abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132788625
quote:
Groen licht voor cultuurpaleis Den Haag

In het centrum van Den Haag verrijst tussen nu en 2018 een groot cultuurpaleis. De gemeenteraad van de hofstad ging daar donderdagavond definitief mee akkoord.

Over het zogeheten Spuiforum was en is veel te doen. Door de ophef dreigde de Haagse coalitie in de zomer te vallen.

Het Spuiforum moet het onderkomen worden van het Nederlands Danstheater, het Residentie Orkest en het Koninklijk Conservatorium. De Dr. Anton Philipszaal en het Lucent Danstheater worden daarvoor gesloopt. Den Haag heeft maximaal 181 miljoen euro over voor het project.

Bij de vergadering donderdag stemde de gemeenteraad in met het bestemmingsplan voor het gebied waar het theater moet komen. Het bestemmingsplan is een gedetailleerde plattegrond waarin staat wat voor activiteiten ergens mogen komen. Het is de laatste stap in de aanloop naar de bouw. Na de goedkeuring mag de gemeente nu zoeken naar bedrijven die het theater gaan bouwen.

Het project is niet populair in Den Haag, blijkt uit peilingen. Maar wethouder Marnix Norder (Stadsontwikkeling) is optimistisch. ''Draagvlak ontstaat als je begint. Dit wordt geweldig, een brandpunt van cultuur midden in de stad. Het is zo helder dat dit een verbetering is.''

Verspilling

Tegenstanders vinden het project een verspilling van belastinggeld. Ze zijn bang dat het cultuurpaleis veel duurder wordt dan begroot en zien liever dat de bestaande gebouwen worden gerenoveerd.

De gemeente heeft die mogelijkheid in de zomer laten onderzoeken, maar daaruit kwam naar voren dat sloop en nieuwbouw goedkoper was en meer opleverde. Andere critici wijzen op het historisch belang: het Lucent Danstheater uit 1987 was het eerste grote ontwerp van de nu wereldberoemde architect Rem Koolhaas.

De tegenstanders leggen zich niet neer bij de keuze van de gemeenteraad. Ze willen naar de Raad van State stappen. Ook hopen ze dat de nieuwe coalitie na de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar het besluit terugdraait. Norder is daar niet bang voor. ''Dan verspilt het college miljoenen.''
bron
treurig besluit weer, weer etterlijke miljoenen over de balk smijten voor een graflelijk gebouw...
pi_132788655
ow, en dit moet het worden:

mag ik even kotsen.. :r

[ Bericht 49% gewijzigd door mschol op 01-11-2013 11:31:04 ]
pi_132788722
Volslagen debiel en schandalige geldverspilling.
  vrijdag 1 november 2013 @ 11:46:02 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_132789226
De politiek. :')
Ironisch dat volksvertegenwoordigers doorgaans de meest wereldvreemde figuren zijn.
pi_132789275
Wat een mooi gebouw en inititatief. Misschien kunnen ze nog even buurten bij de gemeente groningen, die hebben ook al zo'n prachtig initiatief ontplooid (het forum)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_132789326
Tja. De gemeente draagt 181 miljoen euro bij. Ik las dat het iets van 300 miljoen moet gaan kosten. Het is een lange tijd geleden dat ik las dat NL zoveel geld spendeerde aan cultuur.
pi_132789394
Duur verlengstuk weer.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132790396
Waarom moeten al die gebouwen zo modern/futuristisch zijn?
  vrijdag 1 november 2013 @ 12:33:19 #9
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132790492
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:29 schreef expans het volgende:
Omdat wij in 2013 leven en niet in 1890.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132790512
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:29 schreef expans het volgende:
Zodat ze over 25 jaar weer kunnen zeggen dat het gebouw gedateerd is en toe is aan vervanging.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 november 2013 @ 12:35:30 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132790545
Het is alleen zonde dat een hoop andere theaters/muziekgebouwen gesloten gaan worden :')
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132790597
Wat een lelijk gebouw zeg. Laat het lekker hoe het nu is.
Zonde van al dat geld
  † In Memoriam † vrijdag 1 november 2013 @ 12:38:36 #13
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_132790617
Ah, "cultuur" met de nodige imago staat boven armoede bestrijden. Heerlijke gedachte weer.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_132790675
Hoezo geldverspilling? Renoveren was blijkbaar duurder. De gemeente kiest dus voor de goedkoopste oplossing. Juist die tegenstanders willen de gemeente op kosten jagen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 november 2013 @ 12:41:12 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132790682
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:34 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Zodat ze over 25 jaar weer kunnen zeggen dat het gebouw gedateerd is en toe is aan vervanging.
En er weer geld over de balk gesmeten kan worden...

Serieus, is er hier ook maar íemand die werkelijk gelooft dat dit gedrocht 'maar' 181 miljoen gaat kosten?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_132790816
Ook in Groningen komt een cultuurpaleis (waar, en ik citeer: "inwoners van de stad Groningen met elkaar in discussie kunnen gaan over cultuur, geschiedenis en literatuur"), slechts 71 miljoen euro, geen geld!

Groningen kan het niet betalen, dus:
- bezuinigen op onderhoud van de openbare ruimte
- bezuinigen op openbaar vervoer
- bezuinigen op hulp aan de armen
- bezuinigen op instanties die niet 'vrijwillig' willen verhuizen naar dit gevaarte
- niet bezuinigen op het wachtgeld voor Rehwinkel
- bezuinigen op sportvelden
- bezuinigen op ouderenhulp
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_132791025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
Hoezo geldverspilling? Renoveren was blijkbaar duurder. De gemeente kiest dus voor de goedkoopste oplossing. Juist die tegenstanders willen de gemeente op kosten jagen.
de goedkoopste optie is gewoon niks doen, want de panden voldoen echt nog wel..
zat andere zaken waaraan de gemeente zijn geld beter kan besteden..

ik noem bijvoorbeeld maar het fietspad dwars door den haag centrum, levensgevaarlijk (zowel voor fietsers als voetgangers...)
pi_132791177
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:52 schreef mschol het volgende:

[..]

Tsja, of de kosten worden op den duur alleen maar hoger. Je moet namelijk onderhoud blijven plegen aan het oude pand en dat is in feite weggegooid geld omdat je weet dat het op termijn toch vervangen moet worden.

Een optie is natuurlijk om helemaal geen cultureel centrum te hebben, maar dat lijkt me onwenselijk voor het voorzieningenniveau in Den Haag.

Maar goed, het artikel is mij wat te beperkt qua info.
pi_132791795
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een monumentaal pand staat imo mooier dan dit. Waarom geen mix ontwerpen?
pi_132791844
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

ik weet niet hoor, maar een pand uit 1890 heeft meer looks dan al die kale strakke 2013 panden bijelkaar
pi_132791975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:45 schreef Alan_Bastard het volgende:
Ook in Groningen komt een cultuurpaleis (waar, en ik citeer: "inwoners van de stad Groningen met elkaar in discussie kunnen gaan over cultuur, geschiedenis en literatuur"), slechts 71 miljoen euro, geen geld!

[ afbeelding ]

Groningen kan het niet betalen, dus:
- bezuinigen op onderhoud van de openbare ruimte
- bezuinigen op openbaar vervoer
- bezuinigen op hulp aan de armen
- bezuinigen op instanties die niet 'vrijwillig' willen verhuizen naar dit gevaarte
- niet bezuinigen op het wachtgeld voor Rehwinkel
- bezuinigen op sportvelden
- bezuinigen op ouderenhulp
Er is een referendum over geweest én het ontwerp van het gebouw is het resultaat van een publieke enquete met zes opties (waarbij de gemeente eigenlijk een voorkeur had voor een wat minder futuristisch uitziend gebouw).

Met dat laatste heb je trouwens meteen een OT argument voor de vraag "waarom zo'n futuristisch gebouw?"

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2013 13:31:01 ]
pi_132793037
Gaarne:

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:17:21 #23
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_132793167
Die 50 miljard schuld van de Nederlandse gemeenten moet ergens vandaan komen. Altijd leuk zo'n cultuurpaleis waar 1% van de bevolking wel eens binnen komt lopen. Geen geld hebben maar toch doorgaan met uitgeven. De overheid schijnt in een parallelle werkelijkheid te leven.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_132793298
Ik vind het prachtig. Heeft wel wat van de Markthal in Rotterdam weg. Neemt niet weg dat ik mij afvraag of het wel handig is om geld aan dit soort fratsen uit te geven, een gebouw van 181 miljoen (exclusief overschrijdingen) is gewoon peperduur en de vraag is of andere publieke uitgaven niet urgenter zijn.
pi_132793384
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
De goedkoopste oplossing is natuurlijk gewoon een gebouw van het model 'doos' neer te zetten.
pi_132793439
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De goedkoopste oplossing is natuurlijk gewoon een gebouw van het model 'doos' neer te zetten.
Ja, maar moet je dat willen?

Het mooiste zou natuurlijk zijn als private partijen het complete project financieren, maar dat is een utopie in deze tijden. Een privaat-publieke samenwerking is het beste waar je op kunt hopen.
pi_132793557
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, maar moet je dat willen?
Als je de goedkoopste oplossing wil wel.

quote:
Het mooiste zou natuurlijk zijn als private partijen het complete project financieren, maar dat is een utopie in deze tijden. Een privaat-publieke samenwerking is het beste waar je op kunt hopen.
De vraag is natuurlijk wel een beetje of de private partijen door de gemeente ook serieuzer zijn genomen dan enkel de functie als geldboom waar de gemeente van mag plukken. Dit vind ik al weer van die dagdroomverhaaltjes:
quote:
''Draagvlak ontstaat als je begint. Dit wordt geweldig, een brandpunt van cultuur midden in de stad. Het is zo helder dat dit een verbetering is.''
pi_132793655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:29 schreef Igen het volgende:

Er is een referendum over geweest én het ontwerp van het gebouw is het resultaat van een publieke enquete met zes opties (waarbij de gemeente eigenlijk een voorkeur had voor een wat minder futuristisch uitziend gebouw).

Met dat laatste heb je trouwens meteen een OT argument voor de vraag "waarom zo'n futuristisch gebouw?"
Leuk zes opties, had je voeger bij verkiezingen in het Oostblok ook:
- Kameraad 1
- Kameraad 2
- Kameraad 3
- Kameraad 4
- Kameraad 5
- Kameraad 6

De optie om de miljoenen te sparen of anders te besteden stond er natuurlijk niet bij :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_132793681
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Als je de goedkoopste oplossing wil wel.
Maar moet je de burger dan horen klagen.

quote:
De vraag is natuurlijk wel een beetje of de private partijen door de gemeente ook serieuzer zijn genomen dan enkel de functie als geldboom waar de gemeente van mag plukken. Dit vind ik al weer van die dagdroomverhaaltjes:

[..]

De kans is inderdaad groot dat de ambtenarij weinig doortastend te werk is gegaan.
pi_132793696
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Leuk zes opties, had je voeger bij verkiezingen in het Oostblok ook:
- Kameraad 1
- Kameraad 2
- Kameraad 3
- Kameraad 4
- Kameraad 5
- Kameraad 6

De optie om de miljoenen te sparen of anders te besteden stond er natuurlijk niet bij :)
Klopt, want die vraag was daarvoor al aan bod gekomen, in het referendum.
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:39:28 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132793782
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:23 schreef expans het volgende:

[..]

Een monumentaal pand staat imo mooier dan dit. Waarom geen mix ontwerpen?
Dat is een kwestie van smaak waar over te twisten valt. De historische uitstraling mist een hedendaagse replica sowieso.

Belangrijker is ook functionaliteit. In Amsterdam is recentelijk de nieuwe Melkweg en de la mar theater opgeleverd. Als je daar binnen bent geweest wordt het snel duidelijk waarom men kiest voor een modern design.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132793937
In feite zetten ze het atrium bovenop het gebouw. Met uitzicht richting duinen en zee kan dat heel erg mooi zijn denk ik.

pi_132793983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:35 schreef Igen het volgende:

Als de burgers hier willens en wetens voor hebben gekozen, laat ze hier dan maar ook voor bloeden, dus gewoon via de gemeentelijke belasting verhalen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_132794061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
Maar moet je de burger dan horen klagen.
Werkt goed tegen NIMBY-gehuil. "Oh, dan zetten we toch het model 'doos' neer. :P"

quote:
De kans is inderdaad groot dat de ambtenarij weinig doortastend te werk is gegaan.
Bijvoorbeeld, stel dat ze een gebouw neer zetten dat de helft goedkoper is, dan kan de resterende helft aan subsidies op kunst en cultuur worden uitgegeven. Het staat zo treurig als het theater af is dat het geld op is om het te vullen. ;)
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:51:17 #35
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132794158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
Die 50 miljard schuld van de Nederlandse gemeenten moet ergens vandaan komen. Altijd leuk zo'n cultuurpaleis waar 1% van de bevolking wel eens binnen komt lopen. Geen geld hebben maar toch doorgaan met uitgeven. De overheid schijnt in een parallelle werkelijkheid te leven.
Het station in Arnhem is al sinds 1997 in verbouwing omdat er niet genoeg geld voor is om het eindelijk een keer af te maken. Toch hebben ze ergens geld vandaan weten te toveren voor een ''kunstcluster'' met als enige argument dat in een gigantische wereldstad als Arnhem het heul ver fietsen is om naar 3 aparte gebouwen te gaan. Gebouwen die vlak voor dit plan voor vele miljoenen waren gerenoveerd. Toch als ik de comments op fok lees moeten deze mensen eigenlijk gaan zorgen voor nog veel meer dingen die het stelende bedrijfsleven momenteel levert.
pi_132794209
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:39 schreef Ryon het volgende:
Belangrijker is ook functionaliteit. In Amsterdam is recentelijk de nieuwe Melkweg en de la mar theater opgeleverd. Als je daar binnen bent geweest wordt het snel duidelijk waarom men kiest voor een modern design.
Een modern ontwerp heeft anders niks met goede akoestiek te maken. De natuurwetten zijn vermoedelijk niet veranderd sinds het ontstaan van het heelal. Sterker nog, akoestisch gezien is een rechthoekig, relatief smal en hoog ontwerp volgens mij het beste.
pi_132794221
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als de burgers hier willens en wetens voor hebben gekozen, laat ze hier dan maar ook voor bloeden, dus gewoon via de gemeentelijke belasting verhalen
Ging over Groningen hè. Daar was een referendum geweest waar het kamp "Grote Markt Ja!" nipt won van het kamp "Meer doen met 40 miljoen".

Hoe de besluitvorming in Den Haag is gegaan, weet ik niet. Waarom is er geen correctief referendum aangevraagd? Heeft het project een rol gespeeld in de campagne bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen? Etc.
pi_132801067
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Ging over Groningen hè. Daar was een referendum geweest waar het kamp "Grote Markt Ja!" nipt won van het kamp "Meer doen met 40 miljoen".
Vertel dan het hele verhaal.

Twee referenda, eerste had voldoende opkomst en 81% stemde tegen.
Vier jaar later weer een referendum over hetzelfde, toen wonnen de voorstanders nipt, maar de opkomst was te laag om het geldig te verklaren. Uit onderzoek van het DvhN bleek dat een groot deel van de mensen niet ging stemmen omdat ze niet geloofden dat de gemeente het plan zou vergeten (het was immers al eens weggestemd in 2001).
pi_132801867
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:01 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Vertel dan het hele verhaal.
Vertel dan wel de waarheid.
quote:
Twee referenda, eerste had voldoende opkomst en 81% stemde tegen.
Vier jaar later weer een referendum over hetzelfde,
Nee, de eerste keer ging het over de Noordwand en was de parkeergarage onder de Grote Markt, die V&D eiste, de reden waarom zo massaal tegengestemd werd. "Geen gat onder de Grote Markt!" was de campagneslogan, met een scheve Martinitoren.

De tweede keer ging het over de Oostwand, zonder parkeergarage onder de Grote Markt, maar in plaats daarvan met het Forum. Iets heel anders dus. En ...
quote:
toen wonnen de voorstanders nipt, maar de opkomst was te laag om het geldig te verklaren.
Klopt. Maar de gemeenteraad was voor, van de mensen die de moeite namen om te gaan stemmen was de meerderheid voor, bij volgende gemeenteraadsverkiezingen haalden partijen die de plannen steunden een meerderheid. Dus wees een man en neem je verlies.

P.S. Van mij had dat Forum ook niet gehoeven hoor, en ik had ook verwacht dat het tweede referendum daarom weer op een dikke vette nee zou uitdraaien. Dus niet dat je denkt dat ik precies m'n zin heb gekregen ofzo.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2013 19:33:38 ]
pi_132803199
Geld van de burger geeft zooooooo makkelijk uit..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_132803534
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Vertel dan wel de waarheid.

Dat de inhoud van het referendum anders is geef ik gelijk toe, maar -en dat blijft interpretatie- de Groningers zagen het als het tweede referendum over hetzelfde, daarom was de opkomst ook zo laag; in enquêtes was een grote meerderheid tegen...

quote:
P.S. Van mij had dat Forum ook niet gehoeven hoor, en ik had ook verwacht dat het tweede referendum daarom weer op een dikke vette nee zou uitdraaien. Dus niet dat je denkt dat ik precies m'n zin heb gekregen ofzo.
Dat maakt voor de discussie niet uit natuurlijk ;)
  vrijdag 1 november 2013 @ 21:57:53 #42
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132807565
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Een modern ontwerp heeft anders niks met goede akoestiek te maken. De natuurwetten zijn vermoedelijk niet veranderd sinds het ontstaan van het heelal. Sterker nog, akoestisch gezien is een rechthoekig, relatief smal en hoog ontwerp volgens mij het beste.
Nou, bij een cultuurpaleis komt wel iets meer kijken dan alleen goede akoestiek ;)

De twee gebouwen die ik noemde zijn dan ook een stukje multifunctioneler dan bijvoorbeeld het (klassieke) concertgebouw op het museumplein, dat altijd geroemd werd om de akoestiek.
--
pi_132807997
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:39 schreef Ryon het volgende:

Nieuwe Melkweg? heb ik iets gemist?
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:07:53 #44
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132808043
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nieuwe Melkweg? heb ik iets gemist?
Vrij moeilijk te missen. De Melkweg (en stadsschouwburg) zijn tijden in verbouwing geweest. Toornt letterlijk boven het Leidseplein uit ;)
--
pi_132808114
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:44 schreef Kowloon het volgende:
In feite zetten ze het atrium bovenop het gebouw. Met uitzicht richting duinen en zee kan dat heel erg mooi zijn denk ik.

[ afbeelding ]
heb je het nou over het spui forum?

Het is, als ik het ontwerp zo zie, onmogelijk om zo'n uitzicht te krijgen, het is ingeklemd tussen allerlei hoge panden, en dat raam staat volgens mij ook niet richting zee
pi_132808479
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vrij moeilijk te missen. De Melkweg (en stadsschouwburg) zijn tijden in verbouwing geweest. Toornt letterlijk boven het Leidseplein uit ;)
Een verbouwing is wat anders dan nieuw en 'recentelijk' is ook al weer bijna 5 jaar terug, vandaar dat ik even abuis was.

Alleen Rabozaal is echt nieuw.
pi_132808520
Maar ze willen dus eigenlijk zoiets wat ze nu in Utrecht aan het bouwen/afronden zijn.
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:24:09 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132808683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Een verbouwing is wat anders dan nieuw en 'recentelijk' is ook al weer bijna 5 jaar terug, vandaar dat ik even abuis was.

Alleen Rabozaal is echt nieuw.
Tjah, recentelijk doet inderdaad vermoeden dat het vorige week was opgeleverd, dat bedoelde ik ook niet. Samen met de ziggo dome en het nieuwe DeLaMar theater is wel een recent voorbeeld van wat modern design op cultureel gebied te weeg kan brengen. Het gaat in ieder geval om meer dan alleen het geluid. Sowieso is Amsterdam een voorbeeld op dit gebied. Ook met het nieuwe Eye en het muziekgebouw aan het IJ.

Dat Den Haag op een zelfde soort centrum aast kan ik ook wel begrijpen. Het geeft het gehele centrum een impuls. Een moderne variant van een klassieke stadsschouwburg.
--
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:42:11 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132812002
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:52 schreef mschol het volgende:

[..]

ik noem bijvoorbeeld maar het fietspad dwars door den haag centrum, levensgevaarlijk (zowel voor fietsers als voetgangers...)
In de Grote Marktstraat bedoel je? Dat is idd heel erg opletten voor beide partijen..
Auto's mogen daar ook trouwens (HTM, Politie, Brandweer, taxi's en omwonenden)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:44:44 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132812103
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Referendum?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')