http://www.tennis.nl/buit(...)ar-twee-rackets-overquote:Del Potro heeft nog maar twee rackets over
Al langer was bekend dat Juan Martin Del Potro nog altijd met exact dezelfde rackets speelt, als waarmee hij in 2009 de US Open won. Bij het Masters 1000-toernooi in Parijs heeft de Argentijn echter aangegeven dat zijn voorraad is geslonken tot nog slechts twee exemplaren.
'Elke keer laat ik ze nu razendsnel bespannen tijdens mijn wedstrijden. Ongeveer na elke set probeer ik namelijk van racket te wisselen. Ik maak met deze twee rackets het jaar af en hoop dan wat nieuw materiaal te ontvangen dat me bevalt. Tot nu toe voelden de nieuwe rackets die ik af en toe even probeerde niet hetzelfde als deze, vandaar dat ik nog steeds met deze oude speel.'
Del Potro gaf in het verleden al aan dat hij zo precies is wat zijn materiaal aangaat, dat hij niet eens wilde dat de rackets een ander verflaagje kregen.
berdy heeft meer kans dan gasquet en ferrer denk ikquote:Op vrijdag 1 november 2013 19:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Vind je? Gasquet heeft sinds 2008 geen set meer van Nadal gewonnen en is 0-11 in totaal.
Ferrer won dit jaar nog twee sets (op gravel) en staat 4-3 VOOR in de h2h op hardcourt. Helaas niet echt in vorm, maar ja.
Berdych heeft Nadal niet meer verslagen sinds 2006, maar wint tenminste hier en daar een set en heeft hem OOIT verslagen.
Ik hoop dat Gasquet kan winnen, maar om te zeggen dat hij meer kans heeft dan Ferrer
Verklaart ook een beetje de rest van het artikel.quote:Del Potro gaf in het verleden al aan dat hij zo precies is wat zijn materiaal aangaat, dat hij niet eens wilde dat de rackets een ander verflaagje kregen.
quote:
Djoko en Fed gaan - in het beste scenario - elkaar gewoon volledig uitputten, en tenzij er nog iets te verwachten valt van Berdych dan wel Ferrer (de vraag is, wat?), is het een eenvoudige kwestie voor Rafa.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:13 schreef Norrage het volgende:
Mijn god...hij had op 3-2 echt moeten breaken, en nu is het zo waardeloosRafa speelt echt niet goed, en die gaat hier gewoon de finale halen
Zul je zien dat ie daar tegen Fed speelt en dan nog wint ook...
quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Djoko en Fed gaan - in het beste scenario - elkaar gewoon volledig uitputten
Een Fed in goede doen kan het Djoko wel degelijk moeilijk maken.quote:
Ja, maar uitputten is een heel ander verhaalquote:Op vrijdag 1 november 2013 20:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Een Fed in goede doen kan het Djoko wel degelijk moeilijk maken.
Niet dat ik denk dat dit ervan gaat komen, maar dat zien we morgen wel.
Djokovic zit in de vorm van z'n leven, Federer had vandaag een oplevinkje in een set.. Tenzij hij ons weer net zo gaat verrassen als in Cincinnatti vorig jaar wint Djokovic dit met twee vingers in z'n neus en met verlies van hoogstens vijf games ofzo.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Een Fed in goede doen kan het Djoko wel degelijk moeilijk maken.
Niet dat ik denk dat dit ervan gaat komen, maar dat zien we morgen wel.
Nounou, zo goed speelt ie nou ook weer nietquote:Op vrijdag 1 november 2013 20:23 schreef Rosario het volgende:
[..]
Djokovic zit in de vorm van z'n leven, Federer had vandaag een oplevinkje in een set.. Tenzij hij ons weer net zo gaat verrassen als in Cincinnatti vorig jaar wint Djokovic dit met twee vingers in z'n neus en met verlies van hoogstens vijf games ofzo.
Zoals hij in de eerste set speelde tegen Wawrinka?quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nounou, zo goed speelt ie nou ook weer niet
Ik heb zijn pot tegen Wawa niet gezien. Had de indruk dat jullie aan het trollen waren met die reacties op die wedstrijd :quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:29 schreef Rosario het volgende:
[..]
Zoals hij in de eerste set speelde tegen Wawrinka?
Daarnaast ongelooflijk clutch, al het hele toernooi.
Wat een suffe verschrijving van me zeg.quote:
Nee, hij was erg sterk. Vooral die returns, subliem. Maar goed, je krijgt ook niet zomaar zestien breakpunten tegen Isner.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb zijn pot tegen Wawa niet gezien. Had de indruk dat jullie aan het trollen waren met die reacties op die wedstrijd :
Wij zien wel echt alles andersom hè?quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:08 schreef TheGeneral het volgende:
Tegen Wawa was Djokovic ook weer niet zo sterk hoor. Wawa was in de 1e set erg matig. 2e set was een stuk beter en had Djoko het ook wat moeilijker. Maar het was duidelijk dat hij de betere was vandaag en dus meer dan verdiend won.
Zodra hij van dit bijgeloof af valt gaat hij weer een Slam winnen en ik gun het hem ontzettend.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:34 schreef detennismaster het volgende:
Dit is echt bizar.
[..]
http://www.tennis.nl/buit(...)ar-twee-rackets-over
Maakt me niet uit of Berdych goed speelt, of zijn tegenstander fantastisch was. Het resultaat is altijd hetzelfde. Hij kan dat soort potjes gewoon echt nooit winnen als het belangrijk wordt....het is de grootste net-niet speler van zijn generatie. Die gast heeft ook maar 5 titels ofzo en geen enkele dit jaar....quote:Op zaterdag 2 november 2013 01:02 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Hebben de mensen die hier op Berdych zitten te haten uberhaupt de wedstrijd gezien? Beste wedstrijd van Ferrer die ik in tijden gezien heb en op die eerste servicegame na gewoon een heel goed niveau de hele wedstrijd.
Berdych was ook allesbehalve slecht, maar gewoon iets minder.
Dat is dus precies wat ik bedoelde, maar dan wat genuanceerder uitgedrukt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maakt me niet uit of Berdych goed speelt, of zijn tegenstander fantastisch was. Het resultaat is altijd hetzelfde. Hij kan dat soort potjes gewoon echt nooit winnen als het belangrijk wordt....het is de grootste net-niet speler van zijn generatie. Die gast heeft ook maar 5 titels ofzo en geen enkele dit jaar....
Hij komt niet in de buurt van de net-niet kwaliteiten van Monfilsquote:Op zaterdag 2 november 2013 11:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maakt me niet uit of Berdych goed speelt, of zijn tegenstander fantastisch was. Het resultaat is altijd hetzelfde. Hij kan dat soort potjes gewoon echt nooit winnen als het belangrijk wordt....het is de grootste net-niet speler van zijn generatie. Die gast heeft ook maar 5 titels ofzo en geen enkele dit jaar....
Monfils is zelden in de situatie geweest van net-wel...Hij is gewoon een helemaal-niet speler.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:24 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Hij komt niet in de buurt van de net-niet kwaliteiten van Monfils
Djokovic in close 2 setsquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:25 schreef Gruisman het volgende:
Het gaat bijna beginnen! Verwachtingen? Ik zeg Djoko in 2sets
Ik wel. Tot nu toe is het beeld goed. Zijn er misschien storingen in jouw regio?quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:52 schreef Gruisman het volgende:
Kijken jullie ook op Sport1 tennis? Want het beeld is bij mij heel onscherp en houterig-O-
Wellicht.. De tennisbal is gewoon een haperige gele streep bij mij, erg vervelendquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik wel. Tot nu toe is het beeld goed. Zijn er misschien storingen in jouw regio?
Mee eens.quote:
quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:01 schreef Norrage het volgende:
En je weet nu al dat Fedje, als ie dit wint, morgen geen bal raakt tegen Rafa en er 6-1 6-1 afgaat
Maar dat geheel terzijdetwitter:TennisTV twitterde op zaterdag 02-11-2013 om 15:10:44Groups for the #ATPFinals. Group A: Nadal, Ferrer, Berdych, Wawrinka. Group B: Djokovic, Del Potro, Federer, Gasquet. #tennis reageer retweet
DIT MEEN JE NIET???quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:14 schreef Marcoss het volgende:
Maar dat geheel terzijdetwitter:TennisTV twitterde op zaterdag 02-11-2013 om 15:10:44Groups for the #ATPFinals. Group A: Nadal, Ferrer, Berdych, Wawrinka. Group B: Djokovic, Del Potro, Federer, Gasquet. #tennis reageer retweet
Nadalquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:14 schreef Marcoss het volgende:
Nadal pittige groep hoorquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:14 schreef Marcoss het volgende:
Indoor is de enige plek waar hij de "mental edge" heeft over Nadal. Als hij vandaag wint van Nole zie ik Federer z'n hoofdprijs van het seizoen nog pakken ookquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:01 schreef Norrage het volgende:
En je weet nu al dat Fedje, als ie dit wint, morgen geen bal raakt tegen Rafa en er 6-1 6-1 afgaat
Round Rooowbinquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:21 schreef Norrage het volgende:
Aan de andere kant, Rafa was toch wel door de RR gekomen ondanks dat ie daar met normale tegenstanders wel een potje zou kunnen verliezen. Nu moet hij in de semi wss tenminste echt aan de bak (als dat niet Federer wordt tenminste...)
Godverdommequote:Op zaterdag 2 november 2013 15:26 schreef 1239758715981 het volgende:
Nadal is 47-7 tegen de rest van zijn WTF groep
Djokovic 32-20
ik zie jou ook nu echt voor me, kokend achter je pcquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Godverdomme![]()
![]()
En 7 van die 7 verliespotten kwamen in de vorige eeuw zowat....
Ongelooflijk inderdaad. Mensen die menen dat Nadal 'pech' heeft met zijn draws, ga je mond spoelen...quote:
Ik heb me nog zelden zo geergerd aan een draw als nu. Als het 1 april was zou ik denken dat het 1 grote grap isquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:28 schreef luckass het volgende:
[..]
ik zie jou ook nu echt voor me, kokend achter je pc
Was dit niet al voorspeld? Je kunt je klok erop gelijk zetten. Nadal dus al in de halve finale.quote:
Volgens mij ook ja.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:16 schreef Norrage het volgende:
Godverdomme zeg, die WTF draw....echt man... Rafa
Dit is nog wel de allerergste lucky draw van hem ooit![]()
![]()
![]()
Nadal zou déze Djoko gewoon hoppetee wegmaaien in de finale.quote:
Nah, dit is gewoon een matchup dingetje met Fedje. Rafa maakt geen kans tegen Djoko indoors. Zeker niet in de vorm van Rafa, die speelt zo slecht zeg. Zag er echt niet uit gister. Ik zie wellicht zelfs Ferrer nog winnenquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nadal zou déze Djoko gewoon hoppetee wegmaaien in de finale.
Suus21.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:32 schreef suus21 het volgende:
Ik kijk dus alleen als groep b moet spelen, wat een kut loting en nadal heeft inderdaad vaak goede draws..
Da lijkt me wat overdreven.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nah, dit is gewoon een matchup dingetje met Fedje. Rafa maakt geen kans tegen Djoko indoors.
Dit is toch ook een kwestie van match-up? Als hij tegen Djokovic moet staat hij er meestal wel weer. Zijn vorm in partijen tegen anderen zegt weinig over zijn vorm tegen Djokovic.quote:Zeker niet in de vorm van Rafa, die speelt zo slecht zeg. Zag er echt niet uit gister. Ik zie wellicht zelfs Ferrer nog winnen
Precies. DAarom heeft Djoko ook vaak moeite met Murrayquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:38 schreef suus21 het volgende:
Djoko speelt eindelijk weer eens tegen iemand die niet met hem mee zit grinden en goed in vorm is. Die variatie van het spel van fed en de snelheid ervan vindt djoko niet fijn dat is duidelijk te zien. Tegen elk ander had djoko wel al die passings en matige volleys afgemaakt en zou dan in twee sets winnen. Djoko speelt wat minder vanwege het speltype tegenover hem
Nou... ik weet het nog zo net niet hoor.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:36 schreef Norrage het volgende:
Rafa maakt geen kans tegen Djoko indoors. Zeker niet in de vorm van Rafa, die speelt zo slecht zeg. Zag er echt niet uit gister. Ik zie wellicht zelfs Ferrer nog winnen
Nee, al die Indoorseizoenen hebben wel aangetoond dat Rafa gewoon indoors niet zo goed is...maar goed..hij mag mij het tegendeel bewijzen....maar dat gaat iig niet lukken met die fucking RR groep. Juist daarom maak ik mij er zo boos om. Hij mag wel eens echt bewijzen dat hij indoor ook kan tennissenquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Da lijkt me wat overdreven.
[..]
Dit is toch ook een kwestie van match-up? Als hij tegen Djokovic moet staat hij er meestal wel weer. Zijn vorm in partijen tegen anderen zegt weinig over zijn vorm tegen Djokovic.
Die heeft net als djoko een backhand die doorslaggevend is, dat is bij andere spelers niet het geval. Kom maar op met al jullie djoko fan shit verweer.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Precies. DAarom heeft Djoko ook vaak moeite met Murray
Ja. Djoko heeft gewoon altijd relatief meer moeite met veelzijdige spelers als Fedje en Murray. Spelers als Rafa en Delpo etc geven hem heerlijk ritme, en dat vind hij veel lekkerder om tegen te spelen. Hoeft ie niet zoveel na te denken, weinig smashes en volleys te slaan en kan hij lekker zijn eigen spel spelen. Tegen die spelers lijkt zijn niveau altijd ook heel hoog, maar eigenlijk vind ik Djoko in dit soort potten helemaal geen goede en/of leuke speler...quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:42 schreef suus21 het volgende:
[..]
Die heeft net als djoko een backhand die doorslaggevend is, dat is bij andere spelers niet het geval. Kom maar op met al jullie djoko fan shit verweer.
Ben het totaal met je eens. Ik denk ook niet dat nadal bijvoorbeeld in de jaren 90 ofzo toen gras nog gras was, wimbledon niet zou hebben gewonnen. En dat ook nog tegen serve volleyers..quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, al die Indoorseizoenen hebben wel aangetoond dat Rafa gewoon indoors niet zo goed is...maar goed..hij mag mij het tegendeel bewijzen....maar dat gaat iig niet lukken met die fucking RR groep. Juist daarom maak ik mij er zo boos om. Hij mag wel eens echt bewijzen dat hij indoor ook kan tennissenkrijgt hij 3 fucking sissies die zelfs als Rafa met rechts speelt en op 1 been de zege zouden wegchoken...en dan denken al die mensen weer dat Rafa "zoveel beter is geworden op indoor", wat helemaal niet waar is. Las dat deze week ook al weer
Terwijl hij gewoon tegen een stel Rafa fanboys heeft gespeeld
Dat is een andere discussie. Het spel van Rafa en Djoko is gewoon het nieuwe tennis. ALs ze in de jaren 90 hadden gespeeld hadden ze vast ook wel een ander spel gespeeld...quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:45 schreef suus21 het volgende:
[..]
Ben het totaal met je eens. Ik denk ook niet dat nadal bijvoorbeeld in de jaren 90 ofzo toen gras nog gras was, wimbledon niet zou hebben gewonnen. En dat ook nog tegen serve volleyers..
Heb het meer over iedereen behalve de grote vier...hij wint meestal easy en dan lijkt djoko heeeeeel goed terwijl het doorgaans komt doordat de tegenstander djoko zijn spelletje laat spelen..quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Djoko heeft gewoon altijd relatief meer moeite met veelzijdige spelers als Fedje en Murray. Spelers als Rafa en Delpo etc geven hem heerlijk ritme, en dat vind hij veel lekkerder om tegen te spelen. Hoeft ie niet zoveel na te denken, weinig smashes en volleys te slaan en kan hij lekker zijn eigen spel spelen. Tegen die spelers lijkt zijn niveau altijd ook heel hoog, maar eigenlijk vind ik Djoko in dit soort potten helemaal geen goede en/of leuke speler...
Inderdaad. Dat is net zo'n zinloze discussie als 't vergelijk met de tijd dat er nog met houten rackets werd gespeeld, want dat was nog echter tennisquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Het spel van Rafa en Djoko is gewoon het nieuwe tennis. ALs ze in de jaren 90 hadden gespeeld hadden ze vast ook wel een ander spel gespeeld...
Haha, je bent ècht kwaad he.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, al die Indoorseizoenen hebben wel aangetoond dat Rafa gewoon indoors niet zo goed is...maar goed..hij mag mij het tegendeel bewijzen....maar dat gaat iig niet lukken met die fucking RR groep. Juist daarom maak ik mij er zo boos om. Hij mag wel eens echt bewijzen dat hij indoor ook kan tennissenkrijgt hij 3 fucking sissies die zelfs als Rafa met rechts speelt en op 1 been de zege zouden wegchoken...en dan denken al die mensen weer dat Rafa "zoveel beter is geworden op indoor", wat helemaal niet waar is. Las dat deze week ook al weer
Terwijl hij gewoon tegen een stel Rafa fanboys heeft gespeeld
Nee hoor, toen had je ook baseliners die toch op gras wonnen..quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Het spel van Rafa en Djoko is gewoon het nieuwe tennis. ALs ze in de jaren 90 hadden gespeeld hadden ze vast ook wel een ander spel gespeeld...
Normaal gesproken zou ik dat ook denken, was het niet dat Fedje de laatste tijd een stuk meer DF'en slaat dan vroeger (ooit, eigenlijk).quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:00 schreef suus21 het volgende:
Ik zou ook bang zijn om een tweede te slaan tegen djoko op een belangrijk moment, zo zwak is dat niet..
Hij wil niet grinden op zo'n moment dus gaat ie voor meer risico.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:01 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik dat ook denken, was het niet dat Fedje de laatste tijd een stuk meer DF'en slaat dan vroeger (ooit, eigenlijk).
Nou ja zeg.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:07 schreef Norrage het volgende:
[...]
Ik ben wel voor Fedje, maar Rafa mag echt geen indoor toernooi winnen dus Djoko moet deze pot pakken.
Want dat zou een argument tegen Rafa wegnemen in de eindeloze GOAT discussie?quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:07 schreef Norrage het volgende:
Djoko
Ik ben wel voor Fedje, maar Rafa mag echt geen indoor toernooi winnen dus Djoko moet deze pot pakken.
Nee hoor. Rafa is al de GOAT. Dus dat maakt geen verschil.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:13 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Want dat zou een argument tegen Rafa wegnemen in de eindeloze GOAT discussie?
Op grond waarvan?quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee hoor. Rafa is al de GOAT. Dus dat maakt geen verschil.
[...]
Maar tegen wie moet hij dan allemaal spelen voor een moeilijke draw? Op dit moment vormt namelijk alleen Djokovic nog een moeilijke tegenstander voor Rafa.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik wil dat Rafa een indoor toernooi wint, als hij een fucking zware draw heeft. Niet zo'n fucking sissy draw als nu of met de WTF straks
Tegen spelers als een Dimitrov (was in vorm), Delpo, Murray (ok doet niet mee), Fed zelf, Isner indoors ofzo, etc etc...In ieder geval NIET Ferrer, Berdych, Gasquet of Wawrinka....En met wie zit hij in de WTF poule?quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:16 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Maar tegen wie moet hij dan allemaal spelen voor een moeilijke draw? Op dit moment vormt namelijk alleen Djokovic nog een moeilijke tegenstander voor Rafa.
Hij is drama ( deze week ) en wint toch bijna altijd lijkt mij een goed argument voor GOAT zijnde..quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik wil dat Rafa een indoor toernooi wint, als hij een fucking zware draw heeft. Niet zo'n fucking sissy draw als nu of met de WTF straksEN ik wil niet dat mensen (lees: leken) gaan denken dat Rafa zo fucking goed op indoor was dat hij het heeft gewonnen, terwijl dat niet zo is want hij is echt drama deze week.
Sowieso zijn alle toppers standaard drama in Parijs. Het is het toernooi van de underdog.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:22 schreef suus21 het volgende:
[..]
Hij is drama ( deze week ) en wint toch bijna altijd lijkt mij een goed argument voor GOAT zijnde..
Das waar. Maar het is wel frustrerend.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:22 schreef suus21 het volgende:
[..]
Hij is drama ( deze week ) en wint toch bijna altijd lijkt mij een goed argument voor GOAT zijnde..
Ja, nog gekker.quote:
Tenzij je daarmee bedoelt dat Nadal itt Djokovic meer stierachtige trekjes heeft dan geitachtige kan ik het zelfs als Djokovic supporter niet met je eens zijn.quote:
Meen je dat nou? Ik vind Djokovic veel dominanter.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:28 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Tenzij je daarmee bedoelt dat Nadal itt Djokovic meer stierachtige trekjes heeft dan geitachtige kan ik het zelfs als Djokovic supporter niet met je eens zijn.
Klopt, maar ik bedoelde qua ondergronden. Ook de service van Djokovic is beterquote:Op zaterdag 2 november 2013 16:32 schreef suus21 het volgende:
[..]
Echt niet, nadal heeft bijvoorbeeld veel beter netspel dan djoko.
Maar bij de GOAT-discussie gaat het om prestaties, niet om de kwaliteit van je spel.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:33 schreef Rosario het volgende:
[..]
Klopt, maar ik bedoelde qua ondergronden. Ook de service van Djokovic is beter
2011 was een beter jaar qua resultaten en qua niveau dan welk Rafa jaar dan ook vind ik, dus misschien in die zin.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:31 schreef Rosario het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik vind Djokovic veel dominanter.
Vind ik niet,quote:
Greatest of all time of all time? Of gewoon de beste geit ooit?quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:38 schreef Federer-fan het volgende:
Wat mij betreft is Federer de GOAT of all time tot iemand meer GS'en wint.
Was een grap.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:39 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Greatest of all time of all time? Of gewoon de beste geit ooit?
Hij zou er toch verstandig aan doen om het publiek niet tegen zich te krijgen (ook met het oog op morgen), want daar heeft hij altijd maar wat last van.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:38 schreef Tim86 het volgende:
Wat een gebitch over het vuistje van Djoko bij Sport1 zeg
Maar het gaat toch juist om die prestaties? Het gaat erom wie er wint, niet om wie een beter forehand, backhand of wat voor slag dan ook heeft.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:39 schreef Rosario het volgende:
Qua prestaties is Nadal uiteraard meer GOAT, maar ik zie Djokovic nog wel dichterbij komen de komende jaren.
Het is pas MP.quote:
Naja dat is de hele essentie van die eeuwige GOAT discussie natuurlijk. Als het een feitelijk ding was dan bestond er geen discussie..quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar het gaat toch juist om die prestaties? Het gaat erom wie er wint, niet om wie een beter forehand, backhand of wat voor slag dan ook heeft.
Dat is niet helemaal waar. Ook als het alleen om prestaties gaat, is er genoeg ruimte voor discussie: Nadal heeft meer Masterstitels, heeft Olypisch goud. Het gaat er dan om hoe je de prestaties weegt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:41 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Naja dat is de hele essentie van die eeuwige GOAT discussie natuurlijk. Als het een feitelijk ding was dan bestond er geen discussie..
Nee hoor.quote:
Als je ervan overtuigd bent, zou ik er wat spaargeld op zetten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:43 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ik zie Nadal niet van deze Djoko winnen eerlijk gezegd
quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:44 schreef Rosario het volgende:
De winnaar is Djokovic, Nadal of Ferrer.
[...]
Die extra dag rust had hij ook wel nodig na dat overvolle wedstrijdprogramma van dit seizoen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:44 schreef suus21 het volgende:
Federer had moeten blijven slicen zoals in de eerste set. Toch een goede wedstrijd en een dag meer rust voor WTF.
Het komt aan op de halve finale en de finale.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:50 schreef Jellereppe het volgende:
Nadal en indoortoernooien. Het is net als vuur en water. Vandaar dat het maar de vraag is of hij ooit de ATP World Tour Finals gaat winnen.
Dat lijtk me lastig omdat de wedstrijd dan nog niet begonnen is. Maar ze zouden hem er zeker op de een of andere manier voor moeten straffen. Maar ik zou er geen probleem mee hebben als hij er een paar strafpunten voor kreeg, ook niet als hij te veel tijd neemt. Zou willen dat ze die regels een keer zouden handhaven.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:06 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Dat eeuwige de tegenstander en umpire om hem laten wachten, dat kan toch gewoon niet.
Umpires zouden daar gewoon strafpunten voor moeten geven.
Inderdaad. We zullen zien. Hij is nog 27 jaar en heeft wel even (mits zijn knieën het houden).quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het komt aan op de halve finale en de finale.
Om het als een "no show" te laten gelden zou wat ver gaan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat lijtk me lastig omdat de wedstrijd dan nog niet begonnen is. Maar ze zouden hem er zeker op de eenof andere manier voor moeten straffen. Maar ik zou er geen probleem mee hebben als hij er een paar strafpunten voor kreeg, ook niet als hij te veel tijd neemt. Zou willen dat ze die regels een keer zouden handhaven.
Ja, klopt. Ik hoop altijd maar dat de toppers elkaar tot grote hoogten brengen, niet dat een van hen alle andere domineert.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Inderdaad. We zullen zien. Hij is nog 27 jaar en heeft wel even (mits zijn knieën het houden).
Ja, maar één of twee punten moet wel kunnen. Maar wat mij betreft is het al voldoende als ze hem na de eerste waarschuwing steeds een strafpunt geven als hij te veel tijd neemt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:11 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Om het als een "no show" te laten gelden zou wat ver gaan.![]()
Maar ik vind het gewoon zo respectloos, de speler en de umpire staan klaar en wachten op jouw en Nadal gaat gewoon lekker door.
We hebben het er wel vaak over hoe gravel de h2h van Federer-Nadal vertekend, maar met Ferrer-Nadal is dat nog meer het geval.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:28 schreef Rosario het volgende:
Voor de finale hoop ik dat Nadal wint, voor Ferrer hoop ik dat Ferrer wint. Ferrer hoort niet Nadals pigeon te zijn.
Vamos!
Dat waag ik te betwijfelen. Mijn scenario: Nadal wint fluitend al zijn groepswedstrijden, terwijl in de andere groep Djoko, Fed en JMDP (Gasquet doet uiteraard alleen voor spek-en-bonen mee) elkaar het vuur aan de schenen leggen en allemaal zware driesetters spelen. Degene die de 'mazzel' zal hebben om tegen Nadal aan te treden in die halve finale kan op dat moment nauwelijks meer op z'n benen staan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:52 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Het positieve van de relatief zwakke Nadal groep in de WTF is dat Nadal zeer waarschijnlijk een zware semifinale heeft op de WTF.
Het is natuurlijke een mogelijkheid, zeker gezien de twijfelachtige conditie van Del Potro. Indoorwedstrijden best of 3, zeker tussen deze drie zijn meestal echter geen slijtageslagen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Uitstekende derde set van Djoko, maar oei! wat liet Fed z'n 1ste service het weer afweten. Met z'n 2e had hij niks in te brengen tegen een zo goed retournerende Djoko...
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Mijn scenario: Nadal wint fluitend al zijn groepswedstrijden, terwijl in de andere groep Djoko, Fed en JMDP (Gasquet doet uiteraard alleen voor spek-en-bonen mee) elkaar het vuur aan de schenen leggen en allemaal zware driesetters spelen. Degene die de 'mazzel' zal hebben om tegen Nadal aan te treden in die halve finale kan op dat moment nauwelijks meer op z'n benen staan.
Laten we 't hopen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:32 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Het is natuurlijke een mogelijkheid, zeker gezien de twijfelachtige conditie van Del Potro. Indoorwedstrijden best of 3, zeker tussen deze drie zijn meestal echter geen slijtageslagen.
Voor zover ik het weet: Nadal moet vandaag verliezen van Ferrer en Djoko moet in ieder geval dit toernooi winnen. Dan heeft hij nog een kans om als nr. 1 te eindigen, indien niet, dan staat vast dat Nadal de nr. 1 is voor dit jaar.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:34 schreef Federer-fan het volgende:
Wat moet Djokovic doen om het jaar eindigen als nummer 1?
Ik hoop dat dat niet voldoende is dan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Voor zover ik het weet: Nadal moet vandaag verliezen van Ferrer en Djoko moet in ieder geval dit toernooi winnen.
Toch heeft hij ook op gravel kansen gehad, zeker dit jaar. Set in Rome, set voor en *5-6 15-30 voor met een open veld in Madrid.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:29 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
We hebben het er wel vaak over hoe gravel de h2h van Federer-Nadal vertekend, maar met Ferrer-Nadal is dat nog meer het geval.
Nee, dat is nog niet voldoende, zie mijn edit.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat niet voldoende is dan.Want als Nadal deze partij verliest, wint Djokovic de finale vrijwel zeker.
Oké, ik snap hem, bedankt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nee, dat is nog niet voldoende, zie mijn edit.
Het is eigenlijk wel weer grappig, had Fed vandaag Djoko verslagen, dan had al vastgestaan dat Nadal de YE nr. 1. zou zijn.quote:
Hoe groot?quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:44 schreef GwaiLow het volgende:
Heb vooraf aan deze wedstrijd een grote bet op Ferrer gemaakt, dus hij moet dit wel ff doortrekken. Al vind ik het ook leuk als Nadal 'm wint.
Ik vind het prima, als hij de partij maar niet wint.quote:
Ja, wrijf het er maar even in.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mooie stel. Hebben al een relatie sinds hun tienerjaren.
[ afbeelding ]
quote:
Excuses.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, wrijf het er maar even in.
Jij zou d'r doen begrijp ik.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, wrijf het er maar even in.
Nee, kan het me voorstellen met Federers vorm tegenwoordig.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De tweeling van Fed was er vandaag ook bij maar leken niet erg onder de indruk.
Geeft niet.quote:
In zulke termen zie ik dat niet. Ik zou met haar over het strand willen wandelen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Jij zou d'r doen begrijp ik.
Aaaah, dat hebben ze van hun moeder.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]![]()
![]()
De tweeling van Fed was er vandaag ook bij maar leken niet erg onder de indruk.
Ah, jij bent een romanticus.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:05 schreef Federer-fan het volgende:
In zulke termen zie ik dat niet. Ik zou met haar over het strand willen wandelen.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:05 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Aaaah, dat hebben ze van hun moeder.
Ja, klopt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ah, jij bent een romanticus.
[..]
Mooie dame hequote:
Ja, ik vind haar heel leuk. Ze lijkt me lief en ze heeft echt klasse vind ik.quote:
Dat zou echt helemaal geweldig zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:11 schreef Rosario het volgende:
Kan Ferrer morgen ook Djokovic hebben?
Jinxen zijn we niet van gediend.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:11 schreef Rosario het volgende:
Ik zie het niet gebeuren. Dat is natuurlijk een finale; dit is maar een halve finale.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:11 schreef Rosario het volgende:
Nee dat was een corrigerend tikje op de bilquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:14 schreef Federer-fan het volgende:
Probeerde Nadal die ballenjongen nou te ridderen ofzo?
Ik heb het even nagekeken en hij heeft die bevoegdheid niet, dus ik denk dat hij iets anders deed.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:14 schreef Federer-fan het volgende:
Probeerde Nadal die ballenjongen nou te ridderen ofzo?
Het zou wel een stevig signaal afgeven aan de concurrentie inderdaad.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:15 schreef 1239758715981 het volgende:
Maar even serieus, als DAVEED hier wint biedt dat wel mogelijkheden voor de WTF. Nadal is beatable
Verslaanbaar?quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:15 schreef 1239758715981 het volgende:
Maar even serieus, als DAVEED hier wint biedt dat wel mogelijkheden voor de WTF. Nadal is beatable
Ik vind het altijd moeilijk om om te gaan met complimenten maar ik heb geleerd dat je dan gewoon dank je wel moet zeggen dus dank je wel.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:19 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Wat ben je toch goed in Engels![]()
[...]
Inherent aan zijn topspin spelletje, lijkt me.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:21 schreef Federer-fan het volgende:
Waarom slaat Nadal zo ondiep? Als Nadal even aanzet, redt Ferrer het niet.
Belangrijke game dit.
Nadal helpt goed mee, want die doet weinig vandaag. Slaat ondiep, maakt meer UE's dan ik hem in lange tijd heb zien doen en faalt op de belangrijke momenten.quote:
Die spin slaat hij altijd maar die ondiepe slagen vind ik niet kenmerkend voor Nadal.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:26 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Inherent aan zijn topspin spelletje, lijkt me.
[...]
ik denk het welquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:11 schreef Rosario het volgende:
Ik bedoel dat als hij hem niet helemaal lekker raakt op een dag, dan zorgt die enorme spin die normaal gesproken ballen (net) in trekt, dat ze "naar voren getrokken worden" en kort vallen. Deed het ook tegen Delpo.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die spin slaat hij altijd maar die ondiepe slagen vind ik niet kenmerkend voor Nadal.
Oké, snap het.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:35 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als hij hem niet helemaal lekker raakt op een dag, dan zorgt die enorme spin die normaal gesproken ballen (net) in trekt, dat ze "naar voren getrokken worden" en kort vallen. Deed het ook tegen Delpo.
[...]
Yep.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:42 schreef Anonymousz het volgende:
als nadal de 2e set wint, wint hhij ook de 3e
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |