Pardon? Rentenieren van 125K? Dat is met 5 mio al geen vetpot, maar met 125K is het gewoon onzin.quote:Op maandag 4 november 2013 15:26 schreef Scjvb het volgende:al met al neemt dat niet weg dat het 'magere' bedrag van 125 duizend euro voor de 'gewone' burger evengoed nog heel aardig is, teneinde met alle luxe incluis ervan te kunnen leven.
Ook leuk. Kun je toch een keer leuk van op vakantie.quote:
Op veel opzichten toch 'n heel aardig bedrag.quote:
Er zitten ook wel grenzen aan, dat is waar.quote:Op maandag 4 november 2013 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Pardon? Rentenieren van 125K? Dat is met 5 mio al geen vetpot, maar met 125K is het gewoon onzin.
Tja het blijft relatief.quote:Op maandag 4 november 2013 16:07 schreef Ulx het volgende:
Wint iemand 125.000 euro, noemt men dat zielig. Het gaat blijkbaar niet heel slecht in dit land.
Dat zal best. Maar dat is wat anders dan zielig en sneu. 125K winnen is per definitie niet zielig.quote:Op maandag 4 november 2013 17:18 schreef DS4 het volgende:
Het probleem is natuurlijk niet dat hij maar 125K won, maar dat hij 4,825 mio mis is gelopen door van de zenuwen op het verkeerde knopje te drukken.
Als je niet begrijpt dat iemand daar zuur van is heb je weinig inlevingsvermogen.
Nogmaals, dat hij 125K gewonnen heeft is niet sneu, maar dat hij door een verkeerd knopje in te drukken 4,825 mio mis loopt wel.quote:Op maandag 4 november 2013 17:22 schreef Ulx het volgende:
Dat zal best. Maar dat is wat anders dan zielig en sneu. 125K winnen is per definitie niet zielig.
Hoeft niet. Die 5 miljoen zat dan wel in het koffertje maar hij had ook alle andere grote bedragen weg kunnen spelen. Dan was de bank waarschijnlijk met een lager bod gekomen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:18 schreef DS4 het volgende:
Het probleem is natuurlijk niet dat hij maar 125K won, maar dat hij 4,825 mio mis is gelopen door van de zenuwen op het verkeerde knopje te drukken.
Als je niet begrijpt dat iemand daar zuur van is heb je weinig inlevingsvermogen.
Whut? Als je met 5 miljoen niet kunt rentenieren, dan doe je echt iets heel fout.quote:Op maandag 4 november 2013 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Pardon? Rentenieren van 125K? Dat is met 5 mio al geen vetpot, maar met 125K is het gewoon onzin.
Ik ga even van het bericht uit. Ik heb de show nog nooit gezien, dus verder geen idee.quote:Op maandag 4 november 2013 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
Hoeft niet. Die 5 miljoen zat dan wel in het koffertje maar hij had ook alle andere grote bedragen weg kunnen spelen. Dan was de bank waarschijnlijk met een lager bod gekomen.
We zullen het dus nooit weten.
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat het geen verpot is. Je kan dan echt niet met geld smijten, wat sommigen lijken te denken.quote:Op maandag 4 november 2013 18:23 schreef penny-wise het volgende:
Whut? Als je met 5 miljoen niet kunt rentenieren, dan doe je echt iets heel fout.
Als je gewoon blijft werken wel.quote:Op maandag 4 november 2013 20:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat het geen verpot is. Je kan dan echt niet met geld smijten, wat sommigen lijken te denken.
Dan is het geen rentenieren meer!quote:Op maandag 4 november 2013 21:17 schreef DarkAccountant het volgende:
Als je gewoon blijft werken wel.
Nee maar je kan wel elke maand op vakantie. Of je koopt een tv van 35.000 euro, zoals Eljero Elia onlangs deed.quote:
De Amerikaan in kwestie had méér geluk dan onze fortuinlijke landgenoot.quote:Kans van 1 op 195 biljoen: miljonair wint twee keer jackpot
© FLORIDA LOTTERY.
Een man in Florida die vorig jaar 10 miljoen dollar (7,4 miljoen euro) won in de loterij, heeft opnieuw de jackpot gewonnen. Dit keer streek hij 'slechts' 3 miljoen dollar op, zo schrijven Amerikaanse media.
De 67-jarige James Bozeman had beide keren willekeurig 6 cijfers uitgekozen bij dezelfde benzinepomp. Zijn tweede prijs won hij afgelopen augustus al, maar die winst incasseerde hij deze week pas. Waarom hij zo lang wachtte, is niet bekend.
Volgens deskundigen was zijn kans om één keer de loterij te winnen ongeveer 1 op de 14 miljoen. De kans om twee keer de hoofdprijs te winnen, is 1 op de 195 biljoen.
Als je werkt kun je niet iedere maand op vakantie.quote:Op maandag 4 november 2013 21:29 schreef DarkAccountant het volgende:
Nee maar je kan wel elke maand op vakantie. Of je koopt een tv van 35.000 euro, zoals Eljero Elia onlangs deed.
Het was ook ironisch bedoeld.quote:Op maandag 4 november 2013 21:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je werkt kun je niet iedere maand op vakantie.
En een tv van 35k heb je ook een groot huis voor nodig. En dan verdwijnt er al een fors deel van die 5 mio. Nog even afgezien van de kosten die met zo'n woning voorbij komen.
Ik wist niet eens dat er zulke dure tv's bestonden.quote:Op maandag 4 november 2013 21:29 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee maar je kan wel elke maand op vakantie. Of je koopt een tv van 35.000 euro, zoals Eljero Elia onlangs deed.
Inderdaad, dat 'uitspelen'...heeft werkelijk geen enkele toegevoegde waarde. En dan iedereen in het publiek 'oeh-en' en 'aah-en' als 'ie al die grote bedragen dan laat zitten. Als ik kandidaat was, zou ik gewoon linksonder beginnen en de koffertjes gewoon op volgorde openen (en daarmee dus je systeem overboord gooien), zodat je nooit achteraf kunt zeggen...'Wat als...?'quote:Op dinsdag 5 november 2013 03:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Leuk bedrag toch? Voor hetzelfde geld pak je uiteindelijk 1 cent. Het is dat het een keer zo loopt als je 't spel uitspeelt maar toch.
Overigens ook bijzonder sneu dat ze 't spel na afloop nog zo uitspelen. Gaat echt puur om leedvermaak vanaf dat moment. Maar goed, leuke TV. Kijk ook graag naar mensen die met hun ballen op ijzeren stangen vallen. Dit komt dicht in de buurt.
En toch, ik heb een keer op, ik geloof de BBC, gezien dat een gezin voor de 3e x de loterij won, in een tijdsbestek van een paar jaar, elke keer een bedrag van een paar miljoen. Zet je toch aan het denkenquote:Op maandag 4 november 2013 21:32 schreef Scjvb het volgende:
Afgelopen weekend passeerde dit bericht de revue.
[..]
De Amerikaan in kwestie had méér geluk dan onze fortuinlijke landgenoot.
Uiterst zeldzaam, maar zo kan het blijkbaar ook! [ afbeelding ]
Nooit gezien, maar een 3e keer binnnen relatief korte tijd, en elke keer een paar miljoen, ruikt naar fraude.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:17 schreef Jian het volgende:
[..]
En toch, ik heb een keer op, ik geloof de BBC, gezien dat een gezin voor de 3e x de loterij won, in een tijdsbestek van een paar jaar, elke keer een bedrag van een paar miljoen. Zet je toch aan het denken
Ik weet niet meer precies waar het was, ik dacht GB , maar deze herinner ik me ook nog;quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:51 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nooit gezien, maar een 3e keer binnnen relatief korte tijd, en elke keer een paar miljoen, ruikt naar fraude.
Jaren geleden werd ná een uitzending van de Britse Lotto Weekend Miljonairs een speler ontmaskerd, die doormiddel van signalen vanuit de zaal naar het juiste antwoord werd geleid en het hoogste bedrag won.![]()
Laatste echter bleef zeker niet onopgemerkt. [ afbeelding ]
Nog langer geleden, in 1956 gebeurde het ook al, zie deze film Quiz Show (1994) - IMDbquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:51 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nooit gezien, maar een 3e keer binnnen relatief korte tijd, en elke keer een paar miljoen, ruikt naar fraude.
Jaren geleden werd ná een uitzending van de Britse Lotto Weekend Miljonairs een speler ontmaskerd, die doormiddel van signalen vanuit de zaal naar het juiste antwoord werd geleid en het hoogste bedrag won.![]()
Tja... de enige fraude die ik nu kan bedenken is de notarisfraude die de beste meneer zijn fout niet wilde laten herstellen omdat de beste man wist dat hij 5 miljoen in zijn koffer had en hij dus een enorm bedrag kon winnen als hij hem liet doorspelen. Deal = Deal...:Pquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:51 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wij hadden op onze universiteit in 't eerste jaar een matige versie van Miljoenenjacht (koffertje met hoogste prijs 1,000 euro of iets dergelijks). Als ik 'me niet vergis was het iets slaps als een introductie over consumentengedrag, voor de mensen die eventueel die richting (marketing) op wilden. Lootjes getrokken en ik was een van de handvol die 't podium op mocht. Dus die man helemaal serieus want het werd ook gefilmd: "Welk koffertje ga je openmaken? Denk je hierbij nog aan speciale getallen?" Etc. Dus ik zo: "Koffer 1." Dus koffer 1 open, laag bedrag. Die man weer heel serieus. Ik: "Koffer 2." Dat ging zo een paar koffertjes tot hij zelf ook maar zei: "Koffertje 6 openmaken dan maar?" En zo gewoon die hele rij langsgelopen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:11 schreef Fargo het volgende:
[..]
Inderdaad, dat 'uitspelen'...heeft werkelijk geen enkele toegevoegde waarde. En dan iedereen in het publiek 'oeh-en' en 'aah-en' als 'ie al die grote bedragen dan laat zitten. Als ik kandidaat was, zou ik gewoon linksonder beginnen en de koffertjes gewoon op volgorde openen (en daarmee dus je systeem overboord gooien), zodat je nooit achteraf kunt zeggen...'Wat als...?'
Dat heeft wel toegevoegde waarde, namelijk het vullen van de zendtijdquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:11 schreef Fargo het volgende:
[..]
Inderdaad, dat 'uitspelen'...heeft werkelijk geen enkele toegevoegde waarde. En dan iedereen in het publiek 'oeh-en' en 'aah-en' als 'ie al die grote bedragen dan laat zitten. Als ik kandidaat was, zou ik gewoon linksonder beginnen en de koffertjes gewoon op volgorde openen (en daarmee dus je systeem overboord gooien), zodat je nooit achteraf kunt zeggen...'Wat als...?'
quote:Juridisch staartje voor Miljoenenjacht
Toegevoegd: dinsdag 19 nov 2013, 19:54
Op 3 november zien kijkers van de Miljoenenjacht met verbazing hoe kandidaat Arrold van den Hurk een bod van 125.000 euro van de bank accepteert en daarmee het bedrag in zijn eigen koffertje misloopt: 5 miljoen euro blijkt later. Een vergissing, zegt hij. En die krijgt nu een juridisch staartje.
Vanavond vertelt Van den Hurk zijn verhaal aan Nieuwsuur. Zijn advocaat, Peter Plasman, is te gast in de studio.
'Per ongeluk'
Het was nog nooit voorgekomen bij Miljoenenjacht van de Postcodeloterij: kandidaat Arrold van den Hurk uit Son en Breugel drukt tijdens het kofferspel naar eigen zeggen per ongeluk op de rode knop en accepteerde daarmee een bod van de bank van 125.000 euro. Hij zegt dat hij wordt geplaagd door zenuwen en eigenlijk wil doorspelen. "Dan doen we toch net of je het niet gedaan hebt", zegt presentator Linda de Mol nog.
Notaris
De notaris die toezicht houdt op het spel wordt erbij geroepen. Hij zegt dat Van den Hurk het aanbod van de bank heeft aanvaard met het drukken op de rode knop. "Ik vindt het bijzonder spijtig, maar de reglementen zijn de reglementen. Gedrukt is gedrukt. Dus helaas."
Volgens advocaat Plasman had de notaris er belang bij dat Van den Hurk met een 'laag' bedrag naar huis ging. Hij vult de koffertjes met de cheques en weet dus welk bedrag in welk koffertje zit. Notaris Jan Piet van Harseler ontkent tegen Nieuwsuur elk persoonlijk belang. "Ik heb met verbazing gezien wat deze meneer deed. We hebben de opnamen stilgelegd omdat ik zeker wilde weten dat hij echt niet per ongeluk met zijn hand van het glazen kastje was gegleden."
Spelregels
Ook zegt Plasman dat de spelregels van Miljoenenjacht op de website zijn aangepast na de deelname van Van den Hurk. Er is een zin aan toegevoegd: Indien de finalist het bod (van de bank. red.) wil aanvaarden dient hij op de 'rode knop' te drukken en daarmee stopt het spel. (Zie ook de afbeelding naast dit artikel.) In de spelregels die Van den Hurk voor zijn deelname had gekregen mist die zin.
Notaris Van Harseler benadrukt dat de regels voor de uitzending bij de kandidaten volkomen duidelijk zijn. "De kandidaat opent of sluit een kastje en drukt op de knop om het bod van de bank te accepteren. Of hij doet het kastje dicht. Dat wordt de kandidaten verteld en het wordt uitgebreid geoefend."
Reactie Endemol
Plasman dient een claim in bij Endemol. Arrold heeft recht op zijn miljoenen, vindt hij. Nieuwsuur vroeg Endemol om commentaar en kreeg het volgende antwoord:
"Er zijn geen wijzigingen aangebracht in de spelregels die aan de deelnemers van Miljoenenjacht zijn verstrekt. Wel zijn de spelregels na de opname op 16 oktober jl. op de website Miljoenenjacht.nl gepubliceerd en is er een toevoeging aangebracht op de spelregels om eventuele vragen van kijkers n.a.v. de uitzending van 3 november te beantwoorden. De toevoeging dient ter onderstreping van de spelregels. De regels als zodanig zijn niet gewijzigd."
Website bij de zaak: Rechtopmiljoenen.nl
Bron: Nieuwsuur
Dus hij heeft bewust gedrukt?quote:Volgens advocaat Plasman had de notaris er belang bij dat Van den Hurk met een 'laag' bedrag naar huis ging. Hij vult de koffertjes met de cheques en weet dus welk bedrag in welk koffertje zit. Notaris Jan Piet van Harseler ontkent tegen Nieuwsuur elk persoonlijk belang. "Ik heb met verbazing gezien wat deze meneer deed. We hebben de opnamen stilgelegd omdat ik zeker wilde weten dat hij echt niet per ongeluk met zijn hand van het glazen kastje was gegleden."
Dat het daadwerkelijk per ongeluk ging wil ik best geloven, dat is ook onderdeel van het spel, dat je goed oplet welke knop je indrukt. Wat het natuurlijk extra schrijnend maakt is dat die Linda de Mol in eerste instantie welhaast beloofd dat het ongedaan gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:04 schreef kalinhos het volgende:
'vlaag van verstandsverbijstering'
Tis goed met hem, als ik in een vlaag van verstandsverbijstering mijn gaspedaal indruk bij rood licht ben ik daar ook gewoon zelf voor verantwoordelijk.
Tot hij de zaak wint natuurlijk. En die kans is niet 0.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een idioot, hij zou gewoon lekker kunnen genieten van een extra kapitaaltje waar menig Nederlander een leven lang over doet om op te bouwen als spaargeld.
Nu wordt hij overal uitgelachen en neemt niemand hem nog serieus
Met 1.5% rente krijg je met 5 miljoen euro op de bak ongeveer 75.000 euro per jaar. Dat is 2.5 keer modaal, dus lijkt me een behoorlijke vetpot.quote:Op maandag 4 november 2013 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Deze hele zaak is enkel een publiciteitsstunt. Men (de advocaat en die speler) hoopt dat de publieke opinie zich tegen Miljoenenjacht gaat keren en dat ze dan maar overstag zullen gaan om hun goed imago te behouden. Vrij triest natuurlijk, te meer omdat de speler in kwestie het alleen zichzelf kwalijk kan nemen dat hij zo heeft geblunderd.quote:Op woensdag 20 november 2013 02:49 schreef Intellectueel het volgende:
Ik vraag mij af in hoeverre Plasman kan aantonen dat kandidaat Arnold van den Hurk ook daadwerkelijk tot het einde had doorgespeeld. Nu kan Arnold wellicht claimen dat hij per ongeluk op de rode knop had gedrukt, terwijl hij eigenlijk had door willen spelen, maar wie zegt dat hij het hypothetische bedrag dat de bank in de volgende ronde zou aanbieden, niet zou accepteren? Nu lijkt het alsof één foute druk op die rode knop, Arnold vijf miljoen euro heeft 'gekost', terwijl dat natuurlijk niet waar is. Ik denk niet dat een rechter een dergelijk bedrag zal toewijzen, alhoewel vanuit juridisch oogpunt natuurlijk wel interessant zal zijn hoe een rechter de rol van een notaris, c.q. de belangen, objectiviteit en partijdigheid, tijdens dit soort programma's definieert.
Heb je Plasman bij Nieuwsuur gezien? Hij claimt dat er nergens in de regels stond dat een druk op de knop bindend is, gecombineerd met het feit dat speler Arnold vlak voor het drukken op de rode knop, maar ook daarna, te kennen had gegeven dat hij door wilde spelen. Ook meent Plasman dat notaris, doordat hij zelf de bedragen in de koffers legt en wist van het feit dat er 5 miljoen euro in koffer x zat, hij nooit belangeloos een dergelijke beslissing had kunnen maken.quote:Op woensdag 20 november 2013 03:03 schreef Shreyas het volgende:
Verder zie ik niet in hoe belangen, partijdigheid en objectiviteit hier een rol spelen. De regels zijn gemaakt en worden door de notaris gehandhaafd. De advocaat van die speler mag eerst maar eens gaan aantonen dat de notaris anders zou hebben gehandeld als er 1 euro in plaats van 5 miljoen euro in de koffer zat. Dat kan hij niet, dus dan lijkt het me een gesloten zaak.
Notaris Van Harseler benadrukt dat de regels voor de uitzending bij de kandidaten volkomen duidelijk zijn. "De kandidaat opent of sluit een kastje en drukt op de knop om het bod van de bank te accepteren. Of hij doet het kastje dicht. Dat wordt de kandidaten verteld en het wordt uitgebreid geoefend."quote:Op woensdag 20 november 2013 03:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Heb je Plasman bij Nieuwsuur gezien? Hij claimt dat er nergens in de regels stond dat een druk op de knop bindend is, gecombineerd met het feit dat speler Arnold vlak voor het drukken op de rode knop, maar ook daarna, te kennen had gegeven dat hij door wilde spelen.
Die conclusie kun je dus niet trekken, ook al wist hij het, dan nog kun je niet zeggen of hij belangenloos die beslissing heeft genomen. Hoe kun je zijn integriteit meten? En wordt hij er überhaupt zelf wel beter van, zijn salaris zal niet afhangen van het uitgereikte prijzengeld.quote:Ook meent Plasman dat notaris, doordat hij zelf de bedragen in de koffers legt en wist van het feit dat er 5 miljoen euro in koffer x zat, hij nooit belangeloos een dergelijke beslissing heeft kunnen maken.
Daarentegen claimt Plasman c.q. de eiser weer dat er nergens in de spelregels stond, die zij vlak voor de uitzending thuis opgestuurd hadden gekregen en vervolgens ook hadden ondertekend, dat een druk op de rode knop bindend is. Nu zal Plasman waarschijnlijk ook aanvoeren dat speler Arnold vlak voor het drukken een mondelinge toezegging had gedaan, namelijk dat hij door wilde spelen, maar dat hij tijdens het drukken door nervositeit overmand was.quote:Op woensdag 20 november 2013 03:14 schreef Shreyas het volgende:
Notaris Van Harseler benadrukt dat de regels voor de uitzending bij de kandidaten volkomen duidelijk zijn. "De kandidaat opent of sluit een kastje en drukt op de knop om het bod van de bank te accepteren. Of hij doet het kastje dicht. Dat wordt de kandidaten verteld en het wordt uitgebreid geoefend."
We zullen zien wie de rechter gelooft.
Dat lijkt mij ook inderdaad lastig aan te tonen. Maar ik ben benieuwd. De zaak is vanuit juridisch oogpunt wel interessant.quote:Die conclusie kun je dus niet trekken, ook al wist hij het, dan nog kun je niet zeggen of hij belangenloos die beslissing heeft genomen. Hoe kun je zijn integriteit meten? En wordt hij er überhaupt zelf wel beter van, zijn salaris zal niet afhangen van het uitgereikte prijzengeld.
Dat vind ik een beetje dom van de juristen van Endemol, maar aan de andere kant mag je verwachten dat het fenomeen 'spel' bij de deelnemer voldoende bekend is.quote:Op woensdag 20 november 2013 03:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Heb je Plasman bij Nieuwsuur gezien? Hij claimt dat er nergens in de regels stond dat een druk op de knop bindend is,
Klopt, die is 0,01%quote:Op woensdag 20 november 2013 00:11 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tot hij de zaak wint natuurlijk. En die kans is niet 0.
Dit inderdaadquote:Op woensdag 20 november 2013 05:22 schreef TLC het volgende:
Ze zouden het geld wat die sukkel gewonnen heeft alsnog moeten afpakken, ondankbaar tuigdan maar helemaal niks
Weinig kans denk ik.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:11 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tot hij de zaak wint natuurlijk. En die kans is niet 0.
75k is geen vetpot en je vergeet inflatie.quote:Op woensdag 20 november 2013 03:00 schreef Shreyas het volgende:
Met 1.5% rente krijg je met 5 miljoen euro op de bak ongeveer 75.000 euro per jaar. Dat is 2.5 keer modaal, dus lijkt me een behoorlijke vetpot.
als je een huis, auto en inrichting koopt, je dak vol zonnepanelen en zonneboilers legt, dan heb je ineens nog maar heel weinig kosten later en leef je dus bijna gratis.quote:Op woensdag 20 november 2013 08:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
75k is geen vetpot en je vergeet inflatie.
Dat kan ie zeker niet... en vermoedelijk had hij dat ook niet gewonnen... Maar 8 ton ofzo had er wel ingezeten denk ik.quote:Op woensdag 20 november 2013 07:42 schreef Scorpie het volgende:
Denk niet dat TS hard kan maken dat hij die 5 miljoen wel gewonnen had als hij door had gespeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |