
Met montage kun je natuurlijk heel erg veel net iets anders over laten komen. Ik heb geen idee in hoeverre er in dit programma wordt gedraaid, maar er zijn wel kookprogramma's waar echt heel erg veel is gescript en vooruit bedacht (My Kitchen Rules bijvoorbeeld).
Net als de totaal verraste winnaars van de postbode loterij (waar hele vrachtwagens TV apparatuur in de straat staat en de winnaars zijn voorzien van microfoons en zenders)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Als je de verhalen hoort van ex-kandidaten dan is helemaal niets echt aan My Kitchen Rules. Er wordt bepaald wat de deelnemers moeten koken, ze hebben veel minder tijd dan ze laten zien, sommige stellen koken niet in hun eigen keuken (waardoor je van die rare situaties krijgt waarbij men opeens is 'vergeten' hoe de oven werkt), bij het bepalen van de winnaar van de show schieten ze het einde twee keer zodat ze een reactie hebben van elk stel, stellen worden gestuurd om te verliezen omdat het publiek een voorkeur voor een bepaald stel heeft, etc etc.
Hoest *Salzburg*Hoestquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:13 schreef golfer het volgende:
Goed. We weten dat het TV is.
Als je niet genept wilt worden moet je er niet naar kijken.
Nee, daar wordt het niet opgenomen.quote:
Nee, 3-1 was het daar.quote:
Vind haar een beetje de vrouwelijke Sjakie uit Flodder... Gadver, zat er een haar in het eten? Gemist gister...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:41 schreef golfer het volgende:
Was ons Fok!ertje er toch bijna uitgevlogen.
Zaten mooie gerechten bij die er gemaakt werden bij deze eliminatieronde. Met name Saskia verbaasde mij, hoewel ik haar smerig blijf vinden met die losse piekharen. Als ze haar haar zou vastzetten heeft ze ook minder kans op haren (zoals gisteren) in haar eten.
ah, daar ben je. Ik was al benieuwd wat je er van vond.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:44 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind het niks. Halfhartig en een beetje respectloos.
Ik vind die tijdsrestricties elke keer maar niks. Zo'n gehaastquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:06 schreef RobinOok het volgende:
Ze kregen ook maar 3 kwartier toch? Nogal logisch dat je dan broddelwerk krijgt.
Ja! Leukquote:
Opnames zijn nu weer bezig. Eerste 6 weken zijn wel al helemaal opgenomen en klaar.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn de opnames nog bezig, of alweer klaar? Die Philip heb ik niet meer gezien hier.
Het Engels van Alain was beter dan z'n Nederlands.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:38 schreef Myraela het volgende:
Leuk, behalve het extreem slechte Engels van die andere drie.
Van begin van de middag, tot laat in de avond inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben gestopt. Ik vind het te lafjes allemaal en de kandidaten te oninteressant. Verder ben ik ook een beetje kookshow moe. Net 5 lijkt niets anders meer te kunnen uitzenden.
Ik vond het idee van smaken verschillen altijd best leuk. Kijken hoe allemaal verschillende mensen zo'n etentje geven. In de eerdere seizoenen zat er bijvoorbeeld één in een azielzoekers centrum, dat is best boeiend om te zien.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
En zowat de enige show die ik echt leuk vond: Top Chef, zijn ze na twee seizoenen alweer mee gestopt en nu is dat pijnlijk onleuke 'Smaken Verschillen' met derderangs BN'ers ervoor in de plaats gekomen.
Precies, het format van gewone Nederlanders uit verschillende lagen en culturen die bij elkaar over de vloer kwamen was prima, maar toen moesten ze er weer zo'n promotiefilmpje vol eigengeilerij voor vergeten bn'ers van maken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vond het idee van smaken verschillen altijd best leuk. Kijken hoe allemaal verschillende mensen zo'n etentje geven. In de eerdere seizoenen zat er bijvoorbeeld één in een azielzoekers centrum, dat is best boeiend om te zien.
Uiteindelijk werd het toch weer zo'n programma vol met culinaire snobs die allemaal hetzelfde menu op tafel zetten.
quote:MasterChef is sad to announce after a very happy relationship with Michel Roux Jr as one of the judges on the Professional series, that he will no longer be appearing on the BBC due to a conflict in commercial interests.
Chef Michel has been a committed and extremely well loved and respected member of the MasterChef team, an inspiration for the young chefs who have appeared on the show and those he works with on behalf of MasterChef off camera. We wish him the very best of luck in everything he does.
The new series of MasterChef: The Professionals is currently casting at www.masterchef.com and will still go ahead in the autumn.
Team MasterChef UK x
Risotto, dure ingrediënten (kreeft, kaviaar, lam ed) en 'torentjes'quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:36 schreef Myraela het volgende:
Uiteindelijk werd het toch weer zo'n programma vol met culinaire snobs die allemaal hetzelfde menu op tafel zetten.
Ik begreep gisteren dat dat alleen de eerste twee weken was, of is dat nu nog steeds zo? I vind het wel een erg leuke format namelijk, maar op die vervelende BN'ers zit ik niet te wachten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Precies, het format van gewone Nederlanders uit verschillende lagen en culturen die bij elkaar over de vloer kwamen was prima, maar toen moesten ze er weer zo'n promotiefilmpje vol eigengeilerij voor vergeten bn'ers van maken.
En wat heeft dat met de NL-versie van Masterchef te makenquote:
Heb t gisteren gezien, geen BN'ers.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat dat alleen de eerste twee weken was, of is dat nu nog steeds zo? I vind het wel een erg leuke format namelijk, maar op die vervelende BN'ers zit ik niet te wachten.
Ja, ik heb niets met BN'ers. Maar die hadden er tenminste schijt aan en deden niet zo nep.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heb t gisteren gezien, geen BN'ers.
Ik vond het juist leuker met BN'ers, vooral Joey die de frituurpan aanslingerde en de vrouwen paprika's liet snijden
Lekker no nonsensquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Heb t gisteren gezien, geen BN'ers.
Ik vond het juist leuker met BN'ers, vooral Joey die de frituurpan aanslingerde en de vrouwen paprika's liet snijden
Jammer.quote:
Ik bedacht me deze week net dat ik he niveau niet zo hoog vond van de deelnemers. Hoe was dat bij bijv de Australische versie? (nooit gezien)quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:59 schreef RobinOok het volgende:
Wat een ongelofelijke prutsers zeg, met die caramel. Ze staan erbij te kijken hoe het fout gaat. Pfffff.
Ik zou niet eens mee durven doen als ik nog niet eens wist hoe ik mayonaise of pastadeeg moest maken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:38 schreef RobinOok het volgende:
Ook daar weten ze in het begin geen kip te ontleden of mayonaise te maken.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:02 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zou niet eens mee durven doen als ik nog niet eens wist hoe ik mayonaise of pastadeeg moest maken.
Voordat je meedoet aan zoiets zorg je toch op zijn minst dat je de basics kent?
Australische niveau ligt vele malen hoger. Maar die worden constant bijgetraind door top-chefs.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik bedacht me deze week net dat ik he niveau niet zo hoog vond van de deelnemers. Hoe was dat bij bijv de Australische versie? (nooit gezien)
Ik heb vooral moeite met het onthouden van de hoeveelheden voor deeg, cakes, whatever...dan moet ik echt altijd even spieken. Op het moment dat ik het dan lees is het weer van: Ohja, zoveel dit, zoveel dat. Maar zo uit mijn blote hoofd? Nope....quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]inderdaad! De basis moet je toch zeker wel beheersen.
Daar heb ik dan wel weer respect voor, dat ze blijkbaar de verhoudingen uit hun hoofd kennen. Of zullen ze die op mogen zoeken oid?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb vooral moeite met het onthouden van de hoeveelheden voor deeg, cakes, whatever...dan moet ik echt altijd even spieken. Op het moment dat ik het dan lees is het weer van: Ohja, zoveel dit, zoveel dat. Maar zo uit mijn blote hoofd? Nope....
Ja dat vraag ik me dus ook af.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar heb ik dan wel weer respect voor, dat ze blijkbaar de verhoudingen uit hun hoofd kennen. Of zullen ze die op mogen zoeken oid?
Vaak wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:54 schreef Puckzzz het volgende:
Ja dat vraag ik me dus ook af.
Vandaag in MC werd er specifiek bij gezegd dat ze het zonder receptuur moesten doen.
Dus op andere dagen hebben ze wel een recept of iets dergelijks?
Ze weten het vast maar tijdsdruk en zenuwen van het nu moeten presteren kan tegenwerken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik zou niet eens mee durven doen als ik nog niet eens wist hoe ik mayonaise of pastadeeg moest maken.
Voordat je meedoet aan zoiets zorg je toch op zijn minst dat je de basics kent?
Nou ik kan je verzekeren dat er áltijd zónder recept wordt gewerkt. Tenzij dit uitdrukkelijk wordt verteld in het programma, zoals bij de taart van Hidde de Brabander.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Vaak wel.
Deze keer niet.
Want eigenlijk relatief gemakkelijke opdrachten: tarte tartin en saucijzenbroodjes.
Daar komt niet echt hogere wiskunde aan te pas, zoals de dag ervoor met die ingewikkelde taart bij die estafetteopdracht in die suikerfabriek.
Alle basis-ingrediënten stonden ook al klaar op hun werkbanken.
Oké. En jij kan het weten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:44 schreef regnavetto het volgende:
Nou ik kan je verzekeren dat er áltijd zónder recept wordt gewerkt. Tenzij dit uitdrukkelijk wordt verteld in het programma, zoals bij de taart van Hidde de Brabander.
Patisserie sla ik altijd ff na, doe dat nooit op routine.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met het onthouden van de hoeveelheden voor deeg, cakes, whatever...dan moet ik echt altijd even spieken. Op het moment dat ik het dan lees is het weer van: Ohja, zoveel dit, zoveel dat. Maar zo uit mijn blote hoofd? Nope....
Ik heb na twee jaar eindelijk sinds een maand weer mijn oven tot mijn beschikking. Ik ben dus heel driftig aan het bakken geslagen met van alles. Brood, cakes, cupcakes, meringues etc. Maar ik wil die ingredienten en verhoudingen in mijn hoofd hebben. Dus ik herhaal het heel vaak in mijn hoofd, of probeer het me goed te herinneren. Maar voor ik aan de slag ga spiek ik toch even. Meestal zit ik in de buurt maar maak nog net een foutje met een missend ingrediënt of maat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Patisserie sla ik altijd ff na, doe dat nooit op routine.
Deelnemer of presentator? :-Dquote:
Presentator... wees freaking blij dat je wat te vreten krijgt; de helft van de wereld heeft honger.quote:
Wat is daar mis mee als jurylid?quote:
Overdrijven is ook een vak. Het is zo'n 13% van de wereld.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Presentator... wees freaking blij dat je wat te vreten krijgt; de helft van de wereld heeft honger.
Trollen worden ook gevoerd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Presentator... wees freaking blij dat je wat te vreten krijgt; de helft van de wereld heeft honger.
Ik had ook zo veel mogelijk gefrituurd, maar aan de andere kant, de mening van de kinderen leek in de beoordeling wel een beetje naast de jury te zijn neergelegd.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:21 schreef minilot het volgende:
Ha! Ik had er ook gewoon voor gekozen om kip te frituren. Makkelijke uitweg misschien, maar gefrituurde kip kan echt onweerstaanbaar zijn.
Volgens mij vertelden ze op TV toch ook dat de mening van de kinderen mee werd genomen in het jury oordeel?quote:Op maandag 17 maart 2014 21:46 schreef golfer het volgende:
Leuk hoor, die kinderen van de jury. Maar die voegden echt niks toe omdat de volwassen jury toch alles besloot.
Nee. De marokkaanse dame.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:23 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb het met een half oog gekeken zonder geluid want ik was aan het bakken
Saskia eruit dus?
Dit was eigenlijk al duidelijk na de aflevering van gister waar ze dat stuk van Alain lieten zien waarin hij zei haar te gaan missen.quote:
Complete onzin.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:36 schreef dopfles1 het volgende:
De Nederlandse MasterChef is echt totaal flut vergeleken met de Amerikaanse versie.
Goed idee gewoon slechte uitwerking.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Echt zo ontzettend NIET mee eens.
Vind dat ze het echt goed doen daar bij Net 5.
Hebben jullie de Amerikaanse gezien?quote:
Ja. Dat is pure erger-TV en alleen maar show.quote:
Ik heb ze alle 3 gezien, vind tot nu toe de Amerikaanse en de Australische de beste. Ze geven hun mening en ze kraken af wanneer nodig. Bij de Nederlandse is het zo van "ja heel goed lekker smaken blabla maar je bent eruit want het is niet genoeg"quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Dat is pure erger-TV en alleen maar show.
De Nederlandse versie is een kopie van de Australische Masterchef en dat is sowieso de leukste om naar te kijken.
Er zijn een aantal voorrondes geweest en daaruit zijn deze kandidaten gekozen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:31 schreef dopfles1 het volgende:
Ik heb ze alle 3 gezien, vind tot nu toe de Amerikaanse en de Australische de beste. Ze geven hun mening en ze kraken af wanneer nodig. Bij de Nederlandse is het zo van "ja heel goed lekker smaken blabla maar je bent eruit want het is niet genoeg". Het voelt zo nep bij de Nederlandse masterchef. Zijn die mensen ingeloot ofzo? Het lijkt net of het random mensen zijn die toevallig mee mogen doen om wat voor reden dan ook ipv dat ze 15 mensen hebben gekozen die verdienen mee te doen.
Oke die heb ik niet gezienquote:Op woensdag 19 maart 2014 18:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zijn een aantal voorrondes geweest en daaruit zijn deze kandidaten gekozen.
Uiteraard. Ik vind de Amerikaanse versie niet te harden. Er zijn niet veel kookprogramma die ik niet volg, maar dit is er 1 van. Omdat ik het tenenkrommend slecht vind in bijna alle opzichten: de deelnemers, de jury, wat ze koken, hoe het gescript en gemonteerd wordt, echt werkelijk alles is tenenkrommend irritant en slecht.quote:
Dat is ook niet op TV geweest.quote:
Eensch!quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Dat is pure erger-TV en alleen maar show.
De Nederlandse versie is een kopie van de Australische Masterchef en dat is sowieso de leukste om naar te kijken.
Dat is van het begin tot het einde allemaal gescript, ben ik laatst achtergekomen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Eensch!
My Kitchen Rules vind ik ook tof trouwens. Pete & Manu(geeft niet welke, ik vind allebei leuk
)
Nou dat merk je ook al wel aan hoe ze praten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is van het begin tot het einde allemaal gescript, ben ik laatst achtergekomen.
Het nieuwe seizoen wordt momenteel in Australië uitgezonden en het scoort enorm. Net5 zal het wel weer in september gaan uitzenden. Net zoals MasterChef Australië 2014.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
My Kitchen Rules vind ik ook tof trouwens. Pete & Manu(geeft niet welke, ik vind allebei leuk
)
Onze Philip?quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:44 schreef golfer het volgende:
Moest vandaag wel lachen om de rol van Rosah als chef.
Wat een pittige tante is dat.
Bojana valt me steeds meer tegen. Wat een vervelende streken heeft die.
En 'onze' Philip zit dus al bij de beste 10.
Fok!-ertje: regnavettoquote:
Ah wist ik niet. Leuk!quote:
Meen je dit???quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is van het begin tot het einde allemaal gescript, ben ik laatst achtergekomen.
http://camsydney.empowern(...)-rules-fake-scripted enquote:
Hij is ook nog erg jong. Maar het gebrek aan kennis zou eventueel te compenseren zijn met instinct, maar dat lijkt ook niet het geval.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:37 schreef golfer het volgende:
Deze week dus de Klassiekers en dan blijkt meteen dat er bij Philip elementaire basiskennis op dat gebied ontbreekt.
Niet weten wat een sabayon is en ook al niet een Salade Niçoise kennen en in elkaar kunnen zetten.
Dat soort basiskennis moet je toch tenminste wel hebben om jezelf Masterchef te kunnen noemen.
Celine is ook heel jong (nog jonger zelfs), maar ondanks dat ze niet best in uitvoering was wist ze in ieder geval wat een sabayon was en wat een salade Niçoise was.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:43 schreef egeltje1985 het volgende:
Hij is ook nog erg jong. Maar het gebrek aan kennis zou eventueel te compenseren zijn met instinct, maar dat lijkt ook niet het geval.
Nee, zeker als je meedoet aan zo'n wedstrijd ga je toch even snel studeren.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Celine is ook heel jong (nog jonger zelfs), maar ondanks dat ze niet best in uitvoering was wist ze in ieder geval wat een sabayon was en wat een salade Niçoise was.
Jong zijn betekent niet dat je niet weet wat kookklassiekers zijn.
Haha, had een prima black out die dag echt onvergefelijk triest. Volgens mij zei ik ook ergens in de uitzending dat ik me prima schaamde. Die Salade was echt diep triest, al hoewel de dressing die erbij zat, wel lekker was. Gelukkig was de dinsdag me beter gezindquote:Op maandag 24 maart 2014 21:37 schreef golfer het volgende:
Deze week dus de Klassiekers en dan blijkt meteen dat er bij Philip elementaire basiskennis op dat gebied ontbreekt.
Niet weten wat een sabayon is en ook al niet een Salade Niçoise kennen en in elkaar kunnen zetten.
Dat soort basiskennis moet je toch tenminste wel hebben om jezelf Masterchef te kunnen noemen.
Mee eensquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:21 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het wel verdomd langzaam gaan zeg. Ze zijn nog steeds met 10, schiet niet echt op.
Iedereen heeft wel eens zijn dag niet, maar goed dat het geen eliminatieronde wasquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:48 schreef regnavetto het volgende:
Haha, had een prima black out die dag echt onvergefelijk triest. Volgens mij zei ik ook ergens in de uitzending dat ik me prima schaamde. Die Salade was echt diep triest, al hoewel de dressing die erbij zat, wel lekker was. Gelukkig was de dinsdag me beter gezind
Ja die pakjes vond ik ook erg vreemd ertussen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:40 schreef golfer het volgende:
Och jeetje, wat is die Br![]()
khekke toch een vreselijke kwal. Gelukkig gaf ie gelijk toe dat ie geen kok is.
En wat mij dus opviel is dus dat er bij Le Garage veel uit pakjes wordt gekookt. Kant-en-klare eiwitten in ene schenkkarton en kant-en-klare eigeel in een schenkkarton. Geen verse eitjes.
Astrid wordt met de dag onsympathieker met haar teksten en gebaren naar haar medekandidaten en nota bene zij serveerde een gerecht dat de jury normaal gesproken terug zou hebben gestuurd. Veel te ver doorgegaarde tournedos en een compleet verkeerde saus.
Daarom des te erger dat de vrouwen toch wonnen.
Dominant type jaquote:Op woensdag 26 maart 2014 23:40 schreef golfer het volgende:
Astrid wordt met de dag onsympathieker met haar teksten en gebaren naar haar medekandidaten en nota bene zij serveerde een gerecht dat de jury normaal gesproken terug zou hebben gestuurd. Veel te ver doorgegaarde tournedos en een compleet verkeerde saus.
wat een verschrikkelijk irritant mens vind ik haar zeg. ik zou echt gillend gek worden van zo iemand.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dominant type jaIk geloof dat ze überhaupt niet zo goed in een groep kan samenwerken.
Ik maak mijn pastadeeg ook altijd met de hand. Sowieso vind ik deeg maken fijner met de hand, dan met mijn KitchenAid.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:45 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik vraag me af waarom ze niet de kitchenaids gebruiken voor t deeg? Scheelt veel tijd, zou dat niet mogen?
Dat is waar dat denk ik ook, vond het opvallend had het al eerder gezien. Ze zullen allemaal wel liever met de hand werken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik maak mijn pastadeeg ook altijd met de hand. Sowieso vind ik deeg maken fijner met de hand, dan met mijn KitchenAid.
Denk dat als het niet zou mogen, ze het wel hadden gezegd. "Want super kei spannend, lastig en zwaar. De opdracht moet zonder keukenmachine!"
Lekkere one-liner... onderbouw 'm eens?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:33 schreef Halcon het volgende:
Ze kunnen er geen van allen iets van eigenlijk.
Die eiwitten en eidooiers worden in het grootste deel van de restaurantkeukens gebruikt. Voornamelijk om twee redenen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:40 schreef golfer het volgende:
Och jeetje, wat is die Br![]()
khekke toch een vreselijke kwal. Gelukkig gaf ie gelijk toe dat ie geen kok is.
En wat mij dus opviel is dus dat er bij Le Garage veel uit pakjes wordt gekookt. Kant-en-klare eiwitten in ene schenkkarton en kant-en-klare eigeel in een schenkkarton. Geen verse eitjes.
Ik vind David ook tof. En maakt echt een ontwikkeling door inderdaad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:47 schreef golfer het volgende:
Laatste uitzending bekeken en terecht dat die vieze zwetende jongen er eindelijk uit ligt.
David wordt steeds leuker en vooral beter.
Heb het eten niet kunnen proeven, maar als je ziet hoe ze af en toe falen en hoe slecht sommige dingen zijn volgens de jury...quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Lekkere one-liner... onderbouw 'm eens?
En eindelijk die vieze Roel eruit...hij was best sympathiek enzo, maar vond hem zo vies zweterig. Net als David eigenlijk met dat vieze haar, en Saskia
Ik begrijp ook niet dat daar niets van werd gezegd. Ik heb ooit als bijbaantje bij McDonalds gewerkt, daar mocht ik echt niet met loshangend haar rondlopen hoor. Altijd in een knotje en dan ook nog zo'n stom petje op. Lijkt me toch dat hier in de betere restaurants helemaal op gelet wordt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:16 schreef Halcon het volgende:
Die zweetnek was vies ja, maar ook dat mens met dat vlooienhaar zag er niet fris uit.
Inktvisinkt door de pasta mengen om zwarte pasta te maken en verder chorizo gewoon lekker krokant uitbakken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:05 schreef NickZorz het volgende:
Ik zou graag et recept van die zwarte spaghetti met chorizo krokant willen hebben. Iemand een idee?
En de parmesancrème? Recept was toch wel iets meer dan zwarte pasta met worst?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Inktvisinkt door de pasta mengen om zwarte pasta te maken en verder chorizo gewoon lekker krokant uitbakken.
Zelfs daar mag het al niet en als de daar voortdurend vergeet de grillplaat aan te zetten, kun je ook inpakken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:09 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet dat daar niets van werd gezegd. Ik heb ooit als bijbaantje bij McDonalds gewerkt, daar mocht ik echt niet met loshangend haar rondlopen hoor. Altijd in een knotje en dan ook nog zo'n stom petje op. Lijkt me toch dat hier in de betere restaurants helemaal op gelet wordt.
Hoeft niet mee. Hij ligt er uit.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Verbaast me dat het zweet van Roel niet op het eten druppelt. Lekker zout, smakelijk!
En doe een zweetband om je hoofd, Roel.
Ik zag Bart van z'n risotto proeven en met dezelfde lepel verder roeren. Ook niet echt fijn. In bijvoorbeeld de Amerikaanse versie is de jury veel feller op dit soort dingen. En terecht.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Verbaast me dat het zweet van Roel niet op het eten druppelt. Lekker zout, smakelijk!
En doe een zweetband om je hoofd, Roel.
Die mensen zijn zo irritant, op van zichzelf en slecht in de keuken, dat het leuk is om naar te kijken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:49 schreef Lkw het volgende:
Ik vind het naarmate ik het vaker zie best een leuk programma. Wel irriteer ik me mateloos aan al die totaal onnodige Engelse uitroepjes van iedereen steeds. Misschien denken ze dat dat hoort op tv of zo (teveel Amerikaanse pulp gekeken?).
Astrid vind ik trouwens een naar, bazig wijf, ik zou snel enorme ruzie met haar krijgen. David, Celine of Bart lijken me daarentegen wel sympathiek.
Ja zat inderdaad nog wel wat meer bij, maar de hoofd bestandsdelen hebben we al haha.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En de parmesancrème? Recept was toch wel iets meer dan zwarte pasta met worst?
Heb niet goed opgelet,maar ben ook wel erg nieuwsgierig.
Nou bravo. Pasta met inktvis en worst uitbakken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:35 schreef NickZorz het volgende:
[..]
Ja zat inderdaad nog wel wat meer bij, maar de hoofd bestandsdelen hebben we al haha.
Hij heeft ook zo'n groot voorhoofd. Past veel zweet op.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:16 schreef Halcon het volgende:
Die zweetnek was vies ja, maar ook dat mens met dat vlooienhaar zag er niet fris uit.
Hij lijkt een beetje op die buurman van Flodder.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:10 schreef jbeumers het volgende:
[..]
Hij heeft ook zo'n groot voorhoofd. Past veel zweet op.
quote:Op maandag 31 maart 2014 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Maar die buurman uit Flodder was tenminste nog een baas die Kees aan zijn lans had geregen.
En wie is eruit?quote:Op maandag 31 maart 2014 21:59 schreef golfer het volgende:
Maar het was dus ook nog een eliminatie en dit keer was ik het helemaal eens met degene die moest vertrekken.
Voor degenen die het nog moeten bekijken even in een spoiler:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Ik volg het ook een beetje en hij heeft 7 levens.quote:Op dinsdag 1 april 2014 23:25 schreef golfer het volgende:
Ons Flipje nam een juiste beslissing door die mislukte aardappel niet te serveren. Klasse om de rest wel goed te serveren.
Zuurpruim!quote:Op woensdag 2 april 2014 23:32 schreef golfer het volgende:
Trends zetten.
Shared dining.![]()
80% groente 20% vlees. Nederlands duurzaam.
Helemaal niks vernieuwends gezien.
Skrei die bij de Lovoten vandaan komt Nederlands noemen.![]()
Flipje die alweer letterlijk de bietenbrug opging.
Een toetje in een groot wijnglas serveren. Nou, wat trendy. Dat deden we ook al in de jaren 70.
Ik ben zelf geen trendsetter.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Zuurpruim!![]()
![]()
Waar zou jij dan mee gekomen zijn?
Geen idee.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:42 schreef sig000 het volgende:
Vandaag gaat er eindelijk weer eens 1 naar huis toch?
Gaat wel beetje traag vind ik, dat kan stuk sneller.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen idee.
Afgelopen maandag viel Job al af.
Dan vind ik dat ze het niet eens zo verkeerd hebben gedaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen trendsetter.
Zou gaan voor gezond en lokaal, dat is de trend van 2014.
Geen a la carte meer.
Alleen maar tasting menu's of signature dishes serveren.
Fusion keuken. Perzisch/Frans/Japans etc.
Vette vis. (is al in)
Dus dat is de trend, want Amsterdam...quote:Op donderdag 3 april 2014 00:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind 'alleen maar tasting menu's of signature dishes' serveren nogal algemeen eigenlijk. Dat is wat je op elk uithangbord in Amsterdam ziet staan.
Vage term, ik krijg er geen beeld bij. Maar volgens Wikipedia gaat het eigenlijk gewoon om een soort tapas, begrijp ik.quote:
Net zo iets al dat Shared dining; Vroegâh noemde we dat gewoon borrelen. Bittergarnituurtje, kaasplankje, bitterballetje, schaaltje olijven, plakjes spaanse worst...quote:Op donderdag 3 april 2014 02:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Vage term, ik krijg er geen beeld bij. Maar volgens Wikipedia gaat het eigenlijk gewoon om een soort tapas, begrijp ik.
Overigens houd ik zelf erg van de ouderwetse a la carte. Gewoon een leuk plekje in een restaurant en lekker neuzen op de kaart. Daarna bestellen, wijntje drinken en al keuvelend met je gezelschap wachten tot het geserveerd wordt.
Tegenwoordig moet je echter vaak van alles zelf gaan halen bij een buffet, eerst een hele uitleg aanhoren of duizend keuzes maken voordat je iets op je bordje krijgt. Niks voor mij, al dat gedoe eromheen. In een restaurant wil ik gast zijn, geen doe-het-zelver of hoorcollegestudent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |