abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2014 @ 21:47:33 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138135054
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:43 schreef egeltje1985 het volgende:

Hij is ook nog erg jong. Maar het gebrek aan kennis zou eventueel te compenseren zijn met instinct, maar dat lijkt ook niet het geval.
Celine is ook heel jong (nog jonger zelfs), maar ondanks dat ze niet best in uitvoering was wist ze in ieder geval wat een sabayon was en wat een salade Niçoise was.
Jong zijn betekent niet dat je niet weet wat kookklassiekers zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 24 maart 2014 @ 21:52:14 #242
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_138135308
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Celine is ook heel jong (nog jonger zelfs), maar ondanks dat ze niet best in uitvoering was wist ze in ieder geval wat een sabayon was en wat een salade Niçoise was.
Jong zijn betekent niet dat je niet weet wat kookklassiekers zijn.
Nee, zeker als je meedoet aan zo'n wedstrijd ga je toch even snel studeren.
pi_138171567
Ik vind het wel verdomd langzaam gaan zeg. Ze zijn nog steeds met 10, schiet niet echt op.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:41:56 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138172556
Vandaag niet echt een klassieke opdracht, wel leuk om te doen: zelf worsten maken.
Leuke revanche van team-ADHD.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 maart 2014 @ 21:45:01 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138172701
Ja zeker :)

Worst :9
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138187054
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:37 schreef golfer het volgende:
Deze week dus de Klassiekers en dan blijkt meteen dat er bij Philip elementaire basiskennis op dat gebied ontbreekt.
Niet weten wat een sabayon is en ook al niet een Salade Niçoise kennen en in elkaar kunnen zetten.
Dat soort basiskennis moet je toch tenminste wel hebben om jezelf Masterchef te kunnen noemen.
Haha, had een prima black out die dag echt onvergefelijk triest. Volgens mij zei ik ook ergens in de uitzending dat ik me prima schaamde. Die Salade was echt diep triest, al hoewel de dressing die erbij zat, wel lekker was. Gelukkig was de dinsdag me beter gezind :o
pi_138188400
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:21 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het wel verdomd langzaam gaan zeg. Ze zijn nog steeds met 10, schiet niet echt op.
Mee eens :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:48 schreef regnavetto het volgende:

Haha, had een prima black out die dag echt onvergefelijk triest. Volgens mij zei ik ook ergens in de uitzending dat ik me prima schaamde. Die Salade was echt diep triest, al hoewel de dressing die erbij zat, wel lekker was. Gelukkig was de dinsdag me beter gezind :o
Iedereen heeft wel eens zijn dag niet, maar goed dat het geen eliminatieronde was ;)
Maar worst maken kan je! :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:48:21 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138188692
Vanaf vanavond kunnen we het niveau gaan vergelijke met alweer de 10e jaargang van de oerversie: CUL / Masterchef UK 2014 #1
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 26 maart 2014 @ 23:40:13 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138213186
Och jeetje, wat is die Br :r :r khekke toch een vreselijke kwal. Gelukkig gaf ie gelijk toe dat ie geen kok is.
En wat mij dus opviel is dus dat er bij Le Garage veel uit pakjes wordt gekookt. Kant-en-klare eiwitten in ene schenkkarton en kant-en-klare eigeel in een schenkkarton. Geen verse eitjes. :{

Astrid wordt met de dag onsympathieker met haar teksten en gebaren naar haar medekandidaten en nota bene zij serveerde een gerecht dat de jury normaal gesproken terug zou hebben gestuurd. Veel te ver doorgegaarde tournedos en een compleet verkeerde saus. :{
Daarom des te erger dat de vrouwen toch wonnen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_138222770
Braakhekke nestor van de Nederlandse gastronomie? Zet ik wel wat mijn vraagtekens bij...

Trouwens, we kunnen Elise nu 'liken' :) https://www.facebook.com/pages/Elise-Calkoen/258256407686952
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:55:39 #251
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_138228553
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 23:40 schreef golfer het volgende:
Och jeetje, wat is die Br :r :r khekke toch een vreselijke kwal. Gelukkig gaf ie gelijk toe dat ie geen kok is.
En wat mij dus opviel is dus dat er bij Le Garage veel uit pakjes wordt gekookt. Kant-en-klare eiwitten in ene schenkkarton en kant-en-klare eigeel in een schenkkarton. Geen verse eitjes. :{

Astrid wordt met de dag onsympathieker met haar teksten en gebaren naar haar medekandidaten en nota bene zij serveerde een gerecht dat de jury normaal gesproken terug zou hebben gestuurd. Veel te ver doorgegaarde tournedos en een compleet verkeerde saus. :{
Ja die pakjes vond ik ook erg vreemd ertussen.

En die tournedos die rare moesten zouden voor mij ook voor medium te ver door zijn. Er zat nergens iets van rood in.
吴 曼 迪
pi_138228608
quote:
Astrid wordt met de dag onsympathieker met haar teksten en gebaren naar haar medekandidaten en nota bene zij serveerde een gerecht dat de jury normaal gesproken terug zou hebben gestuurd. Veel te ver doorgegaarde tournedos en een compleet verkeerde saus.
Dominant type ja :Y Ik geloof dat ze überhaupt niet zo goed in een groep kan samenwerken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138229400
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dominant type ja :Y Ik geloof dat ze überhaupt niet zo goed in een groep kan samenwerken.
wat een verschrikkelijk irritant mens vind ik haar zeg. ik zou echt gillend gek worden van zo iemand. :')
pi_138239418
Ik vraag me af waarom ze niet de kitchenaids gebruiken voor t deeg? Scheelt veel tijd, zou dat niet mogen?
pi_138241100
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:45 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik vraag me af waarom ze niet de kitchenaids gebruiken voor t deeg? Scheelt veel tijd, zou dat niet mogen?
Ik maak mijn pastadeeg ook altijd met de hand. Sowieso vind ik deeg maken fijner met de hand, dan met mijn KitchenAid.

Denk dat als het niet zou mogen, ze het wel hadden gezegd. "Want super kei spannend, lastig en zwaar. De opdracht moet zonder keukenmachine!"
pi_138241838
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:16 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik maak mijn pastadeeg ook altijd met de hand. Sowieso vind ik deeg maken fijner met de hand, dan met mijn KitchenAid.

Denk dat als het niet zou mogen, ze het wel hadden gezegd. "Want super kei spannend, lastig en zwaar. De opdracht moet zonder keukenmachine!"
Dat is waar dat denk ik ook, vond het opvallend had het al eerder gezien. Ze zullen allemaal wel liever met de hand werken.

Roel eruit vind ik trouwens niet zo verassend
pi_138242053
Ze kunnen er geen van allen iets van eigenlijk.
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:12:46 #258
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_138244447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:33 schreef Halcon het volgende:
Ze kunnen er geen van allen iets van eigenlijk.
Lekkere one-liner... onderbouw 'm eens?

En eindelijk die vieze Roel eruit...hij was best sympathiek enzo, maar vond hem zo vies zweterig. Net als David eigenlijk met dat vieze haar, en Saskia :D
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_138249871
quote:

Die eiwitten en eidooiers worden in het grootste deel van de restaurantkeukens gebruikt. Voornamelijk om twee redenen.
1. Je hoeft alleen datgeen te gebruiken wat je nodig heb dus je heb geen overbodige dooiers of witten en als je een goede 300 gram dooier nodig heb sta je al ongeveer 10 eieren te scheiden dus ook kwa tijd is het echt een enorm verschil.
2. En de belangrijkste reden is dat bij rauwe bereidingen het gewoon veiliger is omdat het gepasteuriseerd is.

Plus wat er in zit is gewoon voor 100% eigeel of eiwit zonder enige toevoegingen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:47:12 #260
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138251253
Laatste uitzending bekeken en terecht dat die vieze zwetende jongen er eindelijk uit ligt.
David wordt steeds leuker en vooral beter.
Poef.....gone! ©golfer
pi_138251901
Ik vond de variaties een beetje tegenvallen hoor en ver afstaan van het origineel. Wat me opviel is dat niemand er peper in deed, toch een essentieel ingredient van de carbonara

Die gevulde ravioli doet wel een beetje denken aan de Carbonara van heinz Beck

En als we het over echte variaties hebben die recht doen aan het origineel, is dit een leuke link
http://www.scattidigusto.(...)cinano-la-carbonara/

[ Bericht 1% gewijzigd door tim2308 op 28-03-2014 02:13:58 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 28 maart 2014 @ 06:18:55 #262
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_138252564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:47 schreef golfer het volgende:
Laatste uitzending bekeken en terecht dat die vieze zwetende jongen er eindelijk uit ligt.
David wordt steeds leuker en vooral beter.
Ik vind David ook tof. En maakt echt een ontwikkeling door inderdaad.
pi_138252690
quote:
17s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:12 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Lekkere one-liner... onderbouw 'm eens?

En eindelijk die vieze Roel eruit...hij was best sympathiek enzo, maar vond hem zo vies zweterig. Net als David eigenlijk met dat vieze haar, en Saskia :D
Heb het eten niet kunnen proeven, maar als je ziet hoe ze af en toe falen en hoe slecht sommige dingen zijn volgens de jury...

Vaak bleven mensen er ook alleen in omdat iemand anders nog harder faalde, bijvoorbeeld door de oven vergeten aan te zetten.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:15:29 #264
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_138252790
Ik volg het programma ook, niet dagelijks maar wel vaak, maar het meeste en gore waar ik mijn aan irriteer is dat Roel ook vaak als hij zweet op zijn voorhoofd dat met zijn arm/hand weg veegt en dan vervolgens weer dood leuk het eten bereid, zonder eerst handen te wassen of e.d. Dat vind ik pas ranzig.. :r
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_138252801
Die zweetnek was vies ja, maar ook dat mens met dat vlooienhaar zag er niet fris uit.
pi_138253995
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:16 schreef Halcon het volgende:
Die zweetnek was vies ja, maar ook dat mens met dat vlooienhaar zag er niet fris uit.
Ik begrijp ook niet dat daar niets van werd gezegd. Ik heb ooit als bijbaantje bij McDonalds gewerkt, daar mocht ik echt niet met loshangend haar rondlopen hoor. Altijd in een knotje en dan ook nog zo'n stom petje op. Lijkt me toch dat hier in de betere restaurants helemaal op gelet wordt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:05:17 #267
219720 NickZorz
Zeker wel!
pi_138269485
Ik zou graag et recept van die zwarte spaghetti met chorizo krokant willen hebben. Iemand een idee?
pi_138270172
Vind Astrid met de week vervelender worden. Doet aldoor net alsof zij de wijsheid in pacht heeft en luistert ook slecht. Van mij mag Rosah winnen. Leuk iemand met verassend goede skills.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:37:32 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138270474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:05 schreef NickZorz het volgende:
Ik zou graag et recept van die zwarte spaghetti met chorizo krokant willen hebben. Iemand een idee?
Inktvisinkt door de pasta mengen om zwarte pasta te maken en verder chorizo gewoon lekker krokant uitbakken.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:29:51 #270
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_138275048
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Inktvisinkt door de pasta mengen om zwarte pasta te maken en verder chorizo gewoon lekker krokant uitbakken.
En de parmesancrème? Recept was toch wel iets meer dan zwarte pasta met worst?

Heb niet goed opgelet,maar ben ook wel erg nieuwsgierig.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')