bronquote:De Nederlandse versie van MasterChef keert in 2014 voor de derde maal terug bij Net5. Dit keer voor het eerst als dagelijkse variant. Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. Net5-baas Justine Huffmeijer is laaiend enthousiast. “We zenden momenteel op werkdagen het vijfde seizoen van MasterChef Australië uit. Dit zorgt voor ruim 12 procent marktaandeel, wat heel veel is voor dat tijdslot en wat meer dan het dubbele is van het zendergemiddelde“, zo laat ze weten.
Dat sterkte Huffmeijer in haar beslissing een derde Nederlandse serie te maken. “We zijn heel trots op een A-merk als MasterChef en daarom kan een derde seizoen in Nederland niet uitblijven.”
Net5 heeft al eerder twee seizoenen uitgezonden met Nederlandse amateurkoks, maar dat waren wekelijkse programma’s en nooit dagelijkse. “Qua opzet houden we dit seizoen de structuur van de Australische serie aan.”
Een precieze startdatum is nog niet bekend.
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komenquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:23 schreef Mylene het volgende:
De kandidaten van de Australische versie dit jaar vind ik niet zoveel aan. My Kichten Rules is nu veel leuker.
Vorig jaar hadden ze ook een (excuus)moslima.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:28 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komen
elke keer als ze koken met alcohol of varken zit ik een beetje flauw te grijnzen
Dit. En dan doen alsof ze goed is in het bereiden van vlees en vis, maar ondertussen wel meerdere malen iets rauw geserveerd. Imo instant exit.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:28 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Vooral die vervelende samira die tot 2x toe eruit gezet is en terug blijft komen
elke keer als ze koken met alcohol of varken zit ik een beetje flauw te grijnzen
My Kitchen Rules is inderdaad leuker!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:23 schreef Mylene het volgende:
De kandidaten van de Australische versie dit jaar vind ik niet zoveel aan. My Kichten Rules is nu veel leuker.
ja vind ik ook stom. hoe kan je jezelf nou een kokkie noemen als je niet eens je eigen vreten kan proeven??quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit. En dan doen alsof ze goed is in het bereiden van vlees en vis, maar ondertussen wel meerdere malen iets rauw geserveerd. Imo instant exit.
Ow, daar gaat het me niet eens echt om .. al heb je daar ook wel een punt ..quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:10 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
ja vind ik ook stom. hoe kan je jezelf nou een kokkie noemen als je niet eens je eigen vreten kan proeven??
Dat. Australië is iets te veel emo-tv.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Masterchef UK met John en Gregg of Professionals met Michel Roux Jr. blijft het leukst. Die Australiers rekken het altijd zo op. En dan die jankmuziek erbij. Elke aflevering gaan er wel een paar janken, alsof ze het erom doen.
Eens,quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:18 schreef Snoepie85 het volgende:
de Nederlandse is stom. ook USA en UK.
Australië is veel leuker omdat ze elkaar daar niet continu af lopen te zeikenen die jury
Maar daarom is dit ook allemaal made for tv.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:32 schreef probeer het volgende:
Ow, daar gaat het me niet eens echt om .. al heb je daar ook wel een punt ..
Nee ik vind het ergerlijk dat ze dan net doet alsof ze supergoed is in het bereiden van (zoals gisteren) gevogelte onder het mom van 'oeh dit maak ik altijd klaar voor mijn mannetje'. En dan zet ze de oven op de verkeerde stand, en zie je haar in de laatste 10 minuten nog snel die kip in de pan bakken zodat hij niet rauw geserveerd wordt.
Zelfde verhaal met die totaal rauwe garnalen van dr met dat boerenkoolsoepje (ofzo) wat eigenlijk een puree had moeten zijn.
Qua creativiteit vind ik het niveau best hoog liggen, ook onder de andere deelnemers. Qua technieken soms echt belabberd laag, tot zelfs de meest simpele kok dit beter kan.
Geen idee wie het was gister, prachtig stukje lamsbout sous-vide, maar dan wel dat stuk vlees er een half uur te lang in laten liggen, en helemaal niet meer kunnen laten rusten. Dan denk ik .. kom op zeg, dat is het niveau van amateurkoks.
Ze bedenken allemaal erg leuke dingen, maar het daadwerkelijke koken schiet er nog al eens bij in.
(maar dit is wel erg OT)
Opnemen en later terugkijken met doorspoelen van de reclames dus.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:58 schreef RobinOok het volgende:
Wat ik alleen niet snap, is dat Net5 zelf niet snapt dat je misschien wel kunt scoren met een goed (buitenlands) kookprogramma rond etenstijd, maar ja, nu zetten ze het op primetime! Ik weet niet of mensen om 20:30u naar een kookprogramma willen gaan zitten kijken. Ik heb al jaren andere dingen die ik rond die tijd kijk of doe.
Hier juist andersom, verwacht er veel van.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:35 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben benieuwd, verwachtingen zijn niet hoog gespannen dus het kan alleen maar meevallen!
Eensch!quote:Op maandag 24 februari 2014 20:38 schreef RobinOok het volgende:
Ben er alweer bijna klaar mee ook. Signature dish in 60 minuten.
GODSODEJU geef mensen nou eens gewoon de tijd!
Ook om gewoon iets opnieuw te doen als het mislukt.
Hopelijk is dit niet de standaard.
Op BBC, nog voor John en Greg het overnamen.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:39 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Wist helemaal niet dat t al sinds 1990 bestaat, dacht dat t relatief jong was
Haha ja. Ik mis de lekkere kerels wel nog een beetje.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:49 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ze hebben goed geleerd van de Australiers. Dooie moeder, moslima, zwarte, homo, chaotische vrouw, kneuzige sukkel, vlotte meid, bladiebladiebla.
En natuurlijk tv-genieke vrienden en familie. Voor de broodnodige human interest achtergrond info.
quote:Op maandag 24 februari 2014 21:33 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik volgde de masterchef usa serie. Ik dacht eens googlen wat runner up josh nu doet. Blijkt die paar maanden na programma zelfmoord gepleegd te hebben.
Is een exacte kopie van de Australische, ook qua tijdsindeling en opdrachten, dus ik weet niet welk jaar jij de Australische voor het laatst hebt gezien?quote:Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga waarschijnlijk heel zuur klinken, maar vergeleken bij bijv. USA en Australië vind ik masterchef Nederland werkelijk geen hol aan. Net gekeken en waar ze een uur over gedaan hebben, kon ook makkelijk in een half uur. Wat een langdradige boel.
2013... Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik halverwege het seizoen kwam binnenvallenquote:Op maandag 24 februari 2014 22:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Is een exacte kopie van de Australische, ook qua tijdsindeling en opdrachten, dus ik weet niet welk jaar jij de Australische voor het laatst hebt gezien?
Inderdaad!quote:Op maandag 24 februari 2014 22:08 schreef golfer het volgende:
En er doet volgens mij een FOK!er mee, want ik zag ene Philip iets klaarmaken wat mij bekend voor kwam:
CUL / Masterchef 2014 Nederland, Heb jij je ingeschreven?
Whahahaaa, goede observatie. En bij elke Masterchef, waar ook ter wereld, heb je van die rare vogels er bij lopen. Die Roel bv. die heeft een kop van zo'n freak uit een Amerikaanse horrorfilm. Dus die juryleden moeten maar goed oppassen. Je weet niet wat hij met die kookmessen gaat doen. Wel leuk dat zij Julius Jaspers hebben kunnen strikken als jurylid. Een man met vakkennis. Ik denk ook dat hij niet meer cynisch zal zijn nu hij niet meer met die chagrijn van een Kranenborg samenwerkt. Had echter wel liever dat zij de tijd rond 19:00-20:00/20:30 hadden gezet. Maar ik ga het wel volgen nu zij klaarblijkelijk het Australische concept achternalopen.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:49 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ze hebben goed geleerd van de Australiers. Dooie moeder, moslima, zwarte, homo, chaotische vrouw, kneuzige sukkel, vlotte meid, bladiebladiebla.
En natuurlijk tv-genieke vrienden en familie. Voor de broodnodige human interest achtergrond info.
Uitgeklede gerechten zijn in. In dit geval dus een uitgeklede Ceacarsalade.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik ook best verrassend vond was dat de chefs lovend waren over die salade met een twist. Was het nou ceasarsalade? Vond het erg simpel.
Had die meid nageaapt van Christina uit Masterchef Aus seizoen 5 (was vorig jaar). En toen zei de jury ook nog eens hetzelfdequote:Op maandag 24 februari 2014 22:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik ook best verrassend vond was dat de chefs lovend waren over die salade met een twist. Was het nou ceasarsalade? Vond het erg simpel.
Dat is Masterchef Professional.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:50 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik vind het wel leuk maar de engelse versie met greg wallace en michel roux is toch de leukskste.
elke keer 5 kandidaten een mysterybox, daarna vallen 2 kandidaten af, die 3 doen lunch service in druk restaurant en daarna 3 gangen diner. Winnaar daarvan naar kwartfinale
Ik mis vrijwel geen kookprogramma, kijk bijna alles, goed of slecht maar Masterchef USA vind ik echt niet te harden. Wat een ongelofelijk kutprogramma met kutjuryleden, kutcommentaar, kutgerechten en kutdeelnemers.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:43 schreef Razor21 het volgende:
Ik stop met kijken. Wereld van verschil met de Amerikaanse versie. Het komt allemaal veel te lauw over op mij. Masterchef Amerika is mijn ogen veel leuker en spannender om naar te kijken. Ook de camerabeelden daar zijn een wereld van verschil.
nee hoor was eerst ook met amateurs, misschien niet met michel roux, masr wel greg wallace. Ik zoek die ander even opquote:
Check!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik mis vrijwel geen kookprogramma, kijk bijna alles, goed of slecht maar Masterchef USA vind ik echt niet te harden. Wat een ongelofelijk kutprogramma met kutjuryleden, kutcommentaar, kutgerechten en kutdeelnemers.
John Torodequote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:12 schreef utrecht1970 het volgende:
nee hoor was eerst ook met amateurs, misschien niet met michel roux, masr wel greg wallace. Ik zoek die ander even op
Het mist de gezelligheid en het plezier van het koken van de Australische versie. En dat plezier zit ook in de Nederlandse versie vind ik.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik mis vrijwel geen kookprogramma, kijk bijna alles, goed of slecht maar Masterchef USA vind ik echt niet te harden. Wat een ongelofelijk kutprogramma met kutjuryleden, kutcommentaar, kutgerechten en kutdeelnemers.
Fijn toch? Ik vond dat met heel Holland bakt ook zo gezellig.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Check!
Ik vind wel dat de NL-versie erg lief is tot op heden. Of vergis ik me nou
Het is ff wennen als je de australische versie bekijkt. Ik vind het best aardig om zo te zienquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:18 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Fijn toch? Ik vond dat met heel Holland bakt ook zo gezellig.
Als een gerecht mislukt mag het best gezegd worden, maar iemand erover afzeiken vind ik nooit leuk.
Leuker is je concentreren op dingen die wel goed gaan.
Bovendien, mensen presteren gewoon beter als ze niet bang hoeven te zijn afgezeken te worden om hun fouten.
Lijkt mij sterk, gezien het feit dat er ook een stel 50-ers meedoet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:48 schreef Foeksia het volgende:
Wat ik wel apart vind, ik wilde mij ook aamelden voor master chef. Toen stond er bij het aanmeldformulier dat er alleen mensen tussen de 30 en 40 jaar zich konden opgeven.
Van Topchef heb ik echt veel geleerd, door dat programma ben ik koken echt heel leuk gaan vinden en ik eet bijna alles tegenwoordig (vroeger was ik een echte pikkerquote:Op woensdag 26 februari 2014 00:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
Deze Masterchef heeft een te hoog Masterchef Junior-gehalte.
Waarom zenden ze Top Chef niet meer uit? Dat was leuk en daar draaide het tenminste nog om creativiteit en originaliteit bij het koken. Masterchef US kan ik niet uitstaan. Het enige wat ze daar doen is mensen afzeiken.
Wat Robin zegt! Absoluut mee eens. Ik walgde gewoon van die mentaliteit daar.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:09 schreef RobinOok het volgende:
Hé, nu hebben wij ook een (excuus) moslima, en wat maakt ze, couscous, JOH LEUK HOOR ZO LEKKER ORIGINEEL ENZOquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze ook een (excuus)moslima.
Ja, hallo, ze vroegen om een signature dish! Natuurlijk is dat couscous. Dat kan je haar toch niet kwalijk nemen?quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:19 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Hé, nu hebben wij ook een (excuus) moslima, en wat maakt ze, couscous, JOH LEUK HOOR ZO LEKKER ORIGINEEL ENZO
Dat de juryleden hard en onsympathiek zijn, dat is een beetje hun rol, al wordt het op ten duur wel vervelend om te zien. Helaas doen de deelnemers ook erg hun best om zo naar mogelijk over te komen.. Ik ben er al een tijdje klaar mee, want ik vond het ook niet om aan te zien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:09 schreef RobinOok het volgende:
Dat viel mij ook op. Een mooie vileine manier om Dennis een sneer te geven.quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:12 schreef Vork het volgende:
Al viel me wel op dat sommige al wel met het spelletje bezig zijn. Toen die Dennis gisteren een mislukte taart presenteerde, heeft zijn teamcaptain, die zo blij was dat iedereen als een team had samengewerkt, bij de presentatie nog even benadrukt dat ze Dennis het toetje volledig hadden toevertrouwd. Hij distantieerde zich wel erg opvallend van het mislukte gerecht dat zijn team als team op tafel had gezet.
Het is ook wel opvallend dat degenen die het hoogst van de toren blazen het slechtst presteren.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Een mooie vileine manier om Dennis een sneer te geven.
Zei hij niet ook nog dat hij Dennis niet had kunnen kiezen?quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:12 schreef golfer het volgende:
Dat viel mij ook op. Een mooie vileine manier om Dennis een sneer te geven.
Klopt inderdaad.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:37 schreef Isabeau het volgende:
Zei hij niet ook nog dat hij Dennis niet had kunnen kiezen?Wat gemeen eigenlijk om zo te reageren en wat goed dat de jury opmerkte dat je als teamleider (restauranteigenaar) altijd verantwoordelijk bent voor het resultaat.
Familie van Cruijff misschien.quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:45 schreef RobinOok het volgende:
"Koken is niet anders dan je hoofd gebruiken en de ingredienten toevoegen."
Jacob Jan Boerma, Februari 2013.
En dat terwijl ze naadloos de Australische nadoen. Tot en met de zwarte schorten bij een eliminatie.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Na 3 afleveringen gestopt. Vind t niet leuk genoeg om te willen blijven kijken. Toch dat NL'e wat ik er niet leuk aan vind.
Geef mij maar Gary, George en Matt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |