quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen wel wat meer drankavonturen (met vrienden) gebruiken anders
No worries bro. Een borderliner met zelf reflectie is al heel wat. Besef dat ook! Is er nog iets genoemd met high-functioning borderline of low-functioning? Mijn ex was een textbook case van high-functioning.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:34 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
MBT is mij aangeraden en ik neig inderdaad naar een borderline persoonlijkheidsstoornis. Sorry S_E Dat en depressieve klachten is de huidige diagnose. Vond het wel even schrikken toen borderline ter sprake kwam vanwege alle verhalen erom heen. En het is een meidenstoornis volgens mij..
Doen zij nooit iets in hun leven?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:36 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar vrienden hebben nooit tijd, geld of er zin in.
Tja, daar kan je weinig mee dan. Nieuwe vrienden elders zoeken dan? Iets om passie in jezelf op te laten bloeien?quote:
Zou niet weten waar.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Tja, daar kan je weinig mee dan. Nieuwe vrienden elders zoeken dan? Iets om passie in jezelf op te laten bloeien?
Tijd voor een hobby!quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:01 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zou niet weten waar.
Vorige week bij een intake vroegen ze aan me wat houdt jouw motortje draaiende?
Wist niks te bedenken, behalve werk, dat je verplicht bent om naar je werk ter komen.
Verder echt werkelijk niks.
Hobby's doe je alleen, en genoeg dat ik leuk vind. Maar niet iets waar ik altijd mee bezig kan zijn ofzo.quote:
Zijn NMLK en Fellas misschien geen opties voor je?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:49 schreef Miniem het volgende:
[..]
Hobby's doe je alleen, en genoeg dat ik leuk vind. Maar niet iets waar ik altijd mee bezig kan zijn ofzo.
Ik wil ook eens samen dingen doen.
Thnx voor de tip.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:03 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zijn NMLK en Fellas misschien geen opties voor je?
Niks genoemd, maar ik zit eerder op high-functioning dan low als ik de termen zo ff Google. Wat is het verschil precies?quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
No worries bro. Een borderliner met zelf reflectie is al heel wat. Besef dat ook! Is er nog iets genoemd met high-functioning borderline of low-functioning? Mijn ex was een textbook case van high-functioning.
Ik ben zelf bezig met het huis leeg halen etc.
Plan gaat gewoon door. Na de kerst is deze elf foetsie. Dit overlijden versnelt dit proces alleen maar, niet lullig bedoelt maar weer 1 reden om minder in NL te zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:18 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Niks genoemd, maar ik zit eerder op high-functioning dan low als ik de termen zo ff Google. Wat is het verschil precies?
Hoe zit het met je oorspronkelijke plan? Nog steeds op koers om te vertrekken of neem je even wat meer tijd nu voordat je doorgaat?
Ah, ok. Ergens wel begrijpelijk ook.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Plan gaat gewoon door. Na de kerst is deze elf foetsie. Dit overlijden versnelt dit proces alleen maar, niet lullig bedoelt maar weer 1 reden om minder in NL te zijn.
Hoe zit het nou met jouw borderline diagnose? Heb je het, heb je het niet? Half? Heb je een officiele diagnose?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:32 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ah, ok. Ergens wel begrijpelijk ook.
Het is pas het laatste gesprek ter sprake gekomen en ook pas op het einde dus veel heb ik niet doorgevraagd. Maar het is geen officiele diagnose en ik ben geen extreem geval of iets dergelijks gelukkig. We gaan nu wel iets meer focussen op de borderline omdat vooral dat de depressieve klachten veroorzaakt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe zit het nou met jouw borderline diagnose? Heb je het, heb je het niet? Half? Heb je een officiele diagnose?
Hoe zie je jezelf er onder? Toekomstig?
Wat nou als je het gevoel dat je hebt tijdens een hobby, dat je in je element bent en niets anders meer behoeft, kan uitdragen naar je omgeving? Zou jij dan je omgeving niet inspireren net als je passie jou inspireert?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:49 schreef Miniem het volgende:
[..]
Hobby's doe je alleen, en genoeg dat ik leuk vind. Maar niet iets waar ik altijd mee bezig kan zijn ofzo.
Ik wil ook eens samen dingen doen.
Ik vraag me dan heel af wat voor hobbie je dan in gedacbte hebt die dat kan bewerkstelligenquote:Op zaterdag 9 november 203 04:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat nou als je het gevoel dat je hebt tijdens een hobby, dat je in je element bent en niets anders meer behoeft, kan uitdragen naar je omgeving? Zou jij dan je omgeving niet inspireren net als je passie jou inspireert?
Maar de vraag is meer of jij je kunt vinden in een borderline diagnose? Heb jij het moeilijk met het onderhouden van persoonlijke relaties? Lieg je veel? Zie je dingen echt zo zwart wit?quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:06 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het is pas het laatste gesprek ter sprake gekomen en ook pas op het einde dus veel heb ik niet doorgevraagd. Maar het is geen officiele diagnose en ik ben geen extreem geval of iets dergelijks gelukkig. We gaan nu wel iets meer focussen op de borderline omdat vooral dat de depressieve klachten veroorzaakt.
Zelf vind ik het een beetje dubbel. Aan de ene kant is een persoonlijkheidsstoornis nooit positief, maar het is wel wat concreter dan slechts focussen op depressie. Dat laatste voelt als zwaarder aan om te veranderen. Maar ik weet binnenkort pas wat meer over dit alles.
Hoevaak per week ga jij eigenlijk op stapquote:Op zaterdag 9 november 2013 04:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vraag me dan heel af wat voor hobbie je dan in gedacbte hebt die dat kan bewerkstelligen
Ik herken me in 5 van de criteria volgens DSM-IV.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar de vraag is meer of jij je kunt vinden in een borderline diagnose? Heb jij het moeilijk met het onderhouden van persoonlijke relaties? Lieg je veel? Zie je dingen echt zo zwart wit?
Wat het dan ook is waar hij passioneel over is. Dat kan van alles zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2013 04:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vraag me dan heel af wat voor hobbie je dan in gedacbte hebt die dat kan bewerkstelligen
uhm.. verschiltquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoevaak per week ga jij eigenlijk op stap?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |