Als je dit topic leest en niet enkel de op lees je dat er meer aan de hand isquote:Op zaterdag 2 november 2013 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
TssssJezus.. Wil jij wel werken? Ik heb net een gesprek achter de rug als schoonmaakster in een plaats 1,5 uur reizen hier vandaan (afgewezen, maar toch serieus geprobeerd) terwijl ik HRM-er ben en mijn vriend (hovenier/automonteur) draait nu avond/weekeinde/nacht diensten voor minimumloon als kippenvanger. Ook leuk als je om 11:30 elke dag hoort of je mag werken of niet en hoe laat. Ze weten nooit hoe lang het gaat duren. Maar werk is werk.
Maar nu serieus. Waar een wil is is een weg.
-Je kan gaan liften
-Je kan gaan sparen (kan altijd wel een ietsje)
-Je kan het UWV bellen of er een vergoeding gegeven kan worden vooraf of achteraf (dan even van iemand lenen is geen ramp.. je kan het dan in een dag terug betalen)
-Je kan kijken of je het kan combineren met iemand die daar woont en diegene wil rijden of je maakt daar een fietstocht van (1 dag heen, dag bijeenkomst, dag terug)
-Je kan vragen of iemand anders dan je vriend wil rijden
-Je kan vragen of je van iemand een auto/brommer kan lenen als je een rijbewijs hebt
-Je kan bij het UWV vragen of er nog meer mensen uit jouw plaats een uitnodiging hebben gekregen en of zij aan hen jouw mailadres door willen geven om te carpoolen (hun gegevens mogen ze niet aan jou geven)
-Warm eten kan je ook een keer in de middag doen en dan 's avonds brood
-Maak iets dat je koud kunt eten (salade?) en neem dat mee
-Neem cuppa-soup of noodle soep mee en gebruik heet water uit de automaat voor de thee
-Zeur niet en eet een keertje laat
Het lijkt me ook onmogelijk voor de GGZ om TS beter te helpen als ze zelf niet gemotiveerd is om te veranderen. Het klinkt alsof ze zich neer heeft gelegd bij de nadelen van haar problemen en blij is met de voordelen ervan. De moeite die het haar zal kosten om haar situatie significant te verbeteren, lijkt voor haar niet op te wegen tegen wat ze ermee bereikt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:01 schreef Olga het volgende:
Persoonlijk denk ik dat TS de juiste hulp niet heeft van de GGZ.
Ik heb altijd gedacht dat ik er zonder kleerscheuren onderuit ben gekomen. Nooit aan gedacht om het als trauma te zien (zal het ook niet zo zien, mensen die écht iets ergs hebben meegemaakt hebben een trauma).quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:51 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Het zit je zo dwars dat je geen mensen om je heen kunt verdragen...
Edit, want ik wil niet dat je me verkeerd begrijpt: ik bedoel niet dat ik dat niet kan geloven, ik bedoel dat het volgens mij vrij duidelijk is dat het een traumatische ervaring geweest is.
pesten is ook echt iets ergs.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:04 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat ik er zonder kleerscheuren onderuit ben gekomen. Nooit aan gedacht om het als trauma te zien (zal het ook niet zo zien, mensen die écht iets ergs hebben meegemaakt hebben een trauma).
Het pesten is toch ook echt iets ergs?quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:04 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat ik er zonder kleerscheuren onderuit ben gekomen. Nooit aan gedacht om het als trauma te zien (zal het ook niet zo zien, mensen die écht iets ergs hebben meegemaakt hebben een trauma).
Maar wat vind je dan zelf van jouw beeld van mensen?quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:04 schreef Brummetje_ het volgende:
Wat je nu krijgt aan hulpverlening lijkt niet te werken, dus misschien moet je er toch een keertje over nadenken. Hoe het ook zij en hoe het ook gaat uitpakken voor je, heel veel sterkte. Ik neem aan dat je het zelf ook graag anders zou zien.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:04 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ja luiheid en totaal gebrek aan enig initiatiefquote:Op zaterdag 2 november 2013 13:03 schreef Olga het volgende:
[..]
Als je dit topic leest en niet enkel de op lees je dat er meer aan de hand is
Maar meid.. Vond je het geen beter idee om het achter de hand te houden? Voor als je wasmachine kapot gaat of je fiets of zo? Kijk, dat je een klein deel er van verbrast kan ik me goed voorstellen; het is wel fijn als je lang krap zit om eens iets mafs te doen. Maar dan is ¤20.- verbrassen aan onzinnig duur eten, een belachelijke dure wijn of een bioscoopje toch genoeg om dat gevoel te krijgen?quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:31 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Het geld kwam dus niet van m'n uitkering, maar van verkochte spullen die ver voordat ik een uitkering had gekocht zijn.
Even een kanttekening: het is niet 17 keer misgegaan vanwege 17 keer gepest worden. Dat pesten was op de middelbare school.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:07 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar wat vind je dan zelf van jouw beeld van mensen?
Je ziet natuurlijk om je heen dat bijna iedereen anders denkt dan jij. Hoe komt dat dan? Je hebt gelijk dat na 17x het logisch is om te verwachten dat de 18e keer ook weer mis zal gaan. Maar in al die situaties ben jij de gemene deler - andere mensen worden niet in al die 17 situaties ook gepest.
Hoe zie jij dit zelf dan, is het zoiets als 'ik ben nu eenmaal autistisch, mensen zijn gemeen en pesten mensen die autistisch zijn, dus ik wil niet meer met mensen omgaan'?
Ik krijg dan moordneigingen naar tokkies die in zo'n geval mijn auto bekrassen. Kan ik dan ook volledig afgekeurd worden?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:30 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dit dan weer niet zo letterlijk nemen. Was idd een openbare parkeerplaats, maar wij stonden te wachten op een plekje, lieten haar ff voor en zij draait zo de parkeerplek op waar wij wilden gaan staan.
Waarom is het erg als andere mensen jou uit de weg gaan, als jij hun ook uit de weg gaat? Dat lijkt me dan juist prettig.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:20 schreef Brummetje_ het volgende:
Even een kanttekening: het is niet 17 keer misgegaan vanwege 17 keer gepest worden. Dat pesten was op de middelbare school.
Die 17 keer zijn allerlei dingen. Ik heb bij elke baan mijn best gedaan om het zo goed mogelijk uit te voeren, maar toch werd vaak het contract niet verlengd.
Maar er zit ook een deel contact met anderen in. Ik ben extreem stil/introvert. Ik praat niet. En daar kunnen mensen blijkbaar niet tegen. Ik word dan wel niet gepest, maar mensen doen anders tegen je. Negeren je soms, gaan je uit de weg (maar ik ga hen al uit de weg, zal bijv altijd alleen gaan zitten in de pauze), enz.
Wat een simpele zielen is ons kleine landje toch rijk, heaquote:Op zaterdag 2 november 2013 13:26 schreef Verbodsbord het volgende:
Godverdomme dit soort mensen zeg.
Zou toch fijn zijn als ze zichzelf uit de maatschappij verwijderen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat een simpele zielen is ons kleine landje toch rijk, hea
Nou, dat doe ik nu toch ook?!quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:38 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Zou toch fijn zijn als ze zichzelf uit de maatschappij verwijderen.
Omdat ik heel goed aanvoel dat ze me "niet mogen" en het daarom doen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:28 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Waarom is het erg als andere mensen jou uit de weg gaan, als jij hun ook uit de weg gaat? Dat lijkt me dan juist prettig.
Zou je wel willen werken als je bijvoorbeeld op een werkdag maar tien minuten met anderen hoefde om te gaan? Kun je dat aan?
Ja dat snapte ik, maar dat is een oproep tot zelfmoord. Ga ik niet doen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:08 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je leeft nu op geld van de maatschappij, dus denk dat ie wat anders bedoelde
Denk je niet dat ze jou niet mogen omdat je het van te voren negatief benadert?quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:11 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Omdat ik heel goed aanvoel dat ze me "niet mogen" en het daarom doen.
Nee, ik probeer het namelijk elke keer weer positief in te gaan. Maar het lukt me gewoon niet, praten met anderen. Ik kan geen gesprek op gang houden of zelfs maar beginnen. En daarom ga ik op een gegeven moment alleen zitten/op andere tijden pauze houden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:13 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze jou niet mogen omdat je het van te voren negatief benadert?
Door bijvoorbeeld in de pauze bij voorbaat alleen te gaan zitten.
Je kunt er toch ook bij gaan zitten en weinig/niets zeggen?quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:16 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Nee, ik probeer het namelijk elke keer weer positief in te gaan. Maar het lukt me gewoon niet, praten met anderen. Ik kan geen gesprek op gang houden of zelfs maar beginnen. En daarom ga ik op een gegeven moment alleen zitten/op andere tijden pauze houden.
Maar jij mag hun toch ook niet?quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:11 schreef Brummetje_ het volgende:
Omdat ik heel goed aanvoel dat ze me "niet mogen" en het daarom doen.
Ik heb banen gehad, waarbij ik maar 10 minuten anderen hoefde te zien (ben bijv al postbezorger geweest). Ook bij die banen is het niet goed gegaan. Bij het postbezorgen (= veel lopen), kreeg ik last van de aandoening in beide voeten. Ik kan helaas geen banen aannemen waarbij ik moet staan en/of lopen. Dat is een tweede ding waardoor de kans op passend werk kleiner word.
Waarom ga je ervan uit dat ik alle anderen ook niet mag? Ik vind veel mensen best aardig, maar heb ook gewoon geen behoefte om te praten met anderen, omdat het me toch niet lukt dus.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:19 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar jij mag hun toch ook niet?
Hoeveel tijd zou je denk je anderen kunnen zien. Als er werk was op een kantoor of thuis, waarbij je bijna al je werkzaamheden in je eentje kon doen. Wat is volgens jou dan het maximum qua welk gedeelte van je werkdag je andere mensen om je heen kunt verdragen?
Of gaat het niet zozeer om tijd maar meer om dat iemand tegen je zegt wat je moet doen bijvoorbeeld, dat je daar niet tegen kan?
Dat haal ik uit je post over dat je geen contact wil met mensen in het algemeen vanwege wat ze je hebben aangedaan. Moeite hebben met collega's die rot tegen je doen is heel begrijpelijk. Alle mensen op aarde veroordelen omdat je slechte ervaringen hebt met een handvol mensen, daar hebben veel mensen hier moeite mee. Omdat je het probleem bij de wereld legt in plaats van bij jezelf.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:32 schreef Brummetje_ het volgende:
Waarom ga je ervan uit dat ik alle anderen ook niet mag? Ik vind veel mensen best aardig, maar heb ook gewoon geen behoefte om te praten met anderen, omdat het me toch niet lukt dus.
postbodequote:Op zaterdag 2 november 2013 12:02 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Waarvan schrok je?
Vanwege allerlei dingen. O.a dat ik door combinatie autisme en m'n pestverleden absoluut geen collega's kan verdragen. Dat is een heel groot punt, want vind maar eens een baan zonder collega's die je met alleen een Mavo-diploma kan doen.
Er is helaas altijd wel een excuus:quote:
quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:11 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik heb banen gehad, waarbij ik maar 10 minuten anderen hoefde te zien (ben bijv al postbezorger geweest). Ook bij die banen is het niet goed gegaan. Bij het postbezorgen (= veel lopen), kreeg ik last van de aandoening in beide voeten.
Daar is het een baas voor, kun jij het beter begin dan voor je zelf! Maar ga niet teren op mijn belastingcenten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:32 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat ik alle anderen ook niet mag? Ik vind veel mensen best aardig, maar heb ook gewoon geen behoefte om te praten met anderen, omdat het me toch niet lukt dus.
Ik heb absoluut geen moeite met een leidinggevende in die zin. Waar ik wel weer moeite mee heb is om iets aan te geven bij een leidinggevende, als collega's bijv rot doen tegen mij, of me opzadelen met werk en zelf lekker op Hyves (toen nog) zitten. Is op vorig werk gebeurd.
wie ben jij?quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:21 schreef Sangha het volgende:
[..]
Zo'n dooddoener dit. Of ging het over jezelf?
Genoeg werk dat je kan doen achter je pc idd, maar of er ook genoeg banen zijn? Op zich wel relaxed. Lekker vanuit huis!quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:37 schreef shaderon het volgende:
Genoeg werk vanachter je PC te doen.
Programmeertaal leren, valt zoveel te doen, websites maken, apps ontwikkelen, etc etcquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:25 schreef Sangha het volgende:
[..]
Genoeg werk dat je kan doen achter je pc idd, maar of er ook genoeg banen zijn? Op zich wel relaxed. Lekker vanuit huis!
Op zich zou zoiets nog wel een goed idee kunnen zijn. Al wordt het misschien lastig qua klantencontact... Dat hoort er uiteraard ook bij.quote:
Ja zeker! Ik bedoelde meer of daar momenteel nog wel makkelijk werk in te vinden is...quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:59 schreef shaderon het volgende:
[..]
Programmeertaal leren, valt zoveel te doen, websites maken, apps ontwikkelen, etc etc
Ze is de hele dag thuis. Duidelijke chatfunctie op de website.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:01 schreef Sangha het volgende:
[..]
Op zich zou zoiets nog wel een goed idee kunnen zijn. Al wordt het misschien lastig qua klantencontact... Dat hoort er uiteraard ook bij.
Lekker voor die poes dan. Mevrouw 25 paar schoenen thuis, maar nog niet eens geld om naar een dierenarts te gaan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:32 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik bedenk me net dat we a.s maandag naar de DA moeten, de kat moet de jaarlijkse spuit.Kost ook weer wat duiten.
Ik vrees dus dat het niet gaat lukken qua centen, sta tegen die tijd wrs al rood (en dan moet ik nog 11 dagen voor ik weer geld krijg). Enige optie is nog hopen dat vriend vrij kan krijgen, zodat hij mee kan.
Zie dat laatste maar als een verkapte waarschuwing want ze gaan je geheid als je niet opkomt dagen in een opvolgende brief vragen waarom je niet bent gekomen. in het ergste geval maakt men er zelfs een notie van om wanneer er weer iets gebeurd dan in jou nadeel is,dit als argument te gebruiken dat je een tendens toont geen maximale inspanning te willen leveren.quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:36 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat ze binnenkort een middag hebben voor chronisch zieken, om passend werk te vinden (wellicht, het is vrijblijvend). In de brief staat niet letterlijk* dat niet komen iets voor de uitkering betekent, maar het is ten eerste tegen het einde van mijn maand en dan heb ik meestal geen geld meer. Vriend kan op die korte termijn waarschijnlijk geen vrij meer krijgen. Het is voor mij een heel eind weg. Normaal moet ik naar een stad die wat dichterbij zit.
Kan het kwaad als ik niet ga?
* In de brief staat zoiets als: "We nemen aan dat u deze kans met beide handen aangrijpt".
Ik heb wel geld voor de DA. Maar niet voor allebei.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Lekker voor die poes dan. Mevrouw 25 paar schoenen thuis, maar nog niet eens geld om naar een dierenarts te gaan.
Als je nu een simpele telefoon had gekocht, dan had je toch genoeg geld gehad?quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:59 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik heb wel geld voor de DA. Maar niet voor allebei.
Heb nu nog 338 en moet het daarmee doen tot de 23e. Daar gaan nog boodschappen (50 per week) vanaf. Een cadeau voor m'n moeder. En de DA dus. Mijn telefoonrekening gaat er vanaf. Geld voor een spaarplan.
Ga het dus weer niet redden deze maand.
Snap je dat er van je verwacht wordt dat als je op een uitkering leeft, je je maximaal inzet om weer zelf geld te gaan verdienen?quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:59 schreef Brummetje_ het volgende:
Heb nu nog 338 en moet het daarmee doen tot de 23e. Daar gaan nog boodschappen (50 per week) vanaf. Een cadeau voor m'n moeder. En de DA dus. Mijn telefoonrekening gaat er vanaf. Geld voor een spaarplan.
Sommige mensen zullen dit nooit snappenquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:03 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Snap je dat er van je verwacht wordt dat als je op een uitkering leeft, je je maximaal inzet om weer zelf geld te gaan verdienen?
Dus dat het niet wordt gewaardeerd als je niet naar iets toe gaat wat je kans op werk vergroot, omdat je voor je moeder een cadeau wil kopen, geld wil sparen, je kat in wil enten en geen brood wil eten als avondmaaltijd?
Nou, het is maar goed dat je geen student bentquote:Op zaterdag 2 november 2013 16:59 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |