bronquote:De Nederlandse versie van MasterChef keert in 2014 voor de derde maal terug bij Net5. Dit keer voor het eerst als dagelijkse variant. Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. Net5-baas Justine Huffmeijer is laaiend enthousiast. “We zenden momenteel op werkdagen het vijfde seizoen van MasterChef Australië uit. Dit zorgt voor ruim 12 procent marktaandeel, wat heel veel is voor dat tijdslot en wat meer dan het dubbele is van het zendergemiddelde“, zo laat ze weten.
Dat sterkte Huffmeijer in haar beslissing een derde Nederlandse serie te maken. “We zijn heel trots op een A-merk als MasterChef en daarom kan een derde seizoen in Nederland niet uitblijven.”
Net5 heeft al eerder twee seizoenen uitgezonden met Nederlandse amateurkoks, maar dat waren wekelijkse programma’s en nooit dagelijkse. “Qua opzet houden we dit seizoen de structuur van de Australische serie aan.”
Een precieze startdatum is nog niet bekend.
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komenquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:23 schreef Mylene het volgende:
De kandidaten van de Australische versie dit jaar vind ik niet zoveel aan. My Kichten Rules is nu veel leuker.
Vorig jaar hadden ze ook een (excuus)moslima.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:28 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komen
elke keer als ze koken met alcohol of varken zit ik een beetje flauw te grijnzen
Dit. En dan doen alsof ze goed is in het bereiden van vlees en vis, maar ondertussen wel meerdere malen iets rauw geserveerd. Imo instant exit.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:28 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komen
elke keer als ze koken met alcohol of varken zit ik een beetje flauw te grijnzen
My Kitchen Rules is inderdaad leuker!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:23 schreef Mylene het volgende:
De kandidaten van de Australische versie dit jaar vind ik niet zoveel aan. My Kichten Rules is nu veel leuker.
ja vind ik ook stom. hoe kan je jezelf nou een kokkie noemen als je niet eens je eigen vreten kan proeven??quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit. En dan doen alsof ze goed is in het bereiden van vlees en vis, maar ondertussen wel meerdere malen iets rauw geserveerd. Imo instant exit.
Ow, daar gaat het me niet eens echt om .. al heb je daar ook wel een punt ..quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:10 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
ja vind ik ook stom. hoe kan je jezelf nou een kokkie noemen als je niet eens je eigen vreten kan proeven??
Dat. Australië is iets te veel emo-tv.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Masterchef UK met John en Gregg of Professionals met Michel Roux Jr. blijft het leukst. Die Australiers rekken het altijd zo op. En dan die jankmuziek erbij. Elke aflevering gaan er wel een paar janken, alsof ze het erom doen.
Eens,quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:18 schreef Snoepie85 het volgende:
de Nederlandse is stom. ook USA en UK.
Australië is veel leuker omdat ze elkaar daar niet continu af lopen te zeikenen die jury
Maar daarom is dit ook allemaal made for tv.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:32 schreef probeer het volgende:
Ow, daar gaat het me niet eens echt om .. al heb je daar ook wel een punt ..
Nee ik vind het ergerlijk dat ze dan net doet alsof ze supergoed is in het bereiden van (zoals gisteren) gevogelte onder het mom van 'oeh dit maak ik altijd klaar voor mijn mannetje'. En dan zet ze de oven op de verkeerde stand, en zie je haar in de laatste 10 minuten nog snel die kip in de pan bakken zodat hij niet rauw geserveerd wordt.
Zelfde verhaal met die totaal rauwe garnalen van dr met dat boerenkoolsoepje (ofzo) wat eigenlijk een puree had moeten zijn.
Qua creativiteit vind ik het niveau best hoog liggen, ook onder de andere deelnemers. Qua technieken soms echt belabberd laag, tot zelfs de meest simpele kok dit beter kan.
Geen idee wie het was gister, prachtig stukje lamsbout sous-vide, maar dan wel dat stuk vlees er een half uur te lang in laten liggen, en helemaal niet meer kunnen laten rusten. Dan denk ik .. kom op zeg, dat is het niveau van amateurkoks.
Ze bedenken allemaal erg leuke dingen, maar het daadwerkelijke koken schiet er nog al eens bij in.
(maar dit is wel erg OT)
Opnemen en later terugkijken met doorspoelen van de reclames dus.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:58 schreef RobinOok het volgende:
Wat ik alleen niet snap, is dat Net5 zelf niet snapt dat je misschien wel kunt scoren met een goed (buitenlands) kookprogramma rond etenstijd, maar ja, nu zetten ze het op primetime! Ik weet niet of mensen om 20:30u naar een kookprogramma willen gaan zitten kijken. Ik heb al jaren andere dingen die ik rond die tijd kijk of doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |