abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132890716




Lap data

Lap length - 5.516km (3.427 miles)
Race laps - 56
Race distance - 308.896km (191.939 miles)
Pole position - Right-hand side of the track
Lap record* - 139.347 (199.881 kph) by Sebastian Vettel, 2012
Fastest lap - 135.657 (207.592 kph) by Sebastian Vettel, 2012
Maximum speed - 314kph (195.11 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight
Distance from grid to turn one - 280m

Car performance
Full throttle - 68%
Longest flat-out section - 1090m
Downforce level - High
Gear changes per lap - 54
Fuel use per lap - 2.5kg
Time penalty per lap of fuel - 0.1s

Strategy
Quickest complete pit stop in 2012 - 20.814s by McLaren (see full list)
2013 prime tyre**: - Hard (2012: Medium)
2013 option tyre**: - Medium (2012: Hard)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirellis compounds are softer than those used in 2012

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

Tijd en Weer



TV-Uitzendingen

BBC heeft enkel samenvattingen dit race-weekend -O-

Kwalificatie | BBC 2 | zaterdag 16 november | 23u30
Race | BBC 1 | zondag 17 november | 23u25
(NL'se tijden)

Sport1

FP1 | vrijdag 15 november, 15:55
FP2 | vrijdag 15 november, 19:55
FP3 | zaterdag 16 november, 15:55 (Kanaal Extra1)
Kwalificatie | zaterdag 16 november, 18:55
Samenvatting kwali | zondag 17 november, 19:00
Voorbeschouwing en Race | zondag 17 november, 19:30

Veronica

Race | zondag 17 november 19.45

RTL (DE)

Zaterdag:
17:45 Formel 1: Freies Training
18:55 Formel 1: Qualifying
Zondag:
19:00 Formel 1: Countdown
19:55 Formel 1: Das Rennen
21:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights

Streams

Continue live stream van Sky Sports F1

FP1 vrijdag 16.00
FP2 vrijdag 20.00
FP3 zaterdag 16.00
Kwalificatie zaterdag 19.00
Race zondag 20.00

Sfeerimpressie










Game on!!

[ Bericht 32% gewijzigd door Ambrosius op 16-11-2013 16:11:56 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_132890727
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:13 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Race niet gezien, maar dus weer een moment waar de uitloopstroken voor een rare situatie zorgt. Totale verkrachting van het racen.

Giedo heeft het wel goed gedaan aan de tijden te zien, constant halve tot een volle seconde sneller dan Pic ^O^
Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_132891367
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Mwah, in dit geval heb ik niet zo veel problemen met het asfalt. Als er gras lag was Alonso door het gras gegaan (en misschien hard gecrasht). Vergne heeft immers gezegd dat hij Alonso niet gezien heeft, dus hij had hem er sowieso afgedrukt. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Alonso ingehouden zou hebben: zie Monza Alonso-Vettel en Vettel-Alonso in 2011 en 2012(?).
Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.

Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
pi_132891536
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:21 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

[..]

Was ik ook een liefhebber van, verschillende strategieën vind ik heel interessant en helaas zijn de mogelijkheden nu heel erg beperkt. Het is ook jammer dat het meer een low budget klasse is geworden met veel beperkingen, 10 jaar geleden gingen de teams echt tot de limiet met de ontwikkeling en had je ook meer uitvallers.
Smaken verschillen. Ik heb liever minder strategie en meer actie op de baan, dan andersom.
Nadeel van bijtanken was dat als je er niet snel voorbij kwam, je erachter bleef hangen totdat die ander de pits in ging (of zelf eerder de pits in ging) en je dan pas sneller was, waardoor je die ander inhaalde terwijl die in de pits was. Minder actie op de baan dus. Nu is er veel meer actie op de baan. In de periode voor en na het bijtanken zijn er ook veel meer inhaalacties op de baan geweest dan tijdens de periode van het bijtanken.

Dat er nu teveel beperkingen zijn ben ik met je eens, al wordt hierdoor het veld wel competitiever, waardoor er weer meer acties zijn. Misschien dat het volgend jaar met de nieuwe regels anders is en er door de motoren weer een groter verschil ontstaat.
Als ze de beperkingen helemaal loslaten (zoals in het verleden, met ongelimiteerde ontwikkeling) ben ik bang dat we nog maar een paar teams overhouden en de F1 meer een specklasse wordt zoals de IndyCar. Daar hebben we er imho al genoeg van (zoals IndyCar, GP2, F3, WSR 3.5, etc.)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 november 2013 @ 16:16:36 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132892327
Yay, USA. Lekker tijdstip altijd, die races aan die kant van de wereld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132892687
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat lost zichzelf dan wel weer op, F1 blijft ook gewoon een show en met die uitloopstroken ontneem je heel veel actie.

Zo hoort het voor mij te zien, als je over de limiet gaat word je afgestraft. Tegenwoordig is zelfs Eau Rouge weinig spanning met al die uitloop.
Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...
Villeneuve stapte gewoon weer in _O_
pi_132892753
Voor de meeste andere klassen blijft Eau Rouge lastig, ook met uitloopstroken. De F1 heeft tegenwoordig zoveel downforce dat deze bocht vol gas genomen kan worden, wat vroeger dus niet kon.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 16:42:33 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132893236
Nog een leuk feitje over de vorige race: Voor de race begon was er een gedeeltelijke zonsverduistering :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132893263
Wat ik soms wel een beetje mis, zijn die enorme crashes na de start. Dat er tien auto's op elkaar liggen en dat iedereen terug naar de pits rent, in afwachting van de herstart. Snel de reserve-auto inzetten! Oh fuck, de reserve-auto staat helemaal afgesteld voor mijn teamgenoot en de herstart is al over een kwartier! :o
  Redactie Games maandag 4 november 2013 @ 16:50:13 #10
206706 crew  Racerblade
pi_132893504
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:42 schreef Nattekat het volgende:
Nog een leuk feitje over de vorige race: Voor de race begon was er een gedeeltelijke zonsverduistering :D
Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was. ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 16:50:47 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132893525
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:50 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Ik meen me anders te herinneren dat er tijdens de race nog een live shot van was. ;)
Was voor de race ;)

Maar hij duurde een half uur dus dat zou ook goed kunnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132893623
quote:
11s.gif Op maandag 4 november 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
Wat ik soms wel een beetje mis, zijn die enorme crashes na de start. Dat er tien auto's op elkaar liggen en dat iedereen terug naar de pits rent, in afwachting van de herstart. Snel de reserve-auto inzetten! Oh fuck, de reserve-auto staat helemaal afgesteld voor mijn teamgenoot en de herstart is al over een kwartier! :o
Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.
Kortom, er moet héél veel veranderen. Anders is het zo finito met de F1
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 16:54:39 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132893674
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 4 november 2013 @ 16:56:07 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132893722
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 16:53 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Alle crashes worden gemist. Inhalen is geen kunst meer. Als je een keer de banden laat roken is je race verloren. De auto's zitten vol met miniscule vleugeljes, kanalen en andere plastic troep die bij het minste tikje al afbreken.
Kortom, er moet héél veel veranderen. Anders is het zo finito met de F1
Welkom in 2003 :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132893763
Feel free to ignore my comments.
pi_132893977
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Welkom in 2003 :').
Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 17:07:50 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894031
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 17:08:00 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132894033
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 17:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het ongeluk van Senna heeft meer schade aan de F1 toegebracht dan suiker in de benzine
ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.

Je kunt je nu wel afvragen of er niet doorgeslagen wordt in de veiligheid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132894145
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach man, in de jaren 80 riepen ze al dat het afschaffen van de turbo's de F1 zou laten verdwijnen.
Je kunt altijd alles F1 blijven noemen, ook als het verplicht wordt om met elektrische tractie te gaan rijden. De naam F1 blijft bestaan maar de sport is heel anders.
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 17:12:03 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894162
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.

Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132894189
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zou dat niet schade willen noemen. Het ongeval heeft wel ervoor gezorgd dat de sport veel veiliger is geworden en dat is heel wat waard.

Je kunt je nu wel afvragen of er niet doorgeslagen wordt in de veiligheid
Dat bedoel ik ook. Tijdens Le Mans bijvoorbeeld is nog gewoon een levensgevaarlijke sport
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 17:25:58 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132894598
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:26 schreef Marks het volgende:

[..]

Precies en o, o, o, wat waren ze ernstig gewond geraakt die coureurs... NOT...
Villeneuve stapte gewoon weer in _O_
Typische uitspraak van een ramp-toerist }:|

je hoopt ook altijd dat een elektricien zichzelf elektrocuteert als ie een lamp-armatuur ergens moet vervangen, want ja, risico van het vak :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 17:27:45 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132894662
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
Tegen die tijd stop ik gewoon met kijken.

Bovendien, dan kunnen de races maar maximaal 20 rondjes duren ofzo :').
denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 november 2013 @ 17:30:43 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132894753
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

denk wel meer, zeker als je de technici uit gaat dagen. Dan blijkt er plots veel meer mogelijk te zijn dan vooraf gedacht en komt de innovatie in een stroomversnelling.
Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 17:35:53 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132894913
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 17:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat kun je ook gewoon doen met verbrandingsmotoren. Elektromotoren zijn uitontwikkeld en daarom oninteressant. Het enige dat nog ontwikkeld kan worden zijn de accu's en dat heeft niets met racen te maken.
dat ben ik niet met je eens. De elektromotor mag dan uitontwikkeld zijn, de techniek erom heen is dat nog lang niet en dat kan het racen wel degelijk interessanter maken.

Voor (K)ERS hebben fabrikanten immers ook flink moeten investeren en voor komend F1-seizoen moeten ze weer omdat de capaciteit omhoog moet. En zo zijn er nog wel een aantal interessante zaken te bedenken die voor de racerij geschikt kunnen worden gemaakt. Voordeel bij het geschikt maken is dat er heel erg gelet wordt op het gewicht en de capaciteit, iets dat de producten beter kan maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')