Zegt meer over de ouders dan kinderen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:56 schreef Woelwater het volgende:
Heb je wel eens gezien hoe kut die kinderen tegenwoordig zijn?
Ook dat ja, maar vroeger kon je ze nog africhten met een pak slaag, tegenwoordig beginnen ze op hun 6e al over de kindertelefoon..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:58 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Zegt meer over de ouders dan kinderen.
Nee. En tegenwoordig denken meer mensen zelf na, bepalen zelf hoe ze hun leven inrichten, en laten zich minder snel een bepaald leefpatroon opdringen door familie of omgeving.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:54 schreef wiskundenoob het volgende:
Is best wel raar toch? Kinderen krijgen is toch het mooiste wat er is?
Inderdaad ....quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:08 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind het wel logisch, tegenwoordig denken mensen er tenminste over na in plaats van gewoon dom te doen wat de samenleving van ze verwacht.
Als je je kinderen goed opvoedt dan krijg je genoeg ervoor terug. Dus niet je kind dumpen bij kdv en je kind ongezond verwennen om je schuldgevoelens af te kopen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:00 schreef GroningseGast het volgende:
Heb je enig idee hoeveel tijd zulke dingen opslokken? En je krijgt er geen reet voor terug.
Wat krijg je er voor terug dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:09 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Als je je kinderen goed opvoedt dan krijg je genoeg ervoor terug. Dus niet je kind dumpen bij kdv en je kind ongezond verwennen om je schuldgevoelens af te kopen.
Slapeloze nachten, wallen, lege bankrekening, gejank of gezeur aan je kop, poepluiers, ondergespuugde kleding, wakker liggen als ze niet op tijd thuis zijn, en zo kun je nog wel even doorgaan!quote:
Mja, al die dingen heb je ook als je een vriendin hebt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:16 schreef vigier het volgende:
[..]
Slapeloze nachten, wallen, lege bankrekening, gejank of gezeur aan je kop, poepluiers, ondergespuugde kleding, wakker liggen als ze niet op tijd thuis zijn, en zo kun je nog wel even doorgaan!
Zo lang doen over een antwoord, en dan alleen hier mee komenquote:
Die 14 jarige van hiernaast zegt al gewoon tegen zijn pa "wacht maar, over 2 jaar dan sla ik je op je bek" als hij zijn zin niet krijgt.. Of zijn pa daar echt gelukkig van wordt betwijfel ik..quote:
Ik denk dat dat nogal eens overschat word.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:54 schreef wiskundenoob het volgende:
Kinderen krijgen is toch het mooiste wat er is?
Ehm zit op een mobiele weergave van fok...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo lang doen over een antwoord, en dan alleen hier mee komen
Maar leg eens uit, waarom zorgen goed opgevoedde kinderen per definitie voor geluk?
Wat dacht je van dat dat niet altijd zo is?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:28 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ehm zit op een mobiele weergave van fok...
Wat dacht je van onvoorwaardelijke liefde???
Dan is de relatie tussen dekinderen en de ouders niet goed en vaak ligt dat aan de ouders in beginsel.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat dacht je van dat dat niet altijd zo is?
Ditquote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:05 schreef Zeetakje het volgende:
Kinderen
-kosten geld, energie en tijd
-lopen in de weg
-zijn irritant
-en ze kosten geld
Het maakt voor de aarde natuurlijk geen donder uit of er mensen (of andere levensvormen) op rondlopen, die draait zijn rondjes om de zon wel.quote:
Nee hoor, ik was gewoon een afgrijselijk kutkind en als de kans ook maar marginaal is dat ik een half zo naar nageslacht verwek begin ik er niet aan. Dat en ik heb het verantwoordelijkheidsgevoel van een aan speed verslaafde rhinoceros.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:17 schreef wiskundenoob het volgende:
Duidelijk dat jullie allen uit een afschuwelijke familie komen.
Niet? Ik heb anders onvoorwaardelijke liefde voor mijn moeder.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 01:41 schreef eleusis het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van mensen die onvoorwaardelijke liefde voor hun ouders hebben. Voor hun kinderen, dat wel.
Dat kinderen in hun eerste jaren totaal afhankelijk zijn en zich dus min of meer proberen te gedragen volgens jouw arbitraire regels om verhongering en geweld te voorkomen, is geen liefde.
Mocht je toch ooit per ongeluk een kind krijgen laat hem deze post zien.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 01:04 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Nadelen
- Kosten veel geld
- Niet meer vrij zijn in je keuzes die je maakt (spontaan op vakantie kunnen etc etc)
- Veel gezeik/gejank
- Problemen moeten oplossen van hun
- Stress
- Extreme ruzies omdat ze tering koppig zijn
- Wereld is toch al vol
- Wereld word steeds meer een nare plek om te wonen
- Als het een dochter is en ze word zwanger, opgezadeld zitten met een kind die een kind krijgt
- Als het een zoon is en die maakt een meisje zwanger hem moeten dumpen zodat hij voor zijn eigen kind zorgt en dan met een schuldgevoel zitten
Voordelen
- Een kans op onvoorwaardelijke liefde
- iets met jou fucked up trekjes zien opgroeien
- umm.... ?!?!?!
Tjah niet echt veel voordelen naar mijn mening, ik ga me best doen om kinderloos te blijven!
Ja en voor je het weet ben je 14 jaar van je leven kwijt, lachen man!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:09 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Als je je kinderen goed opvoedt dan krijg je genoeg ervoor terug. Dus niet je kind dumpen bij kdv en je kind ongezond verwennen om je schuldgevoelens af te kopen.
Klopt, daarom verwacht ik dat je bij onze meet een rol alu-folie erin propt. Het liefst met pasta staat in m'n biologieboek, dus ik neem wel Colgate mee. Of Italiaans, wat jij wilt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:13 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik denk niet dat de wereld er beter van wordt als ik me ga voortplanten, eigenlijk.
Dat doe ik voor de zekerheid elke ochtend al (ik heb wel eens gehoord dat sperma kan vliegenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:21 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Klopt, daarom verwacht ik dat je bij onze meet een rol alu-folie erin propt. Het liefst met pasta staat in m'n biologieboek, dus ik neem wel Colgate mee. Of Italiaans, wat jij wilt.
Heul niet, veel minder zwaar!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 02:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De meeste mensen vinden zichzelf veel te belangrijk.
Die willen leven zoals ze zelf willen. Een partner die je tegenzit flikker je gewoon weg maar een kind is wat lastiger weg te flikkeren.
Hoe zou jij het vinden als ze stelselmatig je levenssappen uit je binnenste zouden persen, Karboenkeltje?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Het maakt voor de aarde natuurlijk geen donder uit of er mensen (of andere levensvormen) op rondlopen, die draait zijn rondjes om de zon wel.
Als mijn kind zo tegen me zou praten mocht hij de komende 2 jaar in de schuur slapen op water en broodquote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die 14 jarige van hiernaast zegt al gewoon tegen zijn pa "wacht maar, over 2 jaar dan sla ik je op je bek" als hij zijn zin niet krijgt.. Of zijn pa daar echt gelukkig van wordt betwijfel ik..
Persoonlijk vind ik 24-28 een mooie leeftijd.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:32 schreef Skillstorm het volgende:
Wil wel kinderen persoonlijk, maar pas als ik financiële stabiliteit heb en een heel stuk ouder ben.
Maar dan krijgen we verhoudingsgewijs juist steeds meer domme mensen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:11 schreef HeatWave het volgende:
Omdat de soort aan het evolueren is en we inzien dat het niet per se geweldig is om de hele aardbol vol te rammen met kutkoters.
De "ja maar het hoort zo" cultuur is langzaam aan het uitsterven, de SLIMME mensen zien in dat het krijgen van koters juist een belemmering is voor een goed leven op deze planeet.
En daarom is de situatie geschetst zoals in deze film helemaal zo ongeloofwaardig nog niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:11 schreef HeatWave het volgende:
De "ja maar het hoort zo" cultuur is langzaam aan het uitsterven, de SLIMME mensen zien in dat het krijgen van koters juist een belemmering is voor een goed leven op deze planeet.
Nou ja, dat hoeft opzich niet, dom+dom= niet per se dom kind, maar wel slechtere opvoeding, slechtere opleiding, slechter eten.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:13 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Maar dan krijgen we verhoudingsgewijs juist steeds meer domme mensen.
Leven is toch niet voorbij als je kinderen hebt? Oke, je vrijheid is flink beperkt, maar de meeste mensen zonder kinderen hebben ook gewoon een baan en doen bijster weinig naast hun baan.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:25 schreef Leipo666 het volgende:
omdat als mijn kind ook maar een beetje op mij of mijn vriendin gaat lijken we een ongelooflijk kutkind krijgen
en voor zo'n kutkind ga ik mijn vrijheid/geld/leven opgeven
het leven is niet voorbij, het leven dat je had is voorbij. En voorheen werd en keihard beweerd "ja maar je krijgt er zoveel voor terug"quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:30 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Leven is toch niet voorbij als je kinderen hebt? Oke, je vrijheid is flink beperkt, maar de meeste mensen zonder kinderen hebben ook gewoon een baan en doen bijster weinig naast hun baan.
Ja, levensgeluk, maar als je dat niet vindt dan heb je idd niets aan kinderen. En kutkinderen heb je zelf veroorzaakt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het leven is niet voorbij, het leven dat je had is voorbij. En voorheen werd en keihard beweerd "ja maar je krijgt er zoveel voor terug".
Maar eigenlijk is dat lang niet altijd het geval en ben je toch opeens enorm beperkt in je doen en laten. En als je dat geen probleem vindt is het ook gewoom prima. Maar er zijn ook genoeg mensen die het helemaal niet zo geweldig vinden en er geen moer voor terug krijgen, ja een onhandelbaar kutkind. .
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:54 schreef wiskundenoob het volgende:
Kinderen krijgen is toch het mooiste wat er is?
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:58 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Zegt meer over de ouders dan kinderen.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:09 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Of je toont gewoon begrip als mensen niet dezelfde mening over kinderen hebben als jijzelfquote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:17 schreef wiskundenoob het volgende:
Duidelijk dat jullie allen uit een afschuwelijke familie komen.
Dat is tegenwoordig kindermishandeling.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:09 schreef Syntos het volgende:
[..]
Als mijn kind zo tegen me zou praten mocht hij de komende 2 jaar in de schuur slapen op water en brood![]()
Meteen nog een reden om geen kinderen te nemen. Pubers in de puberteit
Niets mis mee, leef je uit, zorg er goed voor en voed ze goed op.quote:
Je mag niet eens meer de brutaalheid de kiem smorenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig kindermishandeling.
Als die vader van hiernaast al naar zijn kind wijst begint die zo hard te schreeuwen met bedoeling dat de buren het horen.. Vader is dan bang dat de buren de politie bellen ivm kindermishandeling dus druipt dan maar afquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:39 schreef Syntos het volgende:
[..]
Je mag niet eens meer de brutaalheid de kiem smoren
is best simpelquote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:54 schreef wiskundenoob het volgende:
Is best wel raar toch? Kinderen krijgen is toch het mooiste wat er is?
Binnenste? Nou, de opperhuid van de aarde kun je misschien zeggen. En, als je het over bijvoorbeeld olie hebt, zou je kunnen zeggen dat dat een soort vervuiling is (bah, vieze beesten en planten die door veel tijd en druk veranderen in vieze, donkere zut). Wij knijpen als het ware de puistjes van de planeet uit.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 07:36 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als ze stelselmatig je levenssappen uit je binnenste zouden persen, Karboenkeltje?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 06:55 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Mocht je toch ooit per ongeluk een kind krijgen laat hem deze post zien.
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:12 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik 24-28 een mooie leeftijd.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:20 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Mja, al die dingen heb je ook als je een vriendin hebt.
Want? het is een noodzaak dat de mensheid blijft bestaan? Waarom precies?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:05 schreef jelfrikandel het volgende:
Terechte klacht. Maar aan de andere kant is het wel chill aangezien er zoveel kinderen doortrapt, verwend en verwaarloosd worden.
Je moet The Handmaid's Tale eens lezen. Das een radicale oplossing als dit probleem zich doorzet, aangezien er te weinig kinderen geboren worden... Niemand beseft zich dat echt.
Nee, want dan zou ik gepost hebben in OUDquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Kan dit topic verhuizen naar OUD
Voor één keertje is toch niet zo ergquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, want dan zou ik gepost hebben in OUD.
Naja dat is best wel de natuurlijke doel van een specie, om te overleven. Verder zal ons politiek/economisch systeem drastisch moeten veranderen daarom. Er zullen geen kinderen meer zijn om de shit te betalen voor ouderen en andere medemensen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want? het is een noodzaak dat de mensheid blijft bestaan? Waarom precies?.
Het is ook raar. De meeste mensen zonder kinderwens zijn namelijk uitgestorven.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:06 schreef -Ciske- het volgende:
Ik heb juist nooit gesnapt waarom mensen wel kinderen willen.
Mijn ervaring is dat je altijd een beetje vreemd wordt aangekeken als je zegt dat je geen kinderwens hebt, alsof je daarvoor een reden zou moeten hebben.
Eens.quote:Imo is de wereld beter af als mensen die wel aan kinderen beginnen wat beter zouden nadenken over hun redenen daarvoor.
Tuurlijk, maar er zijn wel meer zaken die we 2000 jaar als vanzelfsprekend aannamen veranderd, hell sinds een paar jaar.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het is ook raar. De meeste mensen zonder kinderwens zijn namelijk uitgestorven.
[..]
Eens.
Wat ga jij doen als je 70 bent, alleen bent en amper kan lopen door vertiefte knieën? Er zal echt niemand naar je omkijken of voor je zorgen hoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het is ook raar. De meeste mensen zonder kinderwens zijn namelijk uitgestorven.
[..]
Eens.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Wat ga jij doen als je 70 bent, alleen bent en amper kan lopen door vertiefte knieën? Er zal echt niemand naar je omkijken of voor je zorgen hoor.
Wat FANN zegt, dat is echt de derdewereldreden om kinderen te nemen vind ik. Ik zorg wel dat ik een goed pensioen heb door mijn carriere en daarvan betaal ik wel zorgquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Wat ga jij doen als je 70 bent, alleen bent en amper kan lopen door vertiefte knieën? Er zal echt niemand naar je omkijken of voor je zorgen hoor.
Hetzelfde als wanneer ik wel kinderen zou hebben: een paar geile zusters betalen om mijn fallus regelmatig van een grondige sopbeurt te voorzien.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
in China hebben ze daar een oplossing voor gevondenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alsof kinderen van nu bereid zijn om voor hun ouders te zorgen.
Ja, in China... maar goed, ik zie het in dit land ook zover komen, met alle verboden en verplichtingenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
in China hebben ze daar een oplossing voor gevonden![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)e-ouders-langs.dhtml
Nieuwe wet: Chinezen verplicht bij hun bejaarde ouders langs
02/07/13
Ja dat zou helemaal sneu zijn voor die kinderen, druk druk druk, of ze wonen ver weg,, of ze mankeren zelf iets, maar ze MOETEN bij jou op bezoek, nah gezelligquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, in China... maar goed, ik zie het in dit land ook zover komen, met alle verboden en verplichtingen.
Je snapt toch wel dat voortplanting er alleen is om ons systeem draaiende te houden..? Het zal voor ouders zelf totaal andere redenen hebben, of course.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]dat is de meest sneue reden om een kind op de wereld te zetten.
Nah, er zijn zat mensen met kinderen en ook kinderen die wachten op adoptie dus ze zullenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:22 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat voortplanting er alleen is om ons systeem draaiende te houden..? Het zal voor ouders zelf totaal andere redenen hebben, of course.
Maar voor de rest zijn kinderen feitelijk de nieuwe generatie arbeiders en betalers, zodat jij straks je stokje kan overdragen en kan gaan chillen
Waarom/op zou die dan wraak willen en hoe zou die dat bereiken met het krijgen van kinderen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:04 schreef HaywoodJablome het volgende:
TS, waarom maak je je hier zo druk over eigenlijk
edit: dit doet me denken aan wat een ex met kinderen wel eens zei. "De reden dat je ouders zo lopen te pushen dat je aan kinderen moet beginnen is omdat ze wraak willen."
Is dat het ts? Wil je wraak?
Geen idee wat voor fetish jij hebt, maar mijn vrouw levert me geen ondergespuugde kleding of poepluiers opquote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:20 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Mja, al die dingen heb je ook als je een vriendin hebt.
Als ze maar oud genoeg wordt misschien welquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Geen idee wat voor fetish jij hebt, maar mijn vrouw levert me geen ondergespuugde kleding of poepluiers op
ok, NOG niet danquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als ze maar oud genoeg wordt misschien wel
Het is geen garantie. Voor het zelfde geld krijg je een gehandicapt kind, overlijdt je kind eerder dan jijzelf, verhuist je kind naar de andere kant van de wereld (of het land), of krijg je een slechte verstandhouding met je kind waardoor het je ook niet komt opzoeken als je oud bent.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:12 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Geweldig plan.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:11 schreef HeatWave het volgende:
Omdat de soort aan het evolueren is en we inzien dat het niet per se geweldig is om de hele aardbol vol te rammen met kutkoters.
Ik heb juist nooit gesnapt waarom mensen geen kinderen willen! Het lijkt wel alsof ze bang zijn om naar de volgende fase van hun leven te gaan. Kijk als je het kind niets kan bieden en/of jezelf niet eens kan verzorgen dan heb je mijn zegen en geef ik je groot gelijk om geen kind op de wereld te brengen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:06 schreef -Ciske- het volgende:
Ik heb juist nooit gesnapt waarom mensen wel kinderen willen.
Mijn ervaring is dat je altijd een beetje vreemd wordt aangekeken als je zegt dat je geen kinderwens hebt, alsof je daarvoor een reden zou moeten hebben. Imo is de wereld beter af als mensen die wel aan kinderen beginnen wat beter zouden nadenken over hun redenen daarvoor.
Altijd dat gezever over iets terugkrijgenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:09 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ja want kinderen nemen is een fase in je leven, uit ervaring kan ik zeggen dat het beter is als sommige mensen gewoon geen kinderen verwekken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:51 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ik heb juist nooit gesnapt waarom mensen geen kinderen willen! Het lijkt wel alsof ze bang zijn om naar de volgende fase van hun leven te gaan. Kijk als je het kind niets kan bieden en/of jezelf niet eens kan verzorgen dan heb je mijn zegen en geef ik je groot gelijk om geen kind op de wereld te brengen.
Maar daarna komt de vergrijzing weer.. en zo hobbelen we door.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:04 schreef Natalie het volgende:
Mja, we moeten er minstens drie krijgen, anders valt het hele pensioenstelsel om
Nee, juist omgekeerde. Mensen zonder kinderen willen altijd bewijzen hoe gelukkig ze wel niet zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:02 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Het lijkt wel of mensen met kinderen zich meer storen aan mensen zonder kinderen, het lijkt wel alsof die mensen jaloers zijn en zelf alsnog iets tekort komen.
Mja, idd.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:07 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Maar daarna komt de vergrijzing weer.. en zo hobbelen we door.
1 is echt kut voor het kindquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, idd.
Ik ben er nog steeds niet uit of ik kinderen (of laten we eerst bij 1 beginnen) wil. Ik hang wel meer naar 'ja' dan 'nee'. Maar mag wel eens opschieten, anders kan het straks niet meer
Misschien omdat ze dat ook zijn?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:10 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nee, juist omgekeerde. Mensen zonder kinderen willen altijd bewijzen hoe gelukkig ze wel niet zijn.
Ja, je kan het niet eerst een jaar proberenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, idd.
Ik ben er nog steeds niet uit of ik kinderen (of laten we eerst bij 1 beginnen) wil. Ik hang wel meer naar 'ja' dan 'nee'. Maar mag wel eens opschieten, anders kan het straks niet meer
Nou ja, je kunt gelukkig wel jaren oefenen met andere dingenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:14 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Ja, je kan het niet eerst een jaar proberen
vind het niet zo kut hoor... ik heb lekker al mijn spullen voor me zelf.. als ik iets moest hebben toen ik jong was, ging het niet van "oh maar je broer(tje) wil een scooter dus je moet langer wachtenquote:
Qua spullen wel, maar als je naar een pretpark, zwembad, vakantie etc gaat is toch niet hezelfde denk ik danquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:21 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
vind het niet zo kut hoor... ik heb lekker al mijn spullen voor me zelf.. als ik iets moest hebben toen ik jong was, ging het niet van "oh maar je broer(tje) wil een scooter dus je moet langer wachten" maar kreeg ik het wel gewoon
.
Ja dat is wel waarquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:24 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Qua spullen wel, maar als je naar een pretpark, zwembad, vakantie etc gaat is toch niet hezelfde denk ik dan
God, wat een drama inderdaad.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:27 schreef Just_some_random_dude het volgende:
De keren dat ik alleen met me ouders op vakantie was, was het wel echt klote... voelde me net 50 jaar.. beetje rondjes lopen oude huizen bekijken.. winkelen.. en dan vroeg naar bed want morgen moeten we nog meer oude huizen bekijken!!!
het hoogte punt van die vakanties was toch vaak het uit eten gaan
Alle babies!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:11 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Kleine correctie: Andermans baby's!
Dat is toch niet zo raar in dit topicquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
zomaar haal je god erbij! hoe durf je!
[ququote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:56 schreef Ambicioso het volgende:
Voortplanten is niet meer nodig aangezien genoeg andere mensen kinderen produceren.
Om het voortbestaan van onze soort te beschermen is het misschien zelfs beter om juist geen kinderen meer te nemen op dit moment.
Oja:
Geld
Vrije tijd
Rust
ote][img]htt[quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 31 oktober 2013 07:13 schreef HaywoodJablome het volgende:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 01:04 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Nadelen
- Kosten veel geld
- Niet meer vrij zijn in je keuzes die je maakt (spontaan op vakantie kunnen etc etc)
- Veel gezeik/gejank
- Problemen moeten oplossen van hun
- Stress
- Extreme ruzies omdat ze tering koppig zijn
- Wereld is toch al vol
- Wereld word steeds meer een nare plek om te wonen
/i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op woensdag 30 oktober 2013 22:55 schreef Apuleius het volgende:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:11 schreef HeatWave het volgende:
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:55 schreef Studeur het volgende:
Nee doet pijn man en de hele tijd dat gejank en gezeik aan je kop
quote:
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:00 schreef GroningseGast het volgende:
Heb je enig idee hoeveel tijd zulke dingen opslokken? En je krijgt er geen reet voor terug.
wel ff genoeg gequotequote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:08 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind het wel logisch, tegenwoordig denken mensen er tenminste over na in plaats van gewoon dom te doen wat de samenleving van ze verwacht.
Noooou... als ik heel eerlijk moet zijn... vind ik het totaal niet relevant en vind ik dat je gebanned moet wordenquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar in dit topic
quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:49 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Noooou... als ik heel eerlijk moet zijn... vind ik het totaal niet relevant en vind ik dat je gebanned moet worden...
je kan het maar op een manier goed maken.... dat is hollandse pannenkoeken voor me bakkenquote:
[..]quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[qu
[..]
ote][ [url=htt
[..]
p:/
[..]
/i.fokzine.net/p/0s.gif]afbeelding[/url] ] Op woensdag 30 oktober 2013 22:55 schreef Apuleius het volgende:
Wat moet je er dan mee?
Precies!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:11 schreef HeatWave het volgende:
Een levensechte ijsbeer van witte chocoladequote:
Ja, dat is het sprookjesbeeld idd, maar de praktijk is natuurlijk lang niet altijd zo rooskleurig.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:11 schreef Derya_gul het volgende:
Ik heb 2 kinderen en het is het mooiste dat je kan overkomen. Die onvoorwaardelijke liefde die ze je bieden. Je loopt over van liefde voor je kinderen. Wat is er nou mooier?
Degenen die geen kinderen hebben, zullen dit niet begrijpen.
Ik ben blij dat ik kinderen heb en ben heel trots op ze.
Dat zijn dan vast nog geen puberende pubers.. hun liefde bestaat namelijk vooral als jij hen hun zin geeft of je portemonnee trekt. Gaat gelukkig wel weer over, maar toch zit je daar wel per kind een jaar of 4 mee.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:11 schreef Derya_gul het volgende:
Ik heb 2 kinderen en het is het mooiste dat je kan overkomen. Die onvoorwaardelijke liefde die ze je bieden. Je loopt over van liefde voor je kinderen. Wat is er nou mooier?
Selectief lezen en onthouden is echt jouw ding.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Oh ja, boeken kaften doen ze tegenwoordig ook al niet meer.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Selectief lezen en onthouden is echt jouw ding.
Same here.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:58 schreef Tikoloshe het volgende:
De wereld is toch kut wil ik ze niet aandoen
Gr
hetgeen niet aan mij ligtquote:
Je krijgt vast wel allerlei toeslagen als je een kindje krijgt; niet dat je daarom een kind moet nemen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:02 schreef Lastpost het volgende:
Het beetje geld dat ik over hou na het betalen van de vaste lasten spendeer ik liever aan iets anders moet ik zeggen. Nee, ik hou het wel bij neefjes, nichtjes en m'n broertjes die over de vloer komen.
Hoeveel kinderen heb je zelf?quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:08 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Je krijgt vast wel allerlei toeslagen als je een kindje krijgt; niet dat je daarom een kind moet nemen.
Een kindje opvoeden kost weliswaar veel geld, maar wat je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar!!!
0quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:11 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen heb je zelf?
quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:07 schreef sturmpie het volgende:
vrouwen krijgen graag kinderen en gebruiken hiervoor een man. want wie gaat er anders voor inkomsten zorgen, en zo wordt een man vader. mannen die graag vader willen worden, ja dat is een keus op zich. dan zal je er tijd en geld voor moeten hebben.
maar afgezien van de man, is het voor een vrouw een wens om een kind te krijgen omdat ze dan kan ervaren wat het is om een geboorte mee te maken.
Dat lijkt me inderdaad niet de juiste insteek, handje ophouden bij de staat/medeburger omdat ik anders geen kind kan onderhouden/zelf niets over hou.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:08 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Je krijgt vast wel allerlei toeslagen als je een kindje krijgt; niet dat je daarom een kind moet nemen.
Een kindje opvoeden kost weliswaar veel geld, maar wat je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar!!!
Uhuh, je ziet het ook overal, bij iedereen, constant..quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
hetgeen niet aan mij ligt
maar aan de 'quote' functie
nu snap ik je usernamequote:Op vrijdag 1 november 2013 15:12 schreef Lastpost het volgende:
Buiten dat, partner is chronisch ziek en heeft het geregeld al moeilijk zat met zichzelf, ook niet bepaald een ideale situatie.
Dan zou ik toch eens wat meer om me heen kijken wat kinderen hebben echt betekent, met je rooskleurige voorstelling daarvan..quote:
quote:
Je kan het zelf ook meemaken hoor als je wil, is echt genieten heb ik wel eens gehoordquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:07 schreef sturmpie het volgende:
maar afgezien van de man, is het voor een vrouw een wens om een kind te krijgen omdat ze dan kan ervaren wat het is om een geboorte mee te maken.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:15 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Een levensechte ijsbeer van witte chocolade
Maar mensen zonder chocoladeijsbeer zullen dit niet begrijpen.
Onvoorwaardelijke liefde? Kinderen lopen de hele dag jouw grenzen te testen, ze zeuren en klieren tot ze erbij neer vallen. Daarbij zijn ze zo ondankbaar als de pest: alleen maar meer, meer, meer. Zo niet, dan zijn ze meteen strontvervelend. Krijsen, alle energie en tijd opzuigen die ze maar kunnen. Meer zit er niet in. Iets leuks doen (reizen, met vrienden lekker weekendje weg, festivals, spontaan koffie/biertje doen) is voor de eerste 15 jaar over. Helemaal leuk wordt het als de man het na een jaar voor gezien houdt...quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:11 schreef Derya_gul het volgende:
quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Leuk joh, en dat komt uit je vagina.
kun je mooi uitscheuren van kut tot anusquote:Op vrijdag 1 november 2013 19:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Leuk joh, en dat komt uit je vagina.
Het is dus toch waar; je krijgt er heel veel voor terug.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:28 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
kun je mooi uitscheuren van kut tot anus![]()
en als het niet vanzelf gaat pakken ze wel de schaar en doen ze het voor je![]()
daarna een uitgezakte baarmoeder die uit je nieuwe claoca puilt en kun je op je werk lekker op een skippybal zitten voor je bekkeninstabiliteit
Hier ben ik het wel helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:03 schreef RadioSlut het volgende:
Kinderen![]()
![]()
![]()
Ik word altijd week als ik een baby zie en dan besef ik dat mijn hormonen een beetje op hol slaan, dan komt de gedachte binnen dat ik NU zwanger moet raken ofzo.
Nee.
Als ik nu kinderen zou krijgen zou ik de kinderbescherming op mn dak krijgen omdat ik ze zou verwaarlozen ofzo.Kan mezelf nog niet eens onderhouden, laat staan een paar kinderen. Nu dus even niet.
Dat wordt dus een groot probleem.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:11 schreef HeatWave het volgende:
quote:
quote:
En hoeveel kinderen hebben jullie?quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:22 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dan zou ik toch eens wat meer om me heen kijken wat kinderen hebben echt betekent, met je rooskleurige voorstelling daarvan..
Ik heb er 8, en dat is echt te veel.quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:36 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
[..]
[..]
En hoeveel kinderen hebben jullie?
8 haha. Nee, wil geen kinderen van vreemden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:42 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Ik heb er 8, en dat is echt te veel.
Wil je er eentje hebben?
Ik heb helemaal geen kinderen, dus ik snap het punt van je vraag wel. Hoe kan ik weten of ik het iets vind als ik ze niet heb?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:08 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
8 haha. Nee, wil geen kinderen van vreemden.
Het verminderen van bevolkingsoverschot en de daarbij horende ellende (overbevolking, vernietiging natuur, verontreiniging, oorlog) wordt een groot probleem? Vertel!quote:
Dat domme mensen zich voortplanten en slimme mensen om bovenstaande redenen nietquote:Op zaterdag 2 november 2013 12:57 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Het verminderen van bevolkingsoverschot en de daarbij horende ellende (overbevolking, vernietiging natuur, verontreiniging, oorlog) wordt een groot probleem? Vertel!
Het is dus juist raar dat de hogeropgeleiden minder kinderen nemen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:02 schreef kabelmannetje het volgende:
Maar, waarom mensen steeds minder kinderen willen. Het echte antwoord is omdat mensen hoger opgeleid zijn. Afstuderen, een beetje carriere opbouwen plus een geschikte partner vinden en je bent 30+. Je hebt gewoon minder tijd om kinderen uit te kakken dan als je laagopgeleid bent en op je 18de gaat werken en samenwonen. Ook zit men tegenwoordig minder vast in de "zelfsprekenheidcultuur" van kinderen (de verminderde macht van religie) en kinderen niet meer als oudedag-voorziening nodig zijn. De kosten zullen meespelen en het feit dat er geen "taboe" meer is op het niet-nemen van kinderen.
Maar ze moeten het wel willen he.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:22 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Het is dus juist raar dat de hogeropgeleiden minder kinderen nemen.
a) ze hebben meer geld te besteden
b) meer vrije tijd als in de tijd zinnig gebruiken
c) zijn meer wijs in het algemeen dus hebben meer te bieden aan kinderen
De hogeropgeleiden zijn gewoon arrogant en zien het krijgen van kinderen als opoffering.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:25 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Maar ze moeten het wel willen he.
Gelukkig dan maar dat er laagopgeleiden als jij zijn om er voor te zorgen dat we niet uitsterven.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:26 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
De hogeropgeleiden zijn gewoon arrogant en zien het krijgen van kinderen als opoffering.
Blijkbaar is het niet raar omdat hoogopgeleide veel minder kinderen nemen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:22 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Het is dus juist raar dat de hogeropgeleiden minder kinderen nemen.
a) ze hebben meer geld te besteden
b) meer vrije tijd als in de tijd zinnig gebruiken
c) zijn meer wijs in het algemeen dus hebben meer te bieden aan kinderen
Jezelf steeds op de eerste plaats zetten en niet inzien dat het krijgen van kinderen het meeste geluk geeft.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:30 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Blijkbaar is het niet raar omdat hoogopgeleide veel minder kinderen nemen.
Hoogopgeleiden willen eerst studeren, stellen hoge eisen aan een partner en willen eerst carriere, reizen en andere zaken. Dan rest ze nog een paar jaar om kinderen te nemen.
a. geld heeft niet zoveel te maken met kinderen nemen. Het is meer een gevoel.
b. Hoogopgeleiden doen waarschijnlijk in hun vrije tijd dingen die niet te combineren zijn met kinderen. Ze willen de tijd "zinnig" gebruiken en niet met onbenullige kinder-dingetjes bezig zijn.
c. of zien juist ook de negatieve kanten.
Je trollpowers zijn een beetje uitgewerkt inmiddels. Misschien moet je over twee weken ofzo opnieuw een topic openen met dezelfde strekking?quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:39 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jezelf steeds op de eerste plaats zetten en niet inzien dat het krijgen van kinderen het meeste geluk geeft.
Als je niet gelukkig kan zijn zonder kinderen wordt je het al helemaal niet mét kinderen..quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:39 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jezelf steeds op de eerste plaats zetten en niet inzien dat het krijgen van kinderen het meeste geluk geeft.
Hahaha wat een opmerking!quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:39 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jij bevestigt gewoon wat ik zeg!quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:45 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Je zet jezelf juist op de eerste plaats door kinderen te nemen. En dat alleen om jouw leventje te vullen met wat geluk, wat een leeg leventje leidde je toch. Triest, die kinderen hebben nergens om gevraagd.
Iedereen is op zoek naar geluk. En ik zeg niet dat mensen zonder kinderen niet gelukkig zijn, maar ik stel dat het krijgen van kinderen ultieme vorm van geluk is.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:42 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als je niet gelukkig kan zijn zonder kinderen wordt je het al helemaal niet mét kinderen..
Maar die stelling baseer je niet op je eigen ervaring, maar op die van anderen, aangezien je zelf geen kinderen hebt. Hij is dus net zo waardevol als de stelling van mensen zonder kinderen die geen kinderen willen, alleen past dat niet in je ultieme trolplanquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:00 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Iedereen is op zoek naar geluk. En ik zeg niet dat mensen zonder kinderen niet gelukkig zijn, maar ik stel dat het krijgen van kinderen ultieme vorm van geluk is.
Juist niet!quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:56 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jij bevestigt gewoon wat ik zeg!
Jij zegt dit dus wel, door te beweren dat wij dat "niet inzien dat kinderen het ultieme geluk geven". Het boeit mij echt niet of iemand kinderen neemt, net zoals het mij 0,0 boeit of iemand een auto (laat staan welk merk) iemand heeft.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:00 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Iedereen is op zoek naar geluk. En ik zeg niet dat mensen zonder kinderen niet gelukkig zijn, maar ik stel dat het krijgen van kinderen ultieme vorm van geluk is.
PS: zijn er hier ouders die daar anders over denken?
*meld. Ik vind niet dat kinderen krijgen en hebben de ultieme vorm van geluk is.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:00 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
PS: zijn er hier ouders die daar anders over denken?
Ik denk dat ts het over de 'je bent een verschrikkelijke moeder' boeg gaat gooien.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:15 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
*meld. Ik vind niet dat kinderen krijgen en hebben de ultieme vorm van geluk is.
Nee hoor, ik ben geen onredelijk persoon.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:18 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Ik denk dat ts het over de 'je bent een verschrikkelijke moeder' boeg gaat gooien.
Wat is het dan wel? Is natuurlijk wel belangrijk dat je het meldt...quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:15 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
*meld. Ik vind niet dat kinderen krijgen en hebben de ultieme vorm van geluk is.
Dat siert je dan wel weer.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:26 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben geen onredelijk persoon.
Shit, ik ben alweer 38. Twee maal een relatie beëindigd omdat ze toch rammelende eierstokken bleek te hebben. Probeer het nogmaals!quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:25 schreef Shivo het volgende:
Wat schattig, al die pubers en studenten in dit topic die nu nog tegenstribbelen maar over een paar jaar natuurlijk ook gewoon achter de kinderwagen van Max/Finn/Boy lopen (of wat voor kutnamen er dan populair zijn).
En zo hoort het ookresistance is futile.
Je bedoelt dat je twee keer gedumpt bent... wat natuurlijk niet leuk is maar ga je dan niet toch afvragen of je niet ook zien lief klein bolletje geluk wil? Of was ze toch niet de ware voor je?quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:34 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Shit, ik ben alweer 38. Twee maal een relatie beëindigd omdat ze toch rammelende eierstokken bleek te hebben. Probeer het nogmaals!
Waarom is dat zo belangrijk voor jou?quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:28 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat is het dan wel? Is natuurlijk wel belangrijk dat je het meldt...
Als puber dacht ik er al hetzelfde over als nu 25 jaar later..quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:25 schreef Shivo het volgende:
Wat schattig, al die pubers en studenten in dit topic die nu nog tegenstribbelen maar over een paar jaar natuurlijk ook gewoon achter de kinderwagen van Max/Finn/Boy lopen (of wat voor kutnamen er dan populair zijn).
Alweer mis!quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:36 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je twee keer gedumpt bent... wat natuurlijk niet leuk is maar ga je dan niet toch afvragen of je niet ook zien lief klein bolletje geluk wil? Of was ze toch niet de ware voor je?
Jemig, zelfs ts is hier beter in dan jij.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:36 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je twee keer gedumpt bent... wat natuurlijk niet leuk is maar ga je dan niet toch afvragen of je niet ook zien lief klein bolletje geluk wil? Of was ze toch niet de ware voor je?
En, ben je daar gelukkiger van geworden? En waren kinderen het enige breekpunt? Lijkt me nogal treurig als het antwoord op beide vragen 'ja' is.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:38 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Alweer mis!Twee maal een relatie beëindigd omdat die vrouwen dachten dat ik wel zou bijdraaien. Hoe naïef van ze. Zo'n relatie gaat voor mij niet werken, dus 2 maal zelf beëindigd. Nu leef ik al weer een jaar of 5 samen met een vrouw die net als ik geen kinderen wil.
Heerlijk die personen hier die zelf antwoorden gaan verzinnen!
Dat heb ik duizenden keren verteld.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:37 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Waarom is dat zo belangrijk voor jou?
Allerlei drogredenen en de meeste mensen staan hier niet open voor andere denkwijzenquote:Ik vind dat de redenen waarom mensen geen kinderen willen, hier al tientallen malen voorbij gekomen zijn.
Daarom richt ik nu op ervaringsdeskundigen.quote:Omdat jij vindt dat het niet zo is, betekent niet dat het voor een ander hetzelfde is.
Met kinderen zal ik nooit gelukkig worden, ik ken mijzelf goed genoeg. Ik heb vrijheid en ruimte nodig. Kinderen waren inderdaad het enige breekpunt. Soms moet je verstand voor laten gaan en iemand loslaten. In beide gevallen zijn het nog steeds hele goede vriendinnen -met vriend en kind- waar ik nog regelmatig leuke dingen mee doe. Als ze hun kind meenemen dan bevestigt het mij alleen maar weet hoe goed die keuze was.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:43 schreef Shivo het volgende:
[..]
En, ben je daar gelukkiger van geworden? En waren kinderen het enige breekpunt? Lijkt me nogal treurig als het antwoord op beide vragen 'ja' is.
Het probleem is dat meningen van anderen voor jou altijd drogredenen zijn. Dan houdt elke discussie en serieus gesprek bij deze op.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:45 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Dat heb ik duizenden keren verteld.
[..]
Allerlei drogredenen en de meeste mensen zelf niet dat zij niet openstaan voor andere ideeën.
[..]
Daarom richt ik nu op ervaringsdeskundigen.
Nou ts, laten we het dan eens anders proberen, leg dan eens uit waarom je denkt dat het het ultieme geluk is? Wat is het aan kinderen dat je zo fantastisch lijkt? Want dat kan ik niet echt opmaken uit je posts.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:45 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Dat heb ik duizenden keren verteld.
[..]
Allerlei drogredenen en de meeste mensen staan hier niet open voor andere denkwijzen
[..]
Daarom richt ik nu op ervaringsdeskundigen.
Kabelman, waarom moet je per se je mening door drukken? Jullie zijn alsnog in minderheid hoor...quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:47 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Het probleem is dat meningen van anderen voor jou altijd drogredenen zijn. Dan houdt elke discussie en serieus gesprek bij deze op.
Het is heel simpel: als je geen kinderen wil, dan wil je ze niet. Daar heeft iedereen zijn eigen persoonlijke redenen voor. Dat heb jij maar te accepteren.
Is dit nu werkelijk het meest intelligente antwoord dat je kan geven? Wat boeit het mij nu wat de meerderheid doet. Zelfs accepteren dat iemand geen kind wil, is al teveel gevraagd.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:53 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Kabelman, waarom moet je per se je mening door drukken? Jullie zijn alsnog in minderheid hoor...
Daarom moeten jullie ook reproduceren anders sterven jullie uit.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:54 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Zelfs accepteren dat iemand geen kind wil, is al teveel gevraagd.
Je sterft ook als je je wel reproduceert.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:03 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Daarom moeten jullie ook reproduceren anders sterven jullie uit.
Ik zou graag een kind nemen om zo het gemiddelde IQ van Nederland omhoog te helpen. Helaas wil ik geen kinderen, dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:03 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Daarom moeten jullie ook reproduceren anders sterven jullie uit.
Waarom? Waarom is dat belangrijk, je kunt het toch ook gewoon van me aannemen?quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:28 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat is het dan wel? Is natuurlijk wel belangrijk dat je het meldt...
Dat verhaal hoor ik vaak ja. Kinderen kosten veel tijd als ze jonger zijn. Die van mij zijn 12 en 15 en ik heb nog nooit zo weinig vrije tijd gehad. Het word er echt niet makkelijker op, naar mate kinderen ouder worden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:54 schreef _Dido_ het volgende:
Ik weet niet of ik ongelukkig (of juist gelukkiger!) zou zijn met kinderen, maar ik vermoed van niet, aangezien ik nogal egocentrisch ben en zo vrij mogelijk wil zijn de dingen te doen die ik wil op het moment dat ik dat wil. Met kinderen houd je amper vrije tijd over, zeker als ze jong zijn. Lijkt me vreselijk. Maar goed, ik ben dan ook nog niemand tegengekomen met wie ik een kind zou willen opvoeden, misschien wordt het op dat moment anders
Jij ziet het al dan niet nemen van kinderen blijkbaar als een 'kleinigheid' waar je je maar overheen moet zetten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:43 schreef Shivo het volgende:
En, ben je daar gelukkiger van geworden? En waren kinderen het enige breekpunt? Lijkt me nogal treurig als het antwoord op beide vragen 'ja' is.
Nog minder reden om eraan te beginnen dusquote:Op zaterdag 2 november 2013 16:01 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is dat belangrijk, je kunt het toch ook gewoon van me aannemen?
Ik heb 2 kinderen, ben dol op ze maar ik leef niet voor mijn kinderen hoor. En daar ben ik blij om, moet er niet aan denken dat ik straks jankend bij de deur sta wanneer ze de deur uit gaan.
Het grappige is dat ze dit dus gewoon weten en ergens mij erom bewonderen. Dat ik geen moeke ben die met een kop thee thuis zit te wachten bijvoorbeeld. Ik heb zelden strijd met mijn 2 pubers en dat is niet omdat ik ze altijd maar hun zin geef, integendeels zelfs. Het is gewoon een kwestie van overal open voor staan, #yolo enzo maar tegelijkertijd duidelijk de grens bewaken.
[..]
Dat verhaal hoor ik vaak ja. Kinderen kosten veel tijd als ze jonger zijn. Die van mij zijn 12 en 15 en ik heb nog nooit zo weinig vrije tijd gehad. Het word er echt niet makkelijker op, naar mate kinderen ouder worden.
Heb nooit begrepen waar mensen dat idee vandaan halen.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:25 schreef Shivo het volgende:
quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:40 schreef GekkePoes het volgende:
Het valt me op dat sommige mensen niet echt begrijpen dat er mensen zijn die bewust geen kinderen nemen. Missichien omdat het voor mensen die wél kinderen hebben of nemen zo goed, mooi en leuk is? Praten over bewust geen kinderen nemen, is iets wat bijna net zo gevoelig ligt als sexuele geäardheid. Je word er door met je nek door aangekeken, en al je argumenten worden afgeslapt alsof je ongelijk hebt:
Onder andere: "Ja, haha, je verandert toch wel van gedachten , let maar op".
En dat is met andere dingen ook zo. mensen die met hun hele hart en ziel, iets hebben waar ze hun leven voor geven zonder er ook maar een seconde over na te denken. Zullen niet automatisch accepteren of begrijpen dat er iemand is die vreselijke afkeer heeft voor die zelfde levenswijze. Dan word er meteen gezegd dat "die andere met die andere mening" niet goed nadenkt, of dat er iets mis is met die persoon met een andere mening. stronteigenwijs is . of nog erger als leugenaar worden bestempeld.
Omdat het iets natuurlijks is, betekend niet dat het goed is voor iedereen.
Het valt mij op dat mensen die (nu nog denken dat ze) geen kinderen willen krijgen de indruk hebben dat andere mensen ook maar enige neuk geven om hun mening, en dat ze zichzelf graag bijzonder vinden omdat ze 'lekker gek en onafhankelijk zijn'. Het heeft met simpele statistiek te maken. Minder dan 1% van de mensen is vrijwillig kinderloos als ze sterven. En voor vrouwen is dit nog minder. En daar is een hele simpele reden voor: je bent geprogrammeerd om een kinderwens te hebben. En die komt er vroeg of later uit.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:40 schreef GekkePoes het volgende:
Het valt me op dat sommige mensen niet echt begrijpen dat er mensen zijn die bewust geen kinderen nemen. Missichien omdat het voor mensen die wél kinderen hebben of nemen zo goed, mooi en leuk is? Praten over bewust geen kinderen nemen, is iets wat bijna net zo gevoelig ligt als sexuele geäardheid. Je word er door met je nek door aangekeken, en al je argumenten worden afgeslapt alsof je ongelijk hebt:
Onder andere: "Ja, haha, je verandert toch wel van gedachten , let maar op".
En dat is met andere dingen ook zo. mensen die met hun hele hart en ziel, iets hebben waar ze hun leven voor geven zonder er ook maar een seconde over na te denken. Zullen niet automatisch accepteren of begrijpen dat er iemand is die vreselijke afkeer heeft voor die zelfde levenswijze. Dan word er meteen gezegd dat "die andere met die andere mening" niet goed nadenkt, of dat er iets mis is met die persoon met een andere mening. stronteigenwijs is . of nog erger als leugenaar worden bestempeld.
Omdat het iets natuurlijks is, betekend niet dat het goed is voor iedereen.
Kijk dat bedoel ik, men gaat er van uit dat anderen hetzelfde denken. En misschien straks wel ineens toch kinderen willen. Dat is hier niet altijd het geval. Ik zie hier alweer een soort van idee dat de mens "verplicht"is om kinderen te krijgen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het valt mij op dat mensen die (nu nog denken dat ze) geen kinderen willen krijgen de indruk hebben dat andere mensen ook maar enige neuk geven om hun mening, en dat ze zichzelf graag bijzonder vinden omdat ze 'lekker gek en onafhankelijk zijn'. Het heeft met simpele statistiek te maken. Minder dan 1% van de mensen is vrijwillig kinderloos als ze sterven. En voor vrouwen is dit nog minder. En daar is een hele simpele reden voor: je bent geprogrammeerd om een kinderwens te hebben. En die komt er vroeg of later uit.
De enige kinderwens die ik heb is als ik een jaar of 60 ben en in Thailand of India op vakantie benquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:02 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik, men gaat er van uit dat anderen hetzelfde denken. En misschien straks wel ineens toch kinderen willen. Dat is hier niet altijd het geval. Ik zie hier alweer een soort van idee dat de mens "verplicht"is om kinderen te krijgen.
Maar er is een keus. niet de bedoelling om lekker tegenstrijdig in de maatschappij te zijn, of om dan maar lekker interresant te doen. Gewoon de keus maken, en je gevoel volgen, niet je instinct of "programma"
Kan je aangeven waarom ik mij bijzonder zou moeten vinden omdat ik toevallig geen kinderen wil? Het boeit mij namelijk helemaal niets wat anderen om mijn of mijn mening geven. Net zo min ik ook geen paard, auto, lidmaatschap van een voetbalclub of een boot heb, net zo min ik ook geen kinderen wil. Mij boeit het ook niet als anderen vinden dat ik een auto moet hebben. Waar maak je je in godsnaam druk om? Waarom jouw drang om je gelijk te halen als kinderlozen hier aangeven geen kind te willen?quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het valt mij op dat mensen die (nu nog denken dat ze) geen kinderen willen krijgen de indruk hebben dat andere mensen ook maar enige neuk geven om hun mening, en dat ze zichzelf graag bijzonder vinden omdat ze 'lekker gek en onafhankelijk zijn'. Het heeft met simpele statistiek te maken. Minder dan 1% van de mensen is vrijwillig kinderloos als ze sterven. En voor vrouwen is dit nog minder. En daar is een hele simpele reden voor: je bent geprogrammeerd om een kinderwens te hebben. En die komt er vroeg of later uit.
Zin in sex met jongvolwassen vrouwen is wat anders dan een kinderwensquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
De enige kinderwens die ik heb is als ik een jaar of 60 ben en in Thailand of India op vakantie ben
Je hebt gelijk. Een kind zal toch niet gelukkig worden met een ouder als jij.quote:Op zaterdag 2 november 2013 20:02 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik, men gaat er van uit dat anderen hetzelfde denken. En misschien straks wel ineens toch kinderen willen. Dat is hier niet altijd het geval. Ik zie hier alweer een soort van idee dat de mens "verplicht"is om kinderen te krijgen.
Maar er is een keus. niet de bedoelling om lekker tegenstrijdig in de maatschappij te zijn, of om dan maar lekker interresant te doen. Gewoon de keus maken, en je gevoel volgen, niet je instinct of "programma"
Een kind zal vast gelukkig worden met iemand die zoveel empathie, sympathie en intelligentie toont als jij. Gefeliciteerd ermee alvast!quote:Op zaterdag 2 november 2013 20:39 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Een kind zal toch niet gelukkig worden met een ouder als jij.
Zonder kinderen ben je geen ouderquote:Op zaterdag 2 november 2013 20:39 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ach, als dat kind ook weer kinderen neemt wordt tie vanzelf gelukkig toch.quote:Op zaterdag 2 november 2013 20:39 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ben je niet stiekem een beetje jaloers? Als je echt volledig achter je kinderwens stond, maakte je ook niet zo druk over volwassenen die geen kinderen willen. Laat staan op zoek naar statistieken.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je draait nu alles om, he... Je snapt gewoon niet dat wij het geheim achter het geluk met jullie willen delen. Wij winnen hier niets mee; luister een keer naar andere mensen en probeer het uit.quote:Op zaterdag 2 november 2013 20:55 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ben je niet stiekem een beetje jaloers? Als je echt volledig achter je kinderwens stond, maakte je ook niet zo druk over volwassenen die geen kinderen willen. Laat staan op zoek naar statistieken.
Kinderen uitproberen? Gast, het is geen nieuwe computer die je koopt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:01 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Je draait nu alles om, he... Je snapt gewoon niet dat wij het geheim achter het geluk met jullie willen delen. Wij winnen hier niets mee; luister een keer naar andere mensen en probeer het uit.
Laat ik jou eens stiekem het grootste geheim achter het geluk met jou delen. Pssst niet verder vertellen hoor, beloof je dat? Ik win hier niets mee, maar probeer eens een leven uit zonder kind. Luister eens naar andere kindvrijen en probeer het uit!quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:01 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Je draait nu alles om, he... Je snapt gewoon niet dat wij het geheim achter het geluk met jullie willen delen. Wij winnen hier niets mee; luister een keer naar andere mensen en probeer het uit.
'Geluk' gebaseerd op een cirkelredenering, een denkend mens kan daar niet gelukkig van worden, denk ik.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:01 schreef wiskundenoob het volgende:
Check! Iig geen carrièrevrouwen voor mij.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:06 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Laat ik jou eens stiekem het grootste geheim achter het geluk met jou delen. Pssst niet verder vertellen hoor, beloof je dat? Ik win hier niets mee, maar probeer eens een leven uit zonder kind. Luister eens naar andere kindvrijen en probeer het uit!
Als jij nog steeds denkt dat je het gelijk aan jouw kant hebt, uit elk wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het hebben van een kind niet gelukkiger maakt dan het niet-hebben. Integendeel zelfs. Veel plezier met het zoeken van de artikelen via google. Hier alvast een paar voor het slapen gaan: http://www.acta.nl/nl/ond(...)gezondheid/index.asp en http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2610433.ece/
Als iemand die een kind wenst al niet gelukkiger wordt, wat denk jij dan dat het hebben van een kind, terwijl je er al niet eens 1 wil, doet?![]()
Ook bij de niet-carrierevrouwen daalt het geluk met een kind. Veel succes nog!quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:35 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Check! Iig geen carrièrevrouwen voor mij.
Jouw bron:quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:38 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Ook bij de niet-carrierevrouwen daalt het geluk met een kind. Veel succes nog!
Dus een vrouw die een kind wil, is minder gelukkig als iemand die geen kind wil. Ja, uiteraard hebben we het over gemiddelden... Pas als ze een kind "neemt", dan komt het geluk in de buurt van iemand die geen kind wil. Nog een via googelen op "kind geluk" http://www.anababa.nl/jij(...)aken-minder-gelukkig geeft dat ouders juist ongelukkiger zijn als de niet-ouders. Idem via het CBS http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)rijgen-geluk-art.htmquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:40 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jouw bron:
Ja, gemiddeld daalt je geluk wanneer aan je aan kinderen begint. Volg je mensen door de tijd, dan zie je dat de vrouw tijdens de zwangerschap - en een korte periode daarna - gelukkiger wordt dan ze daarvoor was, maar dat het geluk vervolgens inzakt tot een stukje beneden het oorspronkelijke niveau. Dit is overigens wel een gemiddelde. De typisch geëmancipeerde carrièrevrouw is bijvoorbeeld voor de zwangerschap vaak erg gelukkig, maar wordt daarna minder gelukkig. Terwijl een traditioneel ingestelde vrouw vaak van te voren minder gelukkig is en juist daarna gelukkiger wordt. Voor die vrouwen is het moederschap meer een levensvervulling.
Wat ik uit al die onderzoeken haal is dat het krijgen van kinderen wel degelijk gelukkiger maakt, maar dat de meeste ouders niet werkelijk beseffen welke impact het heeft op hun privé leven, en eigenlijk nog niet klaar zijn om ouders te worden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:48 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Dus een vrouw die een kind wil, is minder gelukkig als iemand die geen kind wil. Ja, uiteraard hebben we het over gemiddelden... Pas als ze een kind "neemt", dan komt het geluk in de buurt van iemand die geen kind wil. Nog een via googelen op "kind geluk" http://www.anababa.nl/jij(...)aken-minder-gelukkig geeft dat ouders juist ongelukkiger zijn als de niet-ouders. Idem via het CBS http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)rijgen-geluk-art.htm
Je bent toch al aardig aan het nuanceren vriend, nog geen uur geleden beweerde je nog dat iedereen het ultieme geluk met het nemen van kinderen vindt. Hoe zit dit nu precies, zijn de bronnen/onderzoek die ik aanhaal soms verkeerd?
Jij verdraait mijn woorden steeds. Ik stel nergens dat koppels zonder kinderen niet gelukkig zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:11 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik heb het gevoel dat wiskundenoob echt zo een kudde dier is, omdat iedereen kids neemt moet iedereen dat ook doen, en als je het niet wilt dan ben je lekker tegenstrijdig aan het doen en krijg je ze toch wel en anders word je ongelukkig omdat je niet dezelfde mening als mij deelt..
ga jij maar lekker je kindjes maken mijn jong, dan blijf ik lekker mijn centjes en mijn vrije tijd besteden zoals ik het wil toch?
Simpeler dan dat is het niet.
Oh ja nog een mooi voorbeeld, stel dat ik zeg: "Als je niet minimaal 5 x in de week sport, dan ben je minder gelukkig!", is dat dan zo? NEE, ook al is de mens eigenlijk gemaakt om veel te bewegen, heb je zat mensen die gelukkig zijn terwijl ze nooit sporten... catch my drift?.
Probeer jou levens visie niet op te dringen aan andere mensen.. oh en als je zo graag een kindje wilt.. wil ik best je vrouw volblaffen met mijn zaad en dan mag je voor dat kindje zorgen
Wat is het probleem dan?...quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:17 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jij verdraait mijn woorden steeds. Ik stel nergens dat koppels zonder kinderen niet gelukkig zijn.
Dan kan je blijkbaar niet lezen. Hoe moeilijk is het te begrijpen dat 7-15 jaar na de geboorte het geluk verminderd tov de periode dat men geen kinderen had? Dit toont onderzoek duidelijk aan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:13 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat ik uit al die onderzoeken haal is dat het krijgen van kinderen wel degelijk gelukkiger maakt, maar dat de meeste ouders niet werkelijk beseffen welke impact het heeft op hun privé leven, en eigenlijk nog niet klaar zijn om ouders te worden.
'Check: Kinderen krijgen is heus niet één groot tranendal. De eerste twee jaar na de geboorte van hun kind zijn ouders gelukkiger dan daarvoor (pas daarna neemt het geluk af). En over het algemeen zijn mensen met kinderen nog altijd iets gelukkiger dan de gemiddelde bevolking, volgens het Utrechtse onderzoek.'quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:37 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Dan kan je blijkbaar niet lezen. Hoe moeilijk is het te begrijpen dat 7-15 jaar na de geboorte het geluk verminderd tov de periode dat men geen kinderen had? Dit toont onderzoek duidelijk aan.
Maar, ik verdoe mijn tijd hier. Veel succes met het vinden van een niet al te intelligent vrouwtje die thuis op de kindertjes wil passen.![]()
"Iets gelukkiger", is dit nu het punt wat je wil maken met het zgn "ultieme geluksgevoel" waar je het over had?quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:42 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
'Check: Kinderen krijgen is heus niet één groot tranendal. De eerste twee jaar na de geboorte van hun kind zijn ouders gelukkiger dan daarvoor (pas daarna neemt het geluk af). En over het algemeen zijn mensen met kinderen nog altijd iets gelukkiger dan de gemiddelde bevolking, volgens het Utrechtse onderzoek.'
Dat het geluk daarna afneemt kan ik ook niks aan doen. Het geluk komt niet aanwaaien.
Maar dat zijn ze wel...duurt alleen even voordat ze erachter komen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:17 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jij verdraait mijn woorden steeds. Ik stel nergens dat koppels zonder kinderen niet gelukkig zijn.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:25 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke liefde? Kinderen lopen de hele dag jouw grenzen te testen, ze zeuren en klieren tot ze erbij neer vallen. Daarbij zijn ze zo ondankbaar als de pest: alleen maar meer, meer, meer. Zo niet, dan zijn ze meteen strontvervelend. Krijsen, alle energie en tijd opzuigen die ze maar kunnen. Meer zit er niet in. Iets leuks doen (reizen, met vrienden lekker weekendje weg, festivals, spontaan koffie/biertje doen) is voor de eerste 15 jaar over. Helemaal leuk wordt het als de man het na een jaar voor gezien houdt...
Nee, ik zal het niet begrijpen.
Maar, waarom wil ik geen kinderen? Ze zijn strontvervelend, je kan er nauwelijks mee communiceren en ze ontnemen alle vrijheid. Ik heb er niets mee. Dat is het wel zo'n beetje.
Wat heeft dat nu met volwassen te maken. Niet iedereen heeft het zelfde toekomstbeeld.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:27 schreef 88-4 het volgende:
[..]Dat dacht ik ook toen.
Wordt volwassen man
Ik begrijp nog steeds niet waarom iemand zich moet verantwoorden omdat hij/zij geen kinderenquote:Op zaterdag 2 november 2013 19:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Precies. Dat is een persoonlijke beslissing, en niemand zou zich geroepen moeten voelen om zich te verantwoorden voor die beslissing.quote:Op zondag 3 november 2013 11:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet waarom iemand zich moet verantwoorden omdat hij/zij geen kinderen
wil of ''neemt'' en iemand die wel kinderen ''neemt'' zich nooit hoeft te verantwoorden.
Of aan de oudere zèlf. ..quote:En als je kinderen ''neemt'' omdat je een toekomstbeeld voor ogen hebt dat, ''als'' je
maar kinderen neemt je altijd bezoek krijgt op je oude dag, dan is klopt je toekomstbeeld
gewoon niet met de werkelijkheid, zat oudjes mét kinderen die nooit bezoek krijgen.
Of omdat ze geen goede relatie hebben met de kinderen of hét kind, soms ligt dat aan
de ouders, soms ligt dat aan de kinderen, of de kinderen of hét kind woont in het buitenland,
is ziek of zelfs overleden.
En je hebt soms ook nog eens draken van ouders, waar de kinderen terecht helemaal niks meer mee te maken willen hebben.quote:En wat ik lees over onvoorwaardelijke liefde is ook gewoon niet waar in de praktijk, sommige kinderen breken met hun ouders (of soms één van de ouders), om wat voor reden dan ook, maar er zijn ook ouders die zoveel ellende met hun kind hebben meegemaakt die hun zoon
of dochter de deur hebben gewezen, dus dat is ook BS.
Omdat het gros van de mensen geen enkel probleem heeft met drogredeneringen als ze al weten wat dat is. "Het is normaal en natuurlijk" wordt geaccepteerd als een valide argument, "Het is niet normaal en onnatuurlijk" volgt er dan automatisch uit voor de bewust kinderlozen.quote:Op zondag 3 november 2013 11:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom iemand zich moet verantwoorden omdat hij/zij geen kinderen
wil of ''neemt'' en iemand die wel kinderen ''neemt'' zich nooit hoeft te verantwoorden.
Je mist niks, en je mist alles. Beter kan ik het als (gescheiden) vader van een tweeling van 7 jaar niet omschrijven.quote:Op maandag 4 november 2013 00:33 schreef MissionPhailed het volgende:
Hier ook geen kinderwens vanwege hoofdzakelijk de volgende redenen; te duur, gehecht aan vrijheid, en heb simpelweg geen zin in zulke verantwoordelijkheden. Bovendien lopen de financiën vanwege werkloosheid nú al in de soep
Dat vooral... te sneu gewoon, bovendien worden de mensen steeds ouder, dan ben je straksquote:Op zondag 3 november 2013 22:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Anyway, kinderen 'nemen' omdat je vreest dat er anders later niemand je karretje komt duwen is wel één van de meest zielige redenen om ooit aan kinderen te beginnen. Wat een instelling ook t.o.v. die kinderen!
Er zijn ook zat exen die de kinderen zo weten te manipuleren dat die onvoorwaardelijke liefde die je van ze krijgt maar zeer fragiel blijkt te zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 01:03 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Daarnaast heb ik gezeur en gezeik van een ex waar ik maar en korte periode een relatie mee had, en voor de rest totaal niks mee heb (en zij ook niet met mij)
Dat is dan jammer en best wel sneu voor de ouders en de kinderen.quote:Op maandag 4 november 2013 07:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Er zijn ook zat exen die de kinderen zo weten te manipuleren dat die onvoorwaardelijke liefde die je van ze krijgt maar zeer fragiel blijkt te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |