abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132955299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:30 schreef minilot het volgende:
Ik ben best een zoetekauw maar banaoffee gaat mij te ver! :{w :)
Er zit ook nog merengue bovenop :9 :9
pi_132955322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:24 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Chocolade banoffeetaartjes (uit de nieuwe delicious)
Tof, staat het recept ook ergens online? Zoek nog iets leuks voor een theemiddagje met mn broer eind nov
pi_132955364
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:31 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tof, staat het recept ook ergens online? Zoek nog iets leuks voor een theemiddagje met mn broer eind nov
Nope maar misschien dat ik het uitwerk dit weekend voor op facebook..

Wel irritant trouwens dat gerammel in de keuken }:|
pi_132955607
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:33 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nope maar misschien dat ik het uitwerk dit weekend voor op facebook..

Wel irritant trouwens dat gerammel in de keuken }:|
Hoeveel doe je er in één keer? Ik doe er steeds vijf (zoveel passen er in mijn pan) sinds ik hoorde dat je de blikjes nķg langer (ongeopend) kunt bewaren als de gecondenseerde melk eenmaal in dulce de leche is omgezet. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_132955684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoeveel doe je er in één keer? Ik doe er steeds vijf (zoveel passen er in mijn pan) sinds ik hoorde dat je de blikjes nķg langer (ongeopend) kunt bewaren als de gecondenseerde melk eenmaal in dulce de leche is omgezet. :9
Ik heb nu 3 blikjes staan te borrelen :) Leek me ook wel slim om meteen meer te maken ja.
pi_132955968
Keuzestress! Ik weet niet wat ik vanmiddag voor de buren moet gaan maken! Er os zoveel lekkers en ik weet nog niet waar ze van houden.

Ik vind dat iedereen de vanille-pastinaak-rauwe cacaobonen-cake die ik laatst maakte zou moeten proeven, maar dat is voor nieuwe buren wellicht wat al te avontuurlijk *)
pi_132956017
Haha anders begin je gewoon met een speculaastaart of zo iets :D Dat vind bijna iedereen wel lekker volgens mij.
pi_132956080
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:53 schreef minilot het volgende:
Keuzestress! Ik weet niet wat ik vanmiddag voor de buren moet gaan maken! Er os zoveel lekkers en ik weet nog niet waar ze van houden.

Ik vind dat iedereen de vanille-pastinaak-rauwe cacaobonen-cake die ik laatst maakte zou moeten proeven, maar dat is voor nieuwe buren wellicht wat al te avontuurlijk *)
Je gaat een rondje aanbellen? :D Ik ga mee met de suggestie van Sun :Y Speculaastaart :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_132956184
Ik ga er denk ik nog een maken voor mijn collega's. Maandag ga ik koffie drinken op school..
pi_132956239
Oh Mini: kan ik de blikjes meteen uit het water tillen of is het beter om ze in het water te laten afkoelen? Ik heb voor het taartje vrij dikke caramel nodig, dus 3-4 uur koken, maar het leek me handig ook een blikje wat minder lang te doen..
pi_132956289
Sint is nog niet in het land. :{w Speculaastaart kan vanaf over tien dagen.

Ik overweeg een setje, een Appel/kaneel-pull apart-brood en de chocolade-krantzcake van Ottolenghi, dan lusten ze er vast één van de twee in elk geval van.

En dan in deze kartonnen cakevormen van de Hema:

..met een strikje erom. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 06-11-2013 12:28:00 ]
pi_132956313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh Mini: kan ik de blikjes meteen uit het water tillen of is het beter om ze in het water te laten afkoelen? Ik heb voor het taartje vrij dikke caramel nodig, dus 3-4 uur koken, maar het leek me handig ook een blikje wat minder lang te doen..
Ik laat ze altijd in het water afkoelen ja, gaat best snel. Maakt voor de substantie niet zo heel veel uit, de daadwerkelijke kooktijd is vooral van belang.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 06-11-2013 12:34:08 ]
pi_132956319
Zo gezellig naar de tandarts -O- Golfer, hoe is het met jouw kiespiin afgelopen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_132957288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik laat ze altijd in het water afkoelen ja, gaat best snel. Maakt voor de substantie niet zo heel veel uit, de daadwerkelijke kooktijd is vooral van belandg.
Ok, dan ga ik het er niet op wagen er een voortijdig uit te vissen :)
  woensdag 6 november 2013 @ 12:47:49 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132957768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:04 schreef PdeHoog het volgende:
Zo gezellig naar de tandarts -O- Golfer, hoe is het met jouw kiespiin afgelopen?
Ken je die van die man die met kiespijn de tandarts belde en de volgende dag terecht kon en bij het opstaan de volgende dag geen centje pijn meer had?
Tandarts dus afgebeld. Nergens meer voelbare last van. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_132959405
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Ken je die van die man die met kiespijn de tandarts belde en de volgende dag terecht kon en bij het opstaan de volgende dag geen centje pijn meer had?
Tandarts dus afgebeld. Nergens meer voelbare last van. :)
_O-

Bij mij was de ene helft van de vulling eruit komen zetten. Tandarts heeft dus een halve vulling opnieuw geplaatst (vanwege kostenaspect :Y) ). Kwartiertje werk. Nu weer fijn op kantoor met broodje kroket :9
pi_132959697
Bah, volgens mij heb ik een griepje te pakken. Hooofdpijn, continue koud en spierpijn door m'n hele lichaam. ;(

Ik moet echt gezonder gaan leven of iets, 3 maanden geleden was ik ook al ziek. :')
pi_132961356
Niet fijn, beterschap!

Mini doe eens even je adres *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132962098
Heb jij die net gehakeld Sun??? :D
pi_132962174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:47 schreef Bluezz het volgende:
Heb jij die net gehakeld Sun??? :D
Nou niet 'net'.. ben er al ff mee bezig ;)
pi_132962992
Leuk!
pi_132966394
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:41 schreef Myraela het volgende:
Bah, volgens mij heb ik een griepje te pakken. Hooofdpijn, continue koud en spierpijn door m'n hele lichaam. ;(

Ik moet echt gezonder gaan leven of iets, 3 maanden geleden was ik ook al ziek. :')
Nou ik begin ook al last te krijgen van mijn keel. Denk dat er wat heerst. Maar flink wat vitamines en niet te laat naar bed.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 16:36:52 #176
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132966664
Leuk Sun ^O^

In het kader van de koffiebonentest. We hebben nu Hema en straks vier soorten van Segafredo :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132967998
...en daar stond -ie dan, het eerste echte baksel in mijn 'nieuwe' oven! :)

Snif. Zou er haast wat emotioneel van worden. :') :D
pi_132968072
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Niet fijn, beterschap!

Mini doe eens even je adres *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn ze awesooooooooome! O+ En zo heerlijk passend in dit huis! Zodra ik een foodblog heb en egg nog heb gemaakt ga ik ze aan de hele wereld laten zien! *O*
Ik DM je!
pi_132968114
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat zijn ze awesooooooooome! O+ En zo heerlijk passend in dit huis! Zodra ik een foodblog heb en egg nog heb gemaakt ga ik ze aan de hele wereld laten zien! *O*
Ik DM je!
:D _O- ben blij dat je ze leuk vindt. Hoop dat je passende mokken hebt :+ maar het is wel enigszins rekbaar.. beetje..
pi_132968249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:08 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D _O- ben blij dat je ze leuk vindt. Hoop dat je passende mokken hebt :+ maar het is wel enigszins rekbaar.. beetje..
Zoals gezegd, mijn voorraad mokken is schier oneindig. Net als borden, schaaltjes en ander keukenspul. Waarom denk je dat ik nog vijf jaar dozen aan het uitpakken ben? :')
Dit alles natuurlijk te voorbereiding van Het Blog, want alles moet wel in het juiste glaasje of kopje straks. :')
pi_132968892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:06 schreef minilot het volgende:
...en daar stond -ie dan, het eerste echte baksel in mijn 'nieuwe' oven! :)

[ afbeelding ]

Snif. Zou er haast wat emotioneel van worden. :') :D
Veel belangrijker: smaakt het? :9
pi_132968948
Lief dat je dat voor mini maakt Sun :)
Wou dat ik creatief was :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132968999
ze zijn leuk Sun O+
pi_132969823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Zoals gezegd, mijn voorraad mokken is schier oneindig. Net als borden, schaaltjes en ander keukenspul. Waarom denk je dat ik nog vijf jaar dozen aan het uitpakken ben? :')
Dit alles natuurlijk te voorbereiding van Het Blog, want alles moet wel in het juiste glaasje of kopje straks. :')
:D Ik ben benieuwd. Ga ze straks op de bus doen ^O^
pi_132969920
Ik ga ze ook maken, Sun :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132969955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga ze ook maken, Sun :Y
Heb je het patroon?
pi_132970002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:49 schreef Sunnythesun het volgende:

Heb je het patroon?
Nog niet! Maar er staan toch ook wel patronen online? Ik heb wel breinaalden, heel veel *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132970060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nog niet! Maar er staan toch ook wel patronen online? Ik heb wel breinaalden, heel veel *)
Dit is gehaakt ;) En ja er staan zeker patronen online, maar van deze weet ik het niet. Had ik anders voor je geregeld.. ;)
pi_132970188
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:51 schreef Sunnythesun het volgende:

Dit is gehaakt ;) En ja er staan zeker patronen online, maar van deze weet ik het niet. Had ik anders voor je geregeld.. ;)
Ik heb ook haaknaalden! :Y Zitten ook in de koker-van-mijn-moeder.

En als ik niets leuks vind dan kom ik bij je terug :+
  woensdag 6 november 2013 @ 18:13:24 #190
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_132970908
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:32 schreef AnneX het volgende:
Uit onverwachte hoek zelfs een reactie. :Y) Merci.
Zelf ben ik niet zo'n fan van gnochhi.

En soep is lastig vervoeren P. !

Ik hou het wel bij de zuurkoolschotel met échte puree en room etc.

Hoe ik ooit puree uit een pakje kon gebruiken. 8)7 |:( :X
Gnocchi :9
Confidence through competence
pi_132971412
Zeg, saffraan hč, naast dat het bijv je risotto of bouillabaisse kleurt, smaakt het ook nog ergens naar?
pi_132971791
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:28 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, saffraan hč, naast dat het bijv je risotto of bouillabaisse kleurt, smaakt het ook nog ergens naar?
Volgens mij niet, omdat je er maar zo weinig van nodig hebt voor een mooi kleurtje.

Edit: Wikipedia spreekt over een bittere smaak en een honing-achtig aroma.
pi_132971839
Ik voeg het wel eens toe, maar iets zegt me dat ik het ook net zo goed kan weglaten.
pi_132971921
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik voeg het wel eens toe, maar iets zegt me dat ik het ook net zo goed kan weglaten.
Nouja het schijnt ook als antidepressivum, afrodisiacum, analgeticum en antioxidant te werken. Dus in die zin zou het wel degelijk iets toevoegen aan je gerecht. En je leven :s)
pi_132972350
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:43 schreef Leintjeuh het volgende:

Nouja het schijnt ook als antidepressivum, afrodisiacum, analgeticum en antioxidant te werken. Dus in die zin zou het wel degelijk iets toevoegen aan je gerecht. En je leven :s)
In welke dosering? Want ik 'gebruik' toch wel zeker een halve gram oid :+
pi_132972391
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:56 schreef Isabeau het volgende:

In welke dosering? Want ik 'gebruik' toch wel zeker een halve gram oid :+
Alhoewel, er zit 1 gram in een zakje van Silvo, en ik gebruik meestal niet eens de helft.
pi_132972533
In de kookprogramma's doen ze er altijd lyrisch over, maar in de paella waarin ik het wel eens gebruik proef je het nauwelijks terug :P
pi_132972842
Geldt met Saffraan niet gewoon "veel is goed, meer is beter"?
pi_132972972
Ik vind saffraan vies. Hier eten ze rond deze tijd van het jaar saffraanbroodjes, en die zijn echt niet te eten!
pi_132973323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind saffraan vies. Hier eten ze rond deze tijd van het jaar saffraanbroodjes, en die zijn echt niet te eten!
Waar smaakt het naar dan?
pi_132973573

SPOILER
  woensdag 6 november 2013 @ 19:28:23 #202
63722 z80
I fink you freaky
pi_132973734
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:40 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb nu een soort merci maar dan in een pak dat alleen gevuld is met aardbeiencreme, heerlijk! En ik heb ook nog een zak UFO's dat zijn eetpapier schoteltjes gevuld met heel zuur poeder en die zijn echt heel lekker fris. En voor mijn dropverslaving heb ik liqourice wands, die eigenlijk hetzelfde zijn als dropveters qua smaak alleen harder en dikker.

Ik heb ook Parma Violets geprobeerd, dat zijn een soort paarse tabletjes die mijn schoonfamilie heerlijk vind maar is geparfumeerd met viooltjes en ik vind het enorm vies, net zeep. Zij vinden dat van salmiak ;) Cultuurverschil!

Ze hielden overigens wel heel erg van de stroopwafels die ik heb gebracht, en met kerst is er nu advocaat in plaats van egg nogg :)
het meeste snoep dat je opnoemt ligt hier in Duitsland gewoon in de supermarkt.
en stroopwafels doen het overal goed. makkelijk meenemen en levert altijd pluspunten op
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_132973759
Ik wil in dit dorpje wonen _O_ http://www.kuriositas.com(...)painted-village.html
Helaas wil ik niet in Polen wonen 8-)
  woensdag 6 november 2013 @ 19:31:10 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_132973874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:30 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Geen idee nog welke ik op het oog heb. Deze zijn cool: [ afbeelding ]
Ja, ik vind die ook erg mooi. Ik vind hem alleen zo duur. Alles uit de stockholm serie is tof!

Voor de koffietafel heb ik zoiets in m'n hoofd:
[ afbeelding ]

Alleen, met deze pootjes: [ afbeelding ][ afbeelding ]
de poten van de bank zijn gevaarlijk voor de tenen. ze steken iets uit waardoor je deze makkelijk mee neemt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')