Je púnt, MP, je púnt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:42 schreef Mainport het volgende:
I.R.Baboon ook met z'n Spinvis, Drs. P. en Meindert Talma. Wat een homo
Ik heb het gezien, maar niet gehoord (huilbaby). Dit is nu precies wat we bedoelen, tv! Het is een kwestie van tijd voordat ook Nico Dijkshoorn vanachter een tafeltje zeventiende eeuwse kunst mag duiden. En daarna mag een veelbelovend bandje 2,7 seconden van hun nieuwe plaat ten gehore brengen, en daar dankbaar voor zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:26 schreef k_man het volgende:
Hebben jullie het gezien vanavond? Hugo Borst was er! Hugo Borst!
Wat moet die vent daar? En dan ook nog met zo'n overbekend werk. Daar is het toch helemaal niet voor bedoeld? Niet voor Bekende Nederlanders en evenmin voor dingen waarvan je zelf best weet wat het is - dat is alleen pochen; kijk eens wat ik heb!
Ik werkte in Vera, van '89 tot '93 ongeveer, dus de kans is groot dat ik wel wat mensen ken. Ik zal eens kijken of ik een exemplaar van boek/cd op de kop kan tikken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Leuk, sigme. In Kelderkoorts staat er vrij veel over die periode, waarschijnlijk zal je een hoop personages ook wel kennen.
Dat doet hij al. Moderne kunst, in het Volkskrant magazine.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:55 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb het gezien, maar niet gehoord (huilbaby). Dit is nu precies wat we bedoelen, tv! Het is een kwestie van tijd voordat ook Nico Dijkshoorn vanachter een tafeltje zeventiende eeuwse kunst mag duiden. En daarna mag een veelbelovend bandje 2,7 seconden van hun nieuwe plaat ten gehore brengen, en daar dankbaar voor zijn.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:15 schreef Gellius het volgende:
Ik heb ook een korte tijd 'verzamelaar' willen worden, geïnspireerd door deze figuur uit Het Geheim van de Eenhoorn.
[ afbeelding ]
Ik maakte zelf de visitekaartjes.
[ afbeelding ]
Desalniettemin twijfel ik er niet aan dat ze de jonge Claudia toch wel een antwoord hebben ontlokt. Zelf zei ik dan altijd 'burgermeester', omdat ik begreep dat de burgermeester de baas was van het lokale politie- en brandweerkorps waar alle andere jongetjes uit mijn klas dan werkzaam zouden zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond lievelingskleuren onzin, net zoals het geven van een antwoord op de vraag 'wat wil je later worden?'. Daar ben ik ook heel consequent in gebleven.
Ik had een jongetje in mijn klas die dat heel graag wilde en zie: dat is hij ook geworden. Daar moet ik dan toch een zekere bewondering voor uitspreken.quote:
Ik zei altijd 'technisch ontwerper' om van het gezeur af te zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:51 schreef JAM het volgende:
Desalniettemin twijfel ik er niet aan dat ze de jonge Claudia toch wel een antwoord hebben ontlokt. Zelf zei ik dan altijd 'burgermeester', omdat ik begreep dat de burgermeester de baas was van het lokale politie- en brandweerkorps waar alle andere jongetjes uit mijn klas dan werkzaam zouden zijn.
Buiten dat om ben ik het - nu ook weer - roerend met je eens. Het is inderdaad een belachelijke vraag.
Had hij ook niet een audio-tour ingesprokon voor het Kröller-Müller Museum?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:57 schreef Z het volgende:
[..]
Dat doet hij al. Moderne kunst, in het Volkskrant magazine.
Het vertelde kan best boeiend zijn, maar je merkt inderdaad dat mensen niet echt kijken. Ze staan met holle ogen voor dat schilderij, totdat het verhaaltje afgelopen is en ze doorlopen naar het volgende nummertje.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:12 schreef DO2 het volgende:
Het voegt niets toe, en met dat gelul in m'n oor kan ik onmogelijk naar een schilderij kijken,.
Haha. Mijn ex was het wel echt een beetje. Hij ging ook altijd spitten in grof vuil, eeuwig op zoek naar mooie vondsten. En het was verbazingwekkend wat hij daadwerkelijk aan moois vond.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:15 schreef Gellius het volgende:
Ik heb ook een korte tijd 'verzamelaar' willen worden, geïnspireerd door deze figuur uit Het Geheim van de Eenhoorn.
[ afbeelding ]
Ik maakte zelf de visitekaartjes.
[ afbeelding ]
Dat zei ik. En daar blijf ik ook bij. Leidt alleen maar af.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Z het volgende:
Wat een gelul k_man. Je kan alleen maar "echt" kijken zonder audiotour?
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:58 schreef Franny_G het volgende:
...mijn ouders moesten op gesprek komen op school.
Eens. Ik heb het ooit eens geprobeerd in het Reina Sofía, maar dat was gewoon verneukeratief.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:12 schreef DO2 het volgende:
Ik heb 't 1x geprobeerd, zo'n audio-guide.... Bij het tweede of derde schilderij afgedaan.
Het voegt niets toe, en met dat gelul in m'n oor kan ik onmogelijk naar een schilderij kijken,.
Mijn oma zette in mijn boekje ook astronaut neer! Dat die vriendenboekjes nog bestaan zeg.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:09 schreef LXIV het volgende:
Ik moet nu wel van die vriendenboekjes die kinderen hebben invullen. Daar staat dan ook altijd de vraag in wat je later wil worden. De meeste ouders vullen daar dan oma of opa in. Een opa vulde ooit 'oud' in. Dat vond ik wel ontroerend.
Zelf zet ik er meestal astronaut neer. Dat lijkt me ook echt gaaf. Niet bij de NASA maar bij Starwars natuurlijk.
Welnee, hier in het zuyden herinner ik me hetzelfde: alleen voor meisjes.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:53 schreef Gellius het volgende:
Is dit iets zuydelycks? In mijn jeugd zworven er wel wat 'poesiealbums' rond, maar dat was iets voor meisjes, die raakte je als jongen niet aan - daar kon je ziek van worden.
Maar het kon inderdaad wel zijn dat men er ooit iets moest invullen. Grootmoedig als men was deed dat men dan.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:53 schreef Gellius het volgende:
Is dit iets zuydelycks? In mijn jeugd zworven er wel wat 'poesiealbums' rond, maar dat was iets voor meisjes, die raakte je als jongen niet aan - daar kon je ziek van worden.
Mijn broer - die m.b.t. de schoonheid der dingen mijns inziens volstrekt onwetend is - vindt dat een geweldige film.quote:Op vrijdag 1 november 2013 01:31 schreef JAM het volgende:
Daarentegen, is het nu echt zo moeilijk om daar eens in je leven een kwartiertje de tijd voor te nemen en er eens over na te denken? Op al dat soort trivialiteiten heb ik een pasklaar antwoord hoor. Wat is je favoriete film? Starship Troopers natuurlijk. Etc.! Werkelijk, zo ingewikkeld is het niet hoor!
Ja, eigenlijk wel want het komt min of meer op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 1 november 2013 08:02 schreef Gellius het volgende:
Moet ik het nu zien als een soort Facebook-avant-la-lettre, die poesiealbums?
Dat nummer staat op een van mijn favoriete plaatjes: de muziek van de film Bis ans ende der Welt van Wim Wenders.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:30 schreef Gellius het volgende:
Da's Lou's kankerplaat. Die is zeker de moeite waard.
Life's like space without room.
IM heeft net z'n eerste boekje meegekregen:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:48 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Mijn oma zette in mijn boekje ook astronaut neer! Dat die vriendenboekjes nog bestaan zeg.
De film stelde niet veel voor, maar de muziek was de moeite waard.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:11 schreef Gellius het volgende:
Heeft Lou niet ook een cameo in die film? Ik vond hem erg tegenvallen, geloof ik. Der Himmel über Berlin maakte veel meer indruk - maar die zag ik ook jonger.
Bij ons was het een traditie die bij de ouders begon. Ik kreeg bij geboorte een album en eerst schreven mijn directe familieleden erin, op verzoek van (ongetwijfeld) mijn moeder.quote:Op vrijdag 1 november 2013 12:38 schreef sigme het volgende:
Poesie-albums bestonden in mijn jeugd zeker, maar ik was geen poesiealbummeisje. Ik hield wel van de poesiealbumplaatjesvellen, dus daar had ik er wel een paar van.
Of ik had geen vrienden, dat kan ook nog.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:37 schreef Gellius het volgende:
Ik zweer het, zo'n boekje heeft mijn jeugd niet gekruist.
quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:04 schreef Gellius het volgende:
Ik geloof dat ik - en ik zal niet de enige geweest zijn - mij nog onsterfelijk belachelijk heb gemaakt door vol te houden dat het 'poëziealbum' moest zijn.
Autowrakken hadden we toen niet en zie ik nu eigenlijk ook nooit.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:43 schreef Gellius het volgende:
Wij hadden autowrakken! Heerlijk! Ik heb de stellige indruk dat autowrakken in de jaren zeventig veel meer voorkwamen dan tegenwoordig. Het kan ook zijn dat dit vooral in Amsterdam het geval is, en dat je in een provincieplaatsje nog gerust een autowrak tussen twee huizen kan aantreffen. Maar ik zie het niet veel meer.
En dat was dan niet eens een typo!quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:50 schreef Gellius het volgende:
*taal. Je taalt er niet meer naar. Ik wel, helaas.
Ja, die heb ik ook ooit gekocht in Duitsland, afgelopen kerst in Berlijn. Lekker en gezond. De dame die het me verkocht sprak een paar woorden Nederlands: 'Heel goed voor de prostaat.'quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:04 schreef LXIV het volgende:
En die zwarte vloeistof in de soep is Kürbiskerrnöl. Olie uit de pitjes van pompoenen! Hoe bedenken ze het allemaal.
Dat ken ik en in die valkuil ben ik al eens gestapt. Dus hopelijk doe ik dat niet weer.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:18 schreef gomorra het volgende:
De dood is klote.
Wat niet-roken betreft, twee maanden is niks. Dat is de eerste euforie over het feit dat je er vanaf bent. Over een halfjaar of een jaar ofzo, als niet-roken een gewoonte is geworden, overkomt je een gevoel van heimwee, van het roken af te zijn. Of je denkt, dat je wel zo sterk bent niet meer aan roken te beginnen; ook niet als je één sigaret opsteekt. Dat is een gevaarlijk moment, niet zonder pijn.
Dan verkies ik ervoor om nog lang student geweest te zijn!quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:19 schreef Thisbe het volgende:
Goedzo soldaat! Roken is een gewoonte voor laagopgeleiden en studenten.
Een schrijver die niet kan schrijven, die kan niet schrijven.quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:15 schreef Mainport het volgende:
Een schrijver die niet rookt kan ook niet schrijven
Bij Martin Bril wellicht wel?quote:Op maandag 4 november 2013 16:39 schreef Z het volgende:
Er is toch geen causaal verband tussen rokken en goed schrijven JAM.
Mijn favoriete schrijvers stammen allen uit de tijd dat 90% van de mannelijke bevolking nog rookte. Logisch dan dat ook die schrijvers roken.quote:Op maandag 4 november 2013 17:46 schreef Mainport het volgende:
Wat heeft iemand die niet rookt nou voor zinnigs te melden
Ja, waarschijnlijk wel!quote:Op maandag 4 november 2013 20:31 schreef Z het volgende:
Toen was hij al weer vergeten dat hij ooit gestopt was.
Of dit was Reve op 39-jarige leeftijd. Vroeg oud geworden van al dat gesodemieter.quote:
Zeker een eigen filosofisch brouwsel deze gedachtegang...quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:19 schreef Thisbe het volgende:
Goedzo soldaat! Roken is een gewoonte voor laagopgeleiden en studenten.
Of over IM. Die is vandaag voor het eerst naar school.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:10 schreef Gellius het volgende:
Kunnen we het niet gewoon weer overWillem Brakman
hebben?
Symposium?quote:Op woensdag 6 november 2013 09:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over 30 gesproken, mensen, het symposium is al over 9 (!) dagen. Met 4 (!) TTK'ers die acte de presence geven en als het goed is in elk geval 2 (!) sprekers.
Dat u 't even weet.
Jammer, G.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:03 schreef Gellius het volgende:
Ik heb mijn aanmelding weer ongedaan moeten maken, IR. Het gezin gaat voor.
quote:
Kennelijk is slechts een deel van de TTK'ers welkom. Een uitnodiging heeft mij in ieder geval ook niet bereikt.quote:
Ik heb meerdere aankondigingen van dit grote festijn in TTK gedaan, Wel alles informeel, natuurlijk. Niemand is uitgenodigd.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:29 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk is slechts een deel van de TTK'ers welkom. Een uitnodiging heeft mij in ieder geval ook niet bereikt.
Brakman.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:33 schreef JAM het volgende:
Ik weet nog niet waar ik het over ga hebben. Wel heb ik al een heus CADEAU gekocht.
Moet ik het over hem hebben, of ben je aan het gissen naar het cadeau?quote:
Als je in een toneelstuk of film een koning uit de zestiende eeuw speelt, ja. Nee, mijn generatie wéét wat echte spellen kunnen inhouden.quote:
Of je kan gewoon niet schaken. Wat dacht je daarvan?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als je in een toneelstuk of film een koning uit de zestiende eeuw speelt, ja. Nee, mijn generatie wéét wat echte spellen kunnen inhouden.
Nogmaals, je [jij dus ook] weet gewoon niet beter. Overigens vraag ik me ook af waar ik heb willen beweren dat ik topschakers briljante geesten vind. Dat heb ik namelijk niet gedaan.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:13 schreef Mainport het volgende:
Schaak is een geavanceerde vorm van boter kaas en eieren waar je met gememoriseerde zetten en trucjes en veel oefening de tegenstander kunt verslaan.
Net zoals boter kaas en eieren en vier op een rij is schaak een puzzel met een tegenstander, alleen dan met veel meer mogelijkheden. Of vind je topdammers ook van die geniale geesten?
Op z'n FOK!s: dit dus.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:13 schreef Mainport het volgende:
Schaak is een geavanceerde vorm van boter kaas en eieren waar je met gememoriseerde zetten en trucjes en veel oefening de tegenstander kunt verslaan.
Net zoals boter kaas en eieren en vier op een rij is schaak een puzzel met een tegenstander, alleen dan met veel meer mogelijkheden. Of vind je topdammers ook van die geniale geesten?
Gebakken spekjes zijn bij uitstek iets wat je in een maaltijdsalade kwijt kan. Waar gaat de vergelijking met avocado's mank?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:15 schreef Mainport het volgende:
Dammen is bij uitstek de sport waar je door middel van het onthouden van zetten en trucjes de beste in kunt zijn. Waar gaat precies de vergelijking mank met schaak?
Waarom zou je schaken als je morgen onder een auto kunt komen?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Gebakken spekjes zijn bij uitstek iets wat je in een maaltijdsalade kwijt kan. Waar gaat de vergelijking met avocado's mank?
Met schaken leer je af gepakt te worden, toch ?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:17 schreef Mainport het volgende:
Waarom zou je schaken als je morgen onder een auto kunt komen?
Omdat ik dat leuk vind om te doen. Vertel me eens, MP, wat bedoel je eigenlijk met dat 'onthouden van zetten' en 'trucjes'? Je laat het net voortkomen alsof je daadwerkelijk een idee hebt waar je het over hebt,- maar dat betwijfel ik. Licht dat eens toe, als je wil.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:17 schreef Mainport het volgende:
[..]
Waarom zou je schaken als je morgen onder een auto kunt komen?
M'n opa was er verzot op. Zijn steen vermeldt dan ook; Hij is uitgespeeld.quote:
Bedoel je hiermee dat je mijn zinnen niet begrijpt?quote:Op woensdag 6 november 2013 21:07 schreef JAM het volgende:
Precies dezelfde kwaal waar jij aan lijdt, nietwaar, MP?
Ik dacht altijd dat LelijKnap een kloon was van Mainport en dat je met 'je' ze dus allebei al had aangesproken.quote:
Ik een kloon van een ander ? Eerder het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:23 schreef broer het volgende:
Ik dacht altijd dat LelijKnap een kloon was van Mainport en dat je met 'je' ze dus allebei al had aangesproken.
Nou, vooruit, ik zal maar doen alsof het een grapje van je is.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik een kloon van een ander ? Eerder het tegenovergestelde.
Er trapt altijd wel iemand in.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:31 schreef Gellius het volgende:
Daar trappen we niet meer in, Claudia.
Ah, dank!quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:14 schreef Gellius het volgende:
Er komt natuurlijk een dag, dat zelfs niet meer opgaat. Dan is er altijd nog het boek van Capablanca. Daar heb ik uit leren schaken, als jongen.
Ik schaak beroerd, overigens.
Daar ben ik ook mee begonnen.quote:Op zondag 10 november 2013 20:41 schreef Gellius het volgende:
Ik hou wel van Risk. Of Axis & Allies.
Mijn moeder heeft laatst nog een puzzel van ons koningspaar gemaakt. Maar dan wel aan een tafel.quote:Op zondag 10 november 2013 21:49 schreef Gellius het volgende:
Ik maak op het moment geregeld vloerpuzzels.
Ja, ook leuk. En memory. In mijn studententijd heb ik veel Risk gespeeld. Dat liep nog wel eens uit op ruzie.quote:
Zoals wat? Je sufrukken op een Japanse gangrape?quote:Op maandag 11 november 2013 01:47 schreef JAM het volgende:
Ik ga maar snel iets anders doen, voordat ik me mee laat zuigen in dat zinledige geouwekuthoer van jullie.
Ik denk dat ik een geit ga wurgen en in koffiepot pissen, LK.quote:Op maandag 11 november 2013 01:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zoals wat? Je sufrukken op een Japanse gangrape?
Veel plezier. En vergeet 'm, voordat je 'm morgen laat pruttelen, niet te legen.quote:Op maandag 11 november 2013 01:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een geit ga wurgen en in koffiepot pissen, LK.
De moeilijkheidsgraad van killersudoku's loopt uiteen en dit is één van de foefjes die je toe kunt passen. Net als bij schaken moet je bij echt moeilijke killersudoku's meerdere bewerkingen onthouden en toepassen om ze op te lossen; dat zijn de leukste.quote:Op zondag 10 november 2013 20:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Sinds ik weet dat je bij killersudoku's heel makkelijk cijfers kan raden wanneer er maar één cijfer van een 2-combinatie buiten een vakje valt (zoals rechtsonder, waarbij je weet dat er een 9 in het vakje bij 15 staat) vind ik het niet meer zo'n uitdaging.
De weerspiegeling van de lucht in de oude flat van C_x en Batuwu was vanmorgen ook niet te versmaden.quote:Op maandag 11 november 2013 08:44 schreef Gellius het volgende:
Ja, het was vanochtend mooi op de fiets. De winter komt eraan, mensen. Het vroege licht weerspiegelde blauw en kil in de ramen van De Nederlandsche Bank. Nou, dan weet je het wel.
Ja, het was vanochtend weer een hoop slijm in de wasbak. De winter komt eraan, mensen.quote:Op maandag 11 november 2013 08:44 schreef Gellius het volgende:
Ja, het was vanochtend mooi op de fiets. De winter komt eraan, mensen. Het vroege licht weerspiegelde blauw en kil in de ramen van De Nederlandsche Bank. Nou, dan weet je het wel.
Zoals mensen eten om een leegte te vullen, koop ik allerlei zooi.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:00 schreef JAM het volgende:
Het klinkt alsof je een beetje eenzaam bent, LK. Misschien moest je eens de hort op. Je weet wel, nieuwemensenlerenkennen.
Klopt. Maar dan sta ik in de winkel en denk ik, ach, je hebt al 2 jaar geen nieuwe broek gekocht.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:01 schreef JAM het volgende:
Negenennegentig euro uitgeven aan een broek is natuurlijk belachelijk.
Dat laatste, hoe weet jij dat?!quote:Op donderdag 14 november 2013 16:07 schreef Lienekien het volgende:
Dus je bent een depressieve, falende student in een flat van je moeder?
Je had toch een topic over huurtoeslag? Zodat je nog meer broeken kon kopen om de leegte te vullen?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat laatste, hoe weet jij dat?!
Dat was ooit de gedachte, maar blijkbaar ben ik zo verfijnd in de wereld (mezelf) voor de gek te houden dat al drie psychiaters kansloos bleken te zijn.quote:
Ah, wat een geheugen. Of speurwerk. Maar inderdaad, ja. Depressief voel ik me trouwens niet. Eerder rusteloos. De paroxetine zou beide op moeten lossen, maar versterkt eerder het laatste.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:09 schreef Lienekien het volgende:
Je had toch een topic over huurtoeslag? Zodat je nog meer broeken kon kopen om de leegte te vullen?
Het is een universeel geaccepteerde waarheid, dat een mens een vriend wil hebben. Ik heb nog twee vrienden, maar ik heb er zo bijster weinig interesse in om naast ze te zitten.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:31 schreef Mainport het volgende:
It is a truth universally acknowledged, that a single man must be in want of a friend.
En normale lichaamsbeweging in de buitenlucht?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:38 schreef LelijKnap het volgende:
De sportschool is anders ook helemaal niets mis mee. Maar je moet wel de motivatie hebben en na jaren van obsessief getraind te hebben ben ik er wel even klaar mee.
Beide. Maar dat is afhankelijk van hoe ik leef, hoeveel ik rook, slaap, hoe ik mij voel, wat voor een kapsel ik heb, etc. Ik heb zo een (emotie-)kop die er heel makkelijk heel anders uit kan zien.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:39 schreef Mainport het volgende:
Maar ben je nou lelijk of ben je knap? Dat lijkt me een essentiële variabele in deze
Heen en weer rennen of zo ?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:40 schreef Lienekien het volgende:
En normale lichaamsbeweging in de buitenlucht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |