abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132893147
Erdogan tegen gemengde studentenhuizen

Mannelijke en vrouwelijke studenten zouden niet in hetzelfde huis mogen wonen. De Turkse premier Tecep Tayyip Erdogan heeft dat gezegd tijdens een bijeenkomst, meldt de Turkse krant Hürriyet maandag. Volgens de premier druist het samenwonen van studenten in tegen het Turkse 'conservatieve, democratische karakter'.

Het gaat de premier vooral om studentenhuizen. Erdogan zinspeelde op maatregelen, maar noemde nog geen concrete stappen om het ongewenste fenomeen tegen te gaan.

Een directeur van een provinciale onderwijsdienst riep in augustus nog verontwaardigde reacties op, toen hij zei dat mannelijke en vrouwelijke studenten niet hetzelfde trappenhuis zouden mogen gebruiken.
http://www.volkskrant.nl/(...)tudentenhuizen.dhtml

Na Erdogans geslaagde strijd tegen: alcohol, abortus, hoofddoekjesverbod en te felle lippenstift is het nu tijd om gemengde studentenhuizen aan te pakken. Uiteraard is ook deze strijd onderdeel om het ' democratische karakter' van Turkije te behouden :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_132893510
Wat een onzin 8)7 Die man heeft blijkbaar niks belangrijks te doen
pi_132893725
Terug naar de middeleeuwen met die gek.
De islamitische aap komt inderdaad steeds meer uit de mouw.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_132893930
Achterlijke idioot, en bij uitstek dan ook de man om regeringsleider te maken. Had men tenminste kennelijk bedacht.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132893949
Ik heb hier gewoon geen woorden meer voor. :')
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132893969
Interessant feitje is dat zijn eigen partij toen ze nieuw waren overspel en seks voor het huwelijk uit het Strafboek hebben gehaald, maar hoe geloofwaardig is dat nog.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132893990
Hij heeft inmiddels zo veel krediet opgebouwd dat dit soort berichten geen directe gevolgen zullen hebben.
Dit, dus.
pi_132894051
quote:
9s.gif Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef De_Coulance het volgende:
Interessant feitje is dat zijn eigen partij toen ze nieuw waren overspel en seks voor het huwelijk uit het Strafboek hebben gehaald, maar hoe geloofwaardig is dat nog.
Ik hoop echt dat de Turkse bevolking goed nadenkt voor ze weer op deze man gaan stemmen. Er is meer dan genoeg gebeurd waarvoor hij afgerekend zou kunnen worden. Maar als ik dan de meeste Turkse reacties lees op fok! dan krijg ik daar weer een hard hoofd in.
pi_132894128
Ik snap het probleem niet helemaal. Hij geeft zijn mening over een onderwerp. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar mag hij deze mening niet hebben of uiten? En het lijkt mij nou niet echt verassend dat hij deze mening heeft gezien de partij waar hij in zit?
pi_132894207
quote:
8s.gif Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Peunage het volgende:
Ik snap het probleem niet helemaal. Hij geeft zijn mening over een onderwerp. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar mag hij deze mening niet hebben of uiten? En het lijkt mij nou niet echt verassend dat hij deze mening heeft gezien de partij waar hij in zit?
Ja, en ik heb kritiek op zijn mening. En al helemaal op zijn aanstaande maatregelen op dit ' ongewenste'
fenomeen.
pi_132894276
quote:
9s.gif Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef De_Coulance het volgende:
Ik heb hier gewoon geen woorden meer voor. :')
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/25043121.asp.

Staat het toch net wat genuanceerder in. Onder andere dat er gebrek aan ruimte/studentenhuizen is.
  maandag 4 november 2013 @ 17:18:13 #12
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_132894373
Even een tegemoetkoming naar de fundi's, ook weer wat krediet opgebouwd bij de geestelijken.

nek 13.gif schot
pi_132894384
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat de Turkse bevolking goed nadenkt voor ze weer op deze man gaan stemmen. Er is meer dan genoeg gebeurd waarvoor hij afgerekend zou kunnen worden. Maar als ik dan de meeste Turkse reacties lees op fok! dan krijg ik daar weer een hard hoofd in.
Waar moeten ze dan op stemmen? Want da's het probleem. Nederland is een coalitieland, Turkije is dat totaal niet. Hier werkt links samen met rechts (en andersom), daar werken ze elkaar tegen. Hier hebben elf (!!) partijen zetels in de Tweede Kamer, in Turkije halen drie (!) partijen (+ onafhankelijken) het Turkse parlement, want kiesdrempel.

Vertel mij eens, waar moeten ze op stemmen? Op de CHP? Die niets doet dan tegenwerken en echt niets klaarkrijgt? Op de (extreem nationalistiche) MHP?

Dat is mijns inziens het probleem in Turkije: er is geen alternatief.
pi_132894493
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waar moeten ze dan op stemmen? Want da's het probleem. Nederland is een coalitieland, Turkije is dat totaal niet. Hier werkt links samen met rechts (en andersom), daar werken ze elkaar tegen. Hier hebben elf (!!) partijen zetels in de Tweede Kamer, in Turkije halen drie (!) partijen (+ onafhankelijken) het Turkse parlement, want kiesdrempel.

Vertel mij eens, waar moeten ze op stemmen? Op de CHP? Die niets doet dan tegenwerken en echt niets klaarkrijgt? Op de (extreem nationalistiche) MHP?

Dat klopt, is inderdaad een probleem. Deze discussie heb ik al vaker gevoerd, maar ik kan er gewoon niet bij dat Erdogan het beste is wat Turkije op politiek vlak heeft te bieden.

Maar misschien moet ik allang blij zijn dat jij niet zo'n Erdogan trekpopje bent dat Erdogan baas _O_
oid roept.
pi_132894544
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Er zijn wel andere geluiden, helaas weten die niet echt onder de aandacht te komen. De aantasting van de persvrijheid (geen land ter wereld sluit meer journalisten op dan Turkije) helpt ook niet echt mee. Ik ken wat mensen die actief zijn bij de 3H Movement, dat is een liberale jongerenorganisatie, maar ik geloof niet dat die momenteel echt zoden aan de dijk zetten...
pi_132894567
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, en ik heb kritiek op zijn mening. En al helemaal op zijn aanstaande maatregelen op dit ' ongewenste'
fenomeen.
Als er al maatregelen komen zullen dat niet 'zijn' maatregelen zijn.
pi_132894635
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat klopt, is inderdaad een probleem. Deze discussie heb ik al vaker gevoerd, maar ik kan er gewoon niet bij dat Erdogan het beste is wat Turkije op politiek vlak heeft te bieden.
Het is misschien niet te geloven voor jouw Europese/Nederlandse oren, maar Erdoğan heeft veel goede dingen gedaan. Dat is dan ook de reden waarom hij en zijn partij driemaal op rij zijn gekozen. Turkije zat in een slaapstand, al jaaaaren lang, maar daar zijn zij - dankzij de AKP en Erdoğan - de laatste 10 jaar uit.

De oppositie stelt niets voor in Turkije. Dat is dan ook de reden waarom Erdoğan en de AKP groot blijven.

quote:
Maar misschien moet ik allang blij zijn dat jij niet zo'n Erdogan trekpopje bent dat Erdogan baas _O_
oid roept.
Vroeger was ik wel pro-Erdoğan, tegenwoordig ben ik anti-oppositie.

Het zal/kan vast beter, maar ik zie momenteel niet hoe. Zonde, maar liever Erdoğan dan de onstabiliteit en politici die niets klaarkrijgen.
pi_132894689
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:24 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Er zijn wel andere geluiden, helaas weten die niet echt onder de aandacht te komen. De aantasting van de persvrijheid (geen land ter wereld sluit meer journalisten op dan Turkije) helpt ook niet echt mee. Ik ken wat mensen die actief zijn bij de 3H Movement, dat is een liberale jongerenorganisatie, maar ik geloof niet dat die momenteel echt zoden aan de dijk zetten...
_O-.

Succes met de kiesdrempel. Ik hoor er nu voor het eerst over, overigens. Zeg maar gerust dat ze helemaal niets voorstellen.

(Kiesdrempel = 10%. Aantal stemmen 2011: 43 miljoen. Ze moeten dus meer dan 4 miljoen stemmen vergaren.)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2013 17:34:08 ]
pi_132894791
Ik vind Erdogan :r wat betreft zijn buitenlandse politiek(richting Irak en Syrië bijvoorbeeld), maar je kunt er gewoon niet om heen lopen dat hij veel goeds heeft gedaan voor Turkije.

En nee, natuurlijk is Turkije geen Zweden of Finland wat betreft vrijheden en democratie. Het ligt nog altijd in het Midden-Oosten, andere wereld, andere mentaliteit, nog niet zo ver ontwikkeld, etc. Maar het is ook geen Saoedi-Arabië.
  maandag 4 november 2013 @ 17:33:34 #21
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_132894849
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/25043121.asp.

Staat het toch net wat genuanceerder in. Onder andere dat er gebrek aan ruimte/studentenhuizen is.
De strekking van het verhaal is:

Door gebrek aan studentenhuizen zijn jongens en meisjes genoodzaakt om in één studentenwoning te wonen.

Als dit voor hen een probleem is dan klopt de TT gewoon. Erdogan ziet liever gescheiden studentenwoningen. De volgende stap is dat de scholen ook helemaal gescheiden worden. Die vent is hopeloos conservatief 8)7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_132894986
Ieder land krijgt het regime dat het verdient.
  maandag 4 november 2013 @ 17:41:29 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132895066
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Onder andere dat er gebrek aan ruimte/studentenhuizen is.
Dan zou juist gemengd toch een oplossing daarvoor zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132895096
quote:
8s.gif Op maandag 4 november 2013 17:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De strekking van het verhaal is:

Door gebrek aan studentenhuizen zijn jongens en meisjes genoodzaakt om in één studentenwoning te wonen.

Als dit voor hen een probleem is dan klopt de TT gewoon. Erdogan ziet liever gescheiden studentenwoningen.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen behoefte heeft aan een gemengde omgeving en dat er dus naast Erdoğan gewoon ook studenten zijn die gescheiden studentenhuizen willen. En dat studenten dan inderdaad genoodzaakt zijn tot zoiets, maar het liever niet hebben.

En in dat opzicht mis ik toch wel de nuance. Verder wel jammer dat hij hier weer persoonlijk mee gaat bemoeien.

quote:
De volgende stap is dat de scholen ook helemaal gescheiden worden. Die vent is hopeloos conservatief 8)7
Dat is dan weer een enorme aanname. Mooie stemmingmakerij.
pi_132895151
quote:
3s.gif Op maandag 4 november 2013 17:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan zou juist gemengd toch een oplossing daarvoor zijn?
Turkije is geen Nederland. En gaat men daar - in bepaalde/meeste/sommige/(?) gebieden - anders om met de interactie tussen jongens en meisjes.
  maandag 4 november 2013 @ 17:44:05 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132895156
Het wordt eens tijd dat die vent oprot
  maandag 4 november 2013 @ 17:44:22 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132895168
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Turkije is geen Nederland. En gaat men daar - in bepaalde/meeste/sommige/(?) gebieden - anders om met de interactie tussen jongens en meisjes.
Prima, maar daar heeft de regering dus niks mee te maken. Geen reden om dingen te verbieden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132895173
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:44 schreef Hexagon het volgende:
Stel, hij gaat *nu* weg.

En dan? Hoe moet het verder? Wat zie jij voor je?
  maandag 4 november 2013 @ 17:44:51 #29
24533 ACT-F
pi_132895181
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:42 schreef zarGon het volgende:

Dat is dan weer een enorme aanname. Mooie stemmingmakerij.
Je weet maar al te goed wat voor vlees Erdogan in de kuip heeft. Want je kunt er gewoon op wachten na deze uitspraken.
pi_132895195
quote:
Waarom?
Veel voorstellen is het Turkse volk voor en krijgt hij er eenvoudig door.

Of zo'n achtergesteld land in de EU thuishoort zou veel meer de discussie moeten zijn.
blablablabla
  maandag 4 november 2013 @ 17:46:10 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132895221
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Stel, hij gaat *nu* weg.

En dan? Hoe moet het verder? Wat zie jij voor je?
Af en toe zijn politici iets te lang aan de macht en moet er een andere groep het roer in handen krijgen. Daarbij is de democratie gediend.
pi_132895243
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je weet maar al te goed wat voor vlees Erdogan in de kuip heeft. Want je kunt er gewoon op wachten na deze uitspraken.
Ik vind het eerder stemmingmakerij.

We kunnen met z'n allen afgeven op Erdoğan, maar de echte schuldige is de oppositie.
  maandag 4 november 2013 @ 17:46:49 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132895248
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 17:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom?
Veel voorstellen is het Turkse volk voor en krijgt hij er eenvoudig door.

Of zo'n achtergesteld land in de EU thuishoort zou veel meer de discussie moeten zijn.
Hij is gewoon te lang aan de macht en dat is niet goed voor een land.
pi_132895263
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Af en toe zijn politici iets te lang aan de macht en moet er een andere groep het roer in handen krijgen. Daarbij is de democratie gediend.
Jahaaa. Ook jij roept wat anderen roepen. Kom eens met alternatieven dan.

Ik heb net duidelijk gevraagd om wat er daarna zou moeten gebeuren... Kom maar op met iets stabiels.
  maandag 4 november 2013 @ 17:47:45 #35
24533 ACT-F
pi_132895270
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Definieer 'anders'. Ik denk dat ze hier in Nederland benieuwd zijn wat je ermee bedoelt.
pi_132895283
quote:

[..]

Hij is gewoon te lang aan de macht en dat is niet goed voor een land.
Dat moeten de mensen in Turkije dan maar beoordelen vind je niet. Hij kan op voldoende krediet rekenen vooralsnog.
blablablabla
  maandag 4 november 2013 @ 17:48:23 #37
24533 ACT-F
pi_132895291
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vind het eerder stemmingmakerij.

We kunnen met z'n allen afgeven op Erdoğan, maar de echte schuldige is de oppositie.
Het ligt allemaal aan de oppositie. Ik vind het maar stemmingmakerij.
  maandag 4 november 2013 @ 17:48:34 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132895296
quote:
6s.gif Op maandag 4 november 2013 17:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat moeten de mensen in Turkije dan maar beoordelen vind je niet. Hij kan op voldoende krediet rekenen vooralsnog.
Ik geef ze mijn welgemeend stemafvies :)
pi_132895332
quote:

[..]

Maar hij is toch gekozen door het volk? Als hij bij de volgende verkiezingen weer wint, dan is de democratie daarmee gediend, toch? Of moet hij hardhandig van de troon gestoten worden?
pi_132895335
quote:
Beetje nieuws in de categorie 'SGP tegen Koopzondag' inderdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132895349
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 17:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het ligt allemaal aan de oppositie. Ik vind het maar stemmingmakerij.
_O-.

:').
  maandag 4 november 2013 @ 17:50:35 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132895358
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:49 schreef Hierro het volgende:

[..]

Maar hij is toch gekozen door het volk? Als hij bij de volgende verkiezingen weer wint, dan is de democratie daarmee gediend, toch? Of moet hij hardhandig van de troon gestoten worden?
Nee, ik geef de Turken gewoon een stemadvies :)
pi_132895371
quote:

[..]

Die kans zit er dik in, door de prutsers in de oppositie. :').
pi_132895386
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, ik geef de Turken gewoon een stemadvies :)
Nou, vertel mij dan op welke partij ik moet stemmen.

Hoeft geen verhaaltje bij, gewoon alleen een partijnaam.
pi_132895428
quote:

[..]

Hij is gekozen door 49% van het volk, maar door het kiesdrempelsysteem heeft hij meer macht. Dus meer rekening houden met de rest mag best. En die 49% haalt hij niet meer waarschijnlijk.
  maandag 4 november 2013 @ 17:53:24 #46
24533 ACT-F
pi_132895435
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.

En toen was je stil :)
  maandag 4 november 2013 @ 17:53:40 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132895438
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat er de volgende verkiezingen allemaal mee doet. Maar iig niet op Erdogan.
pi_132895455
Altijd het zelfde verhaal, domme Nederlanders die claimen dat Erdogan moet oprotten want islamisering!!1 :') zonder dat ze überhaupt maar iets weten over Turkse politici.
Weet zeker dat een heleboel mensen hem gelijk zullen geven.

Oh en btw er zijn genoeg studentenhuizen die gesplitst zijn.
pi_132895490
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

http://www.ldp.org/

Of gewoon de Turkse partij voor de Dieren natuurlijk.

POL / Turkse Partij voor de Dieren opgericht
pi_132895503
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2013 17:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En toen was je stil :)
pi_132895517
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat er de volgende verkiezingen allemaal mee doet. Maar iig niet op Erdogan.
_O-.

Leuk stemadvies. Briljant!
pi_132895538
Ah, de islamitische aap brult weer.
  maandag 4 november 2013 @ 17:56:28 #53
24533 ACT-F
pi_132895544
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 17:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hé een smiley minder. Het wordt stiller. Straks ben je helemaal uitgeluld :)
pi_132895570
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2013 17:56 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hé een smiley minder. Het wordt stiller. Straks ben je helemaal uitgeluld :)
pi_132895722
Goed punt van Erdogan. Zouden ze in Utrecht ook in moeten voeren. :9~
pi_132895973
Ze moeten die Erdogan een kogel in de bol geven.
Ура для россии
  maandag 4 november 2013 @ 18:08:25 #57
24533 ACT-F
pi_132895990
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 17:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Uitgeluld dus. Zelden zo'n gebrek aan zelfreflectie gezien. Nuanceren waar het uitkomt en stemming maken waar het goeddunkt. En die nuance is dan een link naar een Turks artikel vanuit een Nederlands forum. Hoe ongeloofwaardig maak je je dan? :')
pi_132896543
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2013 18:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Uitgeluld dus. Zelden zo'n gebrek aan zelfreflectie gezien. Nuanceren waar het uitkomt en stemming maken waar het goeddunkt. En die nuance is dan een link naar een Turks artikel vanuit een Nederlands forum. Hoe ongeloofwaardig maak je je dan? :')
Hoho, discussies win je niet zo makkelijk, mannetje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 november 2013 @ 18:40:31 #59
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132897117
quote:
  maandag 4 november 2013 @ 18:42:11 #60
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132897180
quote:
8s.gif Op maandag 4 november 2013 18:08 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze moeten die Erdogan een kogel in de bol geven.
Neen, gewelddadige en hypocriete regeringsleiders en politici die elders (Syrië en Libanon) terrorisme aanjagen en stimuleren, moeten met vreedzame middelen van recht, rechtvaardigheid, kwaad en boetedoening worden bestraft.

Niet met eigenhandige moordplannen, want dat is geheel verwerpelijk.

Natuurlijk is Erdogan gevaarlijk sektarisch, maar niet wegens deze mening over gemengde studentenhuizen.

Erdogan krijgt overal tegenslag en verzet tegen zijn beleidsuitvoering:

En natuurlijk honderdduizenden demonstranten tegen Erdogan in Istanbul, Adana, Ankara en Antakya.
pi_132897533
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2013 18:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

maandag 4 november 2013 @ 18:51:28 #63
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132897568
quote:
8s.gif Op maandag 4 november 2013 17:32 schreef Peunage het volgende:
Ik vind Erdogan :r wat betreft zijn buitenlandse politiek(richting Irak en Syrië bijvoorbeeld), maar je kunt er gewoon niet om heen lopen dat hij veel goeds heeft gedaan voor Turkije.

En nee, natuurlijk is Turkije geen Zweden of Finland wat betreft vrijheden en democratie. Het ligt nog altijd in het Midden-Oosten, andere wereld, andere mentaliteit, nog niet zo ver ontwikkeld, etc. Maar het is ook geen Saoedi-Arabië.
Erdogan haat Irak vanwege Barzani.

En in Syrië wilt hij dat er een moslimbroederschap-regering komt.

Erdogan is ook erg sektarisch. Zijn foreign policy kun je omschrijven als pro-Sunni.

Daarom heeft hij weinig tot geen betrekkingen met landen als Irak en Syrië
(waar sjiieten aan de macht zijn).

Maar voor de rest is Erdogan echt een ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ .
pi_132897635
Van Erdogan verwacht je toch niet anders? Dit past gewoon in zijn straatje.
Helaas voor de meeste Turkse studenten.
  maandag 4 november 2013 @ 18:53:24 #65
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132897640
quote:
Wie moet er dan voor in zijn plaats komen. :? :?
  maandag 4 november 2013 @ 18:54:03 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132897663
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:53 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Wie moet er dan voor in zijn plaats komen. :? :?
Geen idee, is er in Turkije echt geen enkel ander capabel persoon in de politiek?
pi_132897733
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen idee, is er in Turkije echt geen enkel ander capabel persoon in de politiek?
Misschien in het gevang?
pi_132897815
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 18:55 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Misschien in het gevang?
Ja, de oude garde. Echt prachtig volk dat 1980 nastreeft.
  maandag 4 november 2013 @ 18:58:33 #69
24533 ACT-F
pi_132897836
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 18:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Beter dan 1890.
  maandag 4 november 2013 @ 18:59:52 #70
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132897884
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:42 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Neen, gewelddadige en hypocriete regeringsleiders en politici die elders (Syrië en Libanon) terrorisme aanjagen en stimuleren, moeten met vreedzame middelen van recht, rechtvaardigheid, kwaad en boetedoening worden bestraft.

Niet met eigenhandige moordplannen, want dat is geheel verwerpelijk.

Natuurlijk is Erdogan gevaarlijk sektarisch, maar niet wegens deze mening over gemengde studentenhuizen.

Erdogan krijgt overal tegenslag en verzet tegen zijn beleidsuitvoering:

En natuurlijk honderdduizenden demonstranten tegen Erdogan in Istanbul, Adana, Ankara en Antakya.
En jij moet je mond houden.

De enige die tegen baas Erdogan _O_ zijn, zijn extreem-seculiere Turkse nationalisten (CHP) en Turkse neonazi's (MHP).
pi_132897896
quote:

[..]

Zouden die mensen echt niet een zeker nieuw inzicht opgedaan ophebben?
pi_132897906
quote:

[..]

Het lijkt maar niet door te dringen, hm?

Er wordt daarom in discussies zoals deze keer op keer geen alternatief genoemd, ook niet door de anti-regering-kant. De oppositie is kreupel, stelt niets voor en krijgt niets gedaan.
  maandag 4 november 2013 @ 19:01:02 #73
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132897932
quote:

[..]

Dan is het toch beter als die Erdogan blijft.

Hier heb je ook rete-conservatieve partijen.
pi_132898013
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 19:00 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zouden die mensen echt niet een zeker nieuw inzicht opgedaan ophebben?
Nee. Dat krijg je er niet meer uit.

Erdogan is een liefje vergeleken met die pezevenks.
  maandag 4 november 2013 @ 19:03:03 #75
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132898021
quote:

[..]

Ja echt he. Gelukkig zitten de meeste van die hoerenkinderen in de gevangenis.
pi_132898025
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 18:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Beter dan 1890.
  maandag 4 november 2013 @ 19:03:39 #77
24533 ACT-F
pi_132898042
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 19:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee. Dat krijg je er niet meer uit.

Erdogan is een liefje vergeleken met die pezevenks.
Wat een niveau, en dat van een mod.
pi_132898155
quote:
13s.gif Op maandag 4 november 2013 19:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat een niveau, en dat van een mod.
pi_132898196
Verstandig, die studenten zijn daar om te studeren. Gewoon gescheiden houden dus en op de studie focussen ^O^
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_132898307
I´m back.
  maandag 4 november 2013 @ 19:11:26 #81
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132898332
Ik zie niet echt in hoe dit achterlijker is dan ons drugs verbod, verbod op naakt rondlopen, het boerkaverbod en zo nog een reeks regeltjes die onschuldig gedrag verbieden.
pi_132898650
Gelijk heeft 'ie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132898708
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:07 schreef Aloulou het volgende:
Verstandig, die studenten zijn daar om te studeren. Gewoon gescheiden houden dus en op de studie focussen ^O^
In Nederland zien we bovendien ook dat studenten zich scheiden in heren- en dameshuizen.
  maandag 4 november 2013 @ 19:22:54 #84
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132898784
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:59 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

En jij moet je mond houden.

De enige die tegen baas Erdogan _O_ zijn, zijn extreem-seculiere Turkse nationalisten (CHP) en Turkse neonazi's (MHP).
Volgens mij is de CHP een sociaaldemocratische seculiere partij, zeker niet "extreem-nationalistisch", dat is de MHP inderdaad.

Verder zijn ook talloze andere Turken, ook buiten politiek, tegen Erdogan. De Koerdische BDP, maar ook de conservatieve Demokrat Parti en communistische partijen.
pi_132898786
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 19:20 schreef waht het volgende:

[..]

In Nederland zien we bovendien ook dat studenten zich scheiden in heren- en dameshuizen.
En ook enorm veel gemengde huizen, laat die studenten dat toch zelf beslissen.
  maandag 4 november 2013 @ 19:23:42 #86
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132898821
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 19:20 schreef waht het volgende:

[..]

Jij snapt het verschil niet tussen volwassenen dwingen op een bepaalde manier samen te wonen en die keuze overlaten aan degenen die dat pand verhuren of huren?
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:07 schreef Aloulou het volgende:
De volgende keer dat Wilders weer eens moslims wil dwingen te leven naar zijn maatstaven heb jij geen recht van spreken meer eng figuur.
  maandag 4 november 2013 @ 19:24:46 #87
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132898868
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:22 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Volgens mij is de CHP een sociaaldemocratische seculiere partij, zeker niet "extreem-nationalistisch", dat is de MHP inderdaad.

Verder zijn ook talloze andere Turken, ook buiten politiek, tegen Erdogan. De Koerdische BDP, maar ook de conservatieve Demokrat Parti en communistische partijen.
Nou de CHP komt niet op voor de rechten van etnische minderheden. En is grotendeels conservatief-kemalistisch.
pi_132898896
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:22 schreef TresBon het volgende:

[..]

Uiteraard, maar laten we niet doen alsof dit opeens het einde van de wereld is. Erdogan zegt wel eens rare dingen, maar dit is daar geen voorbeeld van.
pi_132898903
Nader onderzoek leert Erdogan het heeft over campussen van de universiteiten die door gebrek aan kamers uit noodzaak dames en heren bijelkaar gooien en hij zegt dat dat tegen de conservatief-democratische lijn van zijn regering ingaat.

Dat wil hij oplossen door meer kamers te bouwen. Ik ben het er overigens niet met hem eens en vindt dit geen probleem. Sowieso niet iets voor de overheid om op te lossen lijkt mij.

Maar goed, dit zorgt weer voor een media-storm in Turkije en zo hebben mensen weer iets om over te praten.
pi_132898957
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:22 schreef TresBon het volgende:

[..]

Het gaat over de officiële campussen van de universiteiten, als studenten samen ergens gaan wonen heeft hij daar weinig over te zeggen.
  maandag 4 november 2013 @ 19:28:23 #91
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132899009
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:25 schreef waht het volgende:

[..]

Uiteraard, maar laten we niet doen alsof dit opeens het einde van de wereld is. Erdogan zegt wel eens rare dingen, maar dit is daar geen voorbeeld van.
Tijd dat iemand jou uit je huis gaat slepen bij je buttbuddies want alleen mannen in een huis is voor homo's. Als je niet ziet hoe bizar en eng iemand is die dit wil ben je gewoon een minderwaardig mens.
  maandag 4 november 2013 @ 19:28:25 #92
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132899010
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:24 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Nou de CHP komt niet op voor de rechten van etnische minderheden. En is grotendeels conservatief-kemalistisch.
Een Koerdische inschatting.

En de CHP van nu is niet meer de CHP van 1981. De huidige CHP-partijleider Kemal Kılıçdaroğlu is zelf een Aleviet van Zaza(-Koerdische) etnische komaf, waarop hij ook trots is.

Jouw sektarische en ideologische propaganda kan daarvan niet afleiden. De CHP wint nu zelfs in gebieden van Tunceli (Dersim) aan stemmen, juist wegens haar anti-sektarische karakter. Niet omdat Zaza, Koerden en Turken daar nu op Turks nationalisme zouden zitten te wachten, hoor!
pi_132899085
CHP wordt wel liberaler inderdaad.

Uit noodzaak wellicht, maar blijft een interessantere ontwikkeling. :)
pi_132899156
quote:
9s.gif Op maandag 4 november 2013 19:25 schreef De_Coulance het volgende:
Nader onderzoek leert Erdogan het heeft over campussen van de universiteiten die door gebrek aan kamers uit noodzaak dames en heren bijelkaar gooien en hij zegt dat dat tegen de conservatief-democratische lijn van zijn regering ingaat.

Dat wil hij oplossen door meer kamers te bouwen. Ik ben het er overigens niet met hem eens en vindt dit geen probleem. Sowieso niet iets voor de overheid om op te lossen lijkt mij.

Maar goed, dit zorgt weer voor een media-storm in Turkije en zo hebben mensen weer iets om over te praten.
Dat verkoopt minder dan ''islamisering''.

Of beter gezegd op z'n Turks; laiklik elden gidiyor!
pi_132899205
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:25 schreef waht het volgende:

[..]

Ik vind het wel een erg raar iets om te zeggen, maar nee, idd niet het einde van de wereld.
pi_132899418
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:32 schreef TresBon het volgende:

[..]

Ik vind het wel een erg raar iets om te zeggen, maar nee, idd niet het einde van de wereld.
Ja maar kijk, jij zit in Nederland waar zoiets volstrekt normaal is en iedereen iets heeft van boeiend.

Maar als de gemiddelde -conservatieve- Anatoliër die op de AKP stemt dit hoort heeft hij iets van ''dit klinkt best goed'', dus dan kan iedereen wel moord en brand schreeuwen maar als het volk tevreden blijft dan is er niks aan de hand. Verder gaan sowieso de meeste mensen of op hun zelf wonen met studiegenoten of in studentenhuizen voor man/vrouw-only.
  maandag 4 november 2013 @ 19:37:05 #97
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132899452
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:28 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Een Koerdische inschatting.

En de CHP van nu is niet meer de CHP van 1981. De huidige CHP-partijleider Kemal Kılıçdaroğlu is zelf een Aleviet van Zaza(-Koerdische) etnische komaf, waarop hij ook trots is.

Jouw sektarische en ideologische propaganda kan daarvan niet afleiden. De CHP wint nu zelfs in gebieden van Tunceli (Dersim) aan stemmen, juist wegens haar anti-sektarische karakter. Niet omdat Zaza, Koerden en Turken daar nu op Turks nationalisme zouden zitten te wachten, hoor!
Er is eigenlijk een de-facto splitsing in de CHP.
De ene is meer open voor etnische minderheden (kilicdaroglu)
Maar de meeste leden en aanhangers van de CHP (vooral in het westen van Turkije) zijn extreme nationalisten die het liefst een nieuwe militaire coup al la 1980 zien.
Sommige analisten verwachten ook dat er in een verloop van tijd echt een splitsing zal ontstaan.

Hoe weet jij trouwens zoveel over Turkse politiek.
pi_132899517
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:28 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Tijd dat iemand jou uit je huis gaat slepen bij je buttbuddies want alleen mannen in een huis is voor homo's. Als je niet ziet hoe bizar en eng iemand is die dit wil ben je gewoon een minderwaardig mens.
Meisje toch, rustig maar. Het is al goed.
pi_132899711
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:36 schreef expans het volgende:

[..]

Ja maar kijk, jij zit in Nederland waar zoiets volstrekt normaal is en iedereen iets heeft van boeiend.

Maar als de gemiddelde -conservatieve- Anatoliër die op de AKP stemt dit hoort heeft hij iets van ''dit klinkt best goed'', dus dan kan iedereen wel moord en brand schreeuwen maar als het volk tevreden blijft dan is er niks aan de hand. Verder gaan sowieso de meeste mensen of op hun zelf wonen met studiegenoten of in studentenhuizen voor man/vrouw-only.
Ja duh, daarom zeg ik ook ''ik vind''. We kunnen wel eindeloos doorgaan met cultuur relativeren, dus daarom bekijk ik het vanuit Nederlands oogpunt. Denk jij overigens dat veel Turkse studenten conservatieve, Anatolische AKP stemmers zijn?
pi_132899932
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:42 schreef TresBon het volgende:

[..]

Ja duh, daarom zeg ik ook ''ik vind''. We kunnen wel eindeloos doorgaan met cultuur relativeren, dus daarom bekijk ik het vanuit Nederlands oogpunt. Denk jij overigens dat veel Turkse studenten conservatieve, Anatolische AKP stemmers zijn?
Dunno.
Tuurlijk zullen er genoeg studenten zijn die houden van tappen en feesten maar er zijn ook meer dan genoeg studenten die conservatief/gelovig zijn en er zijn ook (studenten)bewegingen die zich daarmee associëren. Turkije is een land met 80 miljoen inwoners.

Het punt wat ik probeer te maken is dat alles wat Erdogan zegt tien keer onder de loep word gehouden en verdraaid om er maar een boze-moslim verhaal van te maken, en de schuldige hierin zijn delen van de Turkse pers en de ''seculiere'' types die zogenaamd vrijheid willen terwijl ze jarenlang de gelovigen hebben onderdrukt omdat het niet in hun straatje paste. Daarom zijn ze hypocriet en daarom worden ze gehaat en daarom is de AKP zo succesvol.

En het is erg makkelijk scoren om Erdogan uit te maken voor boeman die Turkije 1000 jaar terug gaat brengen (terwijl de islamitische wereld toen juist voorop liep) en daarmee gehoord te worden in Europa, dat is eigenlijk het enige wat de seculiere oppositie doet. Daarom word er in het buitenland dus een beeld gevormd waarbij Erdogan niet gewenst zou zijn terwijl hij voor Turkije enorm veel heeft betekend en immens populair is. Hij zal in de toekomst (voor zover dat al niet gebeurt) sowieso gezien worden als één van de invloedrijkste Turkse premiers ooit, dat weet ik zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')