http://www.tvgids.nl/artikel/60872/De_Kwis_op_eigen_benen/quote:Het succesvolle satirische onderdeel De Kwis uit het VARA-programma Langs de Leeuw gaat verder als zelfstandig programma. Zaterdag is de eerste aflevering. Volgens Rob Urgert, een van de kwismasters, is dat een spannend moment.
“Als het nu niet leuk is, dan is het onze eigen schuld. We zaten altijd onder de veilige vleugels van Paul, maar nu zijn we zelf verantwoordelijk. We kunnen natuurlijk elkaar de schuld geven als het niet goed gaat. Maar aan mij als kijkcijferkanon zal het niet liggen."
Vuurpeloton
Net als in Langs de Leeuw zijn Joep van Deudekom, Rob Urgert, Niels van der Laan en Jeroen Woe de kwismasters. Zij leggen een bekende Nederlander het vuur aan de schenen met actuele vragen, satirische weekoverzichten en muzikale parodieën. De kandidaat wordt als vanouds bijgestaan door Paul de Leeuw. “Hij is de gastheer en introduceert de gast. Wij zijn het vuurpeloton.”
Machine
Rob Urgert vindt het geweldig om te doen. “Ik heb nooit eerder met zo’n leuk team samengewerkt. Als ik straks oud ben dan denk ik dat ik dit het leukste vind wat ik ooit gedaan heb. Samen met Edo Schoonbeek en Hans Riemens zijn we echt een machine. Die gaat draaien en vier dagen later hebben we een nieuwe aflevering.”
Panfluit
Hoewel het team niet beter kan, zijn er zeker dingen waar de anderen beter in zijn dan Rob. “Ik ben de minst muzikale, maar ik kan heel goed panfluit spelen." Lachend voegt hij hieraan toe: "Daar hebben we al heel veel aan gehad.”
Nee deze TT en OP zijn beterquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:56 schreef timmmmm het volgende:
TV / De Kwis wordt een aparte show
Deze niet goed genoeg?
Maak maar een reeks van die andere en sluit deze...quote:Op zaterdag 2 november 2013 20:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je wilde dus graag een eigen topic fapfapfap. Ok
Zo rol ik niet, ik gun Paul zijn momentje in de zonquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:59 schreef waxmask het volgende:
[..]
Maak maar een reeks van die andere en sluit deze...
Verbaast mij ook een beetje.quote:
quote:
Ik denk dat ze het format gewoon één-op-één overgezet hebben. Never change a winning team etcquote:
Maar dan ook met liedjes. En zonder Thomas Acdaquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:18 schreef Cynix ® het volgende:
Het is toch eigenlijk een soort Dit Was Het Nieuws?
Nou ja, het is een nieuwskwis. Als je vindt dat satirische nieuwskwissen allemaal dit was het nieuws zijn wel jaquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:18 schreef Cynix ® het volgende:
Met meer cabaretquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:18 schreef Cynix ® het volgende:
Nee hoor, best grappig.quote:
quote:
Ja die bedoelde ikquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:37 schreef PeterKelder het volgende:
Jos Boerekamps staat ook echt in de aftiteling![]()
Jaquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:37 schreef PeterKelder het volgende:
Jos Boerekamps staat ook echt in de aftiteling![]()
quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik vond het geweldig. Het niveau is weer als vanouds
In beide gevallen: zeker wetenquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:42 schreef Karina het volgende:
Ah shit helemaal vergeten![]()
Aan de commentaren hier te lezen wel waard om terug te kijken.
Sorry hoor.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wat je bedoelde
Ik heb het nog in de SC gezegdquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:42 schreef Karina het volgende:
Ah shit helemaal vergeten![]()
Aan de commentaren hier te lezen wel waard om terug te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |